- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 65 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 25-01-2012 20:07.
Wieke - De pedofiel: waar moet hij wonen?
- Geplaatst op woensdag 04 november 2009 11:36wieke
Pagan:
Dat willen we toch niet in Nederland? Stel het je voor, een kruis op de Dam en daar het onthoofde lichaam van een pedoseksueel? Hoe leg je dat aan kinderen uit? Lekker land, dat Saoedie-Arabië. Heb je dat boek van Betsy Udink ooit gelezen? 'Achter Mekka'. Informatief , gruwelijk en tussen de regels door ook grimmige humor.
Ik zie alleen wat in verplichte en controleerbare medicatie. - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 11:40wieke
Joke Boon:
Ik maakte tot nu toe (dank aan Annika) het onderscheid niet tussen pedofielen en pedoseksuelen. Een pedoseksueel die zich aan kinderen vergrijpt, en die dat na zijn straf ongetwijfeld weer zal doen (want hoe behandel je zo'n stoornis, garanties zijn er niet), moet je in de gaten houden. Of isoleren. Aangezien het een stoornis is, lijkt medicatie mij de aangewezen weg. - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 11:42wieke
Iones:
De ene mens is de andere niet, en de stoornis zal in milde of ernstiger vorm voorkomen.
Als een pedofiel zegt dol op kinderen te zijn maar ze nooit aan zal raken, moet je die persoon niet in de verleiding brengen. - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 11:43wieke
TrulyMe:
Dank voor je uitgebreide tips!
Je hebt gelijk, homoseksualiteit heeft niets te maken met het onderwerp, maar ik haalde het eigenlijk al nadenkende aan. Inmiddels ben ik weer (een klein beetje) wijzer
- Geplaatst op woensdag 04 november 2009 11:44Pagan
@Wieke, nee niet gelezen, zal ik doen. Ik werd zo misselijk van dat verhaal. Vijf kinderen verkracht, waarvan eentje van drie jaar verkracht en dood laten gaan in de woestijn. Van mij mag de doodstraf worden ingevoerd bij kindermoord en verkrachting."Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben." - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 11:46wieke
Geertje:
Dat vind ik een zinnige maatregel bij jullie in GB. Beter te veel screenen dan te weinig en het is toch een raadsel dat een man als die zwemleraar weer bij kinderen terechtkomt. Dat zou niet gebeurd zijn als er goed was gekeken naar het verleden.
In Australië (ik heb familie op bezoek uit A. op dit moment), worden zelfs mensen die zich verhuren als Santa Claus gescreend. En waarom niet? - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 12:01wieke
Pagan:
Ja, zo iemand heeft wat mij betreft ook geen rechten meer. Maar in dit land heeft iedereen rechten. Dat hebben we met elkaar zo verzonnen.
In Zuid-Afrika zag ik een prachtig meisje van twee jaar, die net was binnengebracht door een buurvrouw. Verkracht door een fijne oom. We hebben staan huilen bij dat bedje en kijkend naar dat meisje, dan moet die man gewoon dood, voor je gevoel.
Maar zo gaat het hier nou eenmaal niet. En of we terug moeten naar middeleeuwse toestanden?
Ik kan me goed vinden in Geertjes betoog: op het vinkentouw blijven zitten om de kinderen te beschermen. Met veel meer actie dan nu gebeurt. - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 16:41margVanavond is er een protestbijeenkomst/tocht in Eindhoven.
Kreeg ik net door.... - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 19:36Gizmo
Het blijft moeilijk, misschien een soort teuis ofzo. Het is inderdaad zo dat het grote merendeel van de pedofielen het niet als een misdaad zien en denken en geliven dat ze niets fouts doen. Dat het vergelijkbaar is met homosexueel. Maar ze snappen niet dat het een ongelijkwaardige situatie is als een volwassene een kind benaderd. Ik denk dat er niets anders op zit dan achter slot en grendel laten zitten. Zeker degene die twee keer in de fout zijn gegaan.Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven. - Geplaatst op woensdag 04 november 2009 21:28Annika73
En waar gaan ze tegen protesteren dan in Eindhoven?
Dat die man daar komt wonen?? Die man zwerft nu ergens rond...fijn dan heb je nog eens een goed toezicht op deze dader.
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen zeggen ze toch. Ik snap dat de foto van deze man zelfs op internet is gezet.....
Ik begrijp dat iedereen pissig en verontwaardigd is over deze situatie en dat het verschrikkelijk is dat kinderen het slachtoffer zijn. Dat is ook op geen enkele manier goed te praten. Maar als iedereen in dit land zelf stappen gaat ondernemen, wordt de wereld echt niet veiliger. Ik denk het dan dus juist niet, omdat iedereen dan gaat reageren vanuit emotie en ook vanuit emotie kun je hele rare dingen doen.
Begrijp me niet verkeerd ik wil het echt niet opnemen voor pedoseksuele of wat dan ook, maar ik vraag me wel serieus af of dit niet te ver gaat!?Annika73 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 21:47 met 0% - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 10:01wieke
Marg:
Ik blijf het een lastige zaak vinden. De Eindhovenaar moet ergens heen, en als de demonstranten het al voor elkaar zouden krijgen dat hij niet in hun wijk terug mag keren, zie ik voor me dat de bewoners van een volgende wijk hetzelfde zullen doen.
Het zal niets uithalen, maar ik vind dat Annika rake dingen zegt over emoties. Zie haar reactie. - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 10:05wieke
Gizmo:
Achter slot en grendel zou voor ouders en kinderen het prettigst zijn. Maar zo zit ons wetboek van strafrecht niet in elkaar. Heb je je straf uitgezeten, dan ben je vrij. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat deze Eindhovenaar zich vrij voelt. Opgejaagd wild is hij. En net als Annika wil ik niet de kant van zo'n man kiezen, maar ik vind wel dat hij ergens moet kunnen wonen (onder zeer verscherpt toezicht), in een liefst kindervrije wijk. Ik neem aan dat dit soort veroordelingen op je strafblad komen te staan. Het moet in de toekomst toch onmogelijk zijn voor mensen zoals die zwemleraar om nog met kinderen te werken. - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 10:06wieke
Annika:
men gaat demonstreren omdat men het gevoel heeft dat de kinderen geen recht wordt gedaan. Als er vanuit de overheid nou eens signalen zouden komen dat ze het uiterst serieus nemen, zouden al die emoties in bedwang gehouden kunnen worden. - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 11:53Annika73
Ik begrijp dat mensen gaan protesteren om te zorgen dat deze man niet in hun buurt komt wonen, maar doordat er foto's op internet gezet gaan worden kan deze man nergens gaan wonen. Iedereen heeft zijn gezicht nu gezien, dus overal wordt hij weggejaagd. Hij zal overal bedreigd worden en weggejaagd.
Ik zou ervoor pleiten als er inderdaad duidelijke afspraken gemaakt worden en dat er heel veel toezicht is op deze man, maar ook toezicht op de omgeving van deze man. Misschien een soort begeleid wonen voor deze mensen ???
Kinderen en zwakkere in onze maatschappij zullen zeker beschermd moeten worden tegen dit soort mensen!!! - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 12:36HennyMAls zo'n ziek iemand iets met mijn kinderen zou doen, mogen ze hem van mij de doodstraf geven. Maar als ik dan denk aan mijzelf en situaties waarin ik ben geweest, dan is het toch weer moeilijk om iemand dood te eisen. Dus echt een bevredigende oplossing is er niet. Opsluiten met zware medicijnen en castratie lijkt mij toch een goede tussenweg. En ik denk dat er niets mis mee is als je weet dat er een pedofiel in je buurt woont. Je kunt het op het internet uitzoeken. Het helpt je gewoon nog beter om alert te zijn. In ons school district worden alle scholen automatisch op de hoogte gesteld als er een pedofiel/pedosexueel in de buurt komt wonen dmv een foto met naam en wat de veroordeling was. En nee, geen wilde verhalen dat zo'n iemand wordt gelyncht of zijn gezicht op de cereal doos. Jammer genoeg zijn dat natuurlijk alleen de mensen die opgepakt zijn. Hoeveel wonen er niet in je buurt waar je (nog) niets van weet.
Wieke, ergens vroeg je hoe je het met je kinderen aankaart... Ik heb mijn kinderen altijd voor gehouden dat niemand aan ze mocht komen, behalve... en dat was dan een heel klein lijstje. Ook met wie ze mee mochten gaan. Ook heb ik ze voorgehouden dat zelfs de mensen op het lijstje ze alleen in bepaalde situaties aan mochten raken en dat sommige plaatsen niet voor iedereen was. Zodra ze iets ouder waren heb ik uitgelegd dat er mensen zijn die denken dat het leuk en fijn is om hun prive plekken aan te raken, maar dat het niet hoort. En wie het ook is, het niet toe te staan.
Mijn kinderen waren echt heel erg beschermd toen ze ukkies waren. Ik wist waar ze waren, was er meestal zelf bij, had geen oppas, en ze mochten niet zomaar ergens gaan spelen als ik de mensen niet kenden of het huis had gezien. Ze speelden alleen maar buiten als ik er ook was. De jongste was al 7 toen hij voor het eerst echt alleen buiten speelde, zonder mijn toezicht. Maar vanuit huis bleef ik wel kijken waar hij was. Misschien een beetje te, maar op die manier wist ik precies wat er gaande was. Nu ze tieners zijn, zijn er andere gevaren en probeer ik net zo alert te blijven, maar is het stukken moeilijker. Weer een ander topic natuurlijk. - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 15:19jokeboon
Het enge van dit alles is dat je dus niet aan iemand kan zien of hij goed of fout is. Op het oog zijn het 'normale' mensen. Ik heb mijn kinderen altijd gezegd dat ze hun gevoel moesten vertrouwen. Ook al was dat een misschien niet zo logisch gevoel. Naast de hele rits geboden en verboden, van met niemand meegaan, bij niemand naar binnen ook niet bij 'bekenden' zonder dat ik dat wist etc.
Jaren geleden zat mijn zoon op judo les. Aanvankelijk erg enthousiast, maar gaandeweg werd dat minder. Hij wilde niet meer, zonder dat hij nou precies kon zeggen waarom. Hij was hier heel stellig in. Tegen het principe dat ik normaal huldig ;"wat je begint maak je af''' heb ik hem er toch maar afgehaald. Enkele weken later werd de leraar opgepakt wegens ontucht met leerlingen jaren eerder. Mijn zoon was gelukkig niets overkomen, maar misschien voelde hij een zeker soort spanning bij de leraar. En ik was zo blij dat ik zijn gevoel gehonoreerd had. - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 19:23TrulyMeDenk ook eens hier aan; In bijna 80% betreft het een familielid of vriend van de familie of anderen in de omgeving van het kind waar ook in het normale leven omgang is. Hoe bescherm je een kind hiertegen?
Als wij een discussie hebben over 'waar moet zo iemand wonen?' neem ik aan dat we een 'vreemde' voor ogen hebben?! Tenminste ik wel. Terwijl dat juist de allerkleinste groep is.
Dit vraagstuk is zoveel groter als waar wij het over hebben hier.
En dan speelt ook het internet nog een belangrijke rol. Hoeveel kinderen hebben er niet een computer met internet op hun kamer? En weet iedereen wat ze daar doen?
Dit probleem is trouwens niet op te lossen door een hetze tegen de daders te gaan voeren. Kwaad met kwaad bestrijden heeft nog nooit gewerkt!! De focus moet zijn op hetgeen dat we in positieve zin kunnen doen om onze kinderen veiliger op te laten groeien!TrulyMe wijzigde dit bericht op 05-11-2009 19:25 met 0% - Geplaatst op donderdag 05 november 2009 19:56eendje
Mijn verhaal even gedeleted. Uit privacy-oogpunt.
Ik vind dat pedofielen, pedoseksuelen nooit meer bij kinderen in de buurt zouden moeten komen.......eendje wijzigde dit bericht op 10-11-2009 21:47 met 82% - Geplaatst op zaterdag 07 november 2009 07:42Maartje 44
EENDJE.....
Zijn kinderen hebben gelukkig zoontjes...schrijf je..
DACHT je soms dat die minder kans lopen..?
Ik heb he-le-maal GEEN begrip voor die kl..tz.kken..
En TRULYME..ook jij hebt helaas gelijk..bekenden zijn het meest gevaarlijk..leer een kind dat er niemand aan hem/haar mag zitten als ze dat niet willen.
Maar neem niet het spontane weg..een tussenweg..bestaat dat mensen..
OPsluiten en brandmerken..krijg er moordneigingen van... - Geplaatst op zaterdag 07 november 2009 18:49marg@@ik hem. Zijn kinderen hebben gelukkig zoontjes. Waar hij op mag passen. Zo edelmoedig vind ik dat. Ik zou het niet kunnen!@@
Denk je dat die man dan wel van jongetjes af zal blijven?
Bovendien gaat iedereen ook nog steeds voorbij aan het feit dat het niet alleen mannen zijn die deze \"afwijking\" hebben! Het zal misschien minder opvallen...
Van de protesttocht in Eindhoven heb ik verder niets meer meegekregen omdat het de laatste dagen meer rennen en vliegen was! Daarom had ik ter informatie dat ene regeltje ingezet voor ik de deur weer uit moest. - Geplaatst op zondag 08 november 2009 21:26wieke
Lieve dames, mijn excuses dat ik sinds donderdag niet meer heb gereageerd. We hebben onze hond laten inslapen afgelopen vrijdag en mijn hoofd wil alleen maar over hond nadenken, die ik steeds denk te horen. Dat hakte er nogal in. Morgen is het weer over, heb ik besloten, dan meld ik me met een nieuw onderwerp. - Geplaatst op zondag 08 november 2009 22:54Mirjam54Sterkte.
- Geplaatst op maandag 09 november 2009 09:59slangenmens@Wieke, joh, neem gerust je tijd! We begrijpen het wel

- Geplaatst op donderdag 19 november 2009 16:47knyntje
Ja, dat hakt er zeker in. Het slijt wel, totdat je een hond ziet die op jouw hond lijkt, dan gaan de sluizen gelijk weer open. Sterkte. - Geplaatst op woensdag 25 januari 2012 20:07ik-ke
Hallo,
Ik zie dat deze reactie's al vrij oud zijn maar ik vraag mij toch het een en ander af. Ik ben een moeder van 4 kinderen en begrijp het een en ander niet.
Ik heb mij hier eens in verdiept en ben tot de conclussie gekomen dat je pedofielen hebt en pedosexuelen.
Pedosexuelen hebben daadwerkelijk sex met kinderen en pedofielen niet. Nou las ik hier en daar dat deze mensen (laatst genoemden) ook gevaarlijk zijn. Kunnen jullie mij dit eens uitleggen.
Dit onderwerp heeft 65 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 25-01-2012 20:07.
Wieke - De pedofiel: waar moet hij wonen?