- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 6 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.
Leesclub: nieuw boek afspreken
- Geplaatst op dinsdag 01 september 2009 17:12Karmijn
Katie64
Willemijn
Benthe
Sueann
Melle
AstonA?
Pake_Rinse?
Karmijn
Ik doe ook mee. Ik heb het boek thuis liggen maar nog niet gelezen (ben er een keer in begonnen en heb het toen weer weggelegd). Een mooie gelegenheid om er opnieuw in te duiken. - Geplaatst op woensdag 02 september 2009 18:56Willemijn23
Zal ik het nieuwe topic openen? En de datum? 1 oktober?Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op donderdag 03 september 2009 17:10melle
Ik vind 1 oktober ok. Dus ga je gang, Willemijn! - Geplaatst op zondag 01 november 2009 00:35benthe
Voorstel nieuw boek:
Bert Natter; Begeerte heeft ons aangeraakt.
Achterflap: Bij de vuurwerkramp in Enschede verliest Lucas Hunthgburth zijn beste vriend. Alleen zijn werk als conservator Oude muziekinstrumenten brengt hem enige verlichting in de jaren van duisternis die daarop volgen. Door een telefoontje van een man die hem een zeldzaam zeventiende-eeuws klavecimbel wil laten zien, belandt de bijna veertigjarige Lucas in een klein Gronings gehucht. Daar trekt een stoet merkwaardige dorpsbewoners aan hem voorbij, bezoekt hij een plattelandskermis, is hij getuige van een bizarre begrafenis en zit hij aan bij een diner dat volledig uit de hand loopt.
Maar vooral komt Lucas Hunthgburth in aanraking met een uiterst begaafde en begeerlijke klaveciniste, die de wonderbaarlijkste muziek maakt die hij ooit heeft gehoord. Een verzengende liefde bloeit op.
Dit boek heb ik een tijdje geleden gelezen en ik vond het geweldig/prachtig, sterk geschreven (inhoud én vorm) en het voegde toe aan mijn boekenkast.
Wie leest mee? - Geplaatst op zondag 01 november 2009 00:57Willemijn23
Nooit van gehoord! Intrigerend thema. Ik wil weleens in de boekhandel kijken. Ik kom erop terug benthe.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 01 november 2009 02:18sueann
Het ziet er niet uit als wat ik zou willen lezen.
Heb nog een antwoord voor de priemgetallen op de pennen staan. Er kwam e.e.a. tussen. Morgen een nieuwe kans om de kous af te breien.sueann wijzigde dit bericht op 01-11-2009 02:18 met 1% - Geplaatst op maandag 02 november 2009 19:01melle
Het is niet een boek dat ik uit de kast zou trekken, maar daar gaat het nou net om (voor mij dan) bij deze leesclub: af en toe eens een boek te lezen dat ik normaal niet zou kiezen.
Count me in, maar hou er rekening mee dat ik van 21-11 t/m 8-12 afwezig ben! - Geplaatst op dinsdag 24 november 2009 21:3199d99welk boek wordt er op dit moment gelezen (en straks besproken)?

Julliet - Geplaatst op donderdag 10 december 2009 23:44benthe
Lezen we nog? Willen we daarover ook nog schrijven?
Ik ben momenteel - het gevolg van een opdracht - bezig met boeken over de Tweede Wereldoorlog. Ik ga de komende weken lezen:
- Het periodiek systeem; Primo Levi
- Drie rode rozen; Abel J. Herzberg
- In anderhalve kamer; Joseph Brodzky
Iemand zin om mee te lezen? - Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 14:3299d99Ik heb belangstelling, zowel in een boekbespreking als het thema, voorgesteld door Benthe.
Gr. Julliet
(op dit moment lees ik 'Verlovingstijd van Maarten 't Hart) - Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 14:36melle

Benthe: ik lees niet graag boeken over geweld en ellende. Is een van die boeken dan toch geschikt voor mij?quote:benthe schreef op 10 december 2009 @ 23:44:
Lezen we nog? Willen we daarover ook nog schrijven?
Ik ben momenteel - het gevolg van een opdracht - bezig met boeken over de Tweede Wereldoorlog. Ik ga de komende weken lezen:
- Het periodiek systeem; Primo Levi
- Drie rode rozen; Abel J. Herzberg
- In anderhalve kamer; Joseph Brodzky
Iemand zin om mee te lezen? - Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 21:45benthe
Melle, volgens mij gaan die boeken meer over het plaatsen van geweld en lijden e.d. in het leven. Er zal beslist een hoop narigheid en geweld in zitten, maar daar ligt denk ik niet de essentie. Anders moet je ff googelen.
99d99/Julliet, ik heb Verlovingstijd van Maarten 't Hart op de stapel liggen. Vind ik ook een goed idee. Overigens vind ik hem een van de beste Ned. schrijvers van nu.
Maar doen jullie maar een voorstel a.u.b. - Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 22:14dini
Goedenavond, ik kom heel even buurten, want ik flitste voorbij en zag de naam van een van mijn favoriete schrijvers hier staan; Maarten 't Hart
Heb zijn nieuwe boek nog niet gelezen, maar dat komt nog wel.
Ik wilde even wijzen op deze site, die is heel leuk, vind ik. Je kunt zelf een boekbespreking toevoegen, als je dat wilt of gewoon de boekbesprekingen lezen die anderen hebben geplaatst.
http://sad.nostalg1c.org/leespunt/?t=1
Dat was het, fijn weekend allemaal....
- Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 07:46melle

Maarten 't Hart vind ik een heerlijke schrijver! Misschien doet Dini dan wel meequote:benthe schreef op 11 december 2009 @ 21:45:
Melle, volgens mij gaan die boeken meer over het plaatsen van geweld en lijden e.d. in het leven. Er zal beslist een hoop narigheid en geweld in zitten, maar daar ligt denk ik niet de essentie. Anders moet je ff googelen.
99d99/Julliet, ik heb Verlovingstijd van Maarten 't Hart op de stapel liggen. Vind ik ook een goed idee. Overigens vind ik hem een van de beste Ned. schrijvers van nu.
Maar doen jullie maar een voorstel a.u.b.
??? - Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 09:53dini
Goedemorgen, Melle, ik het het al tijden erg ...maar tussen de bedrijvigheid door probeer ik wel te lezen, dus wie weet.
- Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 23:33Willemijn23
Voor Maarten 't Hart ben ik ook in!Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zondag 13 december 2009 21:29dini
We kunnen bijna wel een fanclub voor hem oprichten

- Geplaatst op maandag 28 december 2009 11:54melle
Maarten lag hier zomaar onder de kerstboom! Gezellig hè!
Dus, hoe dan ook: ik ga het boek lezen.
Doet er iemand mee voor een leesclubje? - Geplaatst op maandag 04 januari 2010 23:29benthe

Gezellig, Maarten onder de kerstboom bij Melle. Heeft hij zich netjes gedragen? Zoals ik eerder schreef: ik lees graag mee. - Geplaatst op dinsdag 05 januari 2010 00:03Willemijn23
Ik ook. Heb het boek ( "Verlovingstijd", neem ik aan?) nog niet, maar ga het graag kopen. Zaterdag was hij op t.v. in het programma "Boeken", met Maarten van Buuren, die een boek over Maassluis van de jaren vijftig heeft geschreven ( Hoofd van mijn dromen). Heeft iemand dat gezien? Was een leuke uitzending.
Dus...ik doe mee.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 22:14WiesmHeb nog nooit meegedaan, maar heb veel over dit boek gehoord, zou graag mee willen doen, hoe werkt het?
- Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 22:39benthe
@Wiesm, zodra een aantal mensen zich heeft gemeld voor een boek - nu in dit geval Verlovingstijd van Maarten 't Hart - openen we een nieuw leesclub-topic en spreken we een streefdatum af, in overleg met elkaar. Na de geplande datum wisselen we onze bevindingen over het boek uit. Het is wel de bedoeling om de dingen die we schrijven te onderbouwen. 'Het is een mooi boek,' of 'ik vond het maar niks' vinden we te karig. Dus wel met uitleg/motivatie erbij.
Iedereen hier op het forum is anders, leest anders, schrijft anders en hóe dat is, is allemaal prima. Hoog Nederlands, laag Nederlands of schuin Nederlands, allemaal oké, zolang je uitlegt waarom je iets vindt en het inhoudelijk is. - Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 15:02Meepje3Het lijkt me leuk om met een leesclub mee te doen. Ik heb nu Het Psalmenoproer van Maarten 't Hart in huis. Volgende week ben ik jarig en dan wil ik best wel Verlovingstijd vragen. Gaat het nog door met de leesclub, oftewel zit ik hier goed of is er al een ander topic geopend voor een leesclub. Ik zag wel iets van Leesclubs geopend door Sue Ann maar dat is verouderd.
- Geplaatst op vrijdag 15 januari 2010 23:38melle
Leuk dat je meedoet Meepje!
Ik zal er een topic voor openen.
Als begindatum stel ik voor 15 februari, dat is over één maand van nu. Kunnen jullie daarmee leven? - Geplaatst op woensdag 11 augustus 2010 22:45benthe
Zullen we een nieuwe poging wagen en samen een boek lezen/bespreken?
Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 6 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.
Leesclub: nieuw boek afspreken