- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3003 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 115 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 02-10-2010 17:00. Dit onderwerp is gesloten!
Reumatische aandoeningen
- Geplaatst op donderdag 02 september 2010 21:04hse
Ik kom nog tot maar 8 mensen met mezelf erbij...zover als ik het kan bekijken.
Klopt het dat tzt. Madelief, Tijsje, Omi en Cinnemon van de trein gehaald moeten worden. Als ik het mis heb geef dan ajb. een berichtje hierover zodat jullie bv. ook allemaal tegelijk aankomen en dan weet ik ook of het misschien verstandiger is dat manlief en ik die dag van auto ruilen. Die van hem is groter.
Gertine heeft nog geen uitsluitsel gegeven omdat ze zelf geen vervoer heeft.
Er stopt geen bus bij ons in de buurt.
De enige bus die een heel eind bij ons vandaan een halte heeft gaat te weinig om daar van op aan te kunnen.
Ik zal je een inbox geven, Cinnemon.
Wat Tijsje schreef over Prednison is ook tegen mijn vader gezegd.
Precies zo....maar dat sluit hetgeen wat Madelief schrijft niet helemaal uit.
Mijn vader is in de tijd dat hij Prednison moest slikken iets dikker geworden maar hij gaf zelf ook aan dat hij 's nachts wakker werd door een hongergevoel en dan inderdaad zijn bed uit kwam om iets te gaan eten. Op een gegeven moment toen hij beter werd en weer actiever kon worden ( en ik denk dat hier dan ook vaak het verschil in zit) herstelde zijn lichaam weer.
Madelief, jij hebt er een heleboel bij en er speelt van alles en nog wat mee...waardoor jij een zwaarder pakje (last) te dragen hebt.
Niet boos zijn want ik denk echt dat je het één niet met het ander kunt vergelijken. Liefs van mij.gewoon liefs - Geplaatst op vrijdag 03 september 2010 12:53OMI64
Madelief je moet je zelf niet in de verdediging brengen door je gewicht.Ben je mal alleen jij weet hoe je bent en hoe je leeft.
Wat de oorzaak ook is, het is nu eenmaal zo.
Ik heb lymfe/lipoedeem en daar ben ik ook dik van. De neuroloog zei als eerste tegen mij mevrouw u mag wel eens gaan lijnen U bent te zwaar. Mijn huisarts had een lange brief geschreven met alles wat de ziekte inhoud. Ik attendeerde hem daarop. Maar hij had geen tijd gehad om de brief te lezen en vond het onzin. Dus ik hield mijn mond Heel erg gekrenkt. Maar die dingen gebeuren en ik heb geen zin meer om tekst en uitleg te geven dat je er zelf niets aan kunt doen.
Sterkte ermee wij nemen je zoals je bent.
lieve gr.Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op vrijdag 03 september 2010 14:40hse
Omi, bedankt voor deze positieve mail.
Ik denk ook dat het één voor de één geldt en voor de ander juist niet.
En elk ziektebeeld heeft helaas zijn vervelende kanten en eigenschappen en daarom denk ik dus ook dat bij de één het gebruik van Prednison een andere werking heeft dan bij de ander omdat het ziektebeeld er ook anders op reageert.gewoon liefs - Geplaatst op vrijdag 03 september 2010 19:02tijsje
Madelief, daarom zette ik er ook expliciet bij 'als de internist het liegt, lieg ik het na'. Zodat je dus niet denkt dat het mijn persoonlijke mening is. Het is ook jammer dat ik op dat moment er ook niet aan dacht dat ik zelf ook een geval ken van een jong meisje dat prednison moest slikken en dat toen ontzettend op een varkentje ging lijken (ik denk eigenlijk aan haar als jij het woord 'predkop' gebruikt.). Dit is geen heel jonge arts dus ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet. Het zal ook wel met de dosering te maken hebben.
- Geplaatst op vrijdag 03 september 2010 22:00pootje
Ik denk dat het inderdaad uitmaakt of je prednison in grote of kleine hoeveelheden slikt, maar vooral ook hoe lang je het moet slikken. Want ik kan me van mezelf niet herinneren ooit van ook maar 1 kuur last te hebben gehad.
Behalve dan toen ik 8 dagen een infuus heb gehad, met dat spul. Maar dan heb je het over echt hoge doseringen.
Ik denk dat het veel ingrijpender is voor je lijf als je het langdurig moet slikken. Dat je dan ook ook die andere vetverdeling gaat krijgen en een vollemaans gezicht.
Madelief, ik snap dat je baalt van je lijf en de medicijnen, en de gevolgen die ze hebben op je lijf. Maar ik denk dat niemand daar naar kijkt. Je karakter en wat je uitstraalt is veel belangrijker . En volgens mij(heb je nog nooit life gezien) ben je in die zin een opmerkelijk mens .pootje wijzigde dit bericht op 03-09-2010 22:03 met 1%Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op vrijdag 03 september 2010 22:24hse
...en dat is ze!!!
gewoon liefs - Geplaatst op zondag 05 september 2010 23:20benthe
Dag dames, allemaal het weekend goed doorgekomen?
Even een vraag over onze bijeenkomst van zaterdag 25 september a.s.: hoe laat spreken we af en hoe lang duurt ons partijtje? Het hoeft natuurlijk niet allemaal heel precies op de klok, maar het is misschien wel handig om een beetje een richtlijn/streeftijd te hebben. Toch? - Geplaatst op maandag 06 september 2010 09:07OMI64
Benthe Ik ben het met je eens dat we een klein beetje een tijd moeten aangeven wanneer HSE ons verwacht. Dan kunnen Tijsje en ik daar onze tijd voor de trein aan passen. Tijsje ik ben al heel lang niet met de trein geweest Dus ik volg jou. hahahaha.
Groetjes.Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op maandag 06 september 2010 11:29hse
Koffiedrinkerstijd??
Een uur of half 11 of 11 uur alhoewel ik graag om 10.00uur een kop koffie drink maar aangezien ik weet dat er een aantal een behoorlijke reis moeten afleggen is half 11-11.00 uur waarschijnlijk beter haalbaar.
Eindtijd...dat is aan jullie.
Als jullie later denken te komen is dat natuurlijk ook goed...maar voor degenen die eventueel opgehaald moeten worden van de trein is het natuurlijk wel het beste om daar één tijd voor te zetten.
Enne,....die kop koffie om 10.00uur pak ik toch wel.
hse wijzigde dit bericht op 06-09-2010 11:30 met 32%gewoon liefs - Geplaatst op maandag 06 september 2010 23:03zwaluw
Voor mij is dat een prima tijd Hse. Ik kom samen met Jippie.
Cinnemon is gisteren van huis vertrokken, dus ik denk dat ze nu in Taipei op haar overstap zit te wachten. En dat ze dan misschien woensdag hier is.
Waren de uitzendingen over reuma interessant?
Benthe je hebt gelijk. Er moet meer hulp bij dit gezin komen. Maar... de luizen zijn weg. Ik hoop dat ze weg blijven.
Tijsje de informatie die jij geeft over prednison, zo staat het ook in mijn gegevens. In de laatste IB staat dit over Prednisolon: Ondanks de
grote mate van effectiviteit van prednisolon maken behoorlijk wat mensen zich zorgen wanneer ze prednisolon-achtige geneesmiddelen voorgeschreven krijgen. Bijwerkingen treden echter vooral op bij
hoge doseringen en in de regel komen ern- bijwerkingen vooral voor als er lange tijd prednisolon wordt gebruikt. Hoewel minder vaak dan bij hogere doseringen kunnen ook bij lage doseringen bijwerkingen
optreden. De belangrijkste bijwerkingen van prednisolon zijn:
• een opgezet gelaat (vollemaansgezicht) en een toename van het
gewicht. De eetlust kan sterk toenemen, geef hier echter niet aan toe!;
• dorst, veel plassen en / of jeuk als uiting van een verhoogde bloedsuiker;
• het langzamer helen van wondjes en het sneller kunnen oplopen van
blauwe plekken. Soms veroorzaakt prednisolon een dunnere, glimmende huid;
• het sneller oplopen van een botbreuk en het inzakken van wervels van de wervelkolom. Dit komt doordat de hoeveelheid kalk in de botten vermindert (osteoporose). Vaak schrijft de behandelend arts extra calcium en/ of vitamine D voor om de botten stevig te houden. Wanneer prednisolon meer dan drie maanden in een dosering van meer dan 7,5 milligram per dag wordt gebruikt, schrijft de behandelend arts in het algemeen extra medicatie voor om (verdergaande) botontkalking te voorkomen;
• het vasthouden van extra vocht door het lichaam. Dit is te merken aan
enkels die dikker worden. Ook kan de bloeddruk hierdoor toenemen;
Maar mensen zijn allemaal verschillend en reageren ook verschillend. Het gaat er maar om hoe het bij de gebruiker wordt ervaren.
Omi wat naar dat de neuroloog je zo bot bejegende.
Voor iedereen een goede week.zwaluw wijzigde dit bericht op 07-09-2010 13:33 met 56% - Geplaatst op dinsdag 07 september 2010 19:28tijsje
Madelief, als jij, Omi en ik treinen is het in elk geval belangrijk voor onze afhaler dat wij onze aankomsttijd met elkaar afstemmen. Omdat jij van ver komt vind ik dat jij mag aangeven hoelaat je aan denkt te komen in Utrecht Overvecht.
Ondertussen schiet het best al op. Ik hoop op mooi nazomerweer. Dat heb ik al eens mogen ervaren in de tuin van Hse en ik zou dat graag nog eens beleven
Zwaluw, dank voor je informatie. Fijn dat de luizen de wijk hebben genomen. Toch weer even een probleem minder.
Bij ons stromen de aanvragen voor het suikerfeest binnen. Doet deze familie ook aan Ramadan? En hoe gaat het met de Tibetanen?
- Geplaatst op woensdag 08 september 2010 04:16cinnemon
Mijn hele brief weg, ik zit inderdaad in novotel Taipei, schrijf later weer. groetjes - Geplaatst op woensdag 08 september 2010 08:11cinnemon
Ik ben zo blij dat ik een computer heb gevonden, de vlucht van australie was 9 uur lang naar Taipei, 2 hebben 2 dagen gewinkeld, alles is net zo duur of goedkoop als bij ons, zal wel komen omdat ze hier misschien ook goede sociale voorzieningen hebben, maar het eten is prima en goedkoop.
Het is hier meer dan 30 graden en erg vochtig, vanavond vliegen naar Amsterdam, vandaag doen we rustig aan.
Hse, ik bel je nog wel op, ik denk dat mijn zuster me wel brengt, heeft Gertine nog contact met je opgenomen ?, ik dacht dat ze ook wilde komen.
ik kijk er naar uit om jullie allemaal te ontmoeten en allemaal tot ziens. - Geplaatst op woensdag 08 september 2010 09:40hse
Ha Cinnemon.
Ik heb bericht van Gertine dat ze graag wil komen als ze met iemand mee kan rijden. Is dat mogelijk voor jou en jouw zus??
Ik neem aan dat jouw zus dan ook aan schuift...wat mij betreft is ze welkom.hse wijzigde dit bericht op 08-09-2010 19:49 met 0%gewoon liefs - Geplaatst op woensdag 08 september 2010 18:54OMI64
Madelief ik mis je al een paar dagen gaat het een beetje.
HSE ik weet niet waar Gertine vandaan moet komen.????
Ik heb een beetje veel last van de spieren. en mijn heupen doen behoorlijk zeer.Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op woensdag 08 september 2010 19:12gertine
ik kijk anders even of ik met zwaluw en jippie af kan spreken en eigenlijk hoop ik dat titia ook komt die komt practisch bij mij langs en kan ze me misschien oppikkensol omnibus lucet - Geplaatst op woensdag 08 september 2010 19:50hse
Ik zie het al...het gaat vast goed komen.
Ach arme Omi....sterkte!
Ik mis Madelief ook al de hele tijd.gewoon liefs - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 16:13Madelief s
Ik kan rond 11 uur op station Utrecht Overvecht zijn.
Dan vertrek ik met de trein van kwart voor negen uit Griningen en dat is voor mij echt het allerallervroegst.Dat betekent om 6 uur opstaan.
Wat hartstikke fijn Gertine dat je ook komt!
De programma's over reuma verleden week waren erg goed gemaakt, nergens zielig, maar met zeer veel respect. Erg duidelijk ook. Ik heb met veel bewondering voor de deelnemers en hun omgeving gekeken en ook mezelf in bepaalde opzichten herkend.Heeft niemand behalve pootje en ik dan gekeken?
Tijsje, natuurlijk nam ik jou niets kwalijk. het waren jouw woorden toch niet, malle!Madelief s wijzigde dit bericht op 09-09-2010 16:14 met 1%Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 16:25Madelief s

ZATERDAG25 SEPTEMBER
Cinnemon :
Zwaluw :
Jippie :
Omi :
Tijsje :
Benthe :
Gertine :
Madelief:Dadels met Monchou en vegetarische gehaktballetjes.
Welkom bij Hse voor een gezellige dag op haar landgoed.
Madelief s wijzigde dit bericht op 09-09-2010 16:27 met 6%Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 19:24tijsje
quote:ZATERDAG25 SEPTEMBER
Cinnemon :
Zwaluw :
Jippie :
Omi :
Tijsje : zelfgemaakte brownies
Benthe :
Gertine :
Madelief:Dadels met Monchou en vegetarische gehaktballetjes.
quote:Tijsje, natuurlijk nam ik jou niets kwalijk. het waren jouw woorden toch niet, malle!
Cinnemon, geweldig dat je onderweg nog aan ons denkt. Wij denken ook aan jou. Ben je al in Nederland, nu? Dat bedenk ik me ineens.
Madelief, weet je zeker dat je 11.00 uur kunt halen? wij kunnen ons makkelijk aanpassen als je wat later op wilt staan. Ik persoonlijk vind dat je gruwelijk vroeg je nest uit moet hoor
Omi, ik zal binnenkort ons reisschema opsnorren.
Titia, kom je ook? Joh, als het even kan: doen
tijsje wijzigde dit bericht op 09-09-2010 19:27 met 1% - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 20:46joek
Madelief, je bedoelt toch de uitzendingen over BN'ers in de zorg? Die heb ik gezien. Ik vond het erg indrukwekkend, vooral de jongen met jeugdreuma.
Wat ik persoonlijk altijd denk, als ik dat zie: oh, wat ik heb valt reuze mee! Ik moet niet zeuren, het kan veel erger.
Ze laten natuurlijk meestal alleen de heel erge gevallen zien.
Maar er zijn (denk ik) veel meer mensen die minder last hebben, maar toch veel beperkingen.
Ik vind het jammer dat ik er niet ben, alleen al vanwege al die lekkere hapjes.
- Geplaatst op donderdag 09 september 2010 20:46joek
Madelief, je bedoelt toch de uitzendingen over BN'ers in de zorg? Die heb ik gezien. Ik vond het erg indrukwekkend, vooral de jongen met jeugdreuma.
Wat ik persoonlijk altijd denk, als ik dat zie: oh, wat ik heb valt reuze mee! Ik moet niet zeuren, het kan veel erger.
Ze laten natuurlijk meestal alleen de heel erge gevallen zien.
Maar er zijn (denk ik) veel meer mensen die minder last hebben, maar toch veel beperkingen.
Ik vind het jammer dat ik er niet ben, alleen al vanwege al die lekkere hapjes.
Hm, nu is hij er twee keer, dat komt door mijn ongeduld.joek wijzigde dit bericht op 09-09-2010 20:46 met 5% - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 21:22OMI64
Tijsje ik wacht je berichtje over de treinen gewoon af.
Madelief wat mij betreft mag het ook later zijn hoor Het is wel erg vroeg voor jou om 6 uur opstaan. Een high tea kan ook s'middags hoor.
Ik zou geloof ik appeltjes cake bakken.
Ik ben vandaag naar de hh arts geweest had al weken last van aften en niets hielp Toen kreeg ik ook afgelopen zondag nog een blaasonsteking dus aan de antibiotica toen werd het helemaal erg in mijn mond een explosie gewoon. aften en een schimmeltje en spruw allemaal te gelijk Ik kan haast niets eten alles doet zeer Ik hoop dat deze medicijnen wel helpen.
Cinnemon je bent volgens mij ook al in nederland geland Is de vliegreis goed verlopen heel veel plezier en tot de 25 sept.Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 22:28hse
Inderdaad een high tea is meestal 's middags.
Het mag natuurlijk altijd later want het moet wel leuk blijven voor een ieder. Wat later beginnen en dan wat later weg.... ik roep maar wat hoor. Jullie moeten met elkaar de knoop doorhakken.
Ach Omi, dit is heel heftig wat je omschrijft en herkenbaar.
Yoghurt en pap was het toen voor mij.
Sterkte!!gewoon liefs - Geplaatst op vrijdag 10 september 2010 18:32Madelief s
Arme Omi, ja, juist de anti bioticum die je moet slikken voor je blaasontsteking is weer funest voor je mond hè?
Mijn kinderen hadden vroeger veel last van spruw en schimmeltjes in hun mond en op advies van de huisarts spoelden ze met bosbessensap.
Ik kan me herinneren dat het echt hielp.
Nouhou, een uurtje later met de trein??? Daar zeg ik geen nee tegen.
Dan kom ik om 5 voor 12 in Utrecht Overvecht aan.
Eh nog iets, ik zeg het maar vast voor dat iedereen straks bij Hse helemaal teleurgesteld is omdat ik geen stukje haar overheerlijke appeltaart of brownie neem waarbij je je vingers aflikt, ik mag nauwelijks zoete dingen (diabeet) eten en als ik extraatjes neem doe ik dat liever met hartige lekkernijen.
Klopt Joek, BNers in de zorg.Die BNers hadden voor mij geen meerwaarde maar ik snap wel dat het handig is om gebruik van ze te maken.En Anita is natuurlijk wel iemand die weet waar ze het over heeft.
Ik stop weer want mijn ontstoken oog sppelt weer op.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011
Dit onderwerp heeft 3003 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 115 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 02-10-2010 17:00. Dit onderwerp is gesloten!
Reumatische aandoeningen