- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 158 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 21:10.
Lactosevrij
- Geplaatst op donderdag 14 mei 2009 19:48biene
Lactosevrije melk
Dames , het heb goed nieuws .Maanden geleden vroeg ik jullie hulp om
de supermarkten te bewegen om lactose vrije melk artikelen in hun aanbod op te nemen .
Het is gelukt !!!!!!!!
De "blauwe "super met de hoofdletter A heeft lactose vrije melk . (Ik bedoel geen sojamelk ) jammer , andere melkproducten kon ik nog niet vinden . Ik heb na 3 jaren de eerste keer lekkere zelfgemaakte toetjes gegeten .
Het begin is er .ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-07-2011 14:03 met 3%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegdWie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op donderdag 14 mei 2009 20:12boekenwurm63

en de jumbo dan? staan er om bekend ( zeggen ze zelf) dat ze ook dingen voor je willen bestellen..con libello in angello - Geplaatst op donderdag 14 mei 2009 20:20rommeldam
Biene
Ik koop al meer dan een jaar bij Appie lactose vrije melk en bij de jumbo hebben ze lactose vrije toetjes met slagroom en yoghurt en heel veel soorten koek enz die lactose vrij zijn.
Maar ik mag ook geen noten en pinda's en kokos enz dus dan vallen er nog veel soorten koek af.
Wat voor toetjes heb je gemaakt?
En je hebt natuurlijk heerlijk zitten smullen.
Groetjes Rommeltje - Geplaatst op donderdag 14 mei 2009 20:21rommeldam
Hoi Boekenwurm
Dat doen ze ook bij d eJumbo hoor is mijn ervaring en ze zijn daar echt klantvriendelijk.
Doei - Geplaatst op donderdag 14 mei 2009 23:05biene
Dames , ik ben al in 2 Jumbo zaken geweesd maar zij konden mij niet helpen . .
Ook Appi had het niet vertelden zij mij .
rommeldam , hebben wij het over de zelfde melk ? Ze heeft een Duitse naam en begint met Im.
Ik heb ook nog andere allergieën , b.v olijfolie , bananen en ananas dus dat valt niet mee .
Groetjes , BieneWie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op donderdag 14 mei 2009 23:07marijke1
De Groene Passage in Rotterdam, hoek Mariniersweg/Goudsesingel.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 15 mei 2009 08:56rommeldam
BIENE
De melk heet immergut en iets anders van toetjes of zo hebben ze hier niet bij appie, ja soja dingen maar ik kan daar ook niet tegen.
Bij de Jumbo hebben ze lactosevrije toetjes en yoghurt van minusl
Hier in alle jumbo winkels.
Heb jij ook hooikoorts en astma?
Of alleen een allergie voor voedsel?
Mooie booom trouwens die je plakte op een ander topic. - Geplaatst op vrijdag 15 mei 2009 12:47boekenwurm63
quote:boekenwurm63 schreef op 14 mei 2009 @ 20:12:
en de jumbo dan? staan er om bekend ( zeggen ze zelf) dat ze ook dingen voor je willen bestellen..
ik zou er toch nog eens om vragen; ik lees steeds in hun blad tevreden klanten dat Jumbo speciaal voor hun wat besteld...
succescon libello in angello - Geplaatst op vrijdag 15 mei 2009 19:29biene
hallo ,
ja rommeldam , ik bedoelde deze melk , maar ik dacht dat ik de naam niet op het forum mocht zetten . Ik ben zo blij. Ik heb inderdaad ook allergische astma als ik iets verkeerd eet en moet behoorlijk naar lucht happen .
Mijn man komt veel naar Rotterdam Marijke ,dus hij gaat even voor mij kijken , bedankt allemaal .
Leuk dat jij de boom gezien hebt , rommeldam .
.Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op vrijdag 15 mei 2009 22:47sueann

.quote:biene schreef op 14 mei 2009 @ 19:48:
De "blauwe "super met de hoofdletter A heeft lactose vrije melk . (Ik bedoel geen sojamelk ) jammer , andere melkproducten kon ik nog niet vinden . Ik heb na 3 jaren de eerste keer lekkere zelfgemaakte toetjes gegeten.
Het is volstrekt overbodig om zulke gekke beschrijvingen te geven. Zolang je niet nadrukkelijk reclame zit te maken, kan je gewoon de bedrijfsnaam en het merk noemen, in dit geval dus AH.
Als melk gefermenteerd wordt, worden de melksuikers omgezet. Alle melksuikers? In dat geval kan je dus toetjes met yoghurt maken.sueann wijzigde dit bericht op 15-05-2009 22:49 met 0% - Geplaatst op zaterdag 16 mei 2009 12:27biene
Sueann, ik snap je niet .
Toetjes met gewone yoghurt ? Nee , deze zijn vol lactose .Ik heb alles uitgezocht .Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op zaterdag 16 mei 2009 18:17rommeldam
SUEANN
Ik snap ook niet wat je bedoeld met die melk.
Maar in heel veel producten zit lactose en dan bedoel ik niet alleen toetjes en melkproducten maar ook iets simpels als brood en beschuit .
BIENE
Als ik iets eet met lactose erin, per ongeluk dan want meestal let ik heel goed op, wordt ik misselijk en heb ik daarna een dag of 3 last van mijn darmen.
Maar als ik iets eet van noten of pinda's of iets anders waar ik allergisch voor ben dan wordt ik erg benauwd en moet dan meteen een allergietablet nemen en de puffer gebruiken.
Wordt ook benauwd van parfum en andere geurtjes en schoonmaakmiddelen.
Groetjes Rommeltje - Geplaatst op zondag 17 mei 2009 19:47biene
Rommeldam ,
Ik herken het helemaal . Van lactose kan ik behoorlijk ziek zijn . Ik kan ook heel weinig broodbeleg eten , want overal zit lactose in dat weet je ook . Laatst had ik niet opgelet en heb op een verjaardag een paar chipjes gegeten . Nachts werd ik wakker en moest direct mijn puffer gebruiken en de andere dag had ik prompt diaree .
Die allergie voor olijven is nog erger dan wordt ik ook echt heel benauwd en dat duurt ook langer .
Als ik mij goed aan het dieet houd , gaat het prima met mij ook zonder medezijnen .
Heb jij wel eens op www.allergieplein.nl gekeken ?Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op maandag 18 mei 2009 08:12rommeldam
BIENE
Ik eet soms chips van het eigen merk van albert heijn en dan de gewone gezouten chips.
Ja dat allergieplein dat ken ik.
Ben jij ooit bij een dieetiste geweest voor advies?
Ik moest daar naar toe van de allergoloog en heb ook een heel boekwerk meegekregen met advies en dergelijke, maar ze vond ook dat ik er al heel veel van af wist en hoefde ook niet meer terug te komen.
Weet je dat heel veel dingen waar je allergisch voor bent je die meestal ook niet lekker vind ?
Dat vertelde ze in het ziekenhuis toen ik me moest laten testen.
Groetjes Rommeltje - Geplaatst op maandag 18 mei 2009 19:33biene
rommeldam ,
ik ben nooit bij een diëtiste geweest . Wel heb ik de boeken van het voedingcentrum in huis . Ik ben er wel lang en intensief mee bezig geweest , juist omdat ik zo ziek was .
Woon jij in de buurt van Duitsland ? Ik woon er 1 1/2 uur rijden vandaan en toch gaan wij er af en toe naartoe om lactose vrije producten te kopen , zij hebben heel veel . B.v kaas voor de boterham of geraspte kaas om eens een pizza te maken ( de geraspte kaas , die ik over heb vries ik dan gewoon in ) .
Ook roomboter , kwark, bratworst of andere snijwaren kan je bij de grote super "Kaufland " lactose vrij kopen . Voor al met het broodbeleg ben ik erg blij . Als ik ergens op visite of met vakantie ga , neem ik mijn eigen kaas mee .
Ze zeggen wel eens dat oude N.L kaas geen lactose heeft of erg weinig , maar voor mij is het nog te veel .
Ken jij die blikjes van "tartex ", die zijn ook lekker op de boterham .
Groetjes , Bienebiene wijzigde dit bericht op 18-05-2009 19:35 met 1%Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat . - Geplaatst op dinsdag 19 mei 2009 19:56rommeldam
Hoi Biene
Ik moest verplicht naar de dieetiste en kreeg dat ook vergoed.
Eet gewoon hollandse kaas en daar zit geen lactose in volgens mijn allergoloog en ik heb er ook geen last van.
Die blikjes van Tartex ken ik niet, wat is dat voor iets ?
Geraspte kaas kan ik niet eten want daar zit wel lactose in maar als ik geraspte kaas nodig heb rasp ik die zelf even in de keukenmachine.
Ik neem vaak eigen eten mee als ik ergens heen moet waar ik ook moet eten.
Ben niet zo'n beleg eter dus dat vind ik niet zo heel erg. eet ook wel komkommer of tomaat uit eigen kas op brood.
Groetjes Rommeltje. - Geplaatst op dinsdag 19 mei 2009 22:41boekenwurm63
ik heb bij de kaasboer een kaasrasp gekregen; ziet er uit als kaasschaaf maar dan niet met een gleuf voor plakken, maar met een rasp gedeelte.
werkt super als je een klein beetje kaas wilt...con libello in angello - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 08:20rommeldam
Boekenwurm
Die heb ik ook eentje maar als ik meer rasp vries ik het in gedeeltes in
Groetjes van Rommeltje - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 09:06pootje
Tip voor de kaas, de meeste kaasboeren kunnen de kaas voor je raspen. Ik laat altijd een stuk van 2 ons oude kaas raspen voor in de keuken. Volgens hem kun je het in een koelkast doosje zo invriezen en dan heb je toch altijd kaas bij de hand en hoef je het niet te raspen.(ik heb zere handen) Ik heb dit nog nooit gedaan want als je het in een bakje met deksel doet en je zit er niet meer met je vingers in, dan blijft het weken goed.
Bienne het gaat niet om de oude kaas, maar om nederlandse harde kaas. Die kun je gewoon eten. Tenzij je naast je lactose intolerantie ook nog een koemelkeiwit allergie hebt. Dus gewone kaas uit de winkel kun je echt eten daar zit geen lactose in Goudse bv.
En nog even een link
lijstjespootje wijzigde dit bericht op 20-05-2009 09:25 met 6%Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 11:48rommeldam
Hoi Pootje
Dank je voor de link, heb er al gekeken en wat opgeschreven om te halen.
Groetjes Rommeltje - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 17:36pootje
Wel altijd eerst het etiket controleren hoor!!! Dingen veranderen soms zo maarAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 18:11rommeldam
Hoi Pootje
Ik ben zo goed in etiketten lezen geworden sinds ik weet waar ik allemaal allergisch voor ben.
Boodschappen doen duurt wel wat langer maar ik word tenminste niet meer ziek. - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 18:37pootje

wordt en blijft een automatisme na al die jaren. Ik hoef er al 10 jaar niet mer op te letten, maar doe het nog steeds.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 18:53rommeldam
Pootje
Ben jij dan niet meer allergisch of heb ik het goed als ik denk dat een kind ( zoon ) van jou allergisch was? - Geplaatst op woensdag 20 mei 2009 20:50pootje
Ik ben voor bijna alle pollen allergisch en voor huisstof enzo. verder hazelnoten.
de rest is daaraan gerelateerde voeding overgevoeligheden.
Dus niet tegen appels kunnen als de berkebomen bloeien enzo.
Verder had mijn zoon, inmiddels bijna 18 een koemelk eiwit en lactose intolerantie. Daar was hij overheen gegroeid toen hij een jaar of 6 was.
Bij ons in de familie/en die van mijn echtgenoot komt veel voedsel overgevoeligheid voor. Schoonpa met lactose intolerantie, en overgevoelig voor nachtschade produkten.
Kortom ik hak al jaren met dat bijltje. Nu de grassen nog al bezig zijn, merk ik dat aardappel/tomaat enzo weer meer problemen gaan geven. Dus ben erg bedacht op kruis allergieen. Dan ben je er niet echt allergisch voor, maar het eiwit lijkt dan erg op het echte allergeen, waardoor je lijf er toch op reageert.
lactose intolerantie kan ook ontstaan doordat je darmen zo verpest zijn door andere voedingsallergieen dat ze op lactose gaan reageren. Dit kan wel weer herstellen, zodat je na verloop van tijd wel weer gewoon melk kan gebruiken. vervelender is als je een enzym tekort hebt dat de lactose om moet zetten. dat gaat nooit weer over.pootje wijzigde dit bericht op 20-05-2009 20:53 met 16%Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.
Dit onderwerp heeft 158 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 21:10.
Lactosevrij