Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Werk & Studie
  4. Dames met een eigen bedrijf

Dit onderwerp heeft 2278 reacties, en bestaat uit 92 pagina's. U bent momenteel op pagina 86 van 92.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 11:11.

Dames met een eigen bedrijf

Ga naar een onderdeel
  1. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Yes! Het sneeuwt in het Westland!!

2. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Meepje, je kunt Kaat nog wel via Hyves bereiken.

Bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ja, shit happens. Maar ik denk niet dat het er in zit dat ik kan nietsen. Toen ik gisteravond niet had gekookt werd er al vreemd gekeken. Jammer dan, ik moest weg naar een netwerkbijeenkomst. Maar zo toch maar even de strijkplank er bij pakken.

Hier ook een dik pak sneeuw. Leuk hoor. Straks maar even lekker een wandeling maken buiten.

Ik hou het even kort, heb vierkante ogen ondertussen.
    Fijn weekend allemaal.

3. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Naar ik begrepen heb, verkeerde zowat heel Nederland tot gisteren in de Elfstedenkoorts. Zijn jullie inmiddels allemaal overgegaan op de Keizersgrachtkoorts? Spannend, dat wel.

Ik ben weer terug uit Venetië. Vier dagen rondgesjouwd en -gevaren in die zoals altijd heerlijke stad. Behoorlijk koud was het daar trouwens ook.
    Hier vriest het flink, maar op het ijs ligt sinds dinsdag sneeuw. Jammer. Dan maar wandelen in de vrieskou i.p.v. schaatsen. ;(

Ik heb trouwens een leuke opdracht: binnenkort komt de Nederlandse auteur Marente de Moor naar München, waar zij voorleest uit een recentelijk vertaald boek van haar hand (De Nederlandse maagd) en door een bekende radiomoderator wordt geïnterviewd. Het is mijn taak de boel te tolken. Inmiddels ben ik bezig het boek te lezen, kent iemand het?

4. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Ach jeetje, wat ben ik jaloers als ik zie hoe er in Nederland overal wordt geschaatst! De wijdte, de rietkragen, de stilte ... fantastisch. Het schaatsgebeuren zoals in Nederland, waar je echt grote afstanden kunt rijden, is hier onbekend. De grote meren vriezen maar langzaam dicht, bovendien is er een dikke laag sneeuw op gevallen.

5. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Kriezel, ik kan me indenken dat je dat schaatsen op natuurijs mist. Gister heb ik met mijn dochter en een vriendinnetje van haar geschaatst in de polder. Ze keken hun ogen uit, genoten er van. De gezelligheid, het gemak waarmee iedereen elkaar aanspreekt omdat het zo genieten is, de hulp die men elkaar direct biedt als er iemand in een scheur is gestapt en wat vervelend is gevallen, de meneer die me spontaan even zijn jas aanbood omdat ik het zo koud had door het lage tempo van de meiden, de oude mevrouw die ze spontaan een beker warme chocomel aanbiedt en zegt dat ze ook de paardjes en de ezel even mogen aaien als ze dat leuk vinden...... Dat is toch wel heel bijzonder en zo lekker Nederlands. Zit je ook op FB Kriezel? Dan kun je de foto bekijken.

6. sienna
    Afbeelding van sienna

Goh, ik wist niet dat je het zo druk kunt hebben als je nauwelijks meer werkt. Ik had in overleg wat klantjes meegenomen en die beginnen zich nu te roeren. Best gek als je dan opeens alles in je eentje moet regelen. Het druk- en printwerk gaat wel via mijn 'oude' bedrijf maar je staat even met je handen verkeerd als je dat vanuit huis gaat regelen.

Wat ben je meteen goed bezig op banengebied, Pakezel. Het lukt je vast wel snel om weer een mooie job te vinden. Succes ermee!
    Ik ben het eens met de anderen dat je de klant van de horroraannemer moet factureren. Ik heb nu ook zoiets bij de hand. Eén van mijn meegenomen klantjes (een kennis) wil zijn logo veranderen. Hij vroeg of ik dat zelf kon want bij de ontwerpster zou hem dat anders geld gaan kosten. Hoezo bij mij niet dan??

Joek, wat zul je het nu druk hebben met je opleiding en alle jaarverslagen cq belastingen. Gelukkig heb je nog wel kunnen schaatsen, zag ik elders.

Op Prezi heb ik even gegoogled, Meepje want ik had er nog nooit van gehoord. Heb je Kaat nog kunnen bereiken?

Venetië staat ook nog op mijn bezoeklijstje, Kriezel. Maar dan liever het voorjaar of de zomer. Marente de Moor ken ik niet maar het lijkt me een leuke opdracht.
    De schaatspret is hier weer voorbij; het is hard aan het dooien momenteel. Vanmorgen was mijn grasmatje nog helemaal wit en nu zie je alleen nog wat witte plekjes tussen het groen.

7. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Zit hier een beetje te balen. Eén van de sportevenementen kan niet aan de eerder gedane toezeggingen m.b.t. betaling voldoen, omdat sponsors zich hebben teruggetrokken. Het werk moet nog aanvangen, dus er kan nog gepraat worden. Morgen een gesprek over betaling in de vorm van reclame-uitingen en het verminderen van werk. Maar ja, daar word ik niet echt blij van. Ik begrijp wel hun probleem, maar ik heb het al zo druk en zit niet te wachten op slecht betaald werk en een eenmalige reclame-uiting. Wat zouden jullie doen?

Sienna, ik hoor wel van meer gepensioneerden dat ze het nog nooit zo druk hebben gehad! Leuk toch?

Joek en Pakezel, jullie hebben je lekker op het ijs kunnen uitleven. Mijn zoon is ook aan het schaatsen geweest. Naar Vlaardingen om heerlijke Vlaardingse moppen (koekjes) te halen. Een oude Westlandse traditie. Heel knap hoor, zo'n lange tocht!

Kriezel, wat een leuke opdracht. Van Marente heb ik nog niets gelezen, maar wel van haar moeder Margriet. Marente schijnt het talent van haar moeder geërfd te hebben. Zeer goede schrijfster!

Ik zit tussen alle werkzaamheden door een beetje te spelen met mijn nieuwe e-reader. Leuk ding, maar het downloaden van boeken lukt nog niet. Vandaag hulp ingeroepen van de boekhandelaar waar ik 'm heb gekocht. Hij gaat het uitzoeken. Ik heb wel al een aantal gratis boeken op de e-reader staan, zodat ik me nog niet hoef te vervelen :)

8. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Meepje, wat jammer van het sportevenement. Moeilijk....afzeggen onder het motto "niet betalen is ook geen werk" of moet je het zien als reclame en gaat het tegen je werken als je het werk niet zou uitvoeren? Kun je niet een maximum van bijvoorbeeld 2 uur werk aanhouden? Ik heb echt geen idee of zoiets mogelijk zou zijn.
    He gaat het met je workshop over het Westlandse dialect?
    Ik had bedacht mezelf ook op een e-reader te trakteren van de zomer, nu eerst maar weer een part-time job er bij. Kan nog niet van mijn inkomsten leven, haha.

Kriezel, ik ken de betreffende auteur niet maar het lijkt me wel een hele leuke opdracht. Succes! Misschien een idee om hier foto's en een vermelding van op je website te zetten (of heb je zelf geen website?).

Sienna, leuk dat de mensen je toch weer weten te vinden. Moet je al werk afzeggen of is het nog te doen?

Morgen dus met mijn opdrachtgeefster naar de geschillencommissie. Ik heb een mail gestuurd met het voorstel het aantal ingekochte uren vol te maken. Ze had nog 1,5 uur over. Mogelijk word ik niet eens gehoord. Stom hè, dan heb ik er toch moeite mee om voor reistijd de volle mep te rekenen. Ik kan namelijk met haar meerijden, onzin om achter elkaar aan te rijden en dubbele kosten te maken. Vandaag ook nog gebeld met die oude studiegenoot i.v.m. die andere opdracht voor begeleiding van een verbouwing. Wel even de actie er in houden. Pas als hij e.e.a. met de opdrachtgever heeft doorgenomen kom ik weer in beeld. We zijn nog geen twee maanden in dit jaar maar het ziet er voor dit kwartaal bijzonder goed uit.

Nu nog even een bakkie thee en dan lekker mijn bedje in. Vanmiddag gezellig cakejes gebakken met mijn dochter. Van die kleffe, mierzoete dingen die je dan ook nog onder haar wakend ook naar binnen moet zien te werken, haha.

9. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Even een snelle reactie: ja, het gaat tegen me werken als ik alles afzeg. Via dit evenement doe ik ook de PR van andere sportevenementen. Overigens gebeurt dit ook al voor een spotprijsje. Maar zo kan ik natuurlijk niet blijven werken...

10. joek
    Afbeelding van joek

Sienna, ik heb tot begin maart "vrij" van mijn studie. Ik richt me er nu op om zoveel mogelijk te boeken, omdat ik straks weer minder tijd heb.
    De tweede periode gaat over de Vennootschapsbelasting en de DGA. Beide onderwerpen heb ik niet zoveel mee, dus dat wordt lastig.
    Toch leuk dat je nog bezig bent met je werk, anders is het toch wel een beetje stil, lijkt me.

Kriezel, inderdaad verbroedert het schaatsen. Het is altijd gezellig op het ijs. Ik heb overigens geen grote tocht geschaatst, hoor. Ik heb een uurtje op het ijs gestaan, voor mij wel weer genoeg.
    Jammer, dat je daar niet kunt schaatsen.
    Je had wel slecht weer in Venetie, zag ik. Wij waren er in september, toen was het erg warm (en druk).
    Ik ken de boeken van Marente de Moor niet, ik heb zelfs nog nooit van haar gehoord. Oeps. Is ze erg bekend?

Pakezel, je doet genoeg voor je geld, dus je moet je niet schuldig voelen wanneer zij jou betaalt. Je zit daar toch, het kost je tijd en tijd is geld. Dat zal zij ook snappen. Je bent tenslotte geen vrijwilliger.
    Hoe gaat het met het solliciteren? Heb je al iets gehoord?
    Krijg je nu een uitkering, of is er iets geregeld vanuit je oude werkgever? Vervelend hoor, dat je je nu om zulke dingen druk moet maken.

Meepje, tja, moeilijk of je zo'n opdracht nu moet afronden. persoonlijk zou ik het wel doen, maar er dan niet al teveel tijd aan besteden. En duidelijk vertellen dat je dit uit coulance doet.
    Misschien kom je via deze klus toch weer aan ander werk.

Ik zit momenteel met een aantal "slordige" klussen. De administratie is rommelig en het mag ook geen cent kosten. Lastig.
    Ik ga dus maar een beetje aan mijn normale werkwijze voorbij, om alles tot in de puntjes uit te zoeken. Alles is wel correct uiteraard, maar ik besteed er minder tijd aan.
    Eén van mijn klanten zit ook nog in het buitenland, dat maakt het een stuk lastiger.
    En ik ben vorige week bij mijn zieke dochter op bezoek geweest. Ik heb haar vertroeteld met mandarijntjes en lekker geknuffeld.
    Helaas ben ik nu ook niet lekker. Een zere buik, misselijk, raar in mijn hoofd...... Maar ik mag niet ziek worden, dus ik werk gewoon door. Het lot van een zelfstandige.

joek wijzigde dit bericht op 14-02-2012 10:39 met 0%

11. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Gisteren nieuwe afspraken gemaakt met de sportvereniging. Er is een deel van het takenpakket verwijderd, het bedrag is met 2/3 verlaagd en ik krijg daarvoor in ruil een sponsorpakket aangeboden. Concreet houdt dit in dat ik 70 uur werk ga verzetten voor 7,14 euro per uur. Dat is ver beneden het minimumloon. Als ik de 'gift' van het sponsorpakket erbij reken, dan is de betaling 21,43 euro per uur. En dat zit nog steeds ver onder mijn tarief voor schrijfwerk. Ben er niet blij mee, maar ik kan er niet goed onderuit, omdat dat effect kan hebben op de andere opdrachten van de sportvereniging.

Joek, lekker vrij van je studie. Ik kom maar niet aan mijn studie toe.

Pakezel, hoe is het gegaan bij de Geschillencommissie?
    Wat doe jij toch altijd leuke dingen met je dochter!

Sienna, ik heb verder niet naar Kaat gezocht. Ik zie dat ze erg druk is met een nieuwe site en haar werkzaamheden zijn een beetje verschoven, geloof ik.

Met manlief gesproken over moeheid, want ja, zoals ik nu werk, houd ik dat natuurlijk niet vol. Maandag de workshops, de krant vraagt veel tijd en aandacht (en daar gaan zaken veranderen waarover ik morgen meer ga horen), de opdrachten van de sportverenigingen en 2 klanten in de wachtrij... Studie waar ik niet aan toekom...
    Ik zie voorlopig geen oplossing. Kan niets uitbesteden van wat er nu ligt. Maar weer verder buffelen dus. Ik mag niet klagen, want bij velen gaat het een stuk minder. Het is echter nog steeds niet mogelijk mijn vaste baan voor mijn bedrijf in te ruilen. En met dat verminderde uurloon bij de sportvereniging is dat doel weer een stukje verder van me weggegleden...

12. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Ik vraag me ineens af of de kosten van dat sponsorpakket, waar ik tenslotte voor zit te werken, ook aftrekbaar zijn voor de belasting. Dan zou ik dus een factuur moeten maken met de werkelijke kosten en een factuur moeten opvragen over de kosten van het sponsorpakket. Of zie ik dat verkeerd. Joek? Weet jij het?

13. joek
    Afbeelding van joek

Meepje, wanneer twee bedrijven diensten uitruilen voor andere diensten, noemt men dit bartering. Dit gaat meestal zonder betaling, maar wel met facturen. Gaat dit zo bij jou?
    Ik snap niet precies wat jij bedoelt met je uurloon. Wil je dit nog eens uitleggen? Mag ook in een PB'tje.

14. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Ha Joek, ik heb je een pb'tje gestuurd.

Gisteren overleg gehad met nieuwe eigenaar van de krant. Er gaat veel veranderen. Ik hoop dat de hoeveelheid werk hierdoor wat vermindert...

15. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Meepje, ik stond echt verbaasd dat de sportvereniging dit aan je durfde te vragen. Voor een groot concern is 70 uur wel op te hoesten. Voor jou lijkt me dit een onevenredige investering (maar ik ken niet alle ins en outs). En voor je het weet vragen ze het je volgend jaar weer o te doen omdat het dit jaar voor hen zo goed bevallen was. Zij zadelen jou op met hun probleem. Kun je niet korten in de uren? Max 10 uur is toch ook een mooi geste? Even snel rekenen: bij 70 uur met een verlies van al snel ¤ 25,- per uur komt dat op een investering van jouw kant van ¤ 1.750,- (!!)
    Dan moet het rendement wel heel erg goed zijn.

geschillen commissie ging volgens mij wel goed. Er zat dus ook een bouwkundige bij de commissieleden en daar had ik een klik mee.
    De advocaat van de tegenpartij voerde op dat er in de vloer gezaagd was omdat de opdrachtgeefster dat persé wilde. Mijn reactie hierop was dat ik van mening ben dat als een opdrachtgever iets wil wat gewoon technisch niet kan, de professional dit aan hoort te geven en samen een alternatief hoort te zoeken. De bouwkundige begon hierop flink te knikken. Verder ook aan kunnen geven dat de "aannemer" duidelijk had aangegeven niet over voldoende bouwtechnische kennis te beschikken. Men had alleen niet begrepen dat de badkamer nog niet af was maar één grote bouwput was. Dat nieuws sloeg wel goed in. Hoop dat dit in het voordeel van mijn opdrachtgeefster is. Ze was wel erg blij met mijn aanwezigheid en inbreng. Binnenkort komt men nogmaals kijken hoeveel werk er van de badkamer is uitgevoerd ivm bepalen schadeafhandeling. Ze wil graag dat ik daar ook bij ben. Factuur ook verzonden inclusief overzicht met hierin vermeld de verleende service (tijd niet gefactureerd). Dit werkt altijd wel goed.

Gister nog gesprek gehad met detacheerder. Hij vond mijn cv te bescheiden, er kwam niet voldoende in naar voren hoeveel capaciteit ik heb. Dus maar even gepimpt. Men is altijd erg gefixeerd op het bedrag dat een werk kost dat je onder handen hebt. Maar ik heb werken van 1,5 miljoen gedaan die veeeel ingewikkelder waren dan werken van 20 miljoen. Maar goed, als men kickt op die 20 miljoen dan zet ik die toch op mijn c.v. :lol:

16. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Tja, dat verlies is wel wat meer dan 1750,00 euro. Tenslotte is er ook werk vanaf gehaald dat ze nu zelf weer gaan doen, dus al met al was het al niet zo best betaald. Die tijd kan ik ook besteden aan klanten die wel het volledige tarief willen betalen, maar die zijn momenteel ook schaars te vinden. En ik voel me wel een beetje klem zitten als het mij ook nog eens opdrachten vanuit diezelfde hoek kan kosten als ik zou weigeren. Geen prettige situatie dus...

Gaaf dat het goed ging bij de geschillencommissie! En heel goed dat jij je CV oppimpt. Je bent superslim en toont iedere keer dat je heel goed bent in je werk, dus dat mag je dan ook laten zien. Ik ben benieuwd of er snel werk voor je zal zijn.
    Succes!

17. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Vanmorgen de workshops over de Westlandse taal gegeven aan eerste klassen VMBO-ers, Havo-ers en VWO-ers. Het was ontzettend leuk, maar allemachtig, wat zijn die kinderen druk!! Ik was blij met de assistentie van de school die hielp de boel een beetje kalm te houden. Uiteindelijk hebben alle (2x 20) kinderen een leuk stukje tekst in 't Westlands geschreven.
    Ik heb ervan genoten en de kinderen ook. Van mij mag dit volgend jaar herhaald worden.

18. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Alvorens voor drie weken te vertrekken, wil ik nog even van me laten horen.
    Er zijn hier heel wat activiteiten gaande, zo te zien.

Meepje, wat een gedoe met die sportvereniging. Het blijft tobben, hoe je het ook draait of keert. Ikzelf neem slechtbetaalde opdrachten alleen aan als er tijd voor is en weinig lucratiefs op mijn pad komt. Dat heeft wel het nadeel dat er soms de volgende dag een héél mooie opdracht komt, die je dan weer moet zien in te passen...
    Maar die workshop over de Westlandse taal lijkt me ontzettend leuk, ik was er graag bij geweest. Alleen, dat de kinderen minder muisstil zijn dan wij vroeger waren, lijkt me behoorlijk lastig als je het niet gewend bent.

Pakezel, wat leuk dat je je CV moest pimpen. Maakt niet uit dat het project van 20 miljoen niet al te lastig was; men kijkt immers vaak niet verder dan de neus lang is, en 20 miljoen ziet er verhipte goed uit.
    Je hebt gelijk, niet gefactureerde tijd werkt altijd goed. Ik probeer dat ook altijd fijntjes over te brengen.
    Een e-reader kan ik trouwens warm aanbevelen; ik ben sinds Kerstmis de gelukkig bezitter van een Kindle van Amazon. Van enkele dames van het forum (pijler "e-book en e-reader") heb ik zo'n honderdtwintig Nederlandse boeken toegestuurd gekregen, kan dus voorlopig vooruit. Vooral op reis is het ideaal, geen gesleep met boeken meer. De Kindle schijnt trouwens het voordeel te hebben dat hij gebruik maakt van z.g. e-ink, wat heel prettig leest.
    Wel bleek dat je met de Kindle reader alleen boeken in het Amazon-formaat kunt lezen, andere formaten (bijv. het gebruikelijke epub) moeten worden omgezet. Maar dat lukt met het programma calibre heel prima.

Sienna, het is niet zelden een probleem als je voor kennissen werkt; ze denken soms dat je in naam van de vriendschap vrijwel voor nop voor ze gaat werken. Ik doe het meestal zo dat ik de eerste keer een vriendenprijsje bereken en ook aankondig dat dit eenmalig is, daarna betalen ze gewoon de volle mep. De schoorsteen moet ergens van roken, toch? Wel heb je er als vertaler uiteraard wat minder last van, zo heel vaak hebben mensen geen vertalingen nodig.
    Leuk dat je lekker bezig bent, maar was het wel de bedoeling dat je het zo enorm druk zou hebben? Denk aan je gezondheid, hoor.

Joek, ben je inmiddels weer opgeknapt? En je dochter? Fijn dat je haar lekker kon verwennen.
    Wat geweldig dat jij zo stug blijft doorgaan met je studie. Vennootschapsbelasting en DGA (ik moest googelen om erachter te komen wat dat is) zijn lastige onderwerpen, lijkt me.
    Ook bij jou dus het probleem, een rommelige administratie als klus, "en het mag geen cent kosten". Tjongejonge, zodra er ergens een crisis opduikt proberen de klanten overal een paar eurootjes af te peuteren. Je wordt er zo moe van. Vroeger hoefde ik veel minder offertes uit te schrijven en vervolgens over de prijs te steggelen dan nu. Ook was het veel vaker van, wat kost dat, OK, ga maar aan de slag. Maar ja, die tijden zijn voorbij.

Marente de Moor is inderdaad de dochter van Margriet de Moor. Zij heeft een mooie schrijfstijl, dat wel, maar het boek kon me niet echt boeien. Zal wel aan mij liggen.

A.s. zaterdag gaan we met vakantie. Het is vorig jaar goed bevallen, in de winter op reis. Dit keer willen we de zuidkust van de VS "doen"; vlucht naar Charlotte / NC, dan met de auto naar Tampa /Fl, alwaar huur van een klein campertje (in Charlotte hebben ze alleen reusachtige bakbeesten). Vervolgens gaat de reis naar het westen, we zien wel hoe ver we komen. Op de terugreis doen we in Florida nog even een oud-collega van mij aan. Stel je voor, ik heb ruim 30 jaar geleden een paar jaartjes bij een Duits bedrijf in Chicago gewerkt, die contacten bestaan nog steeds en wij verzekeren elkaar desgevallend dat wij allemaal "geen steek veranderd zijn", haha. De kale koppen, buikjes, rimpelige nekjes niet meegerekend... Maar in feite hebben zij/wij gelijk, je verandert alleen uiterlijk, de persoonlijkheid blijft dezelfde.

Dus als ik hier deze week niet meer kom, zien jullie mij na 19 maart weer verschijnen. Tot dan!

19. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Kriezel, bij deze alvast en hele fijne vakantie gewenst!! Klinkt wel heel erg leuk wat je allemaal wil gaan doen. Veel plezier en mooi weer gewenst.

20. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Dankjewel, Pakezel. :)

21. Meepje3
    Afbeelding van Meepje3

Hoi Kriezel, wat een gave vakantie ga jij weer hebben! Ik kijk ook erg uit naar onze vakantie eind maart. Ik weet niet of ik het al had verteld, maar manlief en ik gaan dan een paar weken rondreizen in Vietnam. De VS staan ook nog op ons 'verlanglijstje' dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Alvast een hele fijne vakantie gewenst!

Mijn eReader is van Kobo en deze kan alle bestanden downloaden. Erg makkelijk. Het leesscherm is comfortabel en als ik de letters vergroot, hoef ik niet te scrollen (behalve bij PDF's). Het voordeel van Kobo is dat ik overal vandaan boeken kan aanschaffen en niet alleen bij Amazon. Het bevalt mij goed en ik kan er met mijn dubbelzicht heel prettig op lezen. Met een boek is dat lastiger, omdat de rechterbladzijde dan steeds over de linkerbladzijde lijkt heen te trekken. Met een eReader heb ik daar helemaal geen last van, want daar zit geen wit blad naast. Ik ben er helemaal happy mee :)
    Ik zal ook eens onder de pijler 'e-book en e-reader' een kijkje nemen. Wellicht zijn daar nog leuke tips uit te wisselen.

Tja, de afgelopen dagen ben ik ook weer door 2 verschillende kennissen benaderd ben de vraag een vriendendienst te verrichten. Heel lastig, want ik heb al zo weinig tijd. Ik kijk nog wel even hoe ik dat ga aanpakken. Mijn hoofd staat nu naar 'weigeren'. Er zijn nu eenmaal grenzen aan mijn tijd en ik moet de andere opdrachten ook netjes afronden. Ook al betalen ze minder, ik wil het wel goed doen. Ik merk dat ik erg moe ben, dus het nemen van een stukje vrije tijd is momenteel ook belangrijk. Soms krijg ik een benauwd gevoel als ik denk aan alles wat ik nog moet doen en dat beangstigt me een beetje. Ik moet echt maatregelen gaan nemen, anders gaat er iets mis.

Sienna, hoe gaat het? Nog steeds druk?

Joek, ben je weer beter? Er schijnt buikgriep te heersen, dus let op jezelf hoor!

Pakezel, met jou alles oké? We hebben achter de schermen al wat contact gehad. Ik ben benieuwd hoe het nu verder is gegaan.

Nou, ik ga maar eens aan de afwas. Het is bijna 9 uur 's avonds en manlief is naar de toneelvereniging. Ik heb daarnet heerlijk een uurtje op de bank liggen dutten. Ik voel me soms een beetje een oud besje, hehehe!

Meepje3 wijzigde dit bericht op 21-02-2012 20:52 met 5%

22. sienna
    Afbeelding van sienna

Alweer een beetje opgeknapt, Joek? Buikgriep schijnt erg besmettelijk te zijn. Sterkte met de drukte.

Zo te lezen heb je het ontzettend goed gedaan bij de geschillencommissie, Pakezel. Daar mag je klant best voor betalen. Laat ze maar lekker kicken op die 20 miljoen hoor. Staat toch wat gewichtiger? :D
    Ja, ik ben ook nieuwsgierig of je al wat naders hebt gehoord over het nieuws wat je achter de schermen hebt verteld.

Vervelende situatie met die sportvereniging, Meepje. Je staat voor een lastige keuze. Denk je dat de workshop op school volgend jaar inderdaad herhaald gaat worden? Zou wel leuk zijn.
    Heerlijk zeg, binnenkort een reis naar Vietnam. Je had het geloof ik al wel een keer verteld maar dat was ik even vergeten.

Zo enorm druk heb ik het momenteel niet met mijn werk, Kriezel. Maar vaak komt opeens alles tegelijk. Nu is het weer (even) rustig zodat ik vanmiddag gezellig samen met kleindochter met de lego kon spelen http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_groot.gif Maar het eerste uur waren we druk met het wassen van de spulletjes want die hadden een dikke 20 jaar op zolder gestaan.
    Wat gaan jullie een leuke reis maken. Een hele fijne vakantie en kom veilig weer thuis.

23. joek
    Afbeelding van joek

Kriezel, ook van mij een hele fijne vakantie! Bij ons staat Amerika ook nog op het lijstje.
    Meepje, jij gaat ook al lekker weg. Toevallig is mijn zus momenteel ook bezig met een rondreis door Vietnam. Mooi, hoor.
    Wij gaan volgende week donderdag naar Egypte. Ik hou het weer goed in de gaten. De ene keer zeggen ze 18 graden, een uur later hebben ze het over 23 graden. We wachten af.
    We gaan snorkelen, dus het zeewater is het belangrijkste. Maar in de zon liggen is ook heerlijk, natuurlijk.

Ja hoor, ik ben weer opgeknapt. Het rommelde flink in mijn buik. Van de week begon mijn zoon ook al.
    Manlief is flink verkouden aan het worden, dus het wordt tijd voor de lente.

Meepje, ik heb net zoiets als jij aan de hand. Het gaat hierbij om een stichting, daar zit niet zoveel geld. Maar zij hebben maar een vierde van de prijs over voor het werk, waar ik mijn uren over heb berekend. Tja, dat is wel een heel groot gat.
    Maar ook ik kan via deze stichting weer aan ander werk komen, dus ik hou het toch warm.
    En sorry, maar vriendendiensten doe ik niet meer. Ik doe nu via een familielid aangifte voor een kennis, ik doe het echt nooit meer. Ik krijg een prikkie en ben toch tijd kwijt. En elk jaar komt het weer terug. Dus ik denk dat je gewoon een realistische prijs moet vragen, dus professioneel blijven.

Pakezel, je moet jezelf goed promoten, hoor. Niet te bescheiden zijn. Is er verder al iets bekend?

We hebben slecht nieuws gehad van de longarts van mijn man. Hij heeft een fietstest gedaan, omdat hij zo moe is. We hoorden verder niets en ook bij de test zelf werd niets gezegd, dus we waren het eigenlijk al vergeten.
    Nu is hij vorige week gebeld, dat zijn prestaties zo'n 70 % zijn, van wat zij moeten zijn. De longarts vermoedt dat hij sarcoidose in zijn spieren heeft. Op zich niet gek, want hij heeft veel pijn in zijn benen en snel last na inspanning.
    Maar het hart is ook een spier, dus hij moet de dag na onze vakantie naar de cardioloog. Sarcoiodse in het hart is niet fijn, je moet sowieso aan de prednison.
    Al met al een behoorlijke domper. We proberen het maar van ons af te zetten, maar je bent er natuurlijk flink mee bezig.

Het werk gaat intussen lekker door. Ik probeer "voor te werken", want in maart beginnen de lessen weer.
    Maar dus eerst op vakantie naar de zon.

24. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Dankjewel, Sienna en Joek.
    Joek, ook jij een fijne tijd in Egypte gewenst - Hurghada? Sharm-el-Sjeik? Dahab? Waar het ook moge zijn aan de Rode Zee, het is er vast heerlijk. Even de sores van je af zetten is goed voor jou en je man.

25. joek
    Afbeelding van joek

Kriezel, we gaan naar Marsa Alam. Een redelijk nieuwe toeristenplek. En de koraalriffen zijn dus hopelijk onaangetast.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x