Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Werk & Studie
  4. Dames met een eigen bedrijf

Dit onderwerp heeft 2278 reacties, en bestaat uit 92 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 92.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 11:11.

Dames met een eigen bedrijf

Ga naar een onderdeel
  1. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Daar zijn we weer!

2. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

wat is hier nou skebeurt?
    ik weet al wat er skebeurt is :-)

3. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Ik haal het topic nog ff naar boven, want net een iets andere titel...
    Heb geprobeerd om iedereen te pm-en, maar kreeg na 3 pm's een bericht dat ik niet helemaal snapte, maar wat er volgens mij op neer kwam dat ik er geen meer kon versturen met dezelfde inhoud (copy/ paste gedaan natuurlijk voor het gemak).

Iedereen die dus geen bericht heeft gekregen van deze "verhuiszing": sorry...
    Pm me maar even, dan hoor je wel waarom.

In iedereen geval welkom voor de vaste gasten en natuurlijk voor alle nieuwe dames met een eigen bedrijf.
    Het netwerk en de gezelligheid kunnen niet groot genoeg zijn!

4. sueann
    Afbeelding van sueann

Je moet dan zorgen dat alle berichtjes die je verstuurt net ietsje anders zijn. Bijvoorbeeld door een paar spaties na het eerste woord toe te voegen. Of in dit persoonlijke geval: Hallo <nick> toevoegen.

5. cinnemon
    Afbeelding van cinnemon

Brucefan, is dit de het zelfde topic, waar Meepje ook op schrijft ?, dan ben ik aan het juiste adres, want ik wil nog het resultaat weten van hoe ze gegaan is met haar job etc.

Ik vond het al vreemd, dat het andere topic was opgeheven, maar goed, we zullen dit even ook een "favoriet" maken en dan gaan we hier gewoon weer op verder.

Je schrijft het nogal leuk, welcome voor de vaste gasten en alle nieuwe dames met een eigen bedrijf, maar.... je hebt gelijk, dan kunnen we allemaal onze zakenproblemen een beetje met elkaar bepraten, want je moet echt in zaken zitten en ervaring hebben, omdat allemaal te begrijpen, want dan voel je het aan levende lijven, compleet met spanning etc.

Want dan moet je zelf, je eigen inkomen maken en klanten verwerven, nou dat vind ik knap, dat geeft soms spanning, want je moet.... en als het niet lukt, dan val je terug op een uitkering en dat is niet de bedoeling, daarom is dit een prima topic voor Dames met een eigen bedrijf en die elkaar kunnen steunen, want zij ondervinden het dagelijks wat het is om een eigen bedrijf te hebben.

6. meepje2
    Afbeelding van meepje2

Hallo allemaal, ik ga binnenkort iedereen via pm vertellen hoe het verder is gegaan.

Brucefan, hartelijk dank voor je hulp en medewerking!

Gisteren kreeg ik er een (kleine, eenmalige) opdracht bij. Daar ben ik heel blij mee, het is tenminste weer íets. Je weet nooit hoe een balletje verder gaat rollen.

Dit weekend heb ik het erg druk, omdat ik een opdracht moet afronden en er plotseling een verstoring van website en e-mailprogramma optrad. Daarnet belde de webhost dat de webserver het had opgegeven en hij gaat zorgen dat alle sites weer online komen, die nu niet zichtbaar meer zijn. Hierdoor realiseerde ik me hoe afhankelijk we zijn van de techniek. Gelukkig heb ik meerdere e-mailadressen en programma's, puur uit veiligheidsoverwegingen. Maar het is erg lastig en staat knullig naar mijn klanten toe als ik ineens moet melden dat ze een ander adres moeten gebruiken. Dat mijn site ineens offline was, heb ik maar niet gezegd... Ik hoop dat het snel is opgelost.

Misschien is het een goed idee om hier van gedachten te wisselen, hoe jullie dat nu allemaal beveiligd hebben. Naast meerdere e-mailprogramma's en adressen maak ik ook iedere week een back-up van de gegevens op mijn computer. Ik dacht daarmee alles getackeld te hebben, maar niet dus. Als zo'n webserver het begeeft, heb je ineens weer een ander 'probleem'.

De techniek staat voor niks, maar ik ben niks zonder die techniek...

Groetjes
    Meepje

7. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

Hier lopen de verwijzingen via Argeweb vanwege het goedkoopst en draaien de sites via mijndomein, ja ja, vanwege het goedkoopst.

Nooit geen trubbels eigenlijk, of wel trubbeltjes maar geen drama's. En hun support is snel en goed. Waar zit jij?
    Jess

8. meepje2
    Afbeelding van meepje2

Ik zit bij I-S-E.

9. sienna
    Afbeelding van sienna

Meepje, gefeliciteerd met je opdracht. Al is het maar klein, er kan altijd iets positiefs uit voortvloeien.
    Wij zitten bij Interforce en zijn er erg tevreden over. Vorig jaar was daar ook een crash (gelukkig in het weekend zodat we er niks van hebben gemerkt) en daarna hebben ze ervoor gezorgd dat er een tweede systeem naast loopt die het bij een volgende keer onmiddellijk overneemt. Via hen zijn we ook goed afgeschermd tegen spam en...ik vind ze niet duur.

10. meepje2
    Afbeelding van meepje2

Ha Sienna, wat is 'niet duur'?

11. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

Niet duur voor ons is argeweb die de domeinnamen en de bijbehorende redirects regelt voor 4,95 per jaar

en de domeinnamen die we bij mijndomein hebben lopen en waar dus sites op draaien komen op 29.50 per jaar.
    Jess

12. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

Trouwens Meepje, als je jou op je eigen naam googled kom je helemaal niet naar voren als tekstbureau. Ik denk dat je op naam ook te vinden moet zijn en nu kom je enkel tevoorschijn als onderdeel van het schrijverscollectief van het boek.

Daarnaast denk ik dat, zeker als tekstschrijver, een meer dynamische website je zou profileren binnen de grote groep. Ik zou ook zeker het feit dat je hebt meegewerkt aan een boek uitdiepen. Tevreden klanten vragen of ze een aanbeveling voor je willen schrijven en die plaatsen.

Wat ikzelf een leuke site vind is http://www.quibble.nl
    en die is misschien wat té dynamisch voor de meesten maar het spreekt wel. En als je zo'n website niet zelf kunt maken dan kan mijn mijnheer je daar bij helpen.

Zo, dat waren mijn maandagochtend gedachten weer ;-))

13. mamanet
    Afbeelding van mamanet

Hallo allemaal, mag ik weer terugkomen? Wegens tijdgebrek ben ik op een gegeven moment gestopt met hier schrijven, maar kom toch graag weer terug.
    Ik heb mijn vaste baan opgezegd! Ben nu dus echt ondernemer. Ik heb een massagepraktijk, biedt ook bedrijfsmassage aan en ben begonnen met een coachingsopleiding, ik ga dus ook coachen. Lijkt me een leuk pakket om aan te bieden bij bedrijven en het lijkt me ook een goede combi met massage. Mensen die gecoacht willen worden hebben vaak ook een erge behoefte aan ontspanning, dan zit je dus goed bij mij.
    Het voelt goed om zelfstandig te zijn, ik heb een behoorlijke klantenkring, dus voorlopig red ik het wel even.
    Ik ga weer verder.
    Succes allemaal!

14. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Welkom terug Mamanet en succes nu je er helemaal voor gaat!

15. sienna
    Afbeelding van sienna

Leuk dat je er weer bent, Mamanet en fijn dat je nu helemaal voor jezelf bent begonnen. Dat zal een stuk rustiger zijn voor je. Het ontbreekt mij ook vaak aan tijd om hier te schrijven maar dat maakt toch niet uit?

Jessikaat, de prijzen die jij betaalt voor je domeinnamen en bijbehorende redirects is minder dan ik kwijt ben. Maar dat komt misschien omdat wij er meerdere hebben én heel veel geheugenruimte nodig hebben.

Bij ons begint de boel weer een beetje op gang te komen na de vakanties. Tenslotte zijn bij ons de scholen vorige week pas begonnen. Vandaag rinkelde de telefoon al weer veel meer dan vorige week en gaan er ook weer steeds meer offertes de deur uit. Is het bij jullie tijdens de vakantiemaanden ook veel rustiger?

16. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

@ mamanet: leuk, nog een coach. Waar en welke opleiding ga je doen?

@ Sienna: bij mijndomein hebben we per site 500mb. Ik heb bij Argeweb nu 4 redirects lopen. Er start volgende week de cursus "persoonlijk opruimen' en die heeft een redirect, de cursus 'wat doet je geld met jou' heb ik ook geclaimd en dan nog organizingonline.nl en onlineorganizing.nl

De enige 'catch' die Argeweb heeft is dat je zo'n redirect voor 4 jaar aanschaft. Dus komt het op 20 euro.

En mijn domein kost gewoon 29.50 voor die 500 mb Geen idee of dat veel of weinig is. Volgens Rutger gebruiken we nu iets meer dan de helft.

17. sienna
    Afbeelding van sienna

Jessikaat, voor de domeinnamen betaal ik 20 euro per naam per jaar en dan nog een bedrag voor de webhosting. Hoeveel mb ik heb, moet ik nakijken. Misschien moet ik weer eens gaan shoppen.
    Toen ik pas een website had, betaalde ik in guldens 29,50 per maand en toen zijn we overgestapt naar Interforce, omdat die veel goedkoper bleek én een klant van ons is. Zij hebben de website ook gebouwd. Dat is met gesloten beurzen gebeurd omdat we als tegenwaarde drukwerk voor hen hebben verzorgd. Ik zal jouw prijzen eens bij hem neerleggen, 'ns kijken wat hij daarop te zeggen heeft.

18. meepje2
    Afbeelding van meepje2

Ik betaal 12,61 euro per jaar. Webhosting 21,01 per jaar. Dat werkt dus allemaal niet. Webhosting heb ik al aan een ander uitbesteed. En het domein werkt dus ook niet optimaal. Hoewel... het tiep waar ik mee in zee ben gegaan spoort niet helemaal. 33,62 euro kwijt aan de site. 80 euro kwijt aan een virusscanner die zo slecht werkte dat mijn e-mailprogramma werd opgevreten door een virus. Dat betekende de eerste deuk in mijn betrouwbaarheid. Schade? Niet te berekenen.

Virusscanner bleek zoveel vermogen nodig te hebben dat mijn laptop zeer traag werd. Virusscanner laten verwijderen en een nieuwe geïnstalleerd. Schade? Niet te berekenen.

Nu verdween mijn site ineens van internet. Daar zit een e-mailadres aan verbonden. Dagenlang was ik dus niet bereikbaar. Klanten konden me niet bereiken. Site was niet te raadplegen. Héél vervelend, als je in het weekend deadlines hebt ivm kranten en de uitgave van een boek. Komt niet goed over. Schade? Niet te berekenen...

Ik baal hier enorm van...

19. cinnemon
    Afbeelding van cinnemon

Ik heb geen verstand van Websites, maar ik kan wel vertellen, dat wij linux gebruiken Kabuntu, dat is het systeem wat ook de banken gebruiken er kan dus geen virus inkomen wij hebben ook geen muren er tussen, hoeven ook niet ieder jaar die bescherming te kopen, als jullie verstand hebben van computers (ik niet, maar mijn man), kijk dan eens bij Google naar linux kubantu, dat is de tegenhanger van Windows als je Linux hebt (wat gratis is), kun je alle programma's van de wereld GRATIS downloaden.

linux, is voor de gewone man en door de gewone man, niemand is eigenaar, iedereen kan er iets aan toe voegen, vandaar dat je alle programmas gratis kan downloaden , gemaakt door allemaal computer fanaten, die er niets voor vragen.

Windows, is helemaal niet blij met die concurrentie en wilde ze voor het gerecht brengen, maar ja, wie pak je aan ??, toen waarschuwden de banken, windows, als ze dat gingen doen, dan gingen alle grote wereld banken Linux financieel helpen, want tenslotte hebben zij het meeste baat er bij, zij gebruiken het systeem, niemand kan daarop inbreken.

Ik wilde jullie dit vertellen, want er zit in nederland een hele "grote" Linux man, die er heel veel van weet en het graag aan iedereen wil vertellen (adverteren), ik ben zijn naam vergeten. allemaal succes !

20. jessikaat
    Afbeelding van jessikaat

Hoi Meepje,

waarom stap je niet gewoon over? Je gaat naar mijndomein.nl en met een klik op de knop is het allemaal geregeld. Hou je wel zelf je website bij, ik bedoel of je daar zelf direct zaken in kunt veranderen. Of laat je dat ook doen?

en hoezo betalen voor een virusscanner? Dat soort zaken is allemaal gratis te downloaden.
    Als je er niet uitkomt, neem dan gewoon even contact op. Dit soort zaken regelt Rutger hier allemaal en ik heb me daar nog geen dag zorgen over hoeven te maken. Alles loopt hier op rolletjes, zowel qua site als qua bereikbaarheid en alles wat daarmee samenhangt. En in principe voor enkele tientjes per jaar als je alle registraties en sites meetelt.
    Jess

21. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Beste Mamanet,

wat geweldig dat je je andere baan hebt opgezegd en nu helemaal zelfstandig ondernemer bent! Gefeliciteerd! ook al ken ik je niet ik wens je echt alle succes van de wereld. Zelf ben ik ook bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijf. Website gemaakt, alle administratieve zaken geregeld en dan dus opdrachten binnen zien te halen. Maar momenteel nog naast mijn huidige baan dus echt actief kan ik me er helaas nog niet op storten. Ik moet het nu hebben van de avonden, mijn vrije dag in de week en eventueel de weekenden. Maar mijn droom is dus ook stoppen met mijn huidige werk en volledig zelfstandig ondernemer worden in iets dat ik echt leuk vind om te doen. Zeer belangrijk is ook dat ik mijn eigen tijd dan kan inplannen zodat ik zelf onze dochter lekker naar school kan brengen en weer op kan halen. (maar dat is weer een ander topic, geloof ik)

Hoe heb jij dat gedaan? Heb je echt actief klanten moeten binnenhalen of was het meer mond tot mond reclame via bekenden? Hebben de overige dames nog tips op dit gebied? Zelf ben ik nu actief mijn doelgroep aan het aanschrijven en heb ik flyers op plaatsen liggen waar mijn doelgroep komt. Het liefste zou ik echt gaan adverteren in een zondagsblad of zo maar dit moet je dan wel continu doen en dat is dan best kostbaar.

Ik ben heel benieuwd of er nog tips of leuke starters verhalen zijn (ben hier vandaag voor het eerst beland dus weet niet van de voorgeschiedenis van dit topic).

Allemaal veel succes!

22. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Welkom Pakezel! Vertel ook even wat je doet...ben nieuwsgierig!

23. Brucefan
    Afbeelding van Brucefan

Oke...reclame maken voor mijn eigen bedrijf mag niet..soit (hoewel ik dan niet telkens hoef uit te leggen wat ik doe...) maar dat er geen link mag staan naar onze Hyvespagina gaat wel wat ver. Dank moderator....

24. cinnemon
    Afbeelding van cinnemon

Kijk eens hoeveel het kost, om in het gratis s'ochtend treinkrantje te adverteren,
    dan zien gelijk een heleboel mensen jouw advertentie voor dat ze naar hun werk gaan.
    Het is maar een idee.

25. benthe
    Afbeelding van benthe

@Mamanet, wb!
    @Pakezel, welkom! Het oprichten van het bedrijf is meestal veel werk tegelijk.
    @Jessikaat, ik heb de website, die je noemde, bekeken. De vorm waarvoor mensen kiezen is heel persoonlijk en afhankelijk van je doelgroep en welke beeld je wil creëren van het bedrijf. Ikzelf kies voor sober, strak, inhoudelijk en geen opschmuck.

Van hostingtoestanden heb ik weinig verstand. Mijn website loopt via Vevida en ik betaal ong. 45 euro per jaar. Ik ben nog nooit uit de lucht geweest en altijd bereikbaar, dus ben ik tevreden.
    Verder zweer ik bij Norton, ook al zijn er veel mensen die het verafschuwen. Met genoegen betaal ik jaarlijks wat geld om me prettig te blijven voelen.

@Cinnemon, ik ben bang dat het kopen van paginaruimte (reclame) in de gratis ochtendbladen, behoorlijk duur is en niet aantrekkelijk voor kleine ondernemers.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x