Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Adoptiekinderen

Dit onderwerp heeft 971 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:39.

Adoptiekinderen

Ga naar een onderdeel
  1. Moderator 2
    Afbeelding van Moderator 2

Beste forumbezoekers
    Dit topic is een vervolg van eerdere delen op het oude forum en het oorspronkelijke openingsbericht is niet meer aanwezig.
    Vriendelijke groet, moderator 2 Libelle.nl

Niet meer in functie. Niet te verwarren met Moderator2 (zonder spatie).

2. eendje
    Afbeelding van eendje

Gefeliciteerd met alweer een nieuw deel... adoptie leeft!
    http://94.100.113.156/361950001-362000000/361996601-361996700/361996639_5_UwyQ.jpeg

3. june
    Afbeelding van june

Da's een mooie bloem, Eend.

Wat stevige kost, om het nieuwe topicdeel in te wijden:

Verdrag inzake de Rechten van het Kind
    Haags Adoptieverdrag

't Is dat ik griep heb, anders waren het er meer geworden.

Sienna, hoe gaat het met je schoonmoeder en zwager?

4. eendje
    Afbeelding van eendje

Beterschap June!

5. sienna
    Afbeelding van sienna

June, beterschap. Het heerst wel heel erg nu. Ik heb het al achter de rug op een beetje hoesten na.

Ik hou het even kort nu. Met mijn zwager gaat het heel slecht. Het is nog een kwestie van uren tot hooguit een paar dagen. Vandaag hebben we m'n schoonmoeder hierover ingelicht. Ze wordt gelukkig goed opgevangen in het hospice maar ook zij gaat langzaam achteruit. We hopen dat zij het verdriet om haar zoon aankan.
    Het is even een hele zware tijd hier.
    Morgen even wat afleiding want dan wordt kleindochter 2 jaar en dat mogen we ondanks alles, natuurlijk niet voorbij laten gaan.

6. june
    Afbeelding van june

Sienna, veel sterkte voor deze en de komende dagen. Ik hoop van harte dat het voor jullie kleindochter een fijne verjaardag is, ondanks alles.

Bedankt voor de beterschapswensen. Ik heb een voorraad hoestdrank, dampo, keelbonbons ingeslagen en een dikke das omgedaan.

Voor wie vanavond tijd voor tv heeft:
    Op Nederland 2 om 20.50 uur Profiel met Connie Palmen.
    (Met dank aan Eendje!)

7. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Sienna een hele dikke knuffel. Ik weet hoe zwaar deze periode weegt.....

8. sienna
    Afbeelding van sienna

June, gaat het al weer wat beter met je griep? Goed uitzieken hoor!

Mijn zwager is vannacht overleden. Erg verdrietig maar toch ook een zekere mate van opluchting dat hij niet verder hoeft te lijden. Grote zorg is nu m'n schoonmoeder; het is voor haar zó zwaar en ze gaat erg hard achteruit momenteel. Gelukkig is ze in goede handen.

9. june
    Afbeelding van june

Sienna, gecondoleerd met het verlies van je zwager. Ja, voor hem is het waarschijnlijk een opluchting en goed. Voor alle dierbaren en mensen om hem heen is het heel verdrietig en heftig.

Ik vertelde eerder eens dat ik vorig jaar in het hospice in Nijmegen ben geweest. Daarvan was ik onder de indruk. De manier waarop gewerkt en gezorgd wordt, met al die vrijwilligers én medisch personeel, vond ik indrukwekkend.

Mijn griep wordt minder. Alleen nog flink hoesten en moe.

10. sueann
    Afbeelding van sueann

Gecondoleerd Sienna. Voor hem is het het einde van het lijden, maar voor jullie is het een verlies en extra zwaar door je doodzieke schoonmoeder. Veel sterke aan allen.

Nou, ik heb geen griep, maar al een paar weken zo'n net-nietgriep.

11. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Sienna gecondoleerd. Dat gevoel van opluchting herken ik. Ik heb het zelf nu bijna 9 jaar geleden ervaren toen een dierbare na een lang ziekbed overleed. Opluchting dat het voorbij is en verdriet om wat nooit meer komen zal. Ik heb toen, voor het eerst van mijn leven, hartverscheurend gehuild. Zo vol verdriet was ik nooit eerder geweest. Beangstigend, maar ook hoopgevend, omdat ik merkte dat ik het dragen kon, hoe zwaar ook. Het heeft me later enorm geholpen toen onverwacht mijn schoonmoeder overleed. Weer dat enorme verdriet, maar nu troost in de wetenschap dat ik het aan kon, dat ik hier mee om kon gaan en de kracht had anderen te steunen. Ik wens je heel veel kracht voor de komende tijd. En liefde, vooral liefde.

12. Madelief s
    Afbeelding van Madelief s

Voor Sienna,http://i37.tinypic.com/10n53s7.jpg

Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011

13. Madelief s

Alle anderen ook lieve groetjes en proficiat met dit nieuwe deel June! Beterschap Sueann en June.Vervelend dat kwakkelen en joh, wat een lelijke smak heb jij gemaakt, wiebelkont!![:%]Heeft het geen blijvende sporen in je gezicht nagelaten?
    Lies nog altijd hoopvol???Wij hopen hard met je mee dat weet je hè?

14. sienna
    Afbeelding van sienna

Dank jullie wel. Het leven gaat inmiddels toch min of meer gewoon door, ondanks het verdriet. Momenteel zit ik bij dochter thuis op kleindochter te passen. Ze moesten naar de verjaardag van schoonzoon z'n broer.
    Ik herken wel wat je schrijft Lies, dat we het wel dragen kunnen. Dat was destijds na het onverwacht en veel te jong overlijden van mijn moeder precies zo bij mij. Nu weet ik ook dat we het dragen kunnen. Aanvankelijk was ik erg bezorgd over manlief omdat hij in korte tijd zowel zijn broer als zijn moeder verliest. Maar ook hij zal hier weer doorheen komen.

In het hospice houden ze mijn schoonmoeder nu flink onder de valium en daardoor is ze nogal suf en in de war. Tijdens de begrafenis dinsdag, zullen 2 nichtjes haar gezelschap komen houden zodat ze niet alleen is.

Ook wij hebben de kracht om anderen te steunen en ontvangen die ook. Zowel door het overlijden van mijn zwager als de ziekte van mijn schoonmoeder zijn er ook weer onderlinge banden versterkt en zelfs nieuwe vriendschappen gesloten. Dat is mooi en dat koesteren we.

15. scarabee
    Afbeelding van scarabee

Sienna, ook van mij sterkte in deze moeilijke tijd, vooral voor je man. Hoe triest de omstandigheden ook zijn, het is inderdaad mooi als tijdens zulke intens emotionele dagen de banden weer stevig worden aangehaald. Aan de ene kant verlies je een dierbare, aan de andere kant komen andere dierbaren die je uit het oog verloor weer dichterbij. Dat maakt het verdriet te dragen, herinneringen ophalen samen, veel praten over de overledene .....
    Heeft je man nog andere broers en/of zussen, om daarmee herinneringen aan vroeger op te halen? Zodat hij nu niet opeens iedereen verliest die in zijn jeugd een rol speelde?

Dames, ik sluit me bij de zwakken en zieken aan; ik heb sinds woensdag weer een stevige bronchitis onder de leden; heb donderdag bij de huisarts wel een kuurtje gekregen, maar dat doet nog niet veel dus ik ga een heel rustig weekend houden ..... Veel bankhangen; er zijn ergere dingen.

16. lies1976
    Afbeelding van lies1976

Ik hoop niet dat het virtueel besmettelijk is anders lig ik straks ook nog kuchend op de bank. Heb al wel een paar dagen een beetje hoofdpijn die me laat denken dat er een verkoudheid aankomt. Dus nog even en ik doe gezellig mee :)
    Beterschap allemaal!

17. Madelief s

Scarabee,beterschap, misschien dat je wel de puf hebt om naar kruispunt te kijken?
    NED2 22.50 KRUISPUNT :SLIMMER DAN JE OUDERS.Over kinderen van ouders met een verstandelijke handicap.beterschap allemaal.

18. lies1976
    Afbeelding van lies1976

kruispunt vind je ook hier

19. june
    Afbeelding van june

De Kruispuntuitzending van gisteravond heb ik zojuist gezien en ik vond het indrukwekkend en aangrijpend. Op het einde werd verwezen naar de uitspraak van de kinderrechter Arnhem inzake baby Hendrikus. Dat is vandaag.
    Hier lees je meer over baby Hendrikus (NRC).

Iedereen veel sterkte met alle griep, ziekten en ongemakken. Snel beter worden!

20. eendje
    Afbeelding van eendje

Vanochtend stond in de krant dat de baby in ieder geval nog tot half januari bij pleegouders blijft. Wel wordt aan de ouders gelegenheid gegeven het kind zoveel mogelijk te zien......

Voor wie het nodig heeft: beterschap!

21. sueann
    Afbeelding van sueann

Wat ik daarover in de krant zag staan, doet me vermoeden dat er goede reden is om de baby in elk geval in deze kwetsbare eerste maanden op een veilig adres te laten opgroeien. Vergeet niet dat vroeger gold: 9 maanden in de buik - 9 maanden op aarde, dan pas weet je zeker dat het kind zal blijven leven. De begeleiders moeten wel moeite doen om te checken in hoeverre de ouders hun uitleg kunnen volgen en zo nodig opnieuw uitleggen op een voor hun begrijpelijke manier. Daarin zijn ze nogal tekortgeschoten.

22. june
    Afbeelding van june

Nieuws uit België: In België is een belangengroep opgericht door o.a. Marleen Adriaens en Carine Hutsebaut (auteur ‘Kleine Zondaars – Kerk en kinderhandel’). Eén van de doelstellingen is de problematiek van de zoektocht van zowel geadopteerden als geboortemoeders in kaart brengen. Hiervoor heeft de belangengroep de afgelopen periode veel verhalen verzameld van Belgische en Nederlandse geboortemoeders en geadopteerden. De Belgische belangengroep heeft een verzoekschrift ingediend, waarin ze uitleg vragen over de archivering van adoptiedossiers van ontbonden adoptiediensten en over het in het verleden ter adoptie aanbieden van baby’s die anoniem zijn geboren in Frankrijk. Deze baby’s werden na hun geboorte soms de grens over gesmokkeld naar België. Daar werden zij ter adoptie aangeboden (soms tegen grof geld). Op 6 november is het verzoekschrift inhoudelijk onderzocht. De Commissie van het Vlaams Parlement heeft besloten om het verzoekschrift TEN GRONDE TE ONDERZOEKEN.Er is beloofd dat dit vóór het eindejaarsreces wordt voorgelegd aan de Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin (in België) en dat dit in januari 2009 verder wordt behandeld.

@Sueann, ik vermoed dat nu eerst wordt onderzocht in hoeverre de ouders in staat zijn tot basisverzorging. Dan zal er ook nog een netwerk rondom het gezin moeten zijn.
    In de Kruispunt-uitzending werd het heel mooi gezegd: je/we kunnen niet praten over het 'recht' op kinderen, of omgekeerd. Dat zal ik dan ook maar niet doen. Wel vind ik dat ouders met een verst. beperking, intensieve begeleiding moeten krijgen bij de opvoeding en dat betekent voor mij: dagelijks ondersteuning/begeleiding in huis door vaste werkers.
    Dit laatste gebeurt helaas zelden. Met wat mazzel bezoekt MEE of Jeugdzorg het gezin eens per week. Over de vakanties maar niet te praten en vooral niet over het weekend. MEE werkt van maan- t/m vrijdag en de crisisdienst van Jeugdzorg wimpelt in het weekend weer graag af naar MEE op maandagmorgen.

23. sienna
    Afbeelding van sienna

June, ik ben erg blij met dit bericht uit
    België. Vooral de vragen over de archivering van adoptiedossiers van ontbonden adoptiediensten zou voor onze dochter interessant kunnen worden i.v.m. de zoektocht naar haar zusje. Dit is nl. precies datgene waar wij tegenaan liepen en niet verder mee kwamen.

Het afscheid gisteren van zwager was erg mooi en warm. Mijn schoonmoeder gaat helaas snel achteruit en blijft een grote zorg.

24. scarabee
    Afbeelding van scarabee

June, wat een geweldig nieuws! Want hoeveel adoptiekinderen zullen er wel niet rondlopen die totaal geen kans hebben om hun biologische familie te vinden. Zij zijn het product van een bijna misdadige organisatie, en jawel, allemaal uit naam van de kerk. Het is fantastisch dat Carine Hutsebaut zich zo inzet voor deze illegale kinderhandel. En ja Sienna, als dat zou betekenen dat de zoektocht van jouw dochter weer een stapje verder komt, dan is dat mooi meegenomen!

Heb je trouwens Spoorloos van verleden week en afgelopen week gezien? In beide afleveringen waren zoektochten in Sri Lanka. Verleden week een tweeling die dacht dat ze geen tweeling waren, maar het toch wel bleken te zijn. Afgelopen maandag twee zussen die - onafhankelijk van elkaar - allebei in Nederland waren geadopteerd, en slechts op 25 km afstand van elkaar woonden. Die zussen zochten samen hun moeder op. Vreemd trouwens dat die zussen in verschillende gezinnen zijn geplaatst indertijd; ik ken wel vier broers/zussen uit Korea, die indertijd in twee gezinnen zijn geplaatst, maar dat was op verzoek van de adoptie-ouders (die konen het niet aan om vier adoptiekinderen tegelijk op te nemen); beide gezinnen hebben altijd contact met elkaar onderhouden, komen bij elkaar op verjaardagen, zijn wel eens gezamenlijk met de kinderen naar Korea geweest etc. Die broers/zussen hebben dus altijd geweten dat ze familie zijn van elkaar.

Sienna, fijn dat de uitvaart van je zwager mooi en warm was; goed voor de achterblijvenden, om toch op een mooie dag, hoe triest ook, te kunnen terugkijken. De zorg voor je schoonmoeder zal nu extra zwaar vallen; heel veel sterkte, voor je man en jullie gezin.

25. june
    Afbeelding van june

Sienna, goed dat het afscheid zo mooi was. Dat is waardevol. Begrijpt je schoonmoeder wat er allemaal is gebeurd? Zwaar hoor, voor iedereen.
    Ja, de ontwikkelingen in België zijn mooi en er is in elk geval aandacht voor nu. Kan je dochter misschien nog iets doen via internet? Zijn er misschien nog heel kleine aanknopingspunten?

De Spoorloos-tweeling heb ik gezien en wat heerlijk voor de meisjes dat het verhaal klopte. Want dat is toch een basis waaraan ze jaren hebben vastgehouden en in hebben geloofd. Goed dat het waar is. De andere zussen heb ik niet gezien.
    Een tijdje geleden zag ik een andere tweeling. Schitterende meiden, die beiden een beetje op Betty Boop lijken en van alle zenuwen alleen maar in een lachstuip lagen. Ze ontmoetten hun buitenlandse bio-moeder, die psychiatrisch of zwakbegaafd was en woonde in een instelling. Beide Betty Boops ontmoetten haar in luchtige zomerjurkjes. Geweldig, maar ook ontroerend.
    Vanavond zag ik bij Vermist een adoptiezoon die werd verenigd met zijn moeder uit Bogotha. Zij bleek eigenaar van een seksclub van/voor/met (streep zelf maar iets af) travestieten. Ik vraag me af hoe de mensen daar zoeken en welke beveiliging ze meekrijgen, want het was in een wel heel slechte buurt, waar wij niet in kunnen omdat je direct uit je auto wordt getrokken.

Deze week heb ik weer gewerkt en het viel nog niet mee. Ik ben nog steeds hartstikke moe en hoest als nog wat. Maar langzaam gaat het wel wat beter. De scooter heb ik deze week gekregen en die wil ik morgen uitproberen. Een helm, extra slot, verzekering en handschoenen heb ik nu. Morgen nog op pad voor een regenpak.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x