- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 623 reacties, en bestaat uit 25 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 25.
De laatste reactie is geplaatst op 17-12-2011 11:51.
Oogaandoeningen
- Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 21:09auk
Ja, je schrikt je wezenloos van al die ziektes. Ik ga altijd naar het oogziekenhuis in Rotterdam, daar zie je dan al die oogpatiënten. De wereld zit er daar vol mee. Nou, het was zo dat die stolseltjes bij mij in de afvoervaatjes zaten en daar had ik geluk bij, want daardoor konden ze (gedeeltelijk) oplossen. In de aanvoergaatjes was dat een probleem geweest. Ik heb ook Glaucoom, maar daar heb ik druppeltjes voor. Die moeten de oogdruk stabiel houden. Die glaucoom beperkt ook mijn gezicht en ik rijd dan ook niet zelf meer in het donker omdat het zicht dan helemaal erg slecht is. Als ik het moet omschrijven dan heb ik dus regelmatig oogmigraine (aura hoofdpijn) met een verleden ooginfarct en ook nog glaucoom met een brilsterkte van -/- 9. Lust je nog peultjes? - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 21:26jsteen
lieve astrid ik heb het net gelezen en zal het blijven volgen .

liefs johanna en Binkie. - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 21:291Astrid
Auk. Dan heb je zeker geluk gehad. Zit glaucoom bij jou in de familie?
Ik rijd ook nog auto. Trouwens in de auto zie ik meer dan thuis. In de auto kijk je ver vooruit en thuis zijn de afstanden zo kort.
Prettige avond - Geplaatst op woensdag 14 oktober 2009 21:301Astrid
Dank je wel Johanna en Binkie.
Liefs,
AstridModerator1 wijzigde dit bericht op 14-10-2009 22:17 met 0% - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 07:30Jes50

astrid dikke knuf van nikis en mij
hoop dat de oogarts of neuroloog toch de oorzaak kan vinden
die onzekerheid maakt je zo moehet is ook altijd wat! - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 07:53Jes50
weet je het vinden van een oorzaak van iets is net een legpuzzel zie het juiste stukje maar te vinden wat je hebt is niet alledaags soms is er gewoon geen oorzaak te vinden omdat ze ze zo iets nog nooit hebben gezien is het moeilijk zoeken
maar je komt wel iedere keer een stukje verder door dingen uit te sluiten bv.soms gaan dingen van zelf over en stress het verdriet werken weer in het nadeel
vervelend hoor heel veel sterktehet is ook altijd wat! - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 10:091Astrid
Hallo Jes,
Dank je wel voor je berichtjes.
Het is waar, soms wordt er nooit een oorzaak gevonden, maar de onzekerheid maakt me zo bang.
Ik heb bij de oogarts en huisarts al vier maanden aangedrongen op een second opinion in het AMC. Nu blijkt, dat het misschien een neurologisch verschijnsel is. Waarom is de 1e neuroloog niet verder gaan zoeken? Is dat desinteresse omdat ik ‘Koningin Beatrix’ niet ben? Hoeveel schade is er intussen aangericht?
Daarbij komt, het is zo moeilijk alles in je uppie te verwerken. In zulke gevallen mis ik mijn ouders en zuster, waar ik te allen tijde op kon terugvallen. Gelukkig heb ik mijn katten nog, maar Gijs mis ik nog zo.
Mijn huisarts is met vakantie. Als hij terug is ga ik met hem praten, daar knap ik meestal wel van op.

- Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 16:05farah
Astrid,
Sorry, dat ik even cryptisch reageerde. Heb er wel vaker last van.Gelukkig doe je nog moeite om terug te bladeren/lezen.
Wat betreft oogmigraine. Ik zag sterretjes. Zwart of wit licht. En ook golvende bewegingen.
Maar nu ik mouches in mijn linkeroog heb en een toch merkbare staar in het rechteroog is mijn opnamevermogen heel traag. Veel zeggen dan dat ik een bril nodig heb. Dat is het dus niet maar gezien vrijwel niemand in mijn omgeving weet wat mouches zijn hebben ze moeite met mijn antwoord.
Lezen gaat ook langzaam en vaak als ik snel(ler) wil lezen zie ik een ander woord en is soms de zin of het verhaal geheel uit zijn context.
Ik baal hier goed van want lezen is een van mijn hobby's.
Het geheel is gewoon vermoeiend zo over een hele dag.Dan heb ik vaak 's avonds helemaal geen zicht meer en voel ik er meer voor om maar naar bed te gaan.
Ik doe ook vaak mijn hand voor mijn linkeroog. Dan gaat plotseling alles veel beter. :-)
Doe ik mijn hand voor mijn rechteroog dan zie ik de beelden als een puzzel. Er ontbreken gewoon stukjes.
Jij ziet soms bewegende beelden. Dan zie je ze even later niet meer om dan geleidelijk weer tevoorschijn te komen. Vind dat zelf niet zo alarmerend. Ligt dat aan mij????
Maar inderdaad, als je ze dan opeens helemaal niet meer ziet dan zou ik inderdaad in paniek raken. Dat is heel vreemd!!!
Ik zal as dinsdag aan je denken. Succes en sterkte.
Ik heb zelf een MRI scan van beide ogen gehad. Had mij er heel wat van voorgesteld maar het viel gelukkig mee. Dat krijg je als je niets verder vraagt hoe dat gaat. Dan gaat de fantasie op hol. Niet best dus.
Als ik het zo lees heb je het aardig druk wat betreft het onderzoek rond je ogen. Ja, dan vliegt de tijd inderdaad voorbij en ben je zo een paar maanden verder. Die wachttijden kunnen inderdaad een ellende zijn. Maar het moet toch een troost voor je zijn dat jijzelf heel veel moeite doet, het ook voor elkaar krijgt dat je goed onderzocht wordt dus ga door!!!
Wat betreft internet afschuimen naar afwijkingen. Ik durf het zelf al nauwelijks meer aan, om dezelfde reden dat je ook al opgaf. Je wordt er op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van. Er komt teveel onrust zo op je af.
Probeer dus wat afstand te nemen. Begrijp dat het moeilijk is. Maar soms moet je dingen overdragen, aan anderen overlaten.
En die ene neuroloog. Sluit dat af. Je gaat nu verder met de desbetreffende onderzoeken.
Hahaha, valt je dat ook op dat een goed gesprek met een huisarts op lucht. Dat je er toch van opknapt?
Ik kan niet echt met mijn huisarts door 1 deur. Hij vindt mij stronteigenwijs. Zijn eigen woorden. Maar hij kan af en toe best wel goed luisteren.
Ikzelf heb niets aan mijn familie maar heb wel veel steun aan enkele goede vrienden. Ze hebben ook niet een al te beste gezondheid dus ze begrijpen mij best. Enkele hebben ook geen familie dus ook daarin is begrip.
Pak je katten eens fijn en knuffel ze. Dat scheelt al een heleboel Ze kunnen zoveel voor een mens betekenen.
Auk,
Het is ook niet mis wat jij voor je kiezen krijgt.
Voor een oogmigraine heb ik nooit pijnstillers genomen. Ik slik al te veel. Nu moet ik wel zeggen dat ik in vergelijk met de aanvallen nauwelijks pijn erbij heb.
En wat betreft wachtkamers bij artsen en ziekenhuizen. Ikzelf heb nooit veel verhalen daar gehoord. Mensen wachten bijna gelaten tot ze aan de beurt zijn.
Als er al wat gezegd wordt dan gaat het bijna fluisterend.
Hahaha, daar zou je al bijna van in paniek raken.
Normaal kunnen patienten heel wat afkwekken. Elkaar aftroeven en met de engste verhalen en tips aan komen.
Autorijden heb ik zelf al nooit gedaan als het donker was. Ben nachtblind en dat schijnt erfelijk te zijn.
Jes,
Op zich heb je gelijk. Als ze nergens een vinger op kunnen leggen dan is het toch wel fijn dat ze enkele dingen uit kunnen sluiten. Toch is het wel angstig als ze een onderzoek afsluiten en aan komen dat ze gewoon de oorzaak van de klacht niet kunnen vinden. Je dan wel regelmatig terug laten komen om je in de gaten te houden. - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 20:071Astrid
Hoi Farah. Je bent er nog. Wanneer ga je met vakantie?
Aan de mouches heb ik nooit zoveel aandacht besteed. De ene keer zie ik ze erger dan de andere keer. Ik kan mij de eerste keer zo’n 10 jaar geleden nog goed herinneren. Ik reed op de snelweg en zag een zwerm vogels. Heel raar, ze bleven voor mij uit vliegen, terwijl ik 120 km. reed. Toen ik op de plek van bestemming was, zag ik dat het geen vogels waren en er iets mis was met mijn oog. De volgende dag ben ik naar mijn huisarts gegaan en hij belde het ziekenhuis. Ik kon meteen bij mijn oogarts terecht. Hij vertelde dat het een glasvochtloslating was en deze mouches onschuldig zijn. Mocht ik lichtflitsen zien die lang aanhouden moet ik onmiddellijk naar hem toe. Het kan dan een netvliesloslating zijn en dan moet er geopereerd worden. Een paar keer is dat voorgekomen, doch gelukkig was er niets aan de hand met het netvlies.
Als ik jouw verhaal lees, lijkt mij dat er meer aan de hand is dan alleen ‘mouches’. Ben je van plan eerdaags naar je oogarts te gaan?
De letters/cijfers zie ik niet duidelijk door die grijze waas voor mijn oog. Ik vind die bewegende letters/cijfers die vervagen en weer tevoorschijn komen wel vreemd. Ik heb dat vroeger nooit gehad en met mijn rechter oog heb ik dat ook niet.
De neuroloog zei gisteren dat ik maar een aantal kalmeringsmiddelen moet slikken voor de MRI-scan. Het duurt ongeveer een kwartier zei hij. Toen de CT-scan gemaakt werd raakte ik al lichtelijk in paniek. Ik heb liever een snee in mijn hand die gehecht moet worden, dan kan ik kijken wat er gedaan wordt.
Aan wachtkamers heb ik een hekel. Ik maak altijd afspraken vroeg in de ochtend, zodat ik als eerste of tweede aan de beurt ben.
Je hebt gelijk, ik moet me erbij neerleggen hoe het de afgelopen maanden is gegaan. Ik heb nu een neuroloog die zijn best doet om achter de oorzaak te komen.
Bij mijn huisarts kan ik altijd terecht en ik heb een goede band met hem.
Mijn katten worden veel geknuffeld hoor. Als ze even te weinig aandacht krijgen komen ze zelf wel naar mij toe om aangehaald te worden.
Nogmaals fijne vakantie en tot de volgende keer.1Astrid wijzigde dit bericht op 15-10-2009 20:18 met 0% - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 22:54auk

Ja het zit in de familie. Ik moest mijn familie ook waarschuwen. Mijn oudste zus had het ook na melding van mij dat iedereen zich moest laten testen. De tweede zus nog net niet, maar staat wel regelmatig onder controlequote:1Astrid schreef op 14 oktober 2009 @ 21:29:
Auk. Dan heb je zeker geluk gehad. Zit glaucoom bij jou in de familie?
Ik rijd ook nog auto. Trouwens in de auto zie ik meer dan thuis. In de auto kijk je ver vooruit en thuis zijn de afstanden zo kort.
Prettige avond - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 11:29Jes50
he astrid hou de moed er in hoor
met "als"krijg je de hele wereld in een lucifers doosje
probeer je zelf af te leiden want van piekeren wordt het niet beter
Farah
luisterboeken zijn ook heel fijn ook al staat niet alles op
een cd.Moderator1 wijzigde dit bericht op 16-10-2009 14:08 met 0%het is ook altijd wat! - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 20:521Astrid

Ik vroeg het omdat er bij mijn oogarts in zijn spreekkamer een affiche aan de muur hangt, waarin een patiënt met glaucoom zijn/haar familie dient te informeren.quote:auk schreef op 15 oktober 2009 @ 22:54:
[...]
Ja het zit in de familie. Ik moest mijn familie ook waarschuwen. Mijn oudste zus had het ook na melding van mij dat iedereen zich moest laten testen. De tweede zus nog net niet, maar staat wel regelmatig onder controle - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 20:521Astrid
Jes. Natuurlijk houd ik de moed er in. Maar er zijn van die dagen…………… (vul zelf maar in).
Geen nieuws van de oogarts vandaag. Het zicht is stabiel. Dit had ik zelf ook geconstateerd. - Geplaatst op vrijdag 16 oktober 2009 23:37auk

Ja, Astrid misschien blijft het wel zo en dat is dan meegenomen. Je kunt er zelf niets aan doen om het beter te krijgen. Rottig voor je, en sterkte.quote:1Astrid schreef op 16 oktober 2009 @ 20:52:
Jes. Natuurlijk houd ik de moed er in. Maar er zijn van die dagen…………… (vul zelf maar in).
Geen nieuws van de oogarts vandaag. Het zicht is stabiel. Dit had ik zelf ook geconstateerd. - Geplaatst op zaterdag 17 oktober 2009 09:46Jes50
quote:auk schreef op 16 oktober 2009 @ 23:37:
[...]
Ja, Astrid misschien blijft het wel zo en dat is dan meegenomen. Je kunt er zelf niets aan doen om het beter te krijgen. Rottig voor je, en sterkte.
dikke knuf van nikis en mij....het is ook altijd wat! - Geplaatst op zaterdag 17 oktober 2009 19:431Astrid
quote:Jes50 schreef op 16 oktober 2009 @ 11:29:
he astrid hou de moed er in hoor
met "als"krijg je de hele wereld in een lucifers doosje
probeer je zelf af te leiden want van piekeren wordt het niet beter
Jes. Leuke afleiding vandaag.
Van Royal Canin had ik een actiebon om een gratis fotoalbum te maken. Bijdrage in de verzendkosten ¤ 1,95.
Liefs,
Astrid, Floris, Fred, Tommie, Bobbie, CoCo - Geplaatst op zondag 18 oktober 2009 12:54Jes50
ja dat is leuk!
je hebt mooie foto's van je jongens...Moderator1 wijzigde dit bericht op 18-10-2009 16:38 met 0%het is ook altijd wat! - Geplaatst op zondag 25 oktober 2009 12:40farah
Astrid,
Sorry, dat de pc de 14e afgesloten. Ben net terug van vakantie. De voorlaatste dag waanzinnig verkouden geworden. Was even bang voor de Mex. griep. De meeste van de groep (rondreis) bleven even uit de buurt. Toch de voorlaatste dag in de morgen nog aan een excursie meegedaan.Wilde die niet missen, daarna dus weer het bed in.
Hopelijk ben ik wat afgevallen. Kreeg nauwelijks meer iets naar binnen.
Die mouches. Als ik erg vermoeid ben dan heb ik er wel behoorlijk last van. Ze zijn toch, naar mijn idee vrij groot.
Ik zie soms wel eens wat vliegen en sla er naar. Indien mensen om mij heen dan niets zien wordt er altijd vreemd naar mij gekeken. Lachen dus.
Die mouches begon ik eind november te zien. De lichtflitsen en wat pijn, eveneens in het linkeroog begonnen in december. Toen had ik het gehad en ben via de HA naar een oogkliniek gestuurd. Ik had ook nog een gat IN mijn oog. Leek net een punaise met een bol erop. Dat gat heeft zich ook net zo spontaan gedicht en verder was er gelukkig niets aan de hand. Behalve dan beginnende staar aan beide ogen. Rechts al jaren eerder dan links.
Maar ik moet dus regelmatig ter controle komen. Wel zo fijn en veilig.
Een oogafwijking die in de familie voorkomt, welke ik ook heb, levert gelukkig weinig problemen op. Tenminste 1 voordeel.
En neen, ik heb liever geen snee in mijn hand die gehecht moet worden. Mijn ervaring. Is mij overkomen toen iemand het leuk vond een glas bier in mijn hand stuk te drukken.
Een scan maken is inderdaad niet echt leuk maar het geeft toch wel een rustig gevoel dat er onderzoek naar de klachten gedaan wordt.
Wachtkamers ken ik van binnen en buiten, ben er kind aan huis. Je leert er mee leven. In het begin vond ik het eeuwig zonde van mijn tijd maar heb mij er dus maar bij neer gelegd dat ik het toch een groot deel van mijn leven zal worden.Maak er maar het beste van.
Ik heb vroeger ook veel achterom gekeken. Maar het levert toch niets op. Dus als er nu wat is grijp ik de kans om er zo snel mogelijk zoveel mogelijk er door heen te draaien. Als zal mijn hoofd ervan omdraaien. Maar des te eerder heb je een antwoord, een resultaat.
Alles opschrijven natuurlijk.Voor mij zeker. Met mijn ME/CVS heb ik een hoofd als een vergiet.
Geniet van je katten. Heb ze niet meer, mis ze wel. Ik kreeg van Felix vroeger leuke dingen opgestuurd. Echt vreselijk leuk. Heb ze nog steeds!
Jij verder heel veel sterkte hoor!!!! - Geplaatst op zondag 25 oktober 2009 12:44farah
quote:Jes50 schreef op 16 oktober 2009 @ 11:29:
Farah
luisterboeken zijn ook heel fijn ook al staat niet alles op
een cd.[/fgcolor]
Okay, even kijken hoe dit gaat.
Jes,
Bedankt voor je tip.
Het lezen schiet er bij mij inderdaad wat in en ik baal er goed van.
Lezen is een van mijn hobby's.
Verder dacht ik laatst nog bij een museumbezoek: ergerlijk! Waarom plak ik niet het linkerglas van mijn bril af???
Die vlekken blijven hinderlijk, storend.
Maar goed, er zijn ergere dingen. - Geplaatst op zondag 25 oktober 2009 16:54Jes50
bij ons in de bibliotheek kun je ook luisterboeken lenen en er is was altijd een systeem voor blinden en slecht zienden maar ik weet eigenlijk niet of ze dat nog steeds doenhet is ook altijd wat! - Geplaatst op zondag 25 oktober 2009 17:07Jes50
Moderator1 wijzigde dit bericht op 25-10-2009 20:05 met 0%het is ook altijd wat! - Geplaatst op zondag 25 oktober 2009 22:071Astrid
Farah. Dat is pech dat je de laatste dagen van je vakantie verkouden werd. Ben je nu weer opgeknapt?
Ik begrijp precies wat je bedoelt met het glas van je bril afplakken. Tv kijken en lezen vind ik met die grijze waas voor mijn oog heel vermoeiend. Ik heb geprobeerd mijn linker oog af te dekken, maar met één oog kijken vind ik ook hinderlijk. Dus dat doe ik niet meer. Het prettigste vind ik het als het donker is in huis en het licht van de straatlantaarn schijnt in de kamer. Het is net of ik dan minder wazig zie.
Eng dat jij een gaatje in je oog had. Mooi dat het vanzelf is dicht gegaan.
Afgelopen dinsdag heeft het Duplex onderzoek van de bloedvaten in mijn hals plaatsgevonden. De uitslag krijg ik van de neuroloog.
De MRI-scan wordt 17 november gemaakt. Duurt lang voor ik aan de beurt ben. Toen de CT-scan gemaakt werd had ik geluk. Ik kwam bij de neuroloog vandaan en ging een afspraak maken. Ze hadden nog plaats en ik was meteen aan de beurt.
Ben je nog van plan in de toekomst katten te nemen? Ik kan me geen leven zonder katten voorstellen. Ze geven zoveel liefde en brengen een boel gezelligheid in huis. Ik heb ook verschillende Felix speeltjes, maar gekocht. Ze krijgen nooit Felix; ze eten Sheba of Gourmet Gold en Royal Canin of Iams brokjes.
Jes, ik wist niet dat er luisterboeken bestonden.
Voor straks, slaap lekker.Moderator1 wijzigde dit bericht op 27-10-2009 10:49 met 0% - Geplaatst op woensdag 28 oktober 2009 14:32farah
Pfff, heb dinsdag de griepprik gehaald. Kreeg 's avonds jeuk op die plek. Niet krabben natuurlijk maar wel gekeken. Een flinke rode plek en wat opgezwollen. Vandaag blijft de jeuk maar de bovenarm is dik en hard. Die prik was ook niet echt prettig, zei de assistente ook. Andere substantie. Nogal venijnig. Hahaha, leek net de steek van een wesp...
Groetjes en fijne dag nog!!!!
Jess,
Doordat ik in kranten en zo altijd lees of bijhoud wat er aan boeken op de markt komt weet ik dat er luisterboeken bestaan. Alleen had ik dus het idee dat het gehele boek op de cd stond.
Maar goed, ik had eigenlijk nooit aan kunnen nemen dat ik zelf eens aan zo'n luisterboek zou gaan beginnen.
En kijk, net als dat je boven een gewoon boek in slaap kunt vallen is dat met een luisterboek ook.
Dus dat is het probleem niet.
Ik zag ze ook in boekwinkels te koop liggen. Zal eens beter rond kijken.
Astrid.
De vakantie werd niet alleen geplaagd door een verkoudheid. Na een paar dagen werd ik net een michelinmannetje. Ondanks de steunkousen werden de onderbenen toch wat dikker. Dan kun je wel raden hoe de bovenbenen er begonnen uit te zien. Alles zat strak en onaangenaam. De taille van broeken kreeg ik nauwelijks dicht. Het puilde er bovenuit dus sommige shirtjes of nauwe truitjes konden echt niet meer. 'Vetrollen'.
Verder liep ik ook heel erg tegen die propranolol aan. Dat onderdrukt de beginnende migraine. Maar je bent moe, onverschillig en zit continu in ademnood. Merkte er al in Nederland iets van maar nu tijdens deze vakantie brak ik zowat mijn nek erover. Bleef vaak achter en verdwaalde 2x. Goed dat ik het telefoonnr van de reisleider in het begin doorkreeg. Okay, de groep kon er om lachen. Ik dus niet.
IK loop nu nog steeds met mijn hoofd in watten. Vervelend.
En heb nu elke dag migraine. Okay, hoezo propranolol? Dus maar weer de HA lastig vallen. Was er al maandag maar toen zag dat opgezwollene er iets beter uit. Jammer dat hij zaterdag geen praktijk had, hahahaha
Ik eet al tig jaren zoutloos. Maar nu moet ik helemaal oppassen.
Kreeg gisteren een uitnodiging van de buurvrouw om bij haar te komen eten. Had erge honger anders had ik het gelaten. Waarom???
Boerenkool met G. worst en uitgebakkenspekjes. En in de aardappelen flink zout................
En het smaakte verrukkelijk maar vanavond beter.!!!
Ik zat gisteren weer met een krant voor mijn linkeroog. Maar het ziet toch niet zo duidelijk. Vermoed door de staar rechts.
Ik houd helemaal niet van donker. Vind het zelf nogal eng. Zeker een jeugdtrauma.
Heb enkele kleine lampen aan, meer voor de gezelligheid, maar als ik beter wil zien heb ik de plafondlamp aan.
Volgens de kliniek kan zo'n gat in het oog spontaan onstaan. Of event.door een klap op het oog.
Gelukkig heeft het zich ook net zo spontaan gedicht. Zelf al was het niet groter geworden dan hadden ze niet ingegrepen. Anders wel en daar was ik niet blij mee geweest.
Wat een vervelende onderzoeken heb je. Maar goed, het kan niet anders. Wens je heel veel sterkte.
Wat goed zeg, dat met die CTscan!!!!
En neen, ik ben niet van plan om enig huisdier aan te schaffen. Ik heb al genoeg met mijzelf te stellen. Het gaf ook behoorlijk wat werk. Van mijn kattenallergie had ik nauwelijks last tenzij ze mij openhaalden. In baldadigheid of zo.
Ja, ze geven heel veel liefde. Ben het totaal met je eens.
Maar nu maar eerst mijn gezondheid weer stabiel stellen. Dat is het belangrijkste. Maar denk niet dat er dan nog iets in huis komt.
Mijn katten kregen alleen Iams blikvoer en brokjes of vers.
Iams is een volledig kattenvoer zodat ze in feite geen ander bestanddeel meer nodig hebben. Het zou zelfs averechts werken. Eruit gooien of diarree opwekken.
Daar had ik wel met sommige katten last van zogauw ze wat anders kregen.
Verder vond ik ze tig keer beter uit zien met dit kattenvoer. Ook minder haaruitval, minder vlooien als die al aanwezig waren. En ze waren/bleven ook mooier wit. Moederpoezen gaven ook altijd overvloedig melk en kittens groeiden beter.
Enfin, lijkt een reclamepraatje dus ik stop maar. ;-)
Fijne dag nog !!!!Moderator1 wijzigde dit bericht op 31-10-2009 12:38 met 0% - Geplaatst op zondag 01 november 2009 11:221Astrid
Hoi Farah. Het heeft even geduurd voor ik reageerde, maar op het moment wordt het me allemaal net iets teveel. Alles gaat zo moeizaam. Steeds weer loop ik tegen dingen aan die niet meer zo vanzelfsprekend zijn.
Dinsdag heb ik ook mijn griepprik gekregen; ik voelde er niets van. ‘s-Avonds moest ik zoeken waar er geprikt was.
Wat een ellende had jij in je vakantie. Zou het door de warmte zijn gekomen, zodat je lichaam teveel vocht vasthield? Hoe gaat het nu?
Als jij je in de toekomst beter gaat voelen, neem je misschien toch weer katten. Mijn katten zien er ook goed uit. Bij de jaarlijkse vaccinatie zegt mijn da altijd dat ze er zo goed verzorgd uit zien. Ik vind dit normaal. Als je dieren hebt moet je ze goed verzorgen. Iedere dag worden ze gekamd en geborsteld. Iedere week de nageltjes geknipt. Veel aandacht geven en met ze spelen. Ik heb gesteriliseerde poezen, die ik een jongensnaam heb gegeven. Een nestje kittens heb ik nooit gehad. Ik ken mijzelf te goed, ik zou geen afstand van de kittens kunnen doen.Moderator1 wijzigde dit bericht op 02-11-2009 13:08 met 0% - Geplaatst op maandag 02 november 2009 17:47farah
Astrid,
Niet meer vanzelfsprekend zijn.Qua gezondheid. Dat werp ik ook altijd de 'gezonde' mensen voor de voeten als ze af en toe meewarig naar mij kijken. Take nothing for granted.
En ja, als je daar continu tegen aan loopt, ermee geconfronteerd wordt, dan kan het aardig frustrerend, vermoeiend zijn.
Wens je sterkte hoor. En ook, blijf door vechten!
Dat vocht vast houden in de vakantie. Neen, het was echt niet absurd warm hoor in Istanboel. Okay, het was 25 graden maar ik ben zeer kouwelijk dus merkte er weinig van.
Het bleek volgens de HA een combi te zijn van het lange stilzitten in het vliegtuig en het gekruide eten daar.
We hebben weinig in de bus gezeten aangezien het hotel midden in de stad was en wij lopend veel konden bezoeken.
IK kan alles gelukkig weer normaal dicht krijgen. Het opgeblazen ongemakkelijke gevoel is er niet meer. Alleen de knieën zien er nog niet uit.
Ik kan zelfs weer 2 dagen zonder de steunkousen rond lopen. zien ze liever niet maar pech gehad dan. Maar daarvoor had ik het gevoel dat de huid op mijn benen op barsten stond.
Hahaha, jij bent mij er eentje. Ik had katten gefokt. Toen ik zei dat ik ermee ophield geloofde niemand mij.
Als ik kattenshows bezocht trokken de gezichten en vroeg men mij waar ik de katten had neer gezet. Het heeft zeker 5 jaar geduurd voor men mij geloofde. Shows bezoek ik allang niet meer.
En dat is net als dat ik nu dus zeg, ik neem geen huisdieren meer. En of ik ooit van mijn ME/CVS en kattenallergie af kom? Heeft er echt niets mee te maken, met mijn beslissing.
Al mijn katten werden ook dagelijks gekamd. Of ik er nu 10 had of 2. En mijn dierenarts bleef er moeite mee hebben dat mijn katten vrijwel nooit vlooien hadden. Lachen hoor, dat vergeefse gezoek al naar vlooienpoepjes.
Inderdaad, dieren heb je goed te verzorgen. En dat doe je ook met liefde. Wat je net zo hard terug krijgt.
Nageltjes knipte ik al vanaf de 3e week. Dan zijn ze al vlijmscherp en gaan dwars door de huid heen. Bij mij met alle gevolgen van dien. Misselijk, koortsig, opgezwollen klieren, ontstekingen enz enz.
Hoorde laatst dat ze in Amerika nog steeds bij katten de nagels eruit trekken. krankzinnig!!!!
Nou, hoop dat met jou alles goed of beter gaat????Moderator1 wijzigde dit bericht op 03-11-2009 17:48 met 0%
Dit onderwerp heeft 623 reacties, en bestaat uit 25 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 25.
De laatste reactie is geplaatst op 17-12-2011 11:51.
Oogaandoeningen