Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Adoptiekinderen

Dit onderwerp heeft 971 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:39.

Adoptiekinderen

Ga naar een onderdeel
  1. Madelief s
    Afbeelding van Madelief s

Lieve Sienna, ook van mij gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.
    Wat hebben jullie in zo korte tijd zoveel te verwerken gekregen. Wat moet het voor je man ook zwaar zijn. Veel sterkte maar vooral ook veel kracht toegewenst de komende tijd. Het zal met al die feestdagen in het vooruitzicht extra moeilijk zijn.Knuffel van me,en ik denk aan je , Madeliefs

Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011

2. Madelief s

Slaap lekker June![:D]En niet weer van een kruk vallen hoor!!![:%]

3. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Sienna gecondoleerd.....

4. scarabee
    Afbeelding van scarabee

Sienna, jij en je man gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Gelukkig maar dat ze in haar slaap is overleden. Heel veel sterkte de komende dagen, en - ondanks alle verdriet - maandag een mooie dag, met warmte en liefdevolle herinneringen.

5. june
    Afbeelding van june

Dinsdag ging ik met de trein naar Enschede en op het station werd De Telegraaf uitgedeeld. Die lees ik alleen in het buitenland én afgelopen dinsdag dus. Het verhaal over baby J. las ik in de trein. Treurig allemaal, dom en ook zielig wel. Tja, deze dingen moeten flink worden aangepakt, want het kan natuurlijk niet.
    quote:
    ..Bevallingskosten? Wat zijn dat dan? Daarvoor ben je toch verzekerd of zie ik dat verkeerd?..
    Lidmaatschap van een kruisvereniging, aanschaf benodigdheden voor thuisbevalling, kosten kraamhulp, kosten zwangerschapsgym/yoga, positiekleding, eventuele medicatie, eventuele reiskosten naar ziekenhuizen etc. Dat misschien?
    quote:
    ..en vraag me dan wel af waarom bepaalde dure voorzieningen op management-niveau zo makkelijk beslist kunnen worden, ondanks flink tegengas van de OR..

'Mijn' werkgever bouwde en bouwt momenteel een aantal schitterende nieuwe projecten. Prachtige panden, schitterende voorzieningen. Helaas is er tevoren geen marktonderzoek gedaan en knijpen de managementbilletjes nu angstig samen om al dat moois gevuld te krijgen met cliënten, waarvoor we al doelgroepenbeleid hebben ontwikkeled, gebaseerd op ....?..... Op wensen, op hopen, op oeverloos ouwehoeren en fantaseren in de ruimte. Kortom, er is niet gekeken naar realiteit. Ook architecten luisteren onvoldoende naar aanbevelingen vanaf de werkvloer.
    Nu de budgetering fors wordt overschreden, komen er personele bezuinigingen. Dat kan helemaal niet en dat laten we niet gebeuren. We knallen de vuisten wel op tafel. Maar het is helemaal te joker en directie en management hebben absoluut geen enkel benul van de werkelijke inhoud van de gehandicaptenzorg.

Ik dram nog even door: onlangs meldde de media berichten over het afschaffen van de Zweedse band. Verpleeg/verzorghuizen hebben een intentieverklaring ondertekend om die band in 2011 (meen ik) definitief te verbranden. Prachtig en heel nobel, want wie wil mensen vastbinden in bed/stoel? Ik niet en jij niet. Maar komt er ook extra personeel, dat x keer per nacht de bewoners opnieuw begeleidt naar hun bed? Worden alle ruimtes straks ingericht met valvriendelijk zacht materiaal? Lekkere kussentjes en valbrekers rondom het lage bed met motortje om op te krikken voor de wasbeurt de volgende morgen?

Lies, ik heb eigenlijk geen inzicht in die kosten. Is deze nieuwe regeling gunstiger?

Sueann, het eerste gesprek ging goed. Dat was een interview met een kunstenaar. Daarvan mag ik nu een portret schrijven. Vorig jaar mocht ik voor een opdracht ook een paar kleine interviews doen. Toen merkte ik dat ik dat helemaal geweldig vind. Ik kwam op de meest bijzondere plekken, hoorde mooie verhalen en vond dat heel speciaal. Dat mensen zomaar bereid zijn om mee te werken en je van vertellen, juist intieme dingen. Echt bijzonder.

Madelief, ik pas goed op en zorg ervoor dat ik niet opnieuw van de kruk val. Er zit nog steeds een bult onder het litteken.

Eendje, ga je niet mee op studiereis naar Turkije? Is maar 1% van Turkse afkomst, bij jou?

Dames, ik duik mijn bedje zo in. Lekker onder het dikke warme dekbed.

6. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Niks is zo erg als managers ide niks van de werkvloer weten, alleen van managen. Ik heb jaren in een supermarkt gewerkt, met veel plezier overigens en op mijn opleiding kreeg ik te horen dat ik het goed zou kunnen doen binnen zo'n norme organisatie als communicatiemanager juist omdat ik weet hoe is het om om 6.00 uur 's morgens de vracht te verwelkomen en om 8.25 als een malloot te dweilen zodat de vloer schoon is voor de eerste klanten.
    dit land gaat en onder aaan managers. Ze managen het managen van het managen van de managers. Zo erg.....

7. eendje
    Afbeelding van eendje

quote:
    Eendje, ga je niet mee op studiereis naar Turkije? Is maar 1% van Turkse afkomst, bij jou?
    Helaas mocht werd mij twee jaar geleden al gevraagd mijn aanvraag in te trekken. Fysiek zou ik dat niet aankunnen. Omdat er veel gelopen moest worden. Dus deze keer heb ik mij niet eens opgegeven [XD] Wij hebben niet zo heel veel Turkse kinderen..... of ik herken ze niet [:S] Ach, laat het 5% zijn.....we hebben ongeveer 375 kinderen....

8. sueann
    Afbeelding van sueann

Als gewoon adopteren niet kan, dan zal je moeten stelen:

Homopaar pinguïns bestraft voor stelen ei

Uitgegeven: 29 november 2008 12:35

PEKING
    - Een paar van twee mannetjespinguïns uit de dierentuin van Harbin in
    het noordoosten van China is gescheiden van de andere pinguïns. De dierentuin nam de maatregel omdat de twee mannetjes het ei van een heteropaar probeerden te stelen. Dat heeft een medewerker van de dierentuin in Harbin zaterdag laten weten.

Het homopaar maakte deel uit van een groep van zeventien pinguïns. De
    vogels zijn in 2005 van de Zuidpool naar Harbin overgebracht.

bron: ANP/nu.nl
    Ik vraag me af waarom ze die twee geen eigen ei gegeven hebben. Of leggen pinguïns maar één ei per keer?

9. june
    Afbeelding van june

Wat een leuk bericht. Ik weet niet meer hoe dat zit met het voortplanten van deze dieren. Wel zag ik/heb ik de film March of the Penguins en herinner ik me nog hoe voorzichtig ze op dat ei zitten in al die sneeuwstormen.

Eerder schreef ik over een nieuwe Belgische belangengroep voor geboortemoeders en geadopteerden. Op het forumbord van het Adoptie Trefpunt lees je meer over een ander speerpunt van hen: de DNA-databank.

10. lies1976
    Afbeelding van lies1976

agossie, arme pinguins

11. Triangle
    Afbeelding van Triangle

Hieruit blijkt iig maar weer dat homoseksualiteit, in tegenstelling tot wat menigeen beweert, in iedergeval wel erg natuurlijk is. [:)]
    Waren er ook niet twee vrouwtjes flamingo's in een of andere nederlandse dierentuin een stelletje?

Groet, Triangle

12. Triangle
    Afbeelding van Triangle

Vanavond Netwerk, wederom en een vervolg op illegaal draagmoederschap:
    Zie:
    http://www.adoptietrefpunt.nl/portaal/modules/news/article.php?storyid=161

(meer, aanvullende aktualiteiten hierover te lezen ook in onze publicatie sectie!)

Groet, Triangle

13. june
    Afbeelding van june

Tussen de bedrijven door heb ik net naar de uitzending van Netwerk gekeken. Een paar dingen vallen me als eerste op:

'Babyhandel lijkt geen incident' wordt er door de verslaggever gezegd. Dat heeft voor mij weinig nieuwswaarde. Het is al jaren bekend en er wordt nog veel te weinig aan gedaan.

'Ongebrijpelijk, verwerpelijk, schokkend, hoe gemakkelijk het allemaal gaat' zijn wat opmerkingen van twee kamerleden, die in de uitzending aan het woord komen. Hiermee vertellen ze eigenlijk dat ze nauwelijks of niet op de hoogte zijn van de praktijk. Kijk, dat vind ik nu weer onbegrijpelijk want er is aandacht genoeg voor geweest.

Nu ga ik naar een verjaardag. Fijn weekend allemaal!

14. Madelief s

In de Volkskrant van dit weekend wordt in het katern "Hart & Ziel veel aandacht besteed aan familie en dan met name veilige/niet veilige hechting, bloedverwantschap en adoptie.
    Mocht iemand het hele artikel graag toegestuurd krijgen dan hoor ik dat graag.

15. Triangle
    Afbeelding van Triangle

@ madelief s:

Wat dacht je? :-)

Emailadres mag je bekend zijn ;-)

Groet, Triangle

EDIT: Laat maar heb het al gevonden:
    http://hartenziel.nl/artikel/het_blijft_toch_je_familie/

16. Madelief s

CanvasBelgie 2 om 21.40 Casa de los babys over adoptie

17. june
    Afbeelding van june

Het Volkskrantartikel heb ik vanmorgen gelezen en ik vind het een positief stuk. Er gaan weer deuren open, nadat je dit leest. Er is hoop (grapje).
    quote:
    ..Samen met Van IJzendoorn bestudeerde Juffer ruim 270 studies met in totaal 230 duizend (adoptie)kinderen en hun ouders. Het bleek dat adoptiekinderen niet noemenswaardig meer problemen kregen dan andere kinderen. ‘Ik heb zelf een keer de gehechtheid van adoptiebaby’s vergeleken met die van andere baby’s, ze waren precies even vaak veilig gehecht.’ ..
    Een nieuwtje: vandaag vertelden oudste dochter en vriend dat ze dit najaar willen trouwen. Middelste dochter is momenteel zes maanden in verwachting (alles lijkt goed) en de jongste leeft zich uit in de college- en snijzaal. De laatste zaal heeft haar voorkeur. Enge taferelen ....

18. sueann
    Afbeelding van sueann

Hu, dat klinkt altijd eng. Maar ze kan patholoog-anatoom worden als ze dat wil blijven doen. 't Is een tijd van veranderingen voor jou hè?

19. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Manlief vond de snijzaal ook geweldig, maar vond het wel jammer dat hij enkel snedes mocht bekijken en dat hij niet zelf een scalpel mocht hanteren. Ik word al misselijk bij de gedachte. Die lucht van de formaldehyde waar alles in geconserveerd wordt vergeet ik ook nooit meer. Die geur drong tot in de diepste vezels van alle kleding die manlief aanhad. Blegh.

Over misselijk gesproken, ik was echt hondsberoerd de afgelopen dagen. Eindelijk weer een beetje fit vandaag.

20. june
    Afbeelding van june

Niet fijn, om zo hondsberoerd te zijn. Weer wat meer opgeknapt nu Lies?

Sueann, ze wilde altijd path. anatoom worden. Vanaf haar kindertijd en geen idee waar die facinatie vandaag komt. Vanavond kreeg ik uitgebreid verslag van het ontleden van een poesje en een haai, eerder deze week.
    Ja, ik zit momenteel wel in een tijd vol veranderingen.

Sienna, gaat het een beetje met jullie?
    Madelief en Scarabee, alles oké?
    Eend, een poot voor Banjer. Ze is gaaf!

Iedereen die hier schrijft of leest, een fijn weekend!

21. scarabee
    Afbeelding van scarabee

Lies, beterschap.

Ja hoor June, alles OK aan deze kant. Weinig bijzonders te melden op adoptiegebied, of het moest zijn dat wij inmiddels vergaande plannen hebben om volgend jaar voorjaar weer naar Korea te gaan. Dan gaan we in de periode rond Boeddha's verjaardag en maken alle kleurrijke festivals mee, zoals een gigantische lampionnenoptocht door Seoul en verlichte tempels in de bergen ......
    We zijn afgelopen zaterdag naar een Koreaanse film in het filmhuis gweest en dat voelt toch heel vertrouwd, die beelden uit Korea. Voor onze dochters écht hun geboorteland, voor ons voelt het inmiddels als een tweede vaderland.
    Gisteren heb ik mijn best gedaan op de kerstkaarten naar de ouders van onze dochters; netjes in het Koreaans onze beste wensen erop geschreven, ik had nog nét niet het puntje van mijn tong tussen mijn lippen.

June. jouw dochters weten jouw leven ook spannend te maken! Kleinkind, huwelijk, snijzaalverhalen, het kan niet op. Er is in ieder geval genoeg leven in de brouwerij.

Vandaag heb ik een onverwachte vrije dag; de afgelopen tijd zoveel uren gewerkt dat ik die vandaag lekker ga compenseren. Wat een luxe, een dag helemaal niks .....

22. sienna
    Afbeelding van sienna

Lies, knap je alweer wat op? Het schijnt een hardnekkige griep te zijn dit keer. Ik ben ook nog altijd een beetje aan het snotteren.

Dat wordt een spannend jaar voor jullie June, met een kleinkind en bruiloft op komst. Echt leuk allemaal. Gelukkig maar dat er mensen zijn die dat snijden interessant vinden. 't Is in elk geval niet míjn ding.
    Die constatering over gehechtheid had Hoksbergen jaren geleden ook al gemaakt, meen ik me te herinneren.

Dank je June, het gaat wel goed hier. We merken wel dat we nog snel moe zijn maar dat komt natuurlijk van al die maanden vol spanning. Die spanning is er nu af en we zijn erg druk met het leegruimen van schoonmoeders flat. Ze was altijd zeer 'bewaarderig' en we zijn nu zo'n beetje klaar met 'uitgraven' zodat we bij de gewone kasten kunnen komen. We wisten dat dit een grote klus zou worden maar ze wilde nooit dat we zouden helpen met opruimen en was beledigd als iemand er iets van zei.
    De kinderen hadden in augustus al een huisje in een bungalowpark geboekt voor de Kerst en wij hebben vorige week nog het laatste huisje kunnen bemachtigen. Dus met de Kerst zijn we er even heerlijk tussenuit.

O, wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie, Scarabee. Lekker weer naar Korea en weer hele andere dingen bewonderen in een ander deel van het jaar. Dat gevoel van een tweede vaderland herken ik wel.
    Knap van je om de kaarten zelf in het Koreaans te schrijven, zo kun je je lessen goed in praktijk brengen. Ga je nog steeds naar Koreaanse les?
    Ik hoop dat je gisteren genoten hebt van je vrije dag.

23. sueann
    Afbeelding van sueann

Toch nog goed nieuws:

Verbannen homopinguïns broeden ei

Uitgegeven:16 december 2008 16:32
    Laatst gewijzigd:16 december 2008 16:32

AMSTERDAM – Een homopaar pinguïns dat eind november is gescheiden van
    de andere pinguïns in hun dierentuin in China, mag nu zelf een ei
    uitbroeden. http://media.nu.nl/m/m1cz1srac5ye.jpg

Dat meldt de Britse krant Daily Mail. Het koppel was gescheiden van de kolonie omdat het de eieren van een heteropaar verving met stenen.
    Boze
    bezoekers van de dierentuin waren het daar niet mee eens en streden
    voor gelijke rechten van het homopaar. Daarop besloten de
    dierenverzorgers het verliefde koppel twee eieren te schenken van een
    onervaren draagmoeder. Aandoenlijk

Volgens de verzorgers zijn ze de beste ouders van de hele
    dierentuin: “Het is heel aandoenlijk en als alles goed gaat, gaan we
    het proberen met kunstmatige inseminatie.” Ondanks het feit dat de twee
    homo zijn, hebben ze toch sterke vadergevoelens.
    “Het was niet
    eerlijk om ze te onthouden van het ouderschap en ze weg te houden bij
    de andere vogels, alleen omdat de natuur ze zo heeft gemaakt”, aldus
    een demonstrant.Volgens de verzorgers was het stelletje niet uit
    de groep gehaald om hun seksuele geaardheid, maar om de andere pinguïns
    rustig te laten paren.

nu.nl

Er gaat nogal wat aandacht in de test van het nieuwe forum zitten. Ik kijk nog maar naar een paar topics.

Veel sterkte met het verder uitruimen Sienna. En alle zieken beterschap. Leuk Scarabee, dat je nu in de feestperiode kan gaan en dat je Koreaans in woord en schrift steeds beter wordt.

24. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Ach wat schattig Sueann, ik ben helemaal blij voor de vaders.

Scarabee mag ik mee?

Het gaat goed hoor met mijn gezondheid, maar ik merk dat de week nog net even een dag te lang is. In het weekend is het elke keer raak, op zondag kun je me opvegen.
    We hebben ook een achterlijk drukke agenda. Geld inzamelen voor de Roparun, opzetten van Manliefs 2e praktijk, de gastkinderen, verjaardagen en als klap op de vuurpijl een bruiloft aanstaande zaterdag. Een Turkse bruiloft nog wel. Volgens Manlief een kleine, slechts 700 gasten.....

25. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Als jullie willen weten waarom ik zo van mijn Alblasserwaard hou, kijk dan naar het eerste verhaal in Joris Showroom van 9 december over Zeger de Bruin.

de link:

http://player.omroep.nl/?aflid=8421835

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x