- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3577 reacties, en bestaat uit 144 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 144.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2010 16:21. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (3)
- Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 20:51lizan
o getsie Datu, jij bent weer de uitzondering op de 'regel' dat dit virus maar zo'n 24 uur duurt. Wat vervelend allemaal. Hoe is het met oudste, heeft hij zich bezeerd? Hou je nog maar even rustig dus en laat manlief het de hond maar doen. Hou je taai!!Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 21:51pippoo
Ben op het werk (slaapdienst). Collega had héérlijke
aardappelpuree gemaakt, met goulash.
Gisteren wezen sporten. We hadden een filetlapje met
gebakken champignons, stoofperen en gebakken aardapp.
gegeten.
Savonds weer Gooische vrouwen gekeken. Heeft iemand
van jullie dat gevolgd. Ik heb t/m seizoen 4 liggen, maar er
zijn volgens mij 5 seizoenen?maak iemand blij met een lach. - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 22:03Boekenwurm
Krijg je op de valreep nog even een dikke
van mij Datu!
Wat een narigheid...
AL met de dokter gebeld?
Lizan; waar zie je me toch voor aan? Er stond toch niet dat JIJ met de loodgieter bezig was in de badkamer?
Mooie reputatie krijg ik hierzo.. Ik ben me van de prins geen kwaad bewust 
Ha die James; leuk je "even" terug te zien. Het blijft wel exclusief zo...
Dat zelf taugé maken is wel leuk hoor; maar MAN ; wat stinkt die bagger na een paar dagen
Pippoo; geen GV voor mij; ik krijg hier de afstandsbediening maar nooit te pakken; of ik moet geweld gebruiken.
Ik ben weer netjes geknipt en geblondeerd door dochterlief dus ze at ook mee ; en dan is het AGV; bieten ;Aardappels en hete kip! - Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 22:51mariaw
Pippoo; ik heb alle afleveringen gewoon op tv gezien. Puur genieten van die GV. Helaas is t afgelopen. Volgens mij was afgelopen herfst seizoen 5. - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 08:50bond_jamesbond
quote:Boekenwurm schreef op 30 maart 2010 @ 22:03:
Ha die James; leuk je "even" terug te zien. Het blijft wel exclusief zo...
Tja.. je weet wat het is, hè... met die missies voor de geheime dienst
(beetje forummoe momenteel)
... enne, nu ik hier toch ben... doen jullie iets speciaals met eten met Pasen? Wij niet, maar dit jaar krijg ik schoonfamilie op bezoek vanwege een verjaardag en ik zoek inspiratie... Ikzelf dacht maar melanzane alla parmigiana te maken. Ik zoek nog een lekker en simpel entrée.bond_jamesbond wijzigde dit bericht op 31-03-2010 08:53 met 32% - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 09:59lizan
Bond, een licht pompoensoepje misschien? Of wat garnalen met knoflook snel bakken en met toast opdienen? Of een k&k ravioli of zo? Gevuld met kaas bv? Vitello tonnato is ook heel makkelijk.
Met pasen krijg ik mijn...schoonmoeder....voor de brunch en waarschijnlijk zit vriendin van zoonlief ook aan tafel. Ik maak denk ik wat wraps met verschillende vullingen, die pancetta-eieren in muffinvorm en dan zet ik nog wat verschillende kazen, vleeswaren en brood op tafel. Wat ik verder ga koken weet ik nog niet. Pfff, druk met werk, lastig om dan ook nog crea in de keuken te zijn.
Pippoo: GV ben ik ergens in seizoen 3 middenin gevallen, geweldig vond ik het! Kon vooral erg genieten van Annet Malherbe.
Datu, hoe is het met je? En met zoonlief?
Geen idee nog wat we gaan eten, ga ik vanmiddag bedenken, eerst mijn werk doen!Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 10:14bond_jamesbond
Ha, lizan, die vitello tonnato vind ik een goeie (de andere suggesties ook hoor), en dan geen vlees bij het hoofdgerecht. En een Italiaans sfeertje. Prima!
... ik heb het alleen nog nooit gemaakt; ff kijken of Jamie een recept in zijn Italië-boek heeft en anders maar googlen? - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 10:53Boekenwurm

James..... IK zal geen slapende honden wakker maken.
Lizan; gezellig
; schoonloeder op de koffie...
Datu; waar ik nog aan zat te denken; omdat je vlak bij een bos woont en veel met de hond daar rondstruint; je hebt toch geen Lyme? Kan ook met griepklachten beginnen; en je hoeft niet altijd een rode plek te hebben gehad! Ik hoop het niet voor je; maar geen tekenbeet gezien?
Mocht je naar een arts gaan; stip dit toch even aan....
Ik heb een reuze bloemkool liggen en ga daar een curry van brouwen vanmiddag. Met rijst.
Gister sprak ik mijn zus en die eet al heel lang weinig koolhydraten en zij wil ook wel komen brunchen.. Moet ik daar ook wat voor verzinnen dus.. Ik ga nog eens even die egg-muffin opzoeken.. - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 11:51datu
Hallo,
nou... ik zit hier slapjes te wezen achter de compu. Fijn.
Manlief heeft hondlief vanochtend weer uitgelaten en de kids op weg geholpen. Met oudste gaat het redelijk. Hij heeft last van zijn handen, been en hoofd. Het hoefde niet gehecht te worden, was niet groot genoeg. Zijn fiets heeft ook een optater gehad. Het schijnt dat hij vanochtend op zijn oude crossfietsje naar school is gegaan.
BW: daar liep ik zelf ook aan te denken. Sterker nog: ik laat vanmiddag mijn bloed analyseren! Goed dat je meedenkt.
en nu durf ik eigenlijk niks te eten. Kopje thee gaat dan nog, maar ik ben gewoon bang dat het er weer uitkomt.
manlief kookt vandaag. Geen idee wat. Gisteren heeft hij geloof ik slavinken gebakken en er macaroni bijgemaakt. Tenminste... ik zag een elleboogje liggen.
O, Lizan.... fijn..... daar zat je net op te wachten natuurlijk....
Die vit ton is een strak plan. Ik ben er zelf dol op. Ik heb het jaren geleden een keer gemaakt. Heb toen runderrollade genomen (gewoon k&k bij de slager in plakjes gekocht) omdat er geen kalfsvlees was. De saus van tonijn erbij was niet heel moeilijk te maken. Alles in de blender. Maar wat ook alweer allemaal?
gelukkig ben ik momenteel niet giga druk met werk. Dat is weer een geluk bij een ongeluk.
Fijne dag iedereen! - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 12:28pieternel1
Had ik gisterenavond nog een heel stuk zitten tikken was het opeens weg..., en geen zin om het nog een keer te doen.
Datu, beterschap. Ik hoop voor je dat het toch een hardnekkig virusje blijkt te zijn want lyme oid. wil je niet aan denken. Gelukkig dat het met zoon meeviel al klinkt het alsof hij een fikse smak heeeft gemaakt.
James, ik heb geen idee wat ik met pasen ga eten. Ik vlieg vanmiddag naar Nederland en we zullen wel zien of we naar familie gaan of lekker in ons huisje.
Pippoo, ik heb GV op DVD en vond het heerlijk relax tv. alleen het laatste seizoen werd wel minder en erg ver gezocht allemaal.
Net als die serie voetbalvrouwen. De eerste was leuk en daarna werd het steeds vreemder en ongeloofwaardiger. (Ja, ik weet dat het al ongeloofwaardig was maar daarna werden er zulke vreemde dingen verzonnen dat het gewoon niet leuk meer was.
)
Ik zou nu toch bijna zin in bloemkol krijgen. Nu heeft BW ook alweer zo'n leuke variatie.
Wat ik vanavond eet weet ik niet. Ik vlieg om 6 uur en in het vliegtuig krijg je tegenwoordig helemaal niets meer. Ik heb een paar muesli repen in mijn tas en koop op het vliegveld wel een flesje water erbij. In Amsterdam zie ik wel of ik een heerlijke puntzak frites uit de muur haal of later iets echts ga eten.
Peter vliegt vanmidddag vanaf Kyiv naar A'dam en daar zien we elkaar dan weer na 3 weken. Heerlijk een paar dagen in ons huisje genieten.
Morgenochtend moeten we eerst in Den Haag naar de Oekraiense ambassade voor ons visum dus we overnachten vannacht in een hotel in Den Haag omdat we geen zin hebben om 's morgens vroeg in de file te moeten staan.
We hebben nog geen internet in ons huisje dus jullie zien me volgende week woensdag wel weer verschijnen.
Allemaal alvast hele gezellige paasdagen en tot volgende week!"Live in each season as it passes; breathe the air, drink the drink, taste the fruit, and resign yourself to the influences of each." ~Henry David Thoreau - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 12:36lievejulia
nel,hele fijne dagen samen met je man,neem een trui mee het is koud in nl - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 13:57lizan
Hihi, Nel, dat is toch een gek idee, dat je vanavond in mijn stad bent! Geniet van je dagen met je man en van NL!!Tis hier snertweer, neem een grote paraplu mee (die tegen de wind kan, want het waait hier ook nog eens hard
)
Ik hoop ook Datu, dat het een hardnekkig virus is en dat er niets in je bloed te vinden is!!
Vitello tonnato, james, ik maak het ook altijd met k&k gesneden varkensfricandeau (omdat ze hier geen kalfsvlees willen eten), ik laat het dan meestal ietsje dikker snijden. Dan maak ik een heel eenvoudige tonijnsaus van een paar blikjes tonijn (op water), creme fraiche, een uitje, wat citroensap, peper en zout. In de blender of keukenmachine. Simple comme bonjour!!
Ik heb net tartaartjes gekocht voor vanavond, denk dat ik er rijst bij maak en boontjes. Als de tartaartjes klaar zijn blus ik de pan af met wat witte wijn, wat champignons en ui erdoor en hebben we nog een lekkere jus ook.Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 15:39datu
ja, het waait gigantisch hier!! het zal aan de kust nog wel een fractie erger zijn.
Dames... het is toch Lyme... Ik ga geen reguliere behandeling aan omdat ik dan bijna continu aan de antibiotica zal moeten. De therapie die ik ga doen heeft bij een vriendin van mij (na een jaar, maar dat moet) zijn vruchten afgeworpen.
Mocht ik na dat jaar ooit weer door een teek gebeten worden, dan zal ik direct naar de ha rennen en vragen om een antibioticakuur. Dat raadde de therapeute me beslist aan.
Eten...: manlief kookt vandaag. Ik ben al blij dat ik een kopje bouillon heb binnengehouden net. - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 15:51lizan
Datu! Ik schrik ervan, wat ontzettend vervelend voor je. Ik weet er niet zo veel van, alleen dat Lyme lang kan duren en vaak van die vage verschijnselen heeft. Ik reageer later nog even in je inbox. Denk aan je!
(wil hier een kusje plakken maar dan verdwijnt elke keer mijn tekst, dus ik doe het maar zo: xx)Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 18:05hse
Datu, dan ben ik wel benieuwd naar die behandeling.
In ieder geval sterkte!!
Wij eten maar winterstamppot...tjonge wat een woei, woei en een waai ,waai.
Boerenkool met worst.gewoon liefs - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 18:09lievejulia
datu,ik schrik ook al,en ook ik ben benieuwd naar die behandeling,heel veel sterkte,echt potverdrie, balen - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 18:47Eez
Hè get, Datu, dat is balen! Hopelijk ben je in ieder geval snel van de ergste symptomen af. Het zal nog wel lang in je lichaam blijven zitten.
Poe, ik krijg het zowaar weer een beetje druk. Door de hele dag mondelingen kom je aan zo weinig andere dingen toe. Dus nu zit ik nog even te werken en straks nog ouderavond. Maar daarna is het lekker weekend want morgen vrij! hoera!
We aten gisteren varkenshaas in stukjes met gebakken champignons en pepersaus met LWP en witlofsalade.
Zelden zulke slechte varkenshaas gegeten. Zat vol met water, had een onnatuurlijk roze kleur na het bakken en smaakte een beetje hammig. (vandaar die pepersaus, gauw een zakje opengetrokken) En dat noemden ze "varkenshaas culinair", brrrr. Gekocht bij hoogvliet, jullie zijn gewaarschuwd.
Vandaag Thais gehaald. Vriend had vis in chilisaus en ik biefstuk in oestersaus met groenten. En veel knoflook, dus vanavond smint mee!
- Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 20:15Boekenwurm
Alleen even de groeten aan Datu; want ik ga het nachtleven weer in;
Sterkte en ik hoop dat de alternatieve kuur aanslaat..
Wat balen zeg; dat het toch Lyme is; je zou een hekel krijgen aan in het bos lopen..
Heb je nooit wat gemerkt?

- Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 20:20mariaw
Och jee Datu, wat een ellende met die Lyme. Ik hoop dat de behandeling die je kiest snel aanslaat. Beterschap lieverd.
BW; jij ook maar weer sterkte in t nachtleven
Nel veel pleizer met meneer en de nl-se paasdagen
Hier lekker makkelijk maar wel lekker gegeten.
Kipfilet in n aluminium bakje K&K en de over geflotst, boontjes erbij gekookt en K&K aardappel gratineetjes uit t vriesvak erbij. - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 20:26Sterin
Eergister boerenkool stampot klaargemaakt.
Gister Mac. D gegeten.
En vandaag maakte man hutspot.
Blijf bij jezelf, maar denk ook aan anderen... - Geplaatst op woensdag 31 maart 2010 20:48inwiHe datu ik hoop voor jouw dat je snel van de gevolgen van de besmetting af bent en dat die behandeling snel aanslaat.
Wij doen met de Pasen niet veel bijzonders omdat ik moet werken. Ik heb met een collega geruild zij wilde graag met koninginnendag vrij zijn dus 2e paasdag ben ik thuis, het blijkt dat ik te veel uren heb gewerkt daarom ben ik volgende week ook nog vrij erg hé.
Gisteren hadden wij spaghetti met gehaktballetjes en vandaag ja hoor Ees hadden wij varkenshaas met pepersaus en witlofsalade, bij ons was hij heerlijk ook al kwam hij maar uit de supermarkt.
Morgen ga ik groot boodschappen doen dan hoef ik de rest van het weekend niet meer naar de supermarkt.
B.W. succes bij je slaapdienst hoe werkt dat eigenlijk, bij mijn nachtdienst komt er niet veel van slapen.
gr. Inwi
- Geplaatst op donderdag 01 april 2010 12:51lizan
Wat een rust nog hier aan tafel. Allemaal al eieren aan het verven
?
Ik heb een lekker kookdagje want vanavond komen er een stuk of vijf jongens hier eten en ze blijven ook slapen. De heren gaan vanavond naar een feest in de stad en maken er een gezellige boel van. Ik maak een grote pan nasi, veel sate met saus en kroepoek en zo.
Kaneelijs met spekkoek toe en dan kunnen ze ertegen. Tis hier een gezellige drukte in huis want zoonlief is vrij en er druppelt van alles naar binnen en verdwijnt dan ook weer. Werken lukt me niet, dat is dan weer wat minder, maar goed, genieten van de pubers is ook belangrijk. Voor je het weet wonen ze op kamers, nietwaar?
Dus ik ga maar stofzuigen en andere nuttige dingen doen voor ik de keuken in verdwijn.Hulp is iemand de kracht geven er zelf iets aan te gaan doen - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 15:14datu
Lekker zo;n dankbare doelgroep qua eten, Lizan! Ik maak straks groenterodesaus voor bij de pasta.
Pff, was ik gisteren nog een beetje laconiek, vandaag voel ik me toch wat aangeslagen. Alsof mijn lichaam verraad pleegt. Kan ook slecht nadenken en concentreren. (maak rare taalfouten ineens en mijn hoofd is een zeef. Manlief zei net dat ik gisteren had gezegd dat ik boodschappen ging doen vandaag. Echt? Ik weet van niks..., vandaar die pasta dus.) Heel vervelend!!! Ik moet nog wel wat doen nl. (dag is al bijna voorbij, maar goed) Ben al wel allerlei lijntjes aan het uitzetten. Morgen naar de huisarts, eens horen wat die zegt. Vriendin spreek ik vanaaf uitgebreid over haar ziekteverloop en genezingsproces. Het heeft in ieder geval veel vage klachten verklaard. Behandeling is met bioresonantie. Het schijnt in Du en Zw al meer geaccepteerd te zijn. Weet jij er mss iets vanaf, James? (ik stuur je even op een missie!
)
nog geen ei geverfd. Ze leggen wel, die kippen van ons. Dat is alweer heel wat!
enne: ik heb gisteren ook rode linzensoep gegeten, vandaag gaat het qua buik stukken beter. Ben nog wel slap. Zal wel een combi van alles zijn...
Dank voor jullie meeleven!!!
datu wijzigde dit bericht op 01-04-2010 15:14 met 0% - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 15:52Moderator1
Beste forumbezoekers,
Ik wil u even op onderstaand bericht van Naomi attenderen:
quote:Libelle Moderator schreef op 01 april 2010 @ 09:25:
Beste allemaal,
Enige tijd geleden heb ik 4000 berichten als grens gesteld voor het openen van een nieuw topicdeel. Omdat elders gebleken is dat topics van rond de 4000 berichten toch kunnen leiden tot een trager forum, hebben de moderators en ik besloten deze grens te verlagen naar 3000 berichten. Merkt u dat 'uw' topic de 3000 berichten nadert? Open dan een nieuw topicdeel en plaats een melding bij het oude topic. De moderators zullen het oude topic dan sluiten.
Met vriendelijke groet,
Naomi
Met vriendelijke groet,
Moderator1 Libelle.nlNiet meer actief | forum@libelle.nl - Geplaatst op donderdag 01 april 2010 16:21Eez
dat laat ik me geen twee keer zeggen, mods!
Dit topic kan gesloten worden maar laat het nog wel even staan.
Dames, deel 4 staat voor ons klaar
Dit onderwerp heeft 3577 reacties, en bestaat uit 144 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 144.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2010 16:21. Dit onderwerp is gesloten!
Wat eten we vandaag? (3)