Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Tuinkriebels en groene vingers (3)

Dit onderwerp heeft 3003 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 04-04-2010 12:24. Dit onderwerp is gesloten!

Tuinkriebels en groene vingers (3)

Ga naar een onderdeel
  1. jippie_
    Afbeelding van jippie_

http://i35.tinypic.com/34r9g8o.jpg
    dit is het hotel. Het was vroeger een vrouwengevangenis Het Spinhuis.http://i37.tinypic.com/1olzly.jpg
    Naarden-Vesting in het zonnetje.

jippie_ wijzigde dit bericht op 18-10-2009 20:11 met 25%

2. titia
    Afbeelding van titia

Lieve kriebelaars,

Vanaf vandaag ga ik weer proberen om hier mee te doen. Het zal niet elke dag zijn, maar ik ben bij gelezen en zal ook blijven lezen.
    Op H heb ik een beetje beschreven hoe het geweest is. Het is moeilijk en de tranen komen nog regelmatig, zeker op een dag als vandaag of als ik de muziek weer beluister. Ik mis manlief zo erg................

Jippie, nu maak je me wel een beetje nieuwsgierig. Librije's zusje ...... is dat in de oude gevangennis, naast de schouwbrug? Goh, hoe heet die schouwburg nu ook al weer, kom er even niet. Mijn bovenkamer is behoorlijk duffig. Hihi, de eerste week lagen er hier huis over post-it's met waar ik aan denken moest en niet mocht vergeten. Het aantal is al een stuk verminderd, maar er liggen ook nu nog wel papiertjes op de kast.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 20-10-2009 21:53 met 0%: Welkom terug...

3. jippie_
    Afbeelding van jippie_

http://i35.tinypic.com/29pw3k1.jpg
    de IJssel.

4. jippie_
    Afbeelding van jippie_

ha lieve Titia, wat dapper en moedig van je. Ik hoop dat wij je hier wat ontspanning kunnen bieden.
    Jaaaaaaa, dat hotel ligt naast de schouwburg, maar ik weet ook de naam niet. Ha,ha,ha, heb er niet eens naar gekeken, maar zal direct even googelen.
    Sterkte,meis. Ik denk aan je. Laat de tranen maar lekker lopen. Opkroppen is niet goed voor je. Ik hoop dat je iemand hebt om af en toe bij uit te huilen.
    Liefs van mij en een dikke knuffel. Gevonden!!!!
    Het Spiegeltheater! Vroeger Odeon/Spiegel.

jippie_ wijzigde dit bericht op 18-10-2009 20:21 met 6%

5. zwaluw
    Afbeelding van zwaluw

Titia wat dapper en flink van je dat je hier weer langs komt! Ik krijg een beetje een brok in mijn keel van wat je schrijft, dat je je man zo mist. Ik hoop dat mensen om je heen je een beetje opvangen en wij hier zullen dat ook met alle liefde doen.

Natasja wat heeft je broer dat mooi verwoord, dat hij zijn vleugels gaat uitslaan. Maar wat ontzettend zwaar voor jou en zijn naasten. Dat is wel heel erg heavy. Heel veel sterkte Natasja.

Jippie wat heb je het fijn gehad. Naarden-Vesting ook nog er bij genomen. Leuk stadje is dat hè? In de zomer zou je het er nog leuker vinden, met al die bootjes die er varen en de terrasjes. En wat een riante kamer heb je in dat hotel!
    Je schrijft ook over mooie kaart. Waar heb je die gezien dan?

Madelief wat mooi die foto van dat wateroppervlak.

Twinmom mooie zwaan.

Kuki wat een mooie foto van de zon achter een wolk. Die droogbloem is ook zo mooi.

Sienna 100 bloembollen geplant? Wat zal je gebroken zijn. Heb je er zo'n pootstok voor?

Eendje mooi die foto's van paddestoelen en lampionnetje.

Wat is al weer veel geschreven Het is te veel om op iedereen te reageren, maar ik heb wel alles gelezen.
    Gisteren vierde een vriendin dat ze jarig was. Ze had een heel restaurant afgehuurd voor haar gasten. Een heel goed restaurant (Aagje Deken) Eerst borrelen, kijken naar stukjes die haar familie opvoerde en heerlijk eten. Het was heel gezellig.
    Vanmiddag ben ik naar een boekenmarkt geweest in de Grote kerk van Edam en daarna naar het Scheringamuseum. Dat is een heel leuk museum in Spanbroek; in een oude school. Er was nu een tentoonstelling van Jan van Tongeren, met stillevens. Of dit museum blijft bestaan is heel erg de vraag. Zou jammer zijn als het weg gaat.
    http://www.scheringamuseum.nl/images/collectie/Nederlands%20realisme%201e%20helft%2020e%20eeuw/TON%20s%20004..03.jpg

http://www.museum-nunspeet.nl/Tongeren/images/stilleven10.jpg

http://www.museum-nunspeet.nl/Tongeren/images/stilleven4.jpg

http://www.museum-nunspeet.nl/Tongeren/images/stilleven.jpg

zwaluw wijzigde dit bericht op 19-10-2009 10:57 met 11%

6. ase
    Afbeelding van ase

Titia knap dat je nu hier komt, en tranen is normaal laat maar komen, ik hoop dat je op je werk veel streun krijgt, gemis is niet goed te maken sterkte meis in gedachten vaak bij jou.
    Kuki je vroeg of ik bloembollen in de grond stop nee als het aan mij ligt niet ik denk dat ik de enige nederlandse ben die niet van bloembollen houd, de blauwe druifjes en crocussen komen elk jaar terug is mooi en ook tulpen die al jaren in de grond zitten bloeien elk jaar verder niets.
    Jippie Zwolle Deventer en de Naarder Vesting zijn allemaal mooi en het zusje van de Libreie daar is de verbouwing van op tv geweest van gevangenis naar top restaurant een hele verandering, heel fijn dat je zo verwent bent.
    Prachtig de zwanen twin de ganzen komen nog als het koud is maar de lama's zijn ook mooi.
    Fijne avond ik ga op de bank groetjes.

Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt.

7. jippie_
    Afbeelding van jippie_

Zwaluw, ik bedoelde dat Madelief zo'n mooie kaart had meegenomen voor Titia. Met de Vlinder van haar avatar en allemaal sterretjes van ons.
    Ik moest even lachen om jouw zin... eerst borrelen en dan stukjes van de familie. Ik dacht even ..eten ze de familie???? Maar ik begreep dat er stukjes opgevoerd werden?
    Ase, laat ik nu ook een van die hollanders zijn die niet zo van bollen in hun tuin houden. Ik zie ze liever op de velden hier vlakbij. Soms zet ik bollen in manden en ook heb ik blauwe druifjes en sneeuwklokjes die vanzelf opkomen.
    Die verbouwing heb ik, helaas, nooit gezien.

8. jippie_
    Afbeelding van jippie_

Natasja, even voor jou alleen. Wat een moedig besluit van je broer. Ook heel dramatisch, zeker voor zijn gezin en familie.
    Mijn broer heeft hetzelfde besloten na een lijdensweg van 10 jaar. Het is wel heel moeilijk geweest, maar ik had er alle begrip voor.
    Vond het voor mijn moeder wel heel triest. Zij wilde er gewoon niet aan, dat haar zoon er niet meer was.
    Lieve meid, heel veel sterkte deze dagen.
    Ik hoop dat je toch nog afscheid van hem kan nemen.

9. sienna
    Afbeelding van sienna

Echt prachtige foto's Kuki, van de droogbloem en de zon achter de wolken. Ik vind het wel een komisch idee dat je over een poosje fruit eet van uitgespuugde pitten, haha.

Mijn appelboom had één (hele grote) appel, Eendje. Vorig jaar had hij er 3. Ik ben benieuwd wat hij volgend jaar doet. Manlief wordt hem al zat en wil de boom wegdoen. Ik probeer hem tegen te houden want hoop doet leven.

Jouw sedum is inderdaad nog mooi, Ase. Misschien heb jij hetzelfde probleem met je camera als Truitje had.

Leuke foto's weer Twin, van het bos en de dieren.

Wij zijn vandaag door de Alblasserwaard gereden, Madelief. Ik heb de verte afgetuurd en maar één klein groepje ganzen zien vliegen terwijl je er anders om deze tijd veel ziet. Wat een leuke tocht heb je gisteren gemaakt.

Ik begrijp dat het bij jullie ook herfstvakantie is, Hse. Lekker de hele week uitslapen dus. Geniet er maar van.

Jippie, gefeliciteerd met de verjaardag van Julius. Fijn dat jullie zulke leuke dagen hebben gehad. Het hotel ziet er erg goed uit!

We zullen je hier met z'n allen blijven steunen, lieve Titia. Dapper van je, dat je weer wilt komen schrijven. Het is net als Jippie schrijft, gewoon huilen en niet opkroppen. Dat heeft mijn man het afgelopen jaar wel gedaan maar kwam zichzelf keihard tegen.

Ook jij hebt een 'heerlijk' weekend achter de rug, Zwaluw.
    Ik heb wel zo'n bollenpoter maar niet aan een stok en was zo eigenwijs om alles bukkend te doen. Ja, de rug is ietwat gevoelig nu maar ik hoop dat de bollen (tulpen, narcissen, allium en crocussen) meerdere jaren terug zullen komen want ik haal ze er na de bloei niet uit.

Vandaag waren we bij vrienden op bezoek en hebben daar toch zeker tot 3 uur vanmiddag buiten in de zon kunnen zitten. Echt een kadootje.

sienna wijzigde dit bericht op 19-10-2009 01:21 met 1%

10. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

zwaluw,ik heb dus foto's in de keuken hangen van jan van tongeren,kinderschoenen bruin met een klein bandje,koffierek met mok,en brood op een plank met vormen,ik had er foto's van gemaakt maar is niet mooi teveel gespiegel

rommeldam,ken jij de havip nog?

jippie,mooie foto's

titia,knap gedaan

hoe zal het met maria,zijn gegaan

hse,dan komt de trein wel

twin,zal even groeten als je langs ons komt,als je betonblokken ziet bij de onbewaakte overweg ben je telaat om te groeten

Moderator1 wijzigde dit bericht op 20-10-2009 21:55 met 0%

11. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

Goedemorgen allemaal, fijne maandag en vanavond reageer ik wel:)

Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid.

12. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

http://i38.tinypic.com/3029hu1.jpg

Nog een weekje en dan is het hier herfstvakantie.

Titia knufff we zijn er voor je om je in de moeilijke momenten virtueel te steunen.

Maria hoe was het?

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

13. rommeldam
    Afbeelding van rommeldam

TITIA

Ik sla in gedachten mijn armen om je heen.
    Ik heb nog niet op je hyves gelezen maar ga dat zeker doen.

Liefs van Rommeltje.

14. rommeldam
    Afbeelding van rommeldam

JULIA

Bedoel je de Havep?

Want Havip zegt mij niets.

15. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Titia, je bent een moedige vrouw, maar dat heb ik al meer gezegd.
    Vandaag je eerste werkdag, gelukkig ben je al een keer geweest, zodat de eerste confrontatie geweest is. Desalnietemin zal het niet makkelijk zijn.
    Je boekje zal vanavond wel behoorlijk in geschreven worden. Vind het trouwens een goed idee.

Jippie, dank voor je foto's, het ziet er prachtig en gezellig uit. Nog gefeliciteerd met Julius zijn verjaardag....die naam past bij hem :lol:

Zwaluw, de foto's met de vijzel en de wijnfles lijken wel echt. Bijzonder dat er mensen zijn die zo levensecht kunnen schilderen.
    Jammer dat er musea verdwijnen, hoe zou het komen, geen interesse of niet genoeg bekendheid?

Maria, ik ben ook benieuwd naar.....uh, wat je gegeten hebt :lol:

Lieve Julia, misschien kan je het mailtje wat jij gekregen hebt en wat voor mij bestemd is even doorsturen? Bedankt!

Truitje, ben je moe?

Eendje, helemaal vergeten te zeggen dat ik je vernielde paddestoelen mooi vond, jammer dat ze omgevallen of getrapt waren.
    En je appelboom gaat het nog wel doen hoor, net als mensen moeten ze iets ouder zijn om te bloeien en vrucht te dragen.

Sienna, wees voorzichtig met je rug, je hebt er maar één. Bollen planten is zulk dankbaar werk, in de lente heb je er zo'n plezier van. In Nederland had ik er duizenden in een piepklein tuintje, ik vond het een feest om naar buiten te kijken en al die bloemen te zien, zo vlak na de winter.
    De trekvogels komen hier al lang over. De kanaries zijn terug, ik heb hele groepen spreeuwen gezien, de wespendieven kwamen in het weekend met tientallen tegelijk over ons huis. Bee eaters deden zich tegoed in de Lantana. Nu is het wachten op de kraanvogels, die komen binnenkort.

Twin, ik vind je zwarte zwanen zo mooi, heb gelijk de hele dag met dat liedje in mijn hoofd gezeten.......witte zwanen, zwarte zwanen, wie gaat er mee naar Engeland varen........

Mooie foto's van Madelief!

Natasja, ik vind je broer ook heel moedig, voor de mensen die van hem houden is het achterblijven zo ontzettend moeilijk, maar liefde is ook loslaten en respect hebben voor zijn beslissing.

Ase, hoe is het met je zuster? Ook jij sterkte meisje.

Een roos in onze tuin heeft zo'n haast om uit te komen, dat hij binnen een dag van kleurloos ineens geel is.

http://94.100.116.144/762800001-762850000/762849201-762849300/762849230_5_AxWP.jpeg

cxcdfd wijzigde dit bericht op 19-10-2009 10:12 met 2%

16. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

kuki,dat zal ik doen

rommeldam,ik bedoel dus de havep

17. zwaluw
    Afbeelding van zwaluw

Lievejulia wat apart dat jij foto's van Jan van Tongeren hebt hangen. Ik kende hem niet. Ik las over de tentoonstelling in de krant met een foto er bij en dat sprak me enorm aan. En terecht. De tentoonstelling was prachtig.

Kuki dit museum is een privé-museum van Dirk Scheringa, de eigenaar van de DSB-bank. Hier hangt zijn prive-collectie kunst. De DSB is sinds vanmorgen failliet verklaard en het zou best kunnen dat het museum daarin wordt meegesleept.
    Mooie roos Kuki.

Maria hoe was je weekend?

Sienna: "de rug is ietwat gevoelig nu" , ja dat wil ik geloven. Maar van het voorjaar wordt het genieten van het resultaat.

Jippie wat vreselijk dat jouw broer ook ooit zo'n beslissing heeft genomen als nu de broer van Natasja. Ja voor een moeder is dat verschrikkelijk.

18. jippie_
    Afbeelding van jippie_

Kuki, wat een mooie rozenknop!
    Zwaluw heeft al uitgelegd waarom dit museum dicht moet misschien. Ik vind het oude gebouw heel leuk. Het nieuwe museum ken ik nog niet, want de bouw is vorige week al stopgezet.
    Nu is Dirk Scheringa op t.v. met de persconferentie.
    Even gaan kijken...

19. jippie_
    Afbeelding van jippie_

http://i34.tinypic.com/1zr1jjr.jpg
    leuke jongens in Deventer.

20. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Heb het net gezien op de tv, weet niet wat ik er van moet denken.
    Het is allemaal de schuld van anderen........

21. zwaluw
    Afbeelding van zwaluw

De schuld of aanleiding ligt heel gecompliceerd. Daar zullen deskundigen nog een hele tijd over napraten, maar ik vind het wel heel erg dat het gebeurd is. En het had ook afgewend kunnen worden. Erg voor zoveel werknemers, de spaarders, Dirk zelf, het dorp, het museum, het DSB-stadion, schaatsploeg.

22. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Zijn dat schilderijen jeee net foto's ik dacht dat het foto's waren denk nog is goed kijken idd geschildert echt knap geschildert.

Mooie rozenknop Kuki hihi ja zat ik toen ik die zwaan zag ook gelijk in mijn hoofd witte zwanen zwarte zwanen.Waren er 2 die langs de kant zaten en de mensen heeeeeeel lief aankeken of ze brood kregen ;).Waren niet zo groot denk dat ze nog jong waren,of zijn die witte zwanen groter dan zwarte zwanen.Ben normaal beetje huiverig van zwanen wel is mee gemaakt dat er een achter me aan kwam blazend en sissend net als ganzen ben ik daar beetje huiverig voor.

Leuk balkon met de kaboutertjes en paddestoelen.

Gegymd nog wat kadootjes gekocht voor in de luiertaart te verwerken hihihi heb al een boel van slabbertjes tot rompertjes tot een pakje en een ikke boek een knuffelbeestje.Diverse kleine dingetjes,een flesje .Volgende keer is kijken voor satijnen lint voor de afwerking van de taart ik denk dat ik hem in december ga maken kan maar klaar zijn.

Zoiets moet het ongeveer gaan worden: heb de beschrijving al uitgeprint. En dan kan creabea/creathea aan de slag :) ;).
    Ik weet inmiddels wat het gaat worden dus ook makkelijk met de kleur en het wordt roze :lol: (hoop wel dat de echo gelijk had hihihi dat mijn zus toch niet onverwacht een jongetje gaat krijgen :lol: heb het wel is gehoord hadden ze alles roze gemaakt kamertje etccc want volgens de echo werd het een meisje bij die mensen,ja verrassinggggg bleek het dus een jongetje te zijn whaha gelijk identiteitscrisis :lol:

Geloof in Belgie is dat andersom he roze voor jongens en blauw voor meisjes.

Klik hier

Pfff de tuin is bezaaid met bladeren en is er nog niet eens zo veel blad van de bomen af onbegonnen werk het nu weg te harken want morgen ligt het er weer.
    Voor word ik gek van die eikels van die boom in het plantsoen je blijft het weg vegen of uit de tuin plukken rot boom.Veeg de stoep zoveel mogenlijk schoon,want je kan lelijk onderuit rollen door die eikels.Vorig jaar bijna niks en nu bommetje vol.
    Normaal zeggen ze veel eikels een koude winter nou vorig jaar was er geen eikel te vinden gelukkig :lol: maar was de winter wel koud nou ja in elk geval het was winter in tegenstelling tot voorgaande jaren zeg maar dat de winter eerder voorjaar leek.

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

23. hse
    Afbeelding van hse

Ach Zwaluw, die Dirk is wel binnen hoor.

gewoon liefs

24. zwaluw
    Afbeelding van zwaluw

De DSB-bank was het levenswerk van Dirk Scheringa. Ik vind het heel erg en sneu om te zien dat een man dat gaat verliezen.
    Hse het lijkt er door jouw opmerking op dat het niet erg is om alles te verliezen als het iemand treft die rijk is. Hij zal niet aan de bedelstaf geraken, maar zijn verlies is enorm.

25. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Het is een tragedie voor alle betrokkenen.
    Ben er van overtuigd dat geen enkele bank een bankrun kan overleven. Als vandaag 200.000 mensen hun geld van een gerenommeerde bank halen kunnen zij het ook schudden. Lakeman had dat kunnen weten.

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x