Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Voor de eerste keer oma

Dit onderwerp heeft 1723 reacties, en bestaat uit 69 pagina's. U bent momenteel op pagina 69 van 69.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 14:02.

Voor de eerste keer oma

Ga naar een onderdeel
  1. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma,s en a.s.

van de week heb ik nu al weer twee keer 10 km gelopen, als oefening voor de dam tot dam loop. ik ben van plan om dat te blijven doen.
    het gaat zo lekker weer dat lopen, ik heb al gauw mijn oude conditie terug.
    geniet van alles!!

liefs thera xxx

2. lydias
    Afbeelding van lydias

Hallo allemaal, hier ben ik weer. Terug van een heerlijke vakantie. Er is hier niet zo veel geschreven zag ik. Maar dat zal wel weer beter worden als de vakanties voorbij zijn.

Thera, wat geweldig dat je het vierdaagse kruis hebt gehaald. Ik heb bewondering voor je.

Hoe gaat het met alle kleinkinderen. Met die van mij gaat het prima.
    Thijs is nog steeds gek met zijn zusje. Zijn handje is genezen. Nu heeft hij weer iets anders. Tijdens een stoeipartij met zijn papa heeft hij zijn beentje flink verdraaid. Hij loopt nu mank of kruipt als een baby. En hij is zindelijk overdag. Heerlijk voor mijn dochter. Hij zegt het keurig als hij moet plassen. Ook de grote boodschap doet hij op de wc. Soms nog wel een ongelukje. 's Nachts is hij ook al vaak droog. Als hij wakker wordt is de luier nog droog. Dochter durft alleen nog niet de nacht zonder luier aan. Ondanks de matrasbeschermer. Maar het zit er wel aan te komen.
    Tamara groeit als kool. Het is een mollige dame geworden. Ze lacht al.
    Ook Milan groeit nu goed. Na zijn moeilijke start bleek ook nog dat dochter te weinig voeding had. Nu geeft ze gecombineerd borst en flesvoeding. Dat gaat prima en hij groeit nu goed. Ook hij lacht en maakt geluid terug als je tegen hem praat.
    Zondag komen alle kinderen en kleinkinderen bij ons. Het is langzamerhand een traditie bij ons geworden om na alle vakanties gezellig bij elkaar te komen en uit eten te gaan. Na 4 weken ga ik de kleintjes weer zien. Hoe zulllen ze veranderd zijn?

3. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma's en a.s.

Zijn hier nog a.s. oma's?
    Bedankt Lydias, voor je gelukwensen, ik kreeg een paar weken terug het certificaat van de nijmeegse vierdaagse in de bus.
    het hangt nu op de deur in de huiskamer, met een prittbuddy vast.

Het heeft hier lang gedonderd en gebliksemd, veel regen gehad , maar nu schijn t t zonnetje weer even.
    de voet is nog niet over, dus heb ik besloten om de dam tot dam niet te lopen dit jaar. misschien volgend jaar wel.
    ben bang dat als ik het toch doe, ik nog verder van huis ben.
    dat heb ik er niet voor over, oppassen etc moet gewoon doorgang kunnen vinden.
    Eline is gisteren voor t eerst naar kdv geweest, dochter had het er even moeilijk mee.
    vandaag ging de kleine meid ook weer naar kdv. ik hoop dat ze niet ziek wordt., alle kinderen die voor t eerst komen , worden dan lekker verkouden van die andere kindjes.
    hoort er wel bij, maar ik vind het zielig als ze zo verkouden zijn.
    Eline wordt 10 september gedoopt.
    schoonzus viert zondag haar 80 e verjaardag. zij scheelt in leeftijd 15 jaar met mijn mannetje.
    geniet van alles!!

liefs thera xxx

walthera wijzigde dit bericht op 26-08-2011 14:25 met 0%

4. nita
    Afbeelding van nita

goedemiddag allemaal,
    ik heb hier ook al een tijd niet meer geschreven,maar ik ben dus ook weer een a.s. oma.
    Na een miskraam is dochter weer zwanger.
    Als alles goed gaat is ze uitgerekend op 1 januari 2012 van een meisje,dus krijgt Thijs een zusje.

Ik hoop dat het verder met iedereen goed gaat.

Walthera ik vind het flink van je dat je hem gelopen hebt hoor.

Lydias hoe gaat het nu met Thijs zijn beentje??

iedere dag een lach

5. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo nita,

wat leuk dat je weer oma wordt. en dan nog wel een meisje.
    als ik in de stad aan t winkelen ben of online en zie die schattige kleertjes, dan word ik erg hebberig en ga het dan bestellen of kopen.
    Ook heb ik een jurkje gemaakt voor Eline, ben er zeker wel een week mee bezig geweest. Ik heb ruim 25 jaar niet genaaid met de machine, en hij hoefde alleen maar gesmeerd te worden, toen deed ie het weer perfect.
    geniet van alles!!
    fijn weekend

liefs thera xxx

liefs thera xxx

walthera wijzigde dit bericht op 27-08-2011 15:53 met 19%

6. lydias
    Afbeelding van lydias

Gefeliciteerd Nita, weer een kleintje op komst. Het is zo leuk. Vanaf dinsdag ga ik elke week een dagje oppassen op Milan. Voor een jaartje, dan is dochter klaar met de studie.

Leuk Walthera, kleertjes maken. Hier liggen nog wat klusjes, maar dan ga ik zeker ook kleertjes maken voor de kleintjes. Ik zie het al voor me, schattige jurkje, stoere broeken.

Thijs zijn beentje bleek toch gebroken. Na drie ziekenhuis bezoeken, omdat hij zoveel pijn bleef houden, is eindelijk het breukje gevonden. Het is een zogeheten greenstick fractuur. Je kan het vergelijken met een jong twijgje, dat breekt niet echt. Bij kleine kinderen zijn de botten nog niet echt verkalkt en knikken dan als een twijgje. Vaak zie dat pas na 2 weken op foto's. Dat bleek dus bij Thijs ook zo. Nu moet hij 2 weken in gips, waarvan 1 alweer voorbij.

Tamara en Milan gaan lekker. De eerste prikjes alweer gehad.Op hyves zijn de foto's van al dat kleine grut te bewonderen.

7. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma's en a.s.

hier een link van de doop van Eline, die gisteren plaats vond.
    http://s298.photobucket.c ... view&current=SAM_0138.mp4

geniet van alles!!

liefs thera xxx

8. nita
    Afbeelding van nita

wat mooiiii Thera,en een pracht kindje.

iedere dag een lach

9. gaia
    Afbeelding van gaia

Mooi meisje Thera. En mooie opnames.

Nita, hoe gaat het met de as moeder?

Lydias, hoe gaat het inmiddels met Thijs? Is inmiddels zijn gips al wel kwijt, neem ik aan. Heeft hij nu geen last meer van zijn beentje?
    Heb de foto's op hyves gezien en ze groeien alweer goed, de kleintjes. Eigenlijk zijn ze veel te snel groot

Met mijn kleindochters gaat het inmiddels ook weer goed. Maud heeft licht last gehad van de waterpokken. Een maandje later kreeg Marit ze ook, maar die had er nog een andere virusinfectie bij (waarschijnlijk roodvonk) En daarboven ook kreeg ze nog een dubbele oorsteking. Ze is dus flink ziek geweest en heeft de huisarts en huisartsenpost de nodige keren moeten bezoeken in een korte tijd (ook koortsstuipen gehad). Leek ze eindelijk beter kreeg ze nog een virusinfectie en koorststuip er over heen. Dochter heeft nu medicijnen in huis, voor als ze nog eens een koortsstuip krijgt. Gelukkig gaat het nu weer goed maar haar, maar waren wel een paar heftige weken voor de kleine meid.

10. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma's en a.s.

Dat is erg heftig geweest zeg met je kleindochter Marit.
    mijn dochter heeft ook eens een koortsstuipen gehad, toen heb ik haar afgespoeld met lauw water om de temparatuur naar beneden te krijgen. en alleen een dun lakentje erover heen.
    dat lukte toen gelukkig wel.
    ben blij dat t nu beter gaat met je kleindochters.
    nita, alles goed met de zwangerschap.
    is Thijs al uit het gips?
    sterkte en geniet van alles!!

liefs thera xxx

11. lydias
    Afbeelding van lydias

Nita, leuk dat je dochter in verwachting is. Gaat alles goed met haar en de baby? Het is toch spannend na een miskraam.

Gaia, gelukkig zijn de kleintjes weer opgeknapt. Ik heb bij mijn kinderen nooit koortstuipen gehad. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het lijkt me erg schrikken.

Walthera, leuk filmpje. Mooi meisje hoor. En gefeliciteerd met de doop.

Het gips is er nu een week af bij Thijs. Maar nu loopt hij heel raar, trekt met het beentje en zet zijn voet heel schuin neer. Mijn zus, arts, heeft het bekeken en vermoedt dat Thijs nog denkt dat er gips zit of dat het pijn deed voor het gips. Ze kon niets vreemds ontdekken. Nu kijken ze het nog een paar dagen aan en als er geen verandering komt gaan ze naar de huisarts voor nader onderzoek. Ik hoop dat het goed komt en dat er geen gekke dingen zijn.
    Met Tamara gaat het prima, groeit als kool. Het is net een michelinpoppetje. Maar volgens dochter groeit ze nu wat in de lengte en verdwijnt het "dikke"een beetje. Het staat wel leuk hoor, zo'n mollige baby.
    Milan was gisteren en vandaag bij me. Heeft een nachtje bij ons geslapen. Iedere dinsdag is hij bij me, mar dochter heeft af en toe een lesdag op woensdag. normaal is ze dan thuis, maar als ze een lesdag heeft blijft Milan bij mij. Leuk hoor. Vannacht heerlijk doorgeslapen en vanochtend om 8 uur pas wakker voor de eerste fles.

Het is mooi weer, dus ik ga straks maar lekker een eindje wandelen met hem.

12. nita
    Afbeelding van nita

goedemorgen allemaal

Gaia wat heftig alllemaal voor zo'n kleintje,dan heeft ze al heel wat te verstouwen gehad.

Lydias,dus gelukkig het gips er weer af,maar misschien doet het hem nog zeer dat hij zijn beentje raar houdt.Hopenlijk is het gauw weer in orde.
    heerlijk hè die babylijfjes als je 'smorgens bij ze komt.

Ik heb gelukkig bij dochter nooit te maken gehad met koortsstuipen,alleen veel slaapwandelen en nachtmerries pffff.

Dochter gaat wel aardig goed alleen kan ze veel minder dan bij de vorige zwangerschap,maar ja natuurlijk loopt Thijs nu ook om haar heen,maar hij vind het nu geweldig dat hij een zusje krijgt.

iedere dag een lach

13. sienna
    Afbeelding van sienna

Hallo oma's,
    het is alweer een tijd geleden dat ik hier schreef. Inmiddels zijn we weer een week terug van vakantie en het was fijn om de kinderen en de kleintjes weer terug te zien. Ik heb ze wel regelmatig aan de telefoon gehad hoor.
    Het gaat prima met ze, de oudste is na de grote vakantie weer verder gegaan met de zwemlessen en de jongste begint steeds meer te kletsen. Het gaat dus goed met het grut.

Nita, wat leuk dat je weer oma wordt en dit keer van een kleindochter. Je dochter is dus alweer over de helft.

Fijn dat Thijs weer uit het gips is, Lydia. Ach, hij zal wel snel ontdekken dan hij ook weer gewoon kan lopen.

Een prachtig filmpje van de doop, Walthera. Hoe is het nu met je voet?

Dat is heftig geweest met jouw kleindochter, Gaia. Hopelijk blijft het nu verder goed gaan en heeft ze de medicijnen niet nodig.

Komend weekend zien we de kleintjes weer elke dag. Morgen hebben we een kinderverjaardag waar we met elkaar naar toe gaan en overmorgen gaan we mee op bezoek bij dochters schoonvader. Die heeft vlak voor onze vakantie een ernstig herseninfarct gehad en revalideert nu in een verpleeghuis. Het ziet er niet naar uit dat hij ooit weer zal kunnen lopen. Heftig hoor, volop in het leven, eigen bedrijf en dan opeens kun je niets meer.

Fijn weekend allemaal!

14. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma's en a.s.

Sienna, met mijn voet, gaat t niet zo best. in ieder geval kan ik wel lopen , maar niet lang. ,
    de dam tot damloop heb ik vanaf de zijkant gezien.mijn wandelgenoten aangemoedigd en mijn zusje. ik stond anderhalf uur in regen en storm te wachten, daarna ben ik naar huis gegaan, helemaal rozig geworden en heb lekker op de bank even geslapen.
    ik voel het nog steeds als ik even gelopen heb , het is net of er een kussentje onder mijn voeten zit, af en toe steken er in.
    maar ik kan me redden, alleen geen lange wandelingen meer
    voorlopig , volgend jaar kijk ik wel verder.
    iedereen geniet van alles!!

liefs thera xxx

walthera wijzigde dit bericht op 20-09-2011 09:44 met 0%

15. Martianne1
    Afbeelding van Martianne1

Wat is het rustig hier. Haakt iedereen nu tegelijk af ? Vandaag te horen gekregen dat gem. Leiden met spoed iemand nodig heeft voor hun tijdschrijfprogramma en ook voor het samenwerkingsverband van vier regiogemeenten waarvan Leiden er een is. Ik ben gevraagd of ik dat op me wil nemen voor twee of drie dagen per week. Ik zou dan gedetacheerd worden. Ben benieuwd of het wat wordt. Zou op 1 november moeten ingaan maar voor de detachering bieden ze een volle schaal lager dan ik nu verdien dus of Leiderdorp dit gaat doen heb ik mijn twijfels over. Verhuizing Leiderdorp naar nieuwe gemeentehuis komt ook dichterbij. 27 en 28 december.

Groetjes Martianne

16. Ellenwiske
    Afbeelding van Ellenwiske

Zo dat is dan positief nieuws (een andere baan aangeboden krijgen) maar ook negatie (een salarisschaal lager)
    Afwachten dus nog.

Je vraagt of iedereen afhaakt? Wat mij betreft is het nog geen echt afhaken, maar de interesse om hier te schrijven is wel een stuk minder. Waarschijnlijk ook omdat ik (we) allemaal al lang niet meer voor de eerste keer oma zijn.Toen was het heel leuk om hier alles te delen, nu is het toch een beetje anders met die kleuters en peuters en eigenlijk nog nauwelijks nieuwe of a.s. oma's. (Behalve Nita dan)
    Maar via dit topic blijf je wel een beetje op de hoogte mocht iemand nog opnieuw oma worden natuurlijk.

17. gaia
    Afbeelding van gaia

Echt afgehaakt ben ook ik niet. Maar moet wel zeggen dat ik het libelleforum steeds minder bekijk. En verder zie ik de meisjes erg weinig, zodat ik ook niet zoveel nieuws te melden heb. En mijn eigen leventje gaat gewoon zijn gang. Ook daar is weinig over te melden.

Martianne, wat raar eigenlijk, je een nieuwe baan aanbieden, maar wel minder willen betalen. Krijg hierbij het idee, willen wel jou (dus je bent goed in je werk), maar ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Vraag me dan ook gelijk af of ze zo een voorstel ook aan mannen doen.

18. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma;s en a.s.

hier gaat alles lekker.
    ik ben niet afgehaakt, maar heb het erg druk met andere dingen zoals logeerpartijtjes, van de twee kinderen van oudste dochter.
    zij komen morgen een nachtje logeren, en eind van dit jaar vier dagen en nachten.
    met Eline en Thomas gaat t lekker. ook ga ik morgen met Thomas weer eens naar de kapper, (nu de grote mensenkapper he oma?)
    dat is bar interessant, dan mag hij op mijn schoot zitten en wordt dan zo geknipt.
    ben benieuw hoe dat gaat.
    ik wens jullie allemaal een fijn weekend

liefs thera xxx

19. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Lieve oma's,

Ik ben een jaar niet op het forum geweest en ik had moeite dit topic terug te vinden. Kennelijk is het overal een stuk rustiger geworden.
    Dit topic was het eerste waar ik op het forum schreef. Ik vond het leuk om mijn kersverse oma-schap met jullie te delen.
    Inmiddels is bij ons kleinkind no. 5 ( een kleinzoon, begin juni wordt dat) én 6 op komst ( half september). We zitten er dus wat je noemt "dik" in. En het is genieten elke keer dat we ze zien of spreken. Oudste kleinzoon wordt volgende maand alweer 5. Als ze hier allemaal zijn lijkt het wel een crèche, maar we vinden de drukte heerlijk.
    Ik hoop dat het goed gaat met jullie, jullie kinderen en natuurlijk jullie kleine schatjes.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

20. Sheen
    Afbeelding van Sheen

Hallo allen

Mijn naam is Sheena en ik heb gisterenavond ontzettend spannend nieuws gekregen van mijn enig kind, mijn dochter. Ze kwam onder het mom van `huwelijksfoto´s kijken` naar ons toe en vertelde toen dat ze zwanger is! Het is nog erg pril, en ik mag dus niets zeggen tegen iemand.... Dus heb ik een vreemd forum gezocht, een nepnaam aangemaakt, en schreeuw het nieuws nu van deze daken. Ik MOET het gewoon vertellen aan iemand, dus dan maar aan een stel, voor mij onbekende, oma´s die het gevoel wellicht herkennen!
    IK WORD OMA!!! Whoehoeee!!

Sheen wijzigde dit bericht op 12-02-2012 09:24 met 0%

21. nita
    Afbeelding van nita

goedemorgen

Sheena van harte gefeliciteerd met het aankomende kleinkind.

Willemijn ook jij van harte gefeliciteerd met weer 2 kleinkinderen op komst.

Bij ons is op 9 Januari onze kleindochter Lieke geboren,helaas heeft haar moeder een postnatale depressie,maar is nu door de medicijnen aardig stabiel.

Ik hoop dat het verder ook met iedereen goed gaat.

iedere dag een lach

22. gaia
    Afbeelding van gaia

Sheena, gefeliciteerd met je aankomend kleinkind. Kan me voorstellen dat je het leuke nieuws toch even kwijt wilt, ook al mag je het eigenlijk niet vertellen.

Wilhelmijn, maatr liefst 2 kleinkinderen erbij, dat wordt nog meer genieten van al dat kleine grut. Ik geniet al als de 2 meiden er zijn. Zie ze helaas te weinig naar mijn zin door de afstand en het drukke leven wat de ouders leiden.

Nita, gefeliciteerd met je kleindochter. Is dus weer genieten van zo'n klein mensje. Voor de mama is het nu even wat minder, en brengt ook voor de papa en jullie extra zorgen met zich mee, maar ook dat zal weer goed komen.

Zelf kijk ik nog maar af en toe op het libelle forum. Vond het hele forum op een gegeven moment maar een dooie boel geworden. Zal toch eens proberen hier iets vaker te kijken.

Voor iedereen nog een fijne zondag en als jullie nog de weg opmoeten, houdt dan het weerbericht goed in de gaten.

23. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Sheena, we weten hier allemaal hoe je je voelt hoor. Gefeliciteerd met dit mooie nieuws. Schrijf lekker mee.

Nita ook gefeliciteerd met je kleindochter. Wat naar dat je (schoon) dochter pnd heeft, dat legt wel een domper op de vreugde, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig wat adequater handelen.

Gaia, leuk om jou weer tegen te komen.Ik zou ook eigenlijk het liefst het grut in de buurt willen hebben, maar mijn dochters wonen op resp. 40 en 80 minuten rijden.De moeders zijn druk, maar zelf werk ik ook nog vrijwel fulltime, dus het is altijd plannen.
    Net als jij neem ik me voor om vaker te posten en te kijken of we hier weer een beetje leven in kunnen blazen.

Alle oma's nog een mooie zondag gewenst.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

24. sienna
    Afbeelding van sienna

Dus jij hebt het topic weer omhoog gehaald, Willemijn. Dat is inmiddels een heel clubje kleinkinderen die je om je heen hebt. Leuk!

Sheen, welkom hier. Herkenbaar hoor, dat je het graag van de daken wilt schreeuwen. Dat heb ik hier destijds ook (anoniem) kunnen doen. Gefeliciteerd met dit blije nieuws.
    Wij hebben 2 kleinkinderen, 1 van 5 en 1 van 2. Ze wonen maar 6 km bij ons vandaan dus we zien ze best vaak.

Ellenwiske heeft gelijk, bijna iedereen hier zit nu in de kleuters/peuters. Bovendien kunnen de meesten van ons elkaars ukkies bewonderen op de foto's die elders worden geplaatst.

Nita, sterkte met je dochter. Hopelijk komt het snel weer goed met haar.
    Gaia, wij blijven lekker binnen vandaag. Het is trouwens net weer gaan sneeuwen hier.

Ik zal ook proberen om weer wat vaker langs te komen.
    Blijf maar gezellig schrijven hier, Sheen.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x