- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 341 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 14-04-2012 22:41.
Hallux valgus, scheve grote teen
- Geplaatst op zaterdag 01 november 2008 20:09sterker
Als je "het huis aan de kant doen" een leuke bezigheid noemt, kan dat tellen natuurlijk!
Vorig weekend was het heel wat leuker (en gastronomisch kadootje) dus nu moet ik wat dingen inhalen...
Kan niet altijd meevallen is het niet?
12 november is het "schroefjestijd"! Links gaat het eruit.. Ben benieuwd of alles goed verloopt, Ik heb tot nu nog steeds niets gehoord over die stapanalyse. Mss wacht de arts tot de schroef eruit is?
Marieke, had jij voordien ook last van het koude weer in je tenen? Het lijkt de laatste dagen alsof ze pas geopereerd zijn! Na een half uurtje rondlopen doen ze goed pijn als ik stap!
Nog iemand ervaring hiermee?
Groetjes Rita - Geplaatst op zondag 02 november 2008 06:28Mieke682
Hoi Rita,
Nou,nee,huishouden is niet mijn leukste bezigheid,maar het door anderen te laten doen ook niet.Ben graag zelfstandig,dus weer een stap in de goede richting!
En het moet tenslotte toch wel eens gebeuren he.
Als het koud is reageert je litteken en je voet zeker.Van die gemene steken.Gemeen he,hebben we al een operatie gehad en dan ook nog dit...:D
Marieke - Geplaatst op zondag 02 november 2008 10:43Mieke682
Hoi Rita,
Voor die schroef eruit halen,is dat een dagopname? Krijg je dan een ruggeprik?
Had ik wel en merkte er weinig van.Week wat rustig aan doen.
Stelt niet zoveel voor.
Die stapanalyse zullen ze daarna doen,dan kunnen ze goed de stand van je voet beoordelen zonder schroef. Ben heel benieuwd wat ze daaruit kunnen halen,jij ook?
Marieke - Geplaatst op maandag 03 november 2008 18:33sterker
Het is idd een dagopname, wat ik krijg ....weet ik niet (hij geeft niet zo graag veel info en heb het ook niet gevraagd[:$])
Ik zal het erna "in geuren en kleuren" vertellen!
Tot morgen, Rita - Geplaatst op maandag 03 november 2008 19:49Mieke682
[knip] - Geplaatst op dinsdag 04 november 2008 06:52zeevrouwtjeHoi Rita,
Bij mij was het terug onder volledige narcose...
En ik heb achteraf niet teveel last gehad hoor; behalve dan van de linker (haha), want die zat in het gips !!!!
Groetjes, Els - Geplaatst op dinsdag 04 november 2008 09:48Jeannette_S
Nou Rita, heel veel succes de 12e!
Ben heel benieuwd naar je verhaal.
Hier gaat het langzaam vooruit. Maar ja wat wil je nog geen 2 weken na de operatie. Ik kan in ieder geval met mijn mooie Darco schoen binnenshuis een beetje lopen. Nog met krukken hoor. Maar ik kan in ieder geval naar de keuken om koffie te halen en dan langzaam terug naar de bank lopen. Dat vind ik al heel wat.
Ik heb nu al 2 dagen geen pijnstillers meer geslikt en dat is op zich goed te doen.
Het is een heel geregel hoor; iedere ochtend wordt mijn dochter opgehaald door een vriendin van mij en wordt ze zo naar school gebracht. Vervolgens komt de oppas mijn zoontje ophalen als ze naar de supermarkt gaat. Rond 17:30 uur worden ze dan allebei weer thuis gebracht. Je merkt wel aan de kinderen dat ze wat prikkelbaar zijn, ze zijn 5 en 2 jaar oud. Ze hebben dus heel goed in de gaten dat er wat aan de hand is. Ze maken soms ook best misbruik van de situatie, want ja mama kan toch niet zo snel komen..........
Groetjes Jeannette - Geplaatst op dinsdag 04 november 2008 18:32canadiangirll
hoi hoi
gister geopereerd aan de rechtervoet, ben vandaag weer thuis gekomen
morfine gehad vervolgens heel misselijk
ik heb nu druk verband en krijg vrijdag voor 6 weken gips
wat ik vreemd vind is dat ik bij de andere operaties dicloflynac kreeg en nu moest ik t maar met paracetamol doen
maar zo is t wel allemaal goed gegaan, haha tenminste dat verwachten we dan
xxx - Geplaatst op dinsdag 04 november 2008 18:38Mieke682
Die misselijkheid klinkt heel bekend na de morfine. Wel vervelend he.
Gelukkig wel alles goed gegaan.Na de eerste operatie kreeg ik ook drukverband en daarna gips. Na de eerste operatie kreeg ik in het ziekenhuis morfine en dan moet je ineens overstappen op paracetamol?
Na de tweede operatie kreeg ik het volgende mee naar huis: movocox(1xdaags)paracetamol (4x2 per dag) en voor zonodig Tramal( een lichte morfinesoort).
Heel raar he die verschillen, en dat terwijl de pijn echt niet verschilt.
Succes en sterkte! - Geplaatst op donderdag 06 november 2008 11:01Jeannette_S
Hey Canadiangirll,
Hoe gaat het met je na de operatie?
Bij mij is het vandaag precies 2 weken geleden. Na 5 dagen drukverband kreeg ik geen gips. In begin viel dit mij tegen, maar nu na 2 weken loop ik binnenshuis al redelijk. Gaat dus best goed! A.s. dinsdag moet ik terug naar het ziekenhuis voor controle.
Als het goed gaat kan ik misschien ook wel weer naar het werk. Heb ik best zin in. Zo 2 weken thuis zitten is niets voor mij. Ik kan ook van huis af werken hoor, maar je bent niet onder de mensen. Toch stil......
Marieke; Hoe is met jou. Klaar voor het weekend?
Groetjes
Jeannette - Geplaatst op donderdag 06 november 2008 16:14Mieke682
Hoi Jeanette,
Lekker dat het goed met je gaat.Is het meegevallen,deze weken?
Ik vind het ook heerlijk om op mijn werk te zijn hoor,lekker onder de mensen.Hou zelf goed in de gaten dat ik niet teveel doe,en dan gaat het prima.
Nog pijn?
Marieke
Ps: Ik ben klaar voor het weekend!!! Lekker vier dagen vrij en dan een feestje tussendoor....:D - Geplaatst op donderdag 06 november 2008 16:53Jeannette_S
Nee op zich geen pijn meer. Ik slik geen pijnstillers of andere tabletten meer. Dus dat gaat goed. Ik heb echt 2 weken zeer rustig aangedaan. (niks voor mij)
En nu gaat het echt vooruit merk ik. Heerlijk. Het lijkt mij zo fantastisch om gewoon alles weer te doen, zonder belemmeringen. Daar kijk ik echt naar uit.
Maar laten wij niet te hard van stapel lopen. Ik ben echt super blij dat het tot nu toe zo goed gaat.
Enne, een heel fijn weekend toegewenst. Geniet ervan.
Groetjes - Geplaatst op donderdag 06 november 2008 17:08Mieke682
Netjes hoor,twee weken na de operatie al geen pijnstillers meer.Hier allen 's avonds nog wel wat hoor,want dan gaat hij erg opspelen.Verder niet meer.
Ik kijk er ook naar uit hoor,heerlijk gewoon doen wat je wilt doen.
Zit nu alweer te dubben,zal ik nu boodschappen gaan doen of niet.Is aan de ene kant wel lekker maar ook zo vermoeiend.Dan hoef ik het morgen niet te doen...
Nog even over denken dan maar.
Marieke - Geplaatst op maandag 10 november 2008 10:42Jeannette_S
Goedemorgen,
Hoe was je weekend Marieke?
Ik heb dit weekend weer te veel gedaan, denk ik.....
Zodra het goed gaat, ga je thuis toch weer aan de slag. Maar dat heb ik geweten zeg.
S'avonds van die gemene steken in mijn voet, dus toch maar een pijnstillertje!
Moest nog aan je denken, dat je schreef dat jij s'avonds ook aan de pijnstillers zit.
Groetjes
Jeannette - Geplaatst op maandag 10 november 2008 12:37Mieke682
Hoi Jeanette,
En ik had je nog wel gewaarschuwd!!! Haha,je komt er dan vanzelf achter dat je teveel doet hoor.
Mijn weekend was leuk, hadden een feestje voor me georganiseerd waarvoor ik zelf niks hoefde te doen. Alleen maar genieten,en dat lukt natuurlijk wel.
Inmiddels slik ik geen pijnstillers meer de laatste dagen en dat gaat prima.Even afwachten hoe dat gaat als ik ga werken de komende dagen natuurlijk.
Daar doe ik toch een stuk meer als in mijn vrije dagen thuis.
Marieke - Geplaatst op woensdag 12 november 2008 21:30sterker
hallo iedereen,
weer terug thuis! eigenlijk viel het toch een klein beetje tegen.
Veeeel "verpakking" rond mijn voet, op dezelfde plaats opengemaakt..opnieuw ijs gebruiken om zwelling te verminderen... en twee weken verzorging (dagelijks) aan huis Dus.. weer geen schoenen aan!
En MISSELIJK, joh! In de auto, op weg naar huis, kon net op tijd de deur open! Daar had ik de vorige keer geen last van.. toch wel bizar want nu was de anesthesie toch lichter dan voordien
Positief: pijn is uiteraard veel minder dan voordien, het "zeurt" wel maar is doenbaar!
En... drie weken thuis! Dit keer heb ik daar echt geen moeite mee! Heb gelijk ook hyaluronzuur (mijn artroseprik)meegekregen, scheelt alweer een afspraak.
Jeanette, lekker rustig aan hoor! Je kan die dingen niet forceren, ook al zullen je duivelse engeltjes (of engelachtige duiveltjes) je testen op alle vlakken en zeker hun grenzen aftasten (haha). Daar zijn kids heel snugger en razendsnel in, zelfs al zijn ze maar 2 en 5 [knip]
Hoe is het met al de anderen? Geen nieuws, goed nieuws?
Groetjes, Rita - Geplaatst op donderdag 13 november 2008 12:02sterker
Heb daarnet de wonde gezien... toch weer zo'n 5cm van het "oude" lidteken is opengemaakt!
4 draadjes, vandaar hetzelfde gevoel als de vorige keer (nà de eerste pijnlijke week).
Ik heb er niet aan gedacht om mijn "zotte" schoen weer van de zolder te halen, dus mag zoonlief namiddag op zoek, zodat ik toch wat mobieler ben! Zo stil ziten is echt niets voor mij, (ik ben beter in goede raad geven dan in opvolgen, denk ik, haha).
De verpleging was verbaasd dat er zo "ruim" gesneden was, waarschijnlijk heeft hij alles goed willen bekijken, zeker na al mijn andere voetproblemen!
Ik ben nu echt wel van plan om het er lekker van te nemen! Laptop van zoon in de buurt, ventje dat eten maakt én nadien alles opruimt... het leven kan ook wel "genieten" zijn, is het niet dames?
tot later, rita - Geplaatst op donderdag 13 november 2008 15:09zeevrouwtjeHey Rita,
Het was bij mij juist hetzelfde hoor, want ze hebben nog in de recovery nog een spuit moeten bijgeven voor de pijn, maar ik was er niet zo héél misselijk van...
Ne mens denkt dan dat hij die fameuze schoenen niet meer moet aandoen, maar ik heb ze ook terug moeten dragen...mocht je ze niet meer vinden op zolder, ik ga je de mijne opsturen...(haha), ik ben er dan vanaf!!
Met mij anders redelijk goed, toch voor mijn voeten dan, want ik ben vorige vrijdag naar Natalia geweest en het waren staanplaatsen...maar ik heb er geen last van gehad hoor...
Ik ben wel de dag voordien naar de dokter moeten gaan voor mijn linkerheup; die deed al een aantal weken lastig en het werd steeds ambetanter en wat bleek? Een ontsteking erop...ik denk dat het te maken heeft dat ik 4,5 weken in het gips gezeten heb...
Enfin, nu is het iets beter, maar ik mocht maar 5 dagen medicatie nemen, dus ik ga wel zien en voelen zeker??
Mocht ik dicht in je buurt wonen, ik kwam je zeker helpen hoor...dus laat je maar bedienen en rust maar flink, ook al is het dan wat saai en vervelend...
groetjes en knuffel, Els - Geplaatst op donderdag 13 november 2008 19:33sterker
Hoi Els,
Ik heb ook wat bijgekregen in de recovery (ik, held, moest eerst niets hebben, maar nadien was ik maar al te blij ermee!) en tot in de late namiddag had ik geen last van misselijk zijn! Rond een uur of 3 brak het zweet mij ineens uit, maar dat was vlug over...tot ik in de auto zat en lap! (t was mss de schuld van mijn chauffeurtje, haha).
Vriendelijk aanbod (haha) maar ik heb er ook twee in voorraad, krijg die nooooooit versleten!!
Die schoenen had ik blijkbaar netjes in een zakje in de kleerkast gestoken (in het vooruitzicht van...?) ik was ook al vergeten dat de hiel nogal wrijving kan geven, de vorige keer had ik daar een doekje ingelegd.
Overigens, dit keer ben ik wel blij dat ik ze heb, want gisteren was het wel vervelend strompelen!
Ik denk ook dat je heupprobleem te maken heeft met je gipsvoetje. Vooral omdat je voordien al een aantal weken niet normaal stapte.
Ventje heeft al twee nieuwe heupknoppen (bij zijn eerste was hij "nog maar" 48), de eerste kant was door artrose en de andere, omdat hij de eerste keer te lang gewacht heeft en daardoor scheef is beginnen te stappen!
Dus: belangrijk dat je dit soort dingen goed laat behandelen.
Lief van je dat je zou komen helpen, t is idd wel wat ver om eventjes een tasje koffie aan te reiken (haha) Je zou er anders wel een koekje bijkrijgen, hoor! En je mag het nog zelf uit de kast nemen ook!! (ben nogal een profiteur geworden, hé?)
Woensdag heb ik tickets voor een theaterstuk, en zotte schoen of niet... ik ga! Vrienden gaan mee en zullen mij zo kort mogelijk aan de ingang afzetten, alleen het in en uitstappen is niet zo makkelijk! Ik heb in normale omstandigheden al problemen met die monovolumes (ahum, nogal onhandig geboren, denk ik)
Verzorg je maar goed en luister op tijd naar je lichaam !! Verwaarloos zeker die heup niet! Mss is het wel de juiste moment om je eens laten te behandelen door een osteopaat? Kwestie van alles eens terug in balans te brengen? Het heeft mij vorige week in ieder geval deugd gedaan!
Groetjes en een knuffel terug, Rita - Geplaatst op zondag 16 november 2008 10:24Mieke682
Hoi allemaal,
Hier gaat het nog steeds goed hoor. Kijk erg uit naar donderdag als het gips eraf gaat.Ben heel benieuwd of het lopen ( met onderbeenspalk) beter gaat als met Darco-schoen.Wat een rotding zeg,de hele rechterkant protesteert onderhand,heb straks fysio nodig om weer een beetje normaal te kunnen lopen volgens mij.
Rita: wat is er precies uit je voet gehaald,alleen een schroef? Raar dat jij daar zoveel last van hebt na de operatie.Bij mij is hij er ook uit gehaald en heb geen centje pijn gehad.Moest een week wat rustig aan doen,maar verder helemaal niks.Zal alleen een pleister op na de operatie.
Marieke - Geplaatst op zondag 16 november 2008 15:55sterker
Tja, Marieke,
Er is idd alleen maar een schroefje uitgehaald! Alleen is dat op exact dezelfde plaats gebeurt als de vorige operatie. Net dat speelt me parten,ook wéér dat dode gevoel (en het was net terug), ik moest ook weer ijs gebruiken maar dat heb ik maar twee dagen gedaan.
Ik denk dat hij grondig heeft willen controleren of alles goed zat én genezen was! Nu gaat het al veel beter, als ik tè lang rondloop, begint het wel venijdig te wezen. De chirurg had eerst ook gezegd: klein sneetje, draadje, weekje thuis.... niet dus! Heel die voet was ingepakt, 5cm , 4draadjes....dik verband rond!
Het feit dat rechts, na al die maanden, nog steeds niet genezen is (gezien op de botscan) zal ook wel een rol spelen, zeker?
Na ons laatste gesprek is hij ook heel wat voorzichtiger geworden, weet nu ook waar mijn andere problemen vandaan komen. Dat was voordien niet het geval, hij was danig geschrokken van de afstanden die ik per dag moest afleggen
Maar Els schrijft over dezelfde behandeling, dus zal het wel niet vreemd zijn?
Hoeveel draadjes waren er in jouw voet, na het verwijderen van de schroef?
Waarom krijg je nu een onderbeenspalk? - Geplaatst op zondag 16 november 2008 19:01Mieke682
Bij mij waren er ook 4 hechtingen maar geen verband of iets.Zal dan toch wel met je voorgeschiedenis te maken hebben ws.
Mijn voet heeft natuurlijk zes weken niet bewogen dus om rustig aan te kunnen gaan lopen krijg ik de onderbeenspalk.Een spalk met aan de binnenkant een luchtkussen waardoor je niet alle klappen met je voet gelijk op vangt.
Deze spalk mag alleen af als ik zit,lig of douche.Verder moet ik hem altijd om houden.Na vier weken mag ik hem langzaam aan gaan aflaten,op geleide van pijn en zwelling.
Het middenvoetsbeentje is natuurlijk op twee plaatsen gebroken geweest en verlengd met bot uit mijn onderbeen. Als ik het goed heb is het vast gezet met wat draadjes aan de binnenkant.Dat zal ik op de foto donderdag wel zien.Wil daar zelf ook een foto van maken,misschien kan ik hem dan hier plaatsen.
Je voet is natuurlijk wel de plaats waar al het gewicht op terecht komt,dus vandaar dat de orthopeed het rustig wil aan pakken. - Geplaatst op zondag 16 november 2008 20:38Peggy van D
Hallo Mieke
Bij is er ook een operatie gedaan aan mijn voeten, in januari mijn linkervoet en 31 oktober mijn rechtervoet,
Ik zit nu nog in het gips met de speciale schoen, mijn vorige voet heeft 8 weken in het gips gezeten. Na 4 weken kreeg ik een soort loopgips, dus ik denk zelf dat ik nu 28 november loopgips krijg.
Maar hoe is bij jou ( u) de operatie verlopen? Ik vond de pijn zelf heel erg meevallen.
Groetjes Peggy - Geplaatst op zondag 16 november 2008 20:45sterker
Dat is nogal een ingrijpend iets geweest, bij jou ! Ze hebben dus met een "ent" gewerkt.
Nogal wiedes dat ze voorzichtig zijn!
Vandaag heb ik al brood staan bakken, oost-vlaamse vlaai gemaakt en uiteraard "den opkuis" daarvan! (ik moet mij toch in iets bekwamen, nu ik geen 'denkjob' meer heb).
Ik heb wel geluk om een paar sandalen te hebben die dezelfde hoogte hebben als de Darcoschoen, zodat ik mij vrij vlot kan verplaatsen. Scheelt natuurlijk ook, dat het 'maar' en schroefje was.
Ik ben benieuwd of het je lukt en foto te maken én te plaatsen, wil wel eens zien hoe ze dit samengesteld hebben!
Hopelijk voor jou, zit die spalk makkelijk!
Groetjes, Rita - Geplaatst op zondag 16 november 2008 20:48Mieke682
Hoi Peggy,
Gewoon je hoor! De pijn na de operatie was behoorlijk. Die voet voelde ik behoorlijk en ook het onderbeen waar het bot was weggehaald is nog steeds erg gevoelig.
De voet is nu goed te doen,neem er bijna niks meer voor in nu.
Gelukkig viel het bij jou mee? Is de revalidatie tot nu toe ook nog meegevallen?
Marieke
Dit onderwerp heeft 341 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 14-04-2012 22:41.
Hallux valgus, scheve grote teen