- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 158 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 21:10.
Lactosevrij
- Geplaatst op woensdag 10 augustus 2011 17:04rommeldam
BIENE
Ik koop dat puddingpoeder bij de Jumbo, frambozensmaak en rum-rozijnen is lactosevrij.
Soms hebben ze ook vanille smaak.
Griesmeel mag ik niet eten want zitten amandelen in.
Ik eet beleg( wat ik mag hebben) of zoet 9Wat ik mag hebben ) op mijn brood.
Mijn allerdische astma komt omdat ik hooikoorts heb en daar is geuren-allergie bij gekomen.
Dus voor mij neutral om me te wassen en om mee te poetsen
Wat rot voor je dat je ruggenwervels versleten zijn en er niets aan te doen is.
En ook fibro, ja dat ken ik ha ha ha ha en is niet fijn maar de tramadol helpt wel tegen de pijn bij mij, wat slik jij voor pijnstillers?
Vervelen doe ik me niet al mis ik nog wel de peuters en de collega's , loop nog wel eens binnen om thee te drinken maar ja is toch anders dan er werken.
Mijn man doet heel veel in het huishouden en dat is erg fijn.
Sterkte met alles. - Geplaatst op woensdag 10 augustus 2011 19:32LuckytruiHallo lotgenoot,
Net als jullie allemaal ben ook ik lactose intolerant. Gebruik Minus L producten, deze verdraag ik goed. Niemand van jullie heeft het over lactase tabletten. Als ik uit eten ga dan neem ik ze altijd mee. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende merken en te koop bij de betere reformzaak of via internet. Ook al hield ik me aan mijn dieet ik bleef toch nog klachten houden ben toen op advies van diëtiste begonnen met probiotica (orthiflor origina, Orthica). Sindsdien gaat het eigenlijk best goed. Maar blijf opletten, vooral als producten een nieuw jasje krijgen! Succes!
- Geplaatst op donderdag 11 augustus 2011 09:00rommeldam
Hoi Luckytrui.
Die tabletjes ken ik wel maar helaas bij mij werken ze niet goed.
Kan ook niet uit eten omdat ik nog veel meer niet mag eten en allergische astma heb voor oa parfum.
Ik let altijd goed op de verpakkingen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kun jij wel gewoon brood eten?
Ik moet brood eten waar geen lactose maar ook geen soja meel inzit.
Groetjes - Geplaatst op donderdag 11 augustus 2011 11:01LuckytruiHoi Rommeldam,
Brood is inderdaad ook iets waar ik naar gezocht heb, bakte dat eerst ook zelf, maar zag toen bij toeval Lamber brood liggen bij de Emte. Volgens mij zit er wel soja in. Gelukkig verdraag ik het nog wel want sojamelk verdraag ik dus weer niet. Het blijft opletten en puzzelen en mopperen in de supermarkt.
Groetjes - Geplaatst op donderdag 11 augustus 2011 11:59rommeldam
Ik eet nu brood van Bleuband en dan het bruine brood, gaat prima.
En ik kan biologische broodjes eten en ze verkopen bij Appie afbakbroodjes bruine en witte die ik kan eten.
Vind het soms moeilijk om er achter te komen waarvan ik misselijk wordt maar ga dingen uitsluiten en dan kom ik er meestal wel achter.
Heb net 2 grote tomaten ( uit onze tuin) in plakken gesneden en dan ik stukjes in een koekepannetje gedaan en even aangebakken en er toen 2 grote eieren overheen en al bakkend goed roeren wat peper en zout erover en op mijn boterhammen gedaan was erg lekker en ik heb weer iets op met tomaat.
Kan ze rauw niet eten.
Het is soms net een puzzel maar teovallig doe ik dat graag
ModLibelle wijzigde dit bericht op 14-08-2011 16:01 met 0% - Geplaatst op zondag 18 september 2011 10:35biene
Goede morgen ,
je hebt gelijk Luck , ik ken de tabletten maar ook bij mij helpen ze niet voldoende omdat er nog andere allergieën aanwezig zijn .
Ken je deze site ?
http://www.lactolerant.nl/
Ook heel interessant , zeker als er nog veel meer mensen met hun ervaringen bij komen . Je moet je wel inloggen anders kan je er niet overal bij .
Lekker rommeldam je" tomatenpizza ". Heb je wel eens probeert om de velletjes van de tomaten eraf te halen ( even in heet water dompelen dan gaan ze zo af )Misschien kan je ze dan verdragen .
Ik heb van de week lekkere courgettesoep gemaakt . Aan het eind heb ik een volle lepel Frischkäse van Minus L erbij gedaan . Dat was me toch lekker mmmmmmmm .
In de j...bo staat weer een lactose vrij reept voor muffins . Ze hebben nu ook lactose vrije geitenroomboter . Deze is spierwit . Ik heb ze gebruikt om een cake te bakken en hij was heel lekker . Niemand proefde verschil .
Fijne zondagWie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op zondag 18 september 2011 23:40sueann
Maar Frischkäse is onrijpe kaas, dus nog rijkelijk gevuld met melksuikers. Had je daar dan geen problemen mee? - Geplaatst op maandag 19 september 2011 13:59biene
Nee sueann , het is lactose vrije Frischkäse van Minus L . Je kan er ook heerlijk mee bakken .Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op maandag 19 september 2011 14:19rommeldam
BIENE
Ik ben erachter gekomen waarom ik de lactosevrije melk en kaas van Minus L niet kan drinken en eten.
Ze voegen daar calcium ( behoorlijk veel) aan toe en helaas daar word ik zo misselijk van.
Heb de priktesten weer gehad en mag zo door gaan van de allergollo, we hebben het nog wel over een histamine dieet gehad maar dat is erg zwaar en hij is er geen voorstander van, nou ik dus ook niet ha ha ha ha .
fijne dag allemaal. - Geplaatst op maandag 19 september 2011 19:57biene
dat wist ik niet rommeldam . Ik zal het ook aan anderen doorgeven .
Heb je ook wel eens hier na gekeken ? Ik heb het vorige keer niet goed doorgegeven , dit hord er ook bij
http://www.lactolerant.nl ... 4368e513f2aecd8b031fea115Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 01:40sueann
Met een rijkelijke toevoeging van kalk wordt je kalk:magnesium-verhouding verstoord. - Geplaatst op dinsdag 20 september 2011 23:08biene
Dat zal best zo zijn sueann, maar ik gebruik geen kalktabletten en maar weinig melkprodukten per dag ( 1 plak kaas per dag )Ik drink geen liters melk alleen iets in de koffie . Maar ik zal het uitzoeken .Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 19:30bennie28
Hoi Hoi,
Ik kwam een site tegen namelijk ikmagookchocola
daar kun je echt alles vinden met lekkere lactosevrije chocola.
heb zelf een choco letter van ze gemaakt voor sinterklaas, echt leuk. - Geplaatst op woensdag 16 november 2011 19:32bennie28
Hoi ,
beetje laat maar kwam zelf een leuke site tegen met alle soorten lactosevrije chocola namelijk ikmagookchocola - Geplaatst op zondag 20 november 2011 15:45biene
Bedankt bennie n u kunnen wij met het hele gezin Sinterklaas vieren , lekker
Sueann , ik kon nog niet vinden wat ik wilde . Ik denk dat de site gesloten is .Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 01:59sueann
Oude kaas zou lactosevrij zijn, maar ik heb de indruk dat het bij mij toch slecht valt. - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 13:52biene
Hallo sueann ,
ik kan ook geen oude kaas eten wel Minus L .
Als je in de buurt van België woont kan je daar ook andere merken lactose vrije kaas kopen . Deze bevatten misschien niet zo veel Kalk .
Ik eet af en toe graag roomboter . Ook deze kan je niet in NL kopen , wel slagroom .
Als je deze lang klopt en nadat het een klomp geworden is , in ijskoud water iets uitwassen ,zodat er geen melk meer in zit , dan heb je de lekkerste roomboterWie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op maandag 09 januari 2012 15:20marijke1
Er is een merk Franse boter met grof zeezout dat ook lactosevrij schijnt te zijn, ik gebruik het ook maar alleen omdat ik ze erg lekker vind, helaas heb ik het papiertje al weggegooid, kan niet zo snel op de naam komen maar het is niet de boter van President, die zit in een kuipje. Een goede kaasboer verkoopt meerdere soorten lactosevrije kaas, soms op bestelling omdat er niet zo heel veel vraag naar is.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 13 januari 2012 19:27biene
Hallo Marijke ,
als je dat merk van de boter weer weet wil je dat dan aub aan mij doorgeven en ook in welke winkel je het kan kopen ? Ik heb het nog nooit gezien .
Als het hier niet mag , zet het dan in mijn inbox .
Ik heb al bij tig kaasboeren naar lactose vrije kaas gevraagd maar in NL hebben ze de kaas niet . Wel zeggen ze dat oude kaas l.vrij is , maar voor mij is het niet voldoende .
Rommeldam hoe gaat het met jou?Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 19:48sueann
De lactosevrije melk is inmiddels gevonden. Alleen blijkt het UHT-melk te zijn - soort gesteriliseerde melk - en ik was helemaal vergeten hoe vies dat is.
Dus nog steeds geen lactosevrije koffie
- Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 09:16rommeldam
BIENE
Sorry even hier niet geweest.
Met mij gaat het redelijk, heb even moeten zoeken naar een ander soort brood maar dat heb ik gevonden dus weer opgelost.
En bij Appie hebben ze mijn lactose vrije melk niet meer dus ook op zoek naar een winkle waar ze lactosevrije melk hebben zonder extra calcium toegevoegd.
Die heb ik gisteren gevonden dus ik kan weer pudding maken enz.
Hoe gaat het met jou? - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 09:55marijke1

Beetje late reactie, sorry. Ik heb nu een pakje waar het papier nog wel omheen zit. De boter heet "Grand Fermage" (au cristaux de sel de mer de Normoutier), de wikkel is wit met blauwe spikkeltjes en de opdruk is blauw met rood. Op de wikkel staat niet dat ze lactosevrij is maar ik hoorde het van iemand die ook een lactose intoleratie heeft, dit is de enige boter die ze gebruikt zonder ergens last van te krijgen, het is misschien een gok. Ik haal het bij mijn kaasboer op de markt.quote:biene schreef op 13 januari 2012 @ 19:27:
Hallo Marijke ,
als je dat merk van de boter weer weet wil je dat dan aub aan mij doorgeven en ook in welke winkel je het kan kopen ? Ik heb het nog nooit gezien .
Als het hier niet mag , zet het dan in mijn inbox .
Ik heb al bij tig kaasboeren naar lactose vrije kaas gevraagd maar in NL hebben ze de kaas niet . Wel zeggen ze dat oude kaas l.vrij is , maar voor mij is het niet voldoende .
Rommeldam hoe gaat het met jou?Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 09:59marijke1
Kijk in een supermarkt eens naar voorverpakte Emmenthaler, daarvan weet ik zeker dat er een lactosevrije variant is. Hij is verkrijgbaar in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland dus misschien ook hier.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 10:11rommeldam
Bij Jumbo hebben ze gesneden kaas van Minus l die lactose vrij is, dus ik blij maar wordt er toch ziek van maar dat komt weer door de extra calcium die ze er in doen.
Kaas was wel lekker. - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 20:55sueann
Toen ik een keer navraag deed over lactosevrije recepten en meldde dat er extra kalk door de lactosevrije melk gaat, werd er nogal gepikeerd gemeld dat het niet waar is.
Ik begin de denken dat bij mij de lactosevrij kaas (oude kaas zou geen lactose meer hebben) slecht valt, doordat het in maag en darmen als een soort kauwgom de gehavende boel afplakt.
Dit onderwerp heeft 158 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 21:10.
Lactosevrij