- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 304 reacties, en bestaat uit 13 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 13.
De laatste reactie is geplaatst op 25-02-2011 18:17.
Vocht in benen
- Geplaatst op woensdag 12 augustus 2009 15:57jolanda99
Farah, hoe gaat het nou met het aantrekken en dragen van je steunkousen. Ik werk ook in de zorg en het is bij ons echt niet zo dat je de ene dag op 7 uur geholpen wordt en de andere dag om 11 uur. Iedereen heeft ongeveer vaste tijden.
Na het aantrekken kun je het elastiek in de kousen nog even goed verdelen door met de ribbels van de handschoenen (neem aan dat je die hebt) over de zijkanten en achterkant van de kousen te strijken, van onder naar boven. Als het elastiek goed verdeelt zit, doen de kousen beter hun werk en schijnen ze lekkerder te zitten. - Geplaatst op woensdag 12 augustus 2009 16:24OMI64
helemaal gelijk Jolanda.
Ik wrijf er ook altijd overheen en dan zitten ze goed anders gaan ze knellen. Ik heb een brede band elastiek met anti slip zeg maar Ze zakken ook niet naar beneden.Moderator1 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 12:19 met 0%Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op zaterdag 15 augustus 2009 11:46farah
Zo, daar ben ik weer. Even vanaf dinsdag onderuit gehaald door migraine en nog niet vrij. :-(
Dus niets genieten van de heerlijke zon. Om te janken hoor.
Zou vandaag naar Dias Latinos gaan in Amersfoort. Groot feest. Met 2 vriendinnen afgesproken. Gisteravond via sms afgemeld. Doe bijna niets meer.
Heb ook 1 dag geen steunkousen aangehad. Lag toch plat dus hoezo aan doen????
Maar ik sta verbijsterd te kijken naar mijn smalle enkels. Lang niet gezien, hahaha.
Alleen, met die steunkousen aan zie je er weinig van.
Omi64
Ja, ik heb gelukkig steunkousen tot aan de knieen. Helaas zakt het toch wat af. Dat merkte ik al de 1e dag nadat ik ze voor het eerst bij het centrum aan heb gedaan.
En neen, voor een gezond mens is het aantrekken op een gegeven moment geen probleem meer. Maar met mijn ME/CVS wordt het een zweetpartij. En door de fibro heb ik problemen met schouders en handen (voel weinig, heb weinig grip en kracht), Om dan nog niet over een stijve en pijnlijke rug te spreken. Vaste klacht.
Ik moest van het centrum de kousen etappegewijs aantrekken. Dus niet in 1 keer naar boven trekken. Vind de hun voorgeschreven wijze makkelijker en de kousen zitten vaak meteen goed. Het idee hoge laarzen icm met een rok is geweldig!!!
Ben mij even wezenloos geschrokken toen ik de sites rond lipoedeem doorworstelde.
Neen, er werd mij gezegd dat de klepjes onder in onderbenen moeite hebben, versleten of zo, met het bloed weer naar boven te jagen. Ook de spieren rond de aderen kunnen het 'zware' werk niet meer aan.
Boekenwurm,
Bedankt voor al je goede tips.Jullie moeten werkelijk denken dat ik het buskruit nog uit moet vinden. Hoor ik van meer mensen. Wereldvreemd. Is pas sinds mijn ME/CVS.Moet mij gewoon concentreren op de dingen die het belangrijkst zijn anders wordt het helemaal het grote vergeten. Concentratieproblemen en een geheugen als een vergiet, wat in het begin bijzonder frutrerend was maar je leert er mee leven.
Mijn ex 'voedde' toen mij met info en zo. Maar die is er niet meer dus ik wordt nu echt meteen met iedereen geconfronteerd. Met de billen bloot dus. Ik leer nu elke dag. Handelingen en zo moeten wel continu herhaald worden want binnen een paar maanden ben ik het vergeten.
Wat betreft de bruiningscreme. Ik hoorde van meer mensen dat ze het niet uit hun was kregen.
En 's avonds zit ik vrijwel nooit voor de pc. Die gaat uit zo gauw ik de keuken in duik.
Dus dan maar even voor de tv hangen. :-)
Scrubben doe ik wekelijks. Met een Marokkaanse lijn van Y*** R*****. De grote verwennerij. Heerlijk hoor.
Bedankt voor het geweldige filmpje!!!
Die sok is ook handig. Ik kom zo moeilijk over de enkel heen. Zit dan muurvast.
Buitendien moet ik de binnenkant naar buiten keren, alleen de voet moet naar binnen. Zijden 'sokje' aan doen. De kous over de voet schuiven en dan de gehele kous trapsgewijs naar boven brengen. Inderdaad met de handschoenen aan en dan voorzichtig de kous goed op zijn plaats schuiven.Daarna 'sokje' uittrekken.
Ik heb zo'n idee dat als je alleen aan de bovenkant blijft trekken dat het daar zich te snel gaat verwijden.
Die easy-glide. Geweldig. Voor als het toch moeizaam blijft gaan met aantrekken.... - Geplaatst op zaterdag 15 augustus 2009 12:00farah
Marijke,
Dit is echt erg wat ik lees.
Overigens, dat je problemen kan krijen vanwege een vochtbeperking, dus te weinig vocht tot je neemt, dat kan ik mij voorstellen.
Ik moet zelf een 2 a 3 liter vocht per dag drinken. Anders ga ik mij echt ziek en zwak voelen. Voel mij dan meteen een roepende in de woestijn. Vreselijk.
Dat je met warm weer wat dikke enkels kan krijgen, dat hoor ik van meer mensen.
Tja, steunkousen terug nemen. Als ik zie hoe nauwkeurig alles gemeten wordt kan ik mij er iets van voorstellen. Geen been is hetzelfde.
Janneke,
Inderdaad, zoals mij is geadviseerd elke dag de kousen aan te trekken. De beschadigingen gaan gewoon door. Ze zei verder nog wat. Zal het nog eens informeren. 's Morgens ben ik toch nooit op zijn best. Moet nog opbellen of ik over 2 of 3 maanden langs moet komen. Grotere tas kopen om een bloknootje in te doen, hahaha.
Jolanda,
Wat betreft het aantrekken van de kousen. Zie eerdere berichten.
Het dragen bevalt goed.
Ik heb alleen het idee dat net als toen met mijn gehoorapparaten mijn gehele lichaam zich weert tegen iets nieuws, vreemds en meteen tot migraine aanvallen over gaat. Ellendig!!!!
Ik had eens voor mijn rechterbeen iets in mijn schoen nodig.Voor mijn rug. Ik was toen al gewaarschuwd dat ik hevige migraine aanvallen zou krijgen. Dat was tig jaren terug. Ik werd meteen aan die opmerking herinnerd toen ik plotseling overvallen werd door 2 a 3 migraines in de week!!!!
Het heeft allemaal een fikse wentijd nodig. :-(
Ik dank jullie heel hartelijk voor alle hulp en steun en mee denken. Geweldig hoor. Waardeer het zeer.
Wens jullie een heel fijn en zonnig weekend!!!!Moderator1 wijzigde dit bericht op 15-08-2009 14:10 met 0% - Geplaatst op zaterdag 15 augustus 2009 16:24squireltje
Die easy-glide. Geweldig. Voor als het toch moeizaam blijft gaan met aantrekken....[/quote]
Altijd de easy-glide blijven gebruiken,samen met de rubberhandschoenen,dan blijft de kous langer goed in model en je hoeft niet te trekken.
Er is een speciale easy-glide voor het uitrekken, gebruik ik bij de clienten met de kous uit trekken,ik heb het standaard in de auto liggen.
Creme kan schadelijk zijn voor de kousenIk ben ik en niemand anders - Geplaatst op zaterdag 15 augustus 2009 18:53Boekenwurm
squirrel; als men nou 's avonds de benen insmeert als de kousen uit zijn; het even een uurtje in laat trekken; kun je zonder gevaar voor vlekken naar bed; en dan kan het de volgende ochtend toch geen kwaad meer?
Niet invetten met bodylotion in de ochtend en dan de kousen ;dat ben ik met de leverancier eens...
Farah; dat met die teen naar binnen doen wij ook; had ik er niet bijgezet; het verhaal was al lang genoeg.
Je ziet dus dat je met zo'n easy-glide ; en handschoenen ook met ME toch je kousen aankunt doen.Moderator1 wijzigde dit bericht op 16-08-2009 14:29 met 0% - Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 20:02farah
Zo, dames daar ben ik weer.
Wat doen jullie met dit prachtige weer? Je zit in de zon. Met broek en schoenen aan?
Of stoppen we de benen onder de tafel? Wat dan op het strand????
Als we in zwemgoed op onze stoelen of handdoeken liggen????
Squireltje,
Die easy glide, zal er aan denken. Mocht het ooit nodig zijn...
Wat dat betreft, ik houd mij netjes aan de regels. Mettertijd zal het (hopelijk) makkerlijker gaan om de kousen aan te trekken.
Oefening baart kunst, toch?
Dat creme schadelijk is voor de kousen hebben ze daar al meteen gezegd toen ik het had over elke dag mijn benen in te smeren aangezien ik een enorm droge huid heb.
Dan inderdaad 's avonds in smeren. Even wennen. Heb ik op zich geen probleem mee.
Boekenwurm.
Wat betreft het insmeren voor het naar bed gaan. Als je 's morgens doucht dan is alle creme van je benen.
Het blijft toch bij mij zwaar werk om die kousen aan te doen, wel of niet gewend.
Met migraine is het helemaal een ellende dus ik begin er dan al helemaal niet aan. Ook al omdat ik toch dan plat ga.
En als ik slechte dagen heb met mijn ME/CVS dan krijg ik ze echt niet aan! Breekpunt is vooral de rest van die kousen over je enkels te krijgen!!! En wat dacht je met fibro? En als je handen toch al weinig grip hebben dan helpen die handschoenen ook niet hoor.
Misschien met een easy glide, dat het dan lukt. Ik wacht het nog even af.
Ik had het al met dat centrum over gehad. Als ik terug kom na 2/3 maanden en ik krijg dan 2 paar dan moeten we dit nog eens goed doorspreken. - Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 22:36marijke1
Farah, die kousen worden wel opgemeten maar soms kan worden volstaan met een standaard maat, die had ik, ik hoefde er destijds ook niet op te wachten.
Die vochtbeperking werd me opgelegd door de internist, echt waardeloos want het was nog vrij warm, augustus, september. 's Avonds na het heten verrekte ik van de dorst, dan nam ik een glas fijngeslagen ijsklontjes en daar deed ik dan zo lang mogelijk mee.Moderator1 wijzigde dit bericht op 17-08-2009 12:31 met 0%Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 12:43Boekenwurm
Farah; ik kan je uit ervaring zeggen dat dat sokje geen fluit helpt.. nou een klein beetje dan.
De easy-glide daarentegen; me de handschoenen :
geen 2 maanden wachten dus; met jouw beperkingen , maar direct om zo; n ding vragen....
Verder heb ik niks meer toe te voegen;, dus
- Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 12:51marijke1
Die easy glyde hoort bij de kousen te worden geleverd.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 12:56Boekenwurm
Bij ons in het verpleeghuis krijgen ze die wel Marijke. Mss ook ten gerieve van ons?
Maar er komen ook mensen binnen die al kousen hebben en die hebben dan zo'n "sokje".Moderator1 wijzigde dit bericht op 18-08-2009 14:32 met 0% - Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 14:39farah
Ik had het met de therapeute er over dat ik 's nachts wakker werd met kramp in mijn kuiten. Ze zei dat het ook van de spataderen uit kwam. Gezellig.
Had er plotseling op de sportschool heel veel last van. En was nog met beenoefeningen bezig. Dat was even afzien.
De hele tijd dat ik aan het sporten was scheen de zon. Op weg naar huis, koel(er) en geen zon te zien. :-(
Jullie een fijne en zeker zonnige dag toegewenst!
Marijke,
In warme dagen een vochtbeperking, dat vind ik nogal gevaarlijk. Je transpireert toch, soms ongemerkt. Dat je dat niet mag aanvullen, gekkenwerk.
Zo gauw ik die therapeute aan de lijn heb zal ik haar vermelden dat die easy glyde met de kousen me geleverd hoort te worden. Eens kijken hoe ze reageert.
Boekenwurm,
Hahaha, ben het totaal met je eens dat het sokje weinig tot niets helpt. Vandaag 3x geworsteld om alleen al het rechtersokje aan te krijgen. Met handschoenen lukt het al helemaal niet wil ik die sok tot de hiel trekken. Dus dat doe ik nu niet mee. Zo gauw ik het over de hiel heb gekregen doe ik de handschoenen weer aan.
Ik bel die therapeute zo snel mogelijk op en zeg dat het niets is met die sok.Moderator1 wijzigde dit bericht op 18-08-2009 14:55 met 0% - Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 23:24Boekenwurm
Farah;
Kous met voet naar binnen gedraaid over de voet schuiven.
Kous zo ver je kunt over been richting knie schuiven .
En dan pas de handschoenen aan; en kous verder om hoog schuiven.
Met stotende bewegingen....
Dus het kan niet in 1 keer.
Zo heb ik het geleerd.
kijk hier even;
leuker kan ik het niet makenBoekenwurm wijzigde dit bericht op 19-08-2009 14:27 met 2% - Geplaatst op woensdag 19 augustus 2009 09:02squireltje
Farah,ik heb fibro en ik krijg de kousen zonder hulpmiddelen amper aan bij de client.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik ook echt alle hulpmiddelen aanschaffen,alleen door het gebruik van hulpmiddelen bespaar je je eigen kracht en lichaam.
Bij ons worden de kousen alleen geleverd met een sokje, de easy-glide vragen we ook standaard aan.
Boekenwurm, sommige cremes/zalfjes laten nog zoveel sporen achter op de huid, dat zit er ook de volgende dag nog op.Moderator1 wijzigde dit bericht op 19-08-2009 19:04 met 0%Ik ben ik en niemand anders - Geplaatst op donderdag 20 augustus 2009 12:40farah
Oeps, hier natuurlijk ook het rood. Vreselijk!!!
Hopelijk blijft de zon een poosje schijnen. Vanmorgen zag het er al naar storm en regen.
Boekenwurm,
Zoals jij het beschrijft, zo trek ik die kousen ook aan. Zou graag een ander paar erbij willen hebben. Om, als je zo bekaf bent voor het slapen gaan, nog kousen te gaan wassen is echt niets!!!
Goede site overigens!!!
Squireltje,
Helemaal met je eens dat met goede acurate spullen je heel wat eigen kracht bespaard. En pijn.
Was gisteren vrijwel de hele dag weg dus ga nu die therapeute bellen.
Wat betreft creme op benen, als je 's morgens met redelijk warm water en zeep een douche neemt, misschien zelf 2x je benen mee neemt, dan moeten cremesporen toch verwijderd zijn?
Boekenwurm,
IK had vroeger een bruiningscreme bij Kruidvat gekocht.
Die hebben het niet meer. Beginnen met nivea, dove enz. Tja, die helpen gaan klap. Al uitgeprobeerd.
Kun je het merk bij H*m* doorgeven. Er zijn zoveel vakantiekrachten en halve krachten dat vrijwel niemand weet waar ik het over heb en weer bij de bekende creme's aankomen waar ik dus niets aan heb.
Alvast bedankt voor de moeite!!!Moderator1 wijzigde dit bericht op 20-08-2009 13:09 met 0% - Geplaatst op zondag 23 augustus 2009 22:28Boekenwurm
quote:farah schreef op 20 augustus 2009 @ 12:40:
Boekenwurm,
I
Kun je het merk bij H*m* doorgeven. Er zijn zoveel vakantiekrachten en halve krachten dat vrijwel niemand weet waar ik het over heb en weer bij de bekende creme's aankomen waar ik dus niets aan heb.
Alvast bedankt voor de moeite!!!
tube van 150 ml
van boven geel van onderen bruin
heet ; SELF SUN
zelfbruinende gel
gel auto-bronzante staat er onder en daar onder
selbstbraunings-gel
met vit E
Maar ik denk dat het er nu anders uitziet; mijn tube is een jaar oud.
op de website staat dit;
HEMA Selftanning
verberg
Als je het hele jaar door wilt genieten van een zomers kleurtje, kies je voor de Selftanning producten. De verzorgende ingrediënten zorgen voor een mooie egale teint. De Selftanning bodycontrolgel heeft tegelijkertijd een afslankende werking. Verkrijgbaar voor de lichte tot normale huid en de normale tot donkere huid.

ik denk zelf dat je die tube moet hebben of die spuitbus rechts...
dit vond ik bij veilig zonnenModerator1 wijzigde dit bericht op 24-08-2009 10:25 met 0% - Geplaatst op maandag 24 augustus 2009 15:46farah
Zo, ik sta toch even te kijken. Ik hoor van diverse kanten om mij heen dat mensen die steunkousen dragen beslist ze niet mee nemen naar warme landen.
En dat er ook steunkousen met voetje bestaan. Okay, minder interessant.
Ze zijn ook in de kleuren zwart en beige.
En je kunt ze ook in de wasmachine gooien.
Tja...............
Boekenwurm.
Bedankt voor de tip. Die ene tube die jij had moet ik ook gehad hebben. Heel herkenbaar zoals jij dat opschrijft.
Hahaha, wat bedoelen ze met afslankend effect?
Omdat je lekker bruin oogt lijk je slanker????
De tube gel of de spuitbus. Hopelijk mag ik ze uitproberen. Hahaha, denk het niet.
Je hoort wel van mij welke ik genomen heb en hoe het werkt.
Probeer nog even van deze warme dag te genieten. Hopelijk valt er morgen genoeg regen dat de tuin er weer een beetje tegen kan. - Geplaatst op maandag 24 augustus 2009 15:56marijke1
Steunkousen met voet zijn veel moeilijker om aan te trekken.Moderator1 wijzigde dit bericht op 25-08-2009 12:52 met 0%Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op dinsdag 25 augustus 2009 14:58Boekenwurm
Die zijn een ramp om aan te trekken.. - Geplaatst op donderdag 27 augustus 2009 12:44farah
Vandaag was het weer een ramp om ze aan te trekken. Heb de rechtervoet 2x moeten doen.
Steunkousen met een tenenstuk zijn nog moelijker aan te trekken?
Pfff, geloof niet dat het enig verschil maakt. Maar okay, kan er niet over oordelen aangezien ik het nooit heb uitgeprobeerd. - Geplaatst op donderdag 27 augustus 2009 12:50Boekenwurm
Jawel Farah; die gaan nog moeilijker aan omdat je via de voorkant de easyglide niet weg kunt trekken door de dichte teen...
En het hulpmiddel wat er bij zit is veel ingewikklder..
Maar joh; houd vol; het is nu eenmaal nodig!
Moderator1 wijzigde dit bericht op 27-08-2009 16:17 met 0% - Geplaatst op donderdag 27 augustus 2009 20:14farah
Boekenwurm,
Bedankt voor je steun. Lief van je.
En ja, als ik goed na denk heb je gelijk. Die 'sok' kan je dus niet meer gebruiken.
Ja, ik merk het effect van het dragen van die kousen zeker.
En het ziet er allemaal heel wat beter uit. Gelukkig.
Pfff, het was vandaag zo'n gekkenhuis. Helemaal door mijn hoofd geschoten om die therapeute te bellen. - Geplaatst op woensdag 02 september 2009 00:49farah
Boekenwurm,
Ik was dus bij de H*m*. Een verkoopster aangeklampt nadat ik rond gekeken had en ze bevestigde mijn vermoeden. Ze wist waar ik het over had maar de schappen waren leeg.
Of ze het nog in gaan kopen geen idee.
Ik ben in nog 2 andere steden naar filialen geweest. Niets.
Balen hoor.
Hebben ze bij jou nog wat???
Moderator1 wijzigde dit bericht op 02-09-2009 16:15 met 0% - Geplaatst op vrijdag 11 september 2009 15:33farah
Boekenwurm,
Was gisteren weer op pad en vond nu in dezelfde shop Sun Tan bodylotion. Beschrijving past bij die zelfkleurcreme's.
Nu maar uitproberen.
Benen beginnen nu al zo'n vaal kleurtje te krijgen.
Tijd voor een zonnebank, voor het hele lijf dan.
Moderator1 wijzigde dit bericht op 12-09-2009 15:11 met 0% - Geplaatst op donderdag 24 september 2009 20:07farah
De creme gebruikt, niets van te zien!!!!
Dat valt vies tegen!!!
Met die gezichtscreme, een paar jaar terug, was het wel meteen de volgende dag duidelijk te zien!!!!!!!!!!!
Dit onderwerp heeft 304 reacties, en bestaat uit 13 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 13.
De laatste reactie is geplaatst op 25-02-2011 18:17.
Vocht in benen