- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 971 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 37 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:39.
Adoptiekinderen
- Geplaatst op woensdag 04 januari 2012 00:20lies1976
China festival of lights, Sueann. Het zijn prachtige, handgemaakte lampionnen. Je weet niet wat je ziet! Ik heb het 2 jaar geleden in Emmen gezien, maar ik zie dat de Hortus hele andere voorstellingen heeft. Maar die draak heb ik ook gezien. Dat ding is gigantisch! Er zitten heel veel uren werk in al die lampionnen, het is echt prachtig.
Dossier is goedgekeurd en op weg naar de vertaler. Ondertussen kunnen wij het gaan legaliseren. Met een beetje geluk ligt het voor Chinees Nieuwjaar (eind januari) in China. Duimen jullie mee?
Nog een praatje van mijn dochter: "Mama, vin jou lief, wil jou houden, oké?" *smelt* - Geplaatst op woensdag 04 januari 2012 22:31june
@Lies, daar *smelt* je van, helemaal!
Ik duim voor jullie, heel hard!
@Madelief, mooi de foto's! - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 01:57sueann
Heeft de Hortus een speciale band met China? Ze hebben er toch ook de ijssculturen van Chinese kunstenaars?
Je weet inderdaad niet wat je ziet, ik keek al mijn ogen uit naar de foto's.
Het ziet er voor jullie goed uit Lies. Duimen dat het een snelle bevalling wordt, in elk geval dit en dit jaar nog! - Geplaatst op donderdag 05 januari 2012 02:31Madelief s
De hortus heeft een chinees paviljoen en theetuin en al jaren connecties met China.Voor een deel helpt het om niet failliet te gaan.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 00:39lies1976
In de catergorie: Hé soms zit het mee en word het je ook nog eens makkelijk gemaakt!
Na 3 jaar is EINDELIJK de regeling voor de tegemoetkoming in de adoptiekosten erdoor. Toen het belastingstelsel veranderde, konden we ineens geen kostenposten meer opvoeren die voorheen wel ingevuld konden worden. Niet zo eerlijk voor iedereen die daar met de budgettering voor de adoptie wel op had gerekend (het kon echt oplopen tot duizenden euros). Gelukkig redden wij het zonder hulp ook, maar jammer was het wel. Maar na 3 jaar steggelen is er dan eindelijk, waar we niet meer op durfden hopen: de tegemoetkoming! Met terugwerkende kracht! Jawel! 3700 euro maar liefst en, dat is nog het mooiste, het kostte me 5 hele minuten om het aan te vragen. Die aanvraag moet nog wel door 2 ambtelijke molens, maar dat duurt maximaal 14 weken. Kassa! Helaas komt de regeling in 2013 weer te vervallen, maar als we dit jaar nog naar China mogen dan kunnen we het dus nog een keer aanvragen.
Normaal verkoop ik de huid nooit voor de beer is geschoten (sterker nog, ik schiet de beer en wacht tot ik een hele goede prijs voor die huid weet te bedingen
) maar van blijdschap heb ik een heel mooi nieuwe smartphone besteld. Ik doe al 7 jaar met mijn huidige oude gsm, dus het kon er wel een keertje vanaf. - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 18:01Madelief s

Goedzó, geef je zelf maar een kadootje af en toe en dan ook gelijk een goeie.Wat zul je er veel plezier van gaan beleven Lies!
In de NRC van gisteren las ik dat verleden jaar tenminste twee echtparen na twintig weken zwangerschap tot abortus besloten toen ze op de echo zagen dat hun kindje een hazenlipje had.Het zou nu niet in hun leven passen was de reden.Ook een klapvoetje was in een enkel geval een reden tot abortus na de twintigste week.Ik zat werkelijk met mij oren te klapperen,Wie ben ik om te oordelen, maar begrijpen doe ik het echt niet.
Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op vrijdag 06 januari 2012 23:30lies1976
Ik las het in de NRCNext Madelief. Je moet eens weten hoeveel schatten van kinderen ik ken met een schisis...... Het is niet niks, zeker niet de gecompliceerde gevallen, maar reden voor een abortus, nee. Wat lijkt me dat moeilijk om te verteren als arts. - Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 15:26eebaracs
Oh Madelief, dat is toch niet te geloven! Ik zie en hoor het wel meer om me heen: de wereld moet tegenwoordig zo maakbaar zijn, alles moet perfect zijn, dus ook het kindje. Het is vaak fantastisch wat tegenwoordig allemaal kan, maar de ethische vraagstukken worden er niet simpeler op.
En wat als er na die abortus wél een gezond kindje geboren wordt, maar het wordt na een paar maanden ernstig ziek, of het blijkt blind of doof te zijn, of verstandelijk gehandicapt ..... - Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 19:30sueann
Wat erg is dat. Ik vind juist, dat je met die screening tijdens de zwangerschap je goed kan voorbereiden op de overkomelijke defecten.
Ik begrijp trouwens niet, dat voor zulke afwijkingen een abortus krijgen kan.
Waarschijnlijk heb ik het ooit wel geweten van de Hortus in Haren, maar ben er alle details van vergeten. Het lijkt me leuk om zulke dingen goed bereikbaar te hebben. - Geplaatst op zaterdag 07 januari 2012 20:45sienna
Lies, wat raar dat die belastingregeling maar tijdelijk is. Maar gelukkig kunnen jullie er nog van profiteren. We gaan hard voor je duimen dat jullie nog dit jaar naar China kunnen gaan (en niet alleen om de centjes natuurlijk
).
Mooie foto's Madelief! Jammer dat het zo ver weg is want het lijkt me mooi om dat 's avonds een keer te zien.
Ik snap werkelijk niet dat dergelijke abortussen worden toegestaan. Echt verschrikkelijk! Eigenlijk zouden ze bij abortus dezelfde richtlijnen moeten volgen als bij euthanasie.
En hoe praat je zoiets goed tegenover je andere kinderen? "We hebben hem/haar maar weggedaan want hij/zij zag er niet zo mooi uit". Leuk voor die kinderen om te weten dat zij alleen welkom waren omdat ze niks mankeerden. - Geplaatst op zondag 08 januari 2012 22:07june
quote:(...)
Ik snap werkelijk niet dat dergelijke abortussen worden toegestaan. Echt verschrikkelijk! Eigenlijk zouden ze bij abortus dezelfde richtlijnen moeten volgen als bij euthanasie. (...)
Maar stel dat hierover andere richtlijnen komen, dat de arts niet meegaat in deze wens en het kindje wordt geboren. Hoe zou dat in dat gezin verder gaan met dit ongewenste kind?
quote:(...) hoe praat je zoiets goed tegenover je andere kinderen? (...) Leuk voor die kinderen om te weten dat zij alleen welkom waren omdat ze niks mankeerden.
En stel dát: dat het ogenschijnlijk gezond geboren kind later wordt getroffen door een hersenvliesontsteking, van de fiets dondert en alsnog met een handicap of ballast verder door het leven moet. Dat wordt helemaal traumatisch, lijkt me.
Eigenlijk denk ik dat er nauwelijks antwoorden zijn op dit soort vragen. We moeten er zeker over na blijven denken, helaas is het zo vreselijk ingewikkeld en lastig om oplossingen te vinden. Wel vind ik dat de ideale situatie zou zijn wanneer mensen met een kinderwens, zich vóóraf realiseren dat (nieuw) leven niet altijd perfect is. En als mensen dat niet kunnen handelen, ze zich drie keer achter de oren moeten krabben. Maar ja, zo gaat het niet in de praktijk. - Geplaatst op maandag 23 januari 2012 14:22lies1976
Xin Nian Yu Kuai
of Kung Hai Fat Choi als je Kantonees spreekt
Gelukkig Nieuwjaar dus.
Het jaar van de Draak beloofd een voorspoedige te worden - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2012 11:37eendje
Ik wens jullie een bijzonder gelukkig jaar van de Draak toe, Lies!
Dat het wachten en drachten dit jaar tot een goed einde wordt gebracht.... - Geplaatst op donderdag 26 januari 2012 00:00june
Xin Nian Yu Kuai!!
Kung Hai Fat Choi!!
Gelukkig nieuwjaar!!
(Wij wachten en drachten geduldig met jullie mee, op weg naar een mooie toekomst.) - Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 11:07june
@Lies, zijn er misschien al nieuwe ontwikkelingen? - Geplaatst op dinsdag 21 februari 2012 20:04sueann
Ja, ik word ook steeds benieuwder. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 00:04june
Ha @Sueann, hoe gaat het met jou? - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 23:03lies1976
Als het goed is liggen onze papieren in China (ze zijn verstuurd maar bericht op aankomst laat altijd even op zich wachten). En nu wachten wij op telefoon
Het kan nog wel een poosje duren. Maar het kan ook morgen zijn. Ik hou het maar op een poosje duren, dat is beter voor mijn bloeddruk. Ondertussen ben ik aan het genieten van dochterlief. Ze heeft voorlopig nog mijn onverdeelde aandacht op mijn vrije dagen en dat moeten we beiden maar goed benutten.
Vandaag kregen we bericht dat we idd recht hebben op de tegemoetkoming in de adoptiekosten. We krijgen binnen 6 weken 3700 euro overgemaakt. Fijne meevaller. Als we dit jaar nog afreizen naar China mogen we er weer aanspraak op maken. In 2013 wordt deze regeling weer afgeschaft. - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 15:03june
Spannend Lies. Ik hoop dat jullie snel kunnen afreizen. - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 20:55sueann
Dat zijn goede berichten Lies! - Geplaatst op donderdag 23 februari 2012 21:09sienna
Dan maar hopen dat het allemaal snel gaat, Lies.
Sterkte met wachten. - Geplaatst op donderdag 01 maart 2012 15:48lies1976
Nog geen nieuws. Het kan ook nog wel even duren natuurlijk. - Geplaatst op woensdag 07 maart 2012 20:36lies1976
Onze papieren zijn veilig aangekomen in China en inmiddels verwerkt. We zitten nu officieel 'in het systeem'. Goed om te weten! En nu maar wachten tot de telefoon rinkelt....... - Geplaatst op donderdag 08 maart 2012 01:27sueann
En nu kan het snel zijn, hè? Al aan het bagaglijstjes opstellen? - Geplaatst op donderdag 08 maart 2012 08:23sienna
Wauw, spannend Lies! Sterkte met wachten! Ziet dochter er ook zo naar uit?
Dit onderwerp heeft 971 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 37 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:39.
Adoptiekinderen