Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Lijnen en kletsen, ja gezellig!

Dit onderwerp heeft 4041 reacties, en bestaat uit 162 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 162.
De laatste reactie is geplaatst op 16-11-2009 21:37. Dit onderwerp is gesloten!

Lijnen en kletsen, ja gezellig!

Ga naar een onderdeel
  1. Moderator1
    Afbeelding van Moderator1

Beste forumbezoekers,

Dit topic is een vervolg van eerdere delen (6) op het oude forum en het oorspronkelijke openingsbericht is dus niet meer aanwezig.

Vriendelijke groet,
    Moderator1 Libelle.nl

Niet meer actief | forum@libelle.nl

2. annebeth59
    Afbeelding van annebeth59

Hoi lieverds, alweer een nieuw deel, niet te geloven, wat kunnen wij kletsen!!
    Nu het lijnen nog...........

vandaag is een mooie dag

3. dian
    Afbeelding van dian

Goeie morgen.

Gefeliciteert met deel 07 en veel klets en lijn plezier hier.

Sorry dat ik 2 dagen niet ben geweest hier.
    Was even niet in de stemming en ik wauw ook het bijltje er bij neer gooien.
    Maar goed heb heerlijk uit geslapen vanmorgen naar een nodige lawaai van de buren al vroeg.
    Ik ga weer met goede moet maar veder wat het lijne aan gaat.

Liefs.

4. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Kan ik weer op nieuw beginnen met me plaatjes[|-)]
    Het is niet erg een nieuw deel, maar je bent wel alles kwijt.

Annebeht, het is altijd zo gezellig hier, dat we soms het lijnen even vergeten, en we alleen bezig zijn met de dingen erom heen.
    Zoals dagjes uit, en weekendjes weg hahahahaha.

Dian hoe kom je zo, dat je het wilde opgeven, het afvallen begint bij je voedsel, en dat moet je om gooien , we weten het allemaal, maar hoe moet je het doen, het is niet makkelijk, en iedereen weet het beter, ik wens je veel sterkte, en proeer eens een ander ideet, doe ik ook geregeld, als ik het ene zat ben , probeer ik gewoon weer iets anders, zo wordt het lijnen dan toch nog gevarieerd,en het ene dieet is het andere niet, maar je moet voor jezelf uit zoeken, welke het beste bij je past.En ik heb wel eens , dat ik zelf een dieet in mekaar draaie.
    Ik ben daar heel erg veel mee afgevallen, toen der tijd, dat had peet voor me samen gesteld.
    Ben toen 18 kilo afgevallen, in een aantal maanden , dat dieet ben ik nu ook weer begonnen.
    Het lijkt op sonja bakker, alleen net iets anders, je hoeft er geen dure dingen voor te kopen.
    Of aparte dingen voor te eten, wel moet je heel veel drinken, vooral water, je hebt 3 hoofdmaaltijden , in de ochtend, neem ik meestal 2 beschuit of 2 krecker, of onbijtkoek, als je maar mager onbijt,

Dan tussendoor neem ik 2 stuks fruit, verdeel ik over de ochtend moet vroeg beginnen, dus dan red ik het niet, tot het middag eten.
    Om helemaal niets te eten, dan tussen de middag, heb ik gewoon twee boterhammen, met mager beleg , rauweham of kipfile, of ham, of 30+ kaas of runderrookvlees, als het maar mager is.

Tussendoor neem, ik gewoon me koffie en thee, maar zonder koffie melk of melkpoeder, alleen een zoetje erin, dat scheelt de helf op een suikerklontje

In de middag, rond 3 uur, neem ik een plak onbijt koek, of een mini eierkoekje, of van die mini krentenboletjes 1 dan he.
    Zonder iets erop!

En dan me avond eten, ja en vallen de meeste mensen over, 2 soeplepels groenten, en 2 aardappelen, en een piep klein stukje vlees, ik neem ook wel soms geen vlees, vlees wordt slecht verteerd in je lichaam, en wordt makkelijk opgeslagen in je vet reservers, je hebt wel vlees nodig anders wordt je futloos, antans dat merkte ik op van de week, ik had 4 dagen bijna geen vlees gegeten, en voelde me nou niet helemaal prettig, dus een beetje vlees is dan wel aan te raden.
    Dit hou ik zn 6 dagen vol, ik heb 1 sas dag ,daar heb ik de zaterdag voor uitgezocht.Dan eet ik lekker patat en chocolade en waar ik dan trek in heb, zn dag heb je echt wel nodig anders hou je het niet vol.
    Dan wordt je helemaal gek, alles gaat dan protesteren in je lichaam.
    Je kan er zn 2 kilo in de week van verliezen.
    Maar ik neem ook wel eens een kaakje of een knappertje bij me koffie s'avonds hoor, alleen geen gevulde koeken, of anderen dikmakers.
    De eerste paar dagen zijn afkikken geblazen, en moet je veel drinken, om je afval stoffen kwijt te raken.
    Bij dit ideet kan je eigenlijk de heledag door eten, als het maar mager is en als er maar weinig overal van in zit, opkikkertje neem ik zn 1 a 2 x per dag, want je wordt anders zo flauw als een aapie, en dat wil je niet,en wissel je drinken af met warm er koud, dan koffie en dan weer een glas water , ik doe er b.v. verse citroën door me spa rood , citroën is vet afbrekend,en geeft een smaakje aan je water ,ik vind het wel lekker erdoor.
    Ook verschillende smaakjes thee, wisseld ook goed af,
    Je moet zelf je combi. maken van magere dingen.
    En die weinig callorieën bevatten weinig vetten, en eiwitten en koolydraten, en suikers Bevatten.
    En let ook op de verborgen vetten, ergens waar heel weinig suiker, in zit, daar zitten vaak dan weer heel veel vet in, dus hou dat goed in de gaten, dat zijn de dingen die ik heb geleerd, van peet die altijd veel naar de sportschool ging, en daar wordt je dan ook op gewezen,
    Alles hier is de sleutel van ,goed afvallen en op je gewicht blijven.

Kijk altijd op de achterkant van je produkten die je koop, lees eerst wat erin zit, voor je het koop, dan leer jezelf ook aan om naar magere dingen te kijken, en fruit en groenten en rauwkost, zonder toevoegingen eraan, kan je de hele dag gewoon eten, daar zitten geen foute vetten of suikers in of koolydraten, pas wel op druiven en advokado's die zijn vet en bevatten 6 gram vet. en bananen, zijn ook niet zo goed,1 per week is mijn toen verteld, en ik vind ze niet eens lekker.
    Het weekend, neem ik vaak een toostje met amerikanfile, of 28+ roomkaas erop, en blokjes 30+ kaas, en maak ik vaak rolletjes augurk met kipfile klaar, of kaas met augurk, kijk wie lijnt moet slim zijn.
    En je moet heel creatief worden, ook voor jezelf door het makkelijk te maken, selderij met een beetje 28+ roomkaas te koop bij de AH trouwens in het vers vak, rondbakje erg lekker ook op een stukje stokbrood,aspersje in een plakje ham rollen, daar zit heel weinig in.
    stukje komkommer met tomaat en een stukje kaas , of een olijfje erop
    Ik geef je een paar ideen die je kan gebruiken, het lijnen is niet altijd zo zwaar, maar ik ben er op deze manier er gewoon weer mee bezig.

Alles mag als het maar mager is.

Wat je zaait , zal je zelf oogsten.

5. dian
    Afbeelding van dian

Dorien.

In het begin ging het goed met Sonja bakker.
    Maar toen ik met mijn voet zat had ik heel weinig beweeging en kwam ik aan.
    Nu is het of ik kom aan of ik val wat af maar nu sta ik al 3 weken op het zelfde gewicht.
    Ik probeer ook zoveel mogelijk gezond te eten en die olijven zijn niet aan mij besteed want die vind ik niet lekker smaken.
    En als er iets gebeurt wat ik mijn eigen dan ook aan trek dan zou ik het liefste het bijltje er bij neer gooien en zeggen het heeft toch geen zin wat ik doe.
    Daarom zag ik 2 dagen het even niet zitten maar ik ga mijn dan niet vol vreten hoor.
    Maar goed ik laat de moet maar niet zakken want anders gaat het zekker verkeerd.

Allemaal nog een fijne middag.

6. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Dian , je hebt een lijn dipje.
    Dat hebben we allemaal wel eens ,
    maar ga je er tegen in , onder het nom het heeft geen zin,
    je weet als je het builtje neer legt, je helemaal zwaar wordt.
    En wat ik heb geschreven, is ook maar een voorbeeld.
    Maar ik kan niet voor jou beslissen, dat moet jezelf doen.
    Je hebt zelf een keuze erin, het is bij ons ook halen en brengen.
    Maar toch blijven wij terug vechten, en willen we afvallen.

Wij proberen het ook weer iedere keer, maar je bent eigen baas.
    En ik lees nu , dat je het lijnen moe bent,maar je moet er ook niet de hele dag door , ermee bezig zijn, dan ga je erop een gegeven moment ermee naar bed en dan sta je er weer mee op, je doet het voor jezelf, en niet voor de mensen om je heen.
    Jij wilt afvallen, niet de mensen naast je, dus je moet jezelf ook wel eens , een schop onder je billen geven.

Het is ook geen lijnen,
    maar een verandering van je eet en leef patroon.
    Je moet ook niet iedere keer denken, pff moet ik weer nee zeggen.
    Als er weer iets lekkers voorbij komt,
    maar dan zeg je nee ik heb er geen trek in.
    Als je iedere keer zegt ,nee sorry ik lijn,
    dan wordt het al snel een offer, en een opgaven.

7. annebeth59

Hallo lieverds!

Dorien, wat een goede lijntips heb je gegeven, was wel een keer nodig alle verstandige dingen op een rij, zo langzamerhand sluipen er altijd weer dikmakende dingen tussendoor.
    Vanochtend moest mijn man orgel spelen in de kerk, en een goede vriend van hem die geweldig trompet kan spelen was er ook met zijn vrouw, dus die bleven koffie drinken bij ons. En de overburen kwamen nog even en die namen ook nog iemand mee, dus kortom, vol huis!! Lekker een soesje bij de koffie, bij het tweede bakje nog een, en dan een wijntje met een paar blokjes kaas, heel gezellig allemaal, moet een keer kunnen, maar het zijn wel de nodige calorietjes. Zojuist hebben we een grote kom soep gegeten, lekker vers getrokken met veel groenten. Dat is natuurlijk wel heel gezond. Nou ja, morgen is het weer gewoon maandag en eten we weer bruine boterhammen!!
    Hier is het inmiddels echt herfst geworden, harde wind en regen bah bah! Kunnen we niet naar buiten helaas.
    Dian, zet hem op meid, gewoon iedere dag opnieuw beginnen, al word je er soms moedeloos van. Dorien, sterkte met je dieet meid, heel goed om deze maand rustig aan te doen, voor je het weet komen de feestdagen weer, en dan is het weer veel moeilijker.
    Meiden tot de volgende keer!
    Liefs van Annebeth.

http://www.operationlettertosanta.com/Christmas%20images/autumn%20wallpapers/autumn_brook.jpg

vandaag is een mooie dag

8. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Ik heb trouwens nog een stukje gevonden.

Over citroënen,

Mischien wel een idee, om goed af te vallen.
    Ik drink het niet iedere dag, maar dat ga ik wel doen,
    "Savonds dan, na me avond eten, en in de middag.
    Ik doe zelf een glas of 3 a4 per dag.
    verse citroën , in me spa.
    Het is lekker fris, en het is nog goed ook.

Citroensap als dieetCitroen lijkt in Hollywood het ultieme ingrediënt in de strijd tegen de kilo’s. Het Lemon Juice diet of het citroensapdieet, is een klassieker bij veel sterren. De vrucht verlaagt de http://www.dieetnieuws.nl/dieet_plaatjes/citroensapdieet.jpgbloedsuikerspiegel en helpt het constant te houden. Bovendien bevat citroen pectine, een stof dat een vol gevoel geeft en het hongergevoel doet verdwijnen.
    Citroen is volgens dieetgoeroes een veilige en makkelijke manier om af te vallen en het lichaam een flinke detox te geven. De reden?
    Citroensap zou het lichaam vrijmaken van giftige afvalstoffen en helpt om af te vallen. De zure vrucht bevordert de verbranding van vetten in het lichaam. Op die manier helpt citroensap de spijsvertering en verwijdert het effectief afvalstoffen die het verteren van het voedsel vertragen. Citroen stimuleert niet alleen het maagsap, maar het zit ook boordevol vitamine C.

9. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Annebeth wat een vreselijk toch al die lekkere dingen[|-)]
    maar het is niet goed voor ons o zo strakke figuurtje ,
    waar we allemaal van dromen,
    maar het is zo stout lekker, en je gaat iedere keer weer,
    voor gaas, ja wij houden van lekker eten,
    en het zijn allemaal lekkere hapjes ,
    maar ze staan niet op onze afval lijst.
    Jammer genoeg! dan zouden we het ,
    ook niet hoeven laten,en er iedere dag van kunnen eten.

ik ga kijken of ik nog meer tips kan vinden,
    om nog meer af te kunnen vallen.

10. annebeth59

http://www.kwaliteitskunst.nl/images/st3054.jpg

Je wordt er misschien wel slank van, maar het is wel zuur hoor!

vandaag is een mooie dag

11. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Je moet het ook niet puur drinken,
    en ik vind het in me spa wel erg lekker om te drinken.
    En je moet het zelf dosseren, en het op je eigen smaak aanmaken.
    Ik doe er net zoveel in ,als je het met aanmaak limonade zou doen.
    En ik drink er nu 3 tot 4 glazen van, niet iedere dag ,maar ik ga het toch eens proberen, en kijken of het werkt,
    iedere dag 2 flesjes van een halve liter, met verse citroënsap erin.
    Ben toch wel benieuwd wat het gaat doen.
    Ik drink het nu ook al, dus voor mijn is het geen straf.

12. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Eet smakelijk allemaal.

Ik heb net als Annebeth een verse pan tomaten-groentensoep gemaakt, met allemaal verse groenten er in, en kleine balletjes gehakt er doorheen gedraait, en ik heb er al van gesnoept, en hij smaakt wel erg lekker, de groenten erin, is goed gaar gekookt, een beetje te veel naar me zin, maar oke de smaak is heerlijk.
    En dan straks lekker brood erbij, en een gebakken ei , voor mijn gekookt, en we hebben weer heerlijk gegeten.

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/l/landschappen/113.jpgFijne zondag avond
    alvast.

13. dorito1
    Afbeelding van dorito1

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/l/landschappen/REVE_D_AUTOMNE.jpg

14. dorito1
    Afbeelding van dorito1

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/h/herfst/zz2D106667.gif

Hij blijft leuke he,

Ik ga van de week me zwemmen weer oppakken, ligt al een week stil, erg he, niet dat ik geen zin hebt,maar door me verjaardag ,en de dingen erom heen, heb ik het heel druk gehad, maar ik moet aankomende donderdag in de ochtend weer naar het ziekenhuis, dus dan ga ik de na gelijk weer , aan de slag.
    Ik schaam me diep, maar ben wel afgevallen.[:P]
    Ooo we zijn toch heerlijk bezig zo met zn alle,
    maar ik moet echt , gewicht kwijt gaan raken,
    dus ben niet zo lief voor mezelf, en ik moet er even doorheen
    [k] ,en flink me tanden erin gaan zetten.
    Dus de motivaatie is er wel, nu het afvallen nog.
    Ben op de goede weg, de rest volgd van zelf wel.
    Maar het valt niet altijd mee, helaas maar we blijven doorgaan.

15. dorito1
    Afbeelding van dorito1

Fijne avond allemaal.

Dian zet hem op.
    Carmen werkse, en tot later.
    Marian heb je het lekker druk vandaag, of heb je niets gedaan.
    Annebeth, jij hebt een gezellige dag gehad las ik al, en het gezellig gemaakt, moet inderdaad kunnen, en dan ook van genieten.
    Mousie, hoe is het met jou?
    Sabine, geniet lekker van je weekendje weg, ik hoop dat het weer niet zo triest is als hier.
    Charlotte, jij ook een fijne avond en eetsmakelijk, goed dat je wat ben aangekomen, ga zo door , jij komt er wel.

Eet smakelijk.
    En maak er een gezellige avond van.

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/h/herfst/paddestoel19.gif

16. annebeth59

Fijn dat je ons wat te lezen hebt gegeven Dorien, ik ben lui geweest, en heb een dutje op de bank gedaan. Ik had me voor genomen lekker te gaan lezen, maar het boek is uit mijn handen gegleden.
    Het komt waarschijnlijk door dit weer dat ik in slaap gevallen ben, anders gaan we er op zondagmiddag nogal eens op uit, maar vanmiddag was echt zo'n lome zondagmiddag.
    Groetjes!!

http://www.bolhuis.be/images/dieren/herfst.jpg

vandaag is een mooie dag

17. dorito1
    Afbeelding van dorito1

dat hebben we allemaal wel eens annebeth, lekker toch heb je toch , ben je in ieder geval voor de avond lekker fit.
    Antans dat heb ik wel hoor.

18. dian
    Afbeelding van dian

Hallo.

Marian.
    Ik weet niet of ik het goed begrepen had van de week.
    Maar als ik het goed onthouden heb zijn jij en je man 18 jaar getrouwd.
    Iniedergeval gefeliciteert er mee en ik hoop dat je nog iets leuks hebt gedaan.
    Met je man en de kids.

Dorien.
    Bedankt voor de op beurdende woorden.
    Ik zal de moet niet laten zakken hoor wat het gezond eten aan gaat.

Annebeth.
    Ik ben ook lui geweest vandaag alleen niet in slaap gevallen zoals jij.

Allemaal eetsmaakelijk.
    Liefs.

19. annebeth59

Oeps, was ik helemaal vergeten (bedankt Dian)

Marian, van harte met je trouwdag!!!
    Even zoeken voor een mooi plaatje

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/g/gefeliciteerd/z-huwelijk.gif

vandaag is een mooie dag

20. dorito1
    Afbeelding van dorito1

marian gefeliciteerd met je 18 jaar getrouwd zijn.

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/t/trouwen/jubileum3.jpg

21. dragonfly
    Afbeelding van dragonfly

Goedenavond lieve meiden,

We zijn weer thuis en hebben een heerlijk weekend gehad. Helaas was vandaag een vreselijke regenachtige dag maar we hebben ons wel vermaakt. Voor dochterlief eindelijk laarzen gevonden. Pfff wat zijn die dingen duur zeg. Maar goed hopelijk kan ze er een tijd mee door.

Dorien nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk dat je toch nog visite kreeg en het gezellig was en zoveel geld gekregen voor een mooie nieuwe outfit is helemaal niet verkeerd. Je hebt ook nog eens een prachtige pluim verdiend. Ook mijn felicitaties voor deze fantastische prestatie. Ga zo door meisje!

Marian gefeliciteerd met je 18-jarige huwelijksdag. Ik hoop dat je er van genoten hebt met man en kinderen.

Annebeth wat een gezelligheid weer bij jou thuis. Je mag best een lekkere dag lui zijn hoor. Ik hoop dat je een lekker dutje hebt gedaan vanmiddag. Wat lijkt mij dat heerlijk zo'n fietstochtje die jij hebt gehad en dan zo'n lekkere pannenkoek. Mmmm lang niet gehad.

Mousie fijn dat je vrijdag een extra vrije dag had. Heb je wel verdiend na die laatste drukke weken. Jammer dat het morgen weer maandag is. Hihihi.

Dian fijn dat je de moed niet laat zakken. Gewoon doorzetten en een dipje hebben we allemaal wel eens hoor. Ik heb de afgelopen weken ook geen moed gehad maar begin morgen ook weer fris.

Carmen wat vervelend hoor zo'n dag dat alles mis gaat. Heb ik ook wel eens en dan denk ik was ik vanmorgen maar in bed blijven liggen. Haha, maar helaas gaat dat niet.

Fijne avond meiden ik ga zo spullen pakken voor morgen en op tijd naar bed. Morgen er weer tegenaan.

Kus en knuffel van Sabine

Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt.

22. marian38
    Afbeelding van marian38

Hoi meiden,

Vandaag met het hele gezien naar vrienden geweest en was daar erg gezellig. Vanavond hebben we chinees gehaald vinden we allemaal lekker. Bedankt voor alle felicitaties wij doen er nooit veel bijzonders aan maar herdenken het wel. Ik ken mensen die dan de hele dag door visite hebben maar dat vind ik nogal overdreven eigenlijk.

We weten wel hoe we moeten afvallen maar het alleen nog doen. Vandaag was ook geen goede lijndag met de lekkere dingen bij mijn vriendin maar goed morgen weer nieuwe kansen.

Zo te lezen heeft iedereen genoten van een rustig weekend maar het was ook wel weer om lui te doen.

Liefs Marian

BEGIN DE DAG MET EEN LACH

23. annebeth59

Hallo meiden

Helaas, het is weer maandag, we gaan weer gewoon doen. En dat is maar goed ook, al dat gesnoep en bankhangen, de weegschaal gaat weer helemaal de verkeerde kant uit. Ik heb me voorgenomen toch weer wat aan sport te gaan doen, met dat wandelen alleen red ik het niet, zeker niet in de herfst en de winter, als het weer om de haverklap niet mee zit. Het is trouwens wel hartstikke duur zo'n sportschool, maar ja, gezondheid is ook veel waard.
    Marian, fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt. Wij vieren onze trouwdag ook niet officieel hoor, maar ik krijg wel een bloemetje. Wij vieren wel de dag dat we elkaar hebben leren kennen, dan gaan we meestal uit eten.
    Sabine, fijn dat je dochter goed geslaagd is voor laarzen, nu maar hopen dat ze komende maanden niet in een supergroeispurt beland. Wij hebben dat een keer gehad met onze dochter, mijn moeder zou een mooie trui voor haar breien, alle maten opgenomen, mooie wol gekocht, en toen de trui 2 maanden later klaar was, was hij al bijna te klein. Jammer he!
    Charlotte, aangezien we niets van je horen denk ik dat het niet zo lekker met je gaat, maar laat je af en toe wel weten hoe het met je is, wel contact blijven houden met de buitenwereld meisje!
    Allemaal een mooie maandag en tot later, knuffel van Annebeth.

http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/jpgh/herfst_6_boom_paddestoelen_foto_jessica_piek_www_jessica_nl.jpg

vandaag is een mooie dag

24. marian38
    Afbeelding van marian38

Hoi meiden,

Het weer is hier heerlijk het zonnetje schijnt en het is helemaal niet koud buiten. Ik heb al een flink stuk gewandeld vanmorgen.

Annebeth ik ga ook weer proberen om normaal te doen net al een appel op het fruit eten schiet er bij mij toch vaak bij in.

Liefs Marian

BEGIN DE DAG MET EEN LACH

25. annebeth59

Hoi lieverds

Ik volg het advies van Dorien op, en drink water met citroensap, oei oei, wat zuuuuuuuuuur!
    http://www.zinfo.nl/zinfo/images/2007/10/09/zuur_2.jpg

vandaag is een mooie dag

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x