Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Automutilatie (2)

Dit onderwerp heeft 784 reacties, en bestaat uit 32 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 32.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 14:47.

Automutilatie (2)

Ga naar een onderdeel
  1. anderling
    Afbeelding van anderling

Automutilatie voorbij

Hoi allemaal.

Dit topic open ik speciaal voor Marielle, Tandi, Marijke, Agaath, Ienepien, Miec, Kati, Kuki, Kattekop, Clineke, Pake, Boekenwurm, en alle anderen die ik nu even vergeet. Jullie hebben heel erg met mij meegeleefd op een moment dat ik het heel erg moeilijk had met mezelf.

Ik heb het nog steeds moeilijk, maar ik ben, zoals ik al voorspeld had, opgehouden met snijden toen het razen in mijn hoofd een beetje minder werd.
    Toen Annie de hele maand augustus weg was, dacht ik dat ik gek zou worden, maar ik ben er nog steeds, en nog steeds bij mijn volle verstand. Toen ging er een spreekwoordelijke knop om.

Ik ben nog steeds kwetsbaar en kamp met een vervelende persoonlijkheidsstoornis, maar de scherpste kantjes zijn er vanaf, sinds kort. Ik had even nodig om dat te merken; in eerste instantie had ik het niet eens in de gaten.

Kortom: het gaat beter met Anderling, maar er is nog een hoop werk te verrichten. Ik heb in ieder geval al meer dan een maand niet gesneden.

De reden waarom ik dit topic open, is omdat ik iedereen wil laten weten hoe het met me gaat. Heel veel mensen hebben meegedacht en meegelachen en meegehuild, zij hebben in mijn optiek allemaal het recht om te weten hoe het nu gaat, en ik heb niet iedereen's mailadres, en ook geen zin om iedereen persoonlijk te berichten.

Het leven voelt een stuk lichter, nu. Ik durf nog niet te juichen, hou altijd in mijn achterhoofd dat een terugval op de loer ligt, maar op dit moment gaat het redelijk met me; in ieder geval stukken beter dan een paar maanden geleden.

Dus, ter kennisgeving: iedereen die met me meeleefde: ik ben er nog, ik verheug me weer op sommige dingen, ik kan het leven weer wat beter aan.

BEDANKT, BEDANKT, BEDANKT!!!! Sommige mensen heb ik echt in mijn hart gesloten, en aan sommige berichten heb ik destijds heel veel gehad.
    Op naar de toekomst!

Moderator1 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 20:46 met 0%

2. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

:love: :love: :love:

3. anderling
    Afbeelding van anderling

Lieve Kuki, wat een mooie avatar. Precies zulke rozen staan er nu bij mij in een vaas :)

4. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Anderling; dan kan ik alleen maar zeggen;

Wat een heerlijk bericht!
    Er spreekt HOOP uit.

Sportief ( niet het goede woord..) om dit hier even te melden..
    :x

5. job
    Afbeelding van job

Hoewel ik bij al die andere behoor,zoals gewoonlijk,wil ik je het allerbeste wensen Anderling,en vooral veel succes en geluk in je nieuwe huis en woonplaats.

6. miec
    Afbeelding van miec

Lieve Anderling,

http://i36.tinypic.com/32zhydx_th.gif

Ik ben heel blij om dit allemaal te horen.Geweldig dat het zoveel beter met je gaat.

7. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Gele rozen kreeg ik toen Kim geboren was van mijn man, gele rozen kreeg ze bij haar afscheid van deze aarde....hebben voor ons een speciale betekenis.
    Ik ben zo blij dat het goed gaat met je :duim:

8. TrulyMe
    Afbeelding van TrulyMe

Hartstikke goed, Anderling!
    Ik ben heel blij voor je!

En top dat je er speciaal een topic voor opent om dat te laten weten!

9. anderling
    Afbeelding van anderling

Job! Natuurlijk hoor jij niet bij "al die anderen". Ja, wel in de zin dat ik je naam vergat te vermelden, excuus! Ik heb jou net zo hard in mijn hart gesloten, en lees met plezier je antwoorden op DDV.

Ik denk altijd als ik jouw postings lees: Jammer, het is een Amsterdammer (grapje!!)

10. kati
    Afbeelding van kati

o wat ben ik blij dat ik nog 'even' mijn pc aan zette! Anderling wat goed om te horen! :cheer: Heel er super dit, en heel erg fijn dat je dit topic daarvoor geopend hebt. Of zoals we in het Brabantse zeggen: KEIGOED MAN! :D

http://i601.photobucket.com/albums/tt94/catharina1946/funn/hugs2.gif

Be yourself no matter what they say ~Sting~

11. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Anderling, je bent een kei maar dat wist ik al, ga zo door!!!!!!!

Op het bovenstaande berust copyright©

12. job
    Afbeelding van job

Ik denk altijd als ik jouw postings lees: Jammer, het is een Amsterdammer (grapje!!)[/quote]

En daar ben ik nu juist zo trots op ;)

13. ienepien
    Afbeelding van ienepien

Da's heul goed nieuws @nderling! En klasse dat je dat op deze manier laat weten. :duim: Enne, onthoudt: Stille Nacht, Heilige Nacht, Ontdek Je Eigen Kracht!

Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

14. ellon
    Afbeelding van ellon

Wat een fijn bericht, Anderling! Dat verdient een bloemetje...

............http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/bloemen/116.gif

ellon wijzigde dit bericht op 03-10-2009 00:04 met 0%
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

15. pake_rinse
    Afbeelding van pake_rinse

Knap hoor, een pake laten glimlachen zonder een slechte grap hoeven te vertellen.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 04-10-2009 14:25 met 0%
    Iedereen is uniek, behalve ik.

16. Marielle3006
    Afbeelding van Marielle3006

Hej Anderling :)
    Sorry dat ik je bericht nu pas lees, ik heb een beetje 'afscheid' van het forum genomen. Wel fijn om nog eens terug te komen en dan dit bericht te zien staan. Super! Hou je taai, meid. Je kunt het en je bent het waard. Ik denk nog vaak aan je.
    Liefs, Marielle

17. Marijo 53
    Afbeelding van Marijo 53

Anderling. Ik vind je een kanjer en weet hoe moeilijk je het soms nog kan hebben. Kom op meis ga er voor.

18. account verwijderd
    Afbeelding van account verwijderd

Ooowww, ben ik blij dat ik de computer ook nog even aanzette!! Geweldig, Anderling. En het leeuwendeel heb je toch heus helemaal zelf gedaan, hoor! Je bent een echte kanjer. Omdat je een maatje hebt krijg je deze Yin&Yang van me! (virtueel dan hè):

http://www.jookschrijft.nl/plaatjes/YIN-YANG-DOLFIJN.jpg

Moderator1 wijzigde dit bericht op 05-10-2009 15:26 met 0%
    Account verwijderd

19. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

Die angst voor terugval kan ik me levendig voorstellen, Anderling. Ik hoop dat dat ten onrechte is, die angst. En dat je nooit weer een terugval zult meemaken. Maar je weet nu dat er een manier is om er vanaf te komen, dat scheelt misschien ook al.

Ik wens je kracht en voorspoed.

kalm aan en rap een beetje

20. tandi
    Afbeelding van tandi

Hoi Anderling,

Super dat je bent gestopt met snijden. Hoop voor je dat je het volhoud. Mss heb ik een tip voor je, doe een elastiekje om je pols en als je toch weer behoefte krijgt in snijden, trek dan aan het elastiekje en laat het knallen op je pols. Ik gebruik dit nu een week, en zelfs mij heeft het geholpen. Hoop dat het jou ook helpt.

Liefs
    tandi

Moderator1 wijzigde dit bericht op 06-10-2009 14:01 met 0%

21. anderling
    Afbeelding van anderling

Hoi Tandi, bedankt voor de goeie tip; die hou ik erin. Ben blij dat het met jou ook werkt.

Marielle, ik denk ook veel aan jou.

Alle anderen bedankt voor de lieve reacties.

Ik heb nog tot januari de hulp van Annie, ze denkt mee aan een vervolgtraject in Apeldoorn, en de medicatie ga ik na de verhuizing afbouwen.
    Ik baalde eerst zo verschrikkelijk van die verhuizing, maar gisteren zijn we weer even in ons toekomstige huis geweest en ik krijg er nu zelfs zin in. Ik trok dat huis als een jasje aan, zeg maar. Voor minder had ik het ook niet gedaan.
    Voor het eerst sinds tijden voel ik me niet meer zo contactgestoord en somber, maar de dysthyme stoornis gaat niet over en dus blijft er een gerede kans op terugval. Hopelijk kan ik me daar in de toekomst beter tegen verweren, ik voel het in ieder geval aankomen, heb ik gemerkt.

22. account verwijderd

Een huis dat je aantrekt is een THUIS, Anderling. Beter kan ik het niet verwoorden. Gefeliciteerd! :lol:

Account verwijderd

23. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    anderling schreef op 06 oktober 2009 @ 17:16:
    Hoi Tandi, bedankt voor de goeie tip; die hou ik erin. Ben blij dat het met jou ook werkt.

Marielle, ik denk ook veel aan jou.

Alle anderen bedankt voor de lieve reacties.

Ik heb nog tot januari de hulp van Annie, ze denkt mee aan een vervolgtraject in Apeldoorn, en de medicatie ga ik na de verhuizing afbouwen.
    Ik baalde eerst zo verschrikkelijk van die verhuizing, maar gisteren zijn we weer even in ons toekomstige huis geweest en ik krijg er nu zelfs zin in. Ik trok dat huis als een jasje aan, zeg maar. Voor minder had ik het ook niet gedaan.
    Voor het eerst sinds tijden voel ik me niet meer zo contactgestoord en somber, maar de dysthyme stoornis gaat niet over en dus blijft er een gerede kans op terugval. Hopelijk kan ik me daar in de toekomst beter tegen verweren, ik voel het in ieder geval aankomen, heb ik gemerkt.
    Een lekker zittend jasje vind je niet zomaar, jij hebt het gevonden, wees er zuinig op. Misschien ga je je na verloop van tijd wel veel lekkerder voelen in de mooie omgeving van Apeldoorn, de bossen zijn nu op hun mooist.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 08-10-2009 15:04 met 0%
    Op het bovenstaande berust copyright©

24. anderling
    Afbeelding van anderling

Nu breekt de tijd aan dat ik mezelf moet bewijzen voor de buitenwereld en voor mezelf.
    Mijn vriend is de komende twee weken op zakenreis, en ik ben helemaal alleen thuis. Dat was altijd aanleiding genoeg om te snijden en terug te vallen in oude, slechte gewoontes.

Ik moet nu alles alleen doen: opruimen voor de verhuizing; mensen uitnodigen voor onze afscheidsborrel; werken, naar Annie, contact houden met vriend, contact houden met familie, dingen regelen met Eneco en dergelijke, kortom ik word nu zeer op mezelf teruggeworpen.

Ik zou het fijn vinden als ik hier af en toe tot rust zou kunnen komen. Dat er mensen zeggen: "Cool down, je kunt niet alles in één keer". Ik betrapte me er vandaag al op dat ik gelijk alles in één keer wil doen. Dat eeuwige plichtsbesef......

Ondertussen gaan de gesprekken met Annie gewoon door, en die worden steeds lastiger, hoewel ik me steeds beter voel. Ze gaat nu pas op mijn gevoel spelen; ik dacht na die 9 maanden eigenlijk dat ze dat nooit zou gaan doen. Dat blijft moeilijk, want ik weet niet zo goed wat ik voel ,en óf ik wel wat voel.

Hoe dan ook; ik ga proberen deze twee weken zo goed mogelijk door te komen, maar ik zou wel erg prijs stellen op een spreekwoordelijke schop onder mijn kont zo nu en dan, van jullie allemaal. Om me op gang te houden.

anderling wijzigde dit bericht op 11-10-2009 15:42 met 0%

25. account verwijderd

http://images.ebaumsworld.com/thumbs/groups/344/logo-1212626900.gif

Bedoel je dit? Spreekwoordelijk dan? :D

Account verwijderd

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x