- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 784 reacties, en bestaat uit 32 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 32.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 14:47.
Automutilatie (2)
- Geplaatst op dinsdag 13 oktober 2009 19:37account verwijderdIk vind je hartstikke dapper en je bent volgens mij doelgericht bezig. Petje af, hoor. Het is nl niet niks.Account verwijderd
- Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 10:30ellon
Nou Anderling, de mail is verstuurd, dus dat kan je niet meer terugdraaien. Wel een goeie binnenkomer om haar te vertellen dat je daarom nu peentjes zweet.
@Fajah, blij met je eigen nick. Grappig eigenlijk. Het is toch een soort identiteit geworden. Ik zou me ook onthand voelen als ik niet meer met deze nick zou kunnen posten.De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 15:27account verwijderdHoe is het gegaan, Anderling? Viel het mee?Account verwijderd
- Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 15:42anderling
Nee, KK, integendeel. Maar dat is juist goed, toch?

- Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 16:13marijke1
't Is heel goed dat je de confrontatie aangaat.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 17:17anderling
Annie vindt (en ik ook, maar dat wil ik niet toegeven) dat ik straks in Apeldoorn EMDR moet gaan doen om mijn pestverleden en de verkrachting te verwerken, omdat die ervaringen maar energie blijven zuigen.
Maarja, dan moet ik de controle loslaten, en daar ben ik erg slecht in. Ik ben continu op mijn hoede en me bewust van mezelf. Toch heb ik haar beloofd dat ik het ga doen; ik kwam er vandaag achter dat bij mij niks spontaan gaat, dat ik over iedere actie nadenk, en dat is niet gezond. Ik zit gevangen in mezelf.
Brrrrr.......moet haar nog mailen ook, ik mail iedere week een verslag. Het valt niet mee, en in plaats van makkelijker lijkt het alleen maar moeilijker te worden. - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 17:35kati
O Anderling, was t topic kwijt!
Dat krijg je als je t niet bij de favorieten zet! Wat me opvalt is dat je de dingen nu bij de naam noemt! Dat noem ik vooruitgang!
En dat is juist goed! (denk ik dan toch)
O ja, ik ben een geit (of schaap) in de Chinese astrologie.... Het zal eens niet!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 17:42ellon
Dat kan ik me heel goed voorstellen, Anderling. Ik heb ook wel moeite om de controle los te laten. Ik heb een metersdikke muur om me heen en geen idee hoe ik die kan afbreken (hoe kwam die muur daar zo ineens?). 't Is dan ook een enorme stap om die EMDR te gaan doen.
O ja, volgens de Chinezen ben ik een
De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 18:01ienepien
@nderling, EMDR kan je geweldig helpen. Ik heb er jaren geleden veel baat bij gehad en heb het niet ervaren als 'de controle uit handen geven'. Integendeel eigenlijk, na 3 sessies had ik juist de controle weer terug, doordat ik van een trauma was verlost dat mijn hele leven toen beheerste. Het is wel even lastig om terug te gaan naar het specifieke moment, maar dat weegt niet op tegen het resultaat dat het oplevert.
Ik heb overigens ook last van 'het derde oog' zoals ik het noem. Dat eeuwige op je hoede zijn. Doodvermoeiend en lastig om kwijt te raken, omdat het samenhangt met het feit dat je een of meerdere keren zeer onaangenaam verrast werd. Althans, dat is mijn theorie.Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 19:36account verwijderdIk ben momenteel bezig met EMDR sessies en ik moet zeggen dat ik het een hele bijzondere ervaring vind. Sommigen noemen het een 'Quick Fix'. Vergeleken met de gangbare psycho therapie is het dat ook wel. Het oproepen van de beelden, geluiden, geuren, temperatuur maakte me vorige week kotsmisselijk. Vanmorgen had ik alleen nog maar oprispingen. Niet alles gaat even snel, maar het verbreken van de aangeleerde verbindingen in de hersenen lukt dus wel. En dan maak je vanzelf nieuwe aan, doordat je je anders opstelt. Ik denk wel dat jij dit kan. Je hebt er wat moed voor nodig, maar die heb je wel. Ik wens je enorm veel succes daarmee! En ik blijf mijn petje voor je afnemen. Het is niet niks wat je doet. Klasse!
Overigens, in de Chinese horoscoop ben ik dit:
account verwijderd wijzigde dit bericht op 14-10-2009 19:38 met 9%Account verwijderd - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 20:48anderling
Ellon, jij verwoordt het precies zoals ik het denk: waar komt die muur ineens vandaan? Maar hij is er, en hij moet weg.
IP, dat derde oog van jou is ook zeer herkenbaar. Inderdaad doodvermoeiend. Ik werk niet voor niks maar een paar dagen in de week; buiten mijn werk en familieverplichtingen kan ik gewoon niet veel meer aan. Alle situaties waarin sociaal gedrag vereist zijn, kosten mij zoveel energie dat ik daar af en toe dagen van moet bijkomen.
KK, ik had al gelezen dat jij ook met EMDR bezig was. Ik ben er tóch bang voor, ik zit er niet op te wachten om bepaalde dingen te herbeleven. Maar het moet, het moet, het moet. Als ik het niet doe, blijf ik eeuwig hangen in mijn huidige gedrag, en dit huidige gedrag veroorzaakt depressies. Als ik nooit meer zo diep wil zinken als afgelopen jaar, moet ik nu gewoon aan de bak.
Een naar idee, dat je met je eigen gedrag je depressies in stand houdt. Dat voelt als een grote onvolkomenheid. Laat ik mezelf dan maar geruststellen door te zeggen dat dat gedrag inherent is aan een aantal hufters die geen idee hebben wat ze me aan hebben gedaan.Moderator1 wijzigde dit bericht op 14-10-2009 21:59 met 0% - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 22:55anderling
Fajah, hoe weet je je Chinese ascendant?
Kati, ik heb je inbox gelezen. Ben nu niet zo heel erg van het contact, maar ik blijf je mailen, op de lange termijn. Je zult het trouwens wel goed kunnen vinden met KK, alletwee van die geiten
- Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 14:14account verwijderdBoekje van Jaap Hillen - ISBN 90-230-0951-7 - "de Karakter Combinatie Kaart". Wat de Chinese astrologie je leert over je relaties.
Ik ben een geit en mijn ascendant is Os. Volgens de horoscoop een hele lastige combinatie. Zijn tegenpolen. Er zit een kaartje bij met jaartallen en data, zodat je kunt uitrekenen/vogelen wat jijzelf bent en wat je ascendant is en hoe het werkt in relaties, zoals vrienden, zakelijk, levenspartner en ouder-kind.
Stuur een pbtje als je meer wilt weten, of duikel een boekje als dit op in de Bieb.
Account verwijderd - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 14:33kati
Is goed Anderling.
En ja, kan t uitstekend met KK vinden zelfs!
Is ondanks d'r klauwen ook een scheetje!
KK ik heb geen flauw idee van mijn ascendant. Heb net gegoogled maar wauw! Dat klopt als een bus zeg! Wat ze over de Geit zeggen! Echt!!! http://www.starmanproductions.nl/chinesesterrenbeeld/chineessterrenbeeld.htmlBe yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 14:54marijke1
Tijgers vreten geiten
Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 15:11account verwijderdOhja? Ik ken anders een tijger die haar geitjes heerlijk verwent met zaligheden? Of is dat vetmesten? Dan mag tijgertje zelf ook wel eens uit gaan kijken... buikje bolt ook al aardig. Zwiept zo gezellig heen en weer tijdens het lopen: staart links, buikje rechts...
Account verwijderd - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 15:17marijke1
Hoho, ff dimmen, ik ben gisteren en vandaag heel braaf geweest, alleen daarnet een stukje gevulde speculaas.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 15:18kati

Mijn ex was een tijger... stond ook bij egocentrisch, vandaar dat ik van m af ben...quote:Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 15:48account verwijderdNee, van die piepkleine stukjes gevulde speculaas kun je inderdaad niet dik worden...
Account verwijderd - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 16:22marijke1
quote:Kattekop59 schreef op 15 oktober 2009 @ 15:48:
Nee, van die piepkleine stukjes gevulde speculaas kun je inderdaad niet dik worden...
't Was hooguit 8 x 8 centimeter.
Ik wil dit topic trouwens niet verpesten met gevulde speculaas, ik heb ook geen idee of Anderling dat lekker vindt.marijke1 wijzigde dit bericht op 15-10-2009 16:26 met 20%Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 22:25Marielle3006
Het is heel persoonlijk wat je van bepaalde therapiën vindt. Ik begrijp dat je nu CT hebt gehad? Wanneer ga je afronden met Annie? Heb je Annie al gemaild? Mijn ervaringen met EMDR zijn iets minder positief -door verschillende redenen- maar dat is prive. Ik ben heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren en lees/hoor het graag.
Hou je taai.
- Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 10:02fajah
Hi Anderling,
Ascendant of innerlijk dier weet je door je geboorte tijd.
Stel je bent een Tijger en je bent om acht uur 's avonds geboren, dan kun je dit uitzoeken, tegenwoordig kun je het al kant en klaar doen via internet.
Een geit ken ik niet, ken niemand die geit is zal het eens gaan lezen!
Fijn weekend iedereen!
Love Fajah
Lief he!
Blijf niet hangen in het verleden, droom niet van de toekomst, maar concentreer je geest op het huidige moment. -BOEDDHA - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 13:46account verwijderdHet derde oog behoeft wellicht wat uitleg...
http://www.theosofie.net/ ... juliaug2003/derdeoog.htmlModerator1 wijzigde dit bericht op 16-10-2009 14:48 met 9%: moderator wijzigde met 0%Account verwijderd - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 19:11anderling
@ Marijke: gevulde speculaas is niet mijn ding, maar geitenvlees vind ik ook niet te vreten (sorry KK en Keet
).
@Marielle: ik kom nog tot januari bij Annie, al zal er rond de feestdagen wel een keer uitvallen. Ik heb haar al gemaild, dat doe ik eigenlijk altijd nog dezelfde dag, of de dag erna.
EMDR, ach, ik sta niet te springen. Maar ik heb met gewone psychotherapie ook slechte ervaringen opgedaan voor ik Annie leerde kennen, dus ik ga er maar van uit dat ze gelijk heeft en dat het goed voor me is. Werkt het niet, jammer dan, dan zien we wel weer verder.
@Fajah, dat weet ik, dat je je ascendant kunt achterhalen n.a.v. je geboortetijd, ik heb alleen nog geen site gezien waar ik dat kon vinden in de Chinese astrologie. De site die Keet plaatste heb ik gezien, het klopt bij mij maar voor de helft. Maar dat is in de westerse astrologie ook zo.
@KK: ik zie nu pas dat jij ook nog een link geplaatst hebt, die ga ik nu effe bekijken. - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 19:13anderling
Oh, dat is mij een brug te ver.....ik kan het niet eens lezen, zo vaag vind ik het. Sorry hoor.
Dit onderwerp heeft 784 reacties, en bestaat uit 32 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 32.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 14:47.
Automutilatie (2)