Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Werk & Studie
  4. Dames met een eigen bedrijf

Dit onderwerp heeft 2278 reacties, en bestaat uit 92 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 92.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 11:11.

Dames met een eigen bedrijf

Ga naar een onderdeel
  1. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Lekker is dat he Mamanet, als je zonder stress de ziekte van een kind kunt opvangen.
    Kijk, ik zou jokken als ik zei dat ik niet even stilletjes vloek als er eentje ziek is, want behalve dat je minder werk kan doen, vind ik een ziek kind thuis geen feest. Mis dan ook wat stilte aan mijn hoofd.
    Maar problemen geeft het niet. Kind kan fijn op een bedje op de bank met boekjes, fruit en video. Mama gaat zelfs voorlezen...haha

2. mamanet
    Afbeelding van mamanet

Gelukkig zijn mijn kinderen zelden ziek. En ja, ik ben er natuurlijk niet blij mee, maar ach, overal is een oplossing voor hoor. Gelukkig ben ik niet zo'n stresskip, is altijd wel handig. Ik kan altijd heel goed werken met geluiden om me heen, dat is dan weer mijn voordeel.
    Beetje extra aandacht geven is ook wel eens leuk.
    Fijne dag!

3. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

@ de moeders: thuiswerkend met zieke kinderen is hier niet direct een ramp. Ze zijn al wat groter dus met op de bank liggen en af en toe een aai en tekenfilmpjes zijn ze tevreden. En als ze écht ziek zijn blijft het bij op de bank liggen. Ik werk toch met de laptop aan de eettafel of op schoot dus ik zit toch wel in de buurt.

@ mamanet: ik denk er sterk over om een opleiding te volgen bij Shad Helmstatter, in de US. Top lifecoach, enige breekpunt is of ik wel zo lang weg wil thuis. Want ik kan het e.e.a. online met zijn coaches doen maar moet ook face too face aan de slag.

Ik heb wel gekeken bij Klundert. Waar hebben zij zelf hun opleiding gedaan?

@ kriezel: waar beeeeeeeen je?

@ de ierse mede-dame: van harte welkom. Volgens mij ben je de derde. Kriezel in Duitsland, Cinnemon zit volgens mij in Australie toch (of zit ik er nou volledig naast) maar volgens mij had zij een bedrijf en nu niet meer. Toch lastig dat we niet meer terug kunnen lezen ;-))

@ iedereen: nog lastiger als zieke kinderen: zelf ziek zijn :-( Gister sloeg het ineens toe. Keelpijn, snotneus... dus hop vroeg naar bed met paracetamol en hopen dat het beter wordt. En nu valt het wel mee, beetje keelpijn nog maar niet superziek. Zou slecht uitkomen want de cursus draait nu op volle toeren. Hij zit eigenlijk 3 keer voller dan mijn bedoeling was dus ik moet enorm opletten welk verhaal bij wie hoort en welke 'persoonlijke' aanpak daar bij hoort. Dat is op dit moment, door de problemen met mijn korte termijn geheugen, niet makkelijk maar alles opschrijven en dan lukt dat! Volgende week moet ik hiervoor naar de neuroloog. Ben benieuwd. Een vriendin heeft op de neurologie gewerkt en stelde dat mijn klachten en de duur er op zouden kunnen wijzen dat er een hamatoompje zit (bloedpropje). Goed te behandelen dus geen reden tot paniek maar gewoon wel heel lastig. En dat kan ik be-amen :-)

Fijne dag allemaal!

4. mamanet
    Afbeelding van mamanet

Jessikaat, beterschap [+o(], ik duim voor je dat je snel beter bent. Goed zeg dat je cursus zo goed loopt. Ik weet niet waar zij zelf opleiding gedaan heeft, ze (Annemarie) moet je aanspreken of niet. Ik ken haar al wat langer, ik vertrouw haar, het voelt gewoon goed.

Ga weer snel verder, ben ff tussendoor aan het forummen, moet dringen boek lezen voor opleiding.

Fijne dag allemaal!

5. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Als jullie even tijd hebben (haha...wat is dat ..tijd...) lees dan eens even mee op het forum van "kinderopvang veranderen". Vooral het laatste deel over ouderen oppassen versus mantelzorgen.
    Wat vinden jullie eigenlijk?

6. cinnemon
    Afbeelding van cinnemon

Jessikaat heeft gelijk, mijn ouders hadden een winkel in Amsterdam, daarna heb ik met mijn man 25 jaar een Garage bedrijf gehad en nu woon ik in Australie en heb mijn bedrijf uit verhuurd, ONE'S IN BUSINESS, ALWAYS IN BUSINESS.

Een dominee of pastoor leren geen mensen kennen, maar een melkboer of kruidenier.
    m.a.w. betreffende geld, betalen ze normaal ?, of poffen ze altijd.
    leuk zo een oude wijsheid, ach..... de mensen poffen gelukkig haast niet meer, alleen op kleine dorpjes en vaak voor gemakzucht.

Ik vind het knap van jullie, jullie hebben vaak ALLEEN jullie eigen bedrijf, ik had en heb het met mijn man, alleen ik vraag me soms wel af, zitten jullie ook in de BTW. hoewel ik hoef hier geen antwoord op, want hier hoef je niet in de GST, als je onder de $50.000 omzet per jaar zit, dat is b.v. voor mensen die 1 keer per week op de markt staan, maar..... niet in de GST ?, dan kun je ook niet de GST (van de kosten) terugkrijgen.

7. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Cinnemon, ik wist niet dat je in australie zat, ja dat is inderdaad wat uit de richting en van de regelgeving daar heb ik geen kaas gegeten. Wat ontzettend stoer om wat aan de andere kant van de wereld op te bouwen. Wat doen jullie als ik vragen mag? Ook een garagebedrijf zoals in Nederland?

Jessikaat, beterschap. Het is inderdaad nog lastiger om zelf ziek te zijn. Je zaak, je kids en huishouden gaan gewoon door (althans, dat wordt toch wel van je verwacht). Maar als manlief ziek is loop je je meestal suf te rennen met vers geperste sinaasappeltjes en keurig voorgesneden stukjes kiwi (het blijft toch je man, ha ha). Ik heb het laatst ook weer mogen ondervinden. Gelukkig ben ik zeer zelden ziek en is het met één of twee dagen meestal wel weer redelijk over. En dan die inhaalslag wanneer je weer beter bent.

Vanmorgen heb ik een enorme hoeveelheid flyers opgehaald . Aangezien ik de mensen die gaan (ver)bouwen zo vroeg mogelijk wil bereiken ga ik ze o.a. bij makelaars, hypotheekverstrekkers etc. proberen neer te laten leggen. Vaak wordt er bij een nieuwe woning ook meteen verbouwd. En een vriendin van me heeft een winkel met huishoudelijke onderdelen. Er lopen daar altijd mensen in de winkel en daar mag ik ook een stapel flyers neerleggen. En ik heb ook kennissen in de hypotheekbranche. Het komt inderdaad toch weer neer op het netwerken.

Wat vinden jullie van links naar andere sites op je eigen website, en vice versa? Ik ben zelf bang dat je je bezoekers dan weer kwijt raakt. Maar het kan dus ook dat mensen jouw site via een andere site vinden. Hoe is jullie ervaring hier mee?

Allemaal weer succes en werkse vandaag!

8. mamanet
    Afbeelding van mamanet

Hallo Pakezel,

Om je vraag te beantwoorden: ik heb links op mijn site. Ook van collega's. En anderen hebben ook mijn link. Of ik daardoor veel werk krijg, weet ik niet, ik weet wel dat ik zo een collega van mij wel eens aan werk geholpen heb (ik was niet snel genoeg bereikbaar, vandaar), fijn voor haar.
    Eigenlijk denk ik daar ook niet zo over na.

Ik ga weer verder. Fijne dag allemaal.

9. Baas Galgo
    Afbeelding van Baas Galgo

Hallo, ik heb ook een eigen bedrijf in het buitenland. Ik woon ondertussen al weer ruim 20 jaar in Spanje en heb hier een webwinkel. Ik ontwerp sierraden met galgo (spaanse windhond) simbool. Deze dieren hebben het hier heel slecht en ik probeer op deze manier de aaandacht te trekken van mensen uit binnen en buitenland voor deze schitterende honden.Het is mooi werk. Ik kan er mijn creativiteit in kwijt en op deze manier help ik mee een beterewereld voord e honden te creeren daar de opbrengst van de verkoop gelijk naar de opvang centra gaat.

10. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Welkom Baas Galgo! Weer een andere soort beroep en bovendien weer buitenland. Het wordt hoe langer hoe leuker hier!
    Heb snel even op je site gekeken, zal binnenkort eens even goed gaan surfen.
    Heb je nog een andere baan, aangezien alle opbrengst naar de honden gaat?

11. Baas Galgo

Dank je! Nee hoor, ik ben hier full time mee bezig!
    Vanwege het werk van mijn man die erg veel reist heb ik mijn "gewone" werk opgegeven. Maar ja als je altijd gewerkt hebt...kriebelt het toch! Ik ben hier bijna 3 jaar geleden mee begonnen en het loopt steeds beter zowel de verkoop als de adopties.
    Ik begon 8 jaar geleden als vrijwilligster voor de adopties maar kreeg steeds meer ideen om deze situatie te verbeteren.

12. meepje2
    Afbeelding van meepje2

Welkom Baas Galgo! Leuk dat er weer iemand bij is op dit forum. Ik zal me even voorstellen: ik heb een tekstbureau en ben gevestigd in het Westland. Ik schrijf boeken voor particulieren en ondernemingen, brochures, webteksten, interviews. Tevens corrigeer ik teksten.

Begrijp ik het goed, dat jij eigenlijk een soort stichting hebt opgericht?

13. cinnemon
    Afbeelding van cinnemon

Pakezel, Ik heb een winkel, maar uit verhuurd.

Als je hier gaat bouwen, dan neem je en architect en een townplanner, met de architect bepraat je het onderwerp en de architect praat met jouw townplanner wat wel en niet mag i.v.m. de gemeente regels, het brandgevaar dus hoe ver van de buren, daar wel of geen raam enz.

Als de architect het plan dan klaar heeft, 3 dimencionaal op disk, dan brengt de townplanner het naar de gemeente met de verklaringen enz. je geeft hem een cheque mee van meer dan 10.000,== dan gaan ze er naar kijken en dan krijg je na ongeveer 5-9 maanden het bericht , wat ze niet goed vinden, dus je veranderd het weer, ik weet niet of je daar extra voor betaald, maar goed het hele proces kan een paar jaar duren, voor je het goed voor elkaar hebt.

Dan breng je het hele uitgewerkte plan naar een bureau, die berekend precies wat het mag kosten en dan ga je het aan aannemers aanbieden en zij vertellen precies, hoeveel geld zij voor het project willen hebben, dan kun je de goedkoopste kiezen, maar gelukkig heb je al een richtlijn wat het ongeveer moet kosten, dus als ze te goedkoop zijn, dat vertrouw je niet, want dan komen ze halverwege voor meer geld enz.

Dan kun je je eigen architect nemen om het bouw proces te begeleiden of je gaat naar een masterbuilders buro, daar zitten ervaren oude rotten in het vak, dat is een soort uitzendburo en/of die neem je dan.
    Maar alles bij elkaar kost het ontzettend veel tijd en geld, ik wilde je dit hier vertellen, dan kun je eens vergelijken hoe ze het hier doen.

Dus als ik goed begrijp, jij bent een begeleider, jij kijkt of ze het juiste doen, bij het bouwen, oh.. oh.. lijkt een zenuw beroep, niks komt op tijd, of je moet het nog bestellen, of te klein of te groot, of de aannemer wil een dun balkje gebruiken, terwijl het een dikke moet zijn, daar moet je dan ook nog tegen vechten, ik heb bewondering voor jouw, het zou mij gek maken, doodnerveus.

Hebben jullie ook een program op t.v. van Grand Designs, uit Engeland ?, daar bouwen ook mensen hun huis enz. erg interessant, want daar zie je vaak hoe andere mensen ongeveer met solar of verwarming enz.

14. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Cinnemon, wat een gedoe zeg, daar bij jullie. En ik dacht dat het hier een zooitje kon zijn met de bouw. Als het me hier niet lukt ligt er een volledig onontgonnen gebied voor me klaar in Australie, ha ha.

Mijn werk kan af en toe behoorlijk zenuwachtig zijn. Je maakt echt de "leukste" dingen mee. Bijvoorbeeld autocad tekeningen van de architect die totaal niet met elkaar kloppen. Dan kun je denken aan verschillende afmetingen van kozijnen op de kozijnstaat, de plattegronden en de geveltekeningen. Dan mag je gokken welke de goede is. Schachten in hoogbouw die totaal niet op elkaar aansluiten. Sorry mevrouw, die nieuwe kast kan daar niet staan want we moeten de leidingen verslepen d.m.v. een koof dwars over die mooi blinde muur.
    Problemen met leveranciers. Puien die niet op tijd geleverd worden zodat je pand niet wind- en waterdicht is en je dus niet op tijd met je afbouw kunt beginnen. Trappen die te laat komen zodat je niet met de bovenliggende vloeren of kap kunt starten. Ha ha, misschien kan ik beter een boek schrijven over "het leed dat verbouwen heet". Gelukkig kun je als vrouw wel een potje breken en wanneer je je charmes een beetje in de strijd gooit krijg je heel veel voor elkaar. Of een beetje hulpeloos doen, doet het ook erg goed. Het doel heiligt de middelen, moet je maar denken.
    Het leukste vind ik dus om aan particulieren heel goed uit te leggen wat er gaat gebeuren, hoe dit in zijn werk gaat, hoe we dit nog praktischer kunnen doen (lees: kostenbesparend), goed waarschuwen voor de valkuilen etc. Voor mij allemaal peanuts maar voor mensen die hier niet dagelijks mee te maken hebben meestal een behoorlijke berg om over heen te komen.

Het programma dat je noemt ken ik niet. Wel zat ik laatst even naar een programma te kijken over aankopen/verbouwingen die helemaal de mist in gingen. Weet alleen niet meer hoe dat heette. Het ging wel over Engelsen die zich in het buitenland gingen vestigen.

Mocht je ooit vragen hebben over je verbouwing dan lees ik dat wel. Misschiein is het iets waar ik je wel mee zou kunnen helpen qua uitleg of toelichting, je weet maar nooit.
    Ga nu de pan met eten van het vuur halen. Voor het eerst weer boerenkool met een Hema-worst. Joepie.

15. morgana
    Afbeelding van morgana

Cinnemon, gaat dat dan om een gewoon huis wat je wilt bouwen?
    Ik heb juist hele goede ervaringen. En ik woon ook in Australia. Wij hebben destijds zelf ons huis ontworpen, dit betrof een hele verdieping op een bestaand huis. Daarna ging het via de aannemer naar de architect die het uittekende, toen weer terug naar ons, we hebben nog een paar kleine dingen veranderd, weer terug naar de architect, toen naar de gemeente ( townplanner), het werd meteen goedgekeurd. De bouw begon vrij snel en 8 weken later was het klaar!! Van begin tot einde duurde het bij ons ongeveer 5 maanden.

16. cinnemon
    Afbeelding van cinnemon

Morgana, fijn dat jullie goede ervaringen hebben opgedaan met bouwen, maar ik praat over een blok units, maar ik hoor het al, het is overal het zelfde, overal is stress als dingen niet goed gaan, zoals het moet, maar ja......, als het gebouwd is en het resultaat mooi, dan is alles weer gauw vergeten.

17. joek
    Afbeelding van joek

Leuk, weer allemaal nieuwe onderneemsters!
    Ik ben dus joek, 45 en heb sinds 1,5 jaar een administratiekantoor. Daarnaast werk ik nog als boekhouder bij een hotel.

18. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:
    ..Ha ha, misschien kan ik beter een boek schrijven over "het leed dat verbouwen heet"..
    Zullen we dit samen doen? Daar moet markt voor zijn.

19. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Ha die Benthe,

ja, lijkt me een strak plan, volgens mij stormen we meteen de bestseller lijst in. Het zal wel een dikke pil worden want wat ik in de loop der jaren van mensen om me heen heb gehoord/gezien, je wilt het niet weten.....

En dus heel veel komt door discommunicatie tussen de opdrachtgever en de aannemer. Maar je hebt er wel een kleine groep aannemers tussen waar wel hele foute zaken gebeuren. Gelukkig is het gros van de aannemers gewoon vaklui met veel kennis van zaken. Alhoewel je door de negatieve berichtgeving in de media wel op een verkeerd been gezet wordt.

Daarom ben ik dus ook een bouwbegeleidingsbureau begonnen zodat je de opdrachtgevers voor de mogelijke problemen kunt behoeden.

Haak even af, ga kastanjes zoeken in het bos met mijn dochter.

20. Baas Galgo

Hoi, het is een bedrijf want ik ontwerp de sierraden etc.. maar het is ook wel echt liefdadigheidswerk daar ik het verdiende geld af sta aan de rescue groepen.

Wat leuk dat je boeken en teksten schrijft! Geven mensen dan de ideen aan en die zet jij in een mooie duidelijke tekst?

21. benthe
    Afbeelding van benthe

@Baas Galgo, ik ben commercieel tekstschrijver en werk hoofdzakelijk in opdracht. Daarnaast schrijf ik columns. In oktober a.s. wordt het boek gepresenteerd dat ik samen met een coauteur heb geschreven.

@Pakezel, ik stel voor dat het géén dikke pil wordt. Dat wordt veelal niet gelezen. Zullen we een mooi vormgegeven en - voor iedereen - goed te lezen boek schrijven? Met verhalen en ervaringen uit jouw praktijk, met tips en vooral met humor?
    Weet jij of er eerder soortgelijke boeken zijn geschreven en uitgegeven? Ik schreef het min of meer als grapje, maar wie weet ..

22. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

we doen het met zijn allen! Ik kan een hoofdstuk of tig vullen met hoe ze na het verbouwingsleed alles weer op orde krijgen, we hebben een sieradenontwerpster zodat iedereen zichzelf na al het gedoe met iets leuks kan verwennen,... en nou ga ik slapen.

Had vandaag eigenlijk overdag mijn werk af moeten maken maar het zonnetje scheen zo lekker. Dus heb ik vanavond alle cursuszaken, nieuwsbrieven en achterstallige admin van dit weekend moeten bijwerken.

Lang leve het eigen baasje zijn :-))

trusten!

23. meepje2
    Afbeelding van meepje2

Goed idee van Jessikaat om het met z'n allen te schrijven. Ik kan zo een hoofdstuk over het vervangen van mijn ramen schrijven. De tranen van het leed zijn nog zichtbaar als je goed door de ruiten kijkt. En dan heb ik het nog niet gehad over de vorige eigenaar van mijn huis die dácht dat hij kon verbouwen... (Daar hebben wij nog jarenlang 'plezier' van gehad. En schadeclaims ingediend natuurlijk).

Volgens mij moeten wij daar met z'n allen de giller van het jaar van kunnen maken :)

24. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

De verbouwing van mijn badkamer is de 4e week in gegaan....oh...het wordt mooi hoor...dat wel
    Als we geen oduche op zolder hadden gehad, had je me nu kunnen wegdragen van de stress. En als je 3 a 4 x moet plassen 's nachts is naar beneden hobbelen ook geen feest.
    Ben benieuwd of het deze week af komt. Ik heb er een hard hoofd in, maar ik houd jullie op de hoogte.

25. sienna
    Afbeelding van sienna

Pakezel, het werkt hoor om flyers bij de doelgroepen neer te leggen. Wij hebben overal kortingsbonnen voor familiedrukwerk neergestrooid bij verloskundigenpraktijken, kraamzorg, zwangerschapsgymnastiek, huwelijksfotografen enz. en heel regelmatig komen de mensen met die bonnen binnen bij ons. Met die kortingsbonnen heb je direct controle of het ook echt werkt.

Leuk dat je meeschrijft, Baas Galgo. Ik heb de site bekeken en vind het prachtig werk wat je doet. Zoals je uit bovenstaande al kunt opmaken, heb ik een drukkerij, samen met een compagnon.

Jouw verhaal heb ik al eens eerder gehoord van mijn neef die ook in Australië woont, Morgana. Wat mij opviel, was dat hij er elke keer een kamer bij liet bouwen als er een kindje op komst was. Helaas is het contact inmiddels wat verwaterd.

Jammer dat ik geen boekdrukkerij heb, dames, anders kon ik ook meedoen met het boek, haha.

Ik kan hier momenteel niet heel veel langskomen, want we hebben 2 zorgelijk zieke familieleden van man z'n kant dus we zijn 's avonds veel op ziekenhuisbezoek.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x