- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.
Leesclub: nieuw boek afspreken
- Geplaatst op maandag 01 december 2008 11:38Moderator 2
Beste forumbezoekers
Ik heb Katie64's reactie in het nieuwe topic geplaatst.
Veel schrijf-en leesplezier, moderator 2Niet meer in functie. Niet te verwarren met Moderator2 (zonder spatie). - Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 15:15jo0669
Hoi Benthe
Ik ben nieuw. Wat dachten jullie van de 2 vrouwen van Mulisch???
oud en onlangs weer recent.
jo0669 - Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 15:22jo0669
sorry benthe ik loop zo te zien achter dit deden jullie al in september.
ik ben nu oude forumberichten aan het lezen
als ik verder lees zie ik niets recents
Is jullie leesclub opgegeven???
zo nee heb ik nog een sugestie
Schijnbewegingen Floortje Zwigtman - Geplaatst op vrijdag 09 januari 2009 13:42ik kom de kat halen
Het boek ' Het zaad van mijn vader ' van Olga Chelbani gelezen. Je wordt er stil van. Er komt woede in je op. Waar haalt die vader het recht vandaan om zijn kind te mishandelen? Waar haalt haar oom het recht vandaan om haar sexueel te misbruiken? Ik voel liefde en respect voor de hoofdpersoon en zachtheid. Ze heeft het na een velle innerlijke strijd in haar leven toch gered! Een boek om te lezen voor iedereen die een oorlog veroordeeld. Een boek, waarvan je de inhoud dagelijks meeneemt en over nadenkt. Het heeft mijn leven veranderd in positieve zin! Ik kijk al uit naar haar 2e boek wat, zoals zij schrijft, gaat over wat het betekent om te moeten leven met een vriend die het 'syndroom border-line persoonlijkheidsstoornis' met zich meedraagt.
Je wordt er stil van. Liefs van Maria - Geplaatst op vrijdag 09 januari 2009 19:54sueann
. - Geplaatst op zaterdag 10 januari 2009 21:56tootsie2008
...........................die kat toch..................................Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op dinsdag 27 januari 2009 23:30benthe
Nieuw forum, nieuw boek afspreken? - Geplaatst op woensdag 28 januari 2009 12:14katie64
ETEN BIDDEN BEMINNEN VAN ELISABET GILBERT! Een heel mooi boek. Wel een dikke pil! Het zijn drie reisverhalen maar tevens een verhaal over een ontluikende nieuwe persoonlijkheid. Een vrouw van midden dertig laat alles in de steek om haar "ware ik" te vinden. Ze zoekt het in geloof, spiritualiteit en allerlei vormen van meditatie. Onderweg leert ze veel mensen kennen en hun verschillende culturen. De hierbij behorende tradities in geloof en doen en laten worden heel wezenlijk beschreven. Het is een boek wat je niet kunt laten liggen. Oprah Winfrey noemde het "verplichte kost voor iedere vrouw" en daar kan ik me volmondig bij aansluiten.
groet KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op donderdag 29 januari 2009 22:28melle
Ik hoor positieve verhalen over 'Het Diner' van Herman Koch.
Is dat iets? - Geplaatst op vrijdag 30 januari 2009 23:09benthe
Nog een voorstel:
Begeerte heeft ons aangeraakt van Bert Natter.
Ik heb het pas gelezen en was ervan onder de indruk.
Meer - Geplaatst op maandag 02 februari 2009 12:26katie64
Schaduwzuster van Simone van der Vlugt. Dit is zeker een boek waar we een discussie aan kunnen wijden. Het gaat over discriminatie in de breedste zin van het woord. Van begin tot eind is het spannend en weet je niet waar het toe zal leiden...
groet KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op donderdag 26 februari 2009 11:14katie64
Hallo spreken we geen nieuw boek meer af????? Ik zou het jammer vinden als dit forum komt te vervallen. Er zijn toch wat ideeen geopperd dus kom op leesfanaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes
KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op maandag 09 maart 2009 09:48morgana
Het boek, 'eat, pray, love' van Elizabeth Gilbert heb ik ook gelezen, gekocht op aanraden van familie in NL. Ik vond er niet veel aan. Ik vond het teveel een egotrip verhaal. Een reisverslag was het in mijn ogen helemaal niet. Ja ze was op 3 verschillende plekken in de wereld, maar dat maakt een boek geen reisverslag. Het is een verhaal van een vrouw op zoek naar 'zichzelf'
En ja, dat moet je dan maar net aanspreken. - Geplaatst op vrijdag 13 maart 2009 23:21benthe

De belangstelling lijkt wat 'flauw. Ikzelf vind het leuk om samen een boek te lezen/bespreken, maar alleen als er meer deelnemers zijn.quote:katie64 schreef op 26 februari 2009 @ 11:14:
Hallo spreken we geen nieuw boek meer af????? Ik zou het jammer vinden als dit forum komt te vervallen. Er zijn toch wat ideeen geopperd dus kom op leesfanaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Geplaatst op zondag 15 maart 2009 10:29Karmijn
Mag ik weer meedoen? Door persoonlijke omstandigheden kon ik niet meer actief zijn op het forum, en dat terwijl ik nog wel het boek Werther Nieland uitgekozen had. Duizendmaal sorry! Als iemand nog een leuke suggestie heeft doe ik graag weer mee. - Geplaatst op maandag 16 maart 2009 12:35Aaf1Hallo, ik ben Aaf en ik zou graag mee doen met jullie boekenclub. Ik vroeg mij alleen af hoe het in z'n werk gaat. Wie bepaald het boek en hoeveel tijd wordt er uitgetrokken om een boek te lezen? Graag hoor ik jullie reacties.
- Geplaatst op maandag 23 maart 2009 22:45sueann
Er worden boeken voorgedragen, eentje uitgekozen en een leestijd afgesproken.
En dan wordt er over het boek gepraat.
Er zijn verschillende boeken doorgenomen. Die heten Leesclub nr namen auteur/boek. Alleen kan ik niet overweg met die ellendige index van dit kromme forum. Misschien dat iemand ze voor je hooghalen kan. Ik begrijp niet waarom die belemmering de index te bekijken ingebouwd is. Het levert niets anders op dan ergernis. Op het vorige forum was de index in pagina's en was alles gewoon bereikbaar. - Geplaatst op donderdag 02 april 2009 23:06benthe
Tijd voor wat actie:
om lang soebatten te voorkomen, wil ik een boektitel voorstellen. Wie leest, bespreekt mee en sluit zich aan?
Boek: Het Diner van Herman Koch
(een voorstel van Melle)
Deelnemers nieuwe boekenclub Het Diner:
1. Benthe
2. ...... - Geplaatst op vrijdag 03 april 2009 07:49melle
Benthe schrijft:
Tijd voor wat actie:
om lang soebatten te voorkomen, wil ik een boektitel voorstellen. Wie leest, bespreekt mee en sluit zich aan?
Boek: Het Diner van Herman Koch
(een voorstel van Melle)
Deelnemers nieuwe boekenclub Het Diner:
1. Benthe
2. Melle
3. ...... - Geplaatst op woensdag 15 april 2009 23:22benthe
En nummer drie is ............ - Geplaatst op vrijdag 17 april 2009 20:48Karmijn
Doen er nog meer mensen mee?Karmijn wijzigde dit bericht op 20-04-2009 19:07 met 68% - Geplaatst op maandag 20 april 2009 19:09Karmijn

O, nou heb ik mijn oorspronkelijke bericht overschreven. Ik schreef dus dat ik nummer 3 ben. Ik haal het boek deze week in huis.quote:Karmijn schreef op 17 april 2009 @ 20:48:
Doen er nog meer mensen mee? - Geplaatst op zondag 26 april 2009 00:36melle

Benthe
Melle
Karmijn
Het schiet niet erg op
melle wijzigde dit bericht op 09-05-2009 08:32 met 3% - Geplaatst op woensdag 29 april 2009 15:16benthe

En nummer vier is .........quote:Deelnemers nieuwe boekenclub: Het Diner
1. Benthe
2. Melle
3. Karmijn
4. ......... - Geplaatst op zaterdag 09 mei 2009 08:31melle
Ik denk niet dat dit nog wat wordt.
Ik ga het boek wel lezen, heb net Renate Dorresteins laatste boek uit (zie ander topic), dus ik kan weer met een leeg hoofd aan iets nieuws beginnen.
Ik heb er verschillende meningen over gehoord (Het Diner heb ik het nu over), meest zeer positief, een enkel ook minder.
Ben benieuwd wat ik er zelf van vind.
Als ik het uit heb horen jullie het wel.
Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.
Leesclub: nieuw boek afspreken