Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Dun haar en haarprothese

Dit onderwerp heeft 3017 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 13-05-2012 11:15. Dit onderwerp is gesloten!

Dun haar en haarprothese

Ga naar een onderdeel
  1. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Dat ziet er wel gemakkelijker uit dan het mijne hé , mijn spelden steken duurd nog langer dan vroeger mijn hele kop bruchen , ik heb dat nooit gedaan hé .
    Met mijn bril opzetten heb ik ook wat problemen , net aan mijn oren zijn er precies twee kleine handvatjes waarmee ik de hele handel naar beneden kan trekken en dat zit natuurlijk net daar waar mijn bril moet . Mijn bril erover doen lukt niet ,en ik heb dan nog zo van die kleine oren hé , die kapper wou mijn haar achter mijn oor steken maar het kwam onmiddelijk terug . Toen ze oren en schouders uitdeelden stond ik niet op de eerste rij hé :lol:

Onze jongste hond komt altijd op mijn schoot en dat gaat haar neus te keer !!!!!

2. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Het zicht in de spiegel begint te wennen !!

Als ik mijn haar afzet valt het me nu eigenlijk pas op hoe weinig ik nog heb op mijn kop staan .
    Straks ga ik met mijn dochter om kammen (voor elke handtas ene ) spelden en andere toestanden .
    Ik heb veel producten meegekregen en natuurlijk niet aan haarlak gedacht , kan dat ook met gewone haarlak eigenlijk ?

3. anita40
    Afbeelding van anita40

Hoi Mieke, als jouw haarwerk van echt haar is gemaakt kan je alles doen wat je met je eigen haar ook zou doen, het enige waar je voor moet oppassen is te hardhandig borstelen,want dan trek je er onnodig veel haren uit!

Leuk hoor dat het nu begint te wennen!!

Kleine kinderen moet je diepe wortels geven, grote kinderen vleugels.

4. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Daar zeg je me wat ! Ik ben bang om het te borstelen !!

Ik was vandaag gaan shoppen met mijn dochter en ik maakte iets ogelooflijks mee , hahaha ! Een man die naar me lachte en knipoogte , ik wist niet wat me overkwam . Mijn dochter stond een paar meter van mij af en had het in te gaten , ineens kwam die man vragen of ik mee een kopje koffie wou gaan drinken en er mocht ook een lekker taartje bij zei hij .
    Ik heb dan maar gezegd dat mijn man daar niet zo blij mee zou zijn .
    Mijn dochter had er haar plezier in .Ik eigenlijk ook , het deed wel goed zeg !!!!
    Dus mijn haar maakt een groot verschil en daar wil ik geen enkele haar van kwijt !!!!!!!!!!!!!!

5. anita40
    Afbeelding van anita40

Nou nou Mieke.. Pas maar op met je mooie haren! Zijn het mischien ''wilde haren"'?? :D ;)

6. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Je zou het gaan denken hé we lachen er nog steeds om .
    Wat kan ander haar een mens veranderen zeg !!! Nu wil ik altijd maar onder mensen komen .

Vandaag kreeg ik het écht heel mooi opgestoken , maar waarom ben ik geboren met zulke kleine oren hé , zou het graag gewoon zonder spelden achter die kleine flappen steken maar dat lukt dus niet !!

7. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Zouden er nu écht zo weinig onder ons zijn met dun haar ???

8. auk
    Afbeelding van auk

Nee, Mieke 2 dat denk ik niet. Zelf heb ik ook vrij dun haar, maar nog niet zodanig dat ik een "haarwerk" moet, misschien in de toekomst. Ik lees wel hoe de voortgang is bij jullie. Ik ben er blij om dat jullie vrij positief zijn t.a.v. jullie nieuwe uiterlijk. We raken allemaal sleets. De een wat eerder dan de ander. Het is goed om dit probleem naar buiten te brengen. Als je er mee zit en soms misschien ook denkt om je te isoleren dan is het alleen maar goed om te weten dat meer vrouwen ( 40 % krijgt haaruitval na de overgang) deze problemen hebben.
    Ook heb ik gelezen dat meer jonge vrouwen in deze tijd met dit probleem te kampen heeft.

9. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Tja , daar zeg je wat , sleet ! Dat slaat hier al jaren toe :lol: alles doet pijn , ik heb ook al een valse eetkamer (tanden) na mijn gebroken enkel jaren geleden , loop ik rond met een stuk metaal en 5 vijzen ,nu mijn haar er nog bij ,en wie weet binnen een tijd oorapparaat ???

Met mijn weinig haar durfde ik bijna niet meer onder de mensen komen , maar nu is het net andersom . Wat een luxe zeg !!! Had ik dat maar een paar jaar eerder gedaan . :duim:

10. beekje
    Afbeelding van beekje

Mieke van harte gefeliciteerd met je nieuwe haar. Zo te lezen ben je er erg blij mee.

:) :cheer: :)

Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)

11. mieke2
    Afbeelding van mieke2

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :cheer: :cheer: :cheer:

Mijn dochter heeft ook dun haar en denkt er over na om ook een haarstuk te halen maar dan alleen voor van boven .

Zaterdag moet ik naar een feestje , ze hebben me net allemaal nog gezien met mijn dun dak , ben benieuwd wat ze gaan zeggen of juist niet zeggen :lol:

12. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Gisteren mijn eerste feestje gehad met nieuwe haardos !!

Ik kreeg veel complimentjes , vooral die 11 kilo lichter viel hen direct op . De kapper in de familie had onmiddelijk door wat er gebeurt was natuurlijk en ook enkele die ik nog maar pas had gezien . Maar de andere die het niet wisten kregen het pas te horen waneer we naar huis gingen en iemand zei dat ik al véél eerder om haar had moeten gaan . Die konden hun ogen en oren niet geloven !!

Ik GENOOT ! En naar het schijnt straal ik dat ook uit !

mieke2 wijzigde dit bericht op 24-05-2009 10:27 met 0%

13. auk
    Afbeelding van auk

Wat fijn Mieke dat je zo geniet van je verandering. Ja, je slikt wel even als je echt tot de conclusie komt dat je echt haaruitval krijgt en dat dan ook nog definitief is. Afgelopen maandag was ik weer bij de dermatoloog. Met medicijnen red ik het aardig om mijn haar nog enigszins in stand te houden maar voor hoelang weet ik ook niet. Ik heb van mezelf krullen en die bedekken nog een groot deel van mijn hoofdhuid, dat is mijn redding vooralsnog. Tja.....

14. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Hoi Auk , je weet nu in ieder geval dat er mensen zijn die blij zijn met een haarstuk hé .
    Ik deed ook vanalles om mijn "naaktheid" te bedekken , maar op den duur hielp dat helemaal niet meer .
    Ik heb nu een nieuwe hobby ontdekt , ik zoek allemaal mooie kapsels op en bewaar die in een boekje ,hahaha ! Waneer ik op "onderhoud" moet en dit kapsle zat ben duik ik in mijn archief .

Het was een héle zware stap hoor ,om dat haar gaan , maar nu wou ik dat ik het jaren eerder had gedaan .

15. auk
    Afbeelding van auk

Nieuwe Hobby, waar je je al niet mee bezig kunt houden!!! :cheer: Bedankt voor je reaktie

16. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Ik heb al een mooie verzameling :lol:

17. anita40
    Afbeelding van anita40

Hee Mieke, gaat alles nog goed met de haren? Bij mij niet echt, ik had een nieuw haarwerk gekregen maar het was echt vreselijk!! Ik heb er 6 weken mee gelopen en van alles geprobeerd(ik ben niet zo snel uit het veld te slaan..) maar het was gewoon geen gezicht! Dit was mij nog nooit overkomen dus ik werd er erg onzeker van. Bij mijn laatse afspraak hebben ze dan ook maar besloten om een nieuwe aan te meten met ander haar.. hmmm, ben heel benieuwd!!!

18. mieke2
    Afbeelding van mieke2

aiai !! Daar was ik ook zo bang van !

Weet je , zelfs nu heb ik goede en slechte haardagen . Vandaag een slechte , ik krijg het echt niet goed gezet en krijg mijn spelden ook niet goed .
    Nu heb ik echt te veel haar , en mijn oren zijn véél te klein , ik zou het zo graag gewoon achter mijn oren steken maar dan is er geen plaats voor mijn bril . Dus moet ik het altijd met spelden opzij steken ,laat ik het loshangen dan voel ik me niet echt goed , zo een brede kop ben ik niet gewoon hé .

Nu dinsdag ga ik weer naar die zaak.Mijn eigen haar komt er bijna onderdoor nu dus daar moet een stuk af en dan dat haarstuk nog eens laten onderhouden en ga ik staan kijken hoe ze dat doen .
    Dit weekend kom ik weer bij veel mensen die me al jaren zagen met een dunner wordend dak . Ben benieuwd !!!!
    Wel raar de meeste die me zien zien wel dat er iets anders is maar weten niet wat , daar heb ik lol in hoor !

Moet je nu weer lang wachten op je volgende koppie ??

mieke2 wijzigde dit bericht op 10-06-2009 13:30 met 0%

19. anita40
    Afbeelding van anita40

Jajaja die dagen ken ik ook , zo ergerlijk wat je ook doet het wil gewoon niet he?

Over vijf weken krijg ik mn nieuwe, kan haast niet wachten...

20. mieke2
    Afbeelding van mieke2

ai ! Ik moest toen ook lang wachten hé weet je nog ?

Ik denk dat het me niet lang meer gaat lukken met die kammetjes , mijn eigen haar word véél te dun . Ik zou er mee kunnen gaan zwemmen maar durf niet , ik denk dat het dan wel ergens zou gaan ronddopperen .
    stel je voor zeg zou nogal een zicht zijn :lol:

21. anita40
    Afbeelding van anita40

Hee Mieke, jou eigen haar valt dus echt snel uit..? als je nu al moeite krijgt met de kamklemmen.. vervelend voor je, je zal dus over moeten gaan op ringetjes of lijm.. Ik ben benieuwd wat ze jou adviseren.

Hoor het nog wel!

22. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Ik ben terug van groot onderhoud :lol:

En ben slimmer geworden , zo weet ik nu eindelijk dat mijn haarstuk met goede verzorging en zonder er mee te slapen 3 à 4 jaar kan meegaan .
    Ik heb het nu zien wassen en bruchen dus de volgende keer moet ik het zelf doen aiaiai !!

Nu had ze het mooi gebrucht met wat krullen , het lag écht héééél mooi . Er kwam een dame binnen met lang haar met krullen en golven een droom . Even later zagen we haar , ze had wel ook dat lange haar maar weinig !!!! In totaal zaten er 4 vrouwen en 2 mannen en iedereen zag er even ongelukkig uit zonder hun haarstuk .
    Ze zagen wel dat het weer minder was geworden bij mij . Maar er is nog wat haar waar ik de kammetjes kan insteken dus doen we zo even verder .
    Moest het zijn dat het vanboven nog minder word dan moet ik vanonder en opzij de kammetjes gebruiken en vanboven kleefband .
    Ik heb nu ook een speciale haarlak genomen en mijn dochter heeft mijn normale nu mee naar huis .
    Na dat onderhoud gingen we naar Ikea én apotheker , bij de apotheek was ik nog niet geweest . ze hebben daar een kreet geslagen !!!! Ze zeiden zoals iedereen die me echt kent dat ik het véél eerder had moeten doen .GELIJK HEBBEN ZE !!
    Maar dan kwam ik thuis en mijn man zag mij en zijn reactie was " bah , veel te breed , trekt op niets " ben al blij dat we nu net naar geen feest moeten want hoe zou ik me gevoeld hebben ????????

Het onderhoud van mijn twee hoofden duurde een uur en koste me 39 euro . Valt nog mee ook dus , want vroeger betaalde ik 35 en dat was maar voor één kapsel !

Dit weekend kwam ik dus onder veel mensen di eme al jaren kennen , de complimenten vlogen rond mijn oren !! Eerst zagen ze natuurlijk dat er sinds vorig jaar 11 kilo minder is . En dan pas zagen ze mijn haar , de meeste zeiden dat die andere kleur me beter stond , en weer andere vroegen waar ik het zo mooi had laten inweven . Ik had LOL !!!

23. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Help ,mijn man heeft een haarfobie ontwikkeld !!!!!!!!!!

Elke keer hij iemand ziet met een dun dak zegt hij " kijk die is ook dun" soms komen we dan iemand tegen en zegt hij " dat is een een pruik" .
    En zo zit hij aan de tv ook . Zelf heeft hij een kale knikker !

Zelf denk ik dikwijls als ik ergens voor het eerst terug kom " de eerste keer met haar " Wat voel ik me goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

24. anita40
    Afbeelding van anita40

:lol: Haha, die man van jou!! Nou moet ik zeggen dat ik ook altijd kijk naar het haar van mensen hoor,mijn oog valt er nou eenmaal op...

25. mieke2
    Afbeelding van mieke2

Ja erg hé ! En dat ik het zelf niet kon hebben als mensen er naar keken !!! vandaag zag ik er 5 die het ook heel erg hebben . Die ene had het gezien en zei " ja mevrouw niet iedereen kan zo een dikke haarbos hebben zoals jij , ik hoop dat jij het jouwe mag behouden " .Ik heb dan maar gezegt wat ik op mijn kop heb . Je had ze moeten zien kijken . Haar man kwam erbij staan en ze zei wat ik had , hij vond het zo mooi en nu gaat die damen ook om een haarstuk gaan .

Ik denk wel dat ik binnen niet al te lange tijd moet gaan werken met kleefband want die bovenste kammetjes kan ik bijna niet meer vastzetten .

x
duurt nog: 24:00:00
€189.95
€89.95
x x