- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 2606 reacties, en bestaat uit 105 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 105.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2012 15:02.
Mens durf te leven
- Geplaatst op zondag 24 mei 2009 11:34Willemijn23

Veel gepest als kind, Hoeverder?quote:Hoeverder schreef op 24 mei 2009 @ 02:19:
Ohohohoh wat draait het weer om , ik ben goed en jij bent fout
Terwijl het allemaal zo makkelijk is
De vrouw is biologisch degene die de kinderen baart , dus ook verantwoordelijk voor de opvoeding .
Ze heeft nu eenmaal de plicht meegekregen bij de natuur om dit te gaan doen .
Biologisch heeft de vrouw ook niet zoveel hersens gekregen om daar over na te denken of stil bij te staan
Tegenwoordig worden er wel krampachtige pogingen gedaan door de vrouwen , maar je ziet waar het toe leid .
Verloedering, kinderen die geen respect hebben of ontsporen.
Dus moeders van nederland ga weer terug naar je roots
Kinderen baren, opvoeden , het huishouden doen en savonds als de hardwerkende man voor het gezin thuis komt zorgen dat hij zich kan ontspannen door in bed je man te verwennen en zorgen dat hij zijn prak op tijd krijgt en een schoon huis vind.
Vrouwen , moeders hebben belangrijke taken en die worden buitenhuis niet gedaan of gevondenKeer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 11:36tootsie2008
geween een supertroll willemijnIk lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 11:47Willemijn23

No doubt about it, Toots. het wemelt ervan op het moment. Er lijkt een stinkend blik trollen opengetrokken te zijn. Dus ik zou zeggen, neus dicht. Ze vertrekken vanzelf weer naar het riool.quote:tootsie2008 schreef op 24 mei 2009 @ 11:36:
geween een supertroll willemijnWillemijn23 wijzigde dit bericht op 24-05-2009 11:48 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 12:48nieuwe moortje
hallo,
ik heb de discussie niet gevolgd maar ik denk dat ik dit wel ga doen want de titel spreekt me aan. ik ben ook een thuis blijf moeder. word door sommige mensen echt aangekeken zo van hoe kun je zo stom zijn. er is pas zelfs nog iemand geweest met wie ik regelmatig sprak en toen die hoorde dat ik dus geen werk buitenhuis had mij dus niet meer aanspreekt. zo absurt. als of ik een enge ziekte heb.. pfff laat ze maar wegblijven dan ook hoor.!! ik kies voor mijn kids. ik oordeel ook niet over werkende vrouwen want die zullen ook net als ik ook hun reden hebben voor het wel werken. en in mijn geval dus voor het niet werken buitens huis - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 13:02Willemijn23
Hallo nieuwe moortje. Je moet je sowieso nooit wat aantrekken van wat een buitenstaander zegt. Ik ben ( bijna) altijd blijven werken en ook daar hebben anderen commentaar op. Ik voelde me er prima bij. Je kiest niet alleen voor je kinderen, maar vooral voor de situatie waar je jezelf het prettigst bij voelt. Een moeder die goed in haar vel steekt, die in balans is, is het allerbeste voor iedereen. Achteraf gezien heb ik me ook veel te druk gemaakt. Mijn kinderen zijn meer dan goed terecht gekomen en doen het nu net zoals wij het deden. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het heerlijk is om thuis te blijven, maar voor mij werkte dat niet. Ik werd er heel ongelukkig van.Willemijn23 wijzigde dit bericht op 24-05-2009 13:02 met 0%Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 16:30tootsie2008
ik heb de eerste jaren van ons kind bewust mee willen maken, niet omdat ik niet wilde werken, maar omdat ik moeilijk zwanger raakte. heb dan ook al jaren bewust genoten van de opgroeiende baby tot peuter, kleuter en toen hij weer naar school ging, ben ik weer gaan werken. ik werk nu nog, ben al even oma, maar hij emigreerde, dus ik vind nog altijd voldoening in mijn werk, ook al zit ik nu even tijdelijk in de lappenmand..ik moet nog een jaar of drie, dan krijg ik pensioen en ik weet niet, of ik daar tegen die tijd wel zin in heb, maar dat zie ik dan wel weer...voorlopig eerst genezen van de elleboogbreuk en dan weer langzaamaan gaan werken, heerlijk, verheug me er weer op..Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 18:30fajah
Beterschap Tootsie!

Love Fajah
Blijf niet hangen in het verleden, droom niet van de toekomst, maar concentreer je geest op het huidige moment. -BOEDDHA - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 19:06iones
quote:karinenmarc1 schreef op 22 mei 2009 @ 22:29:
Ik kan het mis hebben maar ik zie echt nergens staan dat er iets mis is met een thuisblijfouder.
Ze lijkt zich in haar post te moeten verdedigen voor haar keuze. Maar er zijn zoveel moeders die zich voor allerlei keuzes lijken te moeten verdedigen en dat zou niet zo moeten hoeven te zijn.
Overigens denk ik wel zo, dat kinderen niets te kiezen hebben en dat dat niet helemaal eerlijk is. Ik denk dat het hebben van kinderen iets is waar je helemaal voor moet gaan. En als papa en mama besluiten ze 4 tot 5 dagen per week naar de creche te moeten doen, dan komt het mij voor dat ze er niet zoveel voor over hebben. Je eigen kind laat je toch niet door anderen opvoeden?
Ik zelf heb paarden. IK ben blj dat ik ze aan huis heb nu eindeljk en dat ik ze niet meer aan andere mensen (pensionstallen) over moet laten. Kun je na gaan hoe moeilijk dat gelegen had bij mij als ik ze naar de creche had moeten doen de hele week. DAt had ik nooit op kunnen brengen.
IN sommige gevallen is er alleen een papa of een (in de meeste gevallen bij eenouderschap) een mama. Tja, dan ligt het allemaal veel gecompliceerder en is het roeien met de riemen die je hebt.iones wijzigde dit bericht op 24-05-2009 19:16 met 8% - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 19:23nilsje23Hoe had je dat gedacht dan kinderen laten kiezen? Aan een 2 jarige vragen: "Wat vind je moet mama minder werken of niet?" Het zou niet jouw keuze zijn 4 of 5 dagen te werken. Prima dan moet je dat vooral niet doen. Het zou mijn keuze ook niet zijn. Maar andere mensen varen daar prima bij en de kinderen ook. Mijn zoontje is vanaf dat hij 2 maanden oud was 2 dagen in de week naar een kdv gegaan. Hij deed het daar fantastisch en genoot toen hij wat ouder was van het spelen met de andere kinderen. Deze oplossing heeft prima voor hem en voor mij gewerkt. Ik vind waar je ook voor kiest, kies met je hart en volle overtuiging dan neem je de juiste beslissing.
Nog even een opmerking er wordt hier ergens gezegd: Ik blijf thuis, ik kies voor mijn kinderen. Dat schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat voor mij in die zin verborgen zit dat je dus blijkbaar niet voor je kinderen kiest als je buitenshuis werkt en dat vind ik grote kul. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 19:29Willemijn23

Dat is ook grote flauwekul. Het heeft iets opofferigs. Brrrr. Zeg gewoon dat je het zelf lekker vindt om thuis te blijven en niet te werken. Dat snap ik dan nog wel, maar doe nu niet net of je het voor je kinderen doet.quote:nilsje23 schreef op 24 mei 2009 @ 19:23:
Hoe had je dat gedacht dan kinderen laten kiezen? Aan een 2 jarige vragen: "Wat vind je moet mama minder werken of niet?" Het zou niet jouw keuze zijn 4 of 5 dagen te werken. Prima dan moet je dat vooral niet doen. Het zou mijn keuze ook niet zijn. Maar andere mensen varen daar prima bij en de kinderen ook. Mijn zoontje is vanaf dat hij 2 maanden oud was 2 dagen in de week naar een kdv gegaan. Hij deed het daar fantastisch en genoot toen hij wat ouder was van het spelen met de andere kinderen. Deze oplossing heeft prima voor hem en voor mij gewerkt. Ik vind waar je ook voor kiest, kies met je hart en volle overtuiging dan neem je de juiste beslissing.
Nog even een opmerking er wordt hier ergens gezegd: Ik blijf thuis, ik kies voor mijn kinderen. Dat schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat voor mij in die zin verborgen zit dat je dus blijkbaar niet voor je kinderen kiest als je buitenshuis werkt en dat vind ik grote kul.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 19:32iones
Dus ook jij meent jezelf te moeten verdedigen Nilsje. Want jij ziet de implicatie dat je het niet goed zou doen omdat je wel werkt. Nee, de ts verdedigt alleen haar standpunt. Daarmee valt ze de jouwe niet aan.
Maar goed, als er kinderen in een discussie voorkomen, voelen mensen zich altijd aangevallen lijkt het.
Zo voelen ouders zich door mij aangevallen als ik zeg dat ik voor mezelf geen kinderen wil of ooit gewild heb. ALsof zij zich moeten verdedigen of verantwoorden t.a.v. mij dat ze er wel voor gekozen hebben.
Verder begrijp je niet helemaal wat ik bedoel Nilsje, als ik zeg dat kinderen niets te kiezen hebben.
WAar het om gaat is, dat kinderen er alleen komen, omdat hun ouders dat wilden. De ouders maakten de keuze om de kinderen geboren te laten worden. Dit kan natuurlijk niet anders.
Maar waar ouders eigenlijk van uit moeten gaan is, "wat zou het beste zijn voor mijn kind". Daarin moeten ze natuurlijk concessies zoeken. Het zou bijvoorbeeld goed zijn voor het kind om altijd thuis te blijven. Maar als zo'n moeder daar ongelukkig van wordt, is dat weer niet goed voor het kind. En dan is het beter dat de moeder werkt. Ik denk echter niet dat het goed is als je je kinderen altijd over laat aan derden. De opvoeding van een kind kost tijd. Dat moet je voor het grootste deel als ouder voor je eigen rekening nemen en niet altijd over laten aan anderen door ze 5 dagen in de week naar de creche te sturen, vooral niet als je zelf vrij bent "zodat je kunt uitrusten". Want dat is in mijn ogen egoistisch. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 19:50nilsje23Ik voel me niet geroepen om mijzelf te verdedigen. Het was voornamelijk een bepaalde opmerking die mij stoorde omdat voor mij de strekking was als je werkt kies je niet voor je kinderen en dat is niet waar. Je geeft een andere invulling aan het moeder zijn. Niet beter , niet slechter, maar anders. Het grootste deel van de ouders (werkend en niet werkend) probeert te doen wat het beste is voor hun kind. En wat heel goed is voor een kind is een gelukkige vader en moeder en dat vult iedere ouder op zijn eigen manier in. Ik zelf ben ook zo'n egoistische moeder die haar kind gewoon naar het kdv bracht, of nu naar de nso, als ik zelf een vrije dag heb. En ja dat doe ik om even een dagje voor mijzelf te hebben. Daar geniet ik van. Maakt mij dat egoistisch? Ik vind van niet.
- Geplaatst op zondag 24 mei 2009 20:00tootsie2008
ik zie kinderen die dagelijks in een creche vertoeven vaak meer sociale vaardigheden bezitten, dan kinderen, die pa en ma naar hun kleine handje zetten...ach,het idee, dat je er persé als pappie en mammie thuis moet zijn is zó achterhaald, vaak is namelijk alleen mammie de klos...dus kinderen naar de creche, prima, ze leren er veel van en leren ook delen met anderen, goed hoor, niks mis mee, en voor de ouders een fijn gevoel je kinderen in veilige handen te weten, toch?Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 20:00tootsie2008

dank je wel fajahquote:Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 20:35iones

Deed je dat 5 dagen in de week ja?quote:nilsje23 schreef op 24 mei 2009 @ 19:50:
Ik zelf ben ook zo'n egoistische moeder die haar kind gewoon naar het kdv bracht, of nu naar de nso, als ik zelf een vrije dag heb. En ja dat doe ik om even een dagje voor mijzelf te hebben. Daar geniet ik van. Maakt mij dat egoistisch? Ik vind van niet. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 20:48nilsje23Ik weet niet of je weet hoe duur de kinderopvang is. Dan breng je echt niet je kind 5 dagen in de week naar toe als je zelf thuis bent.
- Geplaatst op zondag 24 mei 2009 20:51iones

Ik vind het een heel verschil als iemand een kind 4 of 5 dagen naar de creche brengt of 2 of 3 dagen. MAakt niet uit om wat voor reden dat is: omdat de ouders rust willen of dat ze werken. Dat is eigenlijk niet zo relevant. Waar het om draait is dat een vader en/of moeder het grootste deel van de opvoeding op zich wil nemen, en het kind de grootste tijd bij de eigen ouders is (moeder of vader) i.p.v. op de creche.quote:nilsje23 schreef op 24 mei 2009 @ 20:48:
Ik weet niet of je weet hoe duur de kinderopvang is. Dan breng je echt niet je kind 5 dagen in de week naar toe als je zelf thuis bent. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 21:07karinenmarc1
het maakt niet uit wat jij vind iones, het maakt uit wat de ouders van het kind vinden.
Als die vinden dat ze willen blijven werken is dat prima, vroeger was het niet anders dan nu.Ouders werkten toen ook beide, zij het thuis,of op de boerderij, of in het huishouden.Mijn moeder was thuis de hele dag maar denk je nu werkeljk dat ze alle tijd had voor ons? Echt niet, ze had negen kinderen en we werden gewoon naar buiten gestuurd als het kon, want dan kon moeder verder met het huishouden en andere dingen die gedaan moesten worden.En als we binnen waren, dan moesten we onze handen uit de mouwen steken met wassen, strijken, eten koken, kleintjes helpen en de rest wat er moet gebeuren is een groot gezin.
Wij zijn zo opgevoed dat moeder niet klaar stond ondanks dat ze gewoon thuis was.En een kusje tegen het vallen, dat was er ook niet bij hoor, gewoon doorgaan en niet zeuren.Vroeger waren de moeders echt niet veel bezig met de kinderen, tegenwoordig des te meer als ze thuis zijn.Het kind zelf maakt het niet uit.Behalve als ze gewend zijn dat mama thuis is en ineens gaat werken , dan vinden ze het niet leuk natuurlijk.Kwestie van wennen.Maar er zijn geen betere moeders dan je eigen moeder, of ze nu werkt of niet.Het word tijd dat mensen dat eens door gaan krijgen.
karin - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 21:11nilsje23Dat is iets anders dan je net zei, maar goed. Het is ook zo dat wij daar in Nederland niet aan gewend zijn. In de scandinavische landen is het heel normaal dat kinderen 5 dagen in de week naar opvang gaan. Vaak eten ze daar ook een warme maaltijd. Mijn man is Noors dus via zijn familie weet ik een beetje hoe het er daar toe gaat. Zij zelf waren zeer verbaasd dat het hier weer een beetje not-done is om als moeder 5 dagen te werken. Mijn Noorse neefjes en nichtjes zijn trouwens hele leuke kinderen met hele leuke ouders.
- Geplaatst op zondag 24 mei 2009 21:14iones
Het enige dat ik zou willen zien is dat sommige mensen kinderen niet meer als een vanzelfsprekend hebbedingetje zien. Iets dat er bij hoort. Maar meer iets dat ze ontzettend graag willen en waar ze voor willen gaan. Daar moet je tijd in steken.
Dingen met vroeger vergelijken is niet realistisch want vroeger was ook niet alles goed. Vroeger was het andere uiterste, kinderen moesten hun mond houden en werden ook niet helemaal in hun waarde gelaten. MAar daarentegen leerden ze wel veel meer discipline en dat kwam iedereen ten goede.
Het mooiste zou zijn dat alles steeds beter ging t.o.v,. vroeger. Zoals met de medische wetenschap bijvoorbeeld.
Het zou mooi zijn als het ook met kinderen beter ging. Qua gezondheid zijn we al zover (hoewel ze nu weer vaker te dik zijn met als gevolg ongelukkiger). En hoewel kinderen nu meer gerespecteerd worden, zijn sommige mensen weer doorgeslagen en worden ze als prinsjes en prinsjes behandeld. Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.
IK ben best benieuwd Nilsje, of de kinderen in Scandinavie anders zijn dan nederlandse kinderen.
Opvoeding is misschien ook wel meer cultuurgebonden dan de tijd die je er insteekt.iones wijzigde dit bericht op 24-05-2009 21:16 met 8% - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 21:22nilsje23De tragische uitzonderingen daargelaten gaan de meeste ouders helemaal voor hun kinderen. Dat staat los van het feit van het aantal dagen wat je werkt. Een kind opvoeden is het meest ingrijpende en belangrijkste wat je als ouder in je leven doet. 24 uur per dag 7 dagen in de week. Een hebbedingetje is wel een heel vreemde manier om een kinderwens te omschrijven en ik kan me niet voorstellen dat een ouder zich ook maar enigzins in die term kan herkennen. Het is duidelijk hoe jij denkt over ouders die full-time of bijna full-time werken. Maar om daar nu gelijk een levensgroot stempel van egoisme en vrijblijvendheid op te plakken gaat mij veel te ver.
Wat betreft de kinderen in Noorwegen. De kinderen die ik ontmoet heb vond ik erg beleefd. maar dat zijn Noren over het algemeen wel hoor. Een beetje formeel in de omgang. Dus dat zit idd een beetje in de cultuur gebakkennilsje23 wijzigde dit bericht op 24-05-2009 21:25 met 14% - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 21:24karinenmarc1
quote:iones schreef op 24 mei 2009 @ 21:14:
Het enige dat ik zou willen zien is dat sommige mensen kinderen niet meer als een vanzelfsprekend hebbedingetje zien. Iets dat er bij hoort. Maar meer iets dat ze ontzettend graag willen en waar ze voor willen gaan. Daar moet je tijd in steken.
Het is goed dat je er SOMMIGE bij zet in bovenstaande, niets meer en niets minder.Sommige ouders willen graag kinderen en kunnen het daarna niet aan, gaan al heel gauw over tot slaan of nog erger.Echter voor de meeste ouders zijn kinderen geen hebbedingetjes maar hun vlees en bloed.En zeker iets wat niet tussendoor gedaan word maar met volle overgave en liefde.Dat heeft ook niets te maken met werken of niet werken.Vind die veronderstelling altijd grote flauwekul, alsof moeders die thuis zijn meer van hun kinderen houden dan werkende moeders of vaders.Kinderen hebben ouders nodig die van hen houden, hen ondersteunen en hen aandacht geven.Ook dat heeft niets met de tijd te maken.Of je nu werkt of niet, ik zeg het nog maar eens.Kinderen zijn gebaad bij ouders die gelukkig zijn, of ze nu werken of thuis blijven.
karin
. - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 21:38annabel1

Je hebt niks anders te doen dan dit soort onderwerpen aansnijden die al helemaal zijn uitgemolken??
Als jij lekker wilt thuiszitten met je kinderen moet je dat zeker doen ik ben altijd een werkende moeder geweest met een goede band met ons kind.
Ik ben dus geen thuiszittende muts.Zoals de waard is vertrouwt zij zijn gasten - Geplaatst op zondag 24 mei 2009 22:22melle
'Ik ben thuisblijfmoeder, kies voor niet werken'.
Dat is de titel van dit topic.
Ik vind het nogal wat.
Voor je kinderen zorgen en een huishouden draaiende houden valt voor TO blijkbaar onder de noemer 'niet werken'.
Hoor ik daar een stemmetje uit haar onderbewuste?
Vindt zij haar keuze mogelijk toch niet zo vanzelfsprekend als zij ons wil doen geloven??
Moet zij misschien meer zichzelf (en haar omgeving) overtuigen dan ons???
- Geplaatst op zondag 24 mei 2009 22:33annabel1
Komt op mij over als een labiel persoon.annabel1 wijzigde dit bericht op 24-05-2009 22:34 met 5%: woordje mij toegevoegdZoals de waard is vertrouwt zij zijn gasten
Dit onderwerp heeft 2606 reacties, en bestaat uit 105 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 105.
De laatste reactie is geplaatst op 20-05-2012 15:02.
Mens durf te leven