Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Migraine

Dit onderwerp heeft 2283 reacties, en bestaat uit 92 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 92.
De laatste reactie is geplaatst op 12-05-2012 11:53.

Migraine

Ga naar een onderdeel
  1. Boekenwurm
    Afbeelding van Boekenwurm

Wel juichen :D

Altijd postief blijven....

2. dimormar
    Afbeelding van dimormar

Boekenwurm, daar heb jij helemaal gelijk in. Juich juich!!

3. dimormar
    Afbeelding van dimormar

Gaat het goed met jullie, dames van dit forum?

http://farm8.staticflickr.com/7059/6802974612_1fba1d80de_z.jpg

4. dini
    Afbeelding van dini

Wat, was er zo lang niet gepost? :bloos:

Mooie foto Dimormar.

Ik ben sinds 9 februari van de Topamax af, en heb verscheidene migraineaanvallen gehad, maar ik had ook de griep, dus het kan zijn dat die hoofdpijn daarvan kwam. Maar toch merk ik ook aan andere dingen dat ik ben gestopt. Misselijkheid bijvoorbeeld, daar had ik nooit meer last van, en de pijnstillers werkten ook sneller. Maar ik moet het misschien nog wat tijd gunnen, misschien gaat het deze maand beter...

Ik hoop dat het met jullie goed gaat. De lente is op komst, heerlijk hè?

5. Boekenwurm

Jammer DIni..

Ik begin voorzichtig te denken dat de hormoonpleisters werken.
    Gauw afkloppen......

6. Jerny
    Afbeelding van Jerny

Dat is mooi Boekenwurm, dus weinig last gehad?
    Ik ben nu bijna een jaar aan de hormoontabletten, en ik heb ook minder last van aanvallen, d.w.z. ergens in de verte voel ik het wel en neem dus ook een Zomig in, maar ik heb er niet zoveel erg meer in. Kan ook meestal wel gewoon doorgaan met wat ik doe. Fijn hoor! :)

Dini, lastig dat je deze verschijnselen hebt, ik hoop voor je dat het weer overgaat.

Mooie foto, Dimormar.

7. dini
    Afbeelding van dini

Wat fijn dat de hormoonpleister werken Boekenwurm, en Jerny bij jou de hormoontabletten. Ideaal.

Als je tzt de pleisters niet meer gebruikt, Boekenwurm, en je haalt ze er af, denk er dan even aan dat je lichaam een hormonale duikeling maakt, en dat je je misschien even niet zo prettig voelt. Ik heb ze ook gebruikt, jaren geleden, en omdat ze bij mij niet hielpen bij migraine stopte ik er mee. Maar ik had het beter wat geleidelijk kunnen doen, achteraf. Ik voelde me heel vervelend en depressief. Snapte niet waar het van kwam, totdat een buurvrouw met verstand van zaken zei dat het waarschijnlijk door de verwijdering van die pleisters kwam. En dat was ook zo, na een paar dagen voelde ik me beter.

8. Boekenwurm

Goeie tip DIni!

Ik heb dus nu ruim 3 weken geen last gehad en de afgelopen 2 dagen 2 keer een imigran spray moeten gebruiken, dus dit zal wel rond de mensus liggen.
    Maar 3 weken; een unicum!

9. Jerny
    Afbeelding van Jerny

Dat is mooi Boekenwurm, 3 weken geen last!
    Ik ben nu al weer 2 weken zonder migraine, en daarvoor een paar keer om de 10 dagen. Zolang het zo blijft vind ik het prima en neem ik de hormoontabletten maar voor lief. Ik moet wel 1 x per jaar mijn borsten laten controleren, voor alle zekerheid.

Fijn weekend

10. dimormar
    Afbeelding van dimormar

Dini, wat jammer dat je nu weer last hebt, het ging net zo goed.
    Ik duim voor je dat het gauw beter gaat. en anders weer terug naar de Topamax?

Boekenwurm, wat gaat dat goed bij jou. 3 Weken geen aanval, super hoor. Ja die hormonen spelen nu af en toe op denk ik. Maar de pleisters doen zo te horen zijn werk, super.
    Bij jou helpt de spray toch ook goed?
    Ik heb er vanmorgen nog een moeten nemen. Gelukkig had ik nog geen bonkende pijn dus ik was op tijd met innemen.
    De rest van de dag gewoon de dingen kunnen doen die ik moest doen.
    Zelfs ook nog even in de zon gezeten, heerlijk.
    Gemiddeld heb ik een aanval in de week, soms zitten er 2 weken tussen de aanvallen. Maar veel minder hevig als voor de menopauze.
    Misselijk ben ik nooit meer gelukkig.

Jerny, jij hebt ook minder aanvallen, fijn voor je.
    Die borstcontrole is alleen maar goed natuurlijk.

Alvast een fijn weekend allemaal.

dimormar wijzigde dit bericht op 15-03-2012 20:58 met 2%

11. dini
    Afbeelding van dini

Goedenavond, wat fijn dat de pleisters je zo goed helpen, Boekenwurm. Drie weken geen aanval, heerlijk he?
    En Jerney twee weken niet, is toch ook niet slecht.
    Ik ben zelf een paar weken migrainevrij geweest, maar vanmorgen werd ik er wakker mee. Gelukkig hielpen de medicijnen.
    Dimormar, zou het aan de luchtdruk liggen, verandering van weer? Het valt me soms op dat migrainelijders tegelijk een aanval hebben, en dan ga je zoeken naar verbanden, he?

Dat je aanvallen minder erg zijn dan voor de overgangis mooi zeg. De hoofdpijnverpleegkundige heeft eens gezegd dat oudere mensen sowieso minder migraine hebben, omdat de bloedvaten in het hoofd harder worden. Dat betekent minder migraine maar wel meer kans op een hersenbloeding. Maar daar moeten we maar niet aan denken, we kunnen beter gewoon genieten van hoofdpijnloze dagen. :)

12. Boekenwurm

Het waren drie leuke weken :D
    Maar helaas vorige week toch weer hormonale migraine; 3 dagen steeds terugkerend.
    Maar goed; die drie weken pakt niemand me af.
    Ik ben nieuwsgierig hoe het de komende weken gaat.

Ach ja Dini; geen zorgen voor morgen.
    Voordat we oud zijn kunnen we wel al 20 keer onder een auto zijn gekomen... :lol:

13. dimormar
    Afbeelding van dimormar

Dini en Boekenwurm, zo denk ik er ook over. Mijn beide ouders hebben een hersenbloeding gehad... dus de kans is groot, maar ik lig er niet wakker van.

Vanmorgen een beginnende aanval, maar die gelukkig kunnen stoppen met imigran. Er zat weer precies een week tussen.

dimormar wijzigde dit bericht op 22-03-2012 17:35 met 7%

14. Jerny
    Afbeelding van Jerny

De laatste tijd zat er ongeveer 10 dagen tussen een aanval, uitschieter was dus 2 weken, maar een week geleden ziek geweest en toen was het 2 dagen achterelkaar dat ik Zomig moest nemen. Nou ja, als het daar mee overgaat.
    En ja, van oestrogeen zeggen ze ook dat er een verhoogde kans op borstkanker is, maar daar lig ik ook niet wakker van. Belangrijker is dat de oestr.tabletten helpen. Bij jou dus ook Boekenwurm, fijn hoor!
    Nou ja, de pleisters dan.

Prettig weekend

15. Boekenwurm

Ik lig er ook niet wakker van.
    Ik slaap me juist suf de laatste tijd. :lol:

Weinig tot geen last momenteel tussendoor.
    Zaterdag een lichte en dat is dus pre-menstrueel.

Fijne week allemaal!

16. Boekenwurm

Weer voor de 4e dag last.
    Hormonen
    Blech.
    Laatst de nurse practioner gesproken over de pleisters en zo.
    Zij zei; we kunnen met hormonen zo veel regelen.
    Alleen moest de patiënt er niet tussen zitten :D
    Het schijnt dat een lichaam toch zelf de raarste dingen uitspookt..
    Nuttig om te weten... :knipoog2:

17. dimormar
    Afbeelding van dimormar

Boekenwurm, naar voor je dat die hormonen weer liggen te flepperen..... zo noem ik het altijd.
    Hopelijk gaat het nu wat beter.

Hier gaat het nu zo'n 2 weken goed gelukkig.

18. Boekenwurm

Flepperen :D

Nu wel maar ik heb vorige week in 8 dagen 7 keer migraine gehad.
    Ik was het zooooooooooooooooooooo zat.
    Dit was echt een uitzondering gelukkig.

Jij ook succes.

19. Jerny
    Afbeelding van Jerny

Jakkie, Boekenwurm, dat is wel heel veel migraine, en dat ondanks de hormoonpleisters?
    Heb je dat wel eens meer gehad, zoveel migraine achter elkaar?
    Bij mij was 4x in een week het maximum, ook al een ramp, maar dat was na mijn operatie vorig jaar en toen nam ik nog geen oestrogeentabletten.
    Nu zit er meestal een dag of 10 tussen.
    Ik hoop dat je het nu een tijdje niet krijgt, Boekenwurm,

fijn weekend allemaal

20. 777
    Afbeelding van 777

Ik mag toch van de neuroloog op de hogere dosering van de topamax blijven dus 150 mg topamax en hoefde nu dus hierdoor niet te verlagen met de tegretol omdat de neuroloog dit wel eerst wilde, maar uiteindelijk met de huidige dosering best goed gaat wat migraine en epilepsie betreft. Alleen nog erg moe.

21. Boekenwurm

777; fijn dat je tevreden bent over de medicatie.
    maar komt die moeheid daar ook vandaan? Bijwerking?

Of; vraagje; eet jij misschien vaak uit "zakjes en pakjes " zoals ze dat noemen?
    Dan bedoel ik; mix voor spaghettisaus, mix voor bami, nasi, enz.

Het kan namelijk dat je daar erg moe van wordt.
    de moeite van het proberen waard om daar een tijd mee te stoppen en kijken of je opknapt?
    Wat ook goed helpt is; spirulina tabletten; de originele.
    Drogist kan je daar aan helpen.

22. Boekenwurm

Jerney ; ik vond het zelf ook idioot veel.
    Gelukkig heb ik dit zeer zelden tot nooit dus ik hoop dat het daar bij blijft.

Met jou alles weer in orde na de operatie?

23. Jerny
    Afbeelding van Jerny

Ja, Boekenwurm, met mij gaat het goed, ik moet alleen mijn rug niet te erg belasten. Zoals bijv. de kleinkindjes dus niet optillen......was alleen vorig jaar een beetje moeilijk omdat de jongste toen net een jaar was. Nu kan ze zelf de trap op en ook weer af. Handig dus!
    En ik werk best wel weer veel in de winkel maar dat gaat goed. Ik loop nu zelfs op laarsjes met hakjes, haha. Voor de rest probeer ik dus niet teveel te tillen, daar roep ik dan iemand voor.

Gaat het met jou ook weer goed met werken?

24. Boekenwurm

Jawel; en ik heb tegenwoordig soms ook hakken aan, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik jaren met een zeurende hielspoor heb rondgelopen. En ik heb nooit mega hakken maar een hakje kan wel.
    Niet op mijn werk , daar loop ik op bergschoenen.

25. Tulp123
    Afbeelding van Tulp123

Gisteren op het nieuws gehoord: Botox tegen migraine.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x