Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Vaginale klachten

Dit onderwerp heeft 34 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 24-12-2011 10:34.

Vaginale klachten

Ga naar een onderdeel
  1. mop
    Afbeelding van mop

heb even op internet gekeken,candinorm is dus een middel om je weerstand te verhogen,kan nooit geen kwaad natuurlijk.
    vonzie,had donderdag de laatste pil,dus neem aan dat het een der deze dagen over moet zijn.
    mijn weerstand is niet goed,ben overspannen,eet en slaap slecht,chronische slijmbeursontsteking.
    Dus dat zou kunnen dat ik er nu meer last van heb dan eerder(de laatste kuur was een paar jaar geleden)
    Is wel heftig dat je pillen krijgt die ook aan aidspatienten worden gegeven.

2. vonzie
    Afbeelding van vonzie

Ik hoop dat je lekker slaapt of als je dit morgen leest dat je goed geslapen hebt.
    Ik wilde dat paardenmiddel niet innemen omdat ik wel wist dat na afloop van de kuur de klachten ook weg zouden gaan. Ik dacht nog een paar dagen doorbijten en dan wordt het beter!

3. patje
    Afbeelding van patje

Hey Mop, ik weet hoe je je voelt, heb (had) er ook regelmatig last van. Je moet om Clotrimazole vragen (Agisten) Het is er in creme vorm en als vaginale zetpil, kuur van 3 dagen en klaar (tenminste bij mij).

4. janneke2
    Afbeelding van janneke2

...en wat eigenlijk het beste is, zeker als je vaker dit soort heftige pijnklachten hebt: een uitstrijkje maken van je vaginale flora.

Daar is geen speculum voor nodig, je kunt het ook zelf doen. (Dat scheelt toch, want het wattenstaafje oet in contact komen met de plekjes waar het gemeen zeer doet. Hoe zachter hoe beter, dus.)

Daarna kan het onderzocht worden: hoe staat het met je eigen vaginale flora...? (In hoeverre zjn de goede bacterieen nog aanwezig of moeten ze juist worden aangevuld?) Is er sprake van een candida inectie? Zit er een bacterie die er niet hoort ,maar bijv. uit de darm komt (en daar eventueel ook niet hoort, maar daar geen klachten geeft)? Is er sprake van een schimmel...? Parasieten...?

Want na het verhaal: "na een antibioticakuur heftige jeuk" kan je in feite nog alle kanten op. Wat Vonzie ook al schreef: anti biotica slopen de beschermende bacterieen ("flora", met een poetisch woord) in je vagina - maar wie/ wat als gevolg daarvan "jou komt pesten" - dat is niet te zeggen - daarvoor moet of de arts door en microscoop kijken - of het lab zo'n uitstrijkje laten bekijken.

(En: ellende voorkomen of binnen de perken houden: bij anti biotica gebruik je vagina zelf zuur houden. Met biogarde yogurt of appelazijn kom je een heel eind. Heb je echt pech en is je vaginale flora vrijwel uitgemoord , dan zijn er de duurdere middelen zoals van AOV om je vagnale flora te restaureren.)

5. mop
    Afbeelding van mop

janneke,
    De huisarts zei dat het een schimmelinfectie is.
    Ik heb vannacht met medicijnen in ieder geval heerlijk geslapen.
    merk nu wel dat de pijn(het branden) en de jeuk iets minder is.
    wel heb ik 2 bultjes ondekt.

patje,
    ik wil even tot volgende week wachten en eerst iets homeopatisch nemen.
    maar bedankt voor de tip.

alle tips die ik krijg schrijf ik op.

vonzie,een paar dagen dan denk ik aan 2,maar hoelang is voor jou een paar dagen?
    ja,ik heb nu heerlijk geslapen,heb 1 pil ingenomen en werd vanmorgen laat door mijn zoon gewekt.
    gelukkig waren de kinderen al geregeld.

in ieder geval allemaal bedankt voor de reacties

6. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    mop schreef op 21 december 2011 @ 11:28:
    janneke,
    De huisarts zei dat het een schimmelinfectie is.
    Ik heb vannacht met medicijnen in ieder geval heerlijk geslapen.
    merk nu wel dat de pijn(het branden) en de jeuk iets minder is.
    wel heb ik 2 bultjes ondekt.

Mop,
    fijn dat het iets beter gaat! Denkbaar is je eigen vaginale flora aan het herstellen.
    En ik wil je huisarts best geloven hoor - zeker als hij/zij heeft gekeken, kan hij/zij er veel meer over zeggen dan iemand hier op het forum.

7. benco6
    Afbeelding van benco6

Hallo Mop, ik begrijp dat het inmiddels wat beter gaat, hoop dat dat zo gebleven is. Ik had het een paar maanden geleden ook, toen had ik een combinatiepil van amox. en een soort versterker daarvan gekregen. Heel vervelende dagen/weekje gehad. Maar het rare is, ik heb het vorige maand weer teruggekregen, gelukkig in iets mindere mate maar evengoed vervelend. Is vanzelf overgegaan, idd gematigd met suikers, melk en gist (denk dan ook aan brood, alcohol en aardappelen!)

Ik wil alleen aan jou en andere dames die hier last van hebben nog zeggen: geef het door aan je arts en apotheker! Dan kan er een evt. volgende keer een ander antibioticum worden voorgeschreven. Daarom ook aan apotheek, als er een andere medicus voorschrijft (bijv. als je eigen ha. met vakantie is, of tandarts of zo) dan kan de apotheek nog aangeven dat er een vervangend middel gegeven moet worden. In de meeste gevallen zijn die er gewoon! Toen ik nog als tandartsassistente werkte, werden wij ook wel eens gebeld door een apotheek, dat een cliënt niet tegen het voorgeschreven antibioticum kon.

Sterkte!

8. janneke2
    Afbeelding van janneke2

Het heeft beslist zin om dit effect door te geven aan huisarts en apotheek.
    Maar het punt is: het is geen allergie kwestie - en ook geen bijwerking.
    Bacterien doden is de hoofdbezigheid van een anitbioticum.
    Uiteeraard kan je arts overwegen om een andere pil voor te schrijven (er zijn verschillende groepen anti biotica en binnen de groepen verschillende middelen, dus meestal is er wel "manoeuvreerruimte").

Maar bacterieen doden dmv. anti biotica heeft nu eenmaal het effect, dat de nuttige bacterieen, in je darmen en in je vagina het loodje (kunnen) leggen met alle gevolgen van dien.
    (Dus of je veel baat zult hebben als je arts gebruik maakt van de manoeuvreerruimte - dat is een gok.)

9. missmarple
    Afbeelding van missmarple

quote:
    PapuDribbel schreef op 25 oktober 2010 @ 12:20:
    Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig het is.
    Een vriendin van mij had ook heel veel last van haar vagina.
    Het lag aan haar toilletpapier en het wassen met zeep.
    Nadat ze ander toiletpapier ging gebruiken had ze er geen last meer van. En wassen met zeep daaronder daad ze ook niet meer.
    Ik weet niet of ze het met zeep was, maar je kan daaronder gewoon zonder zeep wassen hoor.
    Ze kan het proberen.
    Met alleee wat wordt het ook schoon hahaaaaa.
    Ook inlegkruisjes kunnen een oorzaak zijn.

10. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    PapuDribbel schreef op 25 oktober 2010 :
    En wassen met zeep daaronder daad ze ook niet meer.
    Ik weet niet of ze het met zeep was, maar je kan daaronder gewoon zonder zeep wassen hoor.

Huid en haar wassen met water of wassen met water en zeep - d'accoord.

Maar je vagina houdt zichzelf schoon. (De goede bacterieen in je vagina houden haar zuur en daarmee schoon.)

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x