- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 58 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-01-2012 14:36.
Hollandse pot voor ons avondje
- Geplaatst op donderdag 15 december 2011 17:33kriezel
Hallo allemaal, ons etentje ter gelegenheid van het dictee viel in de smaak. Dit is wat de pot schafte:
voorafje: twee sneetjes pompernikkel met daartussen een plak zure leverworst met mosterd, op een blaadje sla met wat granaatappelpitten;
hoofdgerecht: ovenschotel met de ene helft aardappels/spekjes/spruitjes, de andere helft met venkel i.p.v. spruitjes, gegratineerd met ei, zure room en oude kaas;
toetje: bitterkoekjespudding, chocoladecupjes gevuld met advocaat en een toefje slagroom
digestief: droplikeur - die vonden de dames buitengewoon lekker, zij namen elk een flesje mee
Bedankt voor al jullie tips, ik heb er mijn voordeel mee gedaan.
Ik vond het dictee trouwens dit jaar een stuk makkelijker dan in vorige jaren. Heeft er iemand meegedaan? - Geplaatst op dinsdag 03 januari 2012 17:59bond_jamesbond
Hé kriezel, je etentje klinkt goed!
Ik heb zelf niet meegedaan aan 't dictee (hier in CH via BVN) want viel er halverwege pas "in". Heb dus wel de verbeteringen meegekregen. Ik vond het idd niet verschrikkelijk moeilijk, maar ik denk dat ik toch wel rond de 8-9 fouten zou hebben gemaakt... niet zozeer de spelling maar meer de verbindingsstreepjes e.d.
Hoeveel fouten had jij? - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 16:22kriezel
Bondje, ik had zes fouten. Aan elkaar resp. juist niet aan elkaar schrijven, was een belangrijke oorzaak. Over het Jip en Janneke gebeuren ben ik gestruikeld. En van een "natiestaat" had ik nog nooit gehoord, daar zat dus ook een fout in; apart geschreven.
Ik ben alweer aan het plannen voor volgend, pardon, dit jaar. Het is altijd een enorm gezellige avond. Ik ben voornemens mosterdsoep, drie soorten stamppot en een toetje met iets van boerenjongens of krentjebrij op tafel te zetten. - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 17:08starrynight1
Lijkt me erg leuk om te doen. Ben nogal kritisch (critisch?) op taal, dus goede spelling is wel aan mij besteed.
Zijn jullie trouwens geabonneerd op de nieuwsbrief van 'Onze Taal'? - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 17:17bond_jamesbond
Ha starry, ik ben al 100 jaar geabonneerd op Onze Taal... - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 23:55kriezel
Starry, vroeger had ik een abonnement op het blad (nou ja, blaadje) De Taalbrief Van Van Dale, dat eens per maand uitkwam. Het was niet al te dik en bovendien luchtig geschreven, zodat het prettig te lezen was. Helaas is al jaren ter ziele. Maar de nieuwsbrief van Onze Taal heb ik volgens mij nog niet aangevraagd sinds mijn computer laatst de geest gaf. Ga ik meteen weer doen, bedankt voor de tip!
James Bond, ontvang jij behalve BVN ook andere Nederlandse tv-zenders? Zo niet, ben je dan op de hoogte van de site "Uitzending gemist"? Ik heb daar veel plezier van.
Enne, een vriendin attendeerde mij laatst op de "Wereldkrant", die je elke dag gratis per e-mail gestuurd krijgt. Niet al te best geschreven, maar soms aardig te lezen. - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 23:20ModLibelle
Beste kriezel en andere forumbezoekers,
Dit topic wordt binnenkort toegevoegd aan het topic Hollandse pot voor ons avondje, eveneens door kriezel geopend.
Met vriendelijke groet,
Forumteam Libelle.nlAlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 12:20kriezel
Goed hoor. Ik was vergeten dat ik dat topic had geopend. - Geplaatst op zondag 22 januari 2012 14:36Vogelblij
Naast het dictee is er ook een IQ-test van BNN. Doen jullie daar ook aan mee?
Niet om een vervelende discussie te openen, maar ben ik nu de enige die het niveau van de door BNN bedachte IQ-test zo bedroevend laag vond? Als je gebruiker van facebook bent en veel schunnige taal kent dan scoor je hoog. Er zat weinig van de Nederlandse taal in verwerkt.
Het ging dan ook over de jongens tegen de meisjes.
Ik vind zoiets altijd wel grappig als het op een speelse manier is (zoals bij RTL4.) Maar is dat dan toch te oubollig?
Heb zelf eerder wel eens meegedaan en ik vond vooral de plaatjes soms heel onduidelijk. Logica leek ook meer gericht op het vaardig kunnen verdraaien en uit het verband trekken van gangbare woorden die al eeuwen in gebruik zijn. Dat vond ik toch eigenlijk best wel erg gek worden.
Heb ook officiële testen gedaan en daar wordt volgens mij meer aandacht gegeven aan normaal taalgebruik en rekenkundige vaardigheden. Zulke waarbij je kunt berekenen wat er nodig is.
EDIT: Ik ga niet communiceren over dit onderwerp. Maar ben wel benieuwd of ik de enige ben die dit is gaan vinden.
EDIT2: Dat ik hier toevoeg is vanwege het Nederlandse dictee. Volgens een kennis die beroepsmatig met selectie van personeel belast was en zodoende ook met intelligentietesten is taal een essentieel onderdeel voor het meten van de intelligentie.
Als ik zie hoe weinig volle zinnen er gemaakt worden... en een van de spelers uit Oh Oh Cherso als heel intelligent uit die test naar voren is gekomen, ga ik namelijk ernstig twijfelen. Of is er zoiets als een BNN intelligentie? Ze nemen het ook niet zo nauw met de waarheid. Serieus nemen doe ik ze toch al niet meer. Bart de Graaf was tenminste nog inventief en creatief. Die deed het net even anders en daardoor was het vaker dan wel leuk.Vogelblij wijzigde dit bericht op 23-01-2012 13:09 met 28%Pimpelmeesje
Dit onderwerp heeft 58 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-01-2012 14:36.
Hollandse pot voor ons avondje