Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Vraag & Antwoord
  4. Even voorstellen

Dit onderwerp heeft 257 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 03-05-2012 10:02.

Even voorstellen

Ga naar een onderdeel
  1. corrina4
    Afbeelding van corrina4

Hallo allemaal ben nieuw hier en wil me voor stellen is daar een speciale topic voor?
    ik kom eigenljk weinig tot nooit op een forum en weet dus ook niet hoe het precies werkt hoop dta ik mijn weg hier kan vinden...
    zal me even hier kort voor stellen.
    ik ben corrina 31 jaar getrouwd en twee kinderen.
    7 en 5 jaar .
    hou van dieren, sauna, pretparken, uit eten gaan...ach eigenlijk teveel om op te noemen...tot snel gr corrina

2. janera
    Afbeelding van janera

Hoi corrina,
    er is altijd wel een soort van voorstel topic geweest maar ik weet niet of die nog ergens rond zwerft hier....

Kijk rond, en als er een topic is die je leuk vind gewoon mee schrijven/kletsen :)
    De meeste verwelkomen je vast met een kop koffie..(en misschien ook nog taart erbij ;) )
    Libelle cafe is voor de gezellige kletspraatjes, de andere pijlers spreken ook voor zich :) Daar wordt ook wel gekletst natuurlijk maar meestal gaat het dan over een specifiek onderwerp.
    afijn..ga lekker surfen :)

3. kati
    Afbeelding van kati

Hallo Corrina, allereerst: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/20/1240210866-890.gif

Zo'n topic is er wel ooit geweest maar ik geloof niet dat het er nu nog is! Heel goed dat je dat nu wel geopend hebt! :) Kunnen toekomstige forumsters hier terecht! :)
    Ik zou zeggen: kijk op je gemak rond, laat je niet afschrikken door sommigen hier! ;) Het kan er af en toe heftig aan toegaan. Kijk even op Libelle Café zoals Janera ook al zei, daar is het altijd gezellig!

Veel plezier!

Be yourself no matter what they say ~Sting~

4. daatje
    Afbeelding van daatje

Hallo Ik ben Daatje
    Ik weet niet of ik op de goede Topic zit zo niet dan moeten jullie het mij maar vergeven, want ik heb me naar gezocht om het te vinden, ik ben nog steeds zoekende naar alles hier op het forum, maar op den duur zal het wel lukken hoop ik!
    Zo ik ben Daatje en dit jaar 40 jaar getrouwd en nog steeds erg happy wij hebben geen kinderen, ik woon in Gelderland in een prachtige omgeving waar ik heel content ben, wij hebben wel een katertje die is ook al 17 jaar oud is, ik hoop dat ik lekker kan klessebessen met jullie over alles en nog wat, en dat we elkaar maar vaak tegen komen op dit forum :knipoog2:

5. blikopnul
    Afbeelding van blikopnul

Hallo Daatje,Welkom op het forum. Moedig om hier te komen nu alles hier zo moeizaam gaat. Onderaan de lijst van het Libelle-café vindt je een topic voorstellen,( er staan er pas een paar) , Misschien kun je je verhaaltje daar quoten, dan hoef je het niet opnieuw te schrijven.
    Ik ben "Blikje"( zo afgekort door de anderen) , woon in het Westland,
    heb man kinderen en kleinkinders, twee 9 jarige poezen en één van 19 jaar die ,letterlijk, op zijn laatste benen loopt.
    Ik zie wel waar je uiteindelijk terechtkomt op het forum en zal dan wel eens inhaken, goed? Groetjes,http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/07/1241725025-870.gif

blikopnul wijzigde dit bericht op 08-05-2009 12:47 met 1%
    Mothers hold their children's hands a while and their hearts forever.

6. sueann
    Afbeelding van sueann

Nieuwkomers

Zo nu en dan is er een topic waarop nieuwkomers zich kunnen voorstellen. Dat verdwijnt telkens weer. Ik denk doordat het onlogisch weggeschoven is. Het zou centraal vastgepind moeten staan op de pijler forum@libelle.nl, bij gebrek aan beter vastgepind op libelle@libelle.nl.

Moderator1 wijzigde dit bericht op 07-07-2009 22:40 met 3%

7. sueann
    Afbeelding van sueann

Terminologie

zolang er geen afgeronde nieuwe terminologie is, blijft de onderhavige oude van kracht. Het matcht helaas niet met de termen die je hier op ht gloednieuwe forum ziet staan. Dit komt doordat het nieuwe forumsysteem nog niet af is - het is nog een reeks als zodanig herkenbaar aan elkaar gekoppelde blokken van verschillende makelij, met verschillende opmaak, met verschillende terminologie, met veel botsingen. Hier wordt nog aan gewerkt, d.w.z. er gaat aan gewerkt worden zodra de belangrijkste tekortkomingen aangepast zijn.
    Er wordt ook nog gewerkt aan de echte terminologielijst, aan de gebruiksaanwijzing en aan de faq. Het forumsysteem is veel te vroeg gelanceerd, waardoor veel zaken zijn blijven liggen.

Elk zichzelf respecterend tijdschrift heeft een website met daaraangekoppeld een forum. De Libelle heeft het forum niet eraan gekoppeld, maar erdoorheen gevlochten, wat tot vele fouten heeft geleid. Dit is verder niet ter zake voor het termen-overzichtje.

# Forum - erop
    Een forum bestaat uit een forumsysteem (= de software), het moderatorteam en de forumers.
    Via de website kan je via de link in de linkerkolom op de hoofdpagina van het forum komen. Deze heeft als adres forum.libelle.nl. Er zijn directere wegen om op het forum te komen.

# Pijler - erop
    Het forum is onderverdeeld in verschillende pijlers. Welke dat zijn, staat in de postzegel met het pijlerlijstje rechts-niet-helemaal-boven.
    Doordat het forumsysteem nog niet af is, is het onderin het lijstje wat rommelig geworden (de laatste twee moeten nog van volgorde gewisseld worden) en elders zie je dat het ook niet consequent met pijler aangeduid wordt.
    De pijlerindeling is van hogerhand bepaald.

# Topics - erin
    Topics kunnen door iedereen geopend worden. Er is geen topic-"eigenaar" meer en topics worden niet meer zomaar op verzoek van de topic-opener (TO) gesloten als die er de pé in heeft.
    Helaas staat hier en daar op het huidige, incomplete forumsysteem
    "forum" waar "topic" moet staan.

# Discussies
    In de langste postzegel staat de forum-top20. Dat betreft de 20 topics waar het kortstgeleden postings geplaatst zijn.

# Mijn Libelle
    Er is, vermoedelijk door gebruik van dezelfde of eenzelfde software, de "Mijn-Xxx"-ziekte uitgebroken. Voor Libelle staan de Mijn-zaakjes in de titelloze postzegel rechtsboven.

8. kati
    Afbeelding van kati

Heb je dat vannacht nog zitten doen SA? :) Petje af hoor! Goed van je! :duim:

9. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Persoonlijk vind ik dit veel ophef om niets. Wat maakt het uit als er spellingsfouten gemaakt zijn of dat er iemand even van het topic afdwaalt. En wat betreft het drammen. Daar worden vooral tegen mensen gezegd die een andere mening hebben. Dan wordt er al snel geroepen dat er gedramd wordt of niet goed gelezen. Het is nu eenmaal zo dat je op het net in een discussie bepaalde dingen mist omdat je mensen niet in hun gezicht kan kijken. Dan kan het gebeuren dat je elkaar niet gelijk begrijpt. Er zitten hier mensen van verschillende opleidingsniveau's dus de een zal zich wat beter kunnen uitdrukken als de ander. Ook als ik in gesprek met een ander ben ga ik niet steeds de ander corrigeren op een taalfout en ook dan dwaal je wel eens af. Je moet dit forum ook niet te serieus nemen. Het is een leuke manier om met mensen in contact te komen. Je leert nog eens wat. Maar om er nu gelijk een berg regels over uit te storten gaat mij veel te ver.
    Voor de goede orde: Ik ben niet nieuw. Als Nilsje kwam ik niet meer op het forum dus dat is nu rijkje geworden

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

10. kati
    Afbeelding van kati

Hee Ik miste je al! :)

Het gaat dus niet om de spellingsfouten he! Het gaat erom dat we vaak in de val van trollen getrapt zijn, die beroerd schrijven vaak gewoon.
    Toen ik hier in t begin kwam, werd ik ook echt niet hartelijk begroet. Ik wist niks van forummen af, typte teveel hoofdletters (schreeuwen dus, wist ik veel) teveel uitroeptekens en vraagtekens! Waar mensen over vallen kun je je afvragen! Maar ik heb ook met veel 'oudgedienden' overhoop gelegen in t begin. Ik begroet iedere nieuwkomer maar merk dat zij vaak met een zekere arrogantie het forum op komen. Geven meteen een 'grote waffel' als het ze niet zint. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd, zeker als je zoals ik, nieuwkomers juist begroet en ze wegwijs wilt maken! Snap je wat ik bedoel? :)

11. rijkje
    Afbeelding van rijkje

Die fout heb ik ook gemaakt. Mij in het begin gelijk in een hele heftige discussie gestort. Vond ik achteraf ook niet netjes van mijzelf. Maar voor de rest moet je lekker jezelf zijn. En geen gemieren#@k over regeltje dit of dat

\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\"

12. sueann
    Afbeelding van sueann

't Is altijd weer amusant als een nieuwkomer gaat staan lakens uitdelen en dan beledigd is door de reacties die daarop komen.

13. kati
    Afbeelding van kati

Precies dat bedoel ik ook SA! Maar kennelijk leg ik t verkeerd uit of zo... Als ik t uitleg, krijg ik meteen diezelfde nieuwkomers (of in dit geval 1tje) op haar achterste benen, dat ze zo 'hoogopgeleid' is... (Zijn leraressen Nederlands dat tegenwoordig nog dan?) Anyway, wie zegt haar dat wij oudgedienden dat niet zijn, en sterker nog, alsof het daarom draait? Daar gaat t niet eens om! Het gaat om iets heel anders maar begrijpend lezen leren ze op de PABO ook al niet meer kennelijk...

14. Anky
    Afbeelding van Anky

Jeetje zeg wat zijn er toch een hoop korte lontjes op de diverse topics. Ik ben hier ook nog niet zo lang maar eigenlijk heeft nog niemand echt lelijk tegen me gedaan. Je moet toch iedereen in zijn waarde laten?
    Ik ontdek iedere keer nieuwe topics (soms kan ik ze niet meer terugvinden) maar dat is de onervarenheid met deze dingen. Komt vast wel goed, ik ben een grote meid.
    In de haast maken veel mensen taalfouten, soms kan je het herstellen, soms laat je het gewoon zo. Maar het gaat er toch om dat je contacten hebt en ervaringen uit kan wisselen en leuke dingen en minder leuke kan vertellen. En soms maak je hele vervolgverhalen en dat is nog het leukste. Daar ben ik echt dol op en zeker als iemand anders er een nieuwe draai aan geeft. Leuk!!!

15. kati
    Afbeelding van kati

Anky het jammere is vaak dat je verkeerd begrepen wordt, als zg 'oudgediende' of als nieuwkomer. Maakt niet uit. Mensen lezen niet goed, of reageren heftig. Ikzelf probeer iedereen in zijn/haar waarde te laten en iedereen te verwelkomen. Dat niet iedereen dat waardeert is 'my loss'. :)
    Ik moet ook leren niet meer overal op te reageren! Maar had SA beloofd hier te reageren vandaar! :)

16. Anky
    Afbeelding van Anky

Kati toen ik op een ander forum nieuw binnen kwam waaien was jij de eerste die me welkom heette. Vond ik erg leuk, ik voelde me echt welkom, nog bedankt!!

17. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

Welkom nieuwkomers.

amelie1967 wijzigde dit bericht op 08-07-2009 16:38 met 91%
    kalm aan en rap een beetje

18. Ellenwiske
    Afbeelding van Ellenwiske

quote:
    sueann schreef op 07 juli 2009 @ 18:36:
    't Is altijd weer amusant als een nieuwkomer gaat staan lakens uitdelen en dan beledigd is door de reacties die daarop komen.

Waarom zou een nieuwkomer hier niet de lakens uit mogen delen en een "oudgediende" wel? Ik neem tenminste aan dat lakens uitdelen nou niet meteen betekent dat diegene zegt wat anderen moeten doen of denken, maar dat die gewoon erg direct is en dus ook meteen in de aanval gaat als iets haar (hem) niet aanstaat. Ook al trap je daarmee op het zieltje van oudgedienden, die menen alle rechten te hebben om vanuit hun positie van lang (langer langst) schrijvende en ook nog eens met een groep gelijkgezinden achter zich, de in hun ogen brutale nieuwkomer maar eens op hun nummer te mogen zetten. Want je moet de kat uit de boom kijken, je aanpassen en netjes meelopen in het rijtje. En pas als je hier tamelijk bekend bent, mag je ook je mening geven??

Ik vind dat iedereen hier evenveel recht van spreken heeft. Of je nu vandaag voor het eerst op het forum komt, of dat je er al wie weet hoe lang schrijft.

Ellenwiske wijzigde dit bericht op 08-07-2009 19:27 met 1%

19. Anky
    Afbeelding van Anky

Ik ga even wijsneuzerig doen dus hou je vast!
    Het woord topic is Engels en komt van het Griekse woord topikos wat betekent; discussie of gespreksonderwerp. Het woord forum komt uit het oude Rome en was een plein waar publieke zaken werden besproken (en berecht)
    Dus onze topics zijn discussies die besproken worden op de forums.
    In dit geval geen plein maar een ruimte op je computer oftewel ruimte bij Libelle.nl
    Een eigen plein zou ook wel leuk zijn toch met een echt café erbij en echte drankjes, kunnen we echt kennis maken met iedereen.
    Ik hoop dat niemand boos wordt op mij want iedereen weet dat allemaal al natuurlijk maar ik wilde even de puntjes op de i zetten.

20. fanny
    Afbeelding van fanny

quote:
    Anky schreef op 08 juli 2009 @ 19:29:
    Ik ga even wijsneuzerig doen dus hou je vast!
    Het woord topic is Engels en komt van het Griekse woord topikos wat betekent; discussie of gespreksonderwerp. Het woord forum komt uit het oude Rome en was een plein waar publieke zaken werden besproken (en berecht)
    Dus onze topics zijn discussies die besproken worden op de forums.
    In dit geval geen plein maar een ruimte op je computer oftewel ruimte bij Libelle.nl
    Een eigen plein zou ook wel leuk zijn toch met een echt café erbij en echte drankjes, kunnen we echt kennis maken met iedereen.
    Ik hoop dat niemand boos wordt op mij want iedereen weet dat allemaal al natuurlijk maar ik wilde even de puntjes op de i zetten.
    Wat heb je dat leuk uitgelegd, Anky. Toevallig hebben wij twee maanden terug met 12 dames van drie topics een kennismakingsdag gehad. We hebben die dag veelal op terrassen (pleinen) doorgebracht. Ik weet dat het bij meer topics gebeurd hoor, die ontmoetingsdagen.
    groetjes Fanny

21. clineke
    Afbeelding van clineke

Welkom alle nieuwkomers. Zeggen wat je op je ziel hebt, in zo duidelijk en respectvol mogelijke termen, dan komt het echt wel goed hoor. Ik kom hier nu 8 jaar, in het begin een beetje hobbels in de weg, maar ik trek me niet veel aan van "grote waffels" of hier en daar een neerbuigende houding van "laat mij dat eens even haarfijn uitleggen". Ben zelf ook niet op mijn bekkie gevallen, dat scheelt, en heb zo af en toe dan ook mijn excuses moeten aanbieden. Oh well... Intussen "kennen" me ze wel :devil:

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

22. kati
    Afbeelding van kati

quote:
    fanny schreef op 08 juli 2009 @ 19:45:
    [...]

Wat heb je dat leuk uitgelegd, Anky. Toevallig hebben wij twee maanden terug met 12 dames van drie topics een kennismakingsdag gehad. We hebben die dag veelal op terrassen (pleinen) doorgebracht. Ik weet dat het bij meer topics gebeurd hoor, die ontmoetingsdagen.
    groetjes Fanny

Leuk Anky, ja van dat woord forum wist ik wel... ;) Maar wijsneuserig zijn en dat van te voren aankondigen :lol: Grappig!

Fanny, ik heb idd ook al een aantal meetings gehad, as zondag weer 1. Dit keer een high tea waarbij iedereen wat maakt en meebrengt. Van t Schotlandtopic. :) Onze Schotse forumster komt zelfs! :)

23. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

Ellenwiske: ben het met je eens. Ik vraag me ook af wanneer je dan een 'oudgediende' bent...

Niemand heeft hier in mijn ogen meer recht op 'lakens uitdelen' dan een ander.

kalm aan en rap een beetje

24. Ellenwiske
    Afbeelding van Ellenwiske

Mooi, dan zijn wij het alvast met elkaar eens Amelie!

25. Anky
    Afbeelding van Anky

Waarom zou er sowieso iemand de lakens uit moeten delen? Het is toch de bedoeling dat je wat verteld, reageert op wat er verteld wordt zonder dat er iemand de baas gaat spelen.
    Ik heb ook een vraag trouwens, misschien dat een oudgediende dat weet. Hoelang is dit forum al bezig? Nu bedoel ik eigenlijk het hele forumgebeuren. Als ik zo eens wat aanklik zijn er honderden verschillende topics. Ooit moet dat toch begonnen zijn? :?

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x