Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Voor de eerste keer oma

Dit onderwerp heeft 1723 reacties, en bestaat uit 69 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 69.
De laatste reactie is geplaatst op 12-02-2012 14:02.

Voor de eerste keer oma

Ga naar een onderdeel
  1. Moderator 2
    Afbeelding van Moderator 2

http://i123.photobucket.com/albums/o294/Martianne_bucket/Omaslibelle.jpg

Moderator-2 wijzigde dit bericht op 08-02-2009 13:57 met 87%
    Niet meer in functie. Niet te verwarren met Moderator2 (zonder spatie).

2. nita
    Afbeelding van nita

bedankt moderator

iedere dag een lach

3. Ellenwiske
    Afbeelding van Ellenwiske

Hopelijk veel goede nieuwtjes in dit deel.

4. andorra
    Afbeelding van andorra

Sienna gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder. Die van mij is alweer vier jaar geleden gestorven, ik had een schat van een schoonmoeder. Helaas ging ze dementeren, maar ook toen bleef het een lief mens.
    Afgelopen zondag heb ik mijn kleinkind weer mogen zien, en vast mogen houden, ik heb hem zijn flesje gegeven. Tussendoor liet hij een paar prachtige boeren, dat zo'n klein mensje dat al zo hard kan, was het gewoon vergeten [XD] Mijn broer en schoonzus waren ook bij onze zoon en schoondochter, na afloop zijn zij met ons meegegaan en hebben hier gegeten, het was alles bij elkaar een geslaagde zondag!

5. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma,s en a.s.

Met jongste dochter gaat het goed.
    Ik ga 11 december onder het mes, dan wordt de baarmoeder en eierstokken verwijderd.
    Vanochtend werd ik opgebeld, en nu is alles al geregeld.
    Snel he. Ik verblijf dan een week in het ziekenhuis.
    Geniet van alles !!
    liefs thera xxx

6. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Sienna, gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Denk je een beetje aan jezelf, je hebt een heftige tijd achter de rug.
    Andorra, alles is leuk van je kleinkind, zelfs boeren en winden laten![XD] Er zal toch ergens een omslagpunt zijn waarop het kind wordt geleerd dat dit niet netjes is. Wanneer is dat?
    Wij hadden ook een gezellige zondag. Beide dochters met hun gezin en wij aten bij onze oudste dochter. Kleindochter begint al een echt mensje te worden, met herkenbare trekken. Ze lacht nu en zelf vind ik dat een van de mooiste momenten. Ik blijf maar bezig om haar dat lachje te ontlokken. Zo lief!
    Haar grote broer houdt iedereen die zijn zusje vast heeft goed in de gaten. Hij heeft haar helemaal geaccepteerd en vindt haar heel lief. Zelf gaat hij nu veel praten, hij imiteert al hele zinnen. Het lijkt heel wat, maar betekent niets. Ook kleine zinnetjes als "neeuw weg" (over de sneeuw), "dag, lapen"( dag, ik ga slapen), maar ook heel goed: "Dit is auto". Leuk hoor!
    Stan is nu vijf maanden. Het is een heerlijk, stevig joch met een zonnig humeur. Dat kind lacht zo makkelijk!
    Kortom, deze oma is weer helemaal tevreden en trots.

Thera, niet niks die operatie. Ik hoop dat het je van veel vervelende klachten afhelpt. Wat fijn dat het goed gaat met de zwangerschap. Hoe is je dochter eronder? Is ze bang of ziet ze alles vol vertrouwen tegemoet? Je bent toch niet meer zo onbevangen als de eerste keer, lijkt me.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

7. conxita32
    Afbeelding van conxita32

He ik had gereageerd op thera, maar zie het niet terug. Wil je heel veel sterkte wensen voor je operatie.

mens durf te leven

8. Martianne1
    Afbeelding van Martianne1

Tsjonge Thera wat snel al en zo rigoreus meteen. Heel veel sterkte.

Groetjes Martianne

9. Ellenwiske

Ik wens Thera ook veel sterkte.
    Leuk die kleinkindjes van je Willemijn. Stan is ongeveer net zo oud als Timo. Ik kan ook zo ontzettend van hem genieten. Ze worden echt steeds leuker nu je meer reacties krijgt. Timo is ook een gezonde knul. Tot nu toe heeft hij alleen nog maar borstvoeding gehad, maar dat wordt eind deze maand afgebouwd want vanaf januari gaat hij drie dagen per week naar het kinderdagverblijf. Jammer dat we niet dichter in de buurt wonen.

10. gaia
    Afbeelding van gaia

Thera, heel veel sterkte de komende tijd en dat het na de 11e maar snel beter mag gaan.

Ellenwiske, Maud krijgt nog steeds borstvoeding, maar alleen 's morgens en's avonds. Tussendoor krijgt ze flessenvoeding en mag ook al een fruithapje en warm eten. Sinds vorige week krijgt ze 's avonds nog extra drinken naast de borstvoeding, omdat ze wat afgevallen was. Men vermoedt dat de kwaliteit van de borstvoeding aan het teruglopen is. Maud verblijft 3 dagen in de week in de creche. Maar mijn dochter heeft dit zo vanaf augustus volgehouden, de tussenvoedingen had ze van te voren afgebouwd toen Maud naar de creche ging.

11. Ellenwiske

Knap hoor van je dochter om dat nog zo lang vol te houden met die morgen en avondvoeding. Maar ik kan me ook indenken dat de kwaliteit van de voeding dan op een gegeven moment achteruit gaat.
    Schoondochter werkt nu ook al twee dagen, dan werkt onze zoon thuis, maar ze komt tussen de middag naar huis om te voeden. Soms heeft ze ook gekolfd
    Ja als ze een half jaar zijn mogen ze ook al warm eten. Ik ben benieuwd.

12. sienna
    Afbeelding van sienna

Lieve oma's, bedankt voor jullie medeleven. We wisten dat het snel gebeuren zou met m'n schoonmoeder maar toch schrik je wanneer dat bewuste telefoontje komt van het hospice. Dat was 's avonds om half 11 We waren pas om 4 uur 's nachts weer thuis en na een paar uurtjes slaap kwamen de begrafenisondernemer en andere familieleden alweer bij ons.
    Maandag hebben we met zo'n 80 mensen op een mooie en warme manier afscheid genomen.
    Nu moet haar huisje nog leeggeruimd worden. Dat wordt nog een hele klus want ze kon slecht dingen weggooien en was altijd een erge geluksvogel met de bingo waar ze elke week naar toe ging. Zo met het blote oog heb ik bijv. al 3 waterkokers zien staan. Het zal wel even naar zijn om te beginnen want je voelt je zo schuldig als je aan andermans spullen moet gaan zitten.

De heerlijke afleiding was gelukkig onze kleindochter. Als je die om je heen hebt dan vergeet je even al je zorgen. Het wordt zo'n heerlijke klessebes, dat kakeltje staat nooit stil en ze zegt alles na.

Ik heb even snel teruggelezen of er nog iets bijzonders is gebeurd hier.
    Andorra, gaat alles nog goed met moeder en kind?
    Shye, wat een heerlijk vrolijk koppie heeft je kleindochter.
    Martianne, wat een naar bericht over je schoonzus. Sterkte ermee voor jullie! En nog gefeliciteerd met je man z'n verjaardag. Ik zal dadelijk eens naar je tuinfoto's gaan kijken.

Ik kom er maar niet achter wie jij 'was' Conxita en ik ben een erg nieuwsgierig Aagje.
    [:-S]
    Jouw kleindochter wordt ook alweer een hele meid, Gaia. Ik heb even op de lijst gespiekt maar ze is dus ook alweer een half jaar.

Het lijkt me erg wanneer het niet klikt met je schoonmoeder, Diana en Martianne. Gelukkig hadden wij een hele goede verstandhouding. Ze vertelde me regelmatig dat ik meer dochter voor haar was dan haar eigen 2 dochters. De oudste heeft ze 30 jaar niet meer gezien en de jongste belde alleen maar af en toe en kwam zelden haar moeder opzoeken. Sinds ze in het hospice lag, is ze wel elke week geweest.

Lekker dat jouw kleinzoon al zo goed doorslaapt, Ellenwiske. Wat schiet de bruiloft al op voor je zoon en schoondochter. Apart, dat ze haar trouwjurk in China heeft besteld. Bestaat er dan nog kans dat ze het hier nog moet laten vermaken?

Wat word je al snel opgenomen, Thera. Ik hoop dat de operatie voorspoedig zal verlopen en wens je alvast veel sterkte. Fijn dat het goed gaat met je jongste dochter.

Het is hier idd een heftige tijd, Willemijn, vooral voor mijn man. Vandaag heb ik voor de Kerstdagen nog een huisje in een bungalowpark kunnen bemachtigen. Dochter had daar al een tijd geleden besproken met haar gezinnetje en nu zitten wij daar straks ook. We moeten er nodig even tussenuit nu en dat doorbreekt meteen de gewoonte dat 'oma' altijd gehaald werd met de feestdagen.
    Logisch dat je trots bent, vooral wanneer alle 3 je kleinkinderen er tegelijk zijn. Dat is echt genieten!

Ik ga nu een snoephuisje maken. Dat idee kreeg ik van iemand op een ander topic. We vieren ondanks alles a.s. zaterdag toch Sint want oma wilde persé dat we dat door zouden laten gaan. Ze heeft mij een paar dagen voor haar overlijden zelfs nog opdracht gegeven om een cadeautje voor haar achterkleinkind te kopen.
    Als het snoephuisje af is, dan zal ik hier een foto laten zien.

13. conxita32
    Afbeelding van conxita32

sienna, ik heb de meeste kinderen[knip] Dan weet je het vast wel. Veel sterkte met ontruimen.

Denk eens aan de kringloopwinkel als je zoveel spullen hebt die misschien niet meer gebruikt worden. ze halen alles op(hier tenminste wel) en zelfs afval moeten ze meenemen.

Mijn hulp heeft een huis toegewezen gekregen en ze moet helaas alle spullen bij d ekringloop halen. Dus vandaar dat ik daar op kwam.

mens durf te leven

14. Martianne1

Sienna, was wel even schrikken dat bericht van mijn schoonzus. Vooral omdat je van tevoren weet dat je toch niet op de hoogte wordt gehouden. Vind dat ook wel een beetje treurig.

Wij vieren sinterklaas niet. Ik heb wel voor allemaal een letter gekocht. We vieren daarentegen de verjaardag van Davina op zondag. Dan blijven we daar ook eten met een heel gezelschap. Kijk ik al echt naar uit. Zien we ook de moeder en stiefvader van schoonzoon en daar kunnen we het heel goed mee vinden. Het tuinhuisje voor Davina is door die collega van mij die ook de tuin heeft gedaan vervoert naar het huis van dochter. Mijn man was daar ook om te helpen uitladen en de deur open te doen aangezien er op dat moment niemand thuis was. Echt mannen weer. Zetten ze het pak daar in de gang met de afbeelding op de doos naar voren i.p.v. tegen de muur. Toen Davina toen thuiskwam met haar moeder, zag ze het natuurlijk gelijk en zei: hebben, hebben en openmaken. Heb vanavond een uurtje opgepast maar ze lag al op bed en sliep al. Ze hoestte wel wat maar sliep keurig door.

Groetjes Martianne

15. walthera
    Afbeelding van walthera

hallo oma,s en a.s.

Ik kreeg net een telefoontje dat de operatie een week later is.
    Dat is wel balen, maar het is niet anders.
    http://www.animaatjes.nl/plaatjes/s/sinterklaas/120.gif

Liefs thera xxx

16. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Ach, Thera, dat betekent waarschijnlijk dat je met de Kerst in het ziekenhuis ligt? Wat een tegenvaller! Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt.Martianne, heb je verder nog contact met je zwager gehad? Ik moest wel een beetje lachen om het verhaal van het speelhuisje. Het wordt een echte slimmerd, jouw kleindochter. Nog even en je moet ook opletten met wat je zegt!Het uitruimen van het huis van je schoonmoeder is vast moeilijk, Sienna. Los van de herinneringen is het ook erg privé. Het is ook allemaal zo onomkeerbaar, zo definitief. Ik vind het een goed idee om met de feestdagen een huisje te huren. Zo kun je die dagen heel ontspannen vieren, niet moeilijk doen met eten en fijn bij elkaar zijn.Stan krijgt geen borstvoeding meer. Mijn dochter heeft het heel lang geprobeerd, maar uit de borst dronk hij onvoldoende, hij viel te snel in slaap en kwam onvoldoende aan. Daarna heeft ze nog wekenlang gekolfd. Dat kostte veel tijd en toen ze weer ging werken heeft ze afgebouwd. Ik ben een groot voorstander van borstvoeding, heb zelf mijn kinderen zeven maanden lang borstvoeding gegeven, maar ik vind het nog belangrijker dat de baby een ontspannen moeder heeft. Dus als de bv alleen maar stress en onzekerheid oplevert, dan maar niet.EllenWiske, wist je dat de meeste trouwjurken die je in een Nederlands bruidshuis bestelt ook in China worden gemaakt? Die van onze dochter ook. Het werk is zo arbeidsintensief dat ze anders bijna niet meer te betalen zijn. Alleen is het dan wel zaak het al maanden van tevoren te bestellen. Ik vermoed dat jouw schoondochter zelf een adresje weet, of dat ze familie aldaar heeft ingeschakeld? Het lijkt me lastig om vanaf een plaatje te kopen. Hoe heeft ze dat geregeld?Dit weekend kleinkindloze dagen. Komt wel goed uit, want dan kunnen we op stap voor de kerstcadeautjes. Ik vind de leeftijd van onze oudste kleinzoon ( 20 maanden) wel een lastige v.w.b. cadeaus. Voor de kleintjes ( jaja, oudste kleinzoon is nu ineens de “grote”) koop ik nog lekker kleertjes. Dat vinden de ouders wel fijn. Oudste kleinzoon krijgt ook een trui en een blouse, maar ook speelgoed. Maar dat vind ik dus lastig. Hij heeft al duplo en houten treintjes, boekjes en puzzeltjes, auto’s, blokken etc. Hij krijgt in ieder geval twee boekjes ( oma is erg van de leespromotie!), maar heeft er iemand een idee v.w.b. speelgoed?

Voor iedereen die het viert: een heel gezellige pakjesavond!

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

17. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Mijn kleinzoon is gek van muziekdingen. Hij kreeg van de sint op papa's werk een piano met allerlei functie's. Hij is nu 22 maanden dus niet zo veel verschil met die van jou.

En verder is hij gek op vingerverven en kleuren. Het is krassen,maar wel erg leuk op papier natuurlijk. Je hebt speciaal voor die kleintjes kleurpotloden die heten dikpunters of zo. Die zijn goed vast te houden voor ze.
    En een toverlei is ook helemaal geweldig. geloof me soms zijn simpele dingen veel leuker dan de duurste kado's.

Mijn buurjongetje van ruim1,5 is gek met zijn moeders stofzuiger. Hjij doet net alsof ie zuigt en kan zich er werkelijk de hele ochtend mee vermaken.
    En dat is zo grappig om te zien

mens durf te leven

18. Martianne1

Willemijn: nee verder geen contact gehad.

En Davina wordt echt al een kleine haaibaai. Nu ze in een oudere groep zit bij het kdv gaat het dubbel zo hard. Zegt ook al een heleboel dingen na en dan helemaal goed. In ieder geval weten we dus al wel bij voorbaat dat ze ons cadeau erg graag wil hebben, hihi.

Sienna: Wij moesten dat toen met ons ouderlijk huis doen nadat mijn moeder was overleden. Was een groot grachtenpand (stond niet aan een gracht maar was wel net zo groot). En zij kon ook niets weggooien. Is heel moeilijk. Veel sterkte.

Onze tuinkast staat inmiddels ook op het terras (zie foto's hyves). Moet nog wel tegen de muur vastgezet worden, maar dat gebeurt met de volgende ronde. Collega wil eigenlijk graag half januari al aan het tweede stuk van de tuin beginnen. Als het wat de planten betreft kan, dan vind ik het goed, anders heb ik daar wel moeite mee.

Groetjes Martianne

19. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Thera wat een tegenvaller en je was zo blij dat je eindelijk geholpen werd. veel sterkte gewenst.

Zelf sta ik op de lijst voor een kijkoperatie. Het gaat met enkel niet zo als gewenst is.
    Dus maar weer afwachten en geduld hebben.

Fijne avond voor wie sinterklaas viert en anders goed weekend.

mens durf te leven

20. Ellenwiske

Ja dat is zeker balen als je een datum hebt staan en die wordt verzet. Zeker omdat je nu vlak voor kerst zit met die operatie.
    Borstvoeding is belangrijk, maar een ontspannen moeder is inderdaad zeker zo belangrijk. Toevallig heeft schoondochter na ruim vijf maanden deze week een borstontsteking gekregen. Maar het schijnt dan juist belangrijk te zijn om door te gaan met borstvoeding. Donderdag had ze koorts, maar nu is die gelukkig weg. Hopelijk hoeft ze geen antibiotica te gaan nemen.
    Ja Willemijn, schoondochter heeft zelf een adresje voor haar trouwjurk. Daar heeft ze toen ze anderhalf jaar geleden in China was ook een hele mooie avondjurk laten maken. Deze die ze nu besteld heeft heeft ze via internet, dus wel van een plaatje, op een Chinese site van die zaak gezien. Het betalen doet haar vriendin die in Beijing woont, want dat schijnt van hieruit niet te gaan.
    Hopelijk heb je succes met het kopen van cadeautjes. Ik zie dat hier al wat goede suggesties gedaan zijn. Zelf heb ik nog geen ervaring met een kleinkind van die leeftijd, dus ik kan je niet verder helpen.
    Sienna sterkte met het leegruimen van het huis.

21. nita
    Afbeelding van nita

goedemorgen allemaal

iedereen de sinterkaasavonden weer goed doorgekomen en weer blije gezichtjes gezien.

Thera wat een balen dat het verzet is,dan moet je al zo'n flinke operatie ondergaan en daar reken je dan ook op,en dan gaat het pas later door.
    ik weet wat de operatie in houdt,want het is bij mij al met 27 jaar gedaan,maar de operatie technieken zijn natuurlijk in de tijd heel veel verbetert.

Wij werden gister uit bed gebelt of we op Thijs konden oppassen,hij was wat ziek geworden,en natuurlijk doe je dat.

wij hebben vannacht Thijs bij ons om te slapen,kunnen de ouders even onbekommerd uit en lekker uitslapen morgen.

nou ik hoop dat iedereen een goed weekend heeft.

en ik ben ook wel benieuwd wie nu Conxita is en ik wens jou ook veel sterkte met de kijkoperatie

iedere dag een lach

22. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Dochterlief net huilend aan de telefoon. Kleinzoon 1 heeft een nare ervaring gehad vannacht. Ze wisten niet wat ze met hem aan moesten. Eerst werd ie al rond 23 uur brullend wakker en helemaal in paniek. Huisartsenpost gebeld want hij riep steeds pijn pijn pijn. Op advies zetpilletje gegeven en hij is daarna wel in een onrustige slaap gevallen. Rond kwart over 5 weer hetzelfde maar nu was ie totaal niet te bereiken. Dus naar de huisartsenpos twaar ie helemaal onderzocht is maar ze konden niks vinden. Hij is beetje verkouden,maar oren en zo zijn helemaal goed.
    Nu was ie wel weer rustig,maar het heeft er behoorlijk ingehakt. geen idee wat het geweest kan zijn.

mens durf te leven

23. sienna
    Afbeelding van sienna

Haha Conxite, ik weet nu wie je bent. Je blijft dan toch gissen hè? We gaan bij schoonmoeder eerst alles uitzoeken en sorteren. Als iedereen dan uitgezocht heeft wat hij/zij hebben wil, dan zal het meeste naar Roemenië worden gebracht. Een neef gaat daar elk halfjaar heen. Daar hebben ze contacten met verschillende dorpskerken die het weer onder de armen verspreiden. Meubels zullen wel naar de kringloopwinkel gaan.
    Wat een nare nacht voor je kinderen en kleinzoon! Hopelijk heeft hij niets onder de leden.

Nog gefeliciteerd met Davina, Maritanne. Hoe vond ze het tuinhuisje? Je tuin is erg mooi geworden!

Dat is balen, Thera. Je rekent er tenslotte op en als het dan uitgesteld wordt, zul je toch even moeten slikken en opnieuw plannen. Hopelijk ben je met de kerst weer thuis? Tegenwoordig houden ze je niet zo lang meer in het ZH.

Oh Willemijn, wij moeten nu al zo erg opletten wat we zeggen. Schoonzoon zei vorige week een keer per ongeluk 'sh*t' en ze weet daarna ook precies wanneer ze dat woord moet gebruiken. Positief is, dat ze nu elke keer 'alsjebief' zegt wanneer ze iets geeft en 'dankewel' wanneer ze iets krijgt. Klinkt zó lief!
    Wat knap dat je dochter nog zo lang borstvoeding heeft gegeven. Zo rond de 2 jaar is het idd lastig cadeautjes kopen. Dat heb ik ook ervaren. Het is óf te babyachtig óf boven de 3 jaar. Wel heb ik geconstateerd dat veel dingen van boven de 3 al wel geschikt zijn voor kleindochter. Het is tenslotte maar een indicatie wat ze op de verpakking zetten.
    Die dikpunters zijn idd erg geschikt voor de kleintjes, Conxita.

Klopt, Ellenwiske, de trouwjurk van onze dochter moest ook uit China komen. Wel handig als je daar een adresje hebt, dat zal een stuk schelen in de kosten.

Nita, veel plezier met Thijs dit weekend. Zo heeft iedereen het naar z'n zin: jullie het plezier en je kinderen even lekker uitrusten.

Wij gaan hier straks Sinterklaas vieren. Kleindochter is hier vanmiddag al op bed gelegd en zal zo wel wakker worden. De kinderen zijn nu boodschappen doen want dochter kookt hier vanavond. Echt verwennerij voor mij.
    [:D]
    O ja, ik had jullie nog beloofd om mijn snoephuisje te laten en zien. Er moet alleen nog sneeuw opgespoten worden (slagroom). Ik heb hem van cake gemaakt i.p.v. ontbijtkoek.
    http://i33.tinypic.com/2vuxbah.jpg

24. andorra
    Afbeelding van andorra

Wat leuk, dat snoephuisje! Wij hebben geen sinterklaas gevierd, dat doen we al jaren niet meer. Jongste zoon ging al meteen na het eten naar bed, die moest om half 3 's nachts op zijn werk zijn. En mijn dochter zat bijna de hele avond boven, die gaat haar eigen gangetje.
    Over borstvoeding, zelf heb ik dat wel gegeven maar alleen aan de jongens, mijn dochter lag de eerste 3 maanden in het ziekenhuis dus dat werd een beetje lastig. Maar ze groeide er goed op, ik denk dat het wat dat betreft niet uitmaakt. Schoondochter heeft zelf voor de fles gekozen, dat vindt ze makkelijker.
    Thera, wat vervelend dat de operatie is uitgesteld, dus je bent niet thuis met de kerst als ik het goed begrepen heb?
    Wij zien ons kleinkind niet dit weekend, zoon en schoondochter hebben het nog druk met kraamvisite. Heb ook niet gevraagd of we mochten komen, zij hebben hun eigen leven, ze zullen zelf wel weer eens bellen als ze ons willen zien.

25. Ellenwiske

Andorra, ik weet niet meer of jullie ver van je kleinkind af wonen, maar anders kun je als oma toch zoveel binnen wippen als je wilt om je kleinkind te zien? Als die van ons dichterbij woonde dan ging ik minstens één keer per week met hem spelen.
    Sienna fijn dat de spulletjes dan zo'n goede bestemming krijgen.
    Ik denk wel dat het een stuk scheelt in de kosten als je de trouwjurk rechtsstreeks uit China haalt. Nu is het ongeveer 300 euro. Ik denk als ze hem daar zelf op had kunnen halen dat het dan nog wel goedkoper zou zijn geweest.
    Veel plezier met sinterklaas vieren Sienna en laat je maar eens lekker verwennen. Heerlijk toch! Het snoephuisje ziet er prachtig uit.
    Hopelijk is het nu allemaal over met die pijn en klachten van je kleinzoon conxita en hebben ze daar allemaal een goede nachtrust komende nacht. Het is toch wel schrikken geweest.
    Nita veel plezier met je superspeciale logeetje.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x