Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Multimedia
  4. Welke films heb je gezien?

Dit onderwerp heeft 381 reacties, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 15 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 29-04-2012 14:37.

Welke films heb je gezien?

Ga naar een onderdeel
  1. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik weet niet of de filmmaker dezelfde is als de regisseur. Mocht de google niet zijn gelukt dan kan je zoeken op André van Duren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_van_Duren
    De laatste tijd kijk ik niet zoveel TV en weet niet zeker of hij in DWDD is geweest. Ik zag iemand zitten die er wel op leek in de verte. Maar het ging niet over die film toen ik hem hoorde praten. Het kan dus ook een andere geweest zijn. Maar ik dacht dat hij meer had gemaakt dan op zijn pagina staat. Ik heb zijn wel eens bij een aftiteling voorbij zien komen waar je dat niet verwacht.
    Verder niks geen films meer gezien.

EDIT: Farah, ik heb nog geen bal gezien van jou bij de kerstwensen. De mijne ligt er al (2x) :D

Vogelblij wijzigde dit bericht op 20-12-2011 12:49 met 6%
    Pimpelmeesje

2. farah
    Afbeelding van farah

Vogelblij,
    Een producent kan ook op een andere manier een film op de markt brengen. Dan zal inderdaad zijn naam onder een andere aftiteling staan.
    De DWDD zie ik zelden. Ergens jammer maar ik sta dan vaak in de keuken.
    Voor googlen heb ik weinig tijd en zin. Mijn Kerst is volkomen vergald door een berichtje van ex en nog andere factoren zoals gezondheid.
    Sta stijf van de stress, mijn hoofd staat nergens naar. En zeker niet voor zgn leuk of gezellig doen.
    Ik ga wel de Kerstdagen en zo doorbrengen bij diegenen waar ik uitgenodigd ben, ze weten van alles dus kan lekker mijzelf zijn/.blijven.
    Een kerstbal of zo neerzeten bij Kerstwensen. Geen idee waar ik dat vinden kan en plaatjes plakken kan ik al helemaal niet. Maar goed een paar regeltjes........ :-D
    Twee Kerstdag ga ik na een Kerstbrunch Hasta la Vista zien. Moet ook wat hilarisch zijn. Ben benieuwd.

3. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ach, nou veel plezier dan in elk geval voor wat er nog wel overblijft. Ik heb een plaatsvervangend plaatje voor je geplakt en 2 pagina's over bloemen, kerstcollage en de kerstster. Ik pak ze meestal uit wikipedia, omdat daar geen auteursrechten op zitten voor zover ik weet. Staat tenminste niks van bij. Zo zoek ik bijvoorbeeld op "kerstbal wikipedia" en dan staat het er al bij. Openen en lezen maar.

Ik ga straks een papieren gids kopen voor wat er op tv komt. En dan met een ouderwetse pen omcirkelen wat ik misschien wil kijken.
    Fijne kerst en sterkste!

Pimpelmeesje

4. farah
    Afbeelding van farah

Nou, de kerstbrunch was geweldig verzorgd. Veel mensen liepen daarna de zaal in om de film Haste la Vista te zien. Enkelen hadden alleen voor de brunch gereserveerd.
    Goede film. Heel aangrijpend maar ook met heel veel humor. Blij dat ik die gezien heb.
    Dan nu op naar Tinker Sailor enz. Iedereen is er vol van.
    Ook van de film van Meril Streep, M. Tatcher. Maar eerst die film Tinker enz. zien.

Vogelblij,
    Bedankt voor je plaatje en je info.
    En wat betreft het omcirkelen van films, docu's enz in gidsen, dat doe ik ook.
    In die gids van mij staat voor 2 weken info. Dik blad, geinig.

Voor iedereen een spetterend uiteinde en een goed begin van 2012!!!!

5. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Hoi Farah en alle andere filmliefhebbers.

Ben lange tijd afwezig, heb geen enkele nieuwe films gezien
    eigenlijk... De laatste was ... tig maanden terug, een kinderfilm, Super8 :lol: !
    Leuk, geen blockbuster, zet je hersenen even op non-stop hihih, relaxing movie is het.

Ik wil jullie een super fijne 2012 toewensen, veel gezondheid, liefde en geluk.

Stap boordevol vertrouwen in het splinternieuwe jaar
    maak elke dag een tikkeltje bijzonder
    voor iedereen het beste - het mooiste wat er is
    en telkens weer een ander prachtig wonder

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRx6tgQQjKbrRpXzYdD2IkQeE578OpbSuoiRd5aoY6a1ys8ovyse48N6oM_fA

Kus

By the way, ik heb 2 dvd's liggen van R.Downey Jr, Sherlock Holmes..
    Deel 1 heb ik meer dan 1 jaar, deel 2... nog maar net.
    Misschien iets voor as zondag. .. Na het opruimen van mijn kerstzooitje :lol:

6. farah
    Afbeelding van farah

Hoi Jussttina,
    Leuk je weer eens te 'zien'!
    En voor jou natuurlijk ook een goed, gezond en gelukkig 2012!
    En zeker probeer ik van elke dag iets bijzonders te maken. En het bevalt mij prima. Al is het alleen maar een dagje bed, lekker warm nu, en heerlijk een heel goed boek lezen! Daar kan ik uitermate van genieten. Eens een dagje bed en lezen!
    Robert Downey jr. Hij is echt goed geworden. Vond hem vroeger ook al goed uitzien maar het acteren......
    Dus geniet van zijn films!
    Kerstrommel al weg? Ik had geen zin om een boom neer te zetten dus was de 1e jan. snel klaar met opruimen. :-D

Het filmtheater heeft voor zijn 'Vrienden' nu de film van Meryl Streep, Iron Lady uitgekozen. Wel, verheug mij er al op.
    Een keer in het begin van elke maand wordt er een keus voor geschoteld. Hun keus dan. :-D
    Maar het is over het algemeen geen slechte keus. Zat alleen niet echt op een tig keer afgespeelde of vernieuwde film van een van de Bronte vrouwen te wachten....
    Wil in de binnenkort wel het toppertje Tinker, Sailor enz zien. Spannend!

7. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik heb dus het laatste deel van Harry Potter gezien. Geen spijt van. Ik vond hem wel de moeite waard. Zeker gelet op de cast die ze hebben gekozen. Vond het verhaal wel volwassen aandoen vergeleken bij het eerste deel.
    Veel kijkplezier voor het nieuwe jaar!

Pimpelmeesje

8. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Ik heb die ook gezien Vogel, mooie afsluiting, voorlopig geen Potter meer voor mij. Misschien over 20 jaar, dan krijgen ze kinderen en Voldermort nog in leven is of zoiets.

@Farah, ik heb Sherlock Holmes ( 1+2 ) van R.Downey Jr gezien.
    Echt waar, subliem. My kind of movies zeg maar :lol:
    Geweldig.
    Robert is goed, zijn side kick Jude Law, helemaal geweldig.
    Er is chemie tussen die twee acteurs, ze vullen elkaar aan, de teksten zijn prachtig uitgesproken.
    Guy Ritchy is een goeie regisseur, ik ga hem ook in de gaten houden.

Liefs
    J

9. farah
    Afbeelding van farah

Zo, vandaag The Help gezien. Fantastische film. Ook genoeg humor erin. Hoofdrolspeelster, de blonde of the maid? was/waren zeer goed.
    Sissy Spacek was ook weer schitterend. Een giller.
    Die neus van haar wordt ook zowat een karikatuur!!! ;-)
    Maar genoten van de film! Een aanrader.

Vogelblij.
    Harry Potter, deel 2 van de laatste serie in de bios gezien. Doet echt wat meer dan een klein beeldscherm.
    En tja, het jonge grut en iedereen er om heen wordt natuurlijk wel een jaartje of meer ouder. :-D

Jussttina,
    Ga van de week nog Sherlock Holmes 2 zien. Helaas is het niet meer 's middags. En ben er niet zo gek op om 's nachts hier in de buurt rond te dwalen. Maar goed, eigen schuld dikke bult. Had ik maar eerder moeten gaan.
    En Jude Law is (helemaal) geweldig? Ik vind hem echt niets!!! Maar dat is een persoonlijke smaak. En dan ben ik nog heel netjes. Sorry.
    Maar goed, ik laat mij verrassen.
    Guy Ritchy is inderdaad een zeer goede regisseur. Die mag zeker voorlopig even blijven. :-D
    IK ben benieuwd hoe die vrouw, Noomi Rapace, speelt in deze film.
    Eddie Marsan vind ik ook een goede. Ziet er niet uit maar speelt goed. Zag hem voor het eerst in Happy go lucky. Ook een schitterende film.
    Zie nu in zijn biografie dat hij in heel wat meer films heeft gespeeld die ik gezien heb. :-)

En inderdaad, voor jullie alleen ook heel veel kijkplezier in 2012!!!

10. farah
    Afbeelding van farah

Gisteren dus de nieuwe Sherlock Holmes gezien. Wat een vaart. Wat een goed spel!

Jussttina,
    inderdaad, de interactie/chemie tussen de 2 hoofdrolspelers is echt heel goed. Dat doet veel met een film. Was echt genieten.
    Vond ook die Noomi goed. Ze kan beter.
    Enfin, ook deze film is een aanrader.

Wat is trouwens leuk vond te merken dat in Tinker, Sailor enz de Britse seriespeler die de rol van Sherlock Holmes vervulde, ook in deze goede film mee speelde. Spanning was er genoeg, zat echt zo wat op het puntje van mijn stoel de hele film.
    Leuk, je opmerking om een vervolg van Potter te maken zo'n 20 jaar later. Een giller.

11. farah
    Afbeelding van farah

Heb de film Süskind gezien. Voor een Nederlandse film zeer goed gedaan. Indrukwekkend.
    Voor de inhoud moet je wel tegen een stootje kunnen. Pittig.

Volgende week wordt in het filmtheater een film getoond die nog niet in de bioscopen te zien is: Intouchables.
    Een Franse komedie. Ben heel benieuwd.....

12. farah
    Afbeelding van farah

Vanmorgen naar het filmtheater. De Franse film Untouchables gezien.
    Grandioos. Vleugje drama, vleug humor. Hilarisch soms.
    Echt een aanrader. In Frankrijk al een hit. Hopelijk hier ook. De film is het waard!!!
    En die acteur Francois Cluzet. Fantastisch! Heb meerdere films van hem gezien, hij is echt goed! En het samenspel met de acteur Omar Sy is echt briljant!

13. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Geen nieuwe film, maar passend bij het weer van dit moment. Ik vond de Hel van '63 leuk en zeker voor een Nederlandse film.

Pimpelmeesje

14. farah
    Afbeelding van farah

Vogelblij,
    Er zijn de laatste tijd weer goede films op tv. Belgie en zo. Fantastisch!
    Balen alleen dat ik BBC2 niet meer krijg. En een duurder abonnement, daar heb ik geen behoefte aan.
    De Hel van '63 is zeker een leuke film. Heb deze al 2x gezien. Klasse.

Heb de Descendants met George Clooney gezien. Ook een aanrader. Heel goed. Jammer dat hij geen Bafta gewonnen heeft.
    De hoofdrolspeler van The Actor heeft de prijs gewonnen.
    En Merel Streep voor haar rol van Margaret Tatcher. Verdiend!
    En er was een special rond John Hurt. Waanzinnig goede acteur.
    Welke ik ook goed vind is Terence Stamp. Klasse. Vooral in de film Priscilla queen of the desert!!!!
    Al eens gezien? Dan beslist doen!

15. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik kijk de laatste tijd het liefst fantasy. Heb een doos met oude tv-series open getrokken. Heb Merlin (met Rutger Hauer die onder het ijs verdwijnt) weer terug gezien.

Prsicilla, queen of the dessert? Yes, sure. Al zeker 3x gezien als dat tenminste over een aantal fans van Abba gaat die in een bus door de woestijn reizen. Ik vind dat net als "The full monty" een van de betere films die ik wel vaker dan 1 keer kan kijken.
    http://www.imdb.com/title/tt0109045/
    http://www.imdb.com/title/tt0119164/

Pimpelmeesje

16. farah
    Afbeelding van farah

Vreemd, ik had een reactie neergezet maar dat schijnt dus niet gepost te zijn. Balen.

Vogelblij. Fantasie vind ik ook leuk.
    Merlin, met Rutger Hauer die onder het ijs verdwijnt? Nooit iets over gehoord of gelezen. Wat gemist dus. :-(

The Adventures of Priscilla, Queen of de dessert. Inderdaad. over die drag-queens die ook veel de muziek van Abba Play/backten.
    Fantastische film. Leuke site stuurde je door.

Wilde dit weekend naar Hugo gaan. Even overgeslagen. Was een noodweer hier. Stuur je niet eens een hond op uit. :-D
    Verder nogal een negatieve recensie gelezen over de laatste film van Angeline Jolie. Nu weet ik het niet meer.
    En over Sunshine heb ik helemaal nauwelijks iets gelezen. Leek mij wel interessant. Net als die film van Angelina Jolie. Tja.......

17. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Er waren eens 4 tv-series en die zaten samen in een doosje.
    Merlin 1998: http://www.imdb.com/title/tt0130414/
    Moby Dick 1998: http://www.imdb.com/title/tt0120756/
    Alice in Wonderland: http://www.imdb.com/title/tt0164993/
    Jack and the beanstalk: http://www.imdb.com/title/tt0264262/
    Vooral de eerste bijna vergeten, maar ik heb die weer even tot leven gewekt door het te kijken. Rutger Hauer heeft gewoon heel veel aparte rollen gespeeld die lijken op Floris, maar dan tijd en de kostuums. Hij is daarna nooit meer een held geweest. Maar als ik het zo bekijk dan heeft hij nogal wat VIP's uit de showwereld leren kennen. Niet echt bijzonder, maar wel met een goede cast. Het zijn tv-series waar toen redelijk veel mensen naar keken.

Pimpelmeesje

18. farah
    Afbeelding van farah

Rutger Hauer is nog stevig bezig. Prima!!!!

Vandaag naar Albert Nobbs geweest. Imposante film. Indrukwekkend.
    Blij dat ik niet in die tijd leefde. Ontstellend.
    Echt een glansrijke rol van Glenn Close. Moet je toch ook maar het lef hebben om zo 'naakt' te acteren. Dus zonder make-up.
    Ook Janet McTeer was geweldig!
    Weer veel bekende gezichten.
    En ook wat humor. Gelukkig.

En o ja, de film Hugo heb ik ook gezien. Een tijdje terug.
    Ook een heerlijke film met heel wat bekende gezichten.
    En beslist ook een heel goede 3D film.
    Kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren. Nova Zembla was echt op alle fronten een ramp.

Vandaag de opgenomen docu over U2 Joshua Tree bekeken. Schieten de tranen in je ogen. Wat een stem, Bono. Vind hem zelf ook geweldig. :tong: :duim: :muziek:

19. farah
    Afbeelding van farah

Toch wel leuk en goed dat op tv enkele films die ik gezien heb, vertoond worden.
    Vanmiddag naar Incendies geweest. Ik wist dat het nogal heftig zou zijn.
    Maar zo heftig. Op zich ook wel een geweldige film. Behoorlijk reeel.
    Schokkend en geweldadig.

20. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik zag hier dat er enkele Belgische films staan zoals "De helaasheid der dingen" en "Rundskop" en voor de rest wacht ik even af wat er op TV komt, want het gaat de laatste jaren wel heel snel.
    Er gaat natuurlijk niets boven zo'n groot scherm, maar ik houd niet van 3D. Verder lees ik hier wel zo af en toe voor filmtips, maar is wel een beetje afgezwakt. Ik heb nogal wat DVD's en koop nu eigenlijk alleen nog maar als het in de aanbieding is zoals bij V&D en dan 3 halen en 2 betalen. Maar dan eigenlijk alleen die ik echt wil toevoegen aan mijn verzameling.

Pimpelmeesje

21. farah
    Afbeelding van farah

Vogelblij,
    De helaasheid der dingen heb ik gezien. In de bios. Pakkende film. Wil die echt nog een keer zien.
    En Rundskop. Die wil ik inderdaad ook nog eens zien.

Vandaag The best exotic Marigold hotel gezien. Wat een heerlijke film. Daar kom je echt met een goed gevoel vandaan.
    Wat een indrukken allemaal en wat een goed spel. Genieten hoor.
    Dus, een aanrader die ik best nog wel een paar keer wil zien. :-D

22. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

Ik heb een paar goedkope films op DVD gekocht uit zo'n graaibak voor een euro per stuk. Nou, die heb ik bijna allemaal al een keer gezien....
    Maar "Asterix en Obelix - Mission Cleopatra" met Gérard Depardieu in de rol van Obelix die blijf ik geweldig vinden. http://www.imdb.com/title/tt0250223/
    Dat soort films daar kan ik geen genoeg van krijgen. Daar zitten zoveel kleine grapjes in verborgen. Jammer dat ze niet meer strips hebben verfilmd. De Olympische spelen die vond ik minder, maar dat is ook waarschijnlijk minder spannend dan de andere 2 verhalen. Brittania en Hispania hadden ze voor mij ook mogen doen.

O.... en daar zijn ze ook mee bezig. :cheer: http://nl.wikipedia.org/w ... n_Her_Majesty%27s_Service

En deze http://www.youtube.com/wa ... 3A&NR=1&feature=endscreen is ook leuk ondanks de slechte kritieken.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 04-04-2012 22:11 met 22%
    Pimpelmeesje

23. farah
    Afbeelding van farah

Vogelblij,
    dat is een boel amusement. Heel veel lachen voor jou.
    Ik heb volgens mij ook alles rond Asterix en Obelix gezien. In animatie en gewoon. En meerdere keren. Leuk!

Wat ik vooral leuk vind vooral aan mijn laatste film is de rol van Bill Nighy. Vind hem een heel aparte en leuke acteur. Zal eens kijken waarin hij nog meer gespeeld heeft. Spannend.

Fijn Pasen!!!

24. Vogelblij
    Afbeelding van Vogelblij

http://www.imdb.com/name/nm0631490/ Bill Nighy en dit is inderdaad samen met wikipedia een heerlijke site. Er staan zelfs de verwachte films van 2013 bij!

http://www.imdb.com/media/rm965640448/ch0209595
    Wie heeft er nu niet in Harry Potter gespeeld? Dat zou je bijna gaan denken.

En op deze plaat (http://www.imdb.com/media/rm1224248576/ch0001221) is hij wat minder goed te herkennen. Ik leer via die sites ook meer acteurs kennen. Op die manier zie ik soms pas hoe goed bepaalde acteurs echt zijn.

Ach, Astrix en Obelix dat is een stuk jeugdsentiment. Die keek ik al voordat ik kon lezen (zittend op de po, geloof ik). Stond in de Pep en is met lucky Luke (die trouwens ook leuk verfilmd is, maar kan ik niet terug vinden.) zijn die in mijn geheugen blijven hangen. De animaties vind ik minder leuk dan de films. Prima keuze van de acteurs.

Star Trek is nu op tv, maar ik die heb ik al gezien. Moest het stukje met Spock wel 2x kijken om te begrijpen hoe dat in elkaar stak.

Prettig weekeinde.

Vogelblij wijzigde dit bericht op 13-04-2012 22:41 met 7%
    Pimpelmeesje

25. farah
    Afbeelding van farah

Vogelblij,
    Bill Nighy heb ik ook gezien in Hot Stuff, The boat that rocked, Underworld, Notes on a scandal, Stormbreaker moet ik nog zien, opgenomen. En ga zo maar het rijtje films verder naar beneden.
    Je bent weer ijverig bezig geweest met opzoeken. :-D
    Lucky Luke vind ik leuker dan Astrix en Obelix. Ach, smaken verschillen. Maar lees de boeken/strips graag en kijk de films ook graag aan.Lucky Luke is toch alleen animatie?
    Startrek, de laatste, heb ik ook gezien. Volgens mij al eerder maar toch maar helemaal uitgekeken.
    Ben benieuwd of er nog een vervolg op komt.

Vanmorgen de laatste film van dit seizoen bekeken in het Filmtheater. In oktober starten ze weer met een nieuw seizoen.
    Nu was het La vie d'un autre. Zeer goede film met Juliet Binoche.
    We hebben met iemand van het Filmtheater gesproken over de betekenis van de film. Goede uitleg. Kwam mij wel heel dichtbij dus was snel weg.
    Tja, toch wel heerlijk als je iets over kunt doen. De kans krijgt.....

Ik zit nu in de lijst van verwachte films naar Airdoll te kijken. En dan wil ik zeer zeker naar This must be the place. Met Sean Penn.
    En ook The mill and the cross lijkt mij wel wat. Met Rutger Hauer.
    Ik zie nog steeds een uittreksel van Intouchables. Krijg veel zin die nog eens te zien. Evenals The best Exotic Marigold hotel. Toppertjes!!!

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x