- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 341 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 14-04-2012 22:41.
Hallux valgus, scheve grote teen
- Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 11:02pootje
Beste forumbezoekers
Dit topic is een vervolg van eerdere delen op het oude forum en het oorspronkelijke openingsbericht is niet meer aanwezig.
Vriendelijke groet, moderator 2 Libelle.nlAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 11:16zeevrouwtjeHiep hiep hoera,
Voor zover dat dat gaat lukken met die tenen hé...
Ik zal het nog houden bij mijn handen, dat gaat wel een héél pak vlugger...
groetjes, Els - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 11:31Mieke682
Hoi Els,
Het gaat zeker beter als het weekend gelukkig.Ben al met 1 pijnstiller gestopt,degene waar ik misselijk van werd.Kan ik tenminste weer een beetje normaal eten.
Ik loop zeker niet teveel hoor,af en toe even naar de wc,beetje bewegen moet ook toch ?
Vanmiddag komt mijn moeder om even wat te stoffen en te zuigen,altijd handig he!
Marieke - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 13:48pootje
Waar een wil is is een weg hoor!![knip] je kan ok nog met je neus en puntje van je tong typen[XD]Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 14:16Mieke682
Haha,dat ga ik eens proberen!!!! Heb toch niet veel anders te doen.
Met het puntje van je tong? Wordt wel een vieze boel hier hoor ... [knip] - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 14:31Jeannette_S
Met het puntje van je tong? Wat zal jouw toetsenbord schoon zijn! - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 14:36pootje
hahhaah zonder die tong gaat het zo langzaam. 2 punten systeem werkt beter. Wel blind natuurlijk hahahahah[XD][XD]Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 14:39Mieke682
[:P] - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 14:41Mieke682
Heb net trouwens even gebeld naar het ziekenhuis om te horen hoe het nou verder zou gaan. Mag vanaf vrijdag alleen de hak gaan belasten.
En wat ik al vermoedde: ik heb de verkeerde loopschoen meegekregen,bij deze kan ik ook de rest van de voet belasten.
Heb het nog gevraagd aan de gipsmeester EN de verpleegkundige of het wel klopte......... stelletje sukkels!
Dus nu maar voorzichtig lopen op deze schoen vanaf vrijdag,een week later moet ik voor gipswissel en dan krijg ik ( hopelijk) wel de goede schoen mee!
Marieke - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 20:25sterker
Aha...heb jullie gevonden![:D]
Je vroeg, Els, hoe het op mijn "nieuwe werk" gaat? Wel, een beetje verstand op nul en verderdoen! Afscheid van de collega's is eigenlijk pas zaterdag, had donderdag wel wat broodjes gemaakt en een reuzegrote koekjestaart! Heb heel wat lieve mails gekregen op het werk! Vrijdag, de eerste dag was nogal erg emotioneel, vooral omdat ik 's avonds met collega's wegmoest. Nu gaat het al weer (redelijk) prima!
'T is hélemaal iets anders... nogal saai...MAAR...ik heb geen pijn aan mijn voetjes, tenminste niet als ik aan het werk ben (kan ook niet want ik zit de hele dag ;) ). Het is echt een raar gevoel, niet meer strompelen...Ondervind nu ook dat ik mijn activiteiten in het weekeind beter moet doseren. Ik was er nogal ingevlogen: in de tuin.., naar de tuindagen van Beervelde (had als afscheid van een collega, een ticket gekregen) en heb er maandag voor moeten boeten! Hele dag zere voetjes, zelfs al zittende..(eigen schuld, dikke bult!). Ik zal het nog wel leren! Ik reken toch op een 6-tal maanden eer ik een aantal % winst zal hebben.
Marieke, er lopen nog meer sukkels op de wereld.. kreeg deze week een herinnerig omdat ik mijn Darco schoenen niet zou hebben betaald, 83 euro!!! Dit was al gebeurd 10 dagen nàdat ik de eerste rekening had gekregen, op 31/3. Goed dat ik zulke dingen altijd, ofwel met een bankoverschrijving doe, ofwel met bankcontact betaal en niet cash! Ik zou me blauw betaald hebben! Sukkels nietwaar? (of verstrooide mensen?)[:-S] - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 09:01Mieke682
Fijn dat je nu geen pijn aan je voetjes hebt na je werk,dat is heel wat waard toch?
Ik ken dat,veel te veel doen en dan daarna zere voetjes, je moet op een jaar rekenen na deze operatie voor je weer helemaal alles moet kunnen doen zoals voorheen.
Ja,sukkels zijn overal helaas.
Pijn gaat hier elke dag wat beter. Dacht dat ik wel kon stoppen met Tramadol,maar gisteravond toch maar 1 genomen,dan gaat het toch behoorlijk zeer doen,'s avonds en 's morgens eigenlijk.
Rustig aan maar,ben benieuwd hoe het vrijdag gaat als ik de hak iets mag belasten.Scheelt toch een stukje als je daar iets op mag steunen.
De orthopeed heeft een stukje bot uit mijn scheenbeen gehaald,net onder de knie. Pleister is iets aan het loslaten dus kan er onder kijken.Is een behoorlijke jaap van zo'n 10 cm, en het is niet gehecht maar geplakt! Raar gezicht maar zal wel goed zijn.Doet wel venijnig zeer,ben benieuwd of ik daar met belasten nog last van heb.We zullen zien...
Marieke - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 17:54sterker
hoi Marieke,
Doe het idd maar rustig aan! Zelfs die plaats waar je een stukje bot mist, is nu natùùrlijk zéér gevoelig! Als ik mij nog goed herinner heb ik toch wel een dag of 10, flink pijnscheuten gehad..maar niet meer zoals in het begin uiteraard. Die plek onder je knie gaat nog geruime tijd een gevoelige plek blijven, zeker als je op je knieen zal zitten (kan ik van meespreken! Ben vorig jaar keihard gevallen op dezelfde plek, en weet het nu nog altijd).
Zoals ik al liet weten, is mijn linkse voet behoorlijk goed maar mijn rechtse is een ramp!
ik krijg nog geregeld pijnscheuten in rechts, kan hem ook niet deftig plooien! Nu ja, we zullen wel zien.. zolang hij maar niet achteruit boert is het doenbaar!
Ik wens je vandaag (en natuurlijk ook alle andere dagen) een "pijnvrije"nacht !
Nu ga ik een beetje feesten... er is er eentje jarig..maar ik vertel niet meer hoe oud hoor!
[gl]
groetjes Rita - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 18:58zeevrouwtjeHallo Rita,
Toch nog een gelukkige verjaardag gewenst (al is het dan al avond en bijna voorbij) !!!!!!!!
Ik wens je een jaar toe met minder pijn, minder belaste voetjes en héél veel geluk...met al hetgene dat je doet...
Marieke, hou je inderdaad maar op je gemakjes, de tijd van rondhollen en 10 dingen tegelijk doen komt terug hoor...laat je maar verwennen, nu het nog kan...
Ik moet morgen terug op controle en ga toch nog het één en ander vragen, zoals mijn 3e teentjes, waar ik nu meer last van krijg, precies van die bobbeltjes erop, hamertenen???
Ga wel horen...
Nog een fijne, leuke, niet te lastige en pijnvrije voetjes, ja zelfs de goeie...
Groetjes Els - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 19:10Mieke682
Hoi Rita,
Gefeliciteerd!!! Geniet van je feestje![XD]
Dus jij heb ook een stukje bot uit je knie in je voet zitten? Is die plek op je scheenbeen ook zo'n jaap? Vraag me af hoe ze dat heeft gedaan,over de lengte van 10 cm wat bot ofzo?
Heb nu ook last van dat litteken hoor,dus ik reken er maar op dat dit nog even zo zal blijven.
Kreeg jij ook onderbeengips?
Wie van jullie heeft na de gipsperiode ook een onderbeenspalk gehad? Krijg ik ook en ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.... [:S]
Marieke - Geplaatst op donderdag 16 oktober 2008 22:19sterker
neen, neen hoor! ik ben finaal op mijn buik beland tijdens het werk [:%]
Had niet goed uitgekeken en lap!!! daar lag ik! alleen ... net onder de knie lag blijkbaar mijn "zwaartepunt".... gevolg: nog geregeld een zéér gevoelige plek! Vandaar ....!!!! - Geplaatst op donderdag 16 oktober 2008 22:20sterker
En bedankt allemaal!!! op "mijn leeftijd" heb je vééééééééééél complimentjes nodig[knip] - Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 08:26Mieke682
Nou maak je me toch nieuwsgierig...vertel!!!! - Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 13:59Bastet
dag dames. ik kwam dit topic tegen en ik ben 3wkn terug ook geopereerd
maar niet aan me grote teen. aan me kleine teen. daar had ik een knobbel zitten
heb nu best veel last van die
pen die er in zit.
hebben jullie dat ook?
zie hier mijn voet.

gr - Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 15:42Mieke682
Hoihoi,
Welkom hier. Waarom is er een pen ingegaan dan?
Zat de knobbel aan de buitenkant van je kleine teen? Heel apart hoor.
Je hebt er dus ook geen gips om nu?
Last van die pen,dat kan natuurlijk altijd,alleen ze zullen hem er nog niet uit halen. Dat kan pas na een week of 6 als ik het goed heb.
Anders zou ik even bellen naar de orthopeed als je twijfelt?
Marieke - Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 13:35Jeannette_S
Goedemiddag allemaal,
Oef ik ben aan het aftellen, a.s. donderdag de operatie........
Jeannette - Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 14:51Mieke682
Spannend hoor. Hoelang moet je blijven en wat gaan ze precies doen?
Marieke - Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 15:30Jeannette_S
Als het goed is moet ik 1 nachtje blijven. Dus mag ik vrijdag weer lekker naar huis.
Wat er precies gaat gebeuren is mij nog een beetje een raadsel.
Vorige keer zijn er foto's gemaakt en de scheefstand / afwijking van mijn grote teen was te groot, daardoor krijg ik dus ook een knobbel en mijn grote teen groeit onder de andere tenen door (teen gaat steeds schever staan). Dit gaan ze dus corrigeren. (maar of dit ook met een schroef o.i.d. is; geen idee)
Iedere keer waren mijn schoenen te smal, om den duur maar een grotere maat en wijdere schoenen maar dat is tenslotte geen oplossing. En dan heb ik nog maar niet over die vervelende pijnscheuten door je voet.
Ik hoop dus echt op verbetering. Maar goed dat is afwachten.
Ik zal ook foto's maken van mijn voet en vrijdag zal ik schrijven hoe e.e.a. is verlopen.
Hoe gaat het met jou Marieke?
Groet
jeannette - Geplaatst op maandag 20 oktober 2008 16:36Mieke682
Maak je ook van tevoren een foto Jeanette? Spannend hoor, dus ze gaan alleen je grote teen rechtzetten en niet het middenvoetsbeentje?
Ik ben heel benieuwd naar je verhaal van vrijdag.
Heb je alles al een beetje geregeld thuis?
Hier alles steeds een beetje beter. Mag de hak belasten maar durf niet goed. Heb de verkeerde loopschoen gehad en met deze kan ik de hele voet belasten.Ben liever nu wat te voorzichtig dan dat ik alles verpest,daar heb ik geen zin in.
Vrijdag weer terug naar ziekenhuis en dan de goede loopschoen mee naar huis.Kan ik iets meer uitproberen.
Pijn is goed te doen, ben met alles al wat geminderd,dus gaat goed.Nu vrijdag nog de hechtingen eruit, auwie..... en nieuw gips.
Ik zou vandaag eigenlijk al aan het werk gaan maar ben ziek geworden,balen dus. Even rust nog maar en volgende week maar weer proberen he.
Marieke - Geplaatst op woensdag 22 oktober 2008 09:24Mieke682
Jeanette: heel veel sterkte en succes morgen.Hoop vrijdag je verhaal te kunnen lezen! - Geplaatst op woensdag 22 oktober 2008 20:49zeevrouwtjeJeannette,
Ook van mijnentwege heel veel succes en sterkte voor morgen...
Hopelijk niet teveel zenuwen en ik duim dat je niet teveel last of pijn zal hebben...
Je laat maar iets horen hé als je zover bent...
Groetjes en een bereknuffel,
Els
Dit onderwerp heeft 341 reacties, en bestaat uit 14 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 14.
De laatste reactie is geplaatst op 14-04-2012 22:41.
Hallux valgus, scheve grote teen