Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Chronische rugpijn

Dit onderwerp heeft 668 reacties, en bestaat uit 27 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 27.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2012 19:01.

Chronische rugpijn

Ga naar een onderdeel
  1. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

quote:
    Moneypenny schreef op 18 september 2011 @ 17:07:
    Beste Eleni,

Ik heb gelukkig geen chronische rugpijn, maar wel vaak last van mijn onderrug. Deze pijn duurt meestal een aantal dagen tot een week en belemmert me in veel dagelijkse dingen. Bij een fysiotherapeut uit Amstelveen kwam ik in aanraking met Phiten pleisters. Deze gebruik ik nu iedere keer als ik de pijn voel opkomen. Het vermindert de pijn aanzienelijk en zorgt er voor dat ik gewoon m'n ding kan doen. Ik houd niet van pijnstillers slikken en dit is voor mij een super oplossing.

Misschien is het ook iets voor jou om te proberen, ik wens je in ieder geval veel sterkte!

Dank je wel voor je reactie en sorry dat ik zo laat reageer, beetje veel aan mijn hoofd. Wat zijn dat voor pleisters? Een soort warmtepleister of is het iets met morfine? Ik heb eigenlijk al best wel veel geprobeerd, maar tot nu toe helpt echt niks, je wordt er wel eens moedeloos van. Maar zou je me kunnen vertellen wat dat voor pleisters zijn? Alvast bedankt!

Groetjes,

Eleni1969

2. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

quote:
    biene schreef op 09 oktober 2011 @ 19:51:
    Hallo dames ,

Moneypenny , gelukkig helpen de pleisters bij jou .Bij mij heeft het niet geholpen . Ik kan dus ook niets anders vertellen dan dat het gewoon zijn gangetje gaat . De ene dag beter dan de andere .
    Wel heb ik vandaag mijn vrijwilligerswerk opgegeven . Dat vind ik heel erg , maar het was een dubbele belasting .
    Mijn Tens apparaat is mijn beste vriend .

Hey biene,

Is al weer een tijdje geleden dat ik hier was! Hoe gaat het met je? Goh, wat jammer dat je je vrijwilligerswerk hebt moeten opgeven, wat deed je voor werk? Vaak is het toch wel prettig zoiets, want het geeft ook afleiding. Hier gaat het niet zo geweldig, veel troubles met mijn gezondheid en vaak naar het ziekenhuis.... Uit de onderz. bij de cardioloog blijkt dat ik nu een hartritmestoornis heb. De med. helpen heel goed, heeft alleen als nadeel dat ik tussendoor veel moet rusten...ben eigenlijk altijd moe. Maar goed, daardoor moet ik het dus wel rustiger aandoen met mijn rug en dat is ook wel eens goed, want ik hol altijd maar door normaal gesproken. Verder knutsel ik momenteel af en toe bij een vriendin hier in de buurt en dat vind ik echt heel leuk, geeft afleiding.
    Gebruik je nog telkens je Tens apparaat en het belangrijkste....helpt het nog telkens? Ik hoop het zo voor je!

Liefs,

Eleni1969

3. biene
    Afbeelding van biene

Hallo Eleni en ook de anderen .

Hier ben ik weer een keertje maar ik heb geen nieuws . Net wat ik vorige keer al zij , de ene dag gaat het beter als de andere . Hat ik al geschreven dat ik een wandelstok gekocht heb ? Hier bij ons loop ik er nog niet mee maar ik kan hem opvouwen en dan draag ik hem bij me als ik bv naar de stad ga .
    14 dagen geleden ging het beter en kon ik eindelijk weer naar een kledingzaak . Dus voor de feestdagen ben ik klaar .
    Mijn tens gebruik ik dagelijks anders gaat het niet .

Wat erg dat je ook de hartritmestoringen hebt. Ben je nog steeds zo moe of is het nu een beetje over ? . Je moet nu toch wel aan de medicijnen gewend zijn . Je neemt ze al een poosje .

Ja , ik zal mijn vrijwilligerswerk missen dat weet ik zeker . 10 jaar heb ik in een hedendaags modern museum met galerie gewerkt , heel leuk , maar het ging gewoon niet meer . Nu moet ik eerst weer iets anders zoeken om mijn dag te vullen . 1x per week ben ik nog wel bij een schilderclubje . Dat doe ik ook al jaren .
    Weet je wat ik op het moment ook doe ? Sokken breien , haha :lol:

Ik wens iedereen van dit topic een gezellig kerstfeest met zo min mogelijk pijn en een gezond 2012

Groetjes van Biene :love:

Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat .

4. biene
    Afbeelding van biene

beste topicbezoekers ,

ik wens jullie allemaal een pijn vrij 2012 .

Groetjes van Biene

5. ladyCanDo
    Afbeelding van ladyCanDo

Mensen met Rugklachten zouden eens kunnen kijken naar de methode Dorn. Is erg effectief op diverse klachten die voortkomen uit de rug.
    Ook zo heet mogelijk warm water drinken, dit heeft te maken met het reinigen van de lever, die ons weer energie levert. Wanneer de lever het zwaar heeft te verduren kunnen er ook rugklachten ontstaan.
    Wanneer de lever hard moet werken, zet hij uit, dan drukt hij weer tegen het hart aan, zodat die het dan ook te verduren krijgt. Hierdoor ontstaan er weer vermoeidheids klachten. Wat we allemaal wel niet binnen krijgen qua .... stoffen. Ook kan de straling van de deck telefoon en de wifi een inbreuk op je nachtleven hebben. Hierdoor zijn je hersenen constant door de straling actief en wordt je smorgens niet uit gerust wakker. s'Nachts de stekker er uit, geeft al heel veel rust aan het hoofd en rust voor het herstellen van je lichaam.
    Ik ben zelf ook iemand die ervaring heeft met langdurige rugklachten. De (emotionele) rugzak die je draagt, geeft ook klachten die niet aantoonbaar zijn.
    Uit eigen ervaring.
    vriendelijke groet,
    LadyCanDo

ladyCanDo wijzigde dit bericht op 03-01-2012 22:21 met 34%: iets toegevoegd

6. biene
    Afbeelding van biene

Lady Can Do , wat is de methode Dom ???
    Hoe kan ik er meer over te weten komen ?

7. jane
    Afbeelding van jane

ALLEMAAL DE BESTE WENSEN VAN MIJ

8. biene
    Afbeelding van biene

Dank je wel Jane . Wij zijn al weer een paar weekjes later .

Ik heb geen nieuws te vertellen maar heb wel een vraagje : hebben jullie wel eens van "dry needling", gehoord ?
    Het lijkt op acupunctuur maar is niet het zelfde .

Ik ben benieuwd of iemand het kent of al eens heeft laten doen .

Groetjes van Biene

9. pootje
    Afbeelding van pootje

Ik ken het wel, maar heb het nog nooit laten doen. het kan verdraaide pijnlijk zijn. maar bij sommige mensen werkt het wel.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

10. jane
    Afbeelding van jane

Fijne Zaterdag,kom later terug om te lezen.Heb veel last van mij rug

11. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Hallo dames,

Ben eindelijk weer eens op het forum....Hoe gaat het met jullie?

Jane, hoe is het nu met je rug?

En biene, ik las dat je nu druk bezig was met sokken breien!!!! Die kon je zeker nu wel gebruiken met het koude weer?

Hoe is het jullie de afgelopen tijd vergaan wat betreft de kou? Had het bij jullie ook zoveel invloed? Bij mij ging het een hele tijd beter, maar ik heb weer het gevoel terug bij af te zijn. Kan ook niet anders, ben een week geleden gevallen. En nee....niet buiten met de gladheid, maar gewoon in huis.

Biene, ik voel me nog niet fit hoor, veel last van die hartritmestoornis maar woensdag weer naar de cardioloog voor controle en krijg dan ook een hartfilmpje. Ik hoor het dan allemaal wel....ben wel doodmoe van de medicijnen. Maar maandag eerst naar de orthopeed voor mijn voet. Dus ach ja, we blijven aan de gang.

12. jane
    Afbeelding van jane

Elini,dat klinkt wel heftig allemaal,veel sterkte bij de dottoren.
    Ik heb ook veel last van mij rug gehad,spieren zaten ook allemaal vast.
    Nou heb ik zo,n pijn in mij linker nier streek,hoop dat het niet de stenen zijn die weer opkomen.
    Fijne avond allemaal

13. biene
    Afbeelding van biene

Hallo allemaal ,
    Eleni , dat valt allemaal niet mee bij je . Zo kan je maar zien , een ongeluk zit in een klein hoekje het hoeft niet altijd buiten te gebeuren .
    Doet je voet nog erg pijn ?
    Hoe was het hartfilmje ?
    Ja van de vele medicijnen kan je vreselijk moe zijn , toch kan je ze niet laten staan . Ik had al een paar dagen zo een jeuk in mijn ogen dacht dat het wel allergie zal zijn . Gelukkig had ik nog een paar tabletten . Ze hielpen dierekt maar ik zou ook zo kunnen slapen .
    Toch is dat heel anders dan jou moeheid denk ik .
    Maandag word ik aan een ook aan staar opereert en 4 weken later aan het andere . Ik zit wel een beetje te piepen ook al hoor je van velen dat het meevalt .

Jane , net als jou rug wil de mijne ook niet beter woorden . de "dry needling" heb ik nog net laten doen . Net als pootje hoorde ik wel dat het erg pijnlijk kan zijn .

Dus wij tobben maar gewoon door . Op het ogenblik kan ik 30min . achter elkaar lopen en dat vind ik al goed .

Jammer het carnaval vieren is voor mij ook al een paar jaren voorbij . Ik heb het wel graag gedaan .

Ik wens jullie een fijn weekend

14. jane
    Afbeelding van jane

Bienne,van medicatie kan je ook heel erg moe worden.
    Mij heupen staan in brand,lijkt wel 40 graden koorst.Weer zo slecht geslapen,kan zo moeilijk liggen,niet links,rechts en rug.Neem maar pijnstillers in.Fijne Vrijdag

15. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Bij jullie gaat het dus ook niet al te best, vervelend hoor....

@Jane, heb jij last van nierstenen? Of komt de pijn misschien toch van de rug af? Hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat.

@Biene, ik heb het hartfilmpje al gehad, hoor....was gelukkig wel goed maar ik had erge bijwerkingen van het medicijn dus heb nu 2 andere medicijnen ervoor gekregen. Ook niet echt een pretje, ik heb voor mijn gevoel geen uithoudingsvermogen meer. Had me dat zo anders voorgesteld. Met mijn voet wisselt het nogal, ik heb inmiddels een spuit in mijn voet gehad (vreselijk!), nu een soort zooltje van de orth. schoenmaker er nog bij. Moet het nog even aanzien volgens de orth. schoenmaker, anders wordt het gips....Het is even niet anders dan. Jij boft ook niet echt met je problemen, zeg. Ik kan me je gevoel wel voorstellen met je ogen, dat je het eng vindt. Viel het eigenlijk mee en heb je al resultaat? Of merk je dat dan niet zo snel? Hoe is het nu met je rug? Wens je ook heel veel sterkte met je ogen!

16. jane
    Afbeelding van jane

Elini dat is ook heftig zo,n spuit in je voet,sterkte.
    Ik heb niersten gehad,operatie gehad en al bijna 1 nier moeten missen.
    Heb geen kraakbeen in min onderwervel vandaar al die pijnen en er is een begin van bot ontkalking in mij botten

17. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Jee jane, dat is ook niet mis dan. Soms lijkt het wel of alles opeens tegelijk komt he?

Dat wat jij hebt met het kraakbeen is wel heel heftig. Mijn schoonvader heeft ook zoiets en heeft eigenlijk altijd wel heel veel pijn. En als hij teveel gedaan heeft moet hij soms wel een week plat liggen. Hoe doe jij dat eigenlijk met je dagelijkse dingen? Want ja, het huishouden gaat door, de boodschappen etc.

Met mijn rug gaat het ook erg slecht momenteel, kan niet lang in dezelfde houding zitten of liggen bijv. Ik vraag me ook af of mijn voetprobleem uiteindelijk niet te maken heeft met mijn rug, je gaat tenslotte toch anders lopen.

18. biene
    Afbeelding van biene

Dames ,
    Ik kom ook maar weer eens voorbij gevlogen . Veel nieuws heb ik niet .
    De ene dag gaat het beter dan de andere . Wel heb ik nog steeds mijn tent apparaat en ik wil hem niet missen .
    Als ik een kleine wandeling wil maken heb ik nu ook een opklapbare stok . Als ik van huis ga , ligt hij opgevouwen in mijn tas maar op de terug weg heb ik hem wel nodig .
    In het dorp zelf durf ik er nog niet mee te lopen , maar dat zal ook nog wel eens gebeuren .
    Ik kan ook niet veel dragen , is dat bij jullie ook zo ?

14 dagen geleden ben ik aan het ene oog geholpen . Het deed geen pijn , maar leuk is anders , dat gerommel in het oog , ba
    Nu 19 .3 komt het anderen aan de beurt .
    Ik zou willen dat zij dat met de rug ook zouden kunnen . Ja jullie ook , denk ik .
    Ik ga maar een beetje breien , dat kan net .

Ik wens jullie een fijn weekend .

19. jane
    Afbeelding van jane

Elini dat va jou is ook heel heftig,ik kan ook haast niet zitten en liggen.
    Als ik veel doe dan worden mij pijnen ook erger.Man helpt ook veel maar ik kan het niet laten.
    Ik ben een doorzetter met alles wat weleens verkeerd is.
    Ik rust ook de laatste tijd en lees dan veel.Ik slik nou ook wel elke dag de pijnstillers in anders is het niet te houden
    .Biene wat ben je aan het breien,,je hebt gelijk we willen allemaal wel een nieuwe rug

20. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Bah, dat is ook niet fijn met je ogen....heb je dat nu allemaal achter de rug biene? Hopelijk gaat het wat beter?

En hoe is het met je rug? Hier gaat het de laatste tijd weer wat minder, heb teveel gedaan denk ik....Ik kan ook niet veel dragen maar zet eigenlijk ook altijd maar door. Meestal doe ik de boodschappen met mijn man, maar hij werkt onregelmatig en dan lukt het allemaal niet zo en doe ik het alleen. Maar dat valt me echt zwaar.

21. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

En hoe is het hier, dames?

Met mij gaat het momenteel niet goed, kan niet meer slapen van de pijn en het lijkt of de hernia weer erger aan het worden is. Wil eigenlijk ook meer bewegen, omdat dat goed is voor de rug, maar zit momenteel met een hielspoor en dan schiet het ook niet op. Nu hardloopschoenen aangeschaft en hopelijk helpen die ook om mijn rug te ontlasten. Niet dat ik nu ga hardlopen hoor....gaat me niet lukken helaas.

22. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

Hielspoor: ik heb er al heel lang last van (jaartje of 12). Ik ken iemand die gebaat is bij shockwave therapie: een soort niersteenvergruizer, maar dan voor de hiel. Google maar eens. Misschien is het wat voor je. Bij mij hielp het niet, maar ik kreeg deze tip denk ik te laat.

kalm aan en rap een beetje

23. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Toevallig amelie....gisteren keek ik naar een programma hier op tv en daar ging het over! Ik had er ook al over gelezen op Internet, maar de orthopeed had er gek genoeg niks over gezegd. Kreeg alleen te horen, dat het als het niet hielp of in het gips werd of anders een operatie. Vond dat laatste nogal heftig....

Is het echt zo pijnlijk als ze zeggen? En hoe houdt je het vol zo....na 12 jaar? Pfjew....ik word al gek nu na zo'n maandje of 8....

24. amelie1967
    Afbeelding van amelie1967

De behandelingen vonden iedere week plaats, 8 weken achtereen. Vaker/langer mag niet, zei de therapeut. Ik vond de behandeling best pijnlijk, maar zodra hij stopte was de pijn weer weg. Dus het was iedere keer op m'n lip bijten... Ondertussen is het iets beter geworden met de pijn en ik zorg dat ik niet te lang achtereen loop. 6 km is max. En daarnaast kijk ik toch rond voor andere optie om ervan af te komen. Wat voor soort operatie is dat dan waarover je schrijft?

kalm aan en rap een beetje

25. Eleni1969
    Afbeelding van Eleni1969

Hey amelie,

Hoe moet je die pijn dan voorstellen tijdens die behandeling? Toen ik het op tv zag klonk het net alsof er een zweep overheen ging??? Of is het net zo'n gevoel als bij een EMG....dat vond ik dus niet zo prettig op mijn been destijds. Wel fijn dat je in ieder geval IETS verbetering voelt, maar blijkbaar is het nog niet weg. Vind dat wel erg hoor, als je er al zo lang mee loopt. Ik hoop er niet zo lang mee te lopen, zeker niet straks met de vakantie in aantocht....

Ik weet niet wat de orthopeed eigenlijk bedoelde met die operatie....neem aan dat ze iets met die pees gaan doen, maar wat? Het voordeel van in het gips zitten is dat de voet tot rust komt, je kunt er geen gekke bewegingen mee maken. Maar aan de andere kant zou ik er niet blij mee zijn, want door die hernia moet ik ook in beweging blijven.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x