- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 2283 reacties, en bestaat uit 92 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 92.
De laatste reactie is geplaatst op 12-05-2012 11:53.
Migraine
- Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 16:58pootje
Beste forumbezoekers
Dit topic is een vervolg van eerdere delen op het oude forum en het oorspronkelijke openingsbericht is niet meer aanwezig.
Vriendelijke groet, moderator 2 Libelle.nlAls je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 17:07vlindertje 41
hoi pootje ,ik zag toevallig dat jij deel 3 opende, van harte !!! ik hoop het ooit ook te halen, lieve groeten vlindertje xxx - Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 17:13pootje
dank je wel Vlindertje! En dat je deel 3 gaat halen vast wel!!!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 20:51free1
Dag Pootje, grappig deel 3. Had echt niet in de gaten dat we aan het einde van deel 2 zaten. Ik kan mij inderdaad vaag herinneren dat wij het erover hebben gehad wie het topic had geopend, jij dus. Gefeliciteerd dus en dat wij maar met z'n allen op dezelfde voet door gaan; elkaar respecterend, meeleven bij de minder leuke dingen in het leven en het delen van de leuke ervaringen die ons overkomen. Free - Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 20:56boekenwurm63
en nu maar hopen dat het meeste hier off-topic mag zijn!
m.a.w.
weinig migraine leed!.con libello in angello - Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 22:06dimormar
Pootje, gefeliciteerd met deel drie. Een erg goede topic, dat blijkt wel.We gaan gewoon op dezelfde voet verder. Zo hebben we veel aan elkaar.
BW daar heb jij weer gelijk in. Hopelijk hebben we steeds minder migraine. En op de duur helemaal nooit meer.
Groetjes - Geplaatst op maandag 13 oktober 2008 22:41Jerny
Nou Marianne, als dat zou kunnen, op de duur helemaal geen migraine meer.......
Ik teken ervoor.
Free, met deze nieuwbakken oma gaat het goed, met het kleinkind ook, dat groeit goed, maar met de moeder ging het in het weekend niet zo goed. Ze had hoge koorts vanwege een borstontsteking. Heeft nu een kuurtje en het gaat alweer de goede kant op. Ze heeft heel veel voeding, maar ze mag niet afkolven omdat ze dan de melkproductie weer stimuleert. Maar het is een heerlijk hummeltje, ze slaapt en slaapt maar, ik heb haar bijna nog niet met open oogjes gezien. Fantastisch hoor een kleinkind, en in maart volgend jaar weer een van mijn andere zoon. Het kan niet op!
Afgelopen woensdagavond wel weer migraine gehad, maar de zetpil hielp weer goed, gelukkig maar. Alleen nog geen tijd gehad om naar de huisarts te gaan i.v.m. de betablokker, ik denk dat ik haar maar even mail, dat is ook wel gemakkelijk. /zoals ik het bekijk heb ik geen bijwerkingen van de 50 mg metoprolol, dus waarschijnlijk zal 100 mg ook wel gaan.
Voor de rest heb ik het erg druk, want we zijn de winkel aan het reorganiseren, wat heel veel werk met zich meebrengt, maar ja, dit hadden we al lang in ons hoofd en als het dan kan, moet je het ook doen. En het moet natuurlijk klaar voor de feestdagen.
Groetjes van Jerny - Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 21:30Djessy
Hallo allemaal
En hoe is het iedereen vergaan nog last gehad van migraine. Geen nieuws goed nieuws zullen we maar zeggen.
Ik heb het tweede deel de afgelopen dagen gedeeltelijk doorgelezen ba ba wat migraine met je kan doen.
Het beheerst idd je dagen gelukkig hebben de meeste van jullie baat bij een medicijn.
Oma's hoe is het met jullie kleinkindjes lekker aan het genieten.
Ben zelf vandaag bij de dokter geweest. Moet even paracetamol/codeiene slikken. En over een week terug komen. Ben gisteren weer met de pilstrip begonnen dus ben benieuwd of de hoofdpijn zakt. Met de par/cod samen.
Hij vermoed wel dat het dus menstruatie-migraine is.
Groetjes Djes - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 11:24nordic
Hè, hè, ik heb ook eindelijk door dat bij mijn favorieten niet vanzelf deel 3 verschijnt en ik denk vandaag.... ik zal eens bij het "hoofdgebeuren"( Libellegebeuren en niet mijn hoofd bedoel ik) kijken en zie dat jullie al begonnen zijn met deel 3 en deze heb ik dus maar gauw naar favorieten verhuisd! Ben er niet vanaf het begin bij en wist dus ook niet dat Pootje "Migraine" begonnen was. Dan nu ook mijn felicitaties voor jou!
Heb dan nu eindelijk de stap genomen om een afspraak te maken met huisarts, heb nu dan een half jaar preventief per dag 1 Metropolol50 mg ( op advies van h.a.) en heb dat half jaar ong. 12 Imigrans erbij gebruikt!!!!! Ik ben benieuwd wat ik te horen krijg! Minder Imigrans dan voorheen,dat zeker wel, maar hoe hij daar over denkt????
Gelezen bij jullie dat de migraine toch bij iedereen doorgaat, maar de pillen gelukkig wel helpen!
Hoofdpijnvrije dag en ik hoop ook toekomst toegewenst!
Petra - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 12:10Jerny
Nee, dat wist ik ook niet dat Pootje "migraine"begonnen was. Pootje, gefeliciteerd met deel 3.
Nordic, ik heb in 8 weken alweer 6x een zetpil moeten nemen, vanochtend vroeg was dus die zesde zetpil, want ik werd om 5 uur wakker met migraine. En ik neem nu sinds 18 augustus 50 mg metoprolol per dag.
Gister heb ik de huisarts gemaild of ik de 100 mg mag proberen, dus ik ben ook heel benieuwd of ik dat mag.
In de bijsluiter staat ook dat preventief 100, 150 of 200 mg per dag preventief kan worden gebruikt. Dus dan is 50 mg wel aan de lage kant, en kan ik me voorstellen dat dat dus niets doet.
Ben benieuwd naar de reactie van jouw huisarts, Nordic.
groetjes van Jerny - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 12:15pootje
Ik ben ooit deel 1 hier begonnen op verzoek van.... Hendrina??? Wie op het oude forum de boel gestart heeft weet ik niet meer.
Maar ook jullie gefeliciteerd hoor! Denk dat jullie er allemaal zelf het meeste aan bijgedragen hebben. Ikzelf ben niet eens een regelmatige schrijver hier. meer een meelezer.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 12:20Jerny
Met dank dus aan onze migraines", zullen we maar zeggen, dat we deel 3 gestart zijn.
Nordic, ik kreeg net een mail terug van de huisarts dat ik de 100 mg mag gaan gebruiken.
groetjes en een fijne dag, Jerny - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 12:23pootje
Nou laten we dan maar hopen dat dit de laatste keer is dat ik er eentje moet openen[knip]
Ik heb trouwens ooit een beta blokker gebruikt en werd er zo naar van. Hardstikke moe en depri. Kende mijzelf gewoon niet meer terug.
Maar jerny ik hoop dat dit beter gaat werken!Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 14:43nordic
quote:
Ik heb trouwens ooit een beta blokker gebruikt en werd er zo naar van. Hardstikke moe en depri. Kende mijzelf gewoon niet meer terug. Ik heb dat de eerste maand ook gehad, heb toen na 2 weken de h.a. gebeld , "moest"doorzetten en maar 1 van 50mg op een dag en toen ging het over met een maand! En misschien zit er verschil in medicijnen. Of heb je ook Metoprolol gehad?
- Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 15:18pootje
ja klopt, maar ik vond dit middel niet in verhouding met de klachten die ik had. Heb er een enorme aversi tegen om meer te moeten slikken om die aanvallen tegen te houden. En daarbij komt ook nog eens dat ik al een redelijk lage bloeddruk van mezelf heb.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 19:20boekenwurm63
quote:Free, met deze nieuwbakken oma gaat het goed, met het kleinkind ook, dat groeit goed, maar met de moeder ging het in het weekend niet zo goed. Ze had hoge koorts vanwege een borstontsteking. Heeft nu een kuurtje en het gaat alweer de goede kant op.
Jerny, mag ik nog een tip geven voor / of eigenlijk tegen borstontsteking?
het is al weer wat jaren geleden maar ik heb het zelf ook gehad en kreeg toen een goede tip van borstvoeding natuurlijk;
een schep gewone kwark in een gestreken zakdoek, in 3-en vouwen en dan in d ebreedte weer in 3-en, je hebt nu een groot vierkant.
op de pijnlijk plek als compres, desnoods plastic zakje erover ( je ruikt anders helemaal als de melkfabriek die je natuurlijk ook bent als je borstvoeding geeft).
om de paar uur vernieuwen!
het vocht trekt uit de kwark, in de ontsteking, er zit dan verbrokkelde kwark in de zakdoek.
in de kwark zitten stoffen die de ontsteking doen doven.
als je echt doodziek bent , moet je een kuur, maar dan mag het kindje die melk niet drinken toch?
sterkte voor je dochter, want het doet flink zeer!con libello in angello - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 21:54dini
Hallo allemaal, hier ben ik ook weer eens. Ik kan niet alles teruglezen maar ik zie dat het Migraine topic inmiddels al bij deel drie is. Van harte gefeliciteerd, dat verdient een bloemetje.

Ik zie een paar nieuwe namen staan, hallo Vlindertje en Djessy, [:)]
Het is me teveel om alles terug te lezen, maar ik wil gewoon even laten weten dat ik jullie echt niet vergeet. [:)]
Met mij gaat het niet goed, helaas. De Topamax werkt niet voldoende, en ik moet het afbouwen en de neuroloog wil nu dat ik Depakine probeer. Er is geloof ik nog iemand van het topic die dit middel gebruikt, toch? Ik heb een poosje gegoogled om meer informatie in te winnen over dit medicijn, en ik word er behoorlijk treurig van. Maar zo het nu gaat, kan het ook niet, en ik weet echt niet wat ik moet doen. Met de hormonen ben ik een paar weken geleden gestopt. In het begin leek het te helpen, later niet meer. Het is om erg moedeloos van te worden. Bestond er maar een wondermiddel.
Toch ben ik wel weer blij dat ik de Livial niet meer slik, dat scheelt in elk geval weer iets. - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 22:07boekenwurm63
Hè Dini, wat een nare berichten!
wat jammer dat je zo blijft sukkelen met de medicatie, ik had je zo gegund dat het nou eens lekker ging.
Depakine word ook gebruikt bij epilepsie toch?
heeft dat dan zoveel nare bijwerkingen dat je er niet vrolijk van wordt/
ik zet je een bloemetje neer, om je op te fleuren
con libello in angello - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 22:32dini
Dank je wel Boekenwurm, dat is lief, ik voel me meteen al beter, echt waar. [:)]
Ja, Depakine is een anti-epilepsie middel net als Topamax, maar het kan ook helpen migraine te voorkomen. De apothekersassistente zei vanmiddag nog dat ik maar niet op internet moest kijken, want daar lees je alleen maar de nare dingen, de mensen die geen klachten hebben zie je bijna niet op forums, maar ik kon het niet laten. En dus werd ik niet vrolijk nee. Maar Topamax heeft ook nare bijwerkingen, en dat ging over, helaas hielp het niet genoeg, en dat is dan weer zo jammer. Het houdt me doorgaans wel op de been, want de pijnstillers helpen wel als ik migraine heb. Punt is dat ik te vaak nog aanvallen heb, en te veel pijnstillers slik. En daarom moet ik dus aan de Depakine. En ik schrik echt van die bijverschijnselen, en je kunt er ook nog van aankomen . [:(] - Geplaatst op woensdag 15 oktober 2008 22:36dimormar
Hallo Dini, blij weer iets van je te lezen. Al is het niet het leukste nieuws. Dus weer een ander middel gebruiken. Ik duim voor je dat dit wel werkt, zonder al te veel bijverschijnselen.
We blijven hopen op een wondermiddel, duimen allemaal dat dit er komt.
Fijne pijnvrije dag morgen. - Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 09:41free1
Dag Diny, dat is niet niks weer een ander middel gebruiken. Moet je ook weer aan wennen en afwachten hoe het uitwerkt met de bijverschijnselen. Goed om weer wat van je te horen, maar jammer om te lezen dat er nog geen vooruitgang is. Hoop echt voor je dat je wel wat aan de Depakine hebt in combinatie met het stoppen met de hormonen. Kun je al weer wat beter "uit de voeten" schoot mij te binnen, ik bedoel dus of het lopen zonder gips je al aardig af gaat? Laat je nog horen hoe het met de Depakine gaat?
En Djezzy, met deze oma gaat het goed. Sinds juni 2006 hebben wij nu 3 kleindochters van 2jr, 6 mnd en 2 mnd. Zondag ben ik jarig en dat vier ik dan weer eens uitgebreid; vorig jaar was ik net geopereerd en het jaar daarvoor studeerde mijn dochter op die dag af. Dus dan zijn wij zondag compleet en daar verheug ik mij op; ook de rest van de familie komt (gedeeltelijk). Iedereen kan blijven eten en voorlopig heb ik 18 man die dat ook doen, dus even bedenken hoe en wat. Het is genieten met die kleintjes en ik voel mij dan ook bijzonder dankbaar als ik zo hier zit met 3 gezonde, lieve kleindochters, en mijn kinderen en partners om mij heen zie. Genieten van het moment en leven in het nu. Ik ben oppasoma voor de nu 6 mnd oude kleindochter thuis, en per 1 november ga ik weer bij de andere kleindochters oppassen als de mama weer aan het werk gaat.
Als dan de migraine wegblijft wordt het een heerlijke, drukke, dag! Jullie allemaal ook een fijn migrainzeloos weekend toegewenst. - Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 11:24nordic
@ hallo Dini, gelukkig dat we weer wat van je hoorden/lazen, ik begon me echt een beetje zorgen te maken! Want als het alleen je voet is, reageer je volgens mij wel[knip]
Gaat het met die voet trouwens nu de goede kant op?
Ja, altijd maar weer die migraine en je hormonen, daar zou je inderdaad heel depri van kunnen worden en dan ook nog die pillen, die "verkeerd vallen"!
Had ik nu maar een middeltje.... en dat heb ik niet helaas, daarom van mij ook wat bloemetjes om je hopelijk op te fleuren!
- Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 11:30nordic
quote:
. Sinds juni 2006 hebben wij nu 3 kleindochters van 2jr, 6 mnd en 2 mnd. Zondag ben ik jarig en dat vier ik dan weer eens uitgebreid; vorig jaar was ik net geopereerd en het jaar daarvoor studeerde mijn dochter op die dag af. Dus dan zijn wij zondag compleet en daar verheug ik mij op; ook de rest van de familie komt (gedeeltelijk). Iedereen kan blijven eten en voorlopig heb ik 18 man die dat ook doen, dus even bedenken hoe en wat. Het is genieten met die kleintjes en ik voel mij dan ook bijzonder dankbaar als ik zo hier zit met 3 gezonde, lieve kleindochters, en mijn kinderen en partners om mij heen zie. Genieten van het moment en leven in het nu. Ik ben oppasoma voor de nu 6 mnd oude kleindochter thuis, en per 1 november ga ik weer bij de andere kleindochters oppassen als de mama weer aan het werk gaat. Geniet van je verjaardag Free! Een hele rijkdom zo ....met je kinderen en kleinkinderen! Knap dat je zo positief bent wat betreft het aantal mensen, ik zou daar vreselijk tegen opzien! En vast gefeliciteerd natuurlijk!
. - Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 20:32dimormar
Free, alvast gefeliciteerd met je verjaardag, geniet met volle teugen van alles. Dat eten lukt best wel, gewoon rustig over nadenken en je boodschappen halen. Dat komt helemaal goed. Ook met je hoofd. Dit is veel te leuk om mee te maken. Wat een rijkdom al die kleinkinderen, kinderen en partners.
Voor allemaal een fijn pijnvrij weekend toegewenst.
De foto is gemaakt in de Beeldentuin van Gees, Dehullu.
- Geplaatst op vrijdag 17 oktober 2008 21:26dini
O, dank jullie wel voor de warme woorden en bloemetjes....doet me echt goed.
De voet gaat langzaam beter, moet z'n tijd hebben. Gister was er ineens een blauwe plek, maar dat was vanmorgen al weer beter.
Ik vind het zo leuk om over de kleinkinderen te lezen, inderdaad, een rijkdom.
Ja, ik zal jullie op de hoogte houden over de Depakine, maar ik weet het niet. Mijn ervaring met medicijnen is nu dat het in het begin misschien helpt, en later niet meer. En dat is precies wat een homeopathe ooit tegen me zei. Maar goed, we wachten af.
Ik heb mijn boekenkast opgeruimd en kwam een Teleac cursus over migraine tegen, met, heel ouderwets, cassettebandjes. Plus nog een ander boekje over hoofdpijn. Ik vond het een beetje zonde om dat naar de rommelmarkt te brengen. Heeft iemand van jullie hier ook belang bij?
Een fijn, hoofdpijnloos weekend gewenst allemaal.
Dit onderwerp heeft 2283 reacties, en bestaat uit 92 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 92.
De laatste reactie is geplaatst op 12-05-2012 11:53.
Migraine