- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3003 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 114 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 02-10-2010 17:00. Dit onderwerp is gesloten!
Reumatische aandoeningen
- Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 14:06Madelief s
quote:Madelief s schreef op 29 augustus 2010 @ 17:29:
ZATERDAG25 SEPTEMBER
Cinnemon
Zwaluw
Jippie
Omi
Tijsje
Benthe
Gertine?
Madelief
Welkom bij Hse voor een gezellige dag op haar landgoed.
En nu hoop ik toch echt dat ik niemand vergeten ben. Zet dan jezelf er nog maar even bijIk leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 15:27Madelief s

Haha Joek, dan ben ik toch zeeer benieuwd hoe jij denkt dat ik eruit zie,quote:joek schreef op 31 augustus 2010 @ 07:10:
Madelief, wij hebben elkaar al eens ontmoet via een ander forum.
Want ik heb jou nog nooit van mijn levensdagen in het echies ontmoet.
Wat spannend! Op welke meeting was dat dan? En van welk forum? Ik ben reuze benieuwd.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 16:03pootje

ik heb het anders gelezen... meer als Madelief: wij(Ik en Joek) hebben elkaar al eerder ontmoet. Ik en Joek kennen elkaar van het hypermobilteits topic. daarvan kennen we ook Mamske. Tijsje, Joek, ik, Zwaluw? hebben elkaar eens in het echie gezien dus, Ik Joek al 2 keer, en Tijsje en Zwaluw dus op trouwdag van Mamske.
Jij was daar toch ook zwaluw?? Ik twijfel nu ff. Oja en Jippie weet ik zeker. Die heb ik daar wel gezien. Dus die ken ik ook live.pootje wijzigde dit bericht op 31-08-2010 16:04 met 9%Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 16:54zwaluw
Ja hoor Pootje, daar was ik.
Cinnemon sterkte met de griep. En sterkte met alles wat je nog moet regelen.
Joek ik begrijp van Cinemon dat haar vraag is of er voor jou een andere dag is, die wel uitkomt, als je het tenminste leuk vindt om haar te ontmoeten.
Tijsje fijn dat je de powernap ontdekt hebt.
Hse als het zo doorgaat moet je met een bootje naar het hek, als je weg wilt.
Mijn schouder zeurt en dat zo gauw niet over als het er eenmaal zit, maar ik probeer hem wel rust te geven. Ik had bijvoorbeeld nieuwe gordijnen voor de slaapkamer, maar ik heb aan mijn man gevraagd om de oude gordijnen weg te halen en de nieuwe op te hangen. Dat is al een hele omslag voor mij.
Madelief je man is en ouderwetse held. Toch denk ik niet dat die hond over de sloot zou springen. Het is hem geleerd om zijn erf te bewaken. Ik heb eens meegemaakt dat een grote hond hard blaffend achter het hek van een riante tuin naar mij blafte. Ik liep langs het hek, over de weg. En hij liep aan de andere kant met me mee. Bij de poort, die open stond, nam de hond even een holletje om naar het volgende hek te gaan en begon daar weer te blaffen (en mee te lopen tot het einde van de tuin).
Tijsje wil toch mijn verhaal van de vluchtelingen volgen, dus hier weer een stukje. Ik ben al ruim een week met de school voor de 14 en 16 jarigen bezig, gebeld en nog eens en nog eens, toen zat de school vol en we vielen niet in de regio, andere school opgekregen, die is alleen voor AZC kinderen, andere school gekregen, er is één mevrouw die er over gaat, is in bespreking, niet op haar plek, met lunchpauze, zal terugbellen... al naar huis.
Vanmorgen eindelijk contact. Er komt een intake, vader of moeder moet mee. Maar moeder spreekt geen woord Nederlands en vader is vertrokken. Die woont ergens anders. Heeft hij misschien nog een gezin? Zou kunnen. Ik heb tegen oudste zoon gezegd dat hij dan maar mee moet. Ze zijn nog niet aan de luizenbehandeling begonnen. Ik voel me een beetje verplicht om mee te gaan, maar de jongen van 16 is heel zelfredzaam, wil niet naast een vrouw lopen, dus dan ook niet in de auto naast me zitten en ja dan die luizen. Als ik kom is hij er meestal niet. Is naar de stad. Dan kan hij voor de intake toch ook zelf naar de stad?
Het jonge echtpaar uit Tibet is heel anders. Ik heb van verschillende mensen babykleertjes en een dekentje gekregen. Daar zullen ze blij mee zijn. Het probleem met hen is dat ze niet kunnen aantonen dat ze getrouwd zijn, want er bestaan geen Tibettaanse huwelijksdocumenten meer en de Chinese willen ze niet, want China is de overheerser die ze niet erkennen.
Ik heb vandaag het resultaat van het interview gelezen en met een kleine wijziging goedgekeurd. Volgende maand zal het verschijnen. - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 17:17Madelief s

.quote:pootje schreef op 31 augustus 2010 @ 16:03:
ik heb het anders gelezen... meer als Madelief: wij(Ik en Joek) hebben elkaar al eerder ontmoet
Kun je nagaan hoe duf ik ben.En dat doen toch echt mijn medicijnen.
Ik denk ook niet dat die hond over de sloot gesprongen zou zijn hoor maar oh wat waren die dames angstig.Ik geloof dat ze er al een hele tijd stonden.Dan ben je gauw een held hè?
Gertine, wacht jij je bezoek aan Zwolle af voor je definitief kunt toezeggen of je ook komt?Madelief s wijzigde dit bericht op 31-08-2010 17:19 met 2%Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 17:24zwaluw
Vervolg op het luizen verhaal. Ik had het taxibedrijf ingelicht over de besmetting. Die willen de kinderen nu niet meer naar school brengen. Dan hebben we een nog veel groter probleem.
Madelief je kon het bericht van Pootje op verschillende manieren interpreteren. - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 17:53pootje
Zwaluw heeft gelijk hoor madelief, je kan het echt op twee manieren lezen. daarom is dat juist zo leuk!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 19:21tijsje
Zwaluw, je verhaal maakt veel in me los. Bedankt voor het vervolg. Het moet moeilijk voor de vluchtelingen zijn. Ze zijn in een land waar moeder de taal niet van machtig is. De vader is vertrokken. De kinderen gaan hun eigen gang. Maar of dat de juiste is? Moeder lijkt daardoor wel alle grip kwijt.
Ik verbaas me over de omgangvormen van de 16-jarige. Dat hij niet naast vrouwen wil zitten en ze ook geen hand wil geven; dat gaat hij niet volhouden. Ben ik zwartgallig als ik denk dat een respectabele toekomst (in Nederland/Europa) heel erg ver weg lijkt voor zo'n jongen?
Kunnen deze mensen uberhaupt wel gelukkig worden hier? Ik vraag het me af.
Zwaluw, als het te moeilijk wordt om een school te vinden kun je je misschien richten tot de leerplichtambtenaar. Die had ik laatst zelf ook aan de lijn voor nog te plaatsen kinderen. Misschien dat dat meer deuren opent?
Voor de Tibetaanse vluchtelingen heb ik meer begrip. Natuurlijk willen zij niets met de Chinese overheid te maken hebben; dat zijn de vijanden voor hen. Moeilijk hoor. Is er geen ambassade die hierin iets zou kunnen betekenen? Ik roep maar wat natuurlijk. jij zult ongetwijfeld al vanalles ondernomen hebben. Hoever is deze mevrouw zwanger?
O wat een complicatie met die luizen zeg. Ik snap die taxichauffeur ergens ook wel weer. Weten ze niet hoe ze de luizen kunnen uitroeien? Is er eigenlijk geen dochter in deze familie?
Toen wij op vakantie waren in Frankrijk liepen we in het dorp langs een boerderij. Vreselijk geblaf en alles. Er stond één hond aan de ketting, maar er liep een andere hond los en ook nog puppies (ook los). De hond aan de ketting hing zichzelf bijkans op als we langsliepen. De andere honden blaften ook al gekken, maar kwamen inderdaad met geen poot het erf af. Grappig vond ik dat die ene grote loslopende hond nog maar heel kort blafte als we langsliepen; kende ons waarschijnlijk al, haha.
Waar is Omi eigenlijk? Omi, ik heb je een inboxje gestuurd.
- Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 20:43OMI64
Hallo allemaal ik ben weer terug van ontzettend verregende dagen in de achterhoek Wat een water is daar gevallen. Maar goed we waren niet de enige. Ik heb jullie berichtjes nog niet allemaal na gelezen. Maar ik denk dat ik de enige ben en Cinemon die nog niemand van het groepje ontmoet hebben. heel spannend. Tijsje en Joek ik heb jullie inbox gestuurd.
Ik ga morgen alles een beetje nalezen.
groetjes.Ouders leren kinderen spreken, kinderen leren ouders zwijgen. - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 23:02Madelief s
Dag Omi, welkom terug. Jammer hoor van al die regen.
Ik heb Tijsje OmiI en Cinnemon niet in het echt gezien , maar Benthe kent volgens mij alleen Madelief.
Zwaluw, waarom is het zo'n probleem dat het Tibettaanse gezin niet kan aantonen dat ze getrouwd zijn? Is het een financieel probleem?
Kunnen ze dan hier niet opnieuw voor de wet een papiertje halen?Jammer van die luisjes.wat dacht je? had ik nou maar niks gezegd?Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op dinsdag 31 augustus 2010 23:19benthe
quote:Madelief s schreef op 31 augustus 2010 @ 23:02:
(...) Ik heb Tijsje OmiI en Cinnemon niet in het echt gezien , maar Benthe kent volgens mij alleen Madelief. (...)
Juist. Toch heb ik meer mensen ontmoet van dit forum, namelijk Eendje, Squirrel, Lakota en nog iemand waarvan ik de nickname kwijt ben. Eendje schreef hier eerder regelmatig en met haar 'doe ik soms een bakkie'. We wonen maar drie kilometer van elkaar.
@Cinnemon, ik wens je een goede en ontspannen reis.
@Zwaluw, moeilijk hoor, het begeleiden van deze gezinnen. Dat vraagt soms een lange adem.
Morgen moet ik weer aan het werk en daar zie ik niet echt naar uit. Gewoon doen dus. Slaap lekker vannacht en morgen een goede dag. - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 09:54zwaluw
Tijsje ik ben het met je eens over de kansen om hier gelukkig te worden. De kloof is groot en het lukt niet iedereen om die te overbruggen.
Wat betreft de middelbare school was het vooral moeilijk om de juiste persoon te pakken te krijgen. Ik hoop dat het na het intake gesprek goed komt. En dat school het accepteert dat oudste broer mee komt i.p.v. een ouder.
Ik heb uitgelegd hoe ze moeten doen wat betreft de luizen, maar aan het eind van het verhaal schudde moeder nee en zei iets over shampoo. Misschien denkt ze dat het met wassen ook wel weg gaat. Het taxi bedrijf wil i.i.g. een officiele verklaring hebben dat de beestjes weg zijn voor dat ze de kinderen weer wil meenemen. Na de rit naar school worden er natuurlijk andere mensen in die taxi vervoerd. Ouderen en ziekenhuispatiënten. at zou een hele golf van mesmettingen teweeg kunnen brengen. Ik vroeg of ze geen katoenen hoesjes over de hoofdsteunen kon doen, maar dat is blijkbaar geen optie. Ik heb er gemengde gevoelens over dat ik het gezegd heb. Ik wil geen luizen epidemie, maar wel dat die kinderen naar school gaan. De 2 kleinste kinderen gaan hier in het dorp naar school. Moeder laat ze gewoon in hun eentje gaan. Ze brengt en haalt ze niet. Ze zijn 4 en 6 jaar en moeten wel een weg oversteken.
Het is een probleem dat de Tibettaanse vrouw niet kan aantonen dat ze getrouwd is omdat ze dan geen recht heeft op een vluchtelingenstatus. Die krijgt ze niet als ze hier met iemand / haar man trouwt. Heb je nooit op de televisie gezien dat een vrouw die in het asielzoekerscentrum iemand had leren kennen en er mee trouwde en kindjes kreeg, toch het land werd uitgezet?
Omi wat jammer dat je zoveel regen had. Ik heb trouwens Cinnemon de vorige keer dat ze hier was ontmoet. Toen schreef ze nog maar net mee.
Benthe sterkte met het werken.
Ik ga me weer met kleinzoon bemoeien. - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 18:52Madelief s

Bedoel je mij Zwaluw?quote:zwaluw schreef op 01 september 2010 @ 09:54:
Heb je nooit op de televisie gezien dat een vrouw die in het asielzoekerscentrum iemand had leren kennen en er mee trouwde en kindjes kreeg, toch het land werd uitgezet?
In dat geval, nee.Ik weet niet wanneer vluchtelingen wel en wanneer ze niet toegelaten worden en mogen blijven in Nederland.Ik weet wel dat daar heel schrijnende gevallen bij zijn die ik onbegrijpelijk vind, maar ik weet er heel weinig van.Ik wist ook niet dat zij de vluchtelingenstatus nog moesten krijgen.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 18:56Madelief s
Wat fijn om de avatar met het zilveren ei weer te zien!!!
Ging het vandaag Benthe? Ik denk dat je wel heel moe zult zijn van deze eerste werkdag.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 19:35Madelief s
Op dit moment is er op ned. 1 een uitzending over jongeren met reuma.Madelief s wijzigde dit bericht op 01-09-2010 19:36 met 1%Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 19:38pootje
zit te kijkenAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 01 september 2010 23:00benthe
Madelief, het viel tegen vandaag. Alles is moe en alles doet zeer.
Zwaluw, ik weet niet zoveel van vluchtelingenzaken, maar dit gezin met deze status valt waarschijnlijk buiten alle reguliere zorg.
In mijn werk zou op dit gezin ambulante hulpverlening worden gezet. Deze moeder zou dan letterlijk bij de hand worden genomen en duidelijke opdrachten krijgen in de trant van: nú gaan we samen naar de drogist om luizenshampoo te kopen en dán gaan we samen alle kids behandelen. Want eigenlijk kan dit niet hè. In het taxivervoer zitten andere kinderen en op school ook. Zo'n luizenepidemie moet worden voorkomen. Ik heb niet alles nauwkeurig gelezen, maar heb je ook contact met de directeur van de scholen van deze kinderen?
Dan over dat alleen naar school gaan van die kleintjes. Kan er misschien meer hulp worden ingezet om moeder meer te begeleiden? Want deze moeder heeft dat nodig: moeder duidelijk dingen opleggen en afspraken maken waar de dame zich aan moet houden (al zal ze dat niet doen en misschien vriendelijk ja-ja knikken en dan haar eigen gang gaan).
Kunnen jullie een beroep doen op een tolk in noodsituaties? - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 01:34Madelief s
Dan wens ik je de komende werkdagen heel veel sterkte toe Benthe.
Dat gevoel had ik nu ook de hele tijd bij dit gezin. Je komt er niet met gewoon hulpverlening zoals je gewend bent te geven bij vluchtelingenhulp in de vorm die jullie verlenen,Zwaluw, hier is duidelijk andere hulp nodig.
Cinnemon, gefeliciteerd met je nu echte verjaardag.
Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 08:52squireltje
quote:benthe schreef op 31 augustus 2010 @ 23:19:
[...]
Juist. Toch heb ik meer mensen ontmoet van dit forum, namelijk Eendje, Squirrel, Lakota en nog iemand waarvan ik de nickname kwijt ben. Eendje schreef hier eerder regelmatig en met haar 'doe ik soms een bakkie'. We wonen maar drie kilometer van elkaar.
.
Deze schrijfster, waar je de naam van kwijt bent, is van nickname veranderd en heeft nog ene poosje geschreven onder de naam piramide (haar avator was een piramide) maar zij is gestopt met het schrijven.
Uit tijd gebrek vanwege studie en derg.
.squireltje wijzigde dit bericht op 02-09-2010 08:53 met 2% - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 19:00Madelief s
Als jullie die ontmoeting in Jan klaassen In Nijmegen bedoelen dan was ik die andere deelnemer.Alleen was ik daar nog 22kg lichter omdat ik nog geen prenison gebruikte en ng twee anderesoorten dikmakende medicijnen niet, het was in dec,2005 geloof ik,
Op de foto staan Squirel, benthe, Lakota, Eendje en ik.en de foto werd gemaakt door de serveerster.We schreven toen op het topic met die vreselijk lange naam en het eindigde met:........en haar grenzen.Wat er voor kwam ben ik vergeten..Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 19:25tijsje
Met belangstelling heb ik al jullie stukjes gelezen. Ik ben nu een beetje te moe om te reageren. Wel wil ik het volgende even kwijt. Vanmiddag was ik met mijn vader bij de internist voor een controle voor de spierreuma van mijn vader. Daar hoorde ik o.a. dat men er ten onrechte vanuit gaat dat je dik wordt van prednison. Het is wel waar dat je meer eetlust of trek krijgt van prednison waardoor je meer gaat eten en dus aankomt. Ook kan het zo zijn dat mensen die dit medicijn moeten gebruiken door (pijn-)klachten minder bewegen en daardoor kan je ook aankomen. En natuurlijk door een combinatie van die twee.
Ik wist dat niet. Als de internist dat liegt, lieg ik het na.
Wij moeten in elk geval over 3 maanden terug komen.
o, ik vergeet iets te vragen: Squireltje, waarom is jouw naam veranderd van Squirel in Squireltje? Of wil je dat niet kwijt?
tijsje wijzigde dit bericht op 02-09-2010 19:26 met 7%: vergeten vraagje - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 19:29Madelief s
Nu ned 1 artrose en Bechterev.Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 19:56cinnemon
Hse, het kan zijn dat we wel met 10 mensen zijn, heb je daar wel stoelen genoeg voor ??, zou je in mijn in box of emailen, je adres, je telefoonnummer willen zetten en eventueel het busnummer die voorbij rijd ?.
Zwaluw, wat heb ik een bewondering voor jouw, wat Benthe zegt, voor doen en bij de hand pakken, is realistisch, maar misschien mag je dat helemaal niet doen, van wege inbreuk op vrijheid, of zoiets.
Ik kook samen met Tijs mee, wil er eigenlijk niet veel over zeggen.
Heb de indruk dat hij deze vrouw met kinderen heeft gedumpt in Nederland, mooi onder de pannen wat eten en onderwijs betreft.
Wel rechten maar geen plichten, als de regering zou zeggen, je moet je aanpassen en binnen een half jaar een beetje nederlands kennen, of we zetten je op het vliegtuig terug naar het land van herkomst, ik denk dat ze zich dan heel hard probeert aan te passen, meer wil ik niet zeggen, want dit is misschien al te veel.
Zwaluw, maar blijf schrijven, we willen met je meedenken.
Madelief bedankt voor je bloemetje, ben mijn dochter voor lunch geweest, Tristan ook mee, het was ook heel mooi zomer weer en heel gezellig, straks heb ik koffie met Tina.
Als ik in holland ben is het altijd mooi weer, dus we krijgen mooi najaarsweer, de regen hebben jullie tenslotte al gehad.
Dames tot ziens. - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 20:10Madelief s
Zo staat het in mijn Wegenerwijzer Tijsje en als ik op een congres kom van de Wegenerstichting, kan ik precies zien wie er prednison gebruiken en wie niet. Bovendien kreeg ik op het revalidatieoord te horen van de dietiste dat ik veel te weinig at.
Ik word heel verdrietig en boos van dit soort uitspraken. Heb het gevoel dat ik in de verdediging word geduwd.Ik ontzeg me zo wat alles alleen vanwege die rotpillen die rotziekte en dat rotgewicht. Hoorde je dat van een internist? Ik ben heel boos nu.
*
Prednisolon
De vetverdeling in het lichaam raakt verstoord, de benen worden magerder en de romp en het gelaat dikker. Vaak ontstaan op de buik, in de flanken en aan de bovenbenen zogenaamde "striae", paarse strepen die vergelijkbaar zijn met zwangerschapstrepen. Door vetophoping in de nek en het gelaat ontstaat bij hoge doseringen prednisolon een vollemaansgezicht. Dit wordt ook wel een Cushing face genoemd, naar het syndroom van Cushing (een ziekte waarbij een sterk verhoogd gehalte aan bijnierschorshormoon geproduceerd door de bijnieren in het bloed voorkomt).Madelief s wijzigde dit bericht op 02-09-2010 20:12 met 0%Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011 - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 20:19Madelief s
quote:cinnemon schreef op 02 september 2010 @ 19:56:
Ik kook samen met Tijs mee, wil er eigenlijk niet veel over zeggen.
Heb de indruk dat hij deze vrouw met kinderen heeft gedumpt in Nederland, mooi onder de pannen wat eten en onderwijs betreft.
Wel rechten maar geen plichten,
Oh Cinnemon, alsjeblieft, doe dat nu toch niet. Wie zijn wij om hier te oordelen? Wat weten we ervan? Ik vind het zo vreselijk om hier op dit topic een mening over zulke getraumatiseerde mensen te ventileren zonder dat je er een snars vanaf weet hou er toch alsjeblieft mee op..Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011
Dit onderwerp heeft 3003 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 114 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 02-10-2010 17:00. Dit onderwerp is gesloten!
Reumatische aandoeningen