- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 668 reacties, en bestaat uit 27 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 27.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2012 19:01.
Chronische rugpijn
- Geplaatst op woensdag 10 december 2008 17:50schrijfster1977
Hoi Lieve Eleni
Hoe is het vandaag met je? Ik denk aan je maar dat weet je hopelijk zo langzamerhand wel
Groetjes schrijfster1977 - Geplaatst op dinsdag 16 december 2008 19:19Eleni1969
Hoi schrijfster1977,
Ja joh....ik weet toch dat je aan me denkt, ik denk ook aan jou hoor!!!
Gaat hier niet super, ben ook niet veel op het forum geweest. Eigenlijk weinig verandering ook, heb nu wel veel pijn in mijn buik erbij....en lijkt wel of ik blaasontsteking heb of iets dergelijks.
Even nog aankijken en anders maar naar de huisarts.
Liefs,
Eleni1969 - Geplaatst op dinsdag 16 december 2008 19:32pootje
Eleni loop je niet te lang door met buikpijn!!!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 17 december 2008 13:46beekje
Als je aan een blaasontsteking denkt zou ik niet wachten met naar de huisarts gaan. Het simpelweg inleveren van een plasje is al voldoende. Dan kun je meteen behandeld worden. Doorlopen met een onbehandelde blaasontsteking kan ontaarden in een nierbekkenontsteking en dat gaat best snel. Aangezien je die posting gisteren deed hoop ik voor je dat de buikpijn inmiddels weg is óf dat je inmiddels bij de ha bent geweest.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op woensdag 17 december 2008 13:50beekje
Overigens kan buikpijn in combinatie met klachten die lijken op een blaasontsteking ook wijzen op een blindedarmontsteking. Alle reden dus om niet te lang te wachten met een bezoek aan een arts. Sterkte in de tussentijd.Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland) - Geplaatst op donderdag 18 december 2008 13:30Eleni1969
Lief dat jullie zo meeleven.....en me ook nog tips geven.
Beekje, een blindedarmontsteking kan het niet zijn want die heb ik al gehad, zo'n 15 jaar geleden, dit in combinatie met een eileiderontsteking (ach ja, zeg maar nee, krijg je er twee.....)
Maar goed, ik ben vanmorgen met mijn urine naar de huisartsenpost gegaan. Heb net gebeld met de assistente en die zei dat ze niks konden vinden maar voor de zekerheid gingen ze het nog eens extra op kweek zetten. Wordt denk ik toch nog verdergekeken.....Morgen moet ik weer bellen en hoop dan dat ik meer weet en dat er wat aan gedaan kan worden.
Inmiddels ben ik echt op van de zenuwen, ben mezelf gewoon niet met al die pijnen dan hier en dan weer daar en dit erbij dan vlak voor de feestdagen. Hoop wel dat als ze weer niks vinden dat ik dan toch nog morgenmiddag bij mijn huisarts langs kan komen anders moet ik weer het weekend hiermee door....
Ik laat jullie wel weten morgen als ik iets meer weet.
Liefs en knuffels voor jullie allemaal,
Eleni1969 - Geplaatst op donderdag 18 december 2008 14:20pootje
Eleni stress werkt averechts hoor!! En kerstdagen..... het is er voor de gezelligheid. Ik kan je wel vertellen ik ben er de laatste jaren een stuk makkelijker in geworden.
Zoals je weet heb ik ook links en rechts overal pijn, maar er over stressen heeft geen zin. Je buikpijn daar moet je direct wat aan doen. vooral als je een blaas of andre ontsteking hebt, mar je rug enzo dat is niet iets wat gelijk over gaat. Zit er al een poosje dus daar zekers niet over stressen.
Niks moet alles mag. Familie neemt je maar zoals je bent en geef gewoon goed je grenzen aan. Je hebt er zelf niets aan als jij straks na de feestdagen weken plat ligt omdat je ver en ver over je grenzen bent gegaan.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op donderdag 18 december 2008 19:38Eleni1969
Dank je wel voor je berichtje, pootje.
Ik weet het, dat stress averechts werkt. Heb normaal gesproken ook best wel zin in de kerst maar er zijn dit jaar zoveel dingen gebeurd op familievlak dat ik er wel een beetje anders naar ben gaan kijken. Ook zijn mij dingen verweten dat ik altijd ziek ben, maar daar vraag ik niet om. Ik kom met verjaardagen etc. als het kan, maar als het echt niet kan dan vind ik dat ik dat ook moet kunnen zeggen. Eigenlijk zit ik dus al van tevoren te stressen omdat ik bang ben dat het niet gaat en dan commentaar krijg. Er is vaak weinig begrip. Ik voel me dan weer rot maar mijn man zegt dat dat helemaal niet nodig is en dat ik eens wat meer lak moet hebben!!!!
We gaan met Kerst naar mijn ma en mijn schoonouders. Op 1e Kerstdag moet een gedeelte van de dag mijn man werken. Zit dan alleen met de hond en alhoewel ik het jammer vind dat mijn man werkt vind ik het wel fijn dat ik een beetje rustig aan kan doen. Kan ik bijtanken voor de volgende dag haha....
Stress ook niet echt vanwege die rugpijn, tis meer dat die buikpijn er nu bij komt maar zoals ik al zei, ik ben al naar de huisartsenpost gegaan en hoor morgen meer.
- Geplaatst op donderdag 18 december 2008 20:14pootje
Eleni, dat is dus precies wat ik bedoel. En je moet het probleem van een ander niet die van jezelf maken. Ik snap het wel hoor, maar als je familie er moeite mee heeft, dan is dat niet jou probleem. Want ondanks al je ellende ga je en dan draai je ook nog eens voor de gevolgen op.
Ik denk overigens ook dat dat iets is wat ons vrouwen eigen is hoor, alles voor de lieve vrede en tenkoste van jezelf.
Ik ben er sinds een jaar of 2 mee gestopt alles maar voor de lieve vrede te doen. Jammer dan voor die ander. Als ze van me houden en van mijn gezelschap houden komen ze maar wat vaker langs. Mijn energie is beperkt en ik heb die maar te verdelen. Doe ik dat niet dan slik ik me scheel aan pijnstilling en dat wil ik niet meer.
En ik moet zeggen eleni, het is voor sommigen even slikken maar het geeft zoveel rust voor mezelf!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op zaterdag 20 december 2008 18:39schrijfster1977
Lieve Eleni,
Ik wil je heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel sterkte wensen.
Ik denk aan je. En idd probeer er een beetje lak aan te hebben. Als ze echt van je houden moeten ze het toch kunnen accepteren dat het (even) niet lukt. Jij vraagt toch niet om de klachten die je hebt.
Dikke Knuffel Groetjes schrijfster1977 - Geplaatst op zondag 21 december 2008 12:29Eleni1969
Thanx meiden, lief dat jullie meeleven.
Ik hoorde paar dagen geleden dat niet mijn eigen schoonfam. maar ook mijn zus en zwager er wat van te zeggen hebben dat ik vaak ziek ben. Nu heb ik verdorie telkens het gevoel dat ik me moet verdedigen. Ik trek het gewoon niet meer.....
Mijn therapeuten van revalidatie hebben het nog zo gezegd dat ik wat meer aan mijzelf moet denken, omdat ik anders mijn lichaam sloop. Heb hen ook verteld over het onbegrip en zij vonden ook dat ik meer lak moet hebben, maar in de praktijk is het gewoon zo dat ik er nachtenlang niet van kan slapen en dan ben ik nog verder van huis. Ik kan dat knopje nog niet echt omzetten, omdat ik het iedereen naar de zin wil maken. Nu ook met kerst.
Maar ach, we zien wel hoe het loopt. Ben wel van plan mijn grenzen aan te geven en dat mensen daar ook niet overheen moeten gaan meer bij mij (omdat dat jaren al gebeurd is en ik daar nu de last van heb).
Groetjes,
Eleni1969
- Geplaatst op zondag 21 december 2008 12:37pootje
Kies voor jezelf Eleni!!!!! Hoe moeilijk dat soms ook is. Jij weet hoe je je er na voelt en zij niet.
En jezelf verdedigen gewoon niet doen. Je vraagt niet om begrip, je maakt je keuzes. Als zij dat niet leuk vinden is dat hun probleem niet die van jou.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op zaterdag 27 december 2008 11:47Eleni1969
Dank je wel pootje voor je reactie en sorry dat ik zo laat terugreageer.....zit niet echt lekker in mijn vel.
Maar op zich waren de Kerstdagen wel leuk. Eerste Kerstdag bij mijn schoonouders (s middags) en bij mijn ma waren we Tweede Kerstdag (middag en avond). Moet wel zeggen dat ik echt helemaal kapot ben, ook al was het gezellig maar ik ben met deze dagen altijd heel erg uit mijn doen....
Mijn rugpijn is inmiddels nog erger geworden, ben ook nog gevallen in huis maar ja ik hoop dat het de komende dagen weer wat zal herstellen. Ik kan amper zitten van de pijn maar lang staan bijv. of wat dingen doen in huis gaat ook niet echt want dan sta ik te trillen op mijn benen. Net of mijn benen minder kracht hebben.
Als dit volgende week nog het geval is dan ga ik echt naar de huisarts. Ik ben het zo zat.
En ondertussen hobbel ik maar door met de feestdagen.....Ergste vind ik dat ik nooit wil zeuren maar mijn zus weet bijv. heeeeeel goed wat er aan de hand is maar steekt geen hand uit om mijn ma te helpen in de keuken of iets dergelijks, zoals gisteren. Wat er dus op neer kwam dat ik mijn ma hielp en zij gewoon lekker bleef zitten. Gaat ook al jaren zo. En nooit eens even vragen hoe het ermee gaat, want dat hoort ze dan toch al van mijn ma. Van revalidatie kreeg ik te horen dat ik juist duidelijk moet zijn over mijn gezondheid en toen vertelde ik gisteren over mijn revalidatie en dan ging ze daar gewoon niet op in.
Maar goed, verder was het wel gezellig hoor maar moet ook zeggen dat ik het wel weer fijn vind dat we nu weer eventjes rustig aan kunnen doen en onze eigen gang.
Hoe waren jouw kerstdagen pootje? En hoe gaat het met jou verder?
Liefs,
Eleni1969 - Geplaatst op zaterdag 27 december 2008 14:26pootje
Met mij gaat het redelijk. Wel heb ik weer meer last van mijn heupen en doen de benen zeer. Maar wat wil je!!! Al dat stilstaan met koor enzo. de feestdagen eisen hun tol, maar het was wel gezellig. En mijn enkel schiet steeds op slot ofzo. Oook heel handig als je net met je handen vol de trap afkomt.
De kerst dagen heb ik rustig doorgebracht. de eerste bij mijn ouders, de tweede thuis. Met oud en nieuw blijven we ook thuis.
Eleni die situatie bij jou lijkt wel een beetje op die van mij. Alleen ik trek me er niets meer van aan. Laat ze maar kletsen. Ze kunnen beter over je praten dan je kast leeg eten zeg ik maar zo. En gewoon je zus aan het werk zetten als ze geen poot uitvoert. Duidelijk zijn. Ik heb pijn in mijn rug, ben op en jij mag wat doen nu. Sommige mensen hebben dat gewoon nodig. Vervelend, maar soms werkt het zo.
Eleni doe het de komende dagen kalm aan en kies voor jezelf. Laat het laatste ook een goed voornemen zijn voor jou het volgende jaar. Het heeft mij geholpen. Zet je zelf op nr 1 en niet die anderen. Want dan doen ze zelf ook hoor!
Ga maar naar de dokter. Want er kan best wat verschoten zijn met die val. Misschien kan een manueel therapeut er wat aan doen. Heb je trouwens de arts nog gevraagd van dat hypermobiel zijn, want daar kan je ook veel pijn van hebben en ook behoorlijk moe van zijn. Ik ben tenminste kapot na zo'n weekend.
Groetjes en sterkte MarjanAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op zaterdag 27 december 2008 17:19schrijfster1977
Heel veel sterkte lieve Eleni, ik sms je vanavond wel weer hoor; ik merk wel of het uitkomt. Ik denk aan je
Groetjes schrijfster1977 - Geplaatst op woensdag 31 december 2008 11:36Eleni1969
Hoi pootje,
Hoe gaat het nu met jou? Heb je nog veel pijn? Die dagen, daar ben je altijd kapot van he.....Wat vervelend dat je enkel telkens op slot schiet!
Hier gaat het ook niet echt goed, ben nu nog kapot van de afgelopen feestdagen en dan te bedenken dat we nu oud en nieuw krijgen nog. Volgens mij lig ik in het nieuwe jaar helemaal voor Pampus! Wij hebben hier nu al paar dagen oliebollenverkoop en het aggregaat staat precies achter onze slaapkamer dus echt tot rust ben ik niet gekomen de afgelopen dagen. Vanmorgen zat ik al om 6 uur rechtop in bed, omdat het lawaai niet te harden was op de slaapkamer. Heb natuurlijk - zo ben ik wel - meteen een klacht ingediend bij de vereniging die daar oliebollen staat te verkopen.
Verder voel ik me ook niet fit, heb het gevoel dat ik me niet echt kan opladen of hoe je dat ook noemt. Ik kijk wel heel erg uit naar het Oud en Nieuw vieren bij mijn moeder, die er altijd iets gezelligs van maakt. Ik ben daar morgen ook, harstikke gezellig.
Je hebt echt wel gelijk hoor, wat betreft het voor jezelf kiezen en dat ben ik dan ook zeker van plan dat in 2009 te doen. We hebben zoveel voor de kiezen gehad het afgelopen jaar (maar....ook wel hele mooie dingen beleefd zoals dat we trouwden dit jaar, dat neemt niemand ons meer af die dag) dat ik nu echt voor mezelf ga kiezen. Over paar maanden word ik 40 en heb besloten die dag lekker met mijn man er uit te gaan. Verleden jaar vierde ik mijn verjaardag wel maar vond het niet gezellig, probeerde het iedereen naar de zin te maken maar iedereen komt wanneer het hun uitkomt en als ze komen dan nog met een gezicht van zeven dagen onweer. Ik vind het dan leuker om met mijn man iets leuks te gaan doen.
Wat de hypermobiliteit betreft, aan mijn huisarts heb ik dat nog niet gevraagd. Bij de Cesartherapeut is dat wel ter sprake gekomen en zij was er van overtuigd dat ik dat wel heb maar bij de revalidatie is dat ook gecontroleerd maar daar werd juist weer gezegd dat ''het wel meeviel''. Dus tja, weet dat nog telkens niet zeker. Wel klap ik om de haverklap met mijn enkel om en heb al 2 keer over mijn enkelbanden gescheurd. Soms denk ik inderdaad wel eens dat ik toch hypermobiel ben.
Pootje, ik wil je nog even bij deze een hele prettige jaarwisseling wensen en ook alvast een heel voorspoedig nieuwjaar toewensen, hopelijk zonder pijn en andere ongemakken!!!!
Heel veel liefs en groetjes van Eleni1969 - Geplaatst op woensdag 31 december 2008 11:40Eleni1969
Lieve schrijfster1977,
Hoe gaat het nu met jou? Ik hoop toch wat beter en hoop dat je over paar dagen weer op de computer kunt.....
Ik wil jou en je mannetje ook alvast een hele prettige jaarwisseling toewensen en een heel voorspoedig nieuwjaar, ook voor jou hopelijk zonder pijn. Wens jullie al het geluk van de wereld!
Liefs,
Eleni1969 - Geplaatst op woensdag 31 december 2008 12:57pootje
Dat kan heel goed hoor eleni!!! Dat je hypermobiel bent. Ik heb geen hoge pet op van mijn reva, ook al is die vent zelf hypermobiel. Volgens hem kan je alles en als je pijn hebt zit het tussen je oren. En dank je wel.....!!!
Voor een goede diagnose kun je beter naar een reumatoloog. Ik weet niet in welke regio je zit, maar op het HMS platform kun je een lijst met artsen opvragen die er verstand van hebben.
Ik heb zelf ook niet constant klachten, maar ik ben wel snel en vaak moe. En Ga ik te lang en te ver over mijn grenzen, dan resulteert dat meestal in pijn en/of ontstekingen.
Kom anders ook eens langs op ons topic hypermobiliteit!! We schrijven er met niet zo veel mensen, maar zowel Joek als ik hakken al langer met het bijltje en Anna en Gerro zijn er druk mee bezig een goede diagnose te krijgen. Gewoon hier bij de libelle he!
Fijn uiteinde inderdaad en een goed en zo'n pijnloos mogelijk , energievol jaar!!!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op dinsdag 06 januari 2009 12:26Eleni1969
Hey pootje,
Eindelijk weer eens een reactie van mijn kant. Gaat de laatste dagen niet echt goed en ben ook minder op dit forum geweest.
Wat maf dat je rev. arts zelf hypermobiel is en hij vindt dat je geen pijn kunt hebben, omdat het dan tussen je oren zit. Maar hij heeft wel met mensen te maken en ieder mens is verschillend. Ik heb fibromyalgie (weke delenreuma) en ik hoor van sommige mensen dat ze nog alles kunnen of veel iig maar er zijn ook mensen die in de rolstoel zitten.....
Ik ben zo'n 2 jaar geleden (weet het niet meer precies) weer bij een reumatologe geweest, omdat de kans erin zat dat ik reuma had die wel in het bloed aan te tonen was (in tegenstelling tot fibromyalgie). 2 Keer dat bloedonderzoek gehad en er kwam niks uit. Maar had toen op dat moment echt ontzettend veel pijn in mijn schouder, handen etc. Ze gooide het op een slijmbeursontsteking, kreeg injecties daar. Die zouden ook bewerkstelligen dat de zwellingen op mijn vingers (die ik nog telkens heb, een vinger trekt telkens krom) weg zouden gaan. Pijn ging niet weg en ben weggegaan met de opmerking van haar kant dat het dan wel geen slijmbeursontsteking was geweest. Maar wat het wel was heb ik ook nooit te horen gekregen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op deze manier weinig vertrouwen heb in sommige artsen.....
Inmiddels heb ik naast de pijn in handen, rug ook veel pijn in mijn heupen en ook mijn voeten (tenen> worden dik s'avonds). Heb echt het gevoel dat er iets niet goed zit. Ben ook continu moe.
Ik zal ook eens op jullie topic kijken, misschien heb ik er wat aan. Bedankt voor de tip!!!!
Een heel gelukkig en hopelijk pijnloos Nieuwjaar voor jou!!!!
Liefs,
Eleni1969 - Geplaatst op dinsdag 06 januari 2009 12:36pootje
Eleni er ligt wat in je postbak
Oh en artsen..... breek me de bek niet open. Maar je bent helaas niet de enige. En je verhaal is helaas ook zeer herkenbaar
Groetjes MarjanAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 11:30schrijfster1977
Lieve Eleni,
Ik wil je gewoon even zeggen dat ik in gedachten bij je ben.
Liefs schrijfster 1977 - Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 16:39Bon Iver
Hi Eleni1969!
Probeer de Grinberg Methode, het is bijzonder effectief voor pijnklachten. Ik heb 3 jaar lange chronische lage rugpijn gehad. Ik ben nu 2.5 jaar pijnvrij dankzij deze methode. Kijk op www.grinbergmethod.com of email grinbergmethode@gmail.com.
Misschien helpt het.
Beste wensen voor 2009!
BI - Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 19:03Eleni1969
Pootje, ik mail je zo spoedig mogelijk terug hoor!!! Dank je wel voor je mail.
Schrijfster1977, ik weet dat je met me meeleeft en vind dat erg lief van je. Ook ik denk aan jou en hoop toch dat je snel verbetering hebt met je gezondheid.
Bon Iver, heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben erg benieuwd naar de Grinberg methode en heb op de site gekeken, maar die methode is blijkbaar niet in Nederland te volgen......Woon je niet in Nederland misschien dat je die methode wel hebt kunnen volgen?
Verder sta ik natuurlijk altijd open voor suggesties en tips, ook van andere mensen. Is toch fijn dat je elkaar misschien een beetje op de goede weg kunt helpen!!!!
Liefs,
Eleni1969 - Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 20:04Bon Iver
Beste Eleni1969,
Er zijn maar een paar mensen in Nederland die de Grinberg Methode doen. Ik weet niet waar jij woont, ik ging naar iemand in Amsterdam. Je kunt per email meer informatie vragen.
Het is inderdaad fijn dat je met mensen iets kan delen van wat je meemaakt. Voor mij waren die jaren dat ik die rugpijn had een soort uitzichtloze hel. De pijn zelf was alleen bij vlagen acuut, maar ook in de perioden dat de pijn minder scherp was kon ik moeilijk van iets genieten omdat de pijn er altijd was en het ging maar niet over. Uitputting. Op een gegeven moment geloofde ik ook niet meer dat het ooit over zou zijn. Ik dacht dat ik er mee moet leren leven. En ik was nog geen 32. Maar het kan dus anders. Het is nu voor mij nog altijd vreugde in de ochtend als ik mij kan aankleden zonder pijn.
Ik wens je heel veel sterkte!
BI - Geplaatst op zondag 18 januari 2009 19:25Eleni1969
Pootje, bedankt voor je reactie in mijn inbox, helaas ben ik alles kwijt nu, waarschijnlijk door het vernieuwde forum...Wilde hier graag op ingaan, maar is een beetje moeilijk zo....
Wel toevallig dat je trouwens niet ver van mij vandaan woont!!!
Bon Iver, ook bedankt voor jouw reactie. Ik zal jouw tip zeker in gedachten houden. Ik krijg zo veel tips binnen, dat ik even niet weet waar ik moet beginnen. Wel ben ik van plan om in ieder geval naar mijn homeopaat terug te gaan in Duitsland, voor ons maar 3 kwartier of zo rijden....
Verder gaat het nog telkens erg slecht, ergste is dat ik zo slecht slaap door alle pijn. Kan niet meer op mijn heup liggen ook, erg lastig. s'Ochtends ben ik zo stijf, dat ik wel een oud vrouwtje lijk. Ook andere gewrichten gaan nu meer meedoen, zoals enkels, ellebogen,polsen en vingers. Ben paar jaar geleden getest op reuma en dat was het niet (althans geen ontstekingsreuma), maar vraag me dan wel af wat het wel is want bij fibromyalgie heb ik dit nog nooit zo erg gehad.
Groetjes van Eleni1969
Dit onderwerp heeft 668 reacties, en bestaat uit 27 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 27.
De laatste reactie is geplaatst op 15-05-2012 19:01.
Chronische rugpijn