Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Meisje van 13 over de wereldzee

Dit onderwerp heeft 983 reacties, en bestaat uit 40 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 40.
De laatste reactie is geplaatst op 28-01-2012 22:22.

Meisje van 13 over de wereldzee

Ga naar een onderdeel
  1. marijke1
    Afbeelding van marijke1

quote:
    ellon schreef op 25 augustus 2009 @ 08:29:
    Oei, drie paspoorten..... Wat zal Wilders daarvan vinden?
    Hij zal er geen bezwaar tegen hebben dat ze zich laat uitschrijven ;)

Op het bovenstaande berust copyright©

2. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

quote:
    ellon schreef op 25 augustus 2009 @ 08:29:
    Oei, drie paspoorten..... Wat zal Wilders daarvan vinden?
    duur geintje zeg om telkens te laten verlengen

Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd

3. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

Vind wel dat mocht ze straks alles gaan ondernemen vanuit Nz , ze eerst haar nederlands paspoort in moet leveren

Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd

4. account verwijderd
    Afbeelding van account verwijderd

Nee hoor, Toots. Het zijn 'blanke' paspoorten. Daar is niets mis mee. :D

Account verwijderd

5. beekje
    Afbeelding van beekje

Laura begrijpt niets van alle commotie. Dat zegt toch al genoeg? Als ze zo wijs zou zijn had ze van tevoren begrepen dat er veel ophef om haar plannen zou ontstaan.

Ze wil zich "per heden" vestigen in Nieuw-Zeeland. Dit is toch kindertaal?

beekje wijzigde dit bericht op 25-08-2009 12:48 met 19%
    Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)

6. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Ze is toch ook nog een kind? Dat hoor je maar al te duidelijk aan de manier waarop ze praat.

Op het bovenstaande berust copyright©

7. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

wat ik alleen niet begrijp is dat we nog niet veel eerder van haar hebben gehoord
    Het meisje wat in Australie , "Jessica Watson " het record wilt verbreken is al meer dan een jaar bezig , ook met publiciteit, website etc

en dit verhaal van Laura Dekker komt zomaar vanuit het niets opzetten
    en wil in principe al twee weken later gaan varen
    Als je graag het wereldrecord wilt verbreken moet je ook zorgen dat iedereen op de hoogte is dat je gaat zeilen
    overigens zo zoekend op internet naar informatie word het ook niet gemakkelijk om vanuit Nz te vertrekken op de lftd van 13 jaar

Jessica Watson

8. account verwijderd

Jessica is 16, zo te lezen? Op die leeftijd is drie jaar best veel.

Account verwijderd

9. fleurop
    Afbeelding van fleurop

Hoorde vanmorgen op de radio van een ervaren zeezeiler dat ze de meest gevaarlijke route over zee wil nemen ook door het Zues kanaal.
    Alle gevaren zijn hier al opgenoemt,
    Plus als je in de vaarroute ligt van de grote schepen dan kan ze ook zo maar overvaren worden.
    Ik begrijp echt geen steek van haar ouders?????

10. fajah
    Afbeelding van fajah

quote:
    TjaavanGS schreef op 24 augustus 2009 @ 21:29:
    Even speculeren ......over de uitspraak

Alles onder het mom ik hou zoveel van mijn dochter en geef haar haar zin :)

Liefde is niet van alles geven [materie] en van alles toestaan...

Waar is dit meisje in haar toekomst nog tevreden mee?Zal ze zich nog gelukkig en vol voelen als ze niet meer kan zeilen, reizen, in een bepaald huis wonen, in een bepaalde auto rijden enz.......
    Zou ze bv iemand trouwen die niets heeft [geld] en die papa niets vindt en zij onterft word zodat ze zelf ook geen geld meer bezit?

Denk het haast niet, en als ze die beslissing neemt dan komt ze binnen de kortste keren waarschijnlijk op hangende pootjes terug. Het huwelijk werkte niet en ze miste haar familie zo........... Ze kon niet meer doen en laten wat ze gewend was en daardoor was haar "liefde" snel afgelopen..... die "liefde" zal ws gebaseerd zijn geweest op heel iets anders [bedenk zelf maar wat ;-)] dan werkelijke liefde..... denk ik....

Maar ja........ ken zoveel mensen die denken dat materie liefde is.......

Grtz :bye:

fajah wijzigde dit bericht op 25-08-2009 16:06 met 0%
    Blijf niet hangen in het verleden, droom niet van de toekomst, maar concentreer je geest op het huidige moment. -BOEDDHA

11. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

quote:
    fleurop schreef op 25 augustus 2009 @ 16:01:
    Hoorde vanmorgen op de radio van een ervaren zeezeiler dat ze de meest gevaarlijke route over zee wil nemen ook door het Zues kanaal.
    Alle gevaren zijn hier al opgenoemt,
    Plus als je in de vaarroute ligt van de grote schepen dan kan ze ook zo maar overvaren worden.
    Ik begrijp echt geen steek van haar ouders?????
    Die houden niet echt van haar als ik dat zo lees.

kalm aan en rap een beetje

12. account verwijderd

Die route gaat tussen landen door, waar de Islam tamelijk extreme vormen aanneemt. Niet alleen Egypte en Saudi Arabië, maar ook Sudan en Somalië en Jemen liggen langs het kanaal. En we hebben genoeg gehoord en gelezen en gezien over Somalische piraten...

Account verwijderd

13. lakota
    Afbeelding van lakota

KAN dat DRIE paspoorten.Ik begrijp als ze in New zealnd geboren si dat ze dat heeft.Dan in Nederland het Nederlandse...Omdat haar ouders Nederlands zijn? Of zijn die niet beiden Nederlands.heeft ze een van de ouders Duits ?
    Sommige landen mag je twee paspoorts hebben .Nadat je 18 bent moet je vaak kiezen.
    Maar lang niet alle landen.Waarom , als ze in New Zealand geboren is
    moet ze dan al die andere paspoorten hebben?
    Als KIND?
    Zou dit een grap zijn?
    En weer vraag ik me af , waarom NU? Twee weken voor vertrek? Wordt al die ophef gemaakt...
    Somalie heeft overal piraten...er zal niets over blijven van het kind.
    Schip wordt verkocht.Geld opgedeeld, en kind zal na gebruik , als voer voor de vissen dienen.
    Wat een illusie maken die ouders zich.
    brrrrr.........

14. lakota
    Afbeelding van lakota

KAN dat DRIE paspoorten???Ik begrijp als ze in New Zealand geboren is dat ze dat paspoort heeft.Dan in Nederland het Nederlandse...Omdat haar ouders Nederlands zijn? Of zijn die niet beiden Nederlands.heeft ze een van de ouders Duits ?
    Sommige landen mag je twee paspoorts hebben .Nadat je 18 bent moet je vaak kiezen.
    Maar lang niet alle landen.Waarom , als ze in New Zealand geboren is
    moet ze dan al die andere paspoorten hebben?
    Als KIND? Veel kinderen worden bij ouders ingeschreven...of is dat uit de mode?

Zou dit een grap zijn?
    En weer vraag ik me af , waarom NU? Twee weken voor vertrek? Wordt al die ophef gemaakt...
    Somalie heeft overal piraten...er zal niets over blijven van het kind.
    Schip wordt verkocht.Geld opgedeeld, en kind zal na gebruik , als voer voor de vissen dienen.
    Wat een illusie maken die ouders zich.
    brrrrr.........

15. clineke
    Afbeelding van clineke

Lakota, mijn man en dochter hebben ook drie paspoorten: Canadees (waar man geboren en getogen is), Amerikaans (man genaturaliseerd, dochter geboren), Iers (schoonvader geboren en via descent naar man en dochter). Burgerschap en paspoorten worden uitgegeven door naties via hun wetten en discretie. Als Canada en Ierland meerdere burgerschappen erkennen mag de USA (die dat niet doet) die niet afpakken, daartoe heeft geen enkele natie het recht, maar ze mogen het wel ontkennen zodat je niet kunt schuilen onder de wetten van je andere burgerschappen (dienstweigering b.v.).

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

16. AlexandratR
    Afbeelding van AlexandratR

Tenzij ze dat kind een Uzi en een draagbare atoombom meegeven snap ik werkelijk niet hoe een ouder het in zijn hoofd haalt om een kind van 13 alleen de wereld rond te laten zeilen! In een wereld vergeven van extremisten, piraten, verkrachters, langs landen waar een vrouw laat staan een jong meisje als gebruiksgoed wordt gezien. Hoe meer ik er over nadenk, hoe idioter ik het vind. Tenzij er natuurlijk continu een andere boot met haar meevaart om haar in de gaten te houden. Net als bij kanaalzwemmers, die zwemmen ook niet zomaar in hun dooie uppie naar de overkant. Maar ja, dan hadden we dat toch onderhand wel gehoord? Wie vertrouwt op moderne communicatie om contact met haar te houden is toch iets te naïef. Al zit er maar een half uur tussen een noodsignaal van haar en de aankomst van de hulptroepen, je wil niet weten wat er in die tijd kan gebeuren met een kind - want dat is ze, hoe vroeg- en eigenwijs ze dan ook mag zijn.

Everything will be alright in the end And if it's not alright, it's not the end

17. emma280
    Afbeelding van emma280

Tja zo zie ik het eigelijk ook Alexander...
    Toch denk ik dat ze gaat. Hoe dan ook.
    Haar advocaat is ook zeer gemotiveerd en vind het geweldig om het voor de 13-jarige voor elkaar te krijgen!
    Ik denk dat ze gaat! Ze heeft al groen licht van de ouders. Het meisje is intelligent en verder prima in orde. Ik denk dat de kinderbescherming uiteindelijk weinig kan beginnen.

Persoonlijk vind ik het levensgevaarlijk. Niet dat ik haar zeilkunsten onderschat. Ik geloof dat ze echt wel vakbekwaam is op dat gebied. Maar er is zoveel meer dan het zeilen alleen.
    Toch is het lastig om vooraf te oordelen dat ze het psychisch niet aan zou kunnen...
    Kinderen kunnen ook heel sterk zijn. In sommige opzichten soms veel sterker dan volwassenen.

18. marya
    Afbeelding van marya

Ik moet er persoonlijk niet aan denken, dat mijn dochter, of straks mijn kleindochter op die leeftijd op zo'n idee zou komen.
    Ik zou het niet goed vinden.
    Máár ik denk, dat dit een bijzonder gezin is. Als zowel vader als moeder, als dochter (over andere familieleden heb ik niet gehoord), dit willen doorzetten, dan moeten ze dat vooral doen.....
    En laat de kinderbescherming zich dan maar ff bezig houden met alle kinderen van die leeftijd, die in het weekend zich laveloos drinken.

19. ellon
    Afbeelding van ellon

In reactie op Emma:

Behalve als ze langdurig in zwaar weer terecht komt en geen nachtrust krijgt. Dan is het snel gedaan met rationeel denken. Mensen die nachtrust tekort komen, kunnen gaan hallucineren, kunnen depressief worden, psychotisch worden, gedesoriënteerd raken, etc. etc. Dan nog maar eens kijken of ze de juiste beslissingen kan nemen.

Misschien kan ze fantastisch zeilen en is ze inderdaad wijs voor haar leeftijd, maar volwassen is ze nog niet. Haar hersenen zijn nog niet volgroeid (op je 16e zijn ze dat trouwens ook nog niet). Kortom, ze is nog niet volwassen en haar ouders zijn verantwoordelijk voor haar welzijn. ik zou als ouder dat risico niet willen nemen.

ellon wijzigde dit bericht op 25-08-2009 21:12 met 1%
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

20. marian38
    Afbeelding van marian38

Er was vanavond weer een item over haar op het jeugdjournaal. Maar ze wil in het caribisch gebied lang blijven voordat ze weer verder vaart en haar ouders komen dan daar ook naartoe. Maar ik zou het zelf nooit goed vinden als mijn kind dit zou willen. Ik heb een zoon van dezelfde leeftijd maar gelukkig zou hij dit nooit willen en de toestemming krijgt hij toch niet.

http://www.nos.nl/jeugdjo ... awiltochopwereldreis.html

BEGIN DE DAG MET EEN LACH

21. beekje
    Afbeelding van beekje

Wie is er verantwoordelijk als het goed mis gaat? Haar ouders? Haar advocaat? De rechter als die het goed vindt? De Raad voor de Kinderbescherming als ze haar laten gaan?

Ik begrijp niet waarom we hier nu pas iets over horen. Een dergelijke reis moet je degelijk voorbereiden. Die Jessica Watson in Australië lijkt me veel serieuzer en absoluut beter voorbereid. Meer dan een jaar voorbereiding is beslist niet te weinig, bovendien heeft ze een lange lijst van sponsors. Nog afgezien van het feit dat ze al significante zeilervaring heeft met grote reizen, zoals rond Australië zeilen en in de Zuid-Pacific.
    Toch wel iets anders dan rond de waddeneilanden en op de Friese Meren.

22. morgana
    Afbeelding van morgana

Bovendien is Jessica Watson 3 jaar ouder als Laura en dat maakt op deze leeftijd heel erg veel uit.

morgana wijzigde dit bericht op 25-08-2009 23:53 met 54%

23. benthe
    Afbeelding van benthe

Je bent 13 jaar en besluit om de voordeur achter je dicht te trekken, om 2 jaar lang te dansen in de disco, om 2 jaar lang geiten te kammen op de kinderboerderij, om 2 jaar lang Chinees te studeren in een berghut, om 2 jaar lang te gymnastieken op hoog niveau, om 2 jaar lang te touren met een campertje of om 2 jaar lang ... Nou, dan doe je dat gewoon en dan wordt daar door een kinderrechter heel serieus over nagedacht en veel gewikt en gewogen.

Ontbijtjes, schoolboeken, aaien over bolletjes, luisterende oren, slaaptijden en grenzen zijn ooit verzonnen door ene Jan Doedel.

24. beekje
    Afbeelding van beekje

Eens (met Morgana).

beekje wijzigde dit bericht op 25-08-2009 23:55 met 58%

25. beekje
    Afbeelding van beekje

quote:
    benthe schreef op 25 augustus 2009 @ 23:54:
    Je bent 13 jaar en besluit om de voordeur achter je dicht te trekken, om 2 jaar lang te dansen in de disco, om 2 jaar lang geiten te kammen op de kinderboerderij, om 2 jaar lang Chinees te studeren in een berghut, om 2 jaar lang te gymnastieken op hoog niveau, om 2 jaar lang te touren met een campertje of om 2 jaar lang ... Nou, dan doe je dat gewoon en dan wordt daar door een kinderrechter heel serieus over nagedacht en veel gewikt en gewogen.

Ontbijtjes, schoolboeken, aaien over bolletjes, luisterende oren, slaaptijden en grenzen zijn ooit verzonnen door ene Jan Doedel.
    Huh?

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x