Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Wat eten we vandaag? (3)

Dit onderwerp heeft 3577 reacties, en bestaat uit 144 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 144.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2010 16:21. Dit onderwerp is gesloten!

Wat eten we vandaag? (3)

Ga naar een onderdeel
  1. Moderator1
    Afbeelding van Moderator1

Beste forumbezoekers,

Dit is het vervolg van Wat eten we vandaag? (2).
    Smakelijk vervolg!

Met vriendelijke groet,
    Moderator1 Libelle.nl

Moderator1 wijzigde dit bericht op 31-08-2009 15:57 met 1%: Kleur
    Niet meer actief | forum@libelle.nl

2. datu
    Afbeelding van datu

jaaaaa, de eerste!!!!!!!!!!!!!

stem gaat goed. Kwam net wel een buuv tegen en dan weet ik weer dat ik echt even niet moet gaan praten. Ze begreep het gelukkig.

Lizan: je bedoelde ipv BW denk ik OB. Fijn dat hondje meewerkt 's nachts. Zet hem op!!! En bedankt voor je control+ tip. Dit ziet er beter uit!!! (hoe komt het toch dat ik bij jou soms onderaan 'bericht gewijzigd door moderator' zie staan??)

Marijke: bedankt voor je uitleg. Lijkt me erg lekker! Wel machtig, maar ach....

Eez; hoe bevallen de ballen? ;)

nu ga ik een hond uitlaten. Wilde even op buienradar kijken....

3. lizan
    Afbeelding van lizan

Haha Datu, inderdaad, ik bedoelde OB, maar jij bedoelde ook iemand anders met die control toets-tip maar ik weet nou even niet meer wie dat was.
    Ja, ik zag dat gister voor het eerst eigenlijk staan onder mijnb ericht, dat het door moderator gewijzigd was, maar dat is dus wel vaker? Dan zal ik dat eens vragen, geen idee eigenlijk!

Ik wilde je trouwens nog vragen of jij Onze Taal leest. Daar staat deze maand wel een aardig artikel in over zin en onzin van AVI-niveaus en hoe dat allemaal zit en hoe schrijvers er tegenover staan. Mocht je interesse hebben, ik kan je het blad opsturen, stuur dan je adres nog even in mijn boxje.

De rauwe vis is binnen, het was erg druk aan de haven, maar dat was vooral bij de counter waar ze vette happen verkopen. Brrr, het is allemaal hartstikke vers hoor, maar dat alles zo gefrituurd is, brrrr.

Het beste dat je aan je kinderen kunt geven, is het geschenk van je tijd

4. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Verdorie Datu heeft gewonnen :lol: :cheer: :lol: :cheer: :lol:

5. Eez
    Afbeelding van Eez

LWP = Luie Wijven Piepers, de benaming die Floor er al jaren geleden aan gaf. Het zijn makkelijke aardappels uit de oven. De beschrijving heb ik op "een lekker recept van" gezet.

De control+ tip was van mij, heb ik van vriend geleerd. Wat is ie toch geweldig :bloos:

Enne, dat van gewijzigd door moderator heb ik toevallig op het moderatortopic gelezen. de mod zet voor het gemak af en toe 0% gewijzigd onder een bericht zodat zij/hij (????) weet vanaf welk bericht hij/zij de volgende keer weer verder moet lezen. Anders blijft je bezig natuurlijk, als mod. Het zou mijn baan niet zijn, denk ik, maar dat denken veel mensen ook over mijn baan ;)

Ik weet nog niet hoe de ballen bevallen, jullie horen het!!

6. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

oke,weten we dat ook weer

hier was het champignonsoep,beenham met honing,witlof met ham en kaas,chips,witlofsalade met krentjes

7. lizan
    Afbeelding van lizan

Ha, die Eez is ook overal van op de hoogte. Sterkte weer met het werk, gaat vandaag zeker beginnen? Dochterlief is hier al weer een week aan de slag, zoonlief begint morgen. Wel lekker ook weer hoor om wat rust in het huis te krijgen.

Ik denk dat ik vandaag iets van soep maak, want er wordt weer rommelig gegeten door iedereen. Manlief is wat later, zoonlief moet wat eerder weg, dus ja, het wordt linzensoep. Die van Datu of die van Jamie (met spinazie ook nog erdoor), dat weet ik nog niet.

8. bond_jamesbond
    Afbeelding van bond_jamesbond

Gisteren aten we een heerlijke rata van (onbespoten) tomaat en courgette uit eigen tuin. Verrukkelijk! Vooral de tomaten zijn overheerlijk. Daarbij kwam gemarineerde kipfilet van de gril en in de schil gekookte aardappeltjes. Alles door eega klaargemaakt :mmm:

Ik ben de hele week alleen met Jimmy. Eega is op cursus. Voor vanavond staat er eigengemaakte pizza op het menu. Nectarines (die zijn dit jaar ook zo vreselijk lekker) toe.

Ik voel me niet zo bijzonder goed sinds gisteren... volgens mij heb ik een griep onder de leden en ga ik datu achterna (maar ik ben wel gewoon op m'n werk, hoor: foei James, forummen in de baas z'n tijd!!!)

Manus, hoe gaat het met je?

Hemelskoekje, 'k hoop dat het een beetje beter met je gaat en dat je goed voor jezelf zorgt? Koesssss!

9. datu
    Afbeelding van datu

nou, die stem van mij is wel ietsjes beter ivm gisteren maar daar is dan ook alles mee gezegd. Heb vannacht een oud huismiddeltje toegepast: warme, natte (wel uitgewrongen) lap en daar weer een sjaal omheen. Een beetje zo'n whiplash kraag krijg je dan. Sliep nog goed trouwens.
    Heb vanochtend zitten googlen op andere middeltjes en daarvan eentje net in het dorp gehaald. Iets met Ijslands Mos erin. Isla Moos. Zuigtabletjes, we zullen zien.... Nu gelukkig in cassis smaak, ze schijnen er ook naturel geweest te zijn... een beetje grassig smaakten die.

Goed, tot zover het reclame blok.

James: ik ben stikjaloers op je tomaten. Die smaken gewoon zo totaal anders dan die uit de winkel. Heerlijk hoor!!! Sterkte met je 'griepje', op zich ben ik dan wel hersteld, maar nog steeds snel moe.

Gelukkig hoef ik eigenlijk niets qua werk. Wel administratie.... dat zijn dingen die ik normaal voor me uitschuif, maar ik van mezelf MOET doen vandaag. Verder hou ik het rustig en ik denk dat ik zo even wat afspraken voor mezelf ga maken deze week. (kapper ed.)

eez: ere wie ere toekomt!! Bedankt! Ik moest hem gisteravond weer gebruiken. Fijn om te weten!!!!

Lizan: Nou, werd het Datu of Jamie? Ik zou het wel weten.... ;)

ik heb net bij een buuv verse mais gekocht. Dus die gaat vandaag de pan in. Verder wil ik nog courgette/tomaat schotel maken. ws met pasta erbij.

gisteren trouwens ook courgette prutje. Met knof, ui, courgette, champignons en peterselie. De kids vonden het heerlijk! Leek me ook lekker als vulling voor portobello's, maar die had ik even niet...

10. lizan
    Afbeelding van lizan

Oei :bloos: Datu, het wordt Jamie. Heb net de spinazie gehaald....maar eh die soep haalt het natuurlijk niet bij die van jou!! :)

Zoonlief is zijn kamer aan het opruimen (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) en vond dat hij recht had op een turkse pizza. Zit een goeie tent bij ons om de hoek, dus dat is makkelijk. Pffff, ik probeer verstandig te eten om de afgelopen jaar opgeslagen kilo's kwijt te raken, krijg ik die luchten over me heen. :mmm: Maar ik ben sterk en hap verstandig in een appel.

11. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

lizan,de enne piizza meer of minder zal niks uitmaken,ik zit nu ook samen met zoon aan de koffie thee met een appelflap, ze moeten toch op

james ik eet ook nog volop tomaten uit eigen tuin,het was een goed tomatenjaar

datu,toch een andere keer tomatenplanten zeten

12. Hedalsmeisje
    Afbeelding van Hedalsmeisje

Hei hei allemaal,
    Ik ben al de hele dag aan het borduren. We gaan volgende week naar vrienden van ons en die wonen aan de andere kant van Noorwegen.
    Nu ben ik aan een schilderijtje van Sarah Kay begonnen en die moet af. Eigenlijk geen tijd voor andere dingen.

Lizan, ik probeer ook om verstandig te eten, maar dat lukt niet altijd. En ik woon in een land waar het gewoon is om altijd iets bij de koffie te hebben , bijna altijd wafels en taart, vaak ook nog een bak ijs erbij en iedereen bakt hier ook zelf. Dus automatisch doe je dan mee. Ik probeer wel op te letten, maar neem je niets dan schuiven ze het wel onder je neus.

Wij eten vanavond Mexicaanse grytte met gehakt en paprika.
    Allemaal een fijne avond en voor straks eet smakelijk.

Elke dag schijnt de zon.

13. clineke
    Afbeelding van clineke

Manlief is op zakenreis deze week dus voor mij wordt het gemengde sla, gepofte aardappel, blikje gerookte haring kippers. Toe gepofte appel met mager vanille ijs.

Wat is Turkse Pizza?

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

14. Domio
    Afbeelding van Domio

Verstandig eten, oei oei, ik heb nog vakantie....zegt dat genoeg?? Zit nu met genoegen een waterijsje op te likken, haha, jeugd zonde maar zo lekker!!

Datu, fijn dat het al iets beter met je stem gaat, maar 't is wel hardnekkig geloog ik hè.

Bond, wat zalig tomaten uit eigen tuin...heerlijk! Ik heb niets uit eigen tuin hier, maar 't is ook niet echt mijn tuin officieel...Het huis staat nog steeds te koop en al is er geen belangstelling, ga toch niets planten...Maar als ik dit zo lees, kriebelen m'n vingers!

Eez, weer begonnen met de school arbeid? Ik heb nog een weekje, maar dan mag ik ook weer...

Lizan, lekker die verse vis! Lijkt me leuk dat je het zo aan de haven kan halen. Dat zit er hier niet in, al staat er op woensdag wel een goede kraam op de markt. Maar dan werk ik normaal gesproken altijd...

Julia, heerlijk appelflappen die op moeten, hihi! Goed excuus toch?!

Hedalsmeisje, hoe herkenbaar! In Zweden, bij mijn familie en vrienden, gaat dat precies zo! Heerlijk, maar zo ongezond...En wat ik wel eens lastig vind is dat 'nee dank je' niet zomaar geaccepteerd wordt...Zucht! Hoe is het met het borduurwerk? Hoop voor je dat je het af krijgt!

Wat eten we vandaag? Nou heel simpel...spagetti bollo. Ik heb daar nl. alles voor in huis. Kan niet weg omdat de boiler kaduuk is en ik dus op de monteur moet wachten die tussen negen en vijf komt...hèhè.... Nou ja komt wel goed, en die bollo is ook lekker toch?

Moderator1 wijzigde dit bericht op 31-08-2009 15:58 met 0%
    Pluk de dag zoveel je kan!

15. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    clineke schreef op 31 augustus 2009 @ 15:46:
    Manlief is op zakenreis deze week dus voor mij wordt het gemengde sla, gepofte aardappel, blikje gerookte haring kippers. Toe gepofte appel met mager vanille ijs.

Wat is Turkse Pizza?
    Lacmachun http://members.lycos.nl/dianenezperce/lahmacun.jpg

Tomatenpuree en gekruid rundergehakt, that's all.

Op het bovenstaande berust copyright©

16. lizan
    Afbeelding van lizan

Domio, geniet jij maar lekker van je waterijsje hoor! Ennuh, als je vingers zo kriebelen, zou je natuurlijk ook wat spul in potten kunnen planten, kun je die gewoon weer meenemen, mocht het huis verkocht worden. Ik heb sla in potten en heb daar al een flink aantal keren van kunnen eten. Tomaten doen het volgens mij ook goed in een pot en kruiden natuurlijk ook. Het is zo'n luxe gevoel om je tuin in te wandelen en gewoon munt of basilicum te plukken. Echt, ik geniet er elke keer van en voel me een echt tuinvrouwtje (hahaha, en dat ben ik echt helemaal niet, het verbaast me al dat sla en kruiden het gewoon doen!)

Marijke/Clineke: inderdaad turkse pizza is in feite een zachte pizzabodem (dus wel iets anders dan van italiaanse pizza) met daarop wat tomatensaus en gehakt, maar de verdere vulling is ook wel van belang (wacht even, even een teiltje onder mijn kin houden :lol: ) namelijk verse sla en ui en rauwkost, een beetje knoflooksaus en wat pittige saus, dan wordt hij opgerold, in folie gedaan en smikkelen maar! Ik ben er echt dol op maar heb me ingehouden hoor. Want Julia, als je zegt wat jij zegt (wat maakt die ene nou uit) dan komt het nooit goed met die kilo's. Maar daar heb jij helemaal geen last van, volgens mij, van kilo's.

17. clineke
    Afbeelding van clineke

Ooohhh.. dat klinkt helemaal in ons straatje. Dat ga ik eens maken. Thanks!

Gelukkig hebben wij die koffierituelen hier niet. Ja, koffie wordt wel veel gedronken, maar koek en gebak erbij of bij mensen op de koffie gaan niet. Gewoon een enorme beker koffie en door lopen/werken/rijden maar.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

18. Hedalsmeisje
    Afbeelding van Hedalsmeisje

Domio, het gaat goed met mijn borduurwerk, ik ben al een heel eind.
    En " nee dank je " wordt hier ook niet zomaar geaccepteerd. Dan voelen ze zich echt op hun teentjes getrapt. Ze halen echt alles uit de kast voor je. Maar het wel lekker allemaal.

Elke dag schijnt de zon.

19. Eez
    Afbeelding van Eez

Hedalsmeisje, wat is Mexicaanse grytte? klinkt spannend.

Datu, als ik hees ben gebruik ik altijd Pactolan, zuigtabletten te koop bij Etos (grotere vestigingen in ieder geval). Misschien ook het proberen waard.

Ik ben vandaag inderdaad begonnen. Alleen opstarten, vergaderen enz. Nog geen leerlingen gezien, dat komt morgen. Het was wel weer leuk maar nu ben ik eerlijk gezegd wel een beetje moe. Nou ja. Nu even rustig aan en straks voor het eerst zwangerschapsgym, het zal me benieuwen.

Mijn ballen zijn gisteren trouwens finaal uit elkaar gevallen. werkt dus toch niet echt met tandooripasta erdoor, of ik had er iets van paneermeel door moeten doen bedenk ik me nu. Het werd dus gehaktprut met paksoi, was ook lekker hoor.

Op dit moment eet ik een rauwkostsalade met tonijn. Voor vriend straks heb ik een pizza gehaald.

20. pippoo
    Afbeelding van pippoo

lizan schreef:

Al een tijdje niets van Pippoo gelezen, lukt het de laatste keer nou weer niet met die plaatjes en zit ze nu toch weer te mokken? Kom je gauw weer aanschuiven Pippoo?

haha lizan, neehee, zo ging het niet, ben druk geweest en weer
    'n boek aan het lezen en met dat mooie weer, had ik ook geen
    zin om hier te komen, blijf dan aan de PC zitten, snap je? Wel
    fijn om te weten, dat je me gemist hebt. Leuk dat je zo blij bent
    met Nora, het is zo gezellig een hond. Wij kunnen die van ons
    ook echt niet meer missen.

Ik had weer veel terug te lezen. Heb v/d week wél aantekeningen
    van mezelf gemaakt, w.b.t. het eten, dus ik heb veeeeeellllll te
    melden.

Vanavond eten we in ieder geval Turkse broodjes met ei en
    ander lekker beleg.

maria een 11 ponder, pfff...moet er niet aan denken. Leuk hè,
    even kind zijn in een pretpark, zie het helemaal voor me en
    fijn, dat het jou toch goed heeft gedaan. Zélf ben ik ooit eens
    in 'n achtbaan geweest. Schreeuwde heel m'n testament naar
    beneden, hahha.....nooit meer dus. :nee:

maak iemand blij met een lach.

21. pippoo
    Afbeelding van pippoo

W.b.t. het stáppen van je kinderen; lief ging eens in het
    weekend, s'morgens om 6.30 uur naar zijn werk, kwam
    de jongste aan de achterkant binnen en de oudste via
    de voordeur (ze waren niet sámen weggeweest) zeggen
    ze 'hey pap, wat ga jij nu doen?' Wat denken jullie,
    wérken misschien? Anders ben ik er écht niet zo vroeg
    úit hoor. Nou pap, wérk ze en lief antwoordde; 'slaap ze'.
    We hebben hier erg om gelachen. Nou, dan lagen ze ook
    echt de hele dag te maffen en aten we maar wat makkelijks.
    Och, je gunt het ze toch? Gelukkig heb ik nooit wakker ge-
    legen hoor, als ze er niet waren.

clineke, onze doggies mogen niet in de keuken, als we staan
    te koken. We hebben een open keuken, dus liggen ze
    percies óver de naad, dus nét in de huiskamer en dat wéten
    ze ook, zo leuk. Als er op dat moment rauwkost is, dan krijgen
    ze 'n stukje (of 2....) en die kleine eet écht alles. (slettebak)
    Laatst heeft ze zeker 'n uur achter een vlieg gezeten en uit-
    eindelijk slaan wij 'm dood en zij eet hem op. We hebben er
    zo om gelachen.

Hotdogs zijn toch origineel met zuurkool en dan 'n knakworst
    erop en curry?

pippoo wijzigde dit bericht op 31-08-2009 18:27 met 0%

22. clineke
    Afbeelding van clineke

Pippoo, dat deden we met onze eerste labradors ook, maar deze twee liggen wel in de keuken omdat-ie groot genoeg is, zolang ze niet onder mijn voeten zijn.

Hot dogs worden op allerlei manier gegeten: Klassiek is met mosterd en tomaten ketchup, gehakte uitjes. Dan zijn er die chili saus erop willen. Zuurkool is weer een andere variant (ben ik niet gek op). Curry heb ik nooit gehoord, maar er zijn er ongetwijfeld die dat ook doen. Mijn man wil er altijd relish bij (een soort zoete augurkjes, heel fijn gesneden, uit een potje).

23. pippoo
    Afbeelding van pippoo

Las iets over bericht is gewijzigd. Dat staat er alléén als
    jezelf iets veranderd hebt aan jou bericht. Nú staat het er
    bij mijn vorige bericht óók, want ik zag dat ik 'n woord
    fout had getypt en heb dat dus veranderd, vandaar......

Zeker bij de meeste etenstijd, toch ga ik pas eten, als ik
    alles geschreven heb, eten tóch makkelijk en lief zit lekker
    in het zonnetje met 'n biertje.

Eten afgelopen week: Verse tomatensoep, was zéér lekker,
    met 'n eetlepel geraspte kaas in de kom soep.
    Was smiddags met vriendin wezen fietsen en bij haar 'n
    wijntje gedronken eind v/d middag. (woensdag)

Donderdag: vriendin kwam 'n zelfgemaakt bloemstukje brengen
    met 'n leuke kaart erbij, dat het de vorige dag zo gezellig was
    geweest, lief hè? S'avonds heb ik aardappelgratin uit de oven
    gemaakt, mager varkens-roerbakvlees en een andijviesalade
    met ei, spekjes, boontjes en 'n knoflook-mosterd dressing.

Vrijdag: lief middagje in de keuken, Indiaas koken en beneden-
    boel schoonmaken. Vertel ik aan 'n collega en voegde er aan
    toe; en ik moet werken en loop hier met m'n ziel onder de armen,
    hahhaha...Vriendin en man kwamen eten, was een gezellige
    avond. Ze hadden dit nog nooit gegeten en vonden het heerlijk.
    (ouders van meneertje x). Toen ze weg waren (23.30) heb ik
    de afwas gedaan.

24. pippoo
    Afbeelding van pippoo

Zaterdag: Uitgebreid ontbijten met afbakbroodjes,
    sinaasappels geperst, gekookt ei etc. Rustig dagje,
    wat wasjes gedaan en de bovenboel. Zei vorige week
    nog tegen lief, ben zo blij, dat het goed gaat met mijn
    rug en ja hoor, sinds ik dinsdag op 't werk op 'n bureau-
    stoel heb gezeten om menu's te maken, had ik zo'n
    zere plek in m'n rug, zo zeúrend! Na de klusjes in huis
    een zálige olie-massage gehad van lief.............. :bloos:
    en daarna lekker samen douchen.

(Nu ik dit schrijf, besef ik, dat de pijn wég is). Heb dan
    ook een leuke dag gehad bij de oudjes op mijn vrijwilligers
    werk, dus púre ontspanning.

Affijn, zaterdagavond bij de TV - detective - op België -
    Indiaas gegeten, nog v/d dag ervoor en nóg lekkerder.

Zondag: Uitslapen en laat ontbijten, brúnchen dus.
    Relaxen met boek op de bank, film kijken. Lief daarna motor-
    races kijken, spelen met doggies en ik ontspannen in de
    keuken eten maken: Tortilla á lá pippoo. Láát eten, want
    smiddags nog wat toastjes met lekkers erop, bij 'n biertje
    en wijntje.

Denk niet, dat ik morgen hier kom, want ik heb dagdienst
    (niets te doen, maar er moet iemand aanwezig zijn).
    Makkelijk verdienen hè..............???????????
    Werk tot 18.00 uur en eet wel thuis; lasagne met komkom-
    mersalade.

En nú ga ik de Turkse broodjes maken, ben daar 20 min.
    mee bezig, vind dat leuk om te doen.

Kom woensdag wel weer hierzo. Was toch wel weer gezellig.
    :byebye: :byebye:

25. greorgina
    Afbeelding van greorgina

En lekker dat de spareribs waren. Complimenten voor de kok en de bedenkster. Ze waren lekker pittig.

Pippo, dat is een uitgebreid verslag van jouw week. Vooral die massage van je lief moet errug goed geholpen hebben.
    Turkse broodjes? Wil je aub zeggen hoe en wat?

Vandaag dus de restanten van gisteren gegeten. Niet op de bbq maar op de gril gelegd.

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x