- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 958 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 36 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2011 21:56.
Anne-Wil
- Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 17:13valkenoog
de kinderen van Manon raken gewoon gewend aan hun nieuwe halfbroertje.
Annet lijkt het contact met AW ook te willen verbreken. - Geplaatst op donderdag 02 september 2010 16:13valkenoog
AW laat de dagen een beetje voorbij gaan zonder echt iets te doen.
Bart en Engelien komen zo maar even langs. - Geplaatst op vrijdag 10 september 2010 12:27valkenoog
wk 37:Judith en AW gaan een weekendje in Friesland logeren bij de dochter en schoondochter van Judith.
Geert stuurt AW een kaart van zijn vakantieadres die AW ferm verscheurt terwijl ze even fantaseert hoe Ineke zich jaloers afvraagt voor wie de kaart is dieze niet hoeft te ondertekenen. - Geplaatst op vrijdag 10 september 2010 22:22auk
Geert zit helemaal niet meer in Frankrijk met zijn liefje, begrijp ik uit de anzichtkaart. Dat lijkt me duidelijk. - Geplaatst op zaterdag 11 september 2010 13:06valkenoog
Wie zal het zeggen. Schrijf een begin van een spannend vervolg aub, dan gaat dit topic weer lopen.
Waar zit Geert wel en met wie en blijft hij AW stalken? - Geplaatst op zaterdag 11 september 2010 20:28auk
Valk, ik ga binnenkort op een cursus "verhalen schrijven", misschien dat ik dan een lopende afwijkende versie van Anne-Wil ga schrijven. Maar ik moet eerst wat ervaring opdoen en kritische opmerkingen van mijn docenten in ontvangst nemen. - Geplaatst op zondag 12 september 2010 22:02Anky
Ik wil best weer een vervolg schrijven van onze versie van AnneWil maar ik wachtte eigenlijk op Ellon. Het is leuker het met een paar mensen te schrijven, wordt het iedere keer weer een verrassing welke kant het op gaat.
Ik heb ideeën genoeg maar wil het niet alleen doen.

- Geplaatst op zondag 12 september 2010 22:48auk

Ok, als mijn fantasie op hol slaat gaat bij mij ook de beer los. Maar er moet toch ook een soort plot zijn waardoor het nog spannender wordt of heb ik dat mis?quote:Anky schreef op 12 september 2010 @ 22:02:
Ik wil best weer een vervolg schrijven van onze versie van AnneWil maar ik wachtte eigenlijk op Ellon. Het is leuker het met een paar mensen te schrijven, wordt het iedere keer weer een verrassing welke kant het op gaat.
Ik heb ideeën genoeg maar wil het niet alleen doen.

- Geplaatst op maandag 13 september 2010 10:17valkenoog
De charme van AW in libelle is voornamelijk dat er geen plot is en dat ze maar een beetje doortut. - Geplaatst op maandag 13 september 2010 19:35auk
Dat is ook wel weer zo... - Geplaatst op maandag 13 september 2010 20:06Anky
quote:auk schreef op 12 september 2010 @ 22:48:
[...]
Ok, als mijn fantasie op hol slaat gaat bij mij ook de beer los. Maar er moet toch ook een soort plot zijn waardoor het nog spannender wordt of heb ik dat mis?
Er hoeft geen plot te zijn, tenslotte moet het een dagboek voorstellen dus verzinnen we ieder keer wat anders. We kunnen het best spannend maken. Soms eindigt de een op een hoogtepunt, kan de ander er op voortborduren. Dus als je zin hebt beginnen we gewoon opnieuw.
Misschien dat Ellon nog mee wilt doen, is leuker met een paar. Dat deden we in het verleden ook. Jammer dat er sommige afgehaakt hebben. - Geplaatst op woensdag 15 september 2010 22:24auk
OK, maar ik garandeer niet dat ik het net zo goed zal doen als jij, want ik moest altijd wel vreselijk lachen om jouw bijdrage - Geplaatst op donderdag 16 september 2010 19:16valkenoog
week 38: AW en Judith logeren bij de dochter in Friesland en varen in een bootje. Dat is wel een beetje eng volgens tutje Judith - Geplaatst op donderdag 16 september 2010 21:26Anky
quote:auk schreef op 15 september 2010 @ 22:24:
OK, maar ik garandeer niet dat ik het net zo goed zal doen als jij, want ik moest altijd wel vreselijk lachen om jouw bijdrage
Dank je wel, heb ik het niet voor niets gedaan.
Wanneer beginnen we aan een nieuwe serie?

- Geplaatst op vrijdag 17 september 2010 20:44auk
Nou ja AnneWil zit nou nog te vissen in het sneekermeer in Fryslân geloof ik, volgende week zou ik kunnen meedoen als jij een aanzet geeft of iemand anders die zich geroepen voelt. - Geplaatst op zondag 19 september 2010 20:07Anky
Oké, ik ga volgende week een nieuwe aflevering schrijven. Dan hoop ik dat jij daar een vervolg op wilt schrijven.
Misschien zijn er dan nog wel meer die mee willen doen.

- Geplaatst op zondag 19 september 2010 22:42auk
OK, waiting.............. - Geplaatst op donderdag 23 september 2010 20:19Anky
AnneWil was weer thuis na het bezoek aan Manon en overpeinsde de situatie daar. Het was fijn dat het halfbroertje zo welkom was maar ze begreep haar dochter toch niet helemaal. Maar dat was niets nieuws, Manon was altijd al wisselvallig geweest.
Judith was een dagje naar het bejaardencentrum om te kijken hoe het daar was. Ze vond dat ze eigenlijk al in moest schrijven, er was zo'n grote wachtlijst.
"Ja heus Annewil, ik ben al 65, als ik nog 10 jaar op de wachtlijst staat ben ik intussen 75, dan ben ik er echt wel aan toe."
AnneWil moest lachen. "Kom nou Judith, ik ben echt niet van plan me in te schrijven, maar ga jij gerust je gang. Misschien kan ik dan jouw huis kopen als jij naar het bejaardenhuis gaat."
Judith was er serieus op in gegaan. Jeetje wat een oude muts werd dat toch. Maar AnneWil voelde zich kiplekker en nog piepjong, ook al was ze even oud als Judith. Ze stroopte haar mouwen op, ze ging lekker soppen. De keuken kon wel weer een beurt hebben en de badkamer. Heerlijk was dat, daar werd ze echt blij van.
De brievenbus klepperde en er rolden een paar brieven en een kaart naar binnen. Een paar brieven waren voor Judith, die legde ze op het haltafeltje. Eén brief was voor haar, ze keerde hem om en om, geen afzender. De kaart was ook voor haar, wéér van Geert. Ze voelde de woede weer in zich opkomen en ze wilde de kaart met een ferme haal door de midden scheuren. Maar toen zag ze de voorkant, daar was een afbeelding te zien van het marktplein van Delft. Delft??? Geert was toch in Frankrijk met Ineke? Ze las wat hij erop geschreven had.
"Lieve AnneWil, ik kan je maar niet vergeten. Ik heb Ineke in Frankrijk gelaten en ben met een smoes naar Nederland gevlogen. Weet je nog hoe gezellig we die markt in Delft vonden? Ik logeer in ons welbekende hotel. Kunnen we een afspraak maken? Liefs, Geert "
Wat dacht hij wel, hij was echt gek geworden. Nooit van haar levensdagen zou ze weer wat met Geert beginnen. Vastberaden scheurde ze de kaart in kleine snippertjes en maakte de brief open.
Geen aanhef, er stond in blokletters iets geschreven.
WAARSCHUWING!!!! PAS OP VOOR GEERT HIJ IS NIET TE VERTROUWEN. WIL JE MEER WETEN BEL DAN ONDERSTAAND TELEFOONNUMMER. Er stond een telefoonnummer met het kengetal 015. Dat was Delft, dat wist ze nog wel. Dat Geert niet te vertrouwen was wist ze ook al een poosje. Maar nu kreeg de nieuwsgierigheid de overhand. Ze pakte de telefoon en toetste het nummer in.
Na vijf keer overgegaan te zijn nam er iemand op. Toen AnneWil de stem hoorde verschoot ze van kleur. Dat kon niet, die persoon was dood, dat kon echt niet, ze moest zich vergissen. Ze schraapte haar keel en wist haar naam uit te brengen....
Ga je gang Auk, maak er een leuk vervolg op. - Geplaatst op donderdag 23 september 2010 22:00auk
“Je spreekt met Kees”. Anne-Wil schrok nog eens temeer en realiseerde zich dat het heel lang geleden was dat ze die stem had gehoord. Hij was altijd heel zeker van zichzelf en meende dat hij haar beschermen moest toen ze een relatie met hem had. Altijd wanneer ze dacht zich alleen te weten, kwam hij plotseling uit een of andere hoek opdagen. Nooit liet hij haar met rust. Met haar vrijheid was het gedaan. Later, toen ze zich toch van hem los had weten te rukken, las ze een overlijdensbericht van hem in de krant. Ze was niet naar zijn begrafenis gegaan.
Enkele dagen na de begrafenis was ze op de plaats waar hij begraven was, nog wezen kijken, de bloemen waren al weggehaald. Ze had daar nog een soort afscheid van hem genomen. Zij wist niet hoe hij gestorven was en ze had zijn familie ook niet benaderd om het te vragen.
“jij was toch dood” antwoordde ze geëmotioneerd! “Ik dood, hoe kom je daar nu bij?”. “Ik ben bij je graf wezen kijken” ,zei Anne-Wil. “O, dat was een ander met mijn naam” antwoordde hij. “Goeie grap”. “Ik heb je altijd gevolgd nadat je mij de bons hebt gegeven.” Anne-Wil slikte even. “En die vent van je ook” kwam er achteraan. “Je bent nu weer vrij”. “Wat heb je voor nieuws? ”vroeg Anne-Wil. Het zweet stond in haar handen en haar stem was onvast. “Ha, ik merk dat je nerveus bent” zei Kees. Ja, die Geert van jou is geen beste, ik heb zo hier en daar mijn oren eens open gedaan in de onderwereld”.
Hoewel Anne-Wil Geert wel naar de maan kon wensen, kreeg ze intussen ook alweer een hekel aan die Kees. “Wat wil hij nou eigenlijk” dacht ze. “Ben je er nog?” Vroeg Kees ongeduldig. “Euh…… wat moet je nou?” vroeg Anne-Wil en toen brandde hij los. - Geplaatst op donderdag 30 september 2010 20:54Anky
Verslagen zakte AnneWil op haar stoel neer. Kees wilde weer contact, Kees wilde hun relatie weer oppakken, Kees wilde met haar samenwonen, Kees wilde.... Kees wilde zoveel. Maar AnneWil wilde absoluut niets meer met Kees. Ze rilde toen ze aan de jaren terug dacht toen ze zich zo in had laten pakken door hem. Wat had het haar een moeite gekost zich van hem los te rukken.
Toen had ze bericht gekregen dat hij overleden was, wat had ze zich opgelucht gevoeld. Maar nu.. Nee ze deed het echt niet meer. Hoe moest dat aanpakken? Heel even dacht ze aan Geert maar resoluut schoof ze die gedachte aan de kant. Ook geen Geert!
Ze dacht aan haar maffiacontacten van een tijd terug. Toen had ze problemen in Spanje gehad maar die waren keurig opgelost. Ze sprong ineens overeind en ging koortsachtig in haar laadjes zoeken. Ze moest het telefoonnummer van Carlos nog hebben, dat had ze bewaard. Hij was zo blij geweest dat ze zijn moeder had geholpen destijds.
"Wat er ook is, je kan me altijd om hulp vragen, ik doe alles voor je. Mijn lieve moedertje is er nog steeds door jouw toedoen. Je hebt haar gered en ik zal jou redden als het nodig is."
AnneWil moest drie laden omkeren voor ze eindelijk het boekje vond waar Carlos' mobiele nummer in stond. Ze keek naar de troep op de grond, nou ja dat ruimde ze straks wel op. Eerst kijken of Carlos nog steeds hetzelfde telefoonnummer had.
Met toenemende opwinding toetste ze het nummer in. Na twee keer werd er al opgenomen en hoorde ze Carlos stem.
"Hallo AnneWil, wat fijn dat je belt. Wat kan ik voor je doen?"
Ze stotterde: "Hoe.. hoe.. weet.. weet je dat ik het ben?"
Carlos lachte. "Wat denk je van nummerherkenning? Ik ken jouw nummer nog steeds uit mijn hoofd hoor. Vertel maar, querida, wat Carlos voor jou kan doen."
AnneWil haalde diep adem en begon te vertellen.
Het bleef even stil na haar verhaal. Daarna zei Carlos dat ze de andere dag bij de Spaanse tapasbar moest komen, ze wist wel welke. Hij zou er om precies om vijf uur ´smiddags zijn. Misschien konden ze tijdens hun gesprek samen tapas eten. Wilde ze dat? Dan was het afgesproken. Hij verbrak de verbinding. - Geplaatst op vrijdag 01 oktober 2010 00:02beishuizen
Als Annewil de straat in komt waar de tappabar is, hoort ze een enorme explosie. Brokken puin en afgescheurde ledematen vallen om haar heen op straat. Tappabar de lucht in. Dat krijg je als je onderwereldcontacten hebt. Wel een tegenvaller trouwens, ze had zich echt op tappas verheugd. Nou ja, dan deze keer maar lunchen met een broodje kroket.
Vooruit dames, zet 'm op nu Carlos verdwenen is! - Geplaatst op vrijdag 01 oktober 2010 20:52valkenoog
wk 40 de echte AW: AW heeft een goed gesprek met Annet die Lonneke absoluut geen contact wil laten hebben met Engelien. AW stelt voor dat het contact met Bart via haar loopt en Bart is kwaad hierover. AW is kwaad dat haar goede bedoelingen zo verkeerd vallen, ze heeft nog steeds niet door dat haar volwassen kinderen zelf de zaken moet laten regelen ook al komen ze bij haar huilen. - Geplaatst op vrijdag 01 oktober 2010 22:17auk
Verslagen staat Anne-Wil te kijken. Ze had zich leuk aangekleed en had er echt zin in om Carlos weer te zien. Ze voelde zich verlaten en alleen. Ze raapte een stukje rondslingerend papier op. Ze veegde het vuil eraf en begon te lezen. Eerst las ze achteloos, zich nog realiserend dat Carlos daar ergens zwartgeblakerd onder het puin lag. Maar toen ze eenmaal goed las wat er op het vodje stond, schrok ze zich het leplazerus. Op de aanwijzingen in het briefje was duidelijk aangegeven dat er een complot was geweest om de bar op te blazen. Als ze even eerder was geweest, dan had zij daar nu morsdood op de grond gelegen in haar goeie goed. Er renden een paar schapen rond die losgebroken waren. Wat die daar deden was niet geheel duidelijk. Ook die zaten onder het bloed. Wellicht stonden ze op het menu van de bar en onder een van de poten had dat briefje vastgeplakt gezeten, dacht ze nu. Wegwezen hier, maar eerst moest ze het mobieltje van Carlos vinden, want daar konden wel eens heel wat adressen en sms'jes in staan die haar verder op weg konden helpen, ze ging slinks op zoek naar dat dingauk wijzigde dit bericht op 02-10-2010 16:29 met 0% - Geplaatst op donderdag 07 oktober 2010 18:08valkenoog
wk 41: AW is nog steeds niet over Geert heen en gaat gezellig met Alice koffie drinken in een koffietentje in het bos om het er nog eens goed over te hebben. - Geplaatst op donderdag 14 oktober 2010 18:52valkenoog
wk 42: AW begint zich aan Judith te ergeren en zoekt naar een tactvolle manier om dit te zeggen.
Manon komt langs, drama met die viend van haar. Wordt expres een beetje vaag gehouden zodat je een abonnement neemt op haar leventje.valkenoog wijzigde dit bericht op 18-10-2010 09:46 met 0%
Dit onderwerp heeft 958 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 36 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2011 21:56.
Anne-Wil