- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 551 reacties, en bestaat uit 23 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 23.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 12:59.
Hoe voel je je vandaag?
- Geplaatst op zondag 26 juli 2009 10:17jane
Even laten weten dat het goed gaat met mij ondanks de stres.Gisteravond met de mensen uit mij wijk naar live muziek geweest.Sou funk en rock.We waren op tijd thuis en vanmiddag ga ik naar livemuziek van de jaren 60.Vrienden van mij spelen erin.Fijne Zondag ik kom later terug om te reageren - Geplaatst op maandag 27 juli 2009 20:55Boekenwurm
dag allemaal; ik zat hier eens te lezen, en ik wil graag even 1 dingetje kwijt...misschien heeft iemand van jullie er baat bij
over slecht slapen..
daar weet ik alles van ; en ook dat stress heel veel kan doen wat betreft je nachtrust....en zo te lezen hebben velen van jullie; net als ik een paar jaar geleden daar de nodige last van.
maar!
niet altijd ligt slecht slapen aan stress....
ik heb het laten onderzoeken in een slaapcentrum zoals bijv. deze
en het bleek daar dat ik RLS had; rusteloze benen in het Nederlands.
ik hield mezelf dus zonder dat ik het wist wakker door gedraai en geschop met de benen.
ik slik daar nu elke avond een tabletje voor ; en slaap stukken beter..
ook hebben ze daar een psycholoog die je tips kan geven; iemand die speciaal over slapen heel veel weet!
deze centra hebben ze op meer plaatsen in NL.
misschien heeft iemand hier iets aan..
verder kan/wil ik hier niet meeschrijven; omdat ik na alle verdrietige jaren nu gewoon eens een tijdje rustig aan wil doen; en ik laat me vaak te veel meeslepen door het verdriet van anderen..Boekenwurm wijzigde dit bericht op 27-07-2009 20:56 met 0% - Geplaatst op woensdag 29 juli 2009 10:09jane
Voel mij vandaag erg somber,blijf de gehele dag op bed liggen. - Geplaatst op woensdag 29 juli 2009 10:11Andre62

Daar wordt je nog somberder van.....quote:jane schreef op 29 juli 2009 @ 10:09:
Voel mij vandaag erg somber,blijf de gehele dag op bed liggen.I want to believe! - Geplaatst op woensdag 29 juli 2009 12:57jane
Ben al naar de bieb en appie geweest,probeer nou te lezen,moet het toch zelf maar doen. - Geplaatst op woensdag 29 juli 2009 17:49Andre62
quote:jane schreef op 29 juli 2009 @ 12:57:
Ben al naar de bieb en appie geweest,probeer nou te lezen,moet het toch zelf maar doen.
Hartstikke goed! ToppieJoppie!! Probeer ondanks stress en depressies structuur te houden in je dag/nachtritme.
En ja, ik ben in deze helaas ervaringsdeskundige. Maar het heeft me wel gesterkt. ik vergeleek het altijd met een keldertrap. Je begint op de bodem van de kelder en probeert per keer een halve of een hele trede verder te komen. En af en toe donder je volledig van de keldertrap af. Maar je moet in beweging blijven wil je op de begaande grond aankomen. Het is een dagelijkse strijd, maar elke kleine overwinning smaakt wel heerlijk zoet. En juist deze momenten moet je koesteren en herinneren.
Sterkte en succes!I want to believe! - Geplaatst op woensdag 29 juli 2009 21:50pakezel
Misschien werkt het om je somberheid kwijt te raken door iets te doen wat je al een hele tijd hebt laten liggen. Klinkt gek maar als je dan zo'n klus(je) hebt geklaard voel ik me altijd heel tevreden. Heb vandaag eindelijk de geklapte achterband van onze fiets vervangen en ben daarom uiterst tevreden met mezelf (ha ha).Maar het kan ook iets kleins zijn zoals de lectuurbak even lekker uitzoeken. Hoop dat het voor jullie ook kan werken. - Geplaatst op donderdag 30 juli 2009 07:32bloempje
Lieve Jane, heel knap van jou, dat jij je later toch vermand hebt en even naar de bieb geweest bent. Ik probeer ook keer op keer weer door mijn depressie heen te gaan en ga dan ondanks ik weinig fut heb, toch even fietsen of zo.
Het is inderdaad net wat Andre schrijft, stuctuur is erg belangrijk. Ik probeer ook altijd mijn oudste zoon te activeren, zodat hij niet de hele dag in zijn bed blijft liggen.
Hij gaat dan op mijn verzoek, wel even een wandeling maken. Ook daarom is zijn dagbesteding op de zorgboerderij zo ontzettend goed voor hem! Hij heeft ook echt structuur nodig!
Ik vind jou ook een kanjer hoor Jane. Je staat er inderdaad ook alleen voor en je probeert er toch voor te gaan.
Nog veel sterkte gewenst hoor.
Beste Boekenwurm, bedankt voor al je moeite.
Ik voel mij vandaag weer wat beter, na twee daagjes er tussenuit geweest te zijn naar de camping. Ik neem daar toch meer rust als thuis en lees daar ook meer boeken.
Iedereen weer veel sterkte gewenst. - Geplaatst op donderdag 30 juli 2009 12:58jane
Lieve dames,deze somberheid hoort gewoon bij mijn,het is op en af.Doe toch wel de dingen die ik moet doen.Ben net van poestadres thuis.Ga even een uurtje plat om bij te komen.
Andre dat is precies zoals je zegt structuur moet er zijn.Maar weet dat ik dat nooit heb,er komt altijd wat tussen.Mij begeleidster zei dat ook.Maar er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan.Ik kijk ook grag naar de dingen die ik wel heb.Maar het komt omdat ik mij mannetje nog altijd mis na 21 jaar.Fijne middag allemaal - Geplaatst op donderdag 30 juli 2009 17:53Andre62
quote:jane schreef op 30 juli 2009 @ 12:58:
Lieve dames,deze somberheid hoort gewoon bij mijn,het is op en af.Doe toch wel de dingen die ik moet doen.Ben net van poestadres thuis.Ga even een uurtje plat om bij te komen.
Andre dat is precies zoals je zegt structuur moet er zijn.Maar weet dat ik dat nooit heb,er komt altijd wat tussen.Mij begeleidster zei dat ook.Maar er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan.Ik kijk ook grag naar de dingen die ik wel heb.Maar het komt omdat ik mij mannetje nog altijd mis na 21 jaar.Fijne middag allemaal
Jane, ik heb vijftien jaar aan mezelf gewerkt om te komen waar ik nu ben. Maar koester elk flintertje positiviteit in je leven.
Het is bij ons heel vaak: het regent harder dan ik hebben kan. Het regent negativiteit. Maar soms gebeurt er iets dat bijna voelt als een beschermende paraplu. Even sta je droog en uit de wind. Dat zijn de momenten die je moet proberen te bewaren in de laatjes van de ladenkast des levens. Plak deze momentjes in je ziel.
Het gemis van je dierbaarste. Dat is inderdaad ongelofelijk moeilijk. Ik heb geen pasklare oplossingen. Ik kan alleen maar spreken over hoe ik dingen tegemoet treed en oplos. Maar ieder is verschillend.
Ik hoop dat jullie in ieder geval mijn eerlijkheid willen zien.
Nogmaals heel veel sterkte toegewenst in je dagelijkse leven. Soms is je leven een kapotte puzzel, en op andere dagen passen sommige stukjes ineens weer.
Met vriendelijke groeten,
André62
I want to believe! - Geplaatst op donderdag 30 juli 2009 18:17anderling
Ik voel me klote, klote, klote. Ik hoop dat mijn omgeving er niets van merkt. - Geplaatst op donderdag 30 juli 2009 20:32Andre62

Sterkte!quote:anderling schreef op 30 juli 2009 @ 18:17:
Ik voel me klote, klote, klote. Ik hoop dat mijn omgeving er niets van merkt.I want to believe! - Geplaatst op donderdag 30 juli 2009 23:13jane
Andre bij mij heeft het 16 jaar geduurd waar ik nu ben.Slik geen medicatie meer af en toe maar ik wil het niet altijd meer slikken,ben bklij dat ik er goed mee om kan gaa.
Heb voor mijn moeder 18 jaar gezorgd man 2 jaar en schoonouders ook al jaren.Heb alles met liefde gedaan en ben sukken voruit gegaan.Heb de fam.in de wijk wonen als ik mij schoonfam.niet had had ik 18 jaar niet voor moeder kunnewn zorgen + werken voor kidsZe steunen me nog altojd ben ook blij dat ik zo de knop weer om kan draaien - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 08:11bloempje
Anderling,ook van mij veel sterkte gewenst. Ik hoop dat jij je vandaag weer beter zal voelen.
Ik voel mij vandaag ook klote. Ik heb ook weer heel slecht geslapen. Het is vakantietijd, maar eigenlijk heb ik het nog drukker als anders. Altijd is mijn man ziek in zijn vakantie. Het werk bij mijn oudste zoon komt nu ook geheel op mij neer. Hoewel het wel weer iets beter met mijn man zijn schouder en arm gaat. Maar hij moet zich nog steeds erg ontzien en rust houden met zijn arm.
Ik heb net als jou Jane, mijn moeder op haar oude dag in mijn huis op genomen en verzorgd.
Ook heb ik mijn oudste zoon weer terug in huis genomen, toen het heel slecht met hem ging, toen hij in zijn vorige flat zelfstandig woonde. Hij had toen nog niet de diagnose schizofrenie. Ik heb er dan ook totaal geen spijt van, dat ik mijn oudste zoon weer terug bij mij in huis genomen heb, want toen pas is het balletje gaan rollen. Het heeft mij veel jaren van mijn leven gekost, maar als ik het over moest doen, had ik toch precies het zelfde gedaan.
Mijn oudste zus, wil ook heel graag in mijn buurt komen wonen, want zij weet dat ik haar helpen en verzorgen ga, als zij het alleen niet meer redt met haar fragiele gezondheid. Zij heeft mij ook erg geholpen, toen mijn man zo ziek op de ademhalingafdeling lag van het voormalige Dijkzichtziekenhuis te Rotterdam. Zij sleepte mij als het ware savonds laat het ziekenhuis uit, na zoveel dagen gewaakt te hebben bij mijn doodzieke man.
Zij was op dat moment de enigste die zag, dat ik er zelf bijna onder door ging en heeft mij toen even flink verwend bij haar thuis. Ik kwam, toen echt weer een beetje bij en daarom heb ik voor haar ook alles over.
Otillie, het is zo jammer dat jouw moeder zo in onmin leefde met familie van jou, want daardoor heb jij ook geen kans gehad je nichten etc goed te leren kennen. Misschien dat je hun ooit nog op kan sporen via internet. Een achternicht heeft op zo,n manier mij op gezocht via www.schoolbank, waar ik ingeschreven sta. Haar vader verbood haar moeder het contact met de familie van haar kant. Zij voelde zich daardoor zo eenzaam en heeft op haar oude dag mij opgezocht via schoolbank dus.
Ik hoop dat jij op zo,n manier ook misschien een lieve nicht terug kan vinden.
Andre, ik werk ook al vele jaren aan mijzelf. Toch, ben ik er nog langerna niet. Soms denk ik een boek te gaan schrijven, zodat ik alles wat ik mee gemaakt heb, echt van mij af kan schrijven. Maar voor een boek schrijven, heb ik weer te weinig tijd en te weinig energie.
Ik vind het trouwens wel knap van jou, dat jij nu al zo ver gekomen bent.
Voor de rest wens ik iedereen weer sterkte die ik niet genoemd heb. - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 08:25Emma50
Goedemorgen allemaal.
Ik heb een tijdje meegelezen hier en hoop dat ik hier wat steun kan krijgen.
Voel me klote, zit al maanden thuis, ben erg ziek geweest.
Kan alleen slecht alleen zijn en heb niemand om mee te praten.
Jullie misschien?Je kunt niet gezien worden als je jezelf niet ziet.Accepteer jezelf zoals je bent. Wijd je aan het scheppen van iets dat zin geeft aan je bestaan, dat is heilzamer dan je afvragen of je wel voldoende deugt.Je bent byzonder genoeg. - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 08:38bloempje
Beste Emma, heel veel sterkte en beterschap gewenst van mij. Schrijf hier maar lekker van je af, misschien dat jij je dan beter gaat voelen. Mij helpt het altijd wel, als ik van mij af schrijf.
Liefs en knuffels van mij. - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 12:54otillie
Hallo lieve allemaal,
Bloempje, ik denk dat wij erg gevoelig zijn, en altijd teveel hooi op onze vork nemen, we denken dat we dat wel aankunnen, ik heb nu geleerd dat dat niet kan. Ik probeer heel goed naar mijn lichaam te luisteren en mijn grenzen als een leeuwin te bewaken.
Ik begrijp het zo goed Anderling als je je zo slecht voelt, wij allemaal denk ik wel, we hebben een rugzak(je) met bagage, dat vaak de kop even opsteekt.
Lieve Emma, welkom hier, hier vind je zeker een luisterend oor en begrip alom.
Iedereen veel sterkte.
Otillieotillie wijzigde dit bericht op 01-08-2009 07:16 met 0%Niets is voor altijd. Het is nooit te laat. Het leven bestaat uit keuzes te maken. - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 12:58Emma50
Wat heerlijk om je zo welkom te voelen.
DankJe kunt niet gezien worden als je jezelf niet ziet.Accepteer jezelf zoals je bent. Wijd je aan het scheppen van iets dat zin geeft aan je bestaan, dat is heilzamer dan je afvragen of je wel voldoende deugt.Je bent byzonder genoeg. - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 13:43bloempje
Hoi lieve Otillie,
Opnieuw zit ik in tranen om jouw wijze berichtje. Heel goed dat jij je grenzen als een leeuwin bewaakt. Ik ben langerna zo ver nog niet als jou. Die knop gaat bij mij heel moeilijk om. Ik heb waarschijnlijk nog meer therapie nodig, om dit te bereiken.
Ik ben inderdaad heel erg gevoelig, netals mijn oudste zoon.
Ik ben niet echt tegen deze harde wereld op gewassen. Mijn jeugd was ook heel moeilijk , want mijn vader was ook psychisch niet in orde. In zijn familie zit ook de schizofrenie. Een zus van mijn vader was, dus ook schizofreen.
Ik was mijn moeders steun en ben nu ook de steun van mijn oudste zoon.
Toch, kan ik niet anders, want hij heeft mij ontzettend hard nodig. Mijn oudste zus, zal mijn toe laatbare grenzen niet over treden, vandaar dat ik het volste vertrouwen in haar heb en ik zal doen wat ik voor haar doen kan.
De lamme helpt de blinde. Maar inderdaad zo te lezen, heeft iedereen hier zo zijn rugzakje.
Jij ook weer veel sterkte gewenst.
Lieve Emaa, heel fijn dat jou het goed doet, hier welkom te zijn.
Ik stop weer met schrijven en probeer mij weer te verzetten, met de huishoudelijke taken opnieuw hier op te pakken.
Lieve groeten hier voor iedereen! - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 14:02jane
emma welkom en veel sterkte gewenst.
Vanmorgens naar kapper geweest,moest eigenlijk ook nog naar poestadres toe.Zat bij de kapper en dacht ik ga niet ,maar later had ik opeens zin om te poesten.Nou ben ik net 10 min.thuis en wil ik naar bed met dit mooie weer.Vriendin belde of ik zo met haar terras ging zitten.Moet er eerst over na denken wat ik doe en hoe ik mij voel.Fijne dag allemaal - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 14:36Emma50
Dank je Jane,
als ik jou was koos ik het terras, daar knap je meer van op dan van het in bed liggen.
Het liefst ging ik nu ook naar bed maar de zon schijnt zo lekker dus ik wil straks even naar buiten.
Voel me miserabel maar misschien fleurt het zonnetje mij wat op.Je kunt niet gezien worden als je jezelf niet ziet.Accepteer jezelf zoals je bent. Wijd je aan het scheppen van iets dat zin geeft aan je bestaan, dat is heilzamer dan je afvragen of je wel voldoende deugt.Je bent byzonder genoeg. - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 16:27Andre62
quote:jane schreef op 31 juli 2009 @ 14:02:
emma welkom en veel sterkte gewenst.
Vanmorgens naar kapper geweest,moest eigenlijk ook nog naar poestadres toe.Zat bij de kapper en dacht ik ga niet ,maar later had ik opeens zin om te poesten.Nou ben ik net 10 min.thuis en wil ik naar bed met dit mooie weer.Vriendin belde of ik zo met haar terras ging zitten.Moet er eerst over na denken wat ik doe en hoe ik mij voel.Fijne dag allemaal
Ik hoop dat je hebt gekozen voor het terras. Het is heerlijk weer buiten. Laat het zonlicht schijnen tot diep in je ziel.
Iedereen sterkte en geluk toegewenst!I want to believe! - Geplaatst op vrijdag 31 juli 2009 22:23jane
Ben om half 4 naar bed gegaan en om 8 uur eruit.Voel mij nou fijn heb bij schoonzus gegeten.Ook boodschappen gehaald bij appie.Ben nou aan het ontspannen en morgen ga ik naar Zandvoort met mij vriendin.Wou naar de gay parade maar heb besloten om niet te gaan - Geplaatst op zondag 02 augustus 2009 09:31jane
Goedenmorgen.
Ben gisteren naar Zandvoort geweest met vriendin,voel mij is erg goed in mij vel zitten.Mijn hele hoofd is leeg voor een week er weer tegen te kunnen.Zou eerst naar de Gayparade gaan maar dit vond ik fijner.Fijne Zondag allemaalModerator1 wijzigde dit bericht op 02-08-2009 14:49 met 0% - Geplaatst op woensdag 05 augustus 2009 14:13Manji 48
Ik voel me heerlijk met dit mooi weer. Ik kan niet echt tegen die hitte,maar toch doet dit weer me goed. De mensen zijn gelijk veel vrolijker dan met regen.
Mensen,geniet ervan!
Moderator1 wijzigde dit bericht op 06-08-2009 12:52 met 0%
Dit onderwerp heeft 551 reacties, en bestaat uit 23 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 23.
De laatste reactie is geplaatst op 21-05-2012 12:59.
Hoe voel je je vandaag?