- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.
Leesclub: nieuw boek afspreken
- Geplaatst op dinsdag 02 september 2008 19:21job
Ik wilde het net gaan doen toen ik me bedacht dat ik nog op vakantie ga,wanneer beginnen jullie? - Geplaatst op dinsdag 02 september 2008 20:54sueann
Ga je minstens drie maanden weg? Toch wel naar een heeeeeeel leuk vakantie-adres, want anders ga je je maar vervelen.
Eerst boek in huis zien te krijgen, dan lezen, dan overpeinzen en dan pas over elkaar heen vallen. Bij het laatste boek bleek 6 weken aan de korte kant om aan de bespreking te beginnen. - Geplaatst op dinsdag 02 september 2008 23:50job
Oh dan lukt het wel,ga even mijn naam erop zetten. - Geplaatst op woensdag 03 september 2008 16:14melle
Het boek schijnt in herdruk te zijn, ik kon het in ieder geval bij Bruna niet bestellen. Ik heb het op Marktplaats gevonden en als het goed is komt het een dezer dagen binnen. - Geplaatst op woensdag 03 september 2008 20:45benthe
Ik heb het tweedehands (Penta Pocket) gekocht bij bol.com en heb het in huis nu. 't Is een dun boekje (77 pag.). - Geplaatst op woensdag 03 september 2008 22:11sueann
Ah, dan kunnen we er een eindexamentoets van maken. - Geplaatst op donderdag 04 september 2008 20:17Caro_on_line
Huh? Libelle plaatst mijn letters voordat ik dat wilde ;-)
Goed. Wat ik zeggen wil; ik ga op zoek naar Werther Nieland en sluit me graag aan mij de online-leesclub alhier. Ik hoop dat de bieb hem heeft.
Ik zal ook wat eerder door jullie gelezen en besproken boeken terug lezen. Ben benieuwd!
't is net over 8'en en al donker. Leestijd is in aankomst!
Is het ok met jullie dat ik aansluit? - Geplaatst op donderdag 04 september 2008 20:22sueann
Aansluiten = meedoen.
Meedoen = praten over het boek (het thema, de personages, de auteur, de boodschap, etc) en over de leeservaring. Natuurlijk hoef je niet over alles wat te zeggen, maar als je dit soort dingen niet bespreken wil, dan moet je je niet aansluiten.
Aansluiten doe door je naam op de lijst van het betreffende leesclub-topic te zetten.
Caro, je kan nog steeds meepraten over de vijf boeken die eerder samen gelezen zijn. De leesclub-topics blijven doelbewust lang staan, ook als er lang niet gereageerd wordt. - Geplaatst op donderdag 04 september 2008 23:19benthe
Caro, leuk dat je meedoet/meeleest. Er is al een speciaal Reve-topic voor geopend waar we verder schrijven over dit boek. - Geplaatst op vrijdag 05 september 2008 00:06Caro_on_line
In dat geval, Sueann ~ Doe ik mee. ;-)
Dank Benthe, voor je welkom,
en ik zie jullie dan in het Reve-topic. - Geplaatst op zaterdag 27 september 2008 00:59sueann
Eén land, één boek. Vanaf 17 oktober leest heel Nederland collectief
hetzelfde boek. Voor de derde keer op rij krijgen alle leden vanaf 16
jaar een boek cadeau van de bibliotheek (zolang de voorraad strekt).
Dit jaar is dat het boek “Twee vrouwen” van Harry Mulisch.
De bedoeling van deze landelijke actie is om zoveel mogelijk
Nederlanders op de been te krijgen om naar de bibliotheek te gaan, het
boek af te halen en dit in de campagneperiode te gaan lezen. Om er
vervolgens met elkaar over te praten. Op die manier zijn straks
honderdduizenden Nederlanders gelijktijdig in de ban van het boek. Dat
dit stof voor discussie oplevert is vrijwel zeker. Een boek dat
centraal staat tijdens Nederland Leest is namelijk rijk aan thema’s die
volop aanleiding geven om er iets mee te doen. - Geplaatst op zaterdag 25 oktober 2008 21:40melle
Zullen we 'Twee vrouwen' dan maar eens voordragen voor de leesclub?
Ik vind het zo jammer dat er zo weinig animo voor is...
Maar ik probeer het gewoon nog een keer:
Nieuw leesclub item:
'Twee vrouwen' van Harry Mulish.
Start bespreking: 1 december? Of is dat nog te vroeg??
Wie doen er mee:
Melle - Geplaatst op zaterdag 25 oktober 2008 21:41sueann
Ik ben voorstander. Maar eerst moet ik Werther Nieland nog uitlezen en meebespreken. - Geplaatst op maandag 27 oktober 2008 00:21benthe
Leuk, ik doe mee aan de boekbespreking van Twee Vrouwen! - Geplaatst op woensdag 05 november 2008 19:29Caro_on_line
ik doe ook mee, en ik denk dat 1 december wel haalbaar is. - Geplaatst op dinsdag 11 november 2008 12:17katie64
Ik wil ook graag mee doen.. Kan dat nog? Of is de inschrijving al verlopen?
groet KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op zondag 16 november 2008 09:51melle
Katie, tuurlijk mag je mee doen, hoe meer hoe beter!!!
Bij dezen ben je lid van de club [knip] - Geplaatst op zaterdag 22 november 2008 23:44benthe
quote:'Twee vrouwen' van Harry Mulish.
Wie doen er mee:
Melle
Sueann (als Werther Nieland uitgelezen is. Ben je al zover??)
Benthe
Caro_on_line
Katie
.......... en wie sluit zich aan??
Alle bieb-leden kregen dit boek cadeau in de bibliotheek (konden krijgen). Hoe vonden jullie het boek? - Geplaatst op zondag 23 november 2008 17:17sueann
Heb al een hele tijd nauwelijks gelezen, alleen een paar jeugdboeken en wat korte verhalen. Dat voorblikje dat ik Werther Nieland wierp, was niet erg bemoedigend, dat had ik beter niet gedaan. - Geplaatst op zondag 23 november 2008 23:19tootsie2008
quote:quote:'Twee vrouwen' van Harry Mulish.
Wie doen er mee:
Melle
Sueann (als Werther Nieland uitgelezen is. Ben je al zover??)
Benthe
Caro_on_line
Katie
Toots (als ik het niet vergeet door de drukte)
.......... en wie sluit zich aan??
Alle bieb-leden kregen dit boek cadeau in de bibliotheek (konden krijgen). Hoe vonden jullie het boek?
Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op maandag 24 november 2008 16:27melle
Sueann, mag ik je het voorstel doen WN te laten liggen tot je (over zo'n 40+ jaar of zo...) in het bejaardenhuis zit en geen zin hebt in de wekelijkse bingo? En dat je in plaats daarvan aan Mulish begint?
Anders mis je die straks ook en ik denk/hoop dat dit boek leuker is om te bespreken. - Geplaatst op dinsdag 25 november 2008 20:33sueann
Dat moest ik dan maar doen. Maar ik het er wel de pest in dat ik dit ene dunne boekje van hem nog niet gelezen heb. Verder waarschijnlijk alles.
Ik moet nog even wennen aan kou en vroeg donker voor ik me kan concentreren op blijven doorlezen. - Geplaatst op donderdag 27 november 2008 19:28tootsie2008
Dit boekie heb je zo uit Sueann!Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden? - Geplaatst op donderdag 27 november 2008 19:34sueann
Denk het niet. - Geplaatst op donderdag 27 november 2008 23:23benthe
Sueann, dat weet jijzelf uiteraard ook het beste. Desondanks is Twee Vrouwen de moeite waard en leest het makkelijk. Vooral tijdens donkere avonden: kaarsje, kaasje, wijntje, muziekje, boekje, lelijk huispak an en genieten ...
Dit onderwerp heeft 172 reacties, en bestaat uit 7 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 7.
De laatste reactie is geplaatst op 10-06-2011 00:02.
Leesclub: nieuw boek afspreken