- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-01-2012 21:42.
Gaat een dvd-recorder niet samen met digitale tv?
- Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:07beekje
Moet je de zender van de tv kiezen op de decoder? Zo ja, dan is het logisch dat beide apparaten (tv en recorder) dezelfde zender binnenkrijgen.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:08wibootje
Wij overwegen ook om over te stappen op digitale tv, maar dit probleem is wat ons tegenhoudt. M'n hub heeft het uitgezocht en het schijnt dat je een 'kastje' (vraag me even niet naar de technische naam/details) kunt kopen voor een paar honderd euro en dát neemt dan de plaats in van je dvd-recorder. In het geval van Rema heeft ze dan idd niks meer aan dat nieuwe apparaat.Moderator1 wijzigde dit bericht op 28-08-2009 15:12 met 0%Er komt vanzelf wel weer wat op je pad .. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:15rema
Zoiets begrijp ik nu achteraf ook Wibootje, dan heb je een soort harde schijf in het kastje van de tv provider, zodat je als het ware een dvd recorder van de tv provider zelf hebt, en daar dus elke maand voor mag betalen.
Het is jammer dat dit nadeel niet duidelijk wordt gemaakt op hun sites en in de winkels, want tegen dit probleem lopen dus heel veel mensen na aankoop van een dvd recorder aan. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:17rema
Volgens mij is dat inderdaad zo Beekje, ik weet er niet zoveel vanaf, sorry.
Toen manlief en zoons de dvd recorder gingen kopen hebben ze echt uitgezocht wat een goede was etc. en ondanks dat zoons verstand van computers, mobieltjes en andere electronica hebben, hadden ze van dit probleem nog nooit gehoord. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:17beekje
Is het niet mogelijk om de decoder en de recorder beide op een ander kanaal op de tv te zetten? Hoe kijken jullie opgenomen programma's normaal gesproken af? Ik neem aan op een bepaald kanaal (AV) op de tv?
Het is logisch dat de decoder en de tv op dezelfde zender staan, immers internet werkt heel anders dan de gewone kabel, die met verschillende frequenties werkt. Bij internet is dat niet zo, dan zou alles plat gaan. Als de decoder alle mogelijke zenders tegelijkertijd binnen zou halen, zou de gegevensstroom zo groot worden dat alles uitvalt.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:23beekje
Omdat internet heel anders werkt dan de gewone kabel, ben ik met je eens, Rema, dat een waarschuwing op zijn plaats was geweest bij aanschaf van de dvd-recorder. Er had in ieder geval de vraag moeten worden gesteld of jullie kabeltv of digitale tv hadden.
Hoe oud is de recorder en zou een klacht indienen nog zin hebben?Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:26sjanie01Hoi Rema,
Ja, dat is ons ook overkomen.
Ik baal er ook enorm van, vooral omdat ik tevreden was met de kabeluitzending kwaliteit.
Maar ja, mijn man zag alleen maar voordelen: betere beeldkwaliteit, minder kabels over de vloer, goedkoper abonnement!
Daar komt nog bij dat we vorig jaar na een forse verbouwing de aansluiting van de kabel hebben weggehaald.
Als wij dus weer over willen stappen van digitenne naar kabeltelevisie
moet er weer een nieuwe kabel ons huis worden binnen gebracht.(onder de vloer)
Dat kastje is inderdaad te koop. Er zit een harde schijf in van 160 gigabite. Het heeft wel extra mogelijkheden.
succes! - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:42account verwijderd
- Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:45rema
Bedankt Kattekop, zal het vanavond even samen met mijn man doorlezen. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:49rema
De dvd recorder is van juni dit jaar, het duurde een paar weken voor ik ermee op kon nemen
, ik ben niet zo'n licht op dat gebied, toen ik het net onder de knie had zijn we overgestapt op digitenne, maar in het begin deed de kabel tv het nog, dus we hebben het kastje van digitenne pas een week of drie geleden in gebruik genomen.
Eigenlijk was de opzet van dit alles om goedkoper internet en tv te krijgen, maar achteraf hebben we ons zelf wel een beetje te pakken gehad. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 15:51rema
Hoi Sjanie,
Hier net zo, wij wonen in een hoog huis, dus hadden kabels door het hele huis en over twee trappen liggen zodat zoonlief ook tv en internet had.
Dit vond ik zo vervelend dat we Digitenne hebben genomen, maar tot nog toe vind ik dat dus helemaal niets. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 16:31beekje
Rema, dan is de recorder toch pas 2-3 maanden oud? Ga eens terug naar de winkel en praat erover met de verkoper. Dan kun je meteen de klacht indienen dat er niet voldoende voorlichting/informatie is gegeven. Wie weet komt de verkoper/winkel met een oplossing?Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 16:33greorgina
Jammer dat jullie niet hierover ingelicht zijn. Je kunt idd alleen maar opnemen waar je naar kijkt en vaak zijn de films ook nog beveiligd tegen opnemen, heb ik gehoord tenminste.
Dit zal wel eens een keer veranderen neem ik aan, maar intussen heb je niets aan je recorder. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 18:26rema
Beekje, ik weet niet of dat kan na bijna drie maanden.
Als ik op Internet google zie ik wel dat wij lang de enigen niet zijn die dit hebben, dus er wordt waarschijnlijk moedwillig geen ruchtbaarheid aangegeven.
Het komt gewoon niet in je op als je zo'n recorder koopt dat hij dan niet net als een videorecorder verschillende zenders op kan nemen. - Geplaatst op vrijdag 28 augustus 2009 18:46jumbotje
Hallo, ik heb een dvd recorder, Digitale tv, geen Digitene en zelfs een videorecorder aangesloten op mijn flatscreen tv.
Ik kan opnemen op mijn video en gelijktijdig ook op mijn dvd recorder.
Maar ik kan dan ook (alleen) analoog tv kijken.
Dus 3 verschillende programma's op dezelfde tijd.
Digitale programma's kan ik niet opnemen, alleen de kanalen die ik analoog kan zien.
Ik heb 4 afstandsbedieningen liggen, en das lastig, maar het werkt.
Als je wilt kan ik proberen op te schrijven hoe ik het heb aangesloten.
Ik heb tv ook digitaal via Ziggo.
jumbotje wijzigde dit bericht op 28-08-2009 18:48 met 2%Today is the first day of the rest of your life. - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 00:33Mik1

Wij hebben digitale totaalpakket inclusief een HD recorder IN het abonnement. Met deze HD recorder kunnen we alle digi zenders opnemen. Je hoeft het apparaat niet te kopen, je sluit als het ware een huurcontract. Bij defect krijg je een vervanging.quote:wibootje schreef op 28 augustus 2009 @ 15:08:
Wij overwegen ook om over te stappen op digitale tv, maar dit probleem is wat ons tegenhoudt. M'n hub heeft het uitgezocht en het schijnt dat je een 'kastje' (vraag me even niet naar de technische naam/details) kunt kopen voor een paar honderd euro en dát neemt dan de plaats in van je dvd-recorder. In het geval van Rema heeft ze dan idd niks meer aan dat nieuwe apparaat.When I saw you the first time, I knew right away that you and I were connected in a way - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 01:01ellon
Ik heb hetzelfde als Mik. Het is een UPC abonnement, waarbij je een totaalpakket neemt. Dan heb je digitale tv, een telefoonabonnement en een mediabox. De mediabox is gratis bij zo'n 3-in-1 pakket, maar je tv blijft ook aangesloten op de kabel. Nadeel is weer wel dat je voor de kabel ook nog betaalt. Voordeel is weer dat je DVD-recorder bruikbaar blijft. Met de mediabox kan je niet alleen opnemen, maar ook digitaal series, bekijken, films huren, opnemen, gemiste uitzendingen van Ned.1, 2 en 3 bekijken en er zitten veel meer kanalen op dan op de kabel.
Bij Digitenne van KPN heb je een beperkt aantal zenders. je zal de tv ook op de kabel aangesloten moeten hebben om je DVD-recorder nog te kunnen gebruiken. Hiervoor moet je dan ook het kabelabonnement behouden. Als je dan tegelijkertijd wilt kijken en opnemen, moet je de kabel gebruiken en niet de Digitenne.ellon wijzigde dit bericht op 29-08-2009 01:02 met 0%De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 12:08RonjaIk heb inmiddels geen digitale tv meer, maar bij ons was het ook zo als bij Jumbotje, digitale zenders konden we niet opnemen de rest wel.
Dat er steeds minder zenders via de kabel komen omdat alles overgaat op digitale tv is onzin, misschien dat dat op termijn zo wordt, maar vooralsnog kun je alle "normale" zenders via de kabel ontvangen hoor. - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 13:10beekje
Rema, het is nooit te laat om een klacht in te dienen. Verwacht er niet teveel van, maar als mensen niet klagen zal er niets veranderen.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 13:13beekje

Op termijn zal dat wellicht wel zo worden, maar niet in elke gemeente kun je alle "normale" zenders nog via de kabel bekijken. Een gemeente beslist zelf welke zenders ze nog analoog aanbieden.quote:Ronja schreef op 29 augustus 2009 @ 12:08:
Ik heb inmiddels geen digitale tv meer, maar bij ons was het ook zo als bij Jumbotje, digitale zenders konden we niet opnemen de rest wel.
Dat er steeds minder zenders via de kabel komen omdat alles overgaat op digitale tv is onzin, misschien dat dat op termijn zo wordt, maar vooralsnog kun je alle "normale" zenders via de kabel ontvangen hoor.Moderator1 wijzigde dit bericht op 29-08-2009 17:43 met 0%Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 20:43rema
Dat is zo Beekje, maar de dvd recorder was een cadeau van man en kinderen omdat ik vijftig werd, en ik vind het moeilijk om daar nu mee terug te gaan.
We hebben ons weer op de kabel tv geabonneerd, dus over een paar dagen zal het wel weer goed gaan.
Zelf had ik al niet zoveel zin om te veranderen, maar volgens de zoons was digitale tv je van het, zelf had ik geen moeite met kabel tv.
Ik heb wel begrepen dat over een half jaartje er alweer nieuwe dingen op de markt komen, in ieder geval bij Tele2 zodat mensen dan hun dvd recorder wel kunnen gebruiken, maar ik verander niet meer zo snel.
En binnenkort worden we aangesloten op het glasvezelnet, eens kijken wat dat dan weer inhoudt.
Ik vind het leven er niet makkelijker op geworden met alle keuzes die je tegenwoordig kunt maken. - Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 22:17beekje
Eigenlijk heb je wel gelijk Rema, het leven is er, door al die keuzemogelijkheden, niet simpeler op geworden. Vroeger had je tv met een antenne op het dak. Het grootste probleem toen was dat de antenne soms omviel of omwaaide. Later moest je een uitbreiding aan de antenne vastmaken om meer zenders te kunnen ontvangen. Daarna gingen we over op een kabel die onder de grond liep, maar dat alles leidde niet echt tot veel meer keuzes, wel meer zenders.
Nu echter kun je op zoveel manieren tv ontvangen/kijken en zijn er meerdere providers (daar moet je dus al kiezen), meerdere manieren (kabel, internet of satelliet), en meerdere manieren om een programma op te nemen. Had je eerst een videorecorder die een ander programma op kon nemen dan je aan het kijken was, later kwam de dvd-recorder die beter zou werken, een mooier beeld zou geven en meer opslagcapaciteit had. En nu kun je zo'n kastje met een harde schijf installeren (tivo oid) en kun je opnemen wat je wilt.
Elke verandering betekende vaak een verbetering. Je moet dan echter wel over genoeg cash beschikken, omdat je soms je apparatuur moet vervangen. En verder moet je kiezen welke provider je wilt, de beste service geeft en/of met de meeste mogelijkheden het minst kost.
En dan heb ik het alleen nog maar over de veranderingen op het gebied van tv-kijken
Moderator1 wijzigde dit bericht op 30-08-2009 13:28 met 0%Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op zondag 30 augustus 2009 21:28rema
Zo langzamerhand merk ik wel dat ik iemand ben die moeite met veranderingen heeft.
Best lastig vaak, ik weet ook niet hoe het komt, denk dat het leven gewoon te snel gaat voor mij.
Het is wel grappig, ik merk dat oudste zoon precies zo is, aan de ene kant loopt hij met veel dingen voorop, door zijn baan als webdesigner, aan de andere kant is hij heel behoudend en ouderwets, heeft geen auto, kijkt geen tv, leeft heel sober en houdt ook niet van veranderingen.
Toch grappig hoe zoiets steeds terug komt.Moderator1 wijzigde dit bericht op 31-08-2009 15:45 met 0% - Geplaatst op vrijdag 25 november 2011 13:00Vogelblij
Nog niet alles gelezen, maar probeer een up te geven zodat ik hem makkelijker terug kan vinden. Wil even doorlezen om te bepalen waar ik op moet letten bij aanschaf en of er ook alternatieven zijn zoals een andere provider etc.Pimpelmeesje - Geplaatst op maandag 16 januari 2012 21:42Vogelblij
Up om de topic makkelijker terug te kunnen vinden.
Ben nu aan het kijken of Digitenne een alternatief is. Kost 9 euro per maand en 35 euro aansluitkosten. Maar recorder is er apart en met extra kosten per maand bij.
http://www.digitenne.nl/digitenne-ontvangers/
http://www.digitenne.nl/d ... ngers/digitenne-recorder/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitenne
Nou, niet dus. De ontvangst via analoog is niet zo goed. Er vallen steeds meer zenders af. Maar de beste recorder is iets van 230 euro en daar kan je lang van huren.
Maar hoeveel betaal je nu per maand voor 1 TV, radio tuner (doet die het nog?) en de recorder als totaal per maand? Is dat bedrag van 9 euro de basis of per item. Wat een onduidelijke manier om informatie weer te geven.
EDIT: http://www.digitenne.nl/digitenne-kosten/Vogelblij wijzigde dit bericht op 16-01-2012 21:57 met 26%Pimpelmeesje
Dit onderwerp heeft 27 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 16-01-2012 21:42.
Gaat een dvd-recorder niet samen met digitale tv?