Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Multimedia
  4. Welke films heb je gezien?

Dit onderwerp heeft 362 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 20:15.

Welke films heb je gezien?

Ga naar een onderdeel
  1. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Op tv is het niks en heb dus een paar films op dvd gekeken.

Single man, Kings speech met Colin Firth en die vond ik toch wel heel goed. Ik heb bewust geen trailer meer gekeken vooraf en dan is de film opeens veel interessanter om te kijken.
    Loft en De gelukkige huisvrouw ook gedaan en die vond ik wat tegen vallen qua verhaal. Hoewel ik de Gelukkige huisvrouw als boek verschrikkelijk vond net als Heleen van Rooijen. Wel knap om binnen een week alweer zo'n platte buik te hebben als Clarice van Houten. Toch wel een aardige film met best wat humor. Black Butterflies ook gezien, maar houd toch meer van een ander soort van films.
    Ik weet alleen even niet wat de volgende moet worden.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 08-11-2011 20:36 met 11%
    ???

2. dhali
    Afbeelding van dhali

Dit is er 1 die ik snel wil gaan zien!
    The adventures of Tintin.

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip De Eenhoorn een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen.

One thing you can give&still keep....is your word.

3. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ja, echt een film waar ik ook benieuwd naar ben. Vind de strips moeilijk door te komen. Tekenfilm wel gezien.
    Heb Twilight gezien en die viel me erg mee. Vond die zelfs leuk.
    Verder Star Trek (remake met James Tiberius Kirk) en die vond ik ook leuk. Ik blijf de karakters uit de 1e serie toch de leukste vinden.

???

4. farah
    Afbeelding van farah

Heb Schlafkrankheit gezien. Goede film. Mag die Pierre Bokma zo wie zo graag.
    Vanmiddag Kuifje gezien. In 3D. Beslist goed gedaan. Er komt duidelijk een vervolg. Prima!!!
    Binnenkort wil ik Eraserhead zien. Geen nieuwe, is van 1977. In het Filmtheater. En er komt de Artist. Lijkt mij ook een goede film.
    De Heinekenontvoering laat ik maar zoals die is ondanks Rutger Hauer die ik ook graag zie.
    Maar Nova Zembla trekt mij wel....

5. farah
    Afbeelding van farah

Eraserhead gezien. Echt bizar. Surrealistisch.
    Er zaten net een 12 man in de zaal.Die kwamen er eveneens echt behoorlijk aangeslagen uit. :-D
    Nog net even bij Google naar trailers van de film gekeken.
    Ach, spijt dat ik het gezien heb? Neen! Een aanrader? Geen idee. :-D

6. dhali
    Afbeelding van dhali

Nova Zembla....?....denk het niet.

Ik vind Reinout Oerlemans een sympathieke kerel , maar de film "Er komt een vrouw bij de dokter " vond ik in tegenstelling tot het boek geen goede film.( na 15 min ben ik afgehaakt )

De goeie recenssies halen mij nu niet over de streep....ben er al 1x ingetrapt.Dus....wacht ik wel tot Nova Zembla op tv verschijnt.

7. farah
    Afbeelding van farah

Dhali,
    Begreep je met 'aanrader' wat ik schreef dat ik het over Nova Zembla had? IK had het in mijn gehele posting over de film Eraserhead. :-D
    Komt een vrouw bij de dokter heb ik ook gezien. Met veel gemengde gevoelens. Ik houd niet van dit soort films. Ik heb hem wel uitgezien. Maar zat mij ondertussen op te vreten!!!
    En als ik al zo over de film denk hoef ik het boek niet eens te lezen. Sorry.

IK ben vandaag in het Filmtheater geweest en er was keus uit de films: We need to talk about Kevin. NOu, dat zit mij te na dus maar laten schieten. Denk ook niet als het op tv komt dat ik het ga zien.
    In de andere zaal was The Artist. Een zeer goede film. Zwart/wit. Heel ouderwets dus. Fantastisch gedaan.
    Alsof je naar iets uit de 40er jaren kijkt. En dat is wel een aanrader.
    NOu ja, je moet van dat genre houden. :-)

8. dhali
    Afbeelding van dhali

Farah....dat begreep ik ja , maar ik wilde iets kwijt over Nova Zembla. :D

9. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Heeft iemand "De bende van Oss" gezien? Of is dat ook er ook een van het slechte soort? Is niet geregisseerd door acteurs van GTST. Wel gebaseerd op historische feiten.

???

10. farah
    Afbeelding van farah

Dhali,
    Ik ga eens kijken of ik Nova Zembla zondag zie. Anders is er nog die nieuwe van Sherlock Holmes. Alhoewel ik niets heb met die Jude Law. Moet die nu persé weer mee doen? Was er echt geen andere acteur die in die rol past? Lijkt mij stug.
    Die Robert Downey blijf ik leuk vinden. Ziet er goed uit!!

Vogelblij,
    De bende van Oss. Ik heb gehoord dat het zoveel mogelijk naar de waarheid is gericht. Dat de sfeer, aankleding enz echt eigentijds is. Dus zeer goed gedaan.
    En ook goede acteurs voor de desbetreffende rollen zijn uitgekozen.
    Ik heb de film helaas niet gezien maar zit wel meteen pontificaal klaar zo gauw die op de buis komt. :-D
    Is dus echt niet van het slechte soort. :-D

11. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ja, ik heb de acteurs (van de bende van Oss) zien lopen tijdens de première (zomaar midden op straat. :) ) Alle verkeer lag stil en wij hadden de auto gelukkig niet betaald staan en moesten we wel wat verder lopen, maar konden wel zo wegrijden. De overige toeschouwers moesten wel blijven staan.... :D
    Heb er verder niet veel van gezien. Maar ik ken wel de historie en weet ook dat het een enorme impact heeft gehad op Oss en omgeving. Niet alleen Oss, maar ook bepaalde mensen hebben er een naam door gekregen. Ik was even benieuwd hoe het bij de anderen ontvangen werd. Mariken en een aantal andere kinderfilms is van dezelfde filmmaker. Heb nog wel op RTL boulevard gekeken, maar ik heb niets gezien over de film.
    Voor de rest blijf ik nog even lid van de bieb. Vind het heel prettig om daar nieuw op DVD verschenen films te reserveren en dan te kijken. De laatste tijd zijn er weer veel herhalingen. Wel leuke films, maar ik kijk toch liever iets nieuws.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 18-12-2011 17:25 met 4%
    ???

12. farah
    Afbeelding van farah

De acteurs van De Bende van Oss zijn bekender dan die in Nova Zembla. Maar dat mag niets uitmaken.
    Ik vind het jammer De Bende van Oss gemist te hebben. In de bios dan.
    En ja, het verhaal rond Oss en wat er daar gaande was en wat voor een effect het allemaal had, dat heb ik ook allemaal gelezen.

Ik heb dus Nova Zembla gezien. Als 3D film slecht. Heb er aardig wat gezien maar dit was echt rampzalig.
    En als film te langdradig. Weinig activiteit. Zeker omdat het toch een spannende geschiedenis is/was. Jammer.
    Ik vond de acteurs die de bemanning van het schip voorstelden beter spelen dan de hoofdrolspelers. Derek de Lint, tja, hij acteerde wel aardig maar was te weinig in beeld. En die hoofdrolspeelster. Zonde van de speeltijd. En om aan te kijken.
    Tja, had ik maar Sherlock Holmes gekozen, hahahaha.

Mariken is trouwens een heel goede film. Al 3x gezien. Prachtig, ook die sfeer!!! Geen idee wat die filmmaker nog meer geproduceerd heeft. Even googlen.

13. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik weet niet of de filmmaker dezelfde is als de regisseur. Mocht de google niet zijn gelukt dan kan je zoeken op André van Duren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_van_Duren
    De laatste tijd kijk ik niet zoveel TV en weet niet zeker of hij in DWDD is geweest. Ik zag iemand zitten die er wel op leek in de verte. Maar het ging niet over die film toen ik hem hoorde praten. Het kan dus ook een andere geweest zijn. Maar ik dacht dat hij meer had gemaakt dan op zijn pagina staat. Ik heb zijn wel eens bij een aftiteling voorbij zien komen waar je dat niet verwacht.
    Verder niks geen films meer gezien.

EDIT: Farah, ik heb nog geen bal gezien van jou bij de kerstwensen. De mijne ligt er al (2x) :D

Vogelblij wijzigde dit bericht op 20-12-2011 12:49 met 6%
    ???

14. farah
    Afbeelding van farah

Vogelblij,
    Een producent kan ook op een andere manier een film op de markt brengen. Dan zal inderdaad zijn naam onder een andere aftiteling staan.
    De DWDD zie ik zelden. Ergens jammer maar ik sta dan vaak in de keuken.
    Voor googlen heb ik weinig tijd en zin. Mijn Kerst is volkomen vergald door een berichtje van ex en nog andere factoren zoals gezondheid.
    Sta stijf van de stress, mijn hoofd staat nergens naar. En zeker niet voor zgn leuk of gezellig doen.
    Ik ga wel de Kerstdagen en zo doorbrengen bij diegenen waar ik uitgenodigd ben, ze weten van alles dus kan lekker mijzelf zijn/.blijven.
    Een kerstbal of zo neerzeten bij Kerstwensen. Geen idee waar ik dat vinden kan en plaatjes plakken kan ik al helemaal niet. Maar goed een paar regeltjes........ :-D
    Twee Kerstdag ga ik na een Kerstbrunch Hasta la Vista zien. Moet ook wat hilarisch zijn. Ben benieuwd.

15. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ach, nou veel plezier dan in elk geval voor wat er nog wel overblijft. Ik heb een plaatsvervangend plaatje voor je geplakt en 2 pagina's over bloemen, kerstcollage en de kerstster. Ik pak ze meestal uit wikipedia, omdat daar geen auteursrechten op zitten voor zover ik weet. Staat tenminste niks van bij. Zo zoek ik bijvoorbeeld op "kerstbal wikipedia" en dan staat het er al bij. Openen en lezen maar.

Ik ga straks een papieren gids kopen voor wat er op tv komt. En dan met een ouderwetse pen omcirkelen wat ik misschien wil kijken.
    Fijne kerst en sterkste!

???

16. farah
    Afbeelding van farah

Nou, de kerstbrunch was geweldig verzorgd. Veel mensen liepen daarna de zaal in om de film Haste la Vista te zien. Enkelen hadden alleen voor de brunch gereserveerd.
    Goede film. Heel aangrijpend maar ook met heel veel humor. Blij dat ik die gezien heb.
    Dan nu op naar Tinker Sailor enz. Iedereen is er vol van.
    Ook van de film van Meril Streep, M. Tatcher. Maar eerst die film Tinker enz. zien.

Vogelblij,
    Bedankt voor je plaatje en je info.
    En wat betreft het omcirkelen van films, docu's enz in gidsen, dat doe ik ook.
    In die gids van mij staat voor 2 weken info. Dik blad, geinig.

Voor iedereen een spetterend uiteinde en een goed begin van 2012!!!!

17. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Hoi Farah en alle andere filmliefhebbers.

Ben lange tijd afwezig, heb geen enkele nieuwe films gezien
    eigenlijk... De laatste was ... tig maanden terug, een kinderfilm, Super8 :lol: !
    Leuk, geen blockbuster, zet je hersenen even op non-stop hihih, relaxing movie is het.

Ik wil jullie een super fijne 2012 toewensen, veel gezondheid, liefde en geluk.

Stap boordevol vertrouwen in het splinternieuwe jaar
    maak elke dag een tikkeltje bijzonder
    voor iedereen het beste - het mooiste wat er is
    en telkens weer een ander prachtig wonder

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRx6tgQQjKbrRpXzYdD2IkQeE578OpbSuoiRd5aoY6a1ys8ovyse48N6oM_fA

Kus

By the way, ik heb 2 dvd's liggen van R.Downey Jr, Sherlock Holmes..
    Deel 1 heb ik meer dan 1 jaar, deel 2... nog maar net.
    Misschien iets voor as zondag. .. Na het opruimen van mijn kerstzooitje :lol:

18. farah
    Afbeelding van farah

Hoi Jussttina,
    Leuk je weer eens te 'zien'!
    En voor jou natuurlijk ook een goed, gezond en gelukkig 2012!
    En zeker probeer ik van elke dag iets bijzonders te maken. En het bevalt mij prima. Al is het alleen maar een dagje bed, lekker warm nu, en heerlijk een heel goed boek lezen! Daar kan ik uitermate van genieten. Eens een dagje bed en lezen!
    Robert Downey jr. Hij is echt goed geworden. Vond hem vroeger ook al goed uitzien maar het acteren......
    Dus geniet van zijn films!
    Kerstrommel al weg? Ik had geen zin om een boom neer te zetten dus was de 1e jan. snel klaar met opruimen. :-D

Het filmtheater heeft voor zijn 'Vrienden' nu de film van Meryl Streep, Iron Lady uitgekozen. Wel, verheug mij er al op.
    Een keer in het begin van elke maand wordt er een keus voor geschoteld. Hun keus dan. :-D
    Maar het is over het algemeen geen slechte keus. Zat alleen niet echt op een tig keer afgespeelde of vernieuwde film van een van de Bronte vrouwen te wachten....
    Wil in de binnenkort wel het toppertje Tinker, Sailor enz zien. Spannend!

19. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik heb dus het laatste deel van Harry Potter gezien. Geen spijt van. Ik vond hem wel de moeite waard. Zeker gelet op de cast die ze hebben gekozen. Vond het verhaal wel volwassen aandoen vergeleken bij het eerste deel.
    Veel kijkplezier voor het nieuwe jaar!

???

20. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Ik heb die ook gezien Vogel, mooie afsluiting, voorlopig geen Potter meer voor mij. Misschien over 20 jaar, dan krijgen ze kinderen en Voldermort nog in leven is of zoiets.

@Farah, ik heb Sherlock Holmes ( 1+2 ) van R.Downey Jr gezien.
    Echt waar, subliem. My kind of movies zeg maar :lol:
    Geweldig.
    Robert is goed, zijn side kick Jude Law, helemaal geweldig.
    Er is chemie tussen die twee acteurs, ze vullen elkaar aan, de teksten zijn prachtig uitgesproken.
    Guy Ritchy is een goeie regisseur, ik ga hem ook in de gaten houden.

Liefs
    J

21. farah
    Afbeelding van farah

Zo, vandaag The Help gezien. Fantastische film. Ook genoeg humor erin. Hoofdrolspeelster, de blonde of the maid? was/waren zeer goed.
    Sissy Spacek was ook weer schitterend. Een giller.
    Die neus van haar wordt ook zowat een karikatuur!!! ;-)
    Maar genoten van de film! Een aanrader.

Vogelblij.
    Harry Potter, deel 2 van de laatste serie in de bios gezien. Doet echt wat meer dan een klein beeldscherm.
    En tja, het jonge grut en iedereen er om heen wordt natuurlijk wel een jaartje of meer ouder. :-D

Jussttina,
    Ga van de week nog Sherlock Holmes 2 zien. Helaas is het niet meer 's middags. En ben er niet zo gek op om 's nachts hier in de buurt rond te dwalen. Maar goed, eigen schuld dikke bult. Had ik maar eerder moeten gaan.
    En Jude Law is (helemaal) geweldig? Ik vind hem echt niets!!! Maar dat is een persoonlijke smaak. En dan ben ik nog heel netjes. Sorry.
    Maar goed, ik laat mij verrassen.
    Guy Ritchy is inderdaad een zeer goede regisseur. Die mag zeker voorlopig even blijven. :-D
    IK ben benieuwd hoe die vrouw, Noomi Rapace, speelt in deze film.
    Eddie Marsan vind ik ook een goede. Ziet er niet uit maar speelt goed. Zag hem voor het eerst in Happy go lucky. Ook een schitterende film.
    Zie nu in zijn biografie dat hij in heel wat meer films heeft gespeeld die ik gezien heb. :-)

En inderdaad, voor jullie alleen ook heel veel kijkplezier in 2012!!!

22. farah
    Afbeelding van farah

Gisteren dus de nieuwe Sherlock Holmes gezien. Wat een vaart. Wat een goed spel!

Jussttina,
    inderdaad, de interactie/chemie tussen de 2 hoofdrolspelers is echt heel goed. Dat doet veel met een film. Was echt genieten.
    Vond ook die Noomi goed. Ze kan beter.
    Enfin, ook deze film is een aanrader.

Wat is trouwens leuk vond te merken dat in Tinker, Sailor enz de Britse seriespeler die de rol van Sherlock Holmes vervulde, ook in deze goede film mee speelde. Spanning was er genoeg, zat echt zo wat op het puntje van mijn stoel de hele film.
    Leuk, je opmerking om een vervolg van Potter te maken zo'n 20 jaar later. Een giller.

23. farah
    Afbeelding van farah

Heb de film Süskind gezien. Voor een Nederlandse film zeer goed gedaan. Indrukwekkend.
    Voor de inhoud moet je wel tegen een stootje kunnen. Pittig.

Volgende week wordt in het filmtheater een film getoond die nog niet in de bioscopen te zien is: Intouchables.
    Een Franse komedie. Ben heel benieuwd.....

24. farah
    Afbeelding van farah

Vanmorgen naar het filmtheater. De Franse film Untouchables gezien.
    Grandioos. Vleugje drama, vleug humor. Hilarisch soms.
    Echt een aanrader. In Frankrijk al een hit. Hopelijk hier ook. De film is het waard!!!
    En die acteur Francois Cluzet. Fantastisch! Heb meerdere films van hem gezien, hij is echt goed! En het samenspel met de acteur Omar Sy is echt briljant!

25. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Geen nieuwe film, maar passend bij het weer van dit moment. Ik vond de Hel van '63 leuk en zeker voor een Nederlandse film.

???