Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Leesclub: nieuw boek afspreken

Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.

Leesclub: nieuw boek afspreken

Ga naar een onderdeel
  1. Moderator 2
    Afbeelding van Moderator 2

Beste forumbezoekers

Ik heb Katie64's reactie in het nieuwe topic geplaatst.

Veel schrijf-en leesplezier, moderator 2

Niet meer in functie. Niet te verwarren met Moderator2 (zonder spatie).

2. jo0669
    Afbeelding van jo0669

Hoi Benthe

Ik ben nieuw. Wat dachten jullie van de 2 vrouwen van Mulisch???
    oud en onlangs weer recent.

jo0669

3. jo0669
    Afbeelding van jo0669

sorry benthe ik loop zo te zien achter dit deden jullie al in september.
    ik ben nu oude forumberichten aan het lezen
    als ik verder lees zie ik niets recents
    Is jullie leesclub opgegeven???
    zo nee heb ik nog een sugestie

Schijnbewegingen Floortje Zwigtman

4. ik kom de kat halen
    Afbeelding van ik kom de kat halen

Het boek ' Het zaad van mijn vader ' van Olga Chelbani gelezen. Je wordt er stil van. Er komt woede in je op. Waar haalt die vader het recht vandaan om zijn kind te mishandelen? Waar haalt haar oom het recht vandaan om haar sexueel te misbruiken? Ik voel liefde en respect voor de hoofdpersoon en zachtheid. Ze heeft het na een velle innerlijke strijd in haar leven toch gered! Een boek om te lezen voor iedereen die een oorlog veroordeeld. Een boek, waarvan je de inhoud dagelijks meeneemt en over nadenkt. Het heeft mijn leven veranderd in positieve zin! Ik kijk al uit naar haar 2e boek wat, zoals zij schrijft, gaat over wat het betekent om te moeten leven met een vriend die het 'syndroom border-line persoonlijkheidsstoornis' met zich meedraagt.
    Je wordt er stil van. Liefs van Maria

5. sueann
    Afbeelding van sueann

.

6. tootsie2008
    Afbeelding van tootsie2008

...........................die kat toch..................................

Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden?

7. benthe
    Afbeelding van benthe

Nieuw forum, nieuw boek afspreken?

8. katie64
    Afbeelding van katie64

ETEN BIDDEN BEMINNEN VAN ELISABET GILBERT! Een heel mooi boek. Wel een dikke pil! Het zijn drie reisverhalen maar tevens een verhaal over een ontluikende nieuwe persoonlijkheid. Een vrouw van midden dertig laat alles in de steek om haar "ware ik" te vinden. Ze zoekt het in geloof, spiritualiteit en allerlei vormen van meditatie. Onderweg leert ze veel mensen kennen en hun verschillende culturen. De hierbij behorende tradities in geloof en doen en laten worden heel wezenlijk beschreven. Het is een boek wat je niet kunt laten liggen. Oprah Winfrey noemde het "verplichte kost voor iedere vrouw" en daar kan ik me volmondig bij aansluiten.

groet Katie

KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.

9. melle
    Afbeelding van melle

Ik hoor positieve verhalen over 'Het Diner' van Herman Koch.
    Is dat iets?

10. benthe
    Afbeelding van benthe

Nog een voorstel:

Begeerte heeft ons aangeraakt van Bert Natter.

Ik heb het pas gelezen en was ervan onder de indruk.
    Meer

11. katie64
    Afbeelding van katie64

Schaduwzuster van Simone van der Vlugt. Dit is zeker een boek waar we een discussie aan kunnen wijden. Het gaat over discriminatie in de breedste zin van het woord. Van begin tot eind is het spannend en weet je niet waar het toe zal leiden...

groet Katie

12. katie64
    Afbeelding van katie64

Hallo spreken we geen nieuw boek meer af????? Ik zou het jammer vinden als dit forum komt te vervallen. Er zijn toch wat ideeen geopperd dus kom op leesfanaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes
    Katie

13. morgana
    Afbeelding van morgana

Het boek, 'eat, pray, love' van Elizabeth Gilbert heb ik ook gelezen, gekocht op aanraden van familie in NL. Ik vond er niet veel aan. Ik vond het teveel een egotrip verhaal. Een reisverslag was het in mijn ogen helemaal niet. Ja ze was op 3 verschillende plekken in de wereld, maar dat maakt een boek geen reisverslag. Het is een verhaal van een vrouw op zoek naar 'zichzelf'
    En ja, dat moet je dan maar net aanspreken.

14. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:
    katie64 schreef op 26 februari 2009 @ 11:14:
    Hallo spreken we geen nieuw boek meer af????? Ik zou het jammer vinden als dit forum komt te vervallen. Er zijn toch wat ideeen geopperd dus kom op leesfanaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    De belangstelling lijkt wat 'flauw. Ikzelf vind het leuk om samen een boek te lezen/bespreken, maar alleen als er meer deelnemers zijn.

15. Karmijn
    Afbeelding van Karmijn

Mag ik weer meedoen? Door persoonlijke omstandigheden kon ik niet meer actief zijn op het forum, en dat terwijl ik nog wel het boek Werther Nieland uitgekozen had. Duizendmaal sorry! Als iemand nog een leuke suggestie heeft doe ik graag weer mee.

16. Aaf1
    Afbeelding van Aaf1

Hallo, ik ben Aaf en ik zou graag mee doen met jullie boekenclub. Ik vroeg mij alleen af hoe het in z'n werk gaat. Wie bepaald het boek en hoeveel tijd wordt er uitgetrokken om een boek te lezen? Graag hoor ik jullie reacties.

17. sueann
    Afbeelding van sueann

Er worden boeken voorgedragen, eentje uitgekozen en een leestijd afgesproken.
    En dan wordt er over het boek gepraat.
    Er zijn verschillende boeken doorgenomen. Die heten Leesclub nr namen auteur/boek. Alleen kan ik niet overweg met die ellendige index van dit kromme forum. Misschien dat iemand ze voor je hooghalen kan. Ik begrijp niet waarom die belemmering de index te bekijken ingebouwd is. Het levert niets anders op dan ergernis. Op het vorige forum was de index in pagina's en was alles gewoon bereikbaar.

18. benthe
    Afbeelding van benthe

Tijd voor wat actie:
    om lang soebatten te voorkomen, wil ik een boektitel voorstellen. Wie leest, bespreekt mee en sluit zich aan?

Boek: Het Diner van Herman Koch
    (een voorstel van Melle)

Deelnemers nieuwe boekenclub Het Diner:

1. Benthe
    2. ......

19. melle
    Afbeelding van melle

Benthe schrijft:

Tijd voor wat actie:
    om lang soebatten te voorkomen, wil ik een boektitel voorstellen. Wie leest, bespreekt mee en sluit zich aan?

Boek: Het Diner van Herman Koch
    (een voorstel van Melle)

Deelnemers nieuwe boekenclub Het Diner:

1. Benthe
    2. Melle
    3. ......

20. benthe
    Afbeelding van benthe

En nummer drie is ............

21. Karmijn
    Afbeelding van Karmijn

Doen er nog meer mensen mee?

Karmijn wijzigde dit bericht op 20-04-2009 19:07 met 68%

22. Karmijn
    Afbeelding van Karmijn

quote:
    Karmijn schreef op 17 april 2009 @ 20:48:
    Doen er nog meer mensen mee?
    O, nou heb ik mijn oorspronkelijke bericht overschreven. Ik schreef dus dat ik nummer 3 ben. Ik haal het boek deze week in huis.

23. melle
    Afbeelding van melle

Benthe
    Melle
    Karmijn

Het schiet niet erg op :nee:

melle wijzigde dit bericht op 09-05-2009 08:32 met 3%

24. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:
    Deelnemers nieuwe boekenclub: Het Diner

1. Benthe
    2. Melle
    3. Karmijn
    4. .........
    En nummer vier is .........

25. melle
    Afbeelding van melle

Ik denk niet dat dit nog wat wordt.
    Ik ga het boek wel lezen, heb net Renate Dorresteins laatste boek uit (zie ander topic), dus ik kan weer met een leeg hoofd aan iets nieuws beginnen.
    Ik heb er verschillende meningen over gehoord (Het Diner heb ik het nu over), meest zeer positief, een enkel ook minder.
    Ben benieuwd wat ik er zelf van vind.
    Als ik het uit heb horen jullie het wel.