Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Tinnitus, oorsuizen

Dit onderwerp heeft 91 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 16-12-2011 10:28.

Tinnitus, oorsuizen

Ga naar een onderdeel
  1. Ellenwiske
    Afbeelding van Ellenwiske

Ik lees hier over het mogelijk verhelpen van oorsuizen door homeopatische middelen en zo. Zelf geloof ik daar helemaal niet in voor deze kwaal. Ik schrijf en lees al jaren op het tinnitusforum en daar zijn al deze medicijnen en apparaatjes ook al lang breeduit besproken. En er zijn er nogal wat in de handel. Als je meer over T. te weten wilt komen moet je daar zeker eens rondneuzen Als je jezelf daar registreert kun je over een heleboel zaken rondomt T meelezen en zo je wilt ook schrijven. Soms zijn er ook wel eens onderzoeken van Universiteiten waar je aan mee kunt doen. Je krijgt er goede tips om met T om te leren gaan.

tinnitusforum

2. dini
    Afbeelding van dini

Bedankt voor de tip Ellenwiske. Mijn man heeft zo'n last van oorsuizen, hij luistert 's nachts vaak uren naar de radio via zo'n klein radiootje en een koptelefoontje. Hij heeft het al jaren dus de tip van Wieke is voor hem helaas niet van toepassing. Homeopatische middeltjes? Daar geloof ik ook niet in. Hij heeft een poosje Geriaforce gebruikt, we hebben nog een flesje trouwens, het zou goed voor de doorbloeding zijn. Dat kan best, maar het heeft hem niet van het suizen afgeholpen.

3. klikhier
    Afbeelding van klikhier

Ik weet niet of het al gezegd is maar oorsuizen heeft heel vaak te maken met een (behoorlijk) vermindert gehoor.

Gedraag je volwassen en als een dame, dat doe ik ook.

4. Ellenwiske

Maar niet altijd. Bij mij bijvoorbeeld niet.Ik heb bij het audiologisch centrum 2x een gehoortest gedaan. Ze kunnen wel zien dat de T bij mij in de hoge tonen zit. Hoge geluiden zijn juist funest voor mij want als ik die hoor gaat mijn piep eroverheen proberen te komen. Heel leuk met mijn beroep en spelende kinderen op de speelplaats of tijdens de gymles. Bij dat laatste heb ik trouwens altijd oordopjes in en ja.....dan hoor ik minder. :D

5. moi61
    Afbeelding van moi61

Bij mij is het in vlagen,soms een hele dag door dan weer gelukkig paar dagen niks.Maar t meeste zogauw ik in bed lig.
    Nu ik nogal menstrueer de afgelopen dagen ,lijkt de tinnitus ook veel heviger,ik wijd dat ook een beetje aan t vele bloedverlies wat toch wat bloedarmoede kan betekenen,waar ik al aanleg voor heb.
    Morgenochtend laat ik mijn hb prikken.
    Ik kan me er soms enorm aan storen,en de andere keer minder.
    Maar het liefste heb ik natuurlijk dat t op een dag helemaal weg blijf.

moi61 wijzigde dit bericht op 30-09-2010 15:29 met 3%

6. Onderzoek_
    Afbeelding van Onderzoek_

.....

Moderator1 wijzigde dit bericht op 06-10-2010 17:27 met 97%: Het doen van onderzoeken is niet toegestaan op het Libelle forum

7. Ellenwiske

Vanavond was er een stukje bij één vandaag. De aankondiging gisteren was heel lyrisch. Over iets nieuws dat er zou zijn om het suizen te stoppen/verminderen.
    Ik dacht echt dat er nu dus een oplossing was, maar ik vond alles toch een beetje vaag. En over dokter de Ridder uit België is op het tinnitusforum al altijd veel te lezen, omdat veel forummers daar patiënten van hem zijn.

8. moi61
    Afbeelding van moi61

Ik erger me groen en geel aan gerard joling die ook last heeft van oorsuizen waarschijnlijk door stress.
    Toch krijgt hij wel alle onderzoeken die ik ook wel gewild zou hebben.
    Maar niet krijg omdat ik ermee moet leren leven.
    Ik weet zeker dat bij die onderzoeken van gerard ook niks uitkomt,teminste als t echt van de stress komt.

9. ijsvogel
    Afbeelding van ijsvogel

xxx

ijsvogel wijzigde dit bericht op 02-12-2010 13:59 met 100%: probleem opgelost

10. moi61
    Afbeelding van moi61

Ik heb t nu al ruim een jaar en ik word er af en toe ook nog helemaal gek van.
    En vooral met t feit dat je ermee leren leven moet volgens de dokters....
    ze kunnen niks maar in belgie blijken ze t wel te kunnen.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 20:17 met 0%

11. dini
    Afbeelding van dini

Mijn man heeft er ook zo'n last van. En daarom ben ik benieuwd wat ze er in België aan kunnen doen? Weet jij waar ik daar info over kan vinden Moi61?

12. moi61
    Afbeelding van moi61

vooral op het titunniusforum,,,en als je googelt met de woorden oorsuizen en belgie.

maar ik denk dat t bij de meesten niet helpt.
    Je krijgt meer handvaten mee om er mee om tegaan.

moi61 wijzigde dit bericht op 30-11-2010 17:57 met 37%

13. dini
    Afbeelding van dini

Dank je wel. O, dus het is meer hoe er mee om te gaan. Tja...

Er zullen steeds meer mensen komen die er last van zullen krijgen door die knalharde muziek in disco's enzo. Hopelijk zijn die er nog op tijd bij om er iets tegen te doen. Niet alleen om het geluid, maar ook om de slapeloze nachten, want met herrie in je oren valt er niet te slapen.

14. moi61
    Afbeelding van moi61

http://www.tinnitus.nl/over-tinnitus.html

ik hoop dat dit ook snel in nederland te doen is.
    Dan wil ik t wel proberen,,maar ik ga niet helemaal naar belgie voor iets
    wat waarschijnlijk toch niet voor iedereen helpt.
    wist ik zeker dat ik daar van mijn tinnitus afkom dan zou ik wel meteen gaan.
    De nachten zijn vaak te erg ja,,en mijn bloeddruk is ook flink hoog geworden door dat onmacht gevoel in je hoofd.
    gelukkig heb ik ook goede dagen en kan ik t dan wel handelen.
    maar ook ik heb dagen dat ik denk van nog even en ik trek t niet meer.
    Je wilt er vaak voor wegvluchten maar dat kan je niet.

moi61 wijzigde dit bericht op 30-11-2010 20:30 met 11%

15. lady2006
    Afbeelding van lady2006

Er is volgens mij echt weinig aan te doen, en moet je er echt mee zien te leven, wat soms verdomde moeilijk is als je veel herrie in je hoofd hebt.
    Ik heb tinitus sinds een jaar of 5 het begon met een brom in mijn linkeroor waarvan ik dacht he ik hoor een trein die stationair staat warm te draaien, wat niet zo vreemd was, want wij wonen bij een spoorlijn, de treinen rijden hier alleen langs en stoppen dus niet hier.
    Daarna heb ik onderzoeken gehad, ben in de scan geweest, maar al met al was er niets aan te doen, ik word ook langzaam aan wat doof zei de arts, maar ik moest er toch me leren leven zei hij.
    Bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik vroeger vaak ooronsteking heb gehad aan dat oor.

16. moi61
    Afbeelding van moi61

Heb t nu ruim een jaar en t lijkt wel met vlagen veel harder te klinken,maar ook soms een dagje bijna niks en dan ineens weer een dag nogal heftig.
    Herkent iemand dat?mijn geluid is erg hoog soms alsof er een vliegtuig opstart ,,,of een hele hoge suis,heel schel ook,,waardeloos.
    Nu heb ik hoofdpijn en is t dus weer erger.

17. eendje
    Afbeelding van eendje

Ik herken dat Moi. Overdag gaat het sowieso best goed, in de avond begint het fluiten in mijn hoofd. Soms is het een avond stil. Meestal heb ik het dan de dagen ervoor juist heel erg gehad...... :sad:

18. moi61
    Afbeelding van moi61

ja eendje dat slapen,,t is bij mij in periodes,,zo kan ik avonden niet in slaap vallen door die hoge suis.Ik slaap ook op oxzemepan,,anders word t helemaal niks.
    Maar er kunnen ook avonden zijn dat ik wel lekker in slaap kan vallen ,maar wel altijd snachts weer wakker word van t gesuis.
    ik merk ook dat ik vanaf de herfst weer veel meer last heb.
    en in de zomer had ik minder last.
    Ik heb scan gehad maar was niks op te zien.
    ik baal wel dat we t er maar mee moeten doen,ik heb liever een zere arm denk ik dan die constante herrie in mijn hoofd.

19. lady2006
    Afbeelding van lady2006

Zouden er ook veel mannen zijn die last hebben van tinnitus, of zou het bij vrouwen meer voorkomen ?

Toevallig sprak ik laatst een man die ook last had van een piep in zijn oor, hij vertelde dat hij s'avonds een diskman opzette met zachte muziek om zo in slaap te vallen.

Bij mij is het idd ook dagelijks verschillend, het meeste last heb ik als het stil is, maar dat is logisch want dan hoor je het juist.

lady2006 wijzigde dit bericht op 08-12-2010 20:54 met 1%

20. moi61
    Afbeelding van moi61

ik heb dit jaar een man gesproken die zei me,,ik heb al 18 jaar 2 fluitketels in ,mijn oren,,maar t went nooit.

Over mezelf:
    Overdag kan ik t zelf ook beter handelen,maar soms kan ik wel ineens nerveus worden.
    Nu heb ik ook een zeer hoge suis/piep.
    Dat vind ik t vervelendste dat je zo slecht slapen kan daardoor.
    En nog erger is ,,dat ze er helemaal niks mee kunnen.
    soms hoor ik in bed door die suis/piep me hartslag ook.
    Wat is oorsuizen toch ,,,en waarom kunnen ze er niks mee?
    Ik hou nog steeds de hoop dat t op een dag zomaar ineens over is met t suizen.
    En hebben jullie ook wel eens dat soort van kraken in je oor en dat na dat kraakgeluidje t nog harder tekeer gaat?
    Of dat er een enorme druk in je oor lijkt te staan?

moi61 wijzigde dit bericht op 08-12-2010 21:41 met 13%

21. eendje
    Afbeelding van eendje

Nee, dat kraken herken ik niet. Nu fluit het weer in mijn oren, gisterenavond was het stil. Overdag is het meestal stil en heb ik er last van bij het slapen dan gaat er een cd aan. Met het oortje in mijn oor val ik vanzelf in slaap. Zonder gepiep.
    Soms denk ik dat het iets te maken heeft met tv/pc/ radio. Als die aangaan/staan begint het vaak al snel te fluiten.
    Volgens mijn KNO-arts ben ik doof voor de hoge tonen en maakt het 'hoofd' ze dan maar zelf aan. Ooit, als de doofheid erger wordt, verdwijnt het misschien. Zegt hij. Daar houd ik mij maar aan vast. :lol:

22. moi61
    Afbeelding van moi61

bij mijn kwam uit dat ik ook licht verlies van hoge tonen heb.

23. sueann
    Afbeelding van sueann

quote:
    moi61 schreef op 08 december 2010 @ 18:36:
    ja eendje dat slapen,,t is bij mij in periodes,,zo kan ik avonden niet in slaap vallen door die hoge suis.Ik slaap ook op oxzemepan,,anders word t helemaal niks.
    Maar er kunnen ook avonden zijn dat ik wel lekker in slaap kan vallen ,maar wel altijd snachts weer wakker word van t gesuis.
    ik merk ook dat ik vanaf de herfst weer veel meer last heb.
    en in de zomer had ik minder last.
    Ik heb scan gehad maar was niks op te zien.
    ik baal wel dat we t er maar mee moeten doen,ik heb liever een zere arm denk ik dan die constante herrie in mijn hoofd.
    .
    Het klinkt een beetje alsof je het meer hebt als het kouder is, dus als je ongemerkt iets meer spierspanning krijgt. Probeer het eens met een sjaal los om je hals. Eentje die ruim zit, maar een soort isolerend randje warme lucht vasthoudt.

24. vlindertje 41
    Afbeelding van vlindertje 41

Beste allemaal, ik wist niet waar deze topic over ging en ben gaan lezen ook op google ....ik ben zelf een reumapatient maar deze aandoening lijkt mij ook heel erg naar ! Veel sterkte ermee , groetjes VLINDERTJE

25. janneke2
    Afbeelding van janneke2

quote:
    moi61 schreef op 08 december 2010 @ 21:38:
    Overdag kan ik t zelf ook beter handelen,maar soms kan ik wel ineens nerveus worden.
    Nu heb ik ook een zeer hoge suis/piep.
    Dat vind ik t vervelendste dat je zo slecht slapen kan daardoor.
    En nog erger is ,,dat ze er helemaal niks mee kunnen.
    soms hoor ik in bed door die suis/piep me hartslag ook.
    Wat is oorsuizen toch ,,,en waarom kunnen ze er niks mee?
    De NVVS ziet veel in de behandelingen volgens de oorartsen Jastreboff en Hazell: tinnitus retraining therapie (TRT).. Met name de manier waarop in Belgie met deze manier wordt gewerkt, maakt dat sommigen er geheel en al vanaf komen. (In nl wil het doel van de behandelaars volgens J&H nog wel eens ''acceptatie'' zijn.) Maar: er zijn dus mogelijkheden.

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x