- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 02-02-2012 15:21.
Prietpraat
- Geplaatst op vrijdag 29 mei 2009 15:19peetjeb
Ray (4 jaar) zit naast me in de auto. We nemen de laatste afslag voor de Afsluitdijk, naar opa en oma in Den Oever. Ray zegt: ik wil wel eens rechtdoor mamma. Ik zeg: dan ga je over de dijk naar Friesland. Even is het stil naast me tot Ray heel serieus zegt: zijn alle mensen daar bevroren?
(Persoonlijke gegevens zijn verwijderd door moderator1)Moderator1 wijzigde dit bericht op 29-05-2009 22:54 met 11% - Geplaatst op zondag 07 juni 2009 11:45pakezel
Van het weekend bij mijn nichtje op verjaardag geweest. Ze werd 5 jaar. Mijn broer is internationaal chauffeur en had uit Spanje een rode jurk met zwarte stippen en bijpassen schoentjes met hakjes voor haar meegenomen. Toen ze de jurk uitpakte vond ze die geweldig. Toen vervolgens de bijpassende schoenen uit het andere pakje kwamen rende ze naar heel blij naar haar vader en riep: "pap kijk eens, deftige schoenen voor bij mijn nieuwe lieveheersbeestjes jurk!" - Geplaatst op zondag 05 juli 2009 11:06tivanboxtelIn de kleuterklas:
Nick mag bij Leon komen eten tussen de middag.
Vraagt Leon: "Lust je kaas op brood?"
Ja, Nick is gek op kaas en vraagt: "Hebben jullie oude??"
Nee, antwoordt Leon: alleen maar nieuwe! - Geplaatst op donderdag 09 juli 2009 23:05auk
In het voorjaar waren de mensen van de gemeente de gemeentegrond aan het bijhouden. Mijn kleinzoon van vier volgde het allemaal zeer geinteresseerd. "Nu zijn ze klaar" zei zijn moeder waarop hij zeer verontwaardigd zei: "Nee, mama, ze moeten de blaadjes nog aan de bomen plakken!" - Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 00:22Manji 48
Het zoontje van mijn nichtje kon fietsen zonder zijwieltjes. Hij reed een paar keer de straat op en neer en riep tegen zijn Opa en Oma die het toch ook moesten zien.......Ik fiets nu met mijn ogen dicht want dat kan ik ook al
- Geplaatst op dinsdag 14 juli 2009 14:12mechelke
De fotograaf vraagt aan Daan hoe oud hij is.
"4 " antwoordt Daan trots.
Op de vraag van de fotograaf wanneer hij 5 wordt antwoordt Daan: "Als ik jarig ben"mechelke wijzigde dit bericht op 14-07-2009 14:12 met 0% - Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2009 12:12bep73Wij wilde met ons gezin graag Ereveld Loenen bezoeken. Mink (5) ga je mee naar de soldaten graven? Nou hij wilde wel graag mee. Na een half uur daar rondgelopen te hebben, werd hij wat ongeduldig en vroeg: Wanneer gaan we nu soldaten graven??
- Geplaatst op zaterdag 29 augustus 2009 13:06jolanda99
Jip heeft op z'n vingers tot 10 leren tellen en demonstreert me dat. Kijkend naar z'n kleine kleutervingertjes vraagt hij zich af; hoeveer zal pappa wel niet kunnen tellen met z'n grote handen. - Geplaatst op dinsdag 08 december 2009 18:58sirenja
Ruben wordt over 4 maanden, 4 jaar en vindt dat reuze spannend. Dagelijks praat hij over wat hij allemaal kan of mag als hij 4 is. Vandaag zegt hij ineens: "Mamma als ik 4 ben, ben ik de baas". Ik vraag hem waarom dat zo zou zijn, waarop hij antwoordt "Dan ga ik naar de BAAS-school!" - Geplaatst op woensdag 23 december 2009 08:07biene
Met kerstmis waren wij op visite bij onze kleinkinderen ( 5+7 jaar ) . Na het diner ging ik samen met de beiden meisjes een straatje om . Wij wilden graag de verlichte huizen en tuinen bewonderen .
Vraagt de oudste aan mij : "oma , waarom hebben wij twee kerstdagen ? "
De jongste geeft direct antwoord en zegt : "dat is toch logisch , wij hebben toch ook 2 oma`s en opa`s en ze moeten toch ook alle twee op visite komen .Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op dinsdag 29 december 2009 22:58Jussttina
Kerstvakantie, een park is volgeboekt. We moestten
andere park gaan zoeken.
Neefje van 3 luisterde mee, volgende dag ging hij
naar zijn juf .
Juffrouw... Onze park is volge´poepd´.. we moeten
andere park zoeken.
Juf keek verbaasd... Ooh, dan moeten ze wel
snel schoonmaken he
- Geplaatst op maandag 18 januari 2010 22:30Sisi68
Dion (3 jaar) heeft een zak vol knikkers. Vol trots vertelt hij aan opa dat hij heel veel knikkers heeft en opa mag kijken. Opa opent de zak, kijkt erin en zegt onder de indruk van zoveel knikkers: Zo hàllo zeg!
Dion kijkt hem verbaasd aan en zegt: Maar opa, ze praten niet hoor! - Geplaatst op woensdag 17 februari 2010 20:33lorena
Mijn kleindochter Esther komt elke maandag spelen.Ze is zeer gesteld op 4 slungelachtige plastic poppetjes.
Ze ging met haar ouders naar limburg en zag in een kapelletje een jezus figuur hangen. Ze zei: mamma daar hangt een lange slungel!! - Geplaatst op woensdag 17 maart 2010 22:30pakezel
Vanavond na het douchen vroeg mijn dochter (7) waarom je niets meer kon zien in de spiegel. Op een eenvoudige manier probeerde ik haar uit te leggen dat waterdamp van de warme douche op koudere oppervlaktes weer condenseert.
"Mama, wat is een oppervlak?" Mmmm, moeilijk uitleggen dus maar aanwijzen en zeggen dat je het oppervlak de buitenkant van iets is, bijvoorbeeld van de spiegel, van de plank, de wastafel etc.
Terwijl ze op haar voorhoofd wijst vraagt ze of dat dan het oppervlak van haar hoofd is. Ja, dat klopt. Vervolgens wijst ze naar haar voeten en zegt : "en dan is dat het ondervlak" - Geplaatst op zondag 04 juli 2010 08:58rijkenrita
mijn vrouw reed met mijn dochter door de straat waar allemaal vlaggen met tassen eraan hingen. waar is dat voor mam,vroeg ze. dat zijn allemaal kinderen die geslaagd ,antwoorde mijn vrouw. o....doet dat zeer mam? geslaagd zijn? - Geplaatst op zondag 04 juli 2010 09:00rijkenrita
mijn vader nam afscheid van de 2e kamer en kreeg daarbij en foto van hem achter de spreekstoel. mijn dochter van 4 zag die foto en zei:kijk pap, een foto van opa achter zijn sprekende stoel! - Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 19:45verwoestTijn (3.5 jaar) is aan het voetballen met opa en oma, opeens roept hij allemaal stil, hij legt zijn hand op zijn hart en maakt bewegingen met zijn mond daarna zegt hij, nu gaan wij de finale spelen.
- Geplaatst op vrijdag 01 oktober 2010 10:06Tindebje
Mijn kleindochter van 8 logeert bij me.
We zijn samen in de badkamer en dan zegt ze "oma mag ik iets zeggen"?
Natuurlijk meid ga je gang. Dan komt de volgend opmerking eruit "je voeten zijn jonger dan je gezicht". Natuurlijk heeft ze gelijk want mijn gezicht heeft nogal wat rimpels en dat kan ik van mijn voeten niet zeggen.Tindebje wijzigde dit bericht op 01-10-2010 10:09 met 0%: typefoutje - Geplaatst op vrijdag 01 oktober 2010 10:12otillie
Kinderen zijn heel erg eerlijk en vaak ook nog ontzettend wijs.
Niets is voor altijd. Het is nooit te laat. Het leven bestaat uit keuzes te maken. - Geplaatst op vrijdag 01 oktober 2010 12:00Tindebje
Het is ook schitterend om ze te hebben, mijn kleinkinderen. Ik heb zoveel meer tijd om van ze te genieten. Ik ben gezegend met bijna 8 kleinkinderen in leeftijd varierend van 22 tot 5 en een die elk moment verwacht wordt. De portie is gelijk verdeeld 4 meisjes en 4 jongens.
De oudsten daar heb ik heel volwassen gesprekken mee waar ik zeer van geniet. Met de jongeren ben ik zelf weer even kind. Ik voel me heel erg rijk met dit geschenk van moeder natuur. - Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 16:21marjon61
Bob (mijn kleinzoonvan 2,5 jaar) staat met zijn moeder in de lift. Er staat ook een man in de lift die patat heeft gehaald. De man stapt uit en moeder zegt tegen Bob: mmm, had je ook die frietjes geroken?
Bob: nee, mama, frietjes kun je niet roken. - Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 16:24marjon61
Bob (mijn kleinzoon van 2,5 jaar) gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal. Vanmorgen gingen ze wandelen en moesten ze twee aan twee lopen en elkaars handjes vast houden.
Bob liep naast een kindje met een donkere huidskleur en wilde haar handje niet vast houden. Op de vraag waarom niet, zei hij: Nee, wil ik niet, krijg ik zwarte handjes van! Bob dacht echt dat het kindje af zou geven. - Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 17:29Tindebje
Ik weet zeker dat kinderen denken dat handen(handjes) van bruine mensen afgeven. Mijn jongste zoon is 4 jaar als ons gezin naar Suriname wordt gedetacheerd.
Hij heeft het heel lang volgehouden, na elke aanraking van bruine kinderen en volwassenen, buiten zij juf, met een doekje die plek af te poetsen. Elke dag komt er na school dezelfde vraag "Mama, ik heb nog geen krullen hé".Ik heb dit vaak als vervelend ervaren maar hij was niet te overtuigen.
Later wordt ons gezin echt naar de binnenlanden overgeplaatst, hij wordt bevriend met het bruinste kindje uit de omgeving en iedereen noemd het stel "black en white"., Hij heeft nog een schitterende tijd gehad in Suriname. - Geplaatst op woensdag 27 oktober 2010 17:39annebeth59
Mijn dochter kreeg geschiedenisles op de lagere school, de meester vertelde over de scheepvaart van vroeger en alle gevaren die daarbij kwamen kijken zoals o.a. scheurbuik. Ooooh, zei mijn dochter, dat heeft mama ook. Hoe bedoel je vroeg de meester? Nou, dan zou je de buik van mama moeten zien, helemaal gescheurd!
Ja, en op deze manier werd het een publiek geheim dat ik striae heb!vandaag is een mooie dag - Geplaatst op donderdag 28 oktober 2010 16:32katie64
Jaren geleden vonden wij het toch tijd om mijn jongste dochter te gaan vertellen dat Sinterklaas niet echt bestaat! Ik had alles goed voorbereid en haar bij me op schoot genomen. Ze wist al dat de Paashaas niet echt was en dat de kerstman niet bestaat, dus met die voorbeelden dacht ik het goed aan te kleden. Toen het grote woord eruit was en ik met spanning op haar reactie wachtte reageerde ze als volgt met een zielig stemmetje: "Mama, maar ik ben toch wel echt jarig he"?
Ik moet zeggen dat ik me als volwassen mens wel even schaamde over al die zaken die we onze kinderen wijsmaken als ze jong zijn.
Achteraf is het de grap in ons gezin geworden en kunnen we er hard om lachen!
gr. KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.
Dit onderwerp heeft 29 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 02-02-2012 15:21.
Prietpraat