Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Borstkanker, er open mee omgaan

Dit onderwerp heeft 1585 reacties, en bestaat uit 64 pagina's. U bent momenteel op pagina 64 van 64.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 15:30.

Borstkanker, er open mee omgaan

Ga naar een onderdeel
  1. nero
    Afbeelding van nero

Maris, wat heerlijk joh. Omarm het leven maar. Wij doen mee.

Groetjes Annette

2. nero
    Afbeelding van nero

een gelukkig en gezond nieuwjaar voor jullie allemaal.

Groetjes Annette

3. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

Allemaal een mooi en gezond 2012 toegewenst !!!!!!!

Marijke

niet GENOTEN is altijd mis!!!!!!

4. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

Hé Dames,

Hoe is het met iedereen??????

groetjes Marijke

5. Sasbas
    Afbeelding van Sasbas

Hallo Marijke,
    Met mij gaat het goed. De afgelopen weken wel een dikke arm gehad, maar 2 weekjes niet aan het werk en extra lymfedrainage heeft (gelukkig) goed geholpen. Met jou ook alles goed?
    Groeten,
    Saskia

6. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

Hoi Saskia,

Ja alles is goed, ik heb alleen nog een vervelende nawerking van de bestraling, oedeemklachten, er zittten overal blokades door het littekenweefsel en door de bestraling, dus ik ben ook aan de lymfoedeemtherapie, hopelijk word het niet chronisch.
    Ach we zien wel!!!

groetjes Marijke

7. groenteboerin
    Afbeelding van groenteboerin

Hoi,
    Ben sinds maart vorig jaar aan de lymfoedeem therapie,gaat goed maar zo gauw er een week of langer tussen zit,verhard alles weer. Moet ook heel erg opletten met het gebruik van mijn arm(ramen zemen ed) En toch zijn er maar 3 klieren weggehaald bij me,het kan me soms zo frustreren..................Vraag me weleens af of het ooit echt helemaal beter zal worden..............

8. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

Ik kan me voorstellen dat het frusterend is voor je, ik wil daar nog maar even niet aan denken. Bij mij is alleen de poortwachtersklier weggehaald en nooit ergens last van gehad. Maar na de laatste operatie en de intense bestraling met de mal heb ik veel blokkades en littekenweefsel er aan over gehouden. In het zkh afgelopen vrijdag werd ik zelf al geattendeerd op een
    hele aparte behandeling als de oedeem chronisch dreigt te worden.
    Het heet Hyperbare zuutstof therapie en je kunt het vergelijken met de behandeling die duikers krijgen als ze te lang onder water zijn gebleven.
    Het is de bedoeling dat door een overdosis zuurstof de bloedvaatjes verder opengaan en voor een betere doorbloeding gaan zorgen.
    Deze behandeling wordt voor verschillende aandoeningen toegepast en nu ook voor oedeemcomplicaties na bestraling.
    groetjes Marijke.

Ps zijn er nog mensen die carnaval vieren dit jaar, ik had er deze keer geen puf in, maar voor wie wel gaat, veel plezier deze laatste dag!!!!!

krabbegat wijzigde dit bericht op 21-02-2012 09:42 met 0%: fout in tekst

9. Sasbas
    Afbeelding van Sasbas

Bij mij zijn zo veel mogelijk klieren weggehaald en ik heb al lange tijd lymfedrainage. Het ging al 6 jaar goed, ik kreeg het om de 14 dagen. Tot zomaar ineens dus. Ik moet altijd opletten met het gebruik van m'n arm, wat dat betreft heb ik het geluk een huisman te hebben. Op kantoor moet ik altijd uitkijken dat ik niet te lang achter elkaar hetzelfde werk doe, maar dat is goed te doen.
    Ik heb ook vrij veel harde plekken, vooral in en rond de oksel. Dit komt ook door de bestralingen. Hier wil het vocht nogal eens achter blijven hangen. Volgens de radiotherapeute van het AVL is hier niets aan te doen. Maar ik had ook een (pijnlijke) verdikking vlak naast mijn borstbeen en de plastisch chirurg heeft deze d.m.v. liposuctie weggehaald toen ik toch een borstcorrectie kreeg. Misschien dat ik nog eens de moed op kan brengen om naar een chirurg te gaan en te vragen of die in mijn oksel ook misschien weggehaald kunnen worden.
    Ik heb nog nooit van de zuurstoftherapie gehoord, zal er eens op gaan googlen.
    Ik ben van ver boven de rivieren, dus geen carnaval voor mij!
    Groetjes,
    Saskia

10. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

Hallo Saskia,
    Oorspronkelijk ben ik ook van boven de rivieren, maar als je hier woont raak je toch een beetje besmet.

Zulke waarschuwingen heb ik nog niet gehad, maar ik had zelf al het idee om uit te kijken met die arm, oksel, schouder.
    Misschien zou in jouw geval de zuurstoftherapie een optie zijn, je kunt het makkelijk vinden op internet en vragen bij je arts of het geschikt is voor jou!

groetjes Marijke

11. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

Voor wie het kan gebruiken mijn lymoedeemtherapeute heeft een filmpje op you tube staan "Lymf work out" heel duidelijk en makkelijk na te doen!!

groetjes Marijke

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x