Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. Borstkanker, er open mee omgaan

Dit onderwerp heeft 1585 reacties, en bestaat uit 64 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 64.
De laatste reactie is geplaatst op 22-02-2012 15:30.

Borstkanker, er open mee omgaan

Ga naar een onderdeel
  1. Moderator 2
    Afbeelding van Moderator 2

Borstkanker, er open mee omgaan

Beste forumbezoekers
    Dit topic is een vervolg van eerdere delen op het oude forum en het oorspronkelijke openingsbericht is niet meer aanwezig.
    Vriendelijke groet, moderator 2 Libelle.nl

ModLibelle wijzigde dit bericht op 30-08-2011 20:50 met 10%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegd
    Niet meer in functie. Niet te verwarren met Moderator2 (zonder spatie).

2. josjewitkamp
    Afbeelding van josjewitkamp

Nou Marijke, dan nog maar een positief nieuwtje? Onze Jelmer gaat per 8 september werken in Straatsburg! Hij heeft er enorm veel zin in. Hij is opgeleid tot kunsthistoricus, maar gaat daar als docent engels aan de slag in Franse bedrijven. Hij heeft afgelopen maandag het contract getekend en is gister met een busje van daar naar Nederland gekomen om zijn spullen te verhuizen. Met de baan heeft hij een Renault Clio, een studio om te wonen (in noord-Straatsburg: Bischheim) en een nieuwe start na een verdrietige relatie verbreking. Hij belde gister op in en rij-pauze en klonk zo enthoudiast dat ik er helemaal vrolijk van werd! Straatsburg is maar 5 uur rijden vanuit Eindhoven, dus, al emigreert hij, het lijkt toch niet zo ver weg. Ook woont één van mijn 6 broers in Straatsburg, dus helemaal alleen zit hij daar ook niet.
    Dan heeft mijn oudste vandaag een sollicitatiegesprek om te kunnen primoveren. De opleiding stuurde er op aan bij hem om die sollicitatie te doen, bij diezelfde opleiding. Ik vermoed dat het dus wel goed zal zitten. Als dat lukt zijn er dus in 1 week twee zoons onder de pannen! Als dat geen goed nieuws is, dan weet ik het ook niet meer.
    De jongste is net met zijn studie begonnen en ik hoop dat hij het net zo leuk vindt als de andere twee het hebben gevonden.

En ik heb even 'vrije' tijd, omdat ik geen les meer geef deze week; een luxe waar ik nog mee om moet leren gaan. Ik was al om 6 uur op....

MOED houden allemaal!

3. nero
    Afbeelding van nero

Hoi dames,

Dini jou had ik al gemaild. Heerlijk nieuws. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Josje, heerlijk als je kinderen op zijn pootjes terecht komen, he?

Verder heb ik niet veel tijd om te reageren.
    Mijn schoonmoeder ligt in het ziekenhuis en aangezien mijn man enig kind is, moeten we veel op en neer naar het ziekkenhuis. Ze had verschijnselen van een Tia, maar dat lijkt nu mee te vallen. Ik hoop dat ze snel weer naar huis mag.
    Het hele weekeinde ben ik aan het werk, terwijl mijn mannen mannen weekeinde houden aan de Belgische kust.
    Zondag mag ik mee als hostess naar Francorchamps, de formule 1. De oordopjes liggen al klaar.

Voor iedereen die het nodig heeft sterkte en voor allemaal een fijne dag.

Groetjes Annette

4. josjewitkamp

Annette, Ik zie je al staan daar met je oordopjes! Jan en ik zijn daar 2 jaar geleden geweest toen er een 'lelijke eenden-race' was, in de herfstvakantie. Wat ik me er van herinner is inderdaad veel lawaai en een grote modderpoel die parkeerplaats heette...
    -Sterkte-

Maar jij werken terwijl je mannen feesten aan de Belgische kust? kan echt niet hoor, hoe kunnen we daar een stokje voor steken....[knip]

En inderdaad, het is heerlijk als je kinderen op hun pootjes terecht komen. Het geeft rust.

MOED houden allemaal!

5. melisa
    Afbeelding van melisa

Josje, gefeliciteerd ! Dit kun je nu echt wel even gebruiken, nietwaar ?
    Dinie, jij ook gefeliciteerd, heerlijk dat er steeds weer positieve dingen te melden zijn.
    Dit is voorlopig mijn laatste posting. Morgenochtend word ik opgenomen, geen flauw idee wanneer ik weer uit het ziekenhuis kom. De chirurg belde vorige week met welke gynaecoloog hij gaat opereren. Hij benadrukte weer dat hij pas weet wat er, naast de tumor, weggehaald gaat worden als ze bezig zijn. Hij beloofde, voor wat dit waard is, dat hij zal proberen te vermijden dat ik een stoma krijg. Afwachten maar. Nu onze koffertjes pakken. Mijn man blijft tot de 17e thuis met behulp van 2x Thuiszorg en een lieve vriendin die hem zal verzorgen. Zij moet de 18e weer weg. Willem zal dan tijdelijk naar een verzorgingshuis moeten. Na het ziekenhuis zal ik daar ook naar toe moeten voor een aantal weken.
    Ik wens jullie allemaal veel kracht, moed en veel liefde toe. Liefs Maris

6. scorpi
    Afbeelding van scorpi

Melissa heel veel sterkte, ook voor Willem, ik dacht zo znel al he, de tijd vliegt om.

Meiden allemaal veel kracht gewenst!

(scorpi wil dat het bekend is dat zij een ban heeft en daarom niet meer kan reageren, moderator1)

7. sterrenelfje
    Afbeelding van sterrenelfje

Sterkte melissa en ook willem naturlijk. Ik wens iedereen sterkte toe. Merk toch wat zwakker ben. Maar kom kracht wel terug. Liefs iedereen anita. Dindag vierde chemo dan ben ik tijdje eruit kom terug ik kan. Borst wordt morgen gevult met water. Benieuwd eerst keer dat hij op ware groote langzaam wordt gemaakt

Leef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil

8. anita_j
    Afbeelding van anita_j

Maris, heel veel sterkte de komende weken. Ik denk aan je!
    Liefs,
    Anita

9. nienelsilsem
    Afbeelding van nienelsilsem

Maris heel veel sterkte morgen, denk voordat je onder nacose gaat aan iets moois, dan droom je daarvan tijdens de narcose. Ook Willem heel veel sterkte. Ik vind jullie 2 heel grote kanjers.

Dinie, wat een goeie berichten, en van harte daarmee.

Anita jij ook veel sterkte. Van dat vullen merk je niets van. Probeer een beetje rustig te worden.

Josje het is toch fijn als je kinderen het goed doen in deze maatschappij, meestal is het als het de kinderen goed gaat, gaat het met de moeders ook goed.

Voor iedereen die sterkte nodig heeft heel veel sterkte en voor iedereen heel veel liefs KittyS.

10. sterrenelfje

Bedankt heb vanmiddag geslapen en fijne douche net je zeg kalm worden. werd echt te ziek en moe. Tja kinderen goed met moeders goed is zo. Gelukkig mijn kids op school prima gaat. Ik hoop voor maris en willlem goed gaat. En dat vullen ergens bijzaak ook. En goede chirurg dus vetrouw erop. Meer angst over wond. Maar goed nu goed dicht dat blijf heus wel. Gaat soms zoveel door in hooft. Zelf zonder pruik honden uitgelaten heb. Buurvrouw kwam ik tegen. Nou dapper vindt ik je dit doe. Wat doe ik zei ik nog. En voel wind over tja geen pruik kaal dus. Ik had onderweg mensen naar mijn keken. Schrok oh zeg ze wisrt je niet vergeten. Ja dus lachte weg maar thuis moest toch huilen zo raar. schaamte voor wat dacht iik nog. Blijf raar zo raar leven soms he. Maar goed kom goed ja. Liefs iedereen anita en sterkte want val echt niet mee soms he

11. marmar5661
    Afbeelding van marmar5661

quote:
    Maris heel veel sterkte morgen, denk voordat je onder nacose gaat aan iets moois, dan droom je daarvan tijdens de narcose. Ook Willem heel veel sterkte. Ik vind jullie 2 heel grote kanjers.

Dinie, wat een goeie berichten, en van harte daarmee.

Anita jij ook veel sterkte. Van dat vullen merk je niets van. Probeer een beetje rustig te worden.

Josje het is toch fijn als je kinderen het goed doen in deze maatschappij, meestal is het als het de kinderen goed gaat, gaat het met de moeders ook goed.

Voor iedereen die sterkte nodig heeft heel veel sterkte en voor iedereen heel veel liefs KittyS.

12. karinb1
    Afbeelding van karinb1

Lieve dappere Maris, heel veel sterkte te komende weken. Voor jou en jouw Willem.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/nw.vlaar/lotusbloem.gif

13. karinb1
    Afbeelding van karinb1

http://www.touring.be/Images/cadzand1_tcm88-21448.jpg Lieve Dinie,

Ik dacht ik stuur je een voor jou waarschijnlijk mooi en vertrouwd plaatje, waar je even kunt uitpuffen en deze mooie berichten tot je door kunt laten dringen.

een lieve groet
    Karin

14. krabbegat
    Afbeelding van krabbegat

quote:
    Dat is zeker leuk en goed nieuws, heerlijk toch als je kinderen op hun pootjes terecht komen en goed terechtkomen!! Onze kinderen 27 en 29 hebben gelukkig ook allebei een goede baan, maar het kan natuurlijk ook anders gaan. Ze wonen ook geen van beide in de buurt, wij in Brabant en de oudste in Leeuwarden en de andere in A'dam.
    Geniet maar lekker van je vrije tijd Josje!!
    Wij gaan morgen lekker op vakantie naar Frankrijk, dus wij mogen ook niet mopperen.

Melissa heel veel sterkte de komende tijd!

groetes Marijke

niet GENOTEN is altijd mis!!!!!!

15. dinie
    Afbeelding van dinie

lieve maris heel veel sterkte voor jullie beiden
    ik brand een kaarsje voor je
    liefs en en knuffel dinie

16. dinie
    Afbeelding van dinie

Lieve allemaal Daar ik het afgelopen weekeind alles een beetje op een rijtje heeft gezet Betreffende de uitzaaiingen, die gelukkig geen uitzaaiingen bleken te zijnPfff wat een opluchting Wilde ik hier over toch meer informatie, en besloot gister zelf het bestraling instituutte benaderen, tenslotte had ik nu niet gehoord of er al dan nog wel of niet bestraald zou worden, ik kreeg daar de assistente van de arts aldaar te spreken, en vroeg haar of ik nu wel of niet bestraald moest worden , ook dat ik nader informatie wilde over de bot scan Na overleg met de arts, is besloten om zo snel mogelijk te starten met de bestraling Enige uren later werd ik opgebeld, dat ik de volgende dag. Dus vandaag voor de CT scan en het aftekenen van het te bestralen gebied wordt verwacht plus een gesprek met de Arts. Hij vertelde De botscan gaf hele kleine plekjes te zien die op de röntgen foto’s niet te zien warenEr werd mij gevraagd of ik mij soms gestoten had, dat de plekjes zou kunnen verklarenBij mijn weten heb ik me niet gestoten, nu wordt er over drie maanden een nieuwe botscan gemaakt om te kijken of er enig verschil te zien is ,op mijn vraag waarom ik nog niet benaderd was om te starten met te bestralen antwoordde hij dat ik deze week wel een uitnodiging had gekregen, Wel complementeerde hij mij er mee dat ik de boel op scherp zetteMaandag start ik met de bestraling elke dag 25 keer . Dit alles lijkt wel een treurige soap serie gewordenen ik vraag mezelf wel eens vertwijfeld af , wanneer zal ons leven nu weer eens een normaal worden . en probeer dan ook optimistisch te blijven

zou graag een plaatje plakken maar weet niet hoe

17. vesta1
    Afbeelding van vesta1

Ik reageer een beetje laat maar ik wil Maris en haar man ook heel veel sterkte wensen. Het wordt weer een moeilijke tijd en ik hoop dat jullie daar goed door zullen komen. Ik denk aan jullie.
    Liefs, Riet

18. vesta1
    Afbeelding van vesta1

Lieve Dinie,
    Het lijkt inderdaad een foute soap te worden. Door allerlei dingen die fout gaan wordt het ook een langdurige soap. Je optimisme behouden zal best moeilijk zijn maar je optimisme houd je ook op de been. Probeer vol te houden hoor!!
    Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

Liefs

19. josjewitkamp

HOERA! Onze oudste heeft net gebeld dat hij een promotieplek heeft gekregen. Hij start er 1 oktober al mee!

MOED houden allemaal!

20. dollemina
    Afbeelding van dollemina

Josje, een kroon op.........., gefeliciteerd met de promotieplek van oudste.
    Ik wens hem/haar heel veel succes.
    Mientje

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag.

21. sterrenelfje

Borst niet gevuld maar wel band erom mag weg. Raar gevoel enkel bh erom zo los. Maar zit goed vergroeit was tevreden dus. Mag dus november terug komen dan pas vullen. Hij vroeg gaat met chemo. Nou zei laaste erg zwaar erg ik eerlijk. Mooi zei hij naar laaste chemo wat rust dan pas vullen. Gelukkig want ben erg moe ervan Kan voorstellen dinie je heb berg te verwerken. Dan dit nog bah rottig serie. Je mag boos verdrietig zijn en huilen. het is toch ook niet niets je meemaakt. En kan iedereen zeggen kom goed ja fijn hun hebben het niet he. Echt uitte blijven en dag kom ooit zeg zo deze soap ten einde hoor. te startte een moed er in soap waar ik aan toe ben. Echt ken het gevoel goed. en weet bij iedereen voel welicht zo kunnen we aub normaal leven krijgen. Maar uitte lieverd spui eruit zoveel je kan ja knap je scherp blijf. Je wil ook rust in je kop he hoe goed ze bedoelen. Je mag ook eens kalm in je kop hebben he. dat zou knap fijn zijn. wens je moed je begrip krijg en je verwerkt op jou manier deze fase. Want heb je recht op vindt ik. Niet sterker houdden je ben. Gewoon lekker dwars zijn zodat je later redelijk je nieuwe start maak in jou tijd jou manier. En je weet duidelijk waar je aan toe ben. Net zo jojo gedoe zeg ja toch nou dat moest bij mijn eruit. En komen samen we dinie wij meiden ja toch. Knuffel hoor. Iedereen trouwens want man val wel soms echt niet mee. Ik vrag nieuwe serie aan bij onze soap goed met veel liefde jullie toegezonden. Liefs anita

22. sterrenelfje

Leuk josje wat fijn voor jullie feest dus. Mooi zeg gun jou zo blij voor je!!

23. nero
    Afbeelding van nero

Josje proficiat. En dat is 1!!!!

En tja er zijn werkpaarden en luxe paarden nietwaar? Dus ben ik dit weekeinde maar eens een werkpaard.

Groetjes Annette

24. karinb1
    Afbeelding van karinb1

Lieve Dinie,
    Wat goed dat jij zelf gebeld hebt ! Blijkbaar was dat nodig, maar dat jij het gevoel hebt dat dit een treurige serie lijkt te worden vind ik heel naar voor je en heel belabberd. Wat zul jij met een raar gevoel zitten nu je zulke berichten krijgt..Blij of toch niet ? Opgelucht of toch niet ? Als ik hier ga zitten mopperen op hoe dat allemaal loopt rondom jou dan schiet jij daar helemaal niks mee op. Ik zal het niet doen, zal heeeeeel hard op mijn tanden bijten.
    Ik ga gewoon iets anders doen. Je hebt al een paar keer aangegeven dat je niet weet hoe je een plaatje moet plakken hier. Ik (ja, je leest het goed...ik de nitwit op computer gebied) ga dat proberen en als ik me vergis dan zal er vast wel iemand zijn die me aanvult en/of corrigeert. Dus....hier komt het...

Als je een bericht beantwoord krijg je dat kleine scherm met daarboven het lettertype dat je kunt kiezen en je ziet ook een smilie.
    Links naast die smilie zie je een plaatje met een boompje.
    wanneer je je muis even op dat plaatje zet zie je dat daar komt te staan : plaatje toevoegen.
    Wat je eerst doet is (bijv. via google) een plaatje opzoeken.
    Je klikt met je rechter muisknop op dat plaatje.
    Dan komt er een vak met allerlei mogelijkheden, onderaan kies je : Eigenschappen.
    Dan krijg je een blok waarin je o.a. ziet staan : adres (URL)
    Je selecteert het adres met je linker muisknop (het wordt dan blauw...dat begint meestal met http://)
    Dan klik je met je rechter muisknop in het blauwe gedeelte.
    Je Kiest : Kopiëren.
    Dan ga je weer naar het beantwoord vakje van libelle forum...en klik je plaatje toevoegen aan met je linker muisknop.
    Dan zie je een regel met vak : lokatie van dit plaatje
    In dat vak ga je staan met de cursor, je klikt met de rechter muisknop en dan kies je Plakken
    Daarna doe je links onder : Toepassen en hoplakee.....dan komt het plaatje in het beantwoord vak van libelle.
    Het ziet er zo zwart op wit misschien wat ingewikkeld uit.
    Ik heb het destijds uitgeprint en keek iedere keer stap voor stap wat ik moest doen.
    Het was even oefenen, maar toen lukte het.

http://www.medema.nl/images/artikelen/2741.jpg Karin

25. ozzy
    Afbeelding van ozzy

Sterkte Dinie,
    Ik hoop dat ik wat Aussie-moed jouw richting op kan sturen, een beetje downunder zon mieschien...

Ik hoop dat je de kracht vindt om vooruit te kijken, je bent het zoooo waaard!!

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x