- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 1215 reacties, en bestaat uit 49 pagina's. U bent momenteel op pagina 39 van 49.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:29.
Anne-Wil
- Geplaatst op dinsdag 03 mei 2011 21:45Anky
AnneWil trok zuchtend de overgordijnen dicht. Ze vond het wel gezellig bij Daan maar het was wel een vreemde vogel. Ze wist nog niet of ze echt met hem uit wilde, hoewel het eigenlijk wel een goed idee was om er even uit te zijn. Judith klaagde en zeurde dat ze er zo weinig was , maar ze had ook nog een baan waar ze heel wat uren in stak.
Ze wilde toch wel graag dat het winkeltje een succes bleef.
Ze trok haar roze flanellen nachtpon aan en kroop in bed en pakte nog even een boekje. Ze had de laatste bookazine van Libelle nog niet uit.
Maar voor ze een paar bladzijden verder was gleed het boekje uit haar handen en was Annewil vertrokken naar dromenland.
Daan in het buurthuis met zijn verrekijker bleef wachten en wachten in de hoop dat zijn aangebedene nog een keer te voorschijn kwam.
Tenslotte was het licht nog steeds aan. Hij fantaseerde AnneWil in een doorzichtig tulen gewaad met roze rozenknopjes. Hij raakte in opperste staat van opwinding. Oh kwam ze nog maar even voor het raam. Uiteindelijk na uren wachten begreep hij dat hij haar niet meer zou zien. Teleurgesteld borg hij zijn verrekijker op en ging naar zijn slaapkamer. Misschien moest hij zijn bed op zolder neerzetten, dan was hij altijd aanwezig om te kijken.
Morgen doen besloot hij. Morgen?? Het was al 5 uur in de ochtend.
Geeuwend sloeg hij zijn dekbed met Poehbeer en Teigetje, open en ging liggen. Hij zette de wekker op 7 uur, zodat hij weer present zou zijn als AnneWil wakker werd.
Helaas was AnneWil al om 6 uur op, ze zette een heerlijke pot rooibosthee, kookte eitjes voor Judith en maakte lekkere sandwiches met krulsla en radijsjes. Toen ze helemaal klaar was, aangekleed en al ging ze voorzichtig de kamer in waar Judith lag. Die lag al te wachten en vroeg knorrig waarom het zolang moest duren. AnneWil zuchtte maar eens maar zei verder niets. Ze hielp Judith met aankleden, zette het ontbijt bij haar neer en vluchtte naar haar winkeltje.
De allereerste klant die kwam was een aardige meneer die een moederdagcadeautje zocht voor zijn tante die hem opgevoed had. Hij vertelde dat zijn eigen moeder al heel lang dood was maar dat zijn tante voor hem altijd een moeder was geweest.
Toen hij wat uitgezocht had en betaald, draalde hij nog even en vroeg AnneWil plompverloren of ze met hem wilde lunchen.
AnneWil verschoot van kleur, weer een man die met haar uitwilde?
Zou ze dat doen? Hij zag er wel aardig uit, was een jaar of tien jonger dan zij was, hij had donkerblond krullend haar en een prettige lach.
Ze zei dat ze erover moest denken, als hij om 12 uur terugkwam zou ze hem antwoord geven.
Oh oh die AnneWil, zou ze meegaan? Misschien was het wel een seriemoordenaar die argeloze oudere vrouwen benaderde om ze later in stukjes te hakken...... - Geplaatst op donderdag 05 mei 2011 15:38Bardot
AnneWil keek op haar polshorloge en zag dat het alweer lunchtijd was. Gezien ze parttime werkte had ze geen lunchtrommeltje meegenomen.
Met een nauwkeurig oog ging ze de boetiek nog even bij langs om vervolgens op een stoeltje te gaan wachten op de verkoopster die de middagdienst zou overnemen.
Daar hoorde AnneWil al de sleutels in het slot van de achterdeur.
"Hallo, Wil, ben je er nog" klonk de frisse en altijd even opgewekte stem van Annemiek.
"Hallo, Miek, ik maakte juist aanstalte om naar huis te gaan" antwoordde AnneWil.
Annemiek pakte haar pakje Belinda tevoorschijn en verontschuldigde zich dat ze buiten eerst eventjes een sigaretje ging roken alvorens ze haar taak als verkoopster zou oppakken.
"Gunst Miek, rook je nu alweer, ik dacht dat je gestopt was' vroeg AnneWil ietwat verontrustend.
"Welnee meid, ik rook zo nu en dan, het is te verwaarlozen, ik rook een pakje per maand"
AnneWil pakte haar vlotte spijkerjack van de kapstok en glimlachte Annemiek nog vriendelijk toe.
Zo, dat had ze weer overleefd met die truttige Annemiek, het viel niet mee om altijd maar in die rol van burgertrut te moeten vervallen. Annewil had zin in een potje stomende sex met haar buurman. En over die vriendelijke man die was opgevoed door zijn tante had AnneWil ook al haar gedachte laten gaan.
Nu maar hopen dat die man op zichzelf woonde en niet nog bij zijn tante want anders moesten ze maar naar een goedkoop weghotelletje voor een paar uur.
Judith moet weg, bedacht AnneWil. Het werd nu toch echt een blok aan haar sexleven en bovendien had AnneWil ook niet meer de kracht om Judith maar steeds weer aan te horen of haar kritiek wanneer AnneWil haar steunkousen aantrok.
Niet te strak, murmelde Judith dan ook vaak.
AnneWil had al stiekem een stukje van die steunkousen afgeknipt zodat ze wat makkelijker over de kuiten heengleden. Van de restanten had ze nog twee gezellige pannelappen kunnen maken. - Geplaatst op donderdag 05 mei 2011 15:48Bardot
12;00
Ondertussen schikte Annemiek wat spulletjes op de balie en neuriede ze er een gezellig deuntje bij. Annemiek was een jonge frisse meid met een gewaagde mahonie kleurspoeling in heur haar waardoor haar fonkelende blauwe ogen nog mooier uitkwamen. Ze had zich voor vandaag gekleed in een frisse bloemetjesjurk met een hagelwitte knielegging en huidkleurige ballerina's.
Vanochtend bij het opstaan met uitstekend humeur had ze het gevoel gekregen dat haar vandaag iets bijzonders te wachten zou staan.
"Ring ring" deed de deur van de winkel. Een knappe man van rond de 50 kwam aarzelend de winkel binnen stappen met een bos geurige anjers in zijn hand.
"Ik zoek een zekere AnneWil" vertelde de man aan Annemiek.
Wat een aantrekkelijke man, dacht Annemiek, wat moet die nou met AnneWil?
"AnneWil, onze werkneemster van de sociale werkplaats?" vroeg Annemiek sluw.
"Die is net weer terug naar het huis van haar moeder waar ze nog altijd inwoont". - Geplaatst op maandag 09 mei 2011 10:55Anky
De man nam Annemiek eens nauwkeurig op, van haar bloemetjesjurk tot haar witte legging. Niet mijn type concludeerde hij, onbetrouwbaar, niet loyaal aan haar collega, liegt over haar.
"AnneWil werkt niet in de sociale werkplaats, ze is de cheffin van dit winkeltje. Ik denk dat je een beetje in de war bent. Ze woont ook niet bij haar moeder maar tijdelijk bij een invalide dame die ze ook nog eens verzorgt. Ik wacht wel buiten totdat ze terug is."
Hij keek op zijn horloge. "Ik ben een beetje laat maar ik heb geduld. Goedemiddag." Annemiek stond met open mond te kijken hoe de man (wat een stuk) naar de deur liep. Ze vond haar stem terug.
"Sorry ik verstond: Janniël, dat is een meisje die in de sociale werkplaats werkzaam is. AnneWil is gaan lunchen, met een aardige man," zei ze schijnheilig.
"Je liegt alweer, " zijn stem klonk afgemeten en onverbiddelijk.
"Ik ben afgestudeerd in leugenspsychologie, dat is een speciale tak in de psychologie. Ik heb daar een proefschrift over geschreven wat onlangs is uitgegeven, je zou het eens moeten lezen. Ik herken een leugen direct. Eigenlijk zou je me een menselijke leugendetector kunnen noemen. Gegroet."
Hij deed deur open, liep naar buiten en botste tegen Annewil op die terug gekomen was omdat ze haar portemonnee vergeten was.
Hij begroette haar stralend. "Je collega zei dat je al weg was, sorry dat ik te laat was. Ik werd opgehouden door een cliënt."
Annewil bloosde verrukkelijk en stotterde dat ze haar portemonnee vergeten was. Hij pakte haar arm vast en voerde haar voorzichtig met zich mee. "We gaan samen lunchen lieverd, ik heb hier naar uit gekeken. Ik heb mijn portemonnee wel bij me hoor."
Hij overhandigde haar de bos anjers en liep naar de stoeprand waar
een zilvergrijze Chrevrolet cabrio stond. AnneWil hapte naar adem toen hij de auto ontsloot en galant de deur voor haar open hield.
Dit was even wat anders dan een buurman in een morsig huis met rare schilderijen. Misschien kon ze beter eerst kijken wat deze man te bieden had. Naief was ze altijd al geweest, maar deze man was zo aardig, daar kon niets mis mee zijn.
Zoevend reed de auto weg..... - Geplaatst op zondag 22 mei 2011 08:40missmarple
Ik heb hier al heel lang niet meer gelezen, nu dus weer wel.
Wil je mijn mening horen over het laatste stukje (dat is het enige dat ik heb gelezen) ? TEVEEL TEVEEL TEVEEL.
Elke regel "moet zonodig" en dat vind ik heel onprettig.
Ik ben maar een leek, maar kan je wel zeggen dat ik dan het saaie papieren-dagboek van AW nog prettiger te lezen vind.
Je hoeft toch niet persé leuk te zijn in een dagboek?!
r - Geplaatst op zondag 22 mei 2011 08:42missmarple
.....tis niet eens een dagboek-verhaal. - Geplaatst op zondag 22 mei 2011 21:11Anky
Moet dat dan MM? Je hoeft het niet te lezen als je het te saai vindt, hou je het toch bij de Libelle, met het "echte" dagboek.
Dit is gewoon een beetje ontspanning maar ik heb het idee dat de rest intussen weer verdwenen is. Misschien en ban of zo? Dat kun je tegenwoordig niet meer zien helaas.
Schrijf jij maar je eigen boek MM.
Veel succes!! - Geplaatst op maandag 23 mei 2011 09:59Bardot
MM, we moeten er weer een beetje inkomen. AnneWil is een hele lange tijd met vakantie geweest, de forumAnneWil
Anky, bij gebrek aan inspiratie heb ik AnneWil een beetje verwaarloosd maar ik beloof beterschap
En ik vind dat je erg leuk schrijft, punto. - Geplaatst op maandag 23 mei 2011 21:56Anky
Doe maar rustig aan Bardot.
Ik wacht wel tot jij weer wat verzonnen hebt, de inspiratie komt echt wel weer hoor.
Gooi er een lustmoordenaar tussendoor of een ontvoering.
Een enge man of vrouw die AW in de gaten houdt.
Misschien kan Achmed terugkomen uit het walhalla?
Heeft hij genoeg van z'n 70 maagden.

- Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 15:54Anky
Het zou best leuk zijn om verder te gaan met AnneWil.
Misschien heeft iemand daar zin in?
- Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 16:23koena
Ik ben al meer dan 20 jaar geabonneerd op Libelle en lees Anne Wil al sinds het begin. Heb me altijd afgevraagd of ze echt bestaat... - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 16:38koena

Wat bedoel je daarmee? Het staat toch nog steeds in Libelle? Ik moet het van deze week nog lezen. Anne Wil had de hond van Ineke in huis genomen. Wat is ze toch goedhartig.quote:Anky schreef op 25 februari 2012 @ 15:54:
Het zou best leuk zijn om verder te gaan met AnneWil.
Misschien heeft iemand daar zin in?
- Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 16:50Anky
quote:koena schreef op 25 februari 2012 @ 16:23:
Ik ben al meer dan 20 jaar geabonneerd op Libelle en lees Anne Wil al sinds het begin. Heb me altijd afgevraagd of ze echt bestaat...
Nee hoor, ze bestaat niet echt. Ze is een verzinsel van TB.
In het verleden heb ik met een paar anderen onze eigen versie geschreven. Die week heel erg af van de Libelleversie, maar het was leuk om te doen. Je kan dat nog nalezen als je zin en tijd hebt.
Op een gegeven moment haakten er een paar af. Om alleen verder te gaan schrijven is niet leuk. Het was juist zo verrassend dat er ineens een andere wending aan het verhaal werd gegeven. - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 17:10Anky
Misschien vind je het leuk om mee te doen?
Ik heb nu niet zoveel tijd, moet zo weg, maar na het weekend ga ik proberen nieuw leven in AnneWil te blazen.

- Geplaatst op zondag 26 februari 2012 21:29Anky
AnneWil keek zuchtend naar de grote hond van Ineke. Ze was toch wel knetter om dat beest in huis te nemen. Van de andere kant hield ze veel van honden, ze had nog steeds goeie herinneringen aan Dinky.
Tjonge wat had ze die hond lang gehad.
Hettie vond het niet zo geslaagd om de hond in de winkel te hebben, zij was tenslotte de baas niet. AnneWil eigenlijk ook niet, maar aangezien Leonoor blijkbaar niet van plan was terug te komen was het winkeltje van haar. Misschien moest ze zichzelf maar eens loonsverhoging geven.
Een bonus op jaarbasis zou ze echt wel verdienen.
Ze stak haar hoofd om de deur van het kantoortje en riep naar Hettie.
'Ik ga Charles even uitlaten, let jij op de zaak?'
Ze hoorde geen antwoord terug maar ging er vanuit dat het wel goed zou zijn. Ze liep met Charles het park in en maakte de riem los. Het kon vast geen kwaad om de hond een poosje te laten rennen.
Het was erg rustig tussen de bomen, iedereen was aan de lunch bezig.
Ze ging op een bankje zitten en staarde naar de crocussen. Lekker dat het weer lente werd. Ze had grote plannen met haar tuin. Veel bloemen moesten er komen, in allerlei kleuren. Ze zat een poosje te dromen en schrok ineens op. Charles was niet meer te zien.
Ongerust kwam ze overeind en riep naar de hond. Geen geblaf te horen. Snel liep ze in de richting waar Charles verdwenen was.
Ze hoorde geritsel in de struiken en riep nog eens. Als antwoord kwam er een gedemd gekreun. Ze bleef staan en staarde naar de struiken, nog meer gekreun. Besluiteloos keek ze om zich heen, geen sterveling te zien. In de lucht schreeuwde een vogel, in de verte hoorde ze een hond. Dat klonk niet als haar hond. Heel voorzichtig boog ze de struiken uit elkaar en deed een stap naar voren. Wat ze daar aantrof deed haar zo schrikken dat ze haar handen voor haar mond sloeg. Oh god, ze moest iets doen, maar wat? Dit was vreselijk.... - Geplaatst op zondag 26 februari 2012 22:28koena
Nou Anky, je kunt het leuk verzinnen en zo heel anders dan de echte Anne Wil. Overigens had ik begrepen dat zij wel echt bestaat. Zij is een vriendin of buurvrouw van de schrijfster, haar naam weet ik niet meer. Zou best kunnen, want ik vind hetvdagboek in Libelle echt wel overkomen alsof het echt is.
Maar goed, wil je dat ik nu doorga met jouw verhaal? Even over nadenken. - Geplaatst op maandag 27 februari 2012 11:34Anky
Volgens mij is AnneWil een mix van mensen uit TB's privéleven.
Niet één bestaand persoon.
Ja graag een vervolg schrijven. Alleen het verhaal vervolgen is niet leuk.
Is in het verleden ook wel eens gedaan, maar was niet echt een succes.
Ik wacht in spanning op jouw bijdrage!!

- Geplaatst op maandag 27 februari 2012 12:39koena
je bedoeld dat ik nu moet gaan verzinnen wat er in die struiken te zien is? een lijk of zo? of wil je dat ik nu de libelle erbij gebruik. ik las bijvoorbeeld dat haar kleinzoon verslaafd is aan games en dat Anne Wil sms t met haar kleindochter. Moderne vrouw! Hoe oud zou ze zijn? Ik vindt mezelf al zo goed dat ik op internet ga en ik ben net zestig. - Geplaatst op maandag 27 februari 2012 20:39Anky
Gewoon je fantasie gebruiken. Nee, je hoeft de Libelle er niet bij te halen. Wij gaan elke richting op die je maar wilt, als je iets nieuws wilt verzinnen erbij, graag! Je weet vast wel iets wat er in die struiken zou kunnen zijn, niet proberen mij woorden in de mond te leggen.
Eh.... woorden uit mijn toetsenbord te halen haha.
Verzin gewoon wat joh!
AnneWil is volgens mij allang de 60 gepasseerd hoor. Minstens een jaar geleden, misschien nog wel langer, hebben we haar haar 65e verjaardag laten vieren. Dat ze nu nog steeds werkt in dat winkeltje komt omdat ze wat wil doen en het komt die Leonoor natuurlijk prachtig uit.
Ze hoeft niet zoveel loon te betalen aan een 65-plusser.

- Geplaatst op maandag 27 februari 2012 21:40koena
Nou Anky, ik ga er eens over denken. Op dinsdag pas ik altijd op mijn kleinkinderen en dan ben ik s avonts kapot. Maar woensdag zal ik jouw verhaal afmaken. Maar niet te gruwelijk hoor, daar houd ik niet van. - Geplaatst op maandag 27 februari 2012 21:55Anky
Veel plezier met je kleinkinderen!

Er mag best een beetje bloed aan te pas komen hoor. Maar al te gruwelijk moet je het maar niet maken, hoewel.... als je tijd hebt, zou je terug kunnen lezen. Er is al heel wat gepasseerd hoor in het verleden.
Maar nu beginnen we gewoon opnieuw.
Ik wacht....

- Geplaatst op maandag 27 februari 2012 22:42koena
Oeps, wat is het al laat zeg. Ik slaap de laatste tijd veel minder goed dan vroeger. Misschien neem ik nog eennwijntje of zo en ga wat bedenken. Ik keek vanavond naar een serie op televisie en opeens kreeg ik me een ideetjes joh. - Geplaatst op dinsdag 28 februari 2012 09:36koena
Nou daar komt ie dan...
Wat lag daar toch in die struiken? Het leek wel een mens. Steunend ging Anne Wil rechtop staan, ze was ook niet meer de jongste zeg. En waar was nou toch die hond? Het was al laat, Hetty was vast kwaad op haar. dat was toch al zo'n opgewonden standje.
Uit de struiken klonk een vreselijke kreun het was duidelijk een mannenstem. Anne Wil besloot de politie te bellen, dat was uiteindelijk toch ieders beste vriend. - Geplaatst op dinsdag 28 februari 2012 12:23Anky
Nou dat is toch een leuk begin?
Ik ga alvast denken over de rest.
Gaat het goed met je kleinkinderen?
Hoeveel heb je er eigenlijk en hoe oud zijn ze? - Geplaatst op woensdag 29 februari 2012 11:46koena
Oh, maar ik ben nog niet klaar. Ik heb er drie en ze zijn 2 , 5 en 9 . Vanwege de schoolvakantie extra druk deze week. Maar nu ga ik weer nadenken dus.
Dit onderwerp heeft 1215 reacties, en bestaat uit 49 pagina's. U bent momenteel op pagina 39 van 49.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:29.
Anne-Wil