- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 1585 reacties, en bestaat uit 64 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 64.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 15:30.
Borstkanker, er open mee omgaan
- Geplaatst op vrijdag 12 september 2008 21:04dinie
ik vond dit gedicht en het raakte mij zeer
LotgenotenWanneer je eenzaam zult zijn of heel verdrietig,wanneer de avond voor jou te donker isof problemen jou de baas schijnen te zijn,en je hart overloopt van de pijn laat ons er deelgenoot van zijn... Wanneer je je geen raad weet of overhoop ligt met jezelf,als mensen jou hebben laten vallen en jij alleen loopt over straat, wanneer de nachten eenzaam blijken en het bij jou maar geen lente worden wil,denk dan aan ons, want dan zijn wij er altijd nog Als je je ooit ongelukkig gaat voelenJe vrienden toch geen echte vrienden mochten wezen,en jij soms hele nachten huilt,als bange dromen je slaap komen verstoren,laat ons er dan deelgenoot van zijnEen lotgenoot - Geplaatst op vrijdag 12 september 2008 21:50Ria D

Gefeliciteerd ook namens mij MELISSA.Carpe Diem, Ria. - Geplaatst op vrijdag 12 september 2008 21:54Ria D
Mooi gedicht Dinie.
Ook mij raakt het.
Sterrenelfje, veel sterkte joh. Je bent over de helft.
Verder iedereen veel sterkte met alle dingen die jullie op dit moment bezig houden.Carpe Diem, Ria. - Geplaatst op vrijdag 12 september 2008 23:08anemoon57
Melissa wat fijn dat je geen stoma hoeft!
Elfje: sterkte maar bedenk: nog 2 dan ben je ervan af.
Verder iedereen veel sterkte.Always look on the bright side of life - Geplaatst op zaterdag 13 september 2008 16:37nero
Maris,
Wat heerlijk voor je. Zo zie je maar dat er echt wondertjes bestaan.
Dikke knuffel,
Annette - Geplaatst op zondag 14 september 2008 00:37scorpi
Lieve meiden,
Melissa gefeliciteerd, wat ben ik blij voor je!!!!!!!!!
Sterrenelfje en Dinie heel veel sterkte!!!
wens jullie allemaal een fijne zondag en veel kracht!!.(scorpi wil dat het bekend is dat zij een ban heeft en daarom niet meer kan reageren, moderator1) - Geplaatst op zondag 14 september 2008 16:41sascha
Hallo,
Het is al weer even geleden dat Suusec is overleden
deze topic stond vol met berichten van medeleven
voor haar nabestaanden .. Wat ik me afvroeg ....
is het bekend bij haar familie dat er zo is meegeleefd
en zijn de berichten gelezen ?
iemand?Later is allang begonnen En vandaag komt nooit meer terug - Geplaatst op zondag 14 september 2008 22:36anita_j
Lieve maris, wat een goed bericht. Gefeliciteerd!
Liefs,
Anita - Geplaatst op maandag 15 september 2008 09:19sterrenelfje
Als ik ligt te huilen als mijn mond vol gif voel. En eten drinken zoiets is bah nee. Denk aan suasane moed houdden. Nog effe daar ligt je dan denk ik. Maar ik genees ik heb doel ik moet. Kinderen komen dan pakken mijn kale kop gaat mamma. Mega pijn mijn kop doet zeg ik zacht gaat wel. Meen ik ook ik red het dankzij liefde begrip onthoudden waarom doe. soms boos denk doe dat nep ding in borst welke borst. Heb hulp want moet lijkt soms gek. Lachen huilen. Ik ben mens dus ben niet gek denk ik dan. Mag toch dit voelen al wordt ik beter. Gewoon en dan moed naar volgende twee 21 okt laaste 29 sept tja moet ik moet zo doe ik het. Maar besef ik mag blijven zijn ik mag mijn man vasthouden. Jullie spreken sterk genoeg ben. Ja man en ik praten uitte gevoel. Het is niets gewoon maar vechten voor recht voor gewoon toch he. we doen dat he samen he hier ook. Liefs anita knuffels iedereenLeef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil - Geplaatst op maandag 15 september 2008 09:22sterrenelfje
Melissa geen stoma wat fijn joh elk goed nieuws straal mijn hart. Ecjht meen ik zo erg. Besef het. Nou gedicht moest ik huilen dinie erg he huil best snel. Maar goed opkroppen moet niet he. Niet hele dag huil hoor. Maar soms gewoon. Bedankt lieverds mega lieve berichten we helpen elkaar okee he kanjers. Iemand geef om jullie ik iedergeval dus!!Leef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil - Geplaatst op maandag 15 september 2008 18:06anemoon57
Mijn haar begint lekker te groeien. Ik draag de pruik alleen nog buitenshuis, nog een maandje denk ik dan kan ik hem opbergen. Ik heb nu een lief kort koppie maar nog net te weinig om zonder te lopen. Zo rond mijn verjaardag is het denk ik lang genoeg om er weer een kleurtje in te laten doen. Ik verheug me erop!Always look on the bright side of life - Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 11:52Jacques SmeetsHallo lieve mensen,
'n tijdje geleden alweer dat ik hier nog eens op bezoek kwam. Voor mij is het vrij moeilijk om dagelijks dit forum te bezoeken en daar echt mee bezig te zijn. Soms kom ik nog eens langs en lees dan weer de berichten en af en toe plaats ik een reactie. De berichten stemmen mij hier en daar verdrietig, terwijl ik erg optimistisch van aard ben. Dan blijkt maar weer eens wat kanker bij een mens teweeg kan brengen. Het is veel meer dan een gewone ziekte.
De aanleiding om nu iets te schrijven is voortgekomen uit mijn eerdere bedoelingen om als partner van een borstkankerpatiënt (die op dit moment weer volledig hersteld is, maar waarbij altijd het gevoel blijft bestaan dat de kanker elk moment opnieuw kan toeslaan) een boek te schrijven over mijn persoonlijke gedachten en gevoelens gedurende dat hele proces. Welnu, dat is in elk geval gelukt en mijn vrouw mag het gelukkig meemaken. Wij zijn daar erg gelukkig mee en beseffen tegelijk hoe moeilijk het voor andere mensen kan zijn, omdat daar helemaal geen sprake is van genezing, maar dat de dood op de loer ligt of al heeft toegeslagen. Wij zijn ons er steeds van bewust geweest dat zo'n boek ook erg confronterend kan zijn voor mensen, desondanks hebben wij de moed bijeengraapt om het te laten uitbrengen. Uitgeverij Gopher in A'dam nodigde ons uit voor een gesprek. Mijn vrouw was erg blij dat zij daarbij is geweest. Er werd natuurlijk ook over haar gepraat, over haar gedachten en gevoelens. Het is niet zo dat ik die heb beschreven, maar wel wat ik ervoer bij haar ziek-zijn, m.n. tijdens de chemokuur, waar het soms behoorlijk heftig was.
Nu weet ik dat ik hier geen reclame mag maken voor een eigen boek en doe dat dan ook niet, althans niet met een directe verwijzing. Ik zal wel de titel noemen: "Kanker, verwoesting en geneeskracht." De uitgeverij was enthousiast en zal het onder de aandacht brengen van o.a. het KWF, Toon Hermans inloophuizen, andere stichtingen die op welke manier dan ook betrokken zijn bij kanker.
Mijn intentie was en is andere partners hiermee tot steun te zijn bij het doorstaan van een kankerproces bij hun geliefden.
JacquesGun jezelf het leven, het leven gunt het jou ook - Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 14:33sterrenelfje
Fijn anemoom ik ben helemaal kaal. Tja ik weet nu niet beter. In spiegel kijk denk okee sta best. Maar pruik toch op in stad winkel. Nu voor eerst winkel dichtbij geweest. Nou zweet joh bang viel dat tegen zeg. Bang was ik mega. Tja ik maak gedichten jacqes goed je samen zo boek heb gemaakt. Fijn voor je vrouw zo man heb. Tja kom wat boven soms en zoveel gevoel;. Maar boek schrijven nee. Mooi jullie gedaan hebben. Tja verwerken welke tijd gaat maar berusten eerst. want wat een reis is het. Denk weinig mensen beseffen wat je meemaakt. Is ook gewoon want wat in je kom als deze kanker heb deze naaste het is niet weinig hoor. Gelukkig praten openhartig over. Ik zeg nu onkanker tegen kinderen want ik mag beter worden gelukkig. En wens dat voor anderen ook. Ja gevoel gaat op en neer dat is zo zekers weten. Fijn je vrouw herstelt is gun van harte haar. We moeten strijden maar wie niet he. We kunnen door elkaar blijven warmte geven dat vindt ik begrip. Al wil je keihard rennen voor woord kanker mooi ik dat nooit zal doen. Eerst wel eerste fase maar nu nee zeg ik keihard er zijn dat wil ik blijven zijn. Met iedereen in welke fase dan ook. Liefs anita Want merk meeste in mijn omgevong denken besmetelijk is zoiets dat doe zo pijn!! Mega!! Nou van forum zoveel liefde begrip steun nog gekregen echt lieverd hier!!!!Leef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil - Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 17:55anemoon57
Jaques is dat boek al gedrukt en in de winkel of moet het nog komen? Ik zou het best willen lezen dus als het er is wil je dat dan melden? Alvast bedankt!Always look on the bright side of life - Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 21:43Jacques SmeetsHallo anemoon,
Het is idd al gedrukt en op 1 september uitgebracht.
Het is in de boekhandel te bestellen via het ISBN (9789051796087) of via de website van Gopher http://www.gopher.nl/title.asp?articleid=12924
Groetjes,
JacquesGun jezelf het leven, het leven gunt het jou ook - Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 22:44anemoon57
Jacques, bedankt! Ik zal er in de boekhandel naar kijken en eventueel bestellen als ze het niet op voorraad hebben. Ik heb dan wel geen borstkanker maar ik had uitzaaiingen zonder tumor. De chemo's zijn goed aangeslagen en ik hoop dat ik het ergste gehad heb, maar het lijkt mij, ook voor mijn man, zo goed om te lezen hoe degene die moet toekijken denkt en voelt.Always look on the bright side of life - Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 22:58dinie
Hallo allemaalJacques gefeliciteerd met je boek ik ga het zeker bestellenEn ik hoop dat het een succes mag worden Hier bij wil ik je ook even zeggen dat ik fijn vind dat je hier af en toe even komt kijken en ons een hart onder de riem steektGelukkig dat het met je vrouw goed gaat en jullie het leven weer kunnen op pakken Van mijn kan t is het wat rustig, ik reageer niet iedere dag, ik heb zelf hiervoor even gekozenSoms is het gewoon goed om wat afstand te nemen van het forumEven hier geen energie in insteken, dat wil niet zeggen dat ik niet aan jullie denk Maar ik merk gewoon dat dit beter is voor mij zelf, om ook met iets anders bezig te zijnIk lees weer en borduur daar van word ik rustig O ja ik ben vorige week naar een lezing geweest van Rob Bruntink Het was wel zware kost maar erg interessant. Het ging over zijn nieuwste boekPalliatieve Sedatie .zijn vorige boek /Buigen als Bamboe wat ook erg intersant isHad ik ook gelezen, ook over dit boek ben ik naar zijn lezing geweestNaast schrijver is hij ook journalist Josje jij heeft vast een geweldig weekeind beleeft Een waar je ontzettend trotst op je zoons mocht zijn Anemoon heerlijk voor je dat het goed gaat en je haren weer aan het groeien zijn Heb je mooie krullen gekregen, ? deze blijven ongeveer een jaar zitten Bij was dit wel het geval Sterenelfje doe gewoon rustig en kalm aan Je bent nu in een fase waarin je genoeg aan je zelf heb Winkelen kan echt vermoeiend zijn Ik denk dat er met jou hoog gevoeligheid nu wel erg veel prikkels binnen komen Probeer ook afleiding te zoeken, en zeker onze problemen, je niet te veel aan te trekken Lieve groetjes voor iedereen ;;; Dinie - Geplaatst op woensdag 17 september 2008 09:24anemoon57
Dinie ik had echt op krullen gehoopt, heb ik nog nooit gehad. Maar voorlopig is het nog recht dus ik vrees dat het geen krullen worden. Maar ik ben al blij met mijn korte haartjes!Always look on the bright side of life - Geplaatst op woensdag 17 september 2008 19:25Jacques SmeetsHallo allemaal,
Dank je wel Dinie
Een bezoekje af en toe aan dit forum of een ander, dat geeft mij wel een goed gevoel en uit de reacties hier en daar te lezen doet het de andere mensen ook goed. Als je in zo'n rot situatie zit, dan gaat er zoveel door je heen, in mijn situatie had ik het gevoel dat ik doorlopend van de ene kant (verwoesting) naar de andere kant (geneeskracht) werd geslingerd. Wat je zegt Dinie, het deed mij ook goed om af en toe afstand te nemen van het forum of van de andere dingen waar ik mee bezig was.
Mijn gedachten waren ook vaak bij mijn oudste broer, die zijn vrouw, na een strijd van 4,5 jaar, aan de gevolgen van borstkanker heeft zien sterven. Angst, onzekerheid, twijfel, het was soms erg moeilijk. Dan keek ik naar mijn vrouw, luisterde aandachtig wat zij vertelde, probeerde mij in te denken wat er door haar heen ging en dan zag ik toch telkens weer die wilskracht om te leven. Het heeft mij wel erg bewust gemaakt van die samenhang tussen de verwoesting (dood) en geneeskracht (leven). Wij leven nu verder in de gedachte dat er een volgende keer kan zijn, een keer dat het slechter afloopt, dat wij toch opeens met de dood worden geconfronteerd. Tegelijkertijd is er het besef van het leven, dat wij genieten van alles en iedereen, dat we blij zijn dat wij in harmonie bij elkaar zijn, samen met onze omgeving, dat wij er open mee omgaan.
De titel van deze topic is veelzeggend en toch voor velen ook beangstigend. Om open om te gaan met kanker, moet de mens zich er eerst voor open kunnen, willen en vooral durven stellen. Dat is simpel gezegd, maar o zo moeilijk om te doen.
Anemoon zal vermoedelijk ook tussen dit soort gedachten en gevoelens heen en weer worden geslingerd?
Ik ben blij dat ik de moed bijeen heb geraakt om erover te schrijven, ook al leverde het een enkel conflict op. Zelfs daar liep ik tegenaan, want ik had er iemand bij willen betrekken, die zelf in een angstig moment heeft geleefd. Ik was tezeer in m'n eigen gedachten terecht gekomen en besefte op een bepaald moment dat de ander zich daardoor aan de kant gezet voelde, ook al was dit nooit mijn bedoeling. Kanker is meer dan een ziekte, daar kwam ik toen wel achter, maar het weerhield mij er niet van om alles op te schijven.
JacquesGun jezelf het leven, het leven gunt het jou ook - Geplaatst op donderdag 18 september 2008 01:06anemoon57
Klopt wel Jacques, het is best vreemd als je hoort dat je kanker hebt maar dat er geen tumor is, alleen een uitzaaiing! De prognoses zijn heel goed dus ik blijf optimistisch en ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Maar ik blijf hier meelezen en posten.Always look on the bright side of life - Geplaatst op donderdag 18 september 2008 11:44sterrenelfje
Tja dinie het blij nog zo raar zo raar. en ja zeer hoogevoelig ben merk anders reageert. Want merk ik aan dokters ook. Maarja ik ben zo kijk anders naar sommige dingen. Ik doe ook anders kalmer met mijn leven ik heb nog. Want ja je verandert erg. Mijn man en kinderen ervaren gelukkig als fijn juist. Lijt alles als een boot rustig vaar. en gaat niet meer zo snel. tja letterlijk ja. Gelijk dinie ik richt mijn ook wat je nog kan en wil. Ik wil dat boek ook ben binnenkort jarig mooi kado. Man zal bestellen kan dus. wil lezen er over tv kijk ik ook over. Want merk juist mijn dit steun geef. Bedankt jacques voor aangegeven van boek. Ik lees ook veel op forum maar reageert waar ik voel daar voel ik mijn fijn. en verdeeld tijd ook beter moet wel nu. Liefs iedereen anita Ga straks weer in winkel wil toch over mijn angst heen mobiel bij de hand. tja eigenzinnig altijd geweest. Maar merk goed voor mijn isLeef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil - Geplaatst op donderdag 18 september 2008 21:13Jacques SmeetsGraag gedaan sterrenelfje. Het is een aanreiking, jij zult zelf ervaren wat het met je doet...of niet. Ik spreek de wens uit dat het jullie tot steun is het het verdere proces.
Wel apart als ik lees dat jij het boek als kado ziet voor je verjaardag. Een boek krijgen met de titel Kanker, verwoesting en geneeskracht op een dag dat je viert dat je weer een jaartje erbij hebt, vind ik wel bijzonder.
JacquesGun jezelf het leven, het leven gunt het jou ook - Geplaatst op vrijdag 19 september 2008 13:48sterrenelfje
Mijn man heb zaterdag tijd voor bestellen. Ik wil het voor mijn verjaardag. Mijn moeder gaf mijn geld. Heb haar ook gezegd wou kopen. Dus echt iets voor mijn mijn eerste bewuste kado ik echt wil voor eerst van mijn leven. Kijk niet iedereen heb steunopunten prive. Ik heb er weinig tot geen. Blijf er ook niet in hangen. Ik moet beseffen weinig mensen prive om mijn geven. Mijn kinderen wel ze beseffen dit ook erg. Ben zelf zeer openhartig over mijn onkanker. Want ik kan genezen heb geluk gehad. Maar zwaar is wel mijn nepborst met dat nep ding. En dan de eerste drie chemo waren zo zwaar amper iets kon laat staan denken. en nu vierde chemo aangepast gelukkig redelijk gegaan. Nu nog twee chemo te gaan 21 okt laaste. Mijn klieren waren schoon en anderen borst ook. die is verkleint dus de gezonde dus. Nou mei laaste operatie kom vaste nep ding erin. en wordt van gezonde borst tepel helt dus gedaan dus lijkt nep borst net echt. en laters tattoo rond. Ik heb mijn altijd vastgebeten ik bof en kan het. Mijn ex man leukemie is gestorven tot laats bij geweest gesproken. Echt besef echt wel bof. en ook zelf zwaar heb en moet dingen verwerken. Met chemodagen was vakantie man werkte al snel. Ik heb echt mega zwaar bevonden. Ook pas thuis was na ingreep lag tweedagen ziekenhuis operatie was bijna vier uur lang. zie redelijk uit daar bof ik ook mee. en noodoperatie tussendoor 9 uur onder mes half twaalf thuis. Dat nepding en wond waren eerste weken zeker 8 weken onstoken 6 kuren gehad onstekingen weg te krijgen. Tja ik werd geleeft en snap niet ik steeds zelf moest redden huishouden huilend gedaan. Tja fam erste week bloemen soms kaart. En laters niets meer. Tja moet ik denken oh ja ik redden het met kinderen dat wel. soms he weet je denk verwoesting erg was besef kracht moet hebben mijn leven alleen met kids op pak. Want ben uitgesproken uit gevraagt of iemand iets aandacht wil geven. Ben niet bitter grimmig verdrietig ja. Van forum zoveel steun ja zelf bellen dus besta lieve mensen. Maar ook wrede kortzichtig. Tja hun leven gaat door mijne stopte ik hoorde je heb kanker. Ik dacht oh ja hoe verzin je het. Had hartaanval overleeft reuma hielspoor en slijtage. Okee ergens vobd ik dat genoeg. Nu dit denk anders ga leven na dit zeer anders. want ik ben er ook anderen ook in belans anders op vriendschap weinig kans zo zie ik het. Man moet darten straks morgen jarig heb ik zin erin nee erg he. Ook mijn verjaardag wil ik vergeten zielf darom richt ik op dit boek iets kracht geef in deze rare tijd. Zo zat ervan kijk vooruit dadelijk rust kom in dat ik wil van mijn leven. Ik heb echt steun nodig want voel mijn erg eenzaam erg en heb hulp die snap dit erg goed zeer terecht gevoel ook. Tijd heelt wonden he ook de mijne toch.Leef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil - Geplaatst op vrijdag 19 september 2008 16:20josjewitkamp
Lieve allemaal,
Zaterdag 13 september ben ik ' even' op en neer geweest naar straatsburg. Zoon nr. 2 was jarig (25) en ik wilde hem natuurlijk kunnen omhelzen. Hij zit er goed. Een mooie, ruime kamer met keuken en een aparte badkamer met bad, wc en wastafel. Een ruim terras in een prima wijk. Winkels dichtbij en een auto van de zaak voor de deur.
Zondag weer even naar mijn schoonmoeder geweest, die ons al weekeinden mist omdat we dan in Zeeland zitten en Dinie vervelen[knip] ( die was nu een weekendje zonder ons). Maandag aan het werk en 's avonds schilderen. Dinsdag les gegeven en mijn moeder opgehaald om hier een paar dagen te logeren. Woensdag met haar uit geweest, donderdag gewerkt(les gegeven), vandaag mijn moeder helaas weer uitgezwaaid en nu dus even op het forum om te kijken hoe het hier is. Straks ga ik naar een bruiloft, morgen even de huishouding bijwerken en zondag de bul-uitreiking van zoon nr. 1. Ik geloof dat ik maandag geen programma heb, dus dan kan ik bijtanken. Want dinsdag weer les geven. etc. Mijn moeder verzuchtte dat ze niet snapte hoe ik het vol hield.
Oh ja, er is ook nog een verdacht bultje verwijderd en vandaag de uitslag gekregen: goedaardig. De hechtingen zijn er door mijn tante die anesthesiste is uitgehaald (luxe he!)
Ik wil nog zo veel vertellen, maar dan kan er niemand meer een bericht plaatsen en moeten we meteen door naar forum nr. 8... Enfin, nu maar even bijkomen en mijn mooie kleren uit gaan zoeken voor de bruiloft.
Dikke knuf, voor jullie allemaal! En natuurlijk ga ik je boek lezen Jacques!MOED houden allemaal! - Geplaatst op maandag 22 september 2008 10:59josjewitkamp
lieve allemaal,
Vandaag krijgt mijn maatje haar eerste chemo van een reeks. Ze heeft botuitzaaiingen en hopelijk is het weer even terug te dringen. Ik sta met mijn neus boven op de gevolgen van chemo... Nu bij haar vor de derde maal. Dat maakt mij enorm dankbaar dat ik maar 1 x een chemokuren tijd heb moeten doorstaan. Want lieverds, het is en blijft een puinzooi, al is het dan wel je reddende engel!
STERKTE allemaal!MOED houden allemaal!
Dit onderwerp heeft 1585 reacties, en bestaat uit 64 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 64.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 15:30.
Borstkanker, er open mee omgaan