Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Vocht in benen

Dit onderwerp heeft 304 reacties, en bestaat uit 13 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 13.
De laatste reactie is geplaatst op 25-02-2011 18:17.

Vocht in benen

Ga naar een onderdeel
  1. farah
    Afbeelding van farah

Misschien is de titel niet helemaal correct.
    Een paar weken terug schrok ik enorm van mijn voeten en enkels. Ik vond ze behoorlijk misvormd. Helemaal dik en opgezwollen.
    Ik raakte er behoorlijk van in paniek. Meteen naar de huisarts die het aan mijn spataderen toeschreef.
    Welke? Ik zag niets bijzonders aan mijn benen. Mijn moeder heeft spataderen. Dat ziet er niet uit. Verschrikkelijk. Hele kabels. En ze heeft geen last van dikke enkels en voeten.
    Hij drukte in mijn scheenbeen waar een flinke moet in achterbleef. Ik hield dus veel vocht vast.
    Steunkousen dragen.
    Dat doe ik dus. Ook met dit heel warme weer. Ze zitten best lekker. Het voelt goed. Het houdt ook de enorme dikte wat tegen.
    Op vakantie kreeg ik echt het gevoel gewichten, voor de thuissporter wel bekend, te strak om mijn enkels te dragen.
    Maar dit loopt en voelt heel onaangenaam.
    Ik slaap ook met een kussen onder mijn voeten.
    Ik vind dit echt geen oplossing. Had wel iets over plaspillen gehoord. Vochtafdrijvers. Maar dat schijnen handenbinders te zijn. Je kan niet meer zo te pas en te onpas de deur uit.
    Homeopathie? Acupunctuur?
    Weet iemand wat beters????
    Ben maar een leek hierin. Maar zo gaat het beslist echt niet.
    Blijkt overigens dat ik er al veel langer last van had. Als ik met mijn benen ergens tegen aan leunde had ik ook steevast een kleun deukje op die plaats. Dus die klacht had ik al een dikke 25 jaar. Ongemerkt, nauwelijks zichtbaar. Wel wat anders dan nu!!!! Help!
    Alvast bedankt voor het antwoord en een fijn en zonnig weekend toegewenst!!!!

2. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Toch even verder laten kijken, er kunnen allerlei oorzaken zijn, je nieren, hart, lever. In sommige gevallen kan het zijn dat je een vochtbeperking krijgt, dan mag je, bijvoorbeeld, niet meer dan 1,5 liter vocht per dag binnen krijgen, thee en koffie meegerekend, bij een zoutarm dieet. Een deel van dat vocht zit ook in wat je eet, groeten, fruit, toetjes. Met dit weer is dat dus afzien. Goede steunkousen beïnvloeden ook de werking van je aderen waardoor het vocht makkelijker wordt afgevoerd. In plaats van plaspillen, zoals bijv. spyronolacton, kun je selderijstengels kluiven, verse ananas eten en asperges, die zijn vochtafdrijvend. Gebruik verder zo min mogelijk zout en kijk, als je mineraalwater gebruikt, naar het natriumgehalte, als dat meer dan 8 is bevat het teveel zout.

marijke1 wijzigde dit bericht op 04-07-2009 18:52 met 0%
    Op het bovenstaande berust copyright©

3. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Als extra steuntje kan je solidago complex gebruiken. van dr vogel. Niet meteen de voorgeschreven hoeveelheid ,maar opbouwen van 1 naar 3 keer per dag. Ook niet meteen de volle mep druppels maar beginnen met 10 of zo. Succes.

mens durf te leven

4. annebeth59
    Afbeelding van annebeth59

Hoi Farah
    Een aantal weken geleden zat ik met hetzelfde probleem, niet zo erg als bij jou denk ik zo te horen, maar wel heel vervelend.
    De dokter heeft me aangeraden te beginnen met bleekselderij te eten. Je kunt die stengels natuurlijk rauw eten (als je dat lust, ik vind het echt niet lekker) Maar je kunt er ook heel makkelijk soep van maken.
    Ik koop dan een pot kippenbouillon (weinig vet) een klein zakje soepgroenten en een stronk bleekselderij (in kleine stukjes snijden) die doe ik samen in de pan, aan de kook brengen, 20 minuten laten garen en dan heb je ongeveer 2 liter soep, die je in bakjes kunt doen en invriezen en dan kun je iedere dag een kom soep eten bij de lunch. Bij mij helpt het al wel.
    Veel sterkte ermee, als de warmte afneemt neemt het probleem gelukkig ook weer een deel af trouwens.

vandaag is een mooie dag

5. jumbotje
    Afbeelding van jumbotje

Ik heb al een paar jaar speciale kousen, en echt een dagje zonder voelt lekker, maar s avonds zijn ze behoorlijk dik.

Heel af en toe neem ik nog een plastablet, na gestart te zijn met om de dag een. Wel via de dokter hoor.

En verder ben ik het helemaal eens met Marijke.

Sterkte.

Today is the first day of the rest of your life.

6. verjaardagskado
    Afbeelding van verjaardagskado

Ook ik loop al een hele tijd met dit euvel en zoals Annebeth zegt selderij helpt heel goed en je kan er ook een salade van maken het recept hievan kan je vinden bij huis,tuin en keuken en dan ww-recepten, daar zit ie zeker weten tussen.
    Maar al je hier al langer mee loppt is het niet onverstandig om nog een keer naar de dokter te gaan en zeggen dat je met zijn antwoord niet tevrede bent omdat je weet hoe spataderen eruit zien
    Sterkte!!
    Kadootje

Geniet van vandaag!!

7. tamara 2007
    Afbeelding van tamara 2007

hoi Farah, voor een paar jaar geleden ben ik in de overgang gekomen, het was toen ook hartje zomer kreeg ook ernorme dikke enkels. Thuis gekomen zij iemand je moet een naar Vito Therapie, daar kreeg ik druppels ze heten Solidago. Ze hebben echt geholpen, heb weermooie enkels. Ik kan je wel het adres geven. Je kunt het ook bestellen en dan sturen zij het je toe. Of zeggen waar je het bij een drogist kunt halen.
    Praktijk Lamers, Zuivelweg 8, Veenedaal. Telf:0318-540628

Veel sucses, Tamara

tamara 2007 wijzigde dit bericht op 05-07-2009 01:27 met 1%

8. bloempje
    Afbeelding van bloempje

Hoi Farah,

Is je bloeddruk niet te hoog, want daar kan het vocht in je benen ook van komen. Ik zelf heb een veel te hoge bloeddruk en ik heb daar een gedeelde plaspil en bloedrukdemper voor gekregen. Het medicijn heet Copravel. Ik hoef er in de ochtend niet voor thuis te blijven, dus dat valt reuze mee. Ik merk wel, dat ik nu met dit warme weer nog meer last heb van het vocht in mijn onderbenen, enkels en hielen.
    Ik ben daarom ook erg blij met mijn nieuwe boxerspring met een elektrische bediening, zodat ik met mijn benen om hoog kan liggen.
    Misschien voor jou ook een tip, als je financieen het toe laten?
    L*dle verkocht j.l. ook hele fijne beenkussens, is wat voordeliger dan een elektrische boxerspring. ;)

Succes en veel sterkte ermee!

Bedankt voor de goede tips iedereen, hier ga ik ook mee aan de slag.

bloempje wijzigde dit bericht op 05-07-2009 06:25 met 0%

9. anemoon57
    Afbeelding van anemoon57

Ik heb ook regelmatig last van dikke enkels, vooral 's avonds. De dokter zegt dat het o.a. komt doordat ik 15 kilo te zwaar ben. En dat warme weer werkt er ook niet aan mee.
    Ik heb het voeteneind van mijn bed hoger gezet, dat helpt. En bewegen, want als ik een paar uur heb gezeten dan zie ik ze ook dikker worden.

Always look on the bright side of life

10. farah
    Afbeelding van farah

Wat een enorm aantal reacties! Geweldig!
    Ik probeer zo goed mogelijk te reageren. Jullie krijgen dan ook meteen een beter indruk over mij.
    Het zal wel even een lange lap worden om door te nemen. Mijn excuses.
    Nogmaals bedankt voor alle fijne reacties. Ben er heel blij mee!!!
    Nog een fijne zondag en hoop dat het droog blijft. Alhoewel, voor de tuin.........

Marijke,
    Ik ben ME/CVS patient. Moet daardoor ook al meer drinken dan normaal anders ga ik mij akelig en ziek voelen. Ik moet toch zeker meer dan 2 liter water drinken. Als het lukt tot 3 liter. Ik haal het zelden hoor.
    Verder heb ik een enorme voedselintollerantie. Ben onlangs er achter gekomen dat ik ananas niet meer verdraag. Voel mij dan ziek daarna.En na asperges krijg ik tegenwoordig een knallende migraine. Baal er goed van. Ik ben gek op beide. Ik eet al zo zoutarm mogelijk.
    Ik het niet beter, gezien mijn ziekte (concentratieproblemen en zo, een dietiste in de arm te nemen?
    Ik zal zeker mineraalwater in de gaten houden. Bedankt voor die tip!!!
    Verder kan ik mijn doktersbezoek al uitbreiden met 3x de bezoektijd. :-)
    Ik zal dat rond nieren, hart en lever eens voorleggen.
    Voor de duidelijkheid, was hier op het forum al bezig rond mijn migraine.

Conxita,
    Wat betreft homeopathie. Ik heb er gelukkig veel vertrouwen in. Phosphor heeft mij een 20 jaar terug weer aardig op de been gebracht. Dus wil dit graag uitproberen.

Annebeth,
    bleekselderij. Ik maak het wel eens klaar. Soep ervan lijkt mij een goed idee. Maandag meteen de groente inkopen. De rest heb ik al in huis.
    De warmte afneemt dan neemt het probleem voor een deel af? Wat bedoel je met warmte? Het was hier een 11 graden toen het begon. En in Ierland was het in het begin ook een 1 graden. En nog had ik het idee met gewichten aan mijn enkels rond te lopen. Het zag er daar ook niet uit!!! Viel enkele medereizigers ook op. Kun je nagaan!!!

Jumbootje,
    Die speciale kousen. Waar koop je die? Ik hoor van sommige mensen dat het enorm veel moeite kost om ze aan en uit te trekken. Dus heb waarschijnlijk niet echt de goede gekocht.
    Ik heb er geen probleem mee ze te dragen, nog in die hitte, nog 's avonds. Ik ben toch nogal kouwelijk dus vind het geen probleem ze aan te trekken. Mijn acupuncturiste was verbaasd over mijn reactie en zei dat die kousen een soort masserend effect hebben.Bij het dragen.

Verjaardagskado,
    Mijn HA vindt mij al strondeigenwijs. Zijn eigen woorden!
    Ik had al gezegd wat ik van spataderen vind gezien mijn moeders spataderen en haar ervaringen daarover. Hij heeft geen antwoord gegeven.
    Nou ja, mijn ME/CVS vindt hij ook dat het tussen mijn oren zit. Hij heeft een opname aangeraden. Kregen toen meerdere patienten te horen. Ik heb er geen gevolg aangegeven. Wijs geworden uit het blad van die Stichting. En hij trok helemaal wit weg dat ik die bevestiging wel toentertijd van Cadans kreeg.
    Maar ik ben een doorzetter dus dan weet je het wel. Het kost alleen zo verdomd veel energie en daar moet ik ontstellend zuinig mee zijn dus moet veel afwegen.
    Ik ga zeker recepten rond selderij opzoeken!!!

Tamara
    ,
    Ja, ik was ook trots op mijn enkels. Dus je begrijpt mij ook wel.
    Vito Therapie. Wel eens van gehoord. Zal het adres meteen overnemen.
    Ik moet natuurlijk wel heel goed oppassen wat ik allemaal tot mij neem. Het kan altijd een averechtse uitwerking hebben. Incl. dat ik heel goed op de doseringen moet letten. Door mijn verzwakte gezondheid werken medicijnen vaak veel heftiger.

Bloempje,
    Mijn bloeddruk. Die is nu normaal volgens de huisarts.Vroeger was die altijd te laag.
    Oeps, zal eens bij google kijken wat een boxerspring is. Nooit van gehoord. :-)

Anemoon,
    Ik ben de laatste 9 jaar een kilo per jaar aangekomen. Ben nu met 1.65 een 58 kilo. Dus het gewicht valt best mee. Voor mij wel stevig wennen. heb nog nooit zo 'zwaar' gewogen.
    Ik ben een nerveus beweeglijk typ. kan niet lang stil zitten dus. Ik sport (helaas) maar 1x pw. En deed een paar jaar terug nog aan countryline. Maar mijn gezondheid ging na een verwaarloosde longontsteking en dito blaasontsteking een enorm stuk achteruit. Verder fiets ik nogal veel.Met snelheid als het kan. En loop altijd stevig door. De trappen loop ik ook altijd zo snel mogelijk omhoog.Dus beweging redelijk genoeg, dacht ik.

11. afra
    Afbeelding van afra

quote:
    Farah, is er misschien iets met je schildklier? Daarbij komen dikke voeten en enkels ook vaker voor. Plus dat ME/CVS die kant op wijst.

12. OMI64
    Afbeelding van OMI64

Fahra
    Ik slik al 36 jaar plastabletten elke dag eentje. Ik draag ook al 12 jaar steunkousen vanwege de dikke enkels. Bij mij is 15 jaar geleden lipoedeem vast gesteld. Kijk eens op google lipoedeem.nl Ook bij vitaminen B12 heb je deze problemen kun je ook googlen.
    met dit weer is het geen pretje om dikke enkels te hebben. In een teiltje koud water zitten wil ook nog wel eens helpen. Om ze iets te ontlasten.
    Met dit weer moet je wel blijven drinken hoor.
    Sterkte ermee

Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen.

13. Izaline
    Afbeelding van Izaline

quote:
    afra schreef op 05 juli 2009 @ 16:46:
    Farah, is er misschien iets met je schildklier? Daarbij komen dikke voeten en enkels ook vaker voor. Plus dat ME/CVS die kant op wijst.
    Ik ben overgevoelig voor veel geuren (MCS) en ook in mijn zoektochten daarnaar kom ik vaak de schildklier tegen. Weet jij misschien iets om die schildklier te stimuleren? Iets simpels als selderij of komkommer eten om vocht af te drijven? Of is dit toch iets dat via de huisarts moet lopen?

14. annebeth59
    Afbeelding van annebeth59

Izaline, als je denkt dat je het aan je schildklier hebt kun je dat het best met je huisarts bespreken, die kan dan je bloed laten prikken en dan weet je binnen een paar dagen hoe je schildklier werkt. Ik heb een heel slecht tot niet werkende schildklier, maar dat is niet de reden van vochtophoping in de enkels volgens mij.
    Niet zelf schilklierstimulerende medicijnen gaan slikken hoor, ook geen homeopathische, die kunnen het hart zo opjagen dat je daar weer last van krijgt.

vandaag is een mooie dag

15. OMI64
    Afbeelding van OMI64

Izaline ik heb een poos last van duizelingen gehad Mijn schildklierwaardes waren goed maar wel aan de lage kant. Ik ben toen spirulina gaan slikken daar zit alg in. Dat heeft heel goed geholpen niet te veel en met twee beginnen Het is ook tevens een goede multivitamine maar de alg werkt op je schildklier.
    susses ermee.

Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen.

16. janneke2
    Afbeelding van janneke2

Hoi Fajah,
    vervelend, hoor!
    "Het" wezenlijke probleem is op zich niet het vocht zelf - al IS het balen dat het beneden blijft 'hangen' - het probleem is, dat je het niet "opgepompt" krijgt.
    (Je krijgt meestal als mens geen dikke benen, omdat je teveel vocht in je lijf hebt, dus vocht afdrijven: wat mij betreft voorzichtig en met mate.)

Een aanpak ter plaatste die je kunt uitproberen: smeer je benen in (olijf)olie met daarin opgelost (plm. 1 druppel op 10 ml) essentiele olie van hetzij sinasappel, hetzij cipres, hetzij sinaasappel.
    Alle drie die middeltjes maken je weefsel net iets steviger - een soort "eigen steunkous".
    Een andere maatregel die soms ook werkt: "koud afspuiten".
    Of idd je benen hoger leggen: maar wees wel lief voor je knieen (niet in het slot als je met een extra kussen slaapt!).

En als dat niet voldoende werkt: raap je moed bijeen, wees stonteigenwijs (dat is ten slote een prima eigenschap!!!) en stap weer naar de huisarts.

janneke2 wijzigde dit bericht op 06-07-2009 23:32 met 0%

17. ellon
    Afbeelding van ellon

Een aantal jaren geleden kreeg ik ook ineens last van veel vocht in mijn benen. Mijn huisarts zei precies hetzelfde: spataderen (en 'de leeftijd' :? ). Je moet mijn spataderen echter met een vergrootglas zoeken en zo verrekte oud was ik toen nog niet (ik dacht zo ongeveer 46). Mijn moeder heeft ook een enorme bekabeling langs haar benen lopen, is ook nog 25 jaar ouder dan ik en heeft nooit dikke benen.

Ik kreeg plaspillen en dat hielp wel enigszins, maar de oorzaak bleek een te hoge dosering van mijn schildkliermedicatie te zijn. Ik slik ze nadat mijn schildklier, na behandeling voor een te snelle werking, helemaal niets meer doet. Ik had ook last van CVS, maar is gerelateerd aan mijn schildklieraandoening.

Het lijkt me dus niet onverstandig om eerst de schildklier te laten testen. Kijk ook uit met producten waarin alg verwerkt zijn, omdat dit heeeeeeel slecht kan zijn voor je schildklier.
    Spirulina blokkeert de werking van B12 in de cellen, waardoor een gemaskeerd B12 gebrek kan ontstaan. Niet verstandig dus om zulke producten maar eens te proberen.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

18. Izaline
    Afbeelding van Izaline

Bedankt voor jullie adviezen. Ik zal idd niet zelf gaan dokteren maar een bloedonderzoek laten doen.

Het lijkt trouwens wel of de duvel ermee speelt: ik had vanmorgen ineens ook hele dikke voeten :| . Gisteren een lange strandwandeling gemaakt en blijkbaar kan mijn lijf zo'n overdosis aan beweging niet aan :-(

19. farah
    Afbeelding van farah

Zo, daar ben ik weer. Vergeten mijn pc uit te zetten. Moe als een hond. Het weer hakt er goed in. Daarmee bedoel ik dat ik nog steeds veel last heb van de hitte.
    Ik heb hier weer heel wat tips bij gekregen die ik zeker uit ga proberen en enkele opgeschreven om aan de HA te voor te leggen.
    Voor iedereen sterkte met deze toch heel vervelende klacht!!!
    Ik ga mijn berichtje plaatsen en meteen mijn bed in!!!

Afra
    ,
    Schildklier. Ben er eens op nagekeken. Niets gevonden. Toen. Mij is echt volkomen onbekend dat schildklier iets met vocht in benen te maken heeft. En voor zover ik weet heb ik eigenlijk overal last van vochtopslag. Alleen zijn de benen echt het ergste er aan toe. En ME/CVS wijst die kant op? Van vocht vast houden? Ik had het al voordat ik ME/CVS had. En gezien al die jaren dat ik mij met de klachten rond ME/CVS bezig houd heb ik nergens een verband kunnen zien/ontdekken. Maar goed, ik heb bij het begin van ME/CVS ook een enorm sterkte haaruitval gehad. Die stond ook niet op het lijstje van de veelvuldige klachten. Ik ken maar heel erg weinig vrouwen die deze klacht ook hebben.

Omi64,
    Heb je geen enkele nadelige nawerking gehad/gekregen van zo lang plastabletten slikken? Ik vind het nogal wat!
    Vit B12 injecties krijg ik vooral in de winter. In de zomer vind ik het niet echt nodig. Krijg van de zon al genoeg een boost. :-)
    Voeten in koud water. Heerlijk. Heel vaak als ik ergens loop en er is water krijg ik een waanzinnige neiging om met mijn voeten erin te zitten. Heerlik!!!

Izaline,
    Van diverse geuren kan ik heel veel last hebben. En wat betreft de schildklier. Ik ben lang heel heel mager geweest. Daar zijn best soms wel nare grappen over gemaakt. Maar goed, mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ik een snelwerkende schildklier had. Bevestigd is dit nooit door een arts.
    Komkommer zou vochtafdrijvend zijn? Ik eet het bijna dagelijks. Als voorafje, als ik aan het koken ben om de ergste honger te stillen....
    En inderdaad, nooit zelf gaan dokteren. Ik heb echt heel erge resultaten bij enkele mensen gezien. En ben eens bij iemand geweest die we meteen naar het ziekenhuis konden brengen. Doodeng was dat.

Janneke2
    ,
    Opgepompt krijgt, dat vocht. Enige uitdrukking. Moest echt even lachen.
    Als ik, na een nacht met een hoofdkussen onder mijn voeteneind, 'smorgens rond loop gaan mijn benen echt tintelen. Je voelt bijna letterlijk de rotzooi weer naar beneden donderen.
    Middeltjes die je weefsel stevig maken. Helpt sporten dan niet? Ik doe aan een lichte vorm van krachttraining. En dat is echt wel te zien en te voelen.
    Verder hoef ik nooit bang te zijn dat mijn knieen in het slot vallen. Ik slaap altijd op mijn zij, in een soort foetushouding. Ik haat het op mijn rug te slapen en al nooit op mijn buik.
    Ik zet morgen weer de wekker en hoop er niet weer doorheen te slapen!

Ellon
    ,
    Mooi, jij kreeg dus dezelfde opmerking van je HA als ik. Ik moet die van mij ook met een vergrootglas zoeken. Enkele gesprongen adertjes.Vallen nauwelijks op zo piepklein. En tja, ik was wel een stukje ouder toen ik deze woorden om mijn oren kreeg.
    En mijn moeder is broodmager. Haar benen ook. Je kunt zowat de botten tellen.

20. janneke2
    Afbeelding van janneke2

Hoi Farah,
    de hoofdzaak van wat sport doet, is je hart, bloedvaten en spieren trainen. Maar: die bloedvaten, die verruimen tijdens het sporten:per minuut wordt er meer vloeistof doorheen gepompt - en de bloeddruk (met name de "onderdruk") daalt.
    De kunst is, dat je na het sporten de boel weer dun krijgt.

Nu kunnen paarden slabenen hebben: het pure feit, dat je een been/voet beurtelings belast - druk eraf - belast - druk eraf - werkt als een pomp. Die pomp kan dikkere benen voorkomen. (En zet je een edele viervoeter een hele dag op stal, heeft het dier prompt dikke benen.)

Het "oppompen" van je bloed doe je gedeeltelijkmet je spieren - maar onder je kuiten zitten alleen nog maar kleine spiertjes met weinig pompkracht. Dan moet je het dus hebben van de stevigheid van het weefsel. (Steunkousen zijn dan 'hulp van buitenaf', koud water kan helpen om de zaak wat te laten 'krimpen' - de meeste mensen hebben met warmer weer wel een beetje dikkere benen; en er zijn ook massagespullen die helpen.)

En uiteraard: de vraag waarom dat oppompen opeens niet meer lukt, is en blijft belangrijk. En ook of je verder nog klachten hebt, heb je ook nog koorts, hoofdpijn, gedoe met plassen oid. stap naar je huisarts!

21. farah
    Afbeelding van farah

Janneke2,
    Bedankt voor je uitleg. Ik leer hier op het forum ontzettend veel. Okay, kan natuurlijk via internet een heleboel opvragen maar ik heb zelf nogal behoorlijk last van mijn concentratievermogen. Bij een boel info sla ik gewoon dicht. Dat had ik al vroeger maar door de ME/CVS is het nog erger geworden. En ik word ook sneller moe bij het opnemen van zoveel nieuws. Op een gegeven moment bereikt het je gewoon niet meer.
    Ik was eergisteren bij de huisarts. Al met een begin van migraine. Had een dubbel spreekuur gevraagd aangezien er nog meer klachten waren. Ik vond het niet echt opsparen wat hij meteen veronderstelde.
    Verder vond ik zijn reactie op wat en waar ik het opgestoken had ridicul.
    Nogal belachelijk. Hij reageerde daar niet op maar lichaamstaal zegt genoeg. Ik had dit al een 11 jaar terug gemerkt toen ik voor het eerst op internet kwam en daar via gezondheidsplein en dit forum behoorlijk wat info kreeg. Eigen initiatief wordt bij artsen weinig of totaal niet gewaardeerd. Dit merk ik overigens al meer dan 35 jaar.
    Enfin, ik moest dus mijn steunkouzen aan laten meten. Wist ik veel. Dus zei het woord onbenul. Hij verstijfde, zag ik in mijn ooghoeken, en vroeg wat ik zei. Dus herhaalde het netjes en zei onbenul.
    Bedoelde mijzelf er mee, ik nam aan dat hij dat ook wel in de gaten zou hebben.
    Ik vroeg hem hoe mijn hart. nieren en lever er aan toe waren. Hij zei, je bent volledig gezond.
    Tja, daar hebben we al vaker een enorm verschil van mening over gehad. Hij vond dat mijn ME/CVS tussen mijn oren zat. Dat mijn verleden mij inderdaad lichamelijk parten speelde. Dat Cadans mij toentertijds ME/CVS toespeelde, daar verschoot hij diverse keren van kleur van. Hij reageerde er zeer fel op. Maar schijnt het nog steeds niet te accepteren.
    Op zijn opmerking dat ik gezond ben had ik bijna geantwoord hoezo het dan kwam dat ik al een dikke 25 jaar een 90 tot 100% arbeidsongeschikt ben verklaard. Maar ja, dat is een schot in open doel.
    Goed, ik markeer dus niets. Okay, ik ben in een jaar 2x binnenste buiten gehaald in het ziekenhuis dus hij kan gelijk hebben.
    Plaspillen is niet nodig aangezien ik niets aan mijn nieren heb.
    En met het reguliere circuit heeft hij niets. Dat moet ik zelf maar uitzoeken. Daarin kan hij mij niet tegenhouden zegt hij.
    Voor de rest houdt hij het op leeftijd en spataderen.
    Ben je uitgesproken.
    Wat betreft mijn verdere klachten. Ik had al als tiener migraine. De laatste maanden is het erger geworden. De dikke benen is pas een kleine 1 1/2 maand. Voor de rest kan ik mij geen nieuwe klacht herinneren.
    Nou, je bent weer een beetje op de hoogte. Zoals de andere dames hier. :-)
    Groetjes en nog een fijne dag!
    ps mochten er wat typefoutjes inzitten. Heb nog last van de pijnstillers. :-)

22. marijke1
    Afbeelding van marijke1

Ik pik dit zinnetje er even uit:

En met het reguliere circuit heeft hij niets. Dat moet ik zelf maar uitzoeken. Daarin kan hij mij niet tegenhouden zegt hij.

unquote

Het reguliere circuit heeft niets met homeopathische of andere alternatieve artsen, wat heeft jouw HA tegen het reguliere circuit? Ik denk dat je daar toch beter af bent dan bij een alternatieve arts.

Op het bovenstaande berust copyright©

23. farah
    Afbeelding van farah

Marijke1,
    excuses, zal wel aan de migraine en pijnstillers liggen. Bedoeld wordt dus het alternatieve circuit. Er werd gisteren door hem een ander woord gebruikt. Maar hij schoof daar dus homeopathie, ostheopathie en zo in. Ik heb veel met homeopathie gewerkt en bij sommige middeltjes heel veel baat gehad.

24. farah
    Afbeelding van farah

Tjonge, wat heerlijk weer de adertjes en de botjes op mijn voeten te zien. Ze zien er vrijwel weer normaal uit. Een genot hoor. ;-)
    Toch maandag maar even de praktijk bellen en steunkousen laten aanmeten.
    Fijn weekend allemaal! En vooral droog!!!!

25. Izaline
    Afbeelding van Izaline

quote:
    Izaline schreef op 06 juli 2009 @ 23:03:
    Het lijkt trouwens wel of de duvel ermee speelt: ik had vanmorgen ineens ook hele dikke voeten :| . Gisteren een lange strandwandeling gemaakt en blijkbaar kan mijn lijf zo'n overdosis aan beweging niet aan :-(

Ik kreeg dinsdag en woensdag pijnlijke steken in m'n voet en begon me zelfs af te vragen of er niet iets gebroken was... Woensdag dus naar de ha en die concludeerde dat er niets gebroken was, hooguit een beschadigde pees :-) En idd had ik vrijdag al een stuk minder last van dat pootje..

In mijn geval was er dus echt sprake van een overdosis aan beweging en reageerde mijn lijf daar heftig op. Inmiddels zijn mijn voeten weer terug naar hun normale proporties en heb ik nergens meer last van.

Hoe gaat het met jou, Farah? Nog steeds steunkousen? Heb jij ook zo'n 'aanwijsbare' oorzaak als ik? Of ben je nog steeds aan het zoeken?