Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Mens durf te leven

Dit onderwerp heeft 2606 reacties, en bestaat uit 105 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 105.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2012 15:02.

Mens durf te leven

Ga naar een onderdeel
  1. werkende mama
    Afbeelding van werkende mama

Slaap lekker Anky! vanmorgen op het hondenclubbie kou geleden, en vanmiddag brak zowaar de zon door en was het ineens 19 graden, het ziet er naar uit dat Koninginnedag zonnig wordt! Iedereen veel plezier morgen!

2. squireltje
    Afbeelding van squireltje

Fijn,Anky een leuke dansavond, het is je gegund.
    WM, het was droog en warm vandaag, ook genoten van de zon??
    Ik heb geen tv gekeken, ik zie de koninklijke familie wel in het journaal, strakjes als ik ga zitten.
    Vannacht wel de koninginnenacht gevierd bij ons in het centrum, was gezellig, ik heb nu 8 podia geteld, waarop tegelijk ook muziek werd gedraaid,uitgevoerd, gewoon een chaos van geluiden.

Tegen 12 uur gaan hubby en ik meestal er heen, dan zie je ook tallozen mensen rond lopen van mijn leeftijd, tegen 1 uur en later is het meer de jeugd wat ook blijft totdat het muziek stopt,4 uur in de ochtend.
    De wind stond richting ons huis,ik ben ook gaan slapen op de ritme van house muziek.

De hele dag ook muziek gehoord van de vrijmarkt, en zelf ook mijn slag geslagen, er waren nu opeens Duitsers met hun kramen , die verkochten playmobiel, per stuk ¤ 0.50 , nu dan ga ik ook even graaien in de doos vol met poppetjes, mijn voorraad even aanvullen. :lol:

Voor de rest genoten van het weer, wandelen in de zon, lezen en tuinieren, heerlijk ontspannen allemaal.

Ik ben ik en niemand anders

3. Anky
    Afbeelding van Anky

Het was een prachtige zonnige koninginnedag.
    Fijn voor iedereen, want er zijn zoveel dingen die buiten gebeuren.
    Ik heb het rustig aan gedaan want na drie doorzakavonden (pfff 2 uur naar bed 3 keer achter elkaar) moest ik even bijkomen.
    Lekker gedanst alle keren.
    Nog veel gekocht Squireltje op de vrijmarkt? Volgens mij heb je in elke plaats wel zo'n rommelmarkt. Toen de kinderen nog klein waren heb ik er ook wel wat vandaan gesleept.
    WM je hebt vandaag toch wel van de zon kunnen genieten?

4. werkende mama

Ook hier genoten van het mooie weer, even naar de vrijmarkt geweest hier op het dorp, jongste heeft meegedaan aan de spelletjes. Lekker buiten gezeten in de tuin, wel s'ochtends wat huishoudelijke karweitjes gedaan, en s'middags lekker met de honden naar het bos geweest, morgen een hele drukke lange dag werken, en dan ben ik de rest van de week lekker vrij. (kan eigenlijk niet vanwege de werkzaamheden maar doe het lekker toch ;) kInderen hebben tenslotte vakantie en kan zelf ook wat rust e.d. gebruiken.

5. squireltje

Heerlijke dagen ,wat betreft het weer, achter de rug. Veel buiten geweest,in de tuin en aan de wandel met vriendin en honden.`
    Wat dat betreft is mijn kleurtje weer helemaal bij gewerkt.
    Hubby is druk bezig met de verbouwing boven en het wordt mooi, nog een paar weken en de kamer is af en kan het bed weer terug geplaatst worden.

WM, fijn een paar dagen vrij,zo samen met de kinderen, ga je nog met de kinderen uit ??
    Is jouw hubby ook vrij of mag die werken voor de centjes :tong:

Anky, leuk een danspartner die ook zo graag mag dansen, een gezamelijke hobby te hebben.
    IK kijk wel eens naar de danswedstrijden op de tv,ik bewonder de dames in hun kleding, die hele wijd uitstaande jurken, ik vind het schitterend om te zien.
    Afgelopen week zag ik een film waar in Fred Astaire aan het tapdansen was.
    Dat is iets wat ik niet leuk vind, ik vind het niet vloeiend ,zoals een wals bv.
    Zelf kan ik niet dansen,ooit wel lessen gedaan ,samen met hubby maar dat werd niets, we zijn er mee gestopt.

Zal mij benieuwen hoe Morgana haar reis naar Nederland en Canada heeft gevonden.
    Die is vast nog een paar weken onderweg,familie en vrienden bezoeken.
    Leuk hoor, als je de familie al jaren niet hebt gezien,wordt heel wat afgepraat vermoed ik.

Lakota, met jou ook alles goed ??

Voor vandaag, tuinwerk, en dan achter de naaimachine.
    Ik heb spijkerbroeken genaaid voor de kleintjes, een broek met roze zakken voor de kleindochter en een spijkerbroek met oranje zakken voor kleinzoon, die houd van oranje.
    Het hangt nu aan een hangertje en ik ben er nog trots op ook, lijkt zo fleurig.

Haaaa, hubby is thuis, ik mag tillen, de nieuwe vensterbak is gearriveerd en moet naar boven.

6. werkende mama

Ook hier wat kleur gekregen, het weer was zalig met Koninginnedag.

Jammer dat het weer nu een stuk minder is, wij gaan op weg naar het strandhuisje in Dishoek (Bij Vlissngen) naar mijn zus die daar elk jaar een week zit.

Wat leuk zelf spijkerbroekjes maken voor je kleinkinderen, en dan rekening houdend met hun lievelingskleur. Tja en in de tuin werken mag ik eigenlijk ook wel doen, al zal mijn rug daar niet aan meewerken.

Dinsdag veel last gehad, woensdag en donderdag mijn gemak gehouden, maar vanmorgen weer knudde eigenlijk..

Honden zijn ook met dat mooie weer meer buiten als binnen geweest, Harrie de pup springt al over het tuinhekje :? en weegt nu 24 kilo.

7. werkende mama

Neem aan dat Morgana een geweldige tijd heeft gehad in Canada, en nu in Nederland.

8. squireltje

Ik hoop voor haar van wel, een fijne en geweldige tijd in Nederland.
    Als je jaren lang alleen schrijft,mailt en skypt, neem ik eventjes aan, dan is het echt heel fijn om iedereen wee zo in het echt te ontmoeten.
    WM,in de tuin werken doet mijn rug ook geen goed,ik zit veel op mijn knieen,ik schoffel alleen het stukje grond voor het huis en de oprit.
    Zoveel tuin is er niet meer om te onderhouden, het meeste is gras en tuinpad of vijver.

Begin van de week heel veel gezeten in de tuin, heerlijk in de zon, mooi boek onder mijn neus, dat is dan genieten.
    Jammer echt strandweer om te zonnen en te zwemmen is het niet, maar ook met die weer kun je toch aan het strand wezen??
    heerlijk uitwaaien en lopen, terrasje pikken met koffie en gebak.

Oei,harry springt te hoog, hoe wil je hem tegen houden??
    het tuinhekje verhogen of harry aan de lijn ?

Ik kreeg vanmiddag opeens bezoek van een boxer,die zat een kat na, ook een pup, de boxer, hij zag mij kwam op mij af,even snuffelen.
    De kat was hij vergeten,ik rook lekkerder en ik had brokjes in mijn zak zitten.

9. werkende mama

De tuin is omheind met een grote schutting dat redt Harrie gelukkig niet, maar het tuinhekje tussen het terras en het gras, daar springt hij dus overheen, toch wel een meter. Gezellig een boxer op bezoek, gelukkig voor de kat dat hij jou leuker vond.

het was inderdaad geen zonweer, maar het bleef gelukkig wel droog, kinderen hebben zich goed vermaakt buiten, en zelf met zus een strandwandeling gemaakt.

Mei vakantie weer voorbij voor de kinderen, morgen mogen ze weer.

Heerlijk in het zonnetje met een goed boek in de tuin zitten! Daar knap je van op.

10. squireltje

Gisteren met een hele groep mee geweest, een toer maken/rijden op een echte ouwe solex.
    Dat was lachen, een lange leren jas,een pothelm of een leren muts op het hoofd .
    Eventjes een therorielesje hoe rijd een solex en karren maar.
    Ik rijd regelmatig in dit gedeeltje van prov Drenthe maar ik ben nu toch over weggetjes gekomen,landschappen,bossen, het was geweldig,ik ben speciaal gestopt om een foto te maken van een ooievaar op zijn nest.
    Voor een familiefeestje of vrijgezellenfeest ,is het schitterend.

Heerlijk WM een strandwandeling,ik moet nog even geduld hebben en dan kan ik ook weer uren gaan wandelen langs de zee.
    Ik verlang er wel naar, de geur van de zee en dan het licht,is toch heel anders dan verder het land in.

Anky,heb jij ook huisdieren ,zoals Wm ,Morgana en ik ?????
    Lakota heeft geen huisdier meer,haar hondje is afgelopen jaar ingeslapen.

11. werkende mama

Zo'n solex tocht lijkt mij geweldig en gezellig, wil ik ook een keertje doen, en dan wel met leren jas etc.

Wij rijden hier regelmatig naar zee, voor ons is dat niet zo ver. en voor de honden is het heerlijk.

Vandaag hadden mijn kinderen sportdag moeten hebben, maar dat is helaas vanmorgen afgelast, het heeft hier afgelopen nacht zo hard geregend, dus ben maar gaan werken i.p.v. helpen.

12. squireltje

Een solex moet je ook rijden met een lange leren jas,WM, dat is juist het leukste van alles.
    Het leukste was wel, drie gidsen en alle drie zijn ze het spoor bijster geraakt.
    Het was echt lachen met ons allen, vooral de vrouwen. wij kunnen imeers wel meerdere dingen teglijk, zo ook de kaart lezen, mannen dus niet.

De zee, mmmmm ik moet nog eventjes wachten en dan gaan we ook een paar daagjes ze doen.
    De zee is voor ons meer dan 2 uur rijden ,als we de noordzee willen gaan doen, de waddenzee is ingeveer een uurtje rijden.Dan gaan we door de polders.

Op een zondag doen we dat wel ,dan richting Delfzijl daarna via de kust naar Pieterburen.
    Het liefst als het waait en een beetje regent,dan si voor mij de waddenzee op zijn mooist.

13. Anky
    Afbeelding van Anky

Mijn moeder reed vroeger op een solex. Ik weet nog wel dat als het sneeuwde er niet op te rijden viel, dan plakte alles aan het wiel en kon het motortje het niet meer aan. Ik weet niet helemaal hoe het werkte.
    Ik heb geen huisdieren (meer) Wel twee honden gehad, maar die zijn inmiddels overleden. Toen de kinderen nog thuis woonden hadden we ook altijd een huiskonijn. Die kon gewoon rondlopen en ging zelf terug in zijn hok als hij wat moest doen. Was echt een zindelijk konijn.
    We hebben ook nog een tijdje een cavia en een poes gehad, maar daar bleek ik allergisch voor te zijn. Heel raar dat ik geen last van de honden en de konijnen had. Maar dat schijnt meer voor te komen.
    Ik heb deze week nog vakantie. De basisscholen bij ons hebben twee weken meivakantie. Maandag begint alles weer.
    Dat is zeker leuk als je je familie in Nederland weer ziet. Als mijn zus uit Australië hier voor vakantie is wil ze zoveel mogelijk familieleden ontmoeten. Daarom hebben we al een paar keer een familiedag georganiseerd zodat ze zoveel mogelijk mensen kan zien en spreken. Deze zomer komt ze weer voor 4 weken over, dus er gaat weer wat geregeld worden.

14. werkende mama

Hoi Anky ik ben alleen niet allergisch voor honden, voor alle andere beesten wel, heb sinds aanloop poes, een luchtreiniger in de woonkamer en dat gaat goed, poes slaapt snachts in de bijkeuken en mag niet in de slaapkamers, zo gaat het goed met mij en poes. En aangezien ik ook allergisch ben voor huismijt etc. dus daar is ons huis ook op ingericht.

Geniet nog lekker van je vakantie maak ik hier uit op dat je voor de klas staat? de temperatuur was goed vandaag maar door de vochtigheid klam benauwd.

Squireltje de Waddenzee is voor mij iets verder rijden, ik schat een uurtje of drie ;) in Vlissingen sta ik met 40 minuten, en zout water op drie minuten met de auto. (Oesterdam).

De waddenzee is ook een prachtig gebied heel lang geleden met collega's een dagje wadlopen gedaan, vanuit het concern. Lachen gieren brullen, wat een blubber zooi.

15. Anky
    Afbeelding van Anky

Mijn dochter heeft dat ook gedaan, wadlopen, met de school.
    Ze kwam ook helemaal onder de blubber thuis. Ik heb haar trimschoenen gewoon in de wasmachine gegooid, werden nog goed schoon ook!
    Ja ik sta (partime) voor de (kleuter)klas. Heerlijk om met die kleintjes te werken. Die zijn nog zo onbevangen.
    Wij wonen ongeveer een half uur rijden van de zee vandaan. Ga er niet zo dikwijls heen, want als het mooi weer is sta je meteen in de file.
    Toen ik nog bij mijn ouders woonde was het met de fiets 10 minuten, dat was wel lekker. Toen kwam ik wel regelmatig op het strand.
    Nu gaan we lekker fietsen als het mooi weer is in het weekend. Er zijn hele mooie fietsroutes hier in de buurt.

16. werkende mama

Hoi Anky, dat is jammer woon je een half uur van het strand, sta je in de file met mooi weer, vind de zee ook leuk met wat minder weer, is het niet zo druk op het strand en kunnen de honden lekker los rennen.

Vriendin van mij staat ook voor de klas, en werkt ook het liefst met kleuters. Als ouder was je toen ook nog wat meer betrokken, omdat er dan veel meer te assisteren valt was een leuke tijd.

Morgen helpen bij mijn zus, ze is met haar bedrijf naar een nieuw pand verhuisd, en heeft morgen open dag.

17. werkende mama

Mijn zus kan terug kijken op een geslaagde open dag, het was gezellig druk, veel belangstelling en het juiste weer daarvoor, ze mag trots zijn op haar zaak en haar nieuwe pand.

S'avonds met zijn allen lekker uit eten gewees in een oud Markiezenpaleis.

En nu moederdag, met een zonnetje en blauwe lucht, van jongste een mooi geknutseld kadootje, en van oudste een gekocht kado, een heerlijk flesje parfum en een bodylotion.

Straks even naar schoonmoeder, en mijn moeder heb ik gisteren al heel de dag gezien.

Fijne moederdag allemaal!

18. lakota
    Afbeelding van lakota

Iedereen is lekker druk bezig geweest lees ik.
    Ik denk dat Morgana misschien alweer terug zal zijn bijna.Of die doet nu haar laatste stuk in Canada.
    het weer hier is prachtig.Af en toe een bui die we hard kunnen gebruiken.
    Ik ben met Hollandse vriendin op stap geweest.new Orleans en Nashville.
    Ze is gek van Country Music.
    We hebben genoten van Loretta Lynn in de Grand Ole Opry.Het eerste gebouw, waar de meeste groten van Country Music opgetreden hebben.
    Een tour gehad van Studio B.waar Elvis alles opnam.Zijn piano, een Steinway, staat er al meer dan 40 jaar en is nooit van de plaats geweest.
    Op de toer mocht je op de kruk zitten voor de piano war HIJ opgezeten heeft. De studio wordt nog gebruikt.Ongelofelijk wie er allemaal hun muziek opgenomen hebben.
    Dolly Parton,Merle Haggard...nou ja al die legenden.
    Het ging goed en ik heb genoten, de oude vriendschap verliep alsof we elkaar gisteren gezien hadden.
    Heerlijk gegeten.Veel gezien.Vooral het gebied in New Orleans waar alle overstromingen waren,wat dus nog steeds leeg is.
    We kennen elkaar al 44 jaar,maar de laatste tien jaar heeft de vriendschap op een super laag pitje gestaan.
    Vreemd dat het dan toch gewoon weer verder gaat als de dag van gisteren.
    Mooi ook.
    Voor iedereen een heel fijne moederdag.....

19. squireltje

Lakota,wat heerlijk voor je dat je zo weer met jouw vriendin verder kon praten alsof er geen rustperiode tussen jouw en jouw vriendin heeft gezeten.
    dat het zo weer verder gaat, dan is het toch ware vriendschap,vind ik.
    Mooi dat je inmiddels nu stukken kan reizen, was vorig jaar heel wat anders.
    Countrymuziek, Nashville, voor mij is dat iets met Johny Cash, mooie stem had die man.
    Hoe was jouw moederdag ????

Vanavond een vrije avond,even geen getimmer, een paar avonden pauze en dan starten we weer met goede moed.
    Ik had nog hele mooie koningsblauwe overgordijnen liggen van mijn schoonouders, die breng ik naar de stomerij en ga ze gebruiken voor de slaapkamer.
    Past heel mooi bij het behang, grijs met witte bloemfiguren erin voor 1 wand en de zijwanden grijs en wit gestreept behang.
    Hubby heeft deze keer het behang uit gekozen,het wordt totaal anders dan het is geweest.

Strakjes even achter de boeken en internet,ik ga een poppenwiegje bekleden, katoenen stofjes zoeken, met roze erin verwerkt, voor kleindochtertje.
    En van de week eens rond kijken, kleinzoon wil zo graag ook een prinsessenjurkje, net als zijn zusje.
    Ik denk dat ik een shirtje koop en daar lagen tule op ga naaien,ook jongens mogen toch even een prinsesje zijn,nietwaar?
    Wie nog meer ideeën heeft,meld het dan kijk ik wat ik er mee kan. :cool:

20. lakota
    Afbeelding van lakota

Leuk voor je dat je weer zo lekker bezig bent.Niet alleen voor jezelf ,maar ook de kleinkinderen.
    Vroeger zat mijn oudste op creatief dansen.Daar werden leuke prinsen dingen gemaakt voor jongens.
    Met zilveren cape's etc.En natuurlijk de kroon niet te vergeten.
    Vaak dun materiaal,maar ook fluweel werd vaak gebruikt.
    Laat hem zelf de stofjes kiezen en de kleuren, en jij mag het dan creatief in elkaar flansen.
    Dat was dus mijn idee,sinds je het vroeg.
    Country Music is meer dan alleen Johnny Cash.
    Heerlijke buien gehad en er staan buiten nu enorme lelies ,fel oranje te bloeien.

21. squireltje

Dankje ,Lakota, ik neem mijn kleinzoon ook zeker mee naar de lapjeswinkel voor prinsenkleding.
    Een zilveren cape klinkt heel goed.

22. werkende mama

Wat leuk dat jullie de vriendschap voort hebben kunnen zetten Lakota, en zo te lezen heb je genoten van jullie uitstapjes, en fijn dat je het weer kunt, al zul je wel pijn en ongemak hebben gehad.

Leuk Squireltje verkleedkleren maken voor je kleinzoon, veel plezier met stofjes uitzoeken en maken, zie het resultaat hopelijk op een foto terug.

Hier drukke dagen gehad op het werk, maar fijn morgen een dag vrij!

Morgana misschien al weer op weg naar Australië, hoop snel een reisverslag te zien.

23. lakota
    Afbeelding van lakota

Voor iedereen een fijn weekend.Met mooi weer.Ik begin al lichtelijk te balen van de aankomende hitte.
    Moren komt mijn familie!!! Drie weken.....
    Gezellig!
    Ze waren net begonnen met de vloer beneden te verven , die verleden jaar overstroomd waren.Mogen ze dus weer wachten.Ik hoef geen verflucht in het huis als er mensen zijn.
    Maar het eerste laagje zit al en het is een mooie kleur.Ze3 doen er voor de zekerheid een twee lagen Epoxy op.Is wel mooi voor mij, die gaat er nooit meer af.Meestal worden die op garage vloeren gedaan.Tegen alles bestand.
    WM, zo druk als jij bent ben ik ooit ook geweest,nu word ik al moe als ik het alleen maar lees!!!
    Ik ben heel benieuwd hoe Morgana het gehad heeft.
    Zeker koud denk ik!

24. werkende mama

Gisteravond naar de Toppers geweest met vriendin, een meezing en dansfestijn in Amsterdam Arena, vandaag de boodschappen gedaan en taarten gehaald, een dochter die nieuwe schoenen kreeg van oma (daar zijn wij heel blij mee) een man die ging vissen met collega's en prachtig weer.

Morgen wordt onze oudste 12 jaar, dus weer een mijlpaal! Wat vliegen die jaren, nog vijf weken school en dan is het einde basisschool op naar de middelbare.

Duimen jullie voor mooi weer morgen, geeft zo'n verjaardag een extra vrolijk tintje!

25. morgana
    Afbeelding van morgana

Hello, ik ben er weer. Heb het heel erg leuk gehad. Binnenkort zal ik hier bijlezen en reageren. Wilde jullie even laten weten dat ik weer thuis ben. Kom van het koude NL in het veel warmere Australia, terwijl het hier bijna winter is...

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x