- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3014 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 19:38. Dit onderwerp is gesloten!
Koffie, lekker bakske koffie
- Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 20:58maybe4
Blikje
kunnen we als tijd hebben weer knutselen
Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 21:28hortensia
Hallo, ik had vandaag geen computer. Ik vond er niets aan, ben verslaafd ik miste hem gewoon! Nu vanavond dus lekker al mijn mail aan het lezen en beantwoorden en natuurlijk hier even lezen.
Een fijne avond en tot morgen!Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op woensdag 28 maart 2012 17:20maybe4
ja hortensia zonder computer willen we niet meer ,
Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op woensdag 28 maart 2012 22:16blikopnul

- Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 10:28hortensia
Goedemorgen dames! Eigenlijk wel erg he, dat we zo afhankelijk zijn geworden van zo'n apparaat! Vroeger deden we het toch ook zonder? Tja, toen belden we meer met onze vrienden/kennissen denk ik? Ik tenminste wel, doe veel via de mail, dat is makkelijk en ik stoor niemand tijdens zijn werk of andere zaken. Ook heb ik nu, zoals met jullie, meer sociaal contact. Maar vroeger kwamen de buurvrouwen bij elkaar op de koffie en die tijd is voorbij, bijna! Ik hoorde dat de bibliotheken over een paar jaar ook niet meer bestaan, te duur en dan wordt het ook digitaal allemaal. Een boek bestellen en thuis laten bezorgen! Niks aan! Een mens verliest zo alle sociale contacten denk ik. Maar soms ook wel heel gemakkelijk!
Nou, ik ga naar de markt! Kijken of ik nog sociaal kan zijn en een bekende tegenkom:)Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 17:51gekmakend
Hallo,
Vervelend als je pc stuk is maar we zijn ook wel erg verwend hoor met het apparaat. zo is het ook niet meer voor te stellen dan er geen mobiele telefoon was. Ik weet jullie leeftijd niet maar kunnen jullie voorstellen dat we ook geen telefoon hadden ik wel mijn ouders hadden bij voorbeeld vroeger dat ik thuis was geen telefoon.
Hortensia het sociaal contact is er ook minder door geworden lijkt het volgens mij valt dat nog wel mee.
Zelf vond ik het erger toen de tv zijn intrede deed en de mensen dingen af gingen zeggen om dat er iets op de tv was.
Toen mijn ouders overleden waren er ook geen computers ik denk dat hun ogen hadden uitgekeken.
Wat is dat weer wennen dit weer ik wist dat het koud zou zijn maar het viel mij echt zwaar tegen vanmorgen op de fiets.
allemaal een prettige avond en voor straks
- Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 23:00maybe4
Vroeger :
geboren voor 1980 ? wees blij dat je er nog bent.
Dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is. Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken.
De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoons mee. We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. We hadden geen Playstation, Nintendo, X-box, videogames, 64 tv zenders, surround-sound, een eigen tv, computer of internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen, ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen. Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het eens met de politie! Stel je voor! Onze generatie heeft probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Bij die generatie hoor jij ook...
...Wees blij!Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op donderdag 29 maart 2012 23:07maybe4
welterusten
Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op vrijdag 30 maart 2012 09:21blikopnul

Gisteravond was er geen forum, maar ik neem aan dat jullie ook zonder mijn nachtgroet lekker geslapen hebben.
Maybe, leuk dat verhaal van de voor 80 ers.
wij zeggen ook wel eens tegen elkaar dat we een "harde jeugd" gehad hebben.
Tijdens mijn lagereschooltijd overleed de hoofdonderwijzer, de handwerkjuffrouw en meerdere kinderen. Dat werd verteld, en dat was het. Niks begeleiding of speciale opvang. Als er tegenwoordig een ruit knapt komt er al een sociale werker helpen bij de verwerking. En zo is er nog wel meer.
Maar ja, we zijn er flink door geworden.
Prettige dag iedereen,
groetjes, Blikjeblikopnul wijzigde dit bericht op 30-03-2012 11:20 met 0%Mothers hold their children's hands a while and their hearts forever. - Geplaatst op vrijdag 30 maart 2012 10:05hortensia
Goedemorgen dames! Ha, moest wel lachen om dat stuk van Maybe over vroeger. Ja, veel dingen waren wel zo. Vooral dat stuk van die straatlantaarns herkende ik. Ik mocht 's-avonds na het eten nog wat buiten spelen, maar als de straatlantaarns aangingen moest ik thuis zijn. Ik kan me nog een keer herinneren dat die lantaarns maar nooit aangingen! Toen ben ik van moeheid toch maar naar huis gegaan! Onze jeugd was vast wel leuk, maar ook waren er dingen die nu veel beter geregeld zijn. Dingen die nu gebeuren, gebeurden toen ook, maar toen mocht je er niets van zeggen! Nu gelukkig wel! Een onderwijzer die sloeg! De kinderlokker die zijn gang ging! De vrouwen die geslagen werden door hun man! En de dominee die de baas was! Nee, terug naar vroeger wil ik niet!Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op vrijdag 30 maart 2012 22:04blikopnul

Goede avond,
Ach Hortensia, vroeger was niet alles goed en nu nog niet.
Zal het ook wel nooit worden.
Ik vond het onderwijs wel beter, niet het slaan, maar het leren.
Ik ben co-hulp geweest op een basisschool en geen van de onderwijzers kon een brief zonder fout schrijven of de dictee´s van de kinderen goed corrigeren.
Nu nog zijn er studenten die geen goed Nederlands kunnen schrijven en dat vind ik toch wel armoe.
Maar er zal altijd wel ergens iets te verbeteren zijn.
Wij speelden vaak met alle kinderen in de straat allerlei spelletjes, dat was toch leuker dan het huidige gamen op de p.c.
Prettige avond verder,
groetjes, Blikje

Mothers hold their children's hands a while and their hearts forever. - Geplaatst op zaterdag 31 maart 2012 10:21maybe4
goedemorgen allemaal
Weekend, geniet ervan .,
Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op zaterdag 31 maart 2012 14:02gekmakend
Goede middag,
Wat was ik weer blij dat ik thuis was wat een kou.
Natuurlijk was vroegen niet alles beter dat is vaak alleen in de herinnering.
Maar soms denk je we; eens wat mankeerde er vroeger aan hoe iets ging.
Neem alleen wat blikje zegt het onderwijs het klinkt soms net of wij geen goed onderwijs hebben gehad, alles moest anders maar of het beter is??
Maybe hoe doe jij dat toch allemaal nu weer van die leuke letters.
Allemaal een
- Geplaatst op zaterdag 31 maart 2012 17:47blikopnul

Hallo allemaal,
Ja, het weer is wel omgeslagen, maar dat was voorspeld.
Wij hadden wel zon, maar het was toch erg koud.
Gelukkig doet de verwarming het goed.
Dat is in elk geval beter dan vroeger, als kind hebben we wat afgebibberd in je koude bed in een onverwarmde slaapkamer.
Ach, alles heeft zo zijn voor en zijn tegen.
Groetjes, Blikje

Mothers hold their children's hands a while and their hearts forever. - Geplaatst op zaterdag 31 maart 2012 18:29hortensia
Koude slaapkamers, ja met een kruik in bed! Ik ben opgegroeid in een groot bovenhuis in de stad, geen dubbelglas, eerst kolenkachels later gaskachels en natuurlijk niks in de slaapkamer. Alhoewel wij later een kachel in de slaapkamer hadden en straalkacheltjes natuurlijk!
Vandaag leuk gewinkeld. Maar bij de C&A had de kassiere problemen en toen ik aan een andere winkeljuf heel netjes vroeg of er nog een kassa open mocht omdat de rij zo groot werd, kreeg ik een zeer brutale bek terug. Het was dat mijn dochter echt die blouse wilde want ik was in staat om het kledingstuk neer te gooien en weg te gaan! We hebben uiteindelijk nog een kwartier staan wachten voordat wij geholpen werden en er was maar 1 klant voor ons! Ook die tijd is voorbij dat klant nog koning was!
Fijne avond!Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op zaterdag 31 maart 2012 20:12maybe4
ik woonde vroeger in een vrijstaand huis op het platteland , en koud als het s winters was, dubbel glas had je nog niet ,en smorgens als je wakker werd dan waren de ramen bevroren met van die ijsbloemen als je er op blies dan smolt het en kon je naar buiten kijken.
, s avonds werden de planten voor het kamerraam even weggezet anders zouden ze bevriezen , nee wat dat betreft hebben we het nu stukken beter denk eens aan de was , opkoken in een grote ketel op de kachel enz enz., nu draaien we de knop om , en de kachel idem dito .,
en toch heb ik warme herinneringen aan die tijd .,
Blikje heb je alweer plaatjes gemaakt bij mr S ?
Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op zondag 01 april 2012 08:44blikopnul

- Geplaatst op zondag 01 april 2012 09:22ModLibelle
Goedemorgen,
Gefeliciteerd. Dit topic heeft 3000+ berichten en er kan dus een tweede deel aangemaakt worden.
Met vriendelijke groet,
Forumteam Libelle.nlAlgemeneVoorwaarden | Forum@Libelle.nl - Geplaatst op zondag 01 april 2012 12:44maybe4
goedemiddag allemaal.,
Blikje hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je man ,
en t is vandaag ook palmpasen .,

Blikje maak jij het nieuwe deel ??Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op zondag 01 april 2012 12:57gekmakend
Goede middag,
Blikje gefeliciteerd met je man.
Gefeliciteerd met deel 2.
Groetjes Gekkie.

- Geplaatst op zondag 01 april 2012 12:58gekmakend
Zeker 2 keer op de knop gedrukt.
Ook goed voor allebei een boeket.
Gekkie. - Geplaatst op zondag 01 april 2012 14:42blikopnul
Hallo,hier is het druk druk druk, maar wel gezellig .
Maybe, ik hoopte al op jou voor een nieuw deel. Ik heb dat nog nooit gedaan. Alvast bedankt!
Groetjes, Blikje.
Als je vertelt hoe het moet wil ik het wel morgen doen hoor!blikopnul wijzigde dit bericht op 01-04-2012 17:01 met 0%Mothers hold their children's hands a while and their hearts forever. - Geplaatst op zondag 01 april 2012 15:06maybe4
Blikje je hebt inbox, met tekst en uitleg .
maybe4 wijzigde dit bericht op 01-04-2012 19:39 met 117%Herinner je gisteren denk aan morgen maar Leef vandaag - Geplaatst op zondag 01 april 2012 16:39hortensia
Goedemiddag! Meneer Blikje van harte gefeliciteerd met uw verjaardag! Wat een leuke dag om jarig te zijn!
Fijn dat we Maybe hebben, ik zou ook niet weten hoe je een nieuw deel moet maken. Hopelijk kan ik jullie straks nog vinden!
Allemaal een fijne Palmpasen!Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart! - Geplaatst op zondag 01 april 2012 19:38blikopnul
http://forum.libelle.nl/forum/list_messages/61587
Er is een nieuw deel geopend,
Koffie,lekker bakske koffie(2)
Daar verder koffie drinken s.v.p.Mothers hold their children's hands a while and their hearts forever.
Dit onderwerp heeft 3014 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 19:38. Dit onderwerp is gesloten!
Koffie, lekker bakske koffie